abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2004 @ 16:43:03 #1
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20339732

De beruchte band bestaand uit negen gemaskerde leden is weer terug.
Deze keer geen saai schreeuw album maar een plaat die goed in elkaar zit met; veel zang er tussen door en zelfs twee akoustische ballads.

Vol. 3: (The Subliminal Verses) - 2004

De vorige twee albums:

Iowa - 2001

het debuut album - 1999

Optredens
21 juni 2004 - ArenA - voorprogramma MetallicA
26 juni 2004 - Graspop metal meeting
21 oktober 2004 - Ahoy - Voorprogramma Slayer

Vorige topic:
Slipknot anyone?

Andere topics:
Slipknot - Vol. 3: (The Subliminal Verses)
Metallica - 21 Juni -- Amsterdam ArenA (5)
Graspop Metal Meeting 2004 *The days after*
Slipknot/Slayer - 21oktoker - Ahoy

[ Bericht 40% gewijzigd door Djaser op 01-07-2004 16:59:11 ]
pi_20339856
Waarom heb ik dat topic nooit gezien?!?!? Ik vind Slipknot dus echt zwaar rulen !! Ben er helemaal fan van, ga 21 oktober ook naar hun concert in Ahoy. Moet alleen het derde album nog eens kopen.
  donderdag 1 juli 2004 @ 16:50:09 #4
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_20339926
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:47 schreef Eveli het volgende:
Waarom heb ik dat topic nooit gezien?!?!? Ik vind Slipknot dus echt zwaar rulen !! Ben er helemaal fan van, ga 21 oktober ook naar hun concert in Ahoy. Moet alleen het derde album nog eens kopen.
3e Album vind ik best wel goed.......alleen lijkt het meer op Stone Sour dan Slipknot...
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_20340002
ik had ze serieuser genomen als ze geen clownspakken aan hadden. sommige nummers zijn wel ok.. maar neej niet mijn ding.....

Geef mij maar Killswitch Engage ... als je dat niet kent, zou ik et maar gaan tjekken haha

http://www.killswitchengage.com
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20341827
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:53 schreef Kletz het volgende:
ik had ze serieuser genomen als ze geen clownspakken aan hadden. sommige nummers zijn wel ok.. maar neej niet mijn ding.....

Geef mij maar Killswitch Engage ... als je dat niet kent, zou ik et maar gaan tjekken haha

Er is een kleine kans dat KsE misschien in het voorprogramma van Slipknot en Slayer komt op 21oktober in Ahoy, Rotterdam.
pi_20357991
De maskers:

Sid(DJ):

Joey(drums):

Paul(basgitaar):

Chris(percussie):

James(gitaar):

Craig(sampler):

Shawn(percussie):

Mick(gitaar):

Corey(vocals):

P.S. De nieuwe maskers staan hier ook al bij, als laatste. Met dank aan www.metabolic666.com
pi_20358239
Ik vind die maskers zo gay. Heeft niemand trouwens foto's van die gasten ZONDER masker?
War. War never changes.
pi_20358365
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:13 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ik vind die maskers zo gay. Heeft niemand trouwens foto's van die gasten ZONDER masker?
Ik heb ze wel, maar hoe kun je nou zeggen dat die maskers gay zijn? Ik vind zo'n bebloed clowshoofd niet echt gay....
pi_20359240
Zet ze hier eens neer please, ben wel benieuwd.
War. War never changes.
pi_20359700
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:19 schreef Eveli het volgende:

[..]

Ik heb ze wel, maar hoe kun je nou zeggen dat die maskers gay zijn? Ik vind zo'n bebloed clowshoofd niet echt gay....
ok Gay is niet et juiste woord.

eerder zielig, triest, kinderachtig, dat soort dingen doe je als je 16 bent en in zo'n soort korn achtige band zit .....

Doe normaal en maak gewoon vette muziek.... De muziek is opzich nog wel te doen (al is et mijn ding dus niet) maar speel gewoon lekker in je eigen ding en verschuil je niet achter een masker.

En helemaal niet als je zelf zegt dat het masker kut zit!!! (wat ik dus bij een interview had gezien, dat 1 zo'n gast zei dat ie godse kut zat). Doe et dan ook niet!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2004 @ 13:11:52 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20359780
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:09 schreef Kletz het volgende:

[..]

eerder zielig, triest, kinderachtig, dat soort dingen doe je als je 16 bent en in zo'n soort korn achtige band zit .....
vertel dat ook gelijk even tegen de honderden blackmetal bands met corpsepaint. Of tegen Kiss. Zelfde principe. En als je het niks vindt, dan doe je je ogen dicht en heb je er geen last van.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_20359905
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:11 schreef Tokus het volgende:

[..]

vertel dat ook gelijk even tegen de honderden blackmetal bands met corpsepaint. Of tegen Kiss. Zelfde principe. En als je het niks vindt, dan doe je je ogen dicht en heb je er geen last van.
Agossie, meneer voelt zich aangevallen.

het is een combinatie van... en kiss jah, of misfits haha... Dat zijn klassiekers.... Daar mag je niks over zeggen.

Deze band kijkt teveel naar andere bands... > dus origineel zijn ze niet. als je ze dus gaat vergelijken met kiss of misfits enzo. (want die vergelijking deed jij net)
  vrijdag 2 juli 2004 @ 14:29:17 #14
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20361879
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:17 schreef Kletz het volgende:
het is een combinatie van... en kiss jah, of misfits haha... Dat zijn klassiekers.... Daar mag je niks over zeggen.
Dat is zo makkelijk he. Overigens vind ik die black metal bands die elkaars corpse paint naäpen wel irritant. Deze klassiekers en Slipknot zijn nog enigsinds origineel.

Dat eerste masker van Mick is trouwens wazig, ik zie er niks. De clown zijn nieuwe masker staat er trouwens niet bij zie ik en Corey heeft een black metal corpse paint masker
pi_20363182
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 14:29 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dat is zo makkelijk he. Overigens vind ik die black metal bands die elkaars corpse paint naäpen wel irritant. Deze klassiekers en Slipknot zijn nog enigsinds origineel.

Dat eerste masker van Mick is trouwens wazig, ik zie er niks. De clown zijn nieuwe masker staat er trouwens niet bij zie ik en Corey heeft een black metal corpse paint masker
Clown's nieuwe staat er wel bij. Helemaal achteraan.

En ik zal die unmasked-foto's wel eens zoeken.
pi_20363367
Ok, ik heb wel goeie unmasked foto's gevonden, maar kan ze niet hier neerzetten. Ga dus maar ff naar www.metabolic666.com en dan naar pictures en dan ff zoeken naar unmasked.
pi_20363617
quote:

[..]

Deze band kijkt teveel naar andere bands... > dus origineel zijn ze niet. als je ze dus gaat vergelijken met kiss of misfits enzo. (want die vergelijking deed jij net)
Onzin. Praktisch elke band heeft naast haar muziek ook een visuele ´look´. Zoals daar inderdaad zijn Kiss en Misfits, maar ook White Zombie ofzo en zelfs de Adidas/Puma pakken van Jonathan Davis zijn een visuele ondersteuning van de muziek. Als band moet je je nu eenmaal presenteren en daaraan inherent is het visuele aspect. Slipknot legt meer dan andere bands de nadruk op dat aspect maar dat betekent niet (of juist niet) dat ze hun visuele presentatie van andere bands hebben afgekeken. Anders zou je ook wel kunnen zeggen dat ze het gebruik van gitaren van andere bands hebben afgekeken, want dat heeft Slipknot echt niet zelf uitgevonden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2004 @ 15:27:41 #18
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20363704
quote:

[..]

nee hoor. Ik word alleen zo moe van figuren als jij die lopen te zeuren over die maskers van Slipknot, maar tegelijkertijd wel een dergelijk iets accepteren van Kiss, Alice Cooper, of menig black metal band.
pi_20363790
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Onzin. Praktisch elke band heeft naast haar muziek ook een visuele ´look´. Zoals daar inderdaad zijn Kiss en Misfits, maar ook White Zombie ofzo en zelfs de Adidas/Puma pakken van Jonathan Davis zijn een visuele ondersteuning van de muziek. Als band moet je je nu eenmaal presenteren en daaraan inherent is het visuele aspect. Slipknot legt meer dan andere bands de nadruk op dat aspect maar dat betekent niet (of juist niet) dat ze hun visuele presentatie van andere bands hebben afgekeken. Anders zou je ook wel kunnen zeggen dat ze het gebruik van gitaren van andere bands hebben afgekeken, want dat heeft Slipknot echt niet zelf uitgevonden.
Precies !

Slipknot zegt dat ze die maskers aan het begin van hun carrière opdeden omdat de mensen in Iowa, waar ze vandaan komen, alleen naar de mensen kijken ipv naar de muziek te luisteren. Slipknot dacht toen, als we maskers opzetten, kunnen ze ons niet op uiterlijk beoordelen en moeten zo wel naar onze muziek luisteren. Dat is het idee van die maskers. Ze hebben het dus niet afgekeken. Ik vind die maskers juist wel cool. Het draagt wel wat bij aan de muziek die ze maken.
pi_20364276
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:27 schreef Tokus het volgende:

[..]

nee hoor. Ik word alleen zo moe van figuren als jij die lopen te zeuren over die maskers van Slipknot, maar tegelijkertijd wel een dergelijk iets accepteren van Kiss, Alice Cooper, of menig black metal band.
ja maar vent je hebt nu wel over KISS en ALICE COOPER. en om die te vergelijken met slipknot gaat wel heel ver.. Niet in de vergelijking qua muziek, maar hoe de band zich presenteerd. En DIE vergelijking mag je niet maken vind ik... maar ja...

Ik kraak de band niet af, alleen ik vind hun uiterlijk 3 keer bagger. En ze hebben leuke nummers maar daar gaat et nu niet om, hoe leuk of kut hun muziek is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juli 2004 @ 16:05:46 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_20364941
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:45 schreef Kletz het volgende:

[..]

ja maar vent je hebt nu wel over KISS en ALICE COOPER. en om die te vergelijken met slipknot gaat wel heel ver.. Niet in de vergelijking qua muziek, maar hoe de band zich presenteerd. En DIE vergelijking mag je niet maken vind ik... maar ja...
de vergelijking met Slipknot gaat niet erg ver. Sterker nog, dat is juist de grootste overeenkomst: de gimmick. Want het is niet meer dan dat.
En zeker tegenwoordig is Slipknot relevanter dan Kiss, want Kiss is gewoon een parodie op zichzelf geworden. Maar nee, Kiss is heilig, en het uiterlijk van een band als Slipknot vergelijken met Kiss is dan heiligschennis. Mieter op, het komt op precies hetzelfde neer.

Alice Cooper of Kiss zonder show is een stuk minder interessant dan met show. Waarom deed Kiss de make-up weer op? Omdat ze zonder in het dal zaten.
Alice Cooper vorig jaar zonder show? Men liep weg omdat men er niks aan vond.
Slipknot zonder maskers en gekke capriolen op het podium? Wellicht hetzelfde.

Waar was Kiss voordat ze de make-up opdeden? Nergens. Toen waren ze gewoon het zoveelste bandje. Alice Cooper zonder z'n shockerende show? Zou ook niet opvallen.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:06:41 #22
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20364981
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:30 schreef Eveli het volgende:

[..]

Precies !

Slipknot zegt dat ze die maskers aan het begin van hun carrière opdeden omdat de mensen in Iowa, waar ze vandaan komen, alleen naar de mensen kijken ipv naar de muziek te luisteren. Slipknot dacht toen, als we maskers opzetten, kunnen ze ons niet op uiterlijk beoordelen en moeten zo wel naar onze muziek luisteren. Dat is het idee van die maskers. Ze hebben het dus niet afgekeken. Ik vind die maskers juist wel cool. Het draagt wel wat bij aan de muziek die ze maken.
Noe hemel je ze wel heel erg op. Ze hebben toegegeven dat ze zich hebben laten inspireren door Kiss en Iowa treden ze tegenwoordig niet zo heel veer meer op. Maskers kunnen dus af.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:07:27 #23
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20365005
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 15:11 schreef Eveli het volgende:

[..]

Clown's nieuwe staat er wel bij. Helemaal achteraan.
Nee, hij had een variant. Daar ben ik vrij zeker van.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 16:43:32 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_20366162
quote:
Deze band kijkt teveel naar andere bands... > dus origineel zijn ze niet.
Precies het tegenovergestelde. Mede daarom is Slipknot ook bekend geworden. Omdat ze met hun eerste selftitled album een behoorlijk nieuw geluid lieten horen.

Je vindt Slipknot gewoon kutmuziek en daarom ga je maar onzinnige argumenten bedenken tegen Slipknot. Een echte muziekliefhebber geeft bijna niets om uiterlijk.
pi_20368635
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Precies het tegenovergestelde. Mede daarom is Slipknot ook bekend geworden. Omdat ze met hun eerste selftitled album een behoorlijk nieuw geluid lieten horen.

Je vindt Slipknot gewoon kutmuziek en daarom ga je maar onzinnige argumenten bedenken tegen Slipknot. Een echte muziekliefhebber geeft bijna niets om uiterlijk.
ja en dat doe ik alleen maar omdat ik dan jou kan plagen
ik heb een mening en die geef ik. Mocht je er niet mee eens zijn. pech voor jou
  vrijdag 2 juli 2004 @ 19:34:27 #26
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20370106
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 16:05 schreef Tokus het volgende:

[..]

de vergelijking met Slipknot gaat niet erg ver. Sterker nog, dat is juist de grootste overeenkomst: de gimmick. Want het is niet meer dan dat.
En zeker tegenwoordig is Slipknot relevanter dan Kiss, want Kiss is gewoon een parodie op zichzelf geworden. Maar nee, Kiss is heilig, en het uiterlijk van een band als Slipknot vergelijken met Kiss is dan heiligschennis. Mieter op, het komt op precies hetzelfde neer.

Alice Cooper of Kiss zonder show is een stuk minder interessant dan met show. Waarom deed Kiss de make-up weer op? Omdat ze zonder in het dal zaten.
Alice Cooper vorig jaar zonder show? Men liep weg omdat men er niks aan vond.
Slipknot zonder maskers en gekke capriolen op het podium? Wellicht hetzelfde.

Waar was Kiss voordat ze de make-up opdeden? Nergens. Toen waren ze gewoon het zoveelste bandje. Alice Cooper zonder z'n shockerende show? Zou ook niet opvallen.
Ik hoor tegenwoordig meer mensen die Kiss kut vinden dan goed. Valt wel mee dus.
Elke band is interessanter met show, Alice Cooper en Kiss zijn ook prima aan te horen zonder show, waarom verkopen die bands anders cds? Mensen die dit en vorig jaar bij Alice weglopen omdat ze de show missen zijn wat mij betreft geen fans. Zeker dit jaar klonk Alice prima.
Natuurlijk is het handig als publiciteits stunt maar is dat spectaculaire gedoe nog het belangrijkst als je de band eenmaal goed kent? Dacht het niet.
pi_20424972
Het zou wel een beetje stom zijn als Slipknot ineens zonder maskers op het podium staat, want daar zijn ze toch wel mee bekend geworden. Dus van mij moeten ze die maskers gewoon ophouden !!
  woensdag 7 juli 2004 @ 21:16:20 #28
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_20474529
quote:
Op maandag 5 juli 2004 11:49 schreef Eveli het volgende:
Het zou wel een beetje stom zijn als Slipknot ineens zonder maskers op het podium staat, want daar zijn ze toch wel mee bekend geworden. Dus van mij moeten ze die maskers gewoon ophouden !!
mee eens
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:02:50 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_20477764
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:21 schreef Kletz het volgende:

[..]

ja en dat doe ik alleen maar omdat ik dan jou kan plagen
ik heb een mening en die geef ik. Mocht je er niet mee eens zijn. pech voor jou
Dat Slipknot niet origineel is, heeft niets met een mening te maken. Over originaliteit kun je best objectief oordelen, dus niet smaakgevoelig. Ik heb dus geen pech.

In het nu-metal genre was Slipknot (ze zijn niet compleet nu-metal, maar dat terzijde) bij introductie van hun self-titeld album absoluut een band apart, net zoals bijv. SOAD dat was. Mede daarom zijn ze zo bekend geworden...

[ Bericht 7% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2004 23:11:34 ]
  maandag 29 november 2004 @ 22:55:14 #30
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23657035
Ik heb even geen zin om helemaal mee te discussieren, maar ik wil wel ff vermelden dat Slipknot echt hard roelt
En ik hoop ze nog es live te kunnen zien
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23657539
SLIPKNOT!
pi_23659886
Ik blijf het hele masker-gedeelte nutteloos vinden, en zeker hun redenen hiervoor. Dan neem ik ze meteen niet serieus. Oke, sommige nummers stenen zwaar, maar dude, komop, die maskers?!?!?!?
War. War never changes.
pi_23664515
die maskers horen nou enmaal bij het image dat ze hebben..ze zijn gewoon vet goed. de muziek die ze maken alleen vind ik de laatste 2 albums minder goed dan het Selftitled album wat ze uitgebracht hebben. Anywayz.. heb het id dat veel mensen 'Knot kut vinden omdat ze commercieel zijn.. goeie muziek maken wat hun eige favoriete band niet maakt..ze hebben liever een onbekende band die ze als favoriet hebben.. dan zijn ze stoerrrr

Slipknot is niet mijn favoriete band, dat zijn Underoath en V-Mob.. maar ze doen het zeker niet slecht in de top 10 van mij..
ook dat nog!
pi_23665591
waarom staat 'mate,feed,kill,repeat' niet in de OP bij de albums?
pi_23665762
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:14 schreef Mexicaantje het volgende:
Anywayz.. heb het id dat veel mensen 'Knot kut vinden omdat ze commercieel zijn.. goeie muziek maken wat hun eige favoriete band niet maakt..ze hebben liever een onbekende band die ze als favoriet hebben.. dan zijn ze stoerrrr
Even happen.

Slipknot wordt niet kut gevonden omdat ze te commercieel zijn dat komt veelal pas op de tweede plaats, maar het gaat eerder om de omsamenhangende, inhoudsloze brei van muziek die het 9-tal ten gehore brengt. Het gros aan metalbands weet met minder dan half de bezetting veel betere muziek te maken, zowel instrumentaal als qua zang als qua lyrics.

Ik vind het zelf gewoon stoerdoenerij. Ik wil niet meteen zeggen dat de musici achter Slipknot ruk zijn (Corey Taylor is bijv. ook de zanger van Stone Sour - een in mijn ogen veel betere band dan Slipknot) maar de band haalt er met alle 9 gewoon niet uit wat er in zit.
pi_23667343
Slipknot maakt zeker wel goeie muziek.. zeer strakke nummers zijn (sic), Get this, Puruty en The Virus of Life..
ook dat nog!
pi_23667379

[ Bericht 100% gewijzigd door Mexicaantje op 30-11-2004 13:32:15 ]
ook dat nog!
pi_23668552
Mijn favorieten zijn: Purity, Scissors, Prostethics en spit it out.
pi_23670477
Mijn favo's: Wait and Bleed, Surfacing, The Blister Exists, Pulse of the Maggots en The Heretic Anthem.
pi_23670524
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:11 schreef Markster het volgende:
Het is niet echt een officieël album; ten eerste is het door hun zelf uitgegeven en niet door een platenmaatschappij en ten tweede is de oplage beperkt tot 2000 stuks.
pi_23670657
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:44 schreef Eveli het volgende:

[..]

Het is niet echt een officieël album; ten eerste is het door hun zelf uitgegeven en niet door een platenmaatschappij en ten tweede is de oplage beperkt tot 2000 stuks.
Maar daarom niet minder
pi_23673789
Weet iemand trouwens wie de tweede stem doet op Danger - Keep Away? Ben wel benieuwd. Mooi liedje, btw.
pi_23676946
Ik vind ze nog steeds erg goed, maar toch was het concert in de Arena niet wat ik er van verwacht had. Ze waren zeker niet slecht, maar toch ook niet zo super als ik ze verwacht had. Nou kwam dat misschien voor een groot deel door de Arena zelf. Ondanks dat ik Metallica helemaal geweldig vond kwamen ze in de Arena niet volledig tot hun recht. Ik denk dat het bij Slipknot het zelfde was.

Met 9 man toch een goede band vormen is op zich een hele kunst. Slipknot doet dat heel erg goed. Misschien komt het ook omdat lang niet altijd, misschien zelfs zelden, echt alle 9 leden tegelijk met hun instrument bezig zijn. Zo is Sid (DJ) lang niet altijd achter zijn draaitafel te vinden, en rennen Chris en Shawn (percussie) meer rond dan dat ze op hun tonnen staan te rammen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:08:48 #44
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23677146
Tsja, ik kan niet zeggen dat ik er op graspop erg van heb kunnen genieten. Dat lag er toen aan dat het veld in een grote pit veranderde met crowdsurfers. Dat eerste hoort er natuurlijk gewoon bij maar ik had erg weinig tijd om naar het podium te kijken.
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 12:11 schreef Markster het volgende:
Wat Evili zei, het is dus gewoon een demo zoals bijna elke band die voor hun debuut uitbrengen.
pi_23677301
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:02 schreef Mgolovic het volgende:
Zo is Sid (DJ) lang niet altijd achter zijn draaitafel te vinden, en rennen Chris en Shawn (percussie) meer rond dan dat ze op hun tonnen staan te rammen.
Van mij mogen die inderdaad ook wel weg. Ze hebben leuke maskers en doen af en toe wel coole dingen, maar verder doen ze inderdaad niet zo veel. Doe dan trouwens maar meteen de sampler Craig weg; ook een cool masker, maar verder van weinig nut. Denk nou niet dat ik Slipknot niet cool vind met z'n negenen, integendeel, maar ik zou het ook niet erg vinden als ze doorgaan met z'n vijven. Kunnen ze meteen van dat nu-metal imago afkomen.
pi_23682507
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:15 schreef Eveli het volgende:
Denk nou niet dat ik Slipknot niet cool vind met z'n negenen, integendeel, maar ik zou het ook niet erg vinden als ze doorgaan met z'n vijven. Kunnen ze meteen van dat nu-metal imago afkomen.
Van een nu-metal label kom je niet af door met minder man te gaan spelen maar andere muziek te gaan maken.
pi_23691494
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:03 schreef GeFrenzy2 het volgende:

[..]

Van een nu-metal label kom je niet af door met minder man te gaan spelen maar andere muziek te gaan maken.
Nu-metal wordt toch onder andere gekenmerkt door een DJ? Als die weggaat, wordt het in ieder geval minder nu-metalig.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:13:50 #48
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23692210
Mijn favo's zijn (SIC), Eyeless, Spit It Out, Heretic Anthem en Pulse Of The Maggots/
Op die laatste na kan ik ze ook geheel meeblaten
pi_23692364
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:15 schreef Eveli het volgende:

[..]

Van mij mogen die inderdaad ook wel weg. Ze hebben leuke maskers en doen af en toe wel coole dingen, maar verder doen ze inderdaad niet zo veel. Doe dan trouwens maar meteen de sampler Craig weg; ook een cool masker, maar verder van weinig nut. Denk nou niet dat ik Slipknot niet cool vind met z'n negenen, integendeel, maar ik zou het ook niet erg vinden als ze doorgaan met z'n vijven. Kunnen ze meteen van dat nu-metal imago afkomen.

Op het podium doen ze misschien niet veel, maar weet jij wel hoe minder de muziek is zonder de DJ en de sampler?

Zonder hun krijg je meteen zo een standaard saaie metalband, nu heb je juist toffe sounds erdoorheen in bijvoorbeeld scissors.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:24:23 #50
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23692448
Scissors, Eyeless, Surfacing en veel andere nummers zouden echt kut klinken zonder die samples
pi_23692545
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:24 schreef Litso het volgende:
Scissors, Eyeless, Surfacing en veel andere nummers zouden echt kut klinken zonder die samples
precies

Craig en Sid zijn belangrijker dan je denkt
pi_23695207
(Lever ik eens kritiek op Slipknot, is het weer niet goed....)

Ik zeg toch ook dat ik ze liever met z'n negenen heb. Maar ik zou het niet erg hebben gevonden als ze met z'n vijven waren.
  woensdag 1 december 2004 @ 18:28:47 #53
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23699169
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:30 schreef Eveli het volgende:
(Lever ik eens kritiek op Slipknot, is het weer niet goed....)

Ik zeg toch ook dat ik ze liever met z'n negenen heb. Maar ik zou het niet erg hebben gevonden als ze met z'n vijven waren.
Ik wel
pi_23699478
quote:
Op woensdag 1 december 2004 18:28 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik wel
Fijn voor je.
  woensdag 1 december 2004 @ 19:57:03 #55
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23701006
Ik zou me zo geen nummer kunnen weten te bedenken waar de sampler en DJ niet op vervangen zouden kunnen worden of weggelaten. Die elektronische geluidjes zou je prima door de bassist of de gitarist kunnen laten spelen, dan wel op een andere manier. Niet dat ik dat persee wil of dat het er direct beter op word maar het kan zeker.
pi_23715672
tuurlijk kun je bepaalde effecten door een bas of gitaar laten doen. Maar dan heb je daar weer een gitaar minder he? Nog meer gitaristen is ook niet handig. Ik ben wel van mening dat op dit derde album de twee extra percussionisten vrij weinig te doen hebben, als je het vergelijkt met het selftitled album. Dat album klonk mede door de drie drummers ontzettend vet, met alle fills en trommels en tonnen. Hier maken ze nu veel minder gebruik van.

Technisch gezien zijn ze er zeker op vooruit gegaan, qua riffs, ritme en zang. Of mensen dat nou juist mooier vinden of niet, tja dat is een kwestie van smaak. Niemand had verwacht dat er twee ballads op het album zouden staan, maar ik vind ze wel erg mooi eigenlijk. Je verwacht ze alleen niet van slipknot. Goh dus ze kunnen toch meer dan alleen herrie maken. (voor degenen die dat dachten)

En qua maskers..... waarom moeten ze altijd opblijven, of helemaal weg? laat ze mooi zelf kiezen... Ik zou het wel leuk vinden als ze een keer halverwege een optreden die maskers van de kop zouden rukken. In die nieuwe clip Vermillion doen ze al iets dergelijks. Ze zetten andere maskers over hun eigen maskers heen, en daardoor krijgen ze hun eigen gezicht weer terug, al is het dan wazig. Nooit opgevallen? Misschien is het een hint van ze, I don't know....
  donderdag 2 december 2004 @ 15:48:18 #57
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23715777
Ik heb het idee dat de gitaren meestal gewoon het zelfde spelen dus die kunnen dat best er ook best bij doen.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:02:35 #58
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_23717597
Voor het samplen en DJ-en kun je ook 1 mannetje nemen ipv 2. Hetzelfde geld voor de percussie.

Maar voor de show is het wel leuk dat er zoveel mensen op het podium staan, altijd wat te zien
pi_25483553
Maandag 6 juni komt Slipknot in Paradiso, zo staat op de site van Paradiso. Ik hoop ook dat ze dan in 013 komen...
pi_25484014
slipknot is cool
pi_25485151
Paradiso...
ben er nooit geweest maar ziet er erg klein uit op foto's en 32,50 + een abbo van 2,50 in zon kleine zaal..lijkt me niet dat Slipknot er past..

Of valt de grote wel mee ?
pi_25486067
Ik hoop dat ze op een festival in Nederland (of Graspop) komen, dan kan ik ze daar zien tesamen met andere coole bands.
pi_25528705
Ze staan ook op graspop ja
pi_27687957
zag ik nou laatst een clip van ze waarbij ze hun maskers af hadden?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_27688252
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:39 schreef crossover het volgende:
zag ik nou laatst een clip van ze waarbij ze hun maskers af hadden?
Ja - Before I Forget maar je ziet alleen maar wat ogen en kinnen enzo
pi_27689526
ah brak man..dat ze die maskers eens af doen..dan worden ze iig door mij wel serieus genomen
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 juni 2005 @ 21:36:22 #67
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27690094
brak?
pi_27702221
Aan de ene kant lijkt me dat wel leuker (zonder maskers dus) omdat ze dan idd serieuzer overkomen maar aan de andere kant zijn die maskers echt Slipknot.
pi_27702418
eindelijk worden ze volwassen. Maar hun muziek is dan ook 1000keer beter dan voorheen.
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heb me gisteren doodgelachen om een repro van editie NL. Gingen ze Slipknot fans interviewen en vragen waarom ze er zo uitzagen En of ze allemaal de duivel aanbaden... dit naar aanleiding van een klacht van een of andere Griekse orthodoxe kerk... die gasten in de studio zaten zich na afloop te bescheren... Zeker nadat nr.3 (die met die pinokkioneus) geinterviewd werd...
pi_27709549
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:36 schreef Tokus het volgende:
brak?
uh ja dat wordt hier gebruikt als ander woord voor 'slecht'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2005 @ 15:23:36 #71
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27710345
uit je zin maak ik anders op dat je het juist goed zou vinden als ze die maskers af doen, omdat je ze dan serieus neemt.
pi_27710780
ja dat is ook, maar The-Brahma-Bull zei dat er geen hele gezichten te zien zijn.. dát vond ik jammer, maar die maskers doen ze dus wel voor altijd gewoon af?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2005 @ 16:24:14 #73
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27712589
dat moet je aan degenen vragen die ze gister live gezien hebben. Ik vermoed dat ze ze nog gewoon ophadden hoor.
pi_27712602
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:35 schreef crossover het volgende:
ja dat is ook, maar The-Brahma-Bull zei dat er geen hele gezichten te zien zijn.. dát vond ik jammer, maar die maskers doen ze dus wel voor altijd gewoon af?
Nee.
pi_27712667
laten ze gewoon op hoor
pi_27712928
jammer
  zondag 30 april 2006 @ 15:51:23 #77
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_37427973
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:47 schreef Eveli het volgende:
WAT?!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 30 april 2006 @ 15:52:26 #78
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_37427993
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:53 schreef Kletz het volgende:

In dat geval kun je beter Gothenburg Melodic Death bands gaan luisteren, Killswitch is daar maar een verwatering van en niet zo'n goede ook.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:14:35 #79
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51270453
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:22 schreef crossover het volgende:
ah brak man..dat ze die maskers eens af doen..dan worden ze iig door mij wel serieus genomen

Slipknot... Wekte in een shoppie in R'dam. Kwam de hele crew langs tijdens de Tour. Ik begreep meteen waarom die gasten hun maskers op houden tijdens de show...
Lelijke nerds niet normaal.

Wel aardige gasten verder hoor, roadies waren aardiger die verraaden n.l meteen dat ze met slipknot tourden

Stickers en andere shit bewees dat ook. Ben ik nu de enige hier die ze zonder masker heeft gezien of hebben ze dat inmiddels al vaker gedaan ?
pi_51270700
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:14 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Slipknot... Wekte in een shoppie in R'dam. Kwam de hele crew langs tijdens de Tour. Ik begreep meteen waarom die gasten hun maskers op houden tijdens de show...

Wel aardige gasten verder hoor, roadies waren aardiger die verraaden n.l meteen dat ze met slipknot tourden

Stickers en andere shit bewees dat ook. Ben ik nu de enige hier die ze zonder masker heeft gezien of hebben ze dat inmiddels al vaker gedaan ?
  FOK!fotograaf zondag 8 juli 2007 @ 21:30:03 #81
159915 -Menn0-
MNO
pi_51271005
!!

OT: Slipknot
,,/
  zondag 8 juli 2007 @ 21:30:10 #82
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51271008
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:21 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

[..]

Je zou als fan ook misschien inhoudelijk kunnen reageren op mijn vraag of ze bekend zijn zonder maskers ?
Ik ben n.l wel benieuwd.

voor de duidelijkheid ik ken hun muziek niet omdat ik altijd wegzapte als ik die maskers zag
  FOK!fotograaf zondag 8 juli 2007 @ 21:32:57 #83
159915 -Menn0-
MNO
pi_51271100
Ja oa Corey Taylor (zang) en James Root (gitaar) zitten zonder masker in Stone Sour. Joey Jordison (drummer) doet nu zonder masker drums voor Korn en zit in de Murderdolls. De rest weet ik niet uit m'n hoofd.

En op de dvd Inside The Nine staat van alle leden een interview, zonder masker.

Dus iedereen die beetje "Slipknot fan" (of er veel naar luisterd) weet wel hoe ze er uit zien.
,,/
  zondag 8 juli 2007 @ 21:40:25 #84
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51271385
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:32 schreef -Menn0- het volgende:
Ja oa Corey Taylor (zang) en James Root (gitaar) zitten zonder masker in Stone Sour. Joey Jordison (drummer) doet nu zonder masker drums voor Korn en zit in de Murderdolls. De rest weet ik niet uit m'n hoofd.

En op de dvd Inside The Nine staat van alle leden een interview, zonder masker.

Dus iedereen die beetje "Slipknot fan" (of er veel naar luisterd) weet wel hoe ze er uit zien.

Damn, en ik maar opscheppen dat ik ze zonder masker had gezien. Blijkt het helemaal niet bijzonder te zijn dus
pi_51271870
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:40 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Damn, en ik maar opscheppen dat ik ze zonder masker had gezien. Blijkt het helemaal niet bijzonder te zijn dus
Vandaar mijn

Zonder masker zijn ze echt al jaren te zien.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:35:01 #86
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_51285163
Slipknot is een commercieel aftreksel van alles wat het Metalgenre berucht maakte.
Zum kotzen, kutband dat is 't.

Mayhem, Burzum, Kiss ( desnoods ), Immortal etc.
Dat zijn pas bands.
Mwah, ik zou wel een amandelkoekje lusten.
  maandag 9 juli 2007 @ 13:59:25 #88
175038 RiffRaff
Balle in me buik
pi_51289896
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:47 schreef Eveli het volgende:
Mayhem
Mayhem is een geweldige band.
Slipknot is voor zelfsnijdende sletjes van 13 die denken dat de wereld tegen ze is.
Mwah, ik zou wel een amandelkoekje lusten.
pi_51295411
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:35 schreef RiffRaff het volgende:
Slipknot is een commercieel aftreksel van alles wat het Metalgenre berucht maakte.
Zum kotzen, kutband dat is 't.

Mayhem, Burzum, Kiss ( desnoods ), Immortal etc.
Dat zijn pas bands.
  maandag 9 juli 2007 @ 18:58:46 #90
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_51299955
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:14 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Aantal bandleden een paar keer ontmoet, ben zelfs een keer met ze Utrecht in geweest.. Volgens mij was dat voor een show van Stone Sour in Utrecht..
je lacht je helemaal rot als je in de stad loopt met die gasten, en allerlei fans (te herkennen aan de shirts van Slipknot / stone sour die ze droegen) zowat tegen die bandleden op lopen, en ze gewoon niet herkennen

Dus JA er zijn nog mensen die ze niet herkennen zonder maskers..

en zo lelijk zijn ze nou ook weer niet

in 2008 gaat Slipknot trouwens weer touren
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  maandag 9 juli 2007 @ 19:42:11 #91
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_51301362
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:32 schreef -Menn0- het volgende:
Murderdolls bestaat niet meer en dat is maar goed ook.
  maandag 9 juli 2007 @ 20:00:47 #92
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_51301921
de shows waren anders best vermakelijk

geen hoogstaande nummers.. maar gewoon.. grappig
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2007 @ 02:43:27 #93
159915 -Menn0-
MNO
pi_51313385
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:42 schreef Djaser het volgende:

[..]

Murderdolls bestaat niet meer en dat is maar goed ook.
Okay zat dan
,,/
pi_52758618
In Aardschok staat: Slipknot gaat in januari de studio in, brengt in de lente van 2008 een nieuwe cd uit en gaat ze daarna weer touren.
pi_52759469
Joey heeft al gezegd dat ze zelfs waarschijnlijk al gaan touren voordat het album uitkomt.
  woensdag 19 september 2007 @ 21:07:23 #96
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_53310790
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:09 schreef Eveli het volgende:
In Aardschok staat: Slipknot gaat in januari de studio in, brengt in de lente van 2008 een nieuwe cd uit en gaat ze daarna weer touren.
hopelijk gaan ze ook de festivals af
pi_53310871
Betekent dat dat Taylor zijn werk met Stone Sour even laat zitten?
pi_53312482
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:10 schreef crossover het volgende:
Betekent dat dat Taylor zijn werk met Stone Sour even laat zitten?
In het kort: Ja.
pi_53312587
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:56 schreef The-Brahma-Bull het volgende:

[..]

In het kort: Ja.
En in het uitgebreid?
Zou het wel jammer vinden, ik ben meer van de SS dan Slipknot.
pi_53314927
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:59 schreef crossover het volgende:

[..]

En in het uitgebreid?
Zou het wel jammer vinden, ik ben meer van de SS dan Slipknot.
In het uitgebreid: Corey wil zich altijd helemaal focussen op 1 band. Niet 2 tegelijk. Daarom heeft hij nu 2 jaar dacht ik getourd en CD met Stone Sour en dergelijke gedaan. En dan gaat hij straks hetzelfde doen met Slipknot.

En het gaat ook lastig 2 bands tegelijk touren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')