Spreek voor jezelf. Ik zie ze niet anders dan die achterlijke geitenneukende moslimfundi's, qua gedrag dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:36 schreef Darth-Vader het volgende:
We vormen allemaal een globaal beeld bij het horen van de naam SS: meedogenloze, blonde mannen in strakke uniformen, voorzien van verschillende spelden, onderscheidingen, glimmende laarzen en stralend van discipline.
quote:Echter, om hier specifieker en dieper op in te gaan: Aan welke eisen moest een 'Ariër' aan het einde van de jaren '30, begin jaren '40 voldoen om toe gelaten te worden tot deze Germaanse elite, welke de toekomst van het Derde Rijk verbeelden?
Lichaamsbouw/gewicht zal niet teveel verschillen met de huidige eisen voor militairen. Ideale schedelbouw?quote:Wat was de ideale lichaamsbouw, het ideale gewicht, de ideale schedelbouw, welke opleiding(en) diende je gevolgd te hebben?
Wat verwachtte je dan te vinden? De heldendaden die ze verricht hadden?quote:Tijdens een korte zoektocht binnen google kwam ik niet veel interessants tegen. :'(
Dit soort uitspraken hou je maar lekker voor je, dit is geen discussieren.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:13 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik zie ze niet anders dan die achterlijke geitenneukende moslimfundi's, qua gedrag dan.
Historie is je echt vreemd he.quote:Lichaamsbouw/gewicht zal niet teveel verschillen met de huidige eisen voor militairen. Ideale schedelbouw?En qua opleidingen zullen de eisen niet al te hoog gesteld worden. Het waren immers duitsers.
Je kunt ze alles verwijten, alles, maar er zijn ook door deze mensen zeer zeker heldendaden verricht, maar daar mag je zeker niet over praten.quote:Wat verwachtte je dan te vinden? De heldendaden die ze verricht hadden?
Over welke heldendaden van dit uitschot zou niet mogen worden gesproken?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 09:09 schreef yvonne het volgende:
[..].
[..]
Je kunt ze alles verwijten, alles, maar er zijn ook door deze mensen zeer zeker heldendaden verricht, maar daar mag je zeker niet over praten.
Het is zoveel jaar na dato absoluut nog not done ook maar ergens over te praten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Over welke heldendaden van dit uitschot zou niet mogen worden gesproken?
Het is hier ook niet duidelijk of het om de Allgemeine SS gaat, of over de Waffen SS.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is zoveel jaar na dato absoluut nog not done ook maar ergens over te praten.
De openingspost is inderdaad erg onduidelijkquote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is hier ook niet duidelijk of het om de Allgemeine SS gaat, of over de Waffen SS.
Beiden het uiterste tuig, maar de Waffen SS had inderdaad enkele formidabele eenheden.
Voor de oorlog keek iedereen op tegen Duitsland. Het land bruiste van de kunst, wetenschap en mode. Duitsland was echt het rolmodel voor veel Nederlanders en andere mede-Europeanen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:13 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik zie ze niet anders dan die achterlijke geitenneukende moslimfundi's, qua gedrag dan.
[..]
[..]
Lichaamsbouw/gewicht zal niet teveel verschillen met de huidige eisen voor militairen. Ideale schedelbouw?En qua opleidingen zullen de eisen niet al te hoog gesteld worden. Het waren immers duitsers.
[..]
Wat verwachtte je dan te vinden? De heldendaden die ze verricht hadden?
Kunst en wetenschap waren juist ernstig benadeeld. (Het doet je reputatie doorgaans geen goed wanneer de wetenschapper wiens theorie door de Royal Academy als het ''wellicht belangrijkste voortbrengsel van het menselijk denken'' is omschreven, liever elders is.)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:07 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Voor de oorlog keek iedereen op tegen Duitsland. Het land bruiste van de kunst, wetenschap en mode. Duitsland was echt het rolmodel voor veel Nederlanders en andere mede-Europeanen.
Om te stellen dat Duitsers dom waren, slaat dus ook nergens op.
Mag je niet meer afgeven op SS? Zielige SS'ertjes ook.quote:Dit soort uitspraken hou je maar lekker voor je, dit is geen discussieren.
Gelukkig ben jij er om mij te laten zien hoe het wel moet.quote:Historie is je echt vreemd he.
OMFG. Doet moet toch niet gekker worden...quote:Je kunt ze alles verwijten, alles, maar er zijn ook door deze mensen zeer zeker heldendaden verricht, maar daar mag je zeker niet over praten.
Mee eens. Ik denk dat de persoon doelde op de jaren 20 toen Duitsland wel degeliojk de toon aangaf op cultureel gebied.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kunst en wetenschap waren juist ernstig benadeeld. (Het doet je reputatie doorgaans geen goed wanneer de wetenschapper wiens theorie door de Royal Academy als het ''wellicht belangrijkste voortbrengsel van het menselijk denken'' is omschreven, liever elders is)
Begin eens met een boek te lezen over een onderwerp voordat je je ermee bemoeit. Zelfs de geallieerde geschiedschrijving geeft de Waffen SS credit voor militaire heldendaden, zoal;s het verdedigen van een positie tegen een overweldigende overmacht.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:11 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Mag je niet meer afgeven op SS? Zielige SS'ertjes ook.![]()
[..]
Gelukkig ben jij er om mij te laten zien hoe het wel moet.![]()
[..]
OMFG. Doet moet toch niet gekker worden...SS <> Heldendaden.
Dat is inderdaad waar. Bij het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog heeft een aantal Engelse geleerden zich ook tegen het besluit van de Britse regering gekeerd en gewaarschuwd voor Germanofobie, omdat de wetenschap zoveel aan Duitse geleerden te denken had.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mee eens. Ik denk dat de persoon doelde op de jaren 20 toen Duitsland wel degeliojk de toon aangaf op cultureel gebied.
Zie je dequote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:07 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Voor de oorlog keek iedereen op tegen Duitsland. Het land bruiste van de kunst, wetenschap en mode. Duitsland was echt het rolmodel voor veel Nederlanders en andere mede-Europeanen.
Om te stellen dat Duitsers dom waren, slaat dus ook nergens op.
Blijkbaar verschillen onze defnitie's van 'heldendaden'. Het is een heldendaad als je een dorp probeert te beschermen tegen de aanvallende SS-divisies en als je daarbij zelf doodgaat. Het is een heldendaad als je met voedsel, bestemd voor je eigen leger, een dorp van een zekere hongersdood redt en jezelf dus tekort doet. De bevolking van een dorp in een grote kuil levend begraaft noem ik geen heldendaad.quote:Zelfs de geallieerde geschiedschrijving geeft de Waffen SS credit voor militaire heldendaden, zoal;s het verdedigen van een positie tegen een overweldigende overmacht.
Ik raad je ECHT aan je manier van discussieren aante passen, normaal discusieren kan o zo makkelijk zijn..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:11 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Mag je niet meer afgeven op SS? Zielige SS'ertjes ook.![]()
[..]
Gelukkig ben jij er om mij te laten zien hoe het wel moet.![]()
[..]
OMFG. Doet moet toch niet gekker worden...SS <> Heldendaden.
Maar er waren SS-eenheden bestaande uit alle Europese volkeren, zelfs islamieten in Noord-Afrika. Hoe kan het dan zijn dat zij toegelaten werden, terwijl ze niet-Arisch waren?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Om lid te worden van dat stelletje klootzakken moest je 1,75 zijn, vanaf 1750 van onbesproken ''Arische'' komaf zijn, in gezonde staat verkeren (je mocht zelfs geen gevulde tanden hebben), en naar ik meen werd het op prijs gesteld als je niet dronk.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:41 schreef yvonne het volgende:
ya tupaya blyad
Omdat Duitsland numeriek in de minderheid was en de soldaten wel kon gebruiken. Zeker als zij gemotiveerde anti-semieten of antibolsjewisten waren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:53 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Maar er waren SS-eenheden bestaande uit alle Europese volkeren, zelfs islamieten in Noord-Afrika. Hoe kan het dan zijn dat zij toegelaten werden, terwijl ze niet-Arisch waren?
Daarnaast golden, zeker later in de oorlog, bij de Waffen SS veel minder stringente eisen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat Duitsland numeriek in de minderheid was en de soldaten wel kon gebruiken. Zeker als zij gemotiveerde anti-semieten of antibolsjewisten waren.
Maar dat ging toch tegen hun regels in? Als Hitler beweerde dat zij het superras waren, dan zouden ze dat toch alleen moeten aankunnen. Wat was de reactie van andere arische SS'ers?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat Duitsland numeriek in de minderheid was en de soldaten wel kon gebruiken. Zeker als zij gemotiveerde anti-semieten of antibolsjewisten waren.
Die ''niet-arische'' eenheden werden wel onderscheiden van de zogenaamde Germaanse SS. Ik geloof dat eenheden als Das Reich en Leibstandarte alleen voor ''Nordische'' soldaten toegankelijk bleven, of zelfs alleen voor Duitsers - die Slaven zaten ook allemaal in een eigen divisie, wat dat betreft was er wel segregatie.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:58 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Maar dat ging toch tegen hun regels in? Als Hitler beweerde dat zij het superras waren, dan zouden ze dat toch alleen moeten aankunnen. Wat was de reactie van andere arische SS'ers?
Klopt.quote:Die Moslim-divisies kwamen grotendeels uit de Balkan, niet uit Noord-Afrika.
quote:Vanuit zijn toevluchtsoort verleende hij steun aan de Duitsers door middel van het rekruteren van Bosnische moslims, tezamen met moslimminderheden uit de Kaukasus om toegewijde SS-eenheden te vormen (SS-Skanderberg en SS-Handzjar Division).
quote:It is obvious that Croatian fascists were at enormous task to exterminate almost a third of the population they got to control. This is why they tried hard to atract the Bosnian Muslims to help them. The response was overwhelming...![]()
En ik spreek russisch, je bent hier weg dus.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:53 schreef Merkava_IV het volgende:
[..]
Maar er waren SS-eenheden bestaande uit alle Europese volkeren, zelfs islamieten in Noord-Afrika. Hoe kan het dan zijn dat zij toegelaten werden, terwijl ze niet-Arisch waren?
[..]
![]()
Oe, vertel, wat zei ie dan? Mijn Russisch is wat roestig..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
En ik spreek russisch, je bent hier weg dus.
Och ,iets over hoeren..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, vertel, wat zei ie dan? Mijn Russisch is wat roestig..
Oh.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Och ,iets over hoeren..
Waarom zou je daar trots op zijn?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:36 schreef Rommel het volgende:
Om eerlijk te zijn von ik de SS de beste eenheid die er geweest is in heel die oorlog.....
Ondanks alles wat ze gedaan hebben voel ik toch wel enige trots voor die jongens, de angst alleen al die ze inboezemden bij de vijand was vaak al genoeg om de vijand een omweg te laten maken, mooi toch.......
Evenals bij de Duitse SS trokken veel van deze criminelen niet uit overtuiging ''tegen het bolsjewisme op'' (zie: Heinz Hoehne, Order of the Death's Head), maar uit domme puberfantasietjes of alledaagse crimininaliteit. Dit was een geordend leger dat zich gedroeg als geuzen of bokkenrijders, wat het allemaal nog erger maakte.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:11 schreef Tyrhraustur het volgende:
Na het lezen van de meeste reacties in dit topic krijg ik een zeer ongemakkelijk gevoel. De waffen SS wordt door sommigen (en waarschijnlijk het overgrote deel) geacht als het lafste, domste, eerloze ‘leger’ wat ooit heeft bestaan. Terwijl voor mij zij bekend staat als het dapperste, vindingrijkste, eervolste leger wat misschien wel ooit heeft rondgelopen.
In een tijd waarin een vooropgelegd moraal overheerst, geschiedenis wordt afgeschreven en nationalisme verketterd is, is een logisch gevolg dat Nederlandse en Vlaamse waffen SS regimenten verspuwed worden. Na de oorlog werden deze dappere soldaten verafschuwd, begeschimpt en dat terwijl zij op-tegen het bolsjewisme trokken voor onze grootouders en indirect voor ons.
[afbeelding]
Misschien wel bijna honderdduizenden Nederlanders en Vlamingen trokken ten strijden tegen het cultuur en volkeren verslindende bolsjewisme vaak ,in tegen stelling van wat gedacht, onderbewapend trokken zij ten strijde tegen massa’s vijandelijke soldaten. Zoals een oud waffen SS ooit tegen mij zei, en ik ben de precieze woorden alweer vergeten maar het kwam neer op: Eerst de Weermacht dan de Marine en wat overblijft is voor de waffen SS.
Ik vindt het jammer dat deze beste soldaten die wij ooit hebben gehad de grond in worden getrapt, vaak door mensen die geen benul hebben van hen daden, en dat rover bendes als de geuzen of bokkenrijders vaak op een voetstuk worden geplaatst.
Ik ken het boek “Heinz Hoehne, Order of the Death’s Head” niet. En juist jouw beschrijving van de waffen SS als een leger wat zich gedroeg als geuzen of bokkenrijders stuit mij tegen de borst en als iets wat niet rijmt met de order van de totenkopf (order is een compleet verkeerd wordt, eercode van het totenkopf moet het zijn). De Totenkopf, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, staat voor "Loyaliteit tot in de dood" en bestond in die hoedanigheid al tweehonderd jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Evenals bij de Duitse SS trokken veel van deze criminelen niet uit overtuiging ''tegen het bolsjewisme op'' (zie: Heinz Hoehne, Order of the Death's Head), maar uit domme puberfantasietjes of alledaagse crimininaliteit. Dit was een geordend leger dat zich gedroeg als geuzen of bokkenrijders, wat het allemaal nog erger maakte.
Het leger van Maurits en Frederik Hendrik, dat bestond uit de beste soldaten die wij ooit gehad hebben, al waren het niet allemaal Nederlanders.
Nee, ''Order of the Death's Head'' is correct. Het was namelijk een orde. De Totenkopf bestond inderdaad al eerder, maar het gaat hier specifiek over de SS.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:36 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Ik ken het boek “Heinz Hoehne, Order of the Death’s Head” niet. En juist jouw beschrijving van de waffen SS als een leger wat zich gedroeg als geuzen of bokkenrijders stuit mij tegen de borst en als iets wat niet rijmt met de order van de totenkopf (order is een compleet verkeerd wordt, eercode van het totenkopf moet het zijn). De Totenkopf, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, staat voor "Loyaliteit tot in de dood" en bestond in die hoedanigheid al tweehonderd jaar.
In tegenstelling tot de bolsjewieken en geuzen verkrachte de waffen SS geen vrouwen en kinderen, de waffen SS was doordronken met eer “Meine Ehre Heist Treue”. Het leger van de alleenheerschapfiele Maurits komt niet in de buurt van het westland waffen SS regiment en zeker niet bij Das Reich of Leibstandarte. De huursoldaten van Maurits waren moeilijk in bedwang te houden en begonnen veel misdaden tegenover weerloze ‘eigen’ burgers. De waffen SS was een zeer goed geoliede machine die vele daden hebben verricht, daden die in een objectief moraal als heldendaden zouden worden beschreven.
Ik wil niet ontkennen dat er wandaden hebben plaatsgevonden, het moment waar een (andere als bovengenoemde) oud waffen SS het moeilijkst heeft meegehad was toen zij in de goelag een huis binnenvielen en doorkregen dat zich iemand in de kast verschanste. Deze SS heeft toen meteen op die kast geschoten met zijn mp42, een kogelregen in de vorm van vraagteken. Waarna er een klein meisje dood uit de kast viel.
Dit is zijn oorlogsmisdaad en het is iets waardoor hij nog steeds moeilijk kan slapen. De waffen SS waren geen beesten.
Order van het doodshoofd is niet correct omdat dit niet de benaming van de Waffen SS was. De eercode van de totenkopf was de reden voor het gebruik van dit symboliek, net zoals de kriegsrunne gebruikt werden vanwege hun symboliek.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, ''Order of the Death's Head'' is correct. Het was namelijk een orde. De Totenkopf bestond inderdaad al eerder, maar het gaat hier specifiek over de SS.
De Waffen SS verkrachtte geen vrouwen en kinderen, mijnheer? Toen de Russen in Berlijn hun verschrikkelijke massaverkrachtingen pleegden, was het commentaar van veel Berlijners: ''Onze mannen zullen zich daar ook wel zo hebben gedragen.'' En als het geen verkrachting was, was het moord.
Doordronken waren ze inderdaad. Door en door dronken van hun eigenwaan en bloeddorst. Een vergelijking met Maurits en de geuzen is inderdaad onterecht, maak er maar liever Mongolen of Hunnen van.
De noodzaak van het vergelijken ligt hierin dat de bolsjewieken niet van nature verkrachtende duivels waren (of zelfs maar bolsjewieken), maar dat het faliekant onzinnig is een Hunnenhorde te verdedigen met het argument dat deze optrok tegen het ''cultuur en volkeren verslindend bolsjewisme'', maar weg te laten dat iedere Rus dankzij (Waffen)SS en Wehrmacht wel een familielid te wreken had.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:08 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Order van het doodshoofd is niet correct omdat dit niet de benaming de Waffen SS was. Niet alleen in Berlijn maar door het gehele nazi Duitsland trokken de bolsjewieken verkrachtend en moordend, vrouwen en meisjes bijvoorbeeld ondersteboven vastspijkerend aan de deuren en werkelijk op alle ondenkbare manieren misbruikend. Deze werkelijke barbaren zijn nog enigszins te vergelijken met de hunnen echter wordt met deze vergelijking de hunnen zeker onrecht aan gedaan. De noodzaak van het vergelijken ontgaat mij ook enigszins.
In een stad waarin de meeste mannen dood waren door de bende die massaverkrachtingen pleegden ging niet een neerbuigende commentaar rond van “Ach als zij het doen zullen ze wel een gerechtvaardige reden hebben”, de vrouwen moesten zich wel laten verkrachten om aan eten te komen voor hun eigen kroost, een gezin wat al gauw te maken kreeg met een bastaard kindje.
Als jij blind wilt vasthouden aan het duivels zijn van de waffen SS dan kan ik en niemand anders daar helaas wat aan veranderen. Naast alle eerder genoemde beschrijvingen sla je met bloeddorstig wederom compleet de plank mis, en voor mij eigen plezier (ik moet straks nog gewoon mijn eten naar binnen kunnen werken) stop ik hier met jouw te discussiëren, immers is dit niet eens een discussie. Jij schrijft vooral vanuit een vastgelegd fanatiek beeld waar naar mening geen pennenstreekje aan te veranderen is.
Nog even heel kort, ik maak duidelijk onderscheid tussen Waffen SS, de SS, de Weermacht en de Gestapo. Onze Nederlandse&Vlaamse soldaten die voor de assen vochten werden alleen tot de Waffen SS en luftwaffe toegelaten en hebben niks te maken met de wandaden van SS, Weermacht en Gestapo, zij waren zeker geen “Hunnenhorde” (weer een onbegrijpelijke vergelijking). Dat iedere west bolsjewiek wel iemand te wreken had heeft vooral te maken met de massale verliezen van het Sovjet leger. Een boek wat in de volgende eeuw is uitgebracht met zoals ik uit de titel afleid beschrijvingen van een individu sla ik niet eens open, de kans dat de benadering van zaken vanuit het huidige perspectief wordt geschreven is namelijk veelste groot, de historice grondslag ontbreekt voor mij in zulk schrijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De noodzaak van het vergelijken ligt hierin dat de bolsjewieken niet van nature verkrachtende duivels waren (of zelfs maar bolsjewieken), maar dat het faliekant onzinnig is een Hunnenhorde te verdedigen met het argument dat deze optrok tegen het ''cultuur en volkeren verslindend bolsjewisme'', maar weg te laten dat iedere Rus dankzij (Waffen)SS en Wehrmacht wel een familielid te wreken had.
Ik heb niet beweerd dat er een ''neerbuigende commentaar'' (sic) rondging. Lees het voornoemde boek eens, en ook Dagboekaantekeningen van een Berlijnse vrouw, dat recentelijk is verschenen. Daar staat het letterlijk in. Sla vooral de passage over de distinctieven van Gestapo en leger en vermoorde Russische kinderen niet over. Pas dan wordt het een discussie.
Wanneer de niet zo onschuldige passages aangehaald worden kan ik wellicht instemmend knikken of deze weerleggen. Deze site wil bijvoorbeeld niet een duidelijke scheidingslijn trekken tussen de Allgemeine SS en de Waffen oostfront SS en natuurlijk is dat niet één twee drie gedaan wanneer de SS als één organisatie begonnen is met divisies als Totenkopf aan beiden ‘fronten’ actief.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Volgens deze uitstekend gecomponeerde website is de Waffen-SS anders niet zo onschuldig:
http://www.waffen-ss.nl
quote:(..) Al tijdens de eerste gevechten nabij Lemberg raakte 'Westland' zijn Kommandeur kwijt. SS-Standartenführer Hilmar Wäckerle werd op 2 juli 1941 tijdens een inspectie van buitgemaakte wapens door Sovjet-Russische sluipschutters dodelijk (in zijn rug?) getroffen. De 'Westlander' verloren hiermee een buitgewoon fanatieke strijder die als voormalig commandant van Dachau (hij werd wegens wreedheden overgeplaatst!) bij de SS carriere had gemaakt. Daarnaast was Wäckerle berucht om zijn agressieve doorbraak op de Grebbeberg in mei 1940. Wäckerle werd begraven op het landgoed Slowida. Ter represaille voor zijn dood werd de 7.Kompanie van 'Westland' van SS-Hauptsturmführer Herbert Vollmer de volgende middag ingezet om 'vergeltungsfeuer' te leggen op het dorp waar de sluipschutters zich zouden verbergen. (..)
Ook door de waffen SS zijn oorlogsmisdaden op grote schaal gepleegd, de balkan, oost-europa. Vergeet niet dat Himmler de SS'ers zo breed mogelijk "ervaren" wilde hebben wat inhield dat de roulatie binnen de SS enorm groot was. De einsatzkommando die een maand geleden nog dorpen uitroeide was een tijdje later soldaat bij de waffen SS. Hetzelfde geld voor kampbewakers etc. De gemiddelde SS'ers was niet zijn hele loopbaan gewoon soldaat. Die roulatie was ook om SS''ers niet psychisch kapot te laten gaan om de misdaden ze uitvoerden. Het moorden werd gezien als eervol, correct maar toch smerig werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:36 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
De waffen SS waren geen beesten.
Je haalt hier het gehele systeem door elkaar, je gelooft toch niet werkelijk dat een soldaat van bijvoorbeerd het westland regiment of de legioenen, van hot naar her werd gestuurd, dat moorden als eervol werd gezien. Dat kampbewakers voldoende kwaliteiten hadden om als front soldaat te fungeren, dat afgekeurde SS mannen toch naar het front werden gestuurd. Dat alle deze mannen als één organisatie fungeerden, wisselenden dwars door de regimenten, divisies en legioenen heen.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:07 schreef Austerlitz het volgende:
Ook door de waffen SS zijn oorlogsmisdaden op grote schaal gepleegd, de balkan, oost-europa. Vergeet niet dat Himmler de SS'ers zo breed mogelijk "ervaren" wilde hebben wat inhield dat de roulatie binnen de SS enorm groot was. De einsatzkommando die een maand geleden nog dorpen uitroeide was een tijdje later soldaat bij de waffen SS. Hetzelfde geld voor kampbewakers etc. De gemiddelde SS'ers was niet zijn hele loopbaan gewoon soldaat. Die roulatie was ook om SS''ers niet psychisch kapot te laten gaan om de misdaden ze uitvoerden. Het moorden werd gezien als eervol, correct maar toch smerig werk.
Excuse. Ik bedoel de officieren die allen dezelfde opleiding kregen en ook overal ingezet konden worden, wat ook gebeurd is. Toch was het zo dat de waffen SS en de Algemeine SS sterk met elkaar verweven waren. Er vond veel overplaatsing voor. Op bevel van Hitler zijn tienduizenden kampbewakers naar de waffen SS gestuurd om de tekorten op te vullen. Hiermee was de tendens dat veel waffen SS'ers bijvoorbeeld kampbewaker of zoiets waren geweest. Met eervol bedoel ik dat het door hun superieuren eervol gevonden werd dat zij de belangrijke en noodzakelijke klus gingen klaren. Dat is in elk geval wat ze moesten doorgeven aan hun mannen. De mannen wisten ook wel dat het niet eervol was.quote:Op zondag 4 juli 2004 20:14 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Je haalt hier het gehele systeem door elkaar, je gelooft toch niet werkelijk dat een soldaat van bijvoorbeerd het westland regiment of de legioenen, van hot naar her werd gestuurd, dat moorden als eervol werd gezien. Dat kampbewakers voldoende kwaliteiten hadden om als front soldaat te fungeren, dat afgekeurde SS mannen toch naar het front werden gestuurd. Dat alle deze mannen als één organisatie fungeerden, wisselenden dwars door de regimenten, divisies en legioenen heen.
Dat is waar maar ga jij dan niet even voorbij aan de daden van zowel de SS als de Wehrmacht in met name Rusland? Ik denk het wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:08 schreef Tyrhraustur het volgende:
Niet alleen in Berlijn maar door het gehele nazi Duitsland trokken de bolsjewieken verkrachtend en moordend, vrouwen en meisjes bijvoorbeeld ondersteboven vastspijkerend aan de deuren en werkelijk op alle ondenkbare manieren misbruikend. Deze werkelijke barbaren zijn nog enigszins te vergelijken met de hunnen echter wordt met deze vergelijking de hunnen zeker onrecht aan gedaan. De noodzaak van het vergelijken ontgaat mij ook enigszins.
In een stad waarin de meeste mannen dood waren door de bende die massaverkrachtingen pleegden ging niet een neerbuigende commentaar rond van “Ach als zij het doen zullen ze wel een gerechtvaardige reden hebben”, de vrouwen moesten zich wel laten verkrachten om aan eten te komen voor hun eigen kroost, een gezin wat al gauw te maken kreeg met een bastaard kindje.
Duivels? Nee, mensen, want alleen mensen begaan de misdaden die door Duitse troepen (zowel 'gewone' als Waffen SS als Wehrmacht) gepleegd zijn.quote:Als jij blind wilt vasthouden aan het duivels zijn van de waffen SS dan kan ik en niemand anders daar helaas wat aan veranderen. Naast alle eerder genoemde beschrijvingen sla je met bloeddorstig wederom compleet de plank mis. Voor mij eigen plezier (ik moet straks nog gewoon mijn eten naar binnen kunnen werken) stop ik hier met jouw te discussiëren, immers is dit niet eens een discussie. Jij schrijft vooral vanuit een vastgelegd fanatiek beeld waar naar mening geen pennenstreekje aan te veranderen is.
Puur gelul.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:25 schreef Tyrhraustur het volgende:
Nog even heel kort, ik maak duidelijk onderscheid tussen Waffen SS, de SS, de Weermacht en de Gestapo. Onze Nederlandse&Vlaamse soldaten die voor de assen vochten werden alleen tot de Waffen SS en luftwaffe toegelaten en hebben niks te maken met de wandaden van SS, Weermacht en Gestapo, zij waren zeker geen “Hunnenhorde” (weer een onbegrijpelijke vergelijking). Dat iedere west bolsjewiek wel iemand te wreken had heeft vooral te maken met de massale verliezen van het Sovjet leger. Een boek wat in de volgende eeuw is uitgebracht met zoals ik uit de titel afleid beschrijvingen van een individu sla ik niet eens open, de kans dat de benadering van zaken vanuit het huidige perspectief wordt geschreven is namelijk veelste groot, de historice grondslag ontbreekt voor mij in zulk schrijven.
Inderdaad. Ook in Frankrijk zijn misdaden begaan, onder Klaus Barbie zijn een paar honderd canadezen geexecuteerd.quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:27 schreef Administratie het volgende:
En het valt toch niet te ontkennen dat ook de Waffen SS smerige handen heeft gemaakt. Zeker aan het Oostfront, maar ook aan het Westfront, waar bij het Ardennenoffensief honderden geällieerde krijgsgevangen werden geëxecuteerd(ik geloof door de troepen van Jochem Peiper).
Onzin, het moorden was een verkapte straf voor ss'ers die zich eerder in de strijd laf hadden gedragen, verwond waren of misdaden hadden begaan!quote:Op zondag 4 juli 2004 19:07 schreef Austerlitz het volgende:
[..]
Ook door de waffen SS zijn oorlogsmisdaden op grote schaal gepleegd, de balkan, oost-europa. Vergeet niet dat Himmler de SS'ers zo breed mogelijk "ervaren" wilde hebben wat inhield dat de roulatie binnen de SS enorm groot was. De einsatzkommando die een maand geleden nog dorpen uitroeide was een tijdje later soldaat bij de waffen SS. Hetzelfde geld voor kampbewakers etc. De gemiddelde SS'ers was niet zijn hele loopbaan gewoon soldaat. Die roulatie was ook om SS''ers niet psychisch kapot te laten gaan om de misdaden ze uitvoerden. Het moorden werd gezien als eervol, correct maar toch smerig werk.
En dat terwijl sepp dietrich, de commandant van de leibstandarte ss een zuupschuut wasquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:28 schreef Johan_de_With het volgende:
Om lid te worden van dat stelletje klootzakken moest je 1,75 zijn, vanaf 1750 van onbesproken ''Arische'' komaf zijn, in gezonde staat verkeren (je mocht zelfs geen gevulde tanden hebben), en naar ik meen werd het op prijs gesteld als je niet dronk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |