Onze grote vriend Aaah! natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:35 schreef sizzler het volgende:
Van wie?
En Pimquote:Op donderdag 1 juli 2004 20:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onze grote vriend Aaah! natuurlijk.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:39 schreef du_ke het volgende:
EnPim
maar dat is logisch natuurlijk.
He hier mag niet meer gerookt wordenquote:
Subtiele humor.quote:Ruim 20.000 Zuid-Hollandse huishoudens zonder stroom
KRIMPEN AAN DEN IJSSEL - Ruim 20.000 huishoudens in Zuid-Holland zitten donderdag sinds omstreeks 15.30 uur zonder stroom. In Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel, Ridderkerk, Slikkerveer en een deel van Barendrecht duurt het volgens een woordvoerder van Tennet, de beheerder van het landelijk hoogspanningsnetwerk, nog zeker enkele uren voordat er weer stroom is.
De storing is ontstaan door een brand in een transformator aan de Edisonweg in Krimpen aan den IJssel. Op last van de brandweer is deze uitgezet. Dat geldt ook voor de twee naastgelegen transformatoren.
Neeheee, hij was gisteren op radio 1 en hij was juist "bloedserieus"!! Balkenende legt hem woorden in de mond.quote:Familie Mulder overweegt proces tegen NOS
Het gezin Mulder denkt erover een proces te beginnen tegen de NOS vanwege de 'steniging-affaire'. Johanna Mulder, echtgenote van voetbalcommentator en columnist Jan Mulder, zegt deze week in Elsevier: "We hebben tegen elkaar gezegd: 'dit is zo doorzichtig beschadigend dat een proces tegen de NOS niet overdreven zou zijn'."
Jan Mulder zou bondscoach Dick Advocaat hebben gedemoniseerd. Hij zou in het televisieprogramma Villa BVD van RTL4 hebben gezegd dat Advocaat moest worden opgehangen, dan wel worden gestenigd.
Context
Volgens Mulder was de uitspraak ironisch bedoeld, wat uit de context moest blijken. Het NOS Journaal knipte die context er echter af en zond alleen de fragmenten uit waarin Mulder de woorden 'ophangen' en 'stenigen' uitsprak.
"De NOS heeft zijn zinnen afgeknipt. Dan krijgt zo'n uitspraak iets serieus, terwijl het alleen maar om het relativerende gaat", aldus Johanna Mulder.
Vrij
De hoofdredacteur van de NOS, Hans Laroes, stelt dat 'iedereen vrij is een proces te beginnen'. "Ik wacht de dagvaarding af."
Ja, ga nog een paar paar panden kraken met je goth-vriendjes en je moslimfundamentalisten.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:50 schreef du_ke het volgende:
Maar ik zie dat ik als links tuig zijnde hier in de minderheid ben.
Dus.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:12 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Ja, ga nog een paar paar panden kraken met je goth-vriendjes en je moslimfundamentalisten.
(DeGroeneRidders rechtse-bullshit-week)
quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:13 schreef Meki het volgende:
Goede avond
Hij geeft Bush de schuld hiervan en terecht ookquote:
quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Hij geeft Bush de schuld hiervan en terecht ook![]()
![]()
Tjek Meki Forum en word lidquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:41 schreef Meki het volgende:
Wuhahahahahah
Laat me niet lachen
Truste, je moet de tijd van je forum nog wel even goed zettenquote:Op donderdag 1 juli 2004 23:56 schreef Meki het volgende:
Ik ga slapen nu
speel maar in me Forum
Maar Terrorist is er nog ( Admin )
dat doe jij maarquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Truste, je moet de tijd van je forum nog wel even goed zetten.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
dat doe jij maar
mischien word je Moderator bij Me forum dan kan jij het doen
Waar?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:05 schreef du_ke het volgende:Nee dank je, ik mod al twee fora en dat is wel voldoende eigenlijk
.
Een algemeen scoutingforum en het forum van onze groep. Het stelt geen zak voor maar het boeit me persoonlijk meer dan meki's brakke speeltjequote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:06 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waar?
haha, kei lachen toch dat meki forum!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een algemeen scoutingforum en het forum van onze groep. Het stelt geen zak voor maar het boeit me persoonlijk meer dan meki's brakke speeltje.
Dat weer wel natuurlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
haha, kei lachen toch dat meki forum!
Nergens voor. Daarom willen de heren moderators er ook eigenlijk vanaf.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:21 schreef Merkava_IV het volgende:
Eerste keer dat ik in deze topicreeks post. Kan iemand me uitleggen waar dit voor bedoeld is?
Lees! de! OP!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:21 schreef Merkava_IV het volgende:
Eerste keer dat ik in deze topicreeks post. Kan iemand me uitleggen waar dit voor bedoeld is?
Meestal.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:25 schreef Merkava_IV het volgende:
Mag je hier flamen zonder geband te worden?
Je bent pas welkom als je iedereen hebt omgekochtquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:21 schreef Merkava_IV het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:37 schreef Merkava_IV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
--------------------------------------------------------------
[afbeelding]![]()
![]()
[afbeelding]![]()
![]()
Heb al een zionisten topic geopendquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:37 schreef PJORourke het volgende:
Ha...Meki forum lijkt me de ideale plek om mijn zionistische gedachtegoed te plaatsen.![]()
Heb je je geluid aan staan?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat is nou de grap aan dat VBL topic?
Zet je speaker eens wat harder.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat is nou de grap aan dat VBL topic?
De Sirtakiquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:42 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ja, zo'n lomp muziekje. Wat voor muziekje is dat?
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zet je speaker eens wat harder.
En nee, je mag niet onbestraft flamen hier. Nou ja, alleen rechtse users niet, want ik heb een hekel aan rechts, en ik geil op machtsmisbruik.
Na tien jaar TBS met dwangverpleging....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:38 schreefeen communist
het volgende:
De Amerikaanse vlag halfstok kan ik wel waarderen.
Nee daar is onze vriend Aah! al heen verbannen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:44 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Na tien jaar TBS met dwangverpleging....
Je verwart me met ahikwordgek.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee daar is onze vriend Aah! al heen verbannen..
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, zeggen ze.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:44 schreef UnderWorld_ het volgende:
Allemaal plaatjes
Ik ga slapen
Als je plaatjes van enig niveau plaatst wel jaquote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:48 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, zeggen ze.
Dit soort plaatjes zal ik niet meer posten.quote:Als je plaatjes van enig niveau plaatst wel ja
fre·no·lo·gie (de ~ (v.))quote:Uit de frenologie kan je zoveel afleiden
Zeg, wie heeft ooit gezegd dat Clinton gepijpt is door Lewinsky?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:37 schreef PJORourke het volgende:
Ha...Meki forum lijkt me de ideale plek om mijn zionistische gedachtegoed te plaatsen.![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:49 schreef du_ke het volgende:
Uit de frenologie kan je zoveel afleiden.
Zegt iemand die de afgelopen 14 uur niet langer 20 minuten bij z'n computerscherm vandaan is geweestquote:
Overigens zal Johan deze uitspraken ook niet kunnen waarderenquote:
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zegt iemand die de afgelopen 14 uur niet langer 20 minuten bij z'n computerscherm vandaan is geweest.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens zal Johan deze uitspraken ook niet kunnen waarderen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:00 schreef Sidekick het volgende:
Ok, ok, het is wel weer genoeg geweest met de onzinnige plaatjes.
Juist eindelijk een goede uitspraak van een mod in deze reeks.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:00 schreef Sidekick het volgende:
Ok, ok, het is wel weer genoeg geweest met de onzinnige plaatjes.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
Of is je onderschrift maar met modder gooien..?
"Facistische aanhangers" is geen classificatie, maar een specificatie. Net zoals kut-Marokkanen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:05 schreef Bluesdude het volgende:
Zeg Wolffenstein,
Waaruit blijkt dat de aanhangers van Abu fascisten zijn ?
Of is je onderschrift maar met modder gooien..?
Okeee eerlijk antwoord..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Inderdaad.
Nee, trollen en potentiële aanhangers beledigen / een flame ontlokken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Okeee eerlijk antwoord..
Maar wat is de zin van moddergooien ?
Demoniseren ?
Dus jij beledigt graag moslims en kickt op ruzie met hen ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nee, trollen en potentiële aanhangers beledigen / een flame ontlokken.
In dit geval is het bedoeld als belediging...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:10 schreef Sidekick het volgende:
"Facistische aanhangers" is geen classificatie, maar een specificatie. Net zoals kut-Marokkanen.
Snap je?
Het is slechts een dwaas die het niet waard is je druk om te maken. kijk maar naar de sig van Kriminogwatus.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus jij beledigt graag moslims en kickt op ruzie met hen ?
Hoe ken je die als je hier nieuw bent?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:46 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Je verwart me met ahikwordgek.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe ken je die als je hier nieuw bent?
Juistquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:32 schreef DennisMoore het volgende:
Frenologie is okay..
Nee ... geen dwaas. Niet scheldenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:28 schreef du_ke het volgende:
Het is slechts een dwaas die het niet waard is je druk om te maken. kijk maar naar de sig van Kriminogwatus.
Schelden kwalificatie ik zie nog een klein verschil.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee ... geen dwaas. Niet schelden
Ik kreeg een eerlijk antwoord en hij verdient een eerlijk reply terug.
Slechts een hoog voorhoofd kan voldoende fronsen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:32 schreef du_ke het volgende:
Juist.
En die jukbeenderen verraden veel over de persoonlijke desinteresses.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Slechts een hoog voorhoofd kan voldoende fronsen.
En er dient voldoende ruimte voor de frontaalkwabben te zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:34 schreef du_ke het volgende:
En die jukbeenderen verraden veel over de persoonlijke desinteresses.
Dat lijkt me duidelijk hoewel dat niet ten koste mag gaan van de kaakpartij.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En er dient voldoende ruimte voor de frontaalkwabben te zijn.
een medisch gedeeltequote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En er dient voldoende ruimte voor de frontaalkwabben te zijn.
Nee, ik mag enkel die fundementalisten van dat Abu Jah Jah geval niet. Tegen de rest van de moslims hier koester ik geen persoonlijke wrok, tenzij ze iets van mij persoonlijk hebben gestolen. Dit laatste impliceerd overigens niet dat alle dieven moslim zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus jij beledigt graag moslims en kickt op ruzie met hen ?
Dan dacht je dat Thijs Wölgens ergens was weggestopt in Limburg bij Kerkrade....quote:
Is dat de kop van Dutroux? "Geslachtsdrift" zit wel verdacht dichtbij "Kinderliefde".quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:39 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Maar wel dat alle moslims dieven zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
.... Dit laatste impliceert overigens niet dat alle dieven moslim zijn
quote:Kamer maakt 30 jaar cel mogelijk 2-07-'04
De Tweede Kamer heeft met een wetswijziging ingestemd, die voor zeer zware delicten gevangenisstraffen van dertig jaar mogelijk maakt. Zo wordt het gat tussen de maximale tijdelijke straf van twintig jaar en levenslang verkleind.
De wetswijziging was een initiatief van het CDA-Kamerlid Van Haersma Buma. Hij ging daarmee in tegen minister Donner van Justitie. Die wilde het strafgat verkleinen door in bepaalde gevallen de vervroegde invrijheidsstelling af te schaffen. Dat is nu van de baan.
Door de vervroegde invrijheidsstelling komen criminelen vrij als ze tweederde van hun straf hebben uitgezeten. Met een straf van twintig jaar is dat na dertien jaar en, in de nieuwe situatie, met een straf van dertig jaar na twintig jaar. Criminelen met levenslang komen nooit meer vrij.
De Kamer stemde ook in met een voorstel van de LPF'er Eerdmans om een hogere maximumstraf in te stellen voor het bezit van steekwapens als stiletto's, werpsterren, boksbeugels en vlindermessen. Het maximum gaat van drie naar negen maanden.
Tenslotte is bepaald dat de hoogste straf voor dierenmishandeling van twee naar vier jaar wordt verhoogd. Ook dit gebeurde op verzoek van de LPF.
Dat is een slinks gedachtenspinsel! Dan lijkt het of we streng straffen maar valt het eigenlijk heel erg meequote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]![]()
Wat is eigenlijk het argument achter vervroegde invrijheidsstelling?
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is een slinks gedachtenspinsel! Dan lijkt het of we streng straffen maar valt het eigenlijk heel erg mee.
Alleen nu zijn na 30 jaar bepaalde geblondeerde types er achter gekomen en moeten we wat anders bedenken.
en zo kl3in ?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:55 schreef RichardQuest het volgende:
Dat zijn twee kleine lieve troetelige indonesiërs
quote:
Ach hij heeft maar 1 onderwerpquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:02 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wat doet ie nu weer?
Na mij of voor mij?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:00 schreef du_ke het volgende:
Wat is die MikeyMo een zielig figuur.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Na mij of voor mij?
Maar het is wel leuk.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:04 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk iemand met z'n allen te pakken. Gelukkig doen we dat hier niet! POL SC heerst gewoon enzo
Verassend of niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef George-Butters het volgende:
[..]
moslims?
Confronterend hè. Ik vind dat 'Honk if you low war' plaatje zo m-a-a-a-ster.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:20 schreef du_ke het volgende:
Donder aub met die irritante plaatjes![]()
.
Ik zou niet durven.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:41 schreef Meki het volgende:
Wuhahahahahah
Laat me niet lachen
Nou poeh een kruisje.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:26 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Confronterend hè. Ik vind dat 'Honk if you low war' plaatje zo m-a-a-a-ster.
Hier heb ik een leuk plaatje voor jou:
[afbeelding]
Hint: het was leninquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou poeh een kruisje.
Ik zou ook wel de Kirmini's ontkenning van volkerenmoord in mijn onderschrift willen zetten, maar ik heb geen zin om het op te zoeken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 01:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is slechts een dwaas die het niet waard is je druk om te maken. kijk maar naar de sig van Kriminogwatus.
Mij vond je ook een zielig figuur. Maar ben ik een zieliger figuur dan MM of minder zielig of gewoon zielig op een ander niveau?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Welke volkerenmoord? Of bedoel je de slachtoffers van een oorlog?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zou ook wel de Kirmini's ontkenning van volkerenmoord in mijn onderschrift willen zetten, maar ik heb geen zin om het op te zoeken.
Ongeveer even zieligquote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mij vond je ook een zielig figuur. Maar ben ik een zieliger figuur dan MM of minder zielig of gewoon zielig op een ander niveau?
Ik wil die ere plaats niet delen met iemand als MM. Of meer of minder.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ongeveer even zielig.
quote:'Alcohol goed voor de botten'
Uitgegeven: 2 juli 2004 11:17
Laatst gewijzigd: 2 juli 2004 11:19
LONDEN - Gematigd gebruik van alcohol beschermt vrouwen mogelijk tegen de gevolgen van botontkalking. Dit blijkt uit een onderzoek van het St. Thomas Ziekenhuis in Londen.
De studie is uitgevoerd onder 46 paren identieke vrouwelijke tweelingen, van wie er een circa acht alcoholconsumpties per week tot zich pleegt te nemen en de ander vrijwel geen alcoholhoudende drank drinkt.
De vrouw die met mate drinkt, bleek sterkere botten te hebben dan haar geheelonthoudende zuster. Dit bleek uit metingen van de botdichtheid in de heup en in de wervelkolom.
Het onderzoek toonde overigens geen direct verband tussen productie van botweefsel en de inname van alcohol. Wel werden conclusies van eerdere studies bevestigd, die aantoonden dat roken het ontstaan en ontwikkeling van osteoporosis of botontkalking bevordert.
Een van de leiders van het onderzoek, professor Tim Spector, waarschuwde overigens voor overmatig gebruik van alcohol. Volgens hem heeft een hoge alcoholinname juist een negatieve invloed op de botstructuur, zo meldde de BBC vrijdag.
Ik van dat linkse tuig voor mij is (bijna) iedereen gelijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik wil die ere plaats niet delen met iemand als MM. Of meer of minder.
Deze, wellicht?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke volkerenmoord? Of bedoel je de slachtoffers van een oorlog?
quote:
Pop Culture and the 2004 Election
Movies and Books Could Help Choose a President
By Paul Farhi
Washington Post Staff Writer
Friday, July 2, 2004; Page A01
When movie theaters began playing a Hollywood-produced newsreel backing the candidacy of Republican presidential challenger Thomas E. Dewey in 1948, Harry S. Truman didn't sit still. Threatening the studios with an investigation, the president demanded -- and got -- equal time. Voters later said they found Truman's hastily compiled newsreel to be more persuasive than Dewey's in the whisker-close election that fall.
Contending with the popular culture was a lot easier in those days. Now, a spate of pointedly political movies and books -- most prominently Michael Moore's cinematic assault on President Bush, "Fahrenheit 9/11," and former president Bill Clinton's best-selling memoir, "My Life" -- have the presidential campaigns and pundits pondering an unusual, and perhaps unprecedented, question: Can the popular culture influence an election?
Moore's and Clinton's works, in particular, have become bona fide news events, crowding out other stories and clouding -- if only temporarily -- the campaigns' efforts to sell their daily messages. Bush's campaign and that of his opponent, Sen. John F. Kerry (D-Mass.), are convinced the buzz is fleeting, but they acknowledge that it has become another factor to contend with.
"Fahrenheit" is striking in its popularity, tone and timing. No movie or television show with so searing a political point of view has been released to such widespread embrace so close to an election. The movie was the most popular film in America in its first five days of release, seen by almost 6 million people through Wednesday. It has also become the subject of intense media coverage, making its controversial claims about Bush a subject of chatter in workplaces, in gathering spots and at dinner tables across the country.
Apart from the dueling Dewey-Truman newsreels, the closest parallel to the Moore movie may be the 1983 release of "The Right Stuff," which came as Sen. John Glenn (D-Ohio), the former astronaut whose exploits were depicted in the dramatic movie, was preparing to run in the presidential primaries. But that film was not nearly so partisan, and Glenn's character was one of several in the movie. (Glenn lost badly in the primaries to Walter F. Mondale.)
Clinton's memoir may be the publishing industry equivalent of Moore's movie. As of Sunday, after six days in release, it was the top-selling volume in America, with sales of 935,000 copies. Its timing, too, has little precedent. John F. Kennedy's Pulitzer Prize-winning "Profiles in Courage" was published four years before Kennedy beat Richard M. Nixon in the 1960 race. Barry Goldwater's "Conscience of a Conservative," which sold 3.5 million copies and raised Goldwater's national profile, was published four years before he became the Republican presidential candidate in 1964.
Alongside the Clinton and Moore blockbusters are a cluster of recent or forthcoming political works, most taking a strongly anti-Bush line. Clinton's book was preceded on the bestseller lists by volumes written by former counterterrorism chief Richard A. Clarke, journalist Bob Woodward and former Treasury secretary Paul H. O'Neill. Lesser-known documentaries critical of the administration include "Control Room," "WMD: Weapons of Mass Deception" and "Uncovered: The Whole Truth About the Iraq War." Opening in September is filmmaker John Sayles's "Silver City," a fictional tale about a corrupt, grammatically challenged gubernatorial candidate. Another documentary, "The Hunting of the President," recounts conservative-led investigations of Clinton's conduct in office.
Few suggest these works will turn the election, but the profusion of Bush-bashing projects may suggest something about the mood of the country, says Mandy Grunwald, a Democratic consultant who devised Clinton's strategy of using appearances on MTV and "The Arsenio Hall Show" as a publicity tool in 1992. Grunwald recalls that the bestseller lists and talk radio were brimming with invective against Clinton before the 1994 midterm elections, which led to huge Republican gains that year. "The popular culture was reflecting where the country was at that moment," she said. "Now the culture is going the other way. I think it's telling us that the country is moving Democratic."
Bush representatives say they have taken a purposely low profile on "Fahrenheit" and "My Life" to avoid fueling the publicity. One campaign official dismissed the idea that their popularity could hurt Bush, saying that the most likely reader or viewer is already committed to Kerry, anyway. "We don't think people are going to be distracted from the big issues in this campaign by someone trying to sell a book or a movie," said the official, who spoke on the condition of anonymity.
Conservative supporters of the president have been more active. One California-based organization, Move America Forward, has urged people to avoid the movie and has asked theaters not to show it. (That effort appears to have failed; the film is to play on about 1,700 screens this weekend, about twice its current number.) In perhaps the oddest twist, Citizens United, a group based in Washington, argued before the Federal Election Commission last week that TV ads for the film would violate the McCain-Feingold law prohibiting "independent expenditures" for a candidate if the ads continue after Kerry accepts the Democratic nomination in late July.
If anything, Kerry's campaign has been more reluctant than its rival to engage with the subject -- a hesitance that has surprised supporters who think Kerry should try to exploit the anti-Bush tone. Asked for comment, Kerry spokeswoman Stephanie Cutter said: "It's something independent of the campaign. We have nothing to say."
But one Kerry campaign source, who asked not to be identified because he is not a primary spokesman, explained that it would be risky for Kerry to associate himself with such harshly critical portrayals of his political rival. "For the faithful, [Moore] is a prophet; for the other side, he's a lightning rod," he said. "You might influence someone in the middle, but you could also turn people off if you do it in too strong a fashion."
But it's harder to make the case that any book or movie will persuade swing voters. Scholars who study public opinion say people form opinions and make judgments based on a complicated series of factors. Further, any message must be repeated and reinforced over and over, so any movie, book or TV show, in isolation, is unlikely to have much effect.
S. Robert Lichter, president of the Center for Media and Public Affairs in Washington, recalled studies done in the wake of ABC's 1983 telecast of "The Day After," a popular film about the aftermath of a nuclear war. The movie became a rallying point for nuclear-freeze groups and the subject of news-discussion programs. Yet surveys taken before and after the program aired indicated little change in public opinion about U.S. nuclear and defense policy.
"One event doesn't change opinions," Lichter said, "particularly an event that comes several months in advance of an election."
Moore's film has exposed millions of people to two hours of unrebutted argument -- the most persuasive kind of speech, said Kathleen Hall Jamieson, director of the Annenberg Public Policy Center. Although she says it's "an open question" whether anyone has been persuaded by the film, she points out that the sheer number of people seeing the film is remarkable during a political campaign. "If millions of people came to a stadium to hear an anti-Bush speech, you'd say that was an amazing moment," she said.
The only comparable phenomenon, she said, is talk radio, which is dominated by conservative hosts such as Rush Limbaugh, Sean Hannity, Bill O'Reilly and Laura Ingraham. "In battle of one-sided communication," Jamieson said, "the right is way ahead."
Sorry, even voor de duidelijkheid: ontken jij dat er genocide op de Armeniërs door de Turken heeft plaats gevonden ten tijde van de eerste wereld oorlog?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke volkerenmoord? Of bedoel je de slachtoffers van een oorlog?
Ja, het was een oorlog tussen armenen en Turken. Armenen hadden land bezet en de Turken dreven ze weg. Dat daarbij meer armenen om zijn gekomen doet niet ter zake.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:33 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Sorry, even voor de duidelijkheid: ontken jij dat er genocide op de Armeniërs door de Turken heeft plaats gevonden ten tijde van de eerste wereld oorlog?
Geen wonder dat extreem-rechtse partijtjes zo'n hekel hebben aan Turken. Die kunnen ongestraft een volkerenmoord ontkennen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Wat valt er te ontkennen aan iets wat nooit heeft plaatsgevonden? De VN bijvoorbeeld heb ik er nog niet over gehoord. Als het werkelijk had plaatsgevonden, had de VN het allang vastgelegd. Nu zijn het enkel een aantal landen die uit politiek oogpunt hebben besloten het te accepteren. Niet vanuit geschiedkundig oogpunt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Geen wonder dat extreem-rechtse partijtjes zo'n hekel hebben aan Turken. Die kunnen ongestraft een volkerenmoord ontkennen..
En dan de reacties op NSDFPquote:Manifest voor rechtsere koers VVD
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: Planet.nl
Gepubliceerd: vrijdag 2 juli 2004 @ 10:32
VVD-Kamerleden Geert Wilders en Gert Jan Oplaat willen dat hun partij een rechtsere koers gaat varen. Zij vinden dat de VVD te veel een middenkoers vaart en niet herkenbaar is als het gaat om conservatieve uitgangspunten. Met een manifest hopen de beide Kamerleden het debat in de partij aan te zwengelen.
Tijdens een regionale partijvergadering in Limburg zal in september voor het eerst over het manifest worden gesproken. In tien stellingen pleit het tweetal onder meer voor hardere aanpak van de misdaad, verbod op radicale moskeeën en uitzetting van radicale imams, verhoging van de maximumsnelheid en halvering van het budget voor ontwikkelingssamenwerking.
De voornaamste stellingen op een rijtje
- Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
- Verhoging maximumsnelheid
- Halvering budget ontwikkelingshulp
- Geen veranderingen in het kiesstelsel
- Terrorismebestrijding gaat boven de bescherming van privacy (ook uitzetten imams en sluiten moskeeën)
- Allochtonen die niet tijdig integreren moeten emigreren of eventueel het Nederlanderschap worden ontnomen.
- De VVD mag nooit meer regeren met D66 of PvdA (geen Paars meer)
- Voor elke nieuwe regel die de overheid invoert moeten er verplicht twee worden afgeschaft.
- Automatisch levenslang na drie misdrijven (three strikes out)
De stellingen in het manifest 'RECHT(S) op je doel af' zijn absoluut geen fractiestandpunten, zo benadrukt het duo: ''We doen het om de discussie over de koers van de VVD echt goed op gang te brengen''.
Dus als de door en door politieke VN iets niet erkent, heeft het nooit plaatsgevonden; maar als andere landen het erkennen is het ''uit politiek oogpunt''?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat valt er te ontkennen aan iets wat nooit heeft plaatsgevonden? De VN bijvoorbeeld heb ik er nog niet over gehoord. Als het werkelijk had plaatsgevonden, had de VN het allang vastgelegd. Nu zijn het enkel een aantal landen die uit politiek oogpunt hebben besloten het te accepteren. Niet vanuit geschiedkundig oogpunt.
Het is een feit dat 'de Rooien' hier het voordeel van de twijfel ALTIJD aan moslims geven. Ze mogen zoveel afgeven op het Westen of wat dan ook als ze willen maar als je iets terugzegt ben jij de lul. Fok, hypocrisie ten top. En dan vinden de administrators het raar dat er zo'n verrechtsing plaatsvind op fok.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Geen wonder dat extreem-rechtse partijtjes zo'n hekel hebben aan Turken. Die kunnen ongestraft een volkerenmoord ontkennen..
Dat is correct. De armeense lobby is inderdaad sterk. In ieder geval sterker dan de Turkse, wat er overigens niet tot bijna niet is. Dan is het niet al te moeilijk om politici voor je te winnen. Turkije heeft lang gedacht dat de waarheid wel zou winnen van lobbies, maar op pijnlijke manier komt men erachter dat lobbies effectiever zijn dan feiten. Vandaar dat de Turken het langzaamaan ook meer gaan toepassen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dus als de door en door politieke VN iets niet erkent, heeft het nooit plaatsgevonden; maar als andere landen het erkennen is het ''uit politiek oogpunt''?
Ja, de Armeense Lobby is immers zo sterk..
Ben je nou de kloon van Aaahikbengek of van een andere potentieel? Ik ben er nog niet over uit. Ik gok op Aaah, gezien zijn laffe aftocht. Dit is de ideale manier om zich weer in de 'discussie' te mengen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:47 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
blablabla
Ben het het niet een beetje zat om alles aan 'de eeuwige armeen' te verwijten? Je doet me een beetje denken aan die achterlijke wannabe-nazi's op stormfront die alles toeschrijven aan 'The Jews'.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is correct. De armeense lobby is inderdaad sterk. In ieder geval sterker dan de Turkse, wat er overigens niet tot bijna niet is. Dan is het niet al te moeilijk om politici voor je te winnen. Turkije heeft lang gedacht dat de waarheid wel zou winnen van lobbies, maar op pijnlijke manier komt men erachter dat lobbies effectiever zijn dan feiten. Vandaar dat de Turken het langzaamaan ook meer gaan toepassen.
Ja, maar hij doet het overal in POL, niet alleen in deze topic.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik las overigens dat er POL-gekwak stond.
Ik bedoelde iets anders.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:02 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Ja, maar hij doet het overal in POL, niet alleen in deze topic.
Ok.quote:Ik bedoelde iets anders.
Huhquote:ja kanker ezels he check die wapens http://www.israeli-weapons.com/ van wie zouden die zijn !!!!!
Een Citaat van de Meki-site.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:05 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Huh![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:03 schreef Johan_de_With het volgende:
ja kanker ezels he check die wapens http://www.israeli-weapons.com/ van wie zouden die zijn !!!!!
Ben jij het niet zat om je hypocriete leugens te verspreiden?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:56 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
blaat.
Je jankerige toon doet me denken aan Aaahikbengek.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:02 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
blaat.
Barbaar.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben jij het niet zat om je hypocriete leugens te verspreiden?
Tot 10 tellen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Tel eens even tot 10 johan en neem een glas water.
Ook na de vorige keer?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
Ik ga volgende week wel een keer naar de Jostiband.
Ze hebben een nieuw liedje ingestudeerd heb ik gehoord, zoals Theo van Gogh ook een nieuw liedje heeft ingestudeerd (DHC)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ook na de vorige keer?
Over Wouter Bos?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ze hebben een nieuw liedje ingestudeerd heb ik gehoord, zoals Theo van Gogh ook een nieuw liedje heeft ingestudeerd (DHC)
Nee die kwajongens van de Josti Bandquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Van Gogh? Nee, een coupletje over de Islam.
Terwijl THC veel interessanter is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ze hebben een nieuw liedje ingestudeerd heb ik gehoord, zoals Theo van Gogh ook een nieuw liedje heeft ingestudeerd (DHC)
45 jaar met pensioenquote:Collina floot laatste interland
vergroting PORTO (ANP) - Pierluigi Collina floot donderdagavond in Porto zijn laatste interland. De Italiaan wordt in februari 45 en gaat verplicht met pensioen.
Terroristenleger?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:49 schreef tvlxd het volgende:
Jordanië wil troepen sturen naar Irak.
Saddam Hoessein moet vrijquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Gaan ze Saddam bevrijden?
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:38 schreef Johan_de_With het volgende:
http://www.michaelmoorehatesamerica.com/video/newtrailer_lrg.mov
Als je even zonder machtsverhoudingen kijkt, zou het opnieuw 'bevrijden' van de Irakezen van de Amerikanen op zich niet zo'n onredelijk plan zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Saddam Hoessein moet vrijAlleen hij kan de Irakezen koest houden.
Inderdaad, in Nederland zou die leugenachtigr Whopper Jr. hooguit in het aanzien van Siebelt staan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:04 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Amerikanen. Wat een kinderachtig volk
Neen. Onbevreesd. Slechte Vaderlander.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:08 schreef RichardQuest het volgende:
Onverveerd, wat betekende dat ook al weer? Was dat niet "gesneuveld"?
Ach, ik zit er niet mee....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Neen. Onbevreesd. Slechte Vaderlander.
Aangepaste versie:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:23 schreef RichardQuest het volgende:
Welke redenaties heeft onze Abu dan?
[afbeelding]
Hier kan je lezen dat er daadwerkelijk genocide heeft plaatsgevonden. Het is een lang stuk, ongeveer duizend woorden. Maar als je dat omrekent naar slachtoffers, is het per woord 1000 dode Armeniërs. Zo is alles relatief. Ik hoop dus dat je de moeite neem om het te lezen. Ik heb het uit het boek ‘Een probleem uit de hel – Amerika, het westen en het tijdperk van de genocide’ – Samantha Power. Misschien wel een leest tip. Sommige stukken heb ik letterlijk overgenomen, andere grof in gekipt of iets een zin iets verandert.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat valt er te ontkennen aan iets wat nooit heeft plaatsgevonden? De VN bijvoorbeeld heb ik er nog niet over gehoord. Als het werkelijk had plaatsgevonden, had de VN het allang vastgelegd. Nu zijn het enkel een aantal landen die uit politiek oogpunt hebben besloten het te accepteren. Niet vanuit geschiedkundig oogpunt.
Geen zin om dat alles te lezen, schrijf maar een korte samenvatting.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:28 schreef Teerwater het volgende:
[..]
copy-paste verhaal
Zoals ik al zei: 1000 dode Armeniers per woord. Lijkt mij een kleine prijs. Ik heb de belangrijkse dingen al voor je vet gemaakt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen zin om dat alles te lezen, schrijf maar een korte samenvatting.
Neu, ik ben niet zo'n iemand van de selectieve quotes. Doe mij maar het hele verhaal. Anders krijg je vertekeningen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:36 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: 1000 dode Armeniers per woord. Lijkt mij een kleine prijs. Ik heb de belangrijkse dingen al voor je vet gemaakt.
En daarom staat hier dus het hele verhaal. Als ik het gaat samenvatten, is het selectief. Dus lees het nu maar, je ontwijkende reacties kosten meer tijd dan het één keer goed doorlezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Neu, ik ben niet zo'n iemand van de selectieve quotes. Doe mij maar het hele verhaal. Anders krijg je vertekeningen.
Mijn god wat een baggerquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:30 schreef Johan_de_With het volgende:
De Joden hebben de geschiedenis ook HERschreven.
Al hun slechte daden zijn verwijderd. aBijv. voor de WO2 waren de Duitsers in hun eigen land "slaven" van de Joden. En dit wordt nergens genoemd.
Beeld je maar in dat het over Israel of potentielen gaat. En leen wat van het ''academisch niveau'' van je vriendin.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kunt het gebruiken om een dreigend gevaar voor te stellen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat moet je ermee?
Het is niet eens fok-stijl.
Ik heb genoeg bronnen gelezen in de loop der tijd. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om nóg een bron te lezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:39 schreef Teerwater het volgende:
[..]
En daarom staat hier dus het hele verhaal. Als ik het gaat samenvatten, is het selectief. Dus lees het nu maar, je ontwijkende reacties kosten meer tijd dan het één keer goed doorlezen.
Ik doop deze smiley tot Cliteursmiley, wat jij?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je kunt het gebruiken om een dreigend gevaar voor te stellen.
Prachtig. Wat lief dat je aan me denkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Wolfje:
Een europa (vrijmetselaardij)
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Wolfje:
Een europa (vrijmetselaardij)
How do they come up with this stuffquote:Nick Berg's lichaam werd gedumpt op 08-05-2004 (8+5=13) 13-4 (van 2004) = 9
zijn Lichaam gevonden op de 9e, toeval leert dat het 9degree symbool van Freemasons ons ook wat kan vertellen
Nee, dank Paint Shop Proquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Heb je snel gefixt, of bestond 'ie al?
Nee, die kwam uit Twente. Ypje ligt te brakken naast zijn gisteren geworven gleufdier waarschijnlijkquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik mis Pype.
Hij was toch niet die toerist, he?
Je kunt het dus toch.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
gleufdier
Poepen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat kan ik nou weer?
De watte? Ik kan het land echt niet vinden. Wat is de Engelse naam voor dit landquote:Equatoriaal Guinea: de nieuwe oliebron
Het heeft de snelst groeiende economie ter wereld en de president van het land beschrijft de bevolking als het gelukkigst in Afrika: Equatoriaal Guinea - een klein, corrupt landje in West-Afrika, rijk aan olie.
Vanavond geen onderwerpen die met Donner te maken hebben?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:04 schreef pberends het volgende:
In 2vandaag vanavond:
[..]
De watte? Ik kan het land echt niet vinden. Wat is de Engelse naam voor dit land
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ek.htmlquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:04 schreef pberends het volgende:
In 2vandaag vanavond:
[..]
De watte? Ik kan het land echt niet vinden. Wat is de Engelse naam voor dit land
Tussen Kameroen en Gabon. Als je een beetje opgelet had bij de Engels-lessen had je geweten dat je rond de evenaar moet zoekenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:04 schreef pberends het volgende:
In 2vandaag vanavond:
[..]
Dat kan ik zeker, zal ik het even laten zien? Mondje open....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Poepen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Want dat is dé oplossing voor terrorisme nes pas?
.
Danke.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ek.html
Dit bezeken Ciske-rund.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]![]()
![]()
Waar haal je die moppen vandaan?
Je selectiviteit is gevaarlijk. Zulke feiten uit het verleden ontekken getuigd van heel weinig respect. Ik heb citaten gegeven van een Turkse minister de aanzet tot genocide en van diplomaten die al in een vroeg stadium aangeven dat er sprake is van deportatie en moord. Deze genocide ontkenen is hetzelfde als de holocaust ontkennen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb genoeg bronnen gelezen in de loop der tijd. Ik heb er gewoon geen behoefte aan om nóg een bron te lezen.
LOLquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:11 schreef tvlxd het volgende:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Neu, ik ben niet zo'n iemand van de selectieve quotes. Doe mij maar het hele verhaal.
Van mij wel.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:13 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL![]()
![]()
Mag ik de op de frontpage posten![]()
![]()
Ach, dan kan het land net als Nigeria onder het immer welwillende bestuur van Shell geplaatst worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:13 schreef pberends het volgende:
Saudi Arabia 261,700,000,000 vaten, 24 miljoen inwoners.
Dus ongeveer 280.000 vaten per inwoner.
En dan Electoraal Guinia of hoe je het ook speld:'(
:
Equatorial Guinea 563,500,000 , 0.5 miljoen inwoners
Dus ongeveer 1000 vaten per inwoner.
Nou echt rijk aan olie hoor![]()
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/43518/2/100#1486715quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:14 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Van mij wel.
Snelst groeiende economie ter wereld is ook maar net hoe je het ziet. Het is niet moeilijk om 20% te groeien als je maar een bnp hebt van 2.700$. De economie van de VS groeit met hun 4% dan een heel stuk sneller.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:14 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ach, dan kan het land net als Nigeria onder het immer welwillende bestuur van Shell geplaatst worden.
Ontkenningspolitiek bestaat niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:24 schreef pberends het volgende:
Zijn ze helemaal geflipt geworden, willen ze WO3 ontketenen ofzo.
Met 60% onder de armoedegrens.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Snelst groeiende economie ter wereld is ook maar net hoe je het ziet. Het is niet moeilijk om 20% te groeien als je maar een bnp hebt van 2.700$. De economie van de VS groeit met hun 4% dan een heel stuk sneller.
Het einde van China betekent het einde van de grootste dreiging voor onze economie.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:24 schreef pberends het volgende:
VS willen indruk maken op China met krachtshow
Zijn ze helemaal geflipt geworden, willen ze WO3 ontketenen ofzo.
De VS bedoel je?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:29 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Met 60% onder de armoedegrens.
Niet echt, eerder de grootste ondergang van het Westen... m'n toetsenbord komt zelfs uit Chinaquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het einde van China betekent het einde van de grootste dreiging voor onze economie.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het einde van Amerika betekent het einde van de grootste dreiging voor onze economie.
Economisch gezien is het na-oorlogse Westen elke klap te boven gekomen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt, eerder de grootste ondergang van het Westen... m'n toetsenbord komt zelfs uit China
Het betekend het einde van onze economie omdat we voor een groot deel afhankelijk zijn van de Amerikaanse economie.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Niet echt, dat lijkt maar zo. De VS is vooral een binnenlandse economie.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:35 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het betekend het einde van onze economie omdat we voor een groot deel afhankelijk zijn van de Amerikaanse economie.
quote:Exports - partners:
Germany 25.1%, Belgium 12.7%, UK 10.7%, France 10.2%, Italy 6%, US 4.6% (2002)
Imports - partners:
Germany 17.9%, Belgium 9.7%, US 9.1%, UK 6.9%, France 5.5%, China 5.1%, Japan 4% (2002)
Import. China is een binnenlandse economie. Ze importeren zeer veel en exporteren relatief weinig.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt, dat lijkt maar zo. De VS is vooral een binnenlandse economie.
Nee, het gaat erom hoeveel % je van de BBP impoteerd en exporteerd gedeeld door 2. In de NL-situatie is dat zo'n 60%. In de VS situatie maar zo'n 9%.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Import. China is een binnenlandse economie. Ze importeren zeer veel en exporteren relatief weinig.
Als China wegvalt moeten we een andere (europese?) handelspartner vinden en met als gevolg een sterker europa.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:39 schreef pberends het volgende:
Ondergang VS is goed voor ons handelsbalans:
[..]
Zonder Amerika bestond Fok! niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet echt, de inflatie zou enorm oplopen, en dat is weer slecht voor de concurrentiepositie van Nederland. Waarom is de val van de VS minder schadelijk voor de Nederlandse economie, dan een val van China? Omdat andere Europese landen hetzelfde kunnen bieden als de VS. Tegen ongeveer dezelfde prijzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als China wegvalt moeten we een andere (europese?) handelspartner vinden en met als gevolg een sterker europa.
Je vergeet de financials hier in Nederland, die zijn toch bijhoorlijk afhankelijk van de Amerikaanse economiequote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Vertel mij wat, mafketel.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zonder Amerika bestond Fok! niet.
Je leeft in het verleden, pb. Binnen de EU valt niet meer (terecht) onder export en dus is dat veel minder nu.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoeveel % je van de BBP impoteerd en exporteerd gedeeld door 2. In de NL-situatie is dat zo'n 60%. In de VS situatie maar zo'n 9%.
Financials zijn meer psychologie dan echte economie. Mensen zijn er mee opgevoedt dat we van de VS afhankelijk zijn, dat valt reuze mee.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je vergeet de financials hier in Nederland, die zijn toch bijhoorlijk afhankelijk van de Amerikaanse economie
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je leeft in het verleden, pb. Binnen de EU valt niet meer (terecht) onder export en dus is dat veel minder nu.
Alle grotere landen hebben dat. Aangezien wij als Nederland wel moeten handelen omdat onze economie niet zelfvoorzienend is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoeveel % je van de BBP impoteerd en exporteerd gedeeld door 2. In de NL-situatie is dat zo'n 60%. In de VS situatie maar zo'n 9%.
Veel van de financials (pensioenfondsen, vermogensbeheerders enz) investeren voornamelijk in de VS. Lijkt me toch wel echte economie. Ik weet zeker dat ik mijn baan kwijt ben als de economie instort in de VS.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Financials zijn meer psychologie dan echte economie. Mensen zijn er mee opgevoedt dat we van de VS afhankelijk zijn, dat valt reuze mee.
Als de VS iets naar Mexico exporteert is het toch ook gewoon export. Oh nee ze zitten in de NAFTA, dus is het geen exportquote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat? Waarom?
De Verenigde Staten is pas een zeepbel economie, vooral die uit de duim gezogen productiviteitscijfers, en de groei is alleen gebaseert op schulden maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alle grotere landen hebben dat. Aangezien wij als Nederland wel moeten handelen omdat onze economie niet zelfvoorzienend is.De Verenigde Staten hebben daar geen last van. Daarnaast is de VS niet de grootste zeepbel economie
Het zijn de europeese economiën (voornamelijk Frankrijk en Duitsland) waarvan je liever niet van afhankelijk bent.
Omdat ze dom zijn, omdat ze dom zijn. Waarom zou je in de VS investeren? Het kan je hoogstens geld kosten.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Veel van de financials (pensioenfondsen, vermogensbeheerders enz) investeren voornamelijk in de VS. Lijkt me toch wel echte economie. Ik weet zeker dat ik mijn baan kwijt ben als de economie instort in de VS.
Nou, er zijn andere facetten, zo hebben Mexico en de VS niet dezelfde munteenheid. Van Amsterdam iets naar Maastricht verhandelen is net zoveel export als het van Berlijn naar Spanje sturen, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Als de VS iets naar Mexico exporteert is het toch ook gewoon export. Oh nee ze zitten in de NAFTA, dus is het geen export![]()
Nee, je hebt gelijk. De zon kan niet onder gaan. Het kan enkel aan ons zicht onttrokken worden doordat het achter de horizon verdwijnt.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ben ik nu gek, of GAAT de zon helemaal niet op of onder?
Enkele Nederlandse banken zijn gigantisch rijk geworden door te investeren in de VS. Dus wat je zegt klopt gedeeltelijk niet. Natuurlijk moet je wel weten hoe je moet investeren, anders kan het je inderdaad enkel geld kosten.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat ze dom zijn, omdat ze dom zijn. Waarom zou je in de VS investeren? Het kan je hoogstens geld kosten.
Hoe brandt de zon eigenlijk, ze hebben toch geen zuurstof?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ben ik nu gek, of GAAT de zon helemaal niet op of onder?
Klopt, investeren in de VS was een jaar of 20 geleden zeer rendabel, vanaf het jaar 2000 niet meer.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Enkele Nederlandse banken zijn gigantisch rijk geworden door te investeren in de VS. Dus wat je zegt klopt gedeeltelijk niet. Natuurlijk moet je wel weten hoe je moet investeren, anders kan het je inderdaad enkel geld kosten.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Omdat ze dom zijn, omdat ze dom zijn. Waarom zou je in de VS investeren? Het kan je hoogstens geld kosten.
De Duitse en Franse bedrijven zijn veel doorzichtiger omdat er minder behoefte is om cijfers te verdraaien (en om koersredenen de organisatie continu bewust te veranderen) , daar de bedrijven daar minder afhankelijk zijn van aandeelhouders.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:47 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alle grotere landen hebben dat. Aangezien wij als Nederland wel moeten handelen omdat onze economie niet zelfvoorzienend is.De Verenigde Staten hebben daar geen last van. Daarnaast is de VS niet de grootste zeepbel economie
Het zijn de europeese economiën (voornamelijk Frankrijk en Duitsland) waarvan je liever niet van afhankelijk bent.
Er bestaat geen export. Ieder land zit inde WTO.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nou, er zijn andere facetten, zo hebben Mexico en de VS niet dezelfde munteenheid. Van Amsterdam iets naar Maastricht verhandelen is net zoveel export als het van Berlijn naar Spanje sturen, wat is het verschil?
Daar wordt elke dag uit Irak gejatte olie op gegooid en ontstoken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe brandt de zon eigenlijk, ze hebben toch geen zuurstof?
Juist wel, als de dollar valt, valt de hele shit in elkaar. Ook die vastslecht beheerders.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
Grapjas, Valt genoeg te verdienen in de VS. Dat ze een torenhoge schuld hebben maakt weinig uit voor een vermogensbeheerder/vastgoedbeheerder.
Hebben WTO-landen dezelfde munt? Nee dus.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Er bestaat geen export. Ieder land zit inde WTO.
Economisch nieuws niet gevolgd de laatste 2 jaar? De meeste schandalen hebben zich toch echt in Europa afgespeeld. Sinds Enron is de wetgeving in de VS zo aangepast dat top-bestuurders wel uitkijken om met cijfers te knoeien. Franse bedrijven zijn al vanaf oudsher niet doorzichtig omdat de staat veels te veel invloed heeft.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De Duitse en Franse bedrijven zijn veel doorzichtiger omdat er minder behoefte is om cijfers te verdraaien (en om koersredenen de organisatie continu bewust te veranderen) , daar de bedrijven daar minder afhankelijk zijn van aandeelhouders.
Je organisatie bewust veranderen om de winst uit te smeren is niet verboden, toch is het in feite een leugen en het maakt een bedrijf ondoorzichtig.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Economisch nieuws niet gevolgd de laatste 2 jaar? De meeste schandalen hebben zich toch echt in Europa afgespeeld. Sinds Enron is de wetgeving in de VS zo aangepast dat top-bestuurders wel uitkijken om met cijfers te knoeien. Franse bedrijven zijn al vanaf oudsher niet doorzichtig omdat de staat veels te veel invloed heeft.
Ja wat wil je hiermee zeggen? Dit systeem ken ik maar snap niet wat je hier mee wil zeggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:05 schreef RichardQuest het volgende:
Chewie : http://www.taweekly.nl/345296758.htm
Dat het niet verboden is, maar wel wordt toegepast om het er rooskleuriger uit te laten zien dan het is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja wat wil je hiermee zeggen? Dit systeem ken ik maar snap niet wat je hier mee wil zeggen.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Er bestaat geen export. Ieder land zit inde WTO.
Fijn is dat weer, een bijna monopolist liberaliserenquote:Akkoord over privatisering Schiphol 2-07-'04
Het kabinet is akkoord gegaan met de gedeeltelijke privatisering van Schiphol. Daarmee is de weg vrijgemaakt voor een beursgang. De regering wil met de privatisering de economie stimuleren.
De Staat verkoopt een groot deel van de aandelen in het vliegveld, maar behoudt wel samen met de gemeenten Rotterdam en Amsterdam een meerderheid van 51 procent. Nu heeft de Staat nog een belang van 75,8 procent in Schiphol. De verkoop vindt plaats voor 2007, maar een datum is nog niet vastgesteld. De opbrengst van de aandelen wil minister Zalm steken in wegen en spoorwegen.
Met de privatisering kan Schiphol in de toekomst naar de beurs. Dat is een grote wens van Schiphol-directeur Cerfontaine. Volgens hem kan de geprivatiseerde luchthaven makkelijker uitbreiden in het buitenland. Al sinds 1995 wordt er gesproken over de verzelfstandiging van het vliegveld.
Het was een persiflage op RQ's mening dat Nederland en EU geen export was.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |