abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:21:25 #26
3604 MightyV
Just Breathe
pi_24441994
Tegendraads als ik ben vond ik, geheel tegen verwachting in, [i]Angels & Demons[/i[ veel beter dan TDC. Vond het 'gevecht' tussen kerk/religie en wetenschap/rationaliteit veel interessanter dan de vraag wat de graal nou toch is. Ja, blij dat A&D toch gelezen heb.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:59:53 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_24447737
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:21 schreef MightyV het volgende:
Tegendraads als ik ben vond ik, geheel tegen verwachting in, [i]Angels & Demons[/i[ veel beter dan TDC.
Wat is daar tegendraads aan? Een hoop lezers hier vonden A&D beter.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:37:29 #28
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24694298
Ik vond A&D ook beter. In beide boeken stoor ik me soms aan de psyche van de karakters. De liefdesgedachten zijn vaak tenenkrommend en de personages reageren af en toe zo gruwelijk ongeloofwaardig.
Maar goed, je leest hem heerlijk vlot uit, niet teveel nadenken terwijl je toch het gevoel hebt intellectueel bezig te zijn met al die historische en kunstfeitjes.
Maar op de 1 of andere manier sprak A&D mij qua onderwerp veel meer aan. Het Vaticaan is voor mij veel tastbaarder dan die sekte in DDC. En bovendien vond ik alles intriges en complottheorien in A&D beter en geloofwaardiger overkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PS, iemand die 'puzzeltoch' op www.danbrown.com gedaan? Hij's leuk! En houdt je even van de straat.
pi_24726290
Ik vond Bernini Mysterie beter dan Da Vinci Code... had em echt in week uit
Ben nu in Juvenalis Dilemma bezig
pi_24783527
ik vond de illuminati tekens echt mooi gedaan

vooral het "diamant"
ik vroeg me ook al af hoe in godsnaam iemand een woord als water zo moest maken
hulde voor de maker
pi_24829910
Ik heb de Da Vinci Code na Angels and Demons gelezen en ik vond beide boeken wel heel erg veel dezelfde ingrediënten hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 januari 2005 @ 16:37:03 #32
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24834853
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb de Da Vinci Code na Angels and Demons gelezen en ik vond beide boeken wel heel erg veel dezelfde ingrediënten hebben.
SPOILER

Hierdoor heb ik geen behoefte aan nóg een Dan Brown.
Ben het helemaal met je eens (zie ook mijn reactie ergens hierboven). De twee boeken lijken qua opbouw wel ERG veel op elkaar! Met name in het begin irriteerde me dat, de eerste 50 bladzijden zijn zowat identiek aan elkaar!

Heb zelf alle Dan Brown boeken gelezen en in al die boeken komen bepaalde ingredienten steeds voor:
SPOILER
Heb daarom momenteel ook wel even genoeg van Dan Brown, hoewel ik van mening blijf dat zijn boeken spannend zijn en interessant. Alleen als je het trucje door hebt gaat het een beetje vervelen, vooral bij Angels and Demons en the Da Vinci Code: die lijken te veel op elkaar!
NSJ & Lowlands still on my mind
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:46:41 #33
73305 Stpan
pi_24884875
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:42 schreef ASSpirine het volgende:
ik vond de illuminati tekens echt mooi gedaan

vooral het "diamant"
ik vroeg me ook al af hoe in godsnaam iemand een woord als water zo moest maken
hulde voor de maker
Die 'diamant' en zijn 'compenenten' zijn inderdaad heel mooi gemaakt!

Verder eens met de kritiek van Isabeau. Maar ik ga wel nog een Dan Brown lezen, want die heb ik voor de kerst gekregen. Hopelijk is het Juvenalis Dillema anders qua opzet, maar dat merk ik vanzelf.
pi_24886296
Juvenalis Dilemma is niet echt anders qua opzet. Alleen Robert Langdon is vervangen door iemand anders. Heb nu Da Vinci Code, Bernini Mysterie en Juvenalis Dilemma gelezen en ik heb het nu wel weer even gezien met Dan Brown. Het zijn alle drie erg goede boeken, waarin het gewoon moeilijk is om te stoppen met lezen, maar in feite zijn het gewoon scripts voor een Hollywood-film. De populariteit van de boeken is ook vooral de oorzaak van de eenvoud waarin ze geschreven zijn. De opzet is makkelijk en iedereen begrijpt het. Dit maakt het boeken die je in een adem uitleest. Dan Brown moet in z'n volgende boeken wel van dat standaard patroon gaan afwijken vind ik. Ik lees zn volgende boek toch wel maar ik zou het leuk vinden als het nu iets anders ging dan:
knappe kerel wordt uit bed gebeld, moet ergens heen, ontmoet een lekker wijf, moet ergens heen om met zijn hoge intelligentie en puzzelskillz de wereld te gaan redden... en dan binnen 24 uur.
pi_24886979
Het feit dat ik de boeken in één adem heb uitgelezen wijt ik eigenlijk aan de cliffhangers: elk hoofdstuk lijkt wel te eindigen met een gebeurtenis waardoor je wel door moet lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24887485
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:46 schreef Isabeau het volgende:
Het feit dat ik de boeken in één adem heb uitgelezen wijt ik eigenlijk aan de cliffhangers: elk hoofdstuk lijkt wel te eindigen met een gebeurtenis waardoor je wel door moet lezen.
Ja precies... pageturners noemen ze dat.
Ookal wil je stoppen...
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:44:41 #37
73305 Stpan
pi_24902788
Kan dit topic ondertussen niet beter het Dan Brown-topic gaan heten?
pi_24902980
ik heb bijna de Da vinci code uit! beste boek dat ik ooit gelezen heb
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_25002466
Het bernini mysterie is ook een heel goed boek. Ik heb eerst de Da Vinci code gelezen en vervolgens bernini.
Het bernini mysterie is een prachtig en spannend boek. Ik heb hem in 2 dagen uitgelezen, en ga nu aan het Juvinalis Dilemma beginnen.
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_25003450
2 dagen??
Ik dacht dat ik rap was met 6
Vond Berninimysterie de beste van de drie, daarna da vinci code en dan juvenalisdilemma.
pi_25019328
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:00 schreef Thomas B. het volgende:
2 dagen??
Ik dacht dat ik rap was met 6
Vond Berninimysterie de beste van de drie, daarna da vinci code en dan juvenalisdilemma.
Het juvinalis dilemma moet ik nog lezen... vind het wel jammer dat Robert Langdon hier niet in voorkomt! Ben er al wel in begonnen, maar kom op de een of andere manier geen steek verder
pi_25030475
Juvenalis-dilemmaspoiler!!!!
SPOILER
pi_25043354
Dat is geen spoiler, dat staat achterop het boek :S Ik ben net begonnen, dus ik wist het ook zonder dat boek te lezen :S
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:47:41 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25043495
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:54 schreef Talietje het volgende:
ik heb bijna de Da vinci code uit! beste boek dat ik ooit gelezen heb
Alhoewel het concept zeker grappig is (ok understatement) zijn er naar mijn mening veel betere boeken verkrijgbaar
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25043883
Ik denk dat er erg veel mensen zijn die het Bernini Mysterie pas na de Da Vinci Code hebben gelezen, terwijl die eerste eerder geschreven is. De Da Vinci Code heeft een betere promotie gekregen en ik denk dat vooral komt doordat de meeste mensen veel bekender zijn met Da Vinci dan met Bernini. Volgens mij gingen de meeste mensen zich na de DVC pas realiseren dat Dan Brown nog 'zo'n' boek had geschreven.
Persoonlijk vond ik het Bernini Mysterie veel spannender en interessanter, inderdaad ook vanwege de strijd tussen religie en wetenschap. Ik ben benieuwd naar de volgende! Ik had wel ergens gelezen dat hij met een nieuw boek bezig was, als 'vervolg' op de DVC. Deze moet in de zomer van 2005 af zijn ofzo? Weet iemand hier soms meer over?
Ik ben benieuwd waar het zich dan afspeelt!
pi_25047851
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:40 schreef Fiddlergurl het volgende:
Dat is geen spoiler, dat staat achterop het boek :S Ik ben net begonnen, dus ik wist het ook zonder dat boek te lezen :S
Er staat echt niet op de achterkant dan Becker voor jan lul naar Spanje gaat hor...
  Redactie Frontpage zaterdag 19 maart 2005 @ 09:09:57 #47
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25581774
Ik vond zowel Bernini als Davinci wel aardig maar ook vaak ronduit saai. Saai geschreven. Zo erger ik me aan zinnen als:

'Landon kon niet vermoeden dat die wetenschap hem later het leven zou reddden'
'Toen nam hij het besluit. Het ongelooflijke besluit.'
'Als hij wist wat haar nog te wachten stond had hij gewild dat ze... etc etc'

Ik heb zulke zinnen niet nodig om iets spannend te vinden. En het sleept zich soms voort. Het is echt op een 'en toen en toen ' manier geschreven, terwijl ik altijd geleerd heb dat het 'en dus en dus' moet zijn. En ook: Net als in Davinci speelt t verhaal zich af in een krappe 24 uur. Maar ik ga daar dus niet in mee, dat dat allemaal in die tijd gebeurd.
SPOILER
Maar ben benieuwd waar Brown nu mee komt. Ik vind Michael Grichton een stuk beter schrijven, die schrijft ook over wetenschappelijke dingen en speurtochten, zoals Rising Sun, Disclosure Airframe, Prooi en Timeline, maar die blijft wel geloofwaardig. Dat lees veel lekkerder weg ook en tot het einde.

De titels zullen wel zo blijven in het Nedlerands, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord zelfstandig naamwoord.

Ludlum moest trouwens van zijn Amerikaanse uitgever dergelijke titels maken omdat dat beter verkocht.

The Bourne Ultimatum - 1990
The Icarus Agenda - 1988
The Matlock Paper - 1987
The Bourne Supremacy - 1986
The Aquitaine Progression - 1984
The Parsifal Mosaic - 1982
The Bourne Identity - 1980
The Matarese Circle - 1979
The Holcroft Convenant - 1978
The Chancellor Manuscript - 1977
The Gemini Contenders - 1976
The Rhinemann Exchange - 1974
The Osterman Weekend - 1972
The Scalatti Inheritance - 1971
pi_25582852
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:28 schreef Showtime het volgende:

[..]

Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.
Idem...
En ik heb ook eerst de Da Vinci Code gelezen voor ik het Bernini mysterie las.
In eerste instantie lijkt het erg op de Da Vinci Code, maar daar kwam gelukkig snel verandering in.
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:10:19 #49
73305 Stpan
pi_25591604
Goed, ik heb net het Juvenalis Dillema uit. En nu stop ik met Dan Brown. Samenvatting van de spolier: Dan Brown gebruikt dezelfde opbouw en tactieken om de lezer op het verkeerde been te krijgen. Die heb ik nu wel door. Zonder een verrassend plot (want dat valt na 2 boeken Dan Brown wel te voorspellen) en zonder goed verzonnen theorien over het Vaticaan blijft er een matig boek vol tenenkrommende karakters over. Het blijft een pageturner, dus ik hoefde me niet door het boek heen te ploegen, maar nu ik het uit heb zou ik het niemand echt aanraden.
Weer een intelligente cryptologe, weer een docent aan de universiteit (dit keer vreemde talen) t'is mooi geweest.
SPOILER
Voor Thomas B.:
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Stpan op 19-03-2005 18:15:26 ]
pi_25591791
@ Stpan
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')