abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19446952
Sinds deze week is ie officieel uit, het 3e (officiele) album van Slipknot. Wie heeft hem (of gehoord) en wat vind je er van?

Ik persoonlijk vind het album tegenvallen. Dat ze een rustiger album maken vind ik niet erg, maar de acoustische gitaren hadden ze echt niet moeten doen. Ik vind dat ze door dat soort nummers minder serieus als metal band overkomen, terwijl ze daar toch echt goed in zijn. Het nummer Duality (1e single) vind ik erg goed, ik denk vanwege het meezing/schreeuw gehalte en de pakkende riffs...

Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_19447995
Persoonlijk vind ik deze cd beter dan de 2 vorige cd's mede dankzij dat de teksten beter zijn en niet alleen meer geschreeuw of het herhalen van 2 zinnetjes. En wat is er mis met een acoustische guitaar. Ik vind het best goed klinken niet meer zoals hun oude cd's hier zit veel meer variatie en gevoel in.
pi_19449914
Met een acoustische gitaar op zich is nix mis. Maar een band als Slipknot.....kijk ze doen er alles aan om "heavy" over te komen, de maskers enzo, en dan komen ze met acoustische muziek. Ik vind dat persoonlijk meer voor Stone Sour.
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:48:06 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_19450373
Ik heb alleen de eerste single nog gehoord.
En die vond ik onverwacht goed.

Ben niet zo'n fan van Slipknot namelijk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:59:32 #5
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_19450738
Slipknot is geen Metal-band, maar een Hard Rock band. Ik vind dit een zeer goed album. Veel afwisseling, de acoustische gitaren samen met Corey clean is een geweldige combinatie!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2004 @ 17:03:05 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_19450832
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:59 schreef IceHeat het volgende:
Slipknot is geen Metal-band, maar een Hard Rock band.
*proest*

de cola kwam door m'n neusgaten weer naar buiten van het lachen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:13:32 #7
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_19451087
...over 1 jaar hoor je niks meer van deze band net als Korn....het zijn gewoon hype-bandjes
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
pi_19451124
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:13 schreef GODFLESH het volgende:
...over 1 jaar hoor je niks meer van deze band net als Korn....het zijn gewoon hype-bandjes
Net als Korn?? Korn heeft net een nieuw album en gaat met Metallica en Slipknot op toernee, dat kun je toch niet nix noemen dacht ik zo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2004 @ 17:16:00 #9
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_19451155
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:13 schreef GODFLESH het volgende:
dat zei men in 2000 ook. en in 2001. Nu is het 2004, komen ze met hun derde album.
Hype bandjes sterven af na 1 plaat.
pi_19451170
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:59 schreef IceHeat het volgende:
Slipknot is geen Metal-band, maar een Hard Rock band. Ik vind dit een zeer goed album. Veel afwisseling, de acoustische gitaren samen met Corey clean is een geweldige combinatie!
Slipknot geen metalband???? Sorry maar dan moet jij maar eens even hun 2 andere albums gaan luisteren. Dat kun je gewoon geen hard rock noemen. Iets als Iron Maiden, dat noem ik hard rock. (Wat trouwens niet perse minder goed hoeft te zijn)
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:16:44 #11
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_19451178
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:03 schreef Tokus het volgende:

[..]

*proest*

de cola kwam door m'n neusgaten weer naar buiten van het lachen.
Kut, en laatst werd ik ook al uitgelachen toen ik Slipknot een echte Metal band noemde!
pi_19451212
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:16 schreef IceHeat het volgende:

[..]

Kut, en laatst werd ik ook al uitgelachen toen ik Slipknot een echte Metal band noemde!
Dus daarom vond jij het vanaf toen maar een hardrock band?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 mei 2004 @ 17:18:35 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_19451224
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:16 schreef IceHeat het volgende:

[..]

ja, als je ze "echte metal" noemt wordt je door de old school closeminded metalheads uitgelachen, omdat die niks van Slipknot moeten hebben. Jammer voor hun rost Slipknot menig deathmetal bandje er uit.
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:19:40 #14
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_19451249
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:18 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dus daarom vond jij het vanaf toen maar een hardrock band?
Owkkeeee

Ik beter me leven:

SLIPKNOT IS EEN METALBAND!
pi_19451265
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, als je ze "echte metal" noemt wordt je door de old school closeminded metalheads uitgelachen, omdat die niks van Slipknot moeten hebben. Jammer voor hun rost Slipknot menig deathmetal bandje er uit.
Inderdaad, en dat soort mensen durft bijvoorbeeld Manowar dan wel metal te noemen.
pi_19451275
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:19 schreef IceHeat het volgende:

[..]

Owkkeeee

Ik beter me leven:

SLIPKNOT IS EEN METALBAND!
* Old school closeminded metalhead vindt van niet *
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_19451324
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

* Old school closeminded metalhead vindt van niet *
Hmm.... laat me raden...Slayerfreak?
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:28:32 #18
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_19451452
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

Gelijk heb je.

Ik aan de telefoon met "deathmetalhead"

/me: "En was da voor muziek?"
deathmetalhead: "deathmetal"
/me: "Is da harder dan Slipknot?"
deathmetalhead: "Veeeellll harder!"
/me: "En mij werd vertelt dat Korn deathmetal was."
deathmetalhead: "Jah, Skaterjochies heh."

Na dat ik deathmetal geluisterd heb, ik vint Slipknot net zo aggresief klinken als deathmetal. Soms even snel. En snelle rap voegt ook toe aan de aggro.
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:35:45 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19451594
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:22 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Hmm.... laat me raden...Slayerfreak?
Er is verdomme niks mis met Slayer en zijn freaks.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_19451725
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Er is verdomme niks mis met Slayer en zijn freaks.
Met zijn freaks misschien niet, maar persoonlijk vind ik Kerry King een omhoog gevallen ego.

Maar goed, das offtopic.
  donderdag 27 mei 2004 @ 17:54:34 #21
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19451964
Ze hebben de maskers ook weer opgepoetst
Ik heb alleen nog die eerste single gehoord, ze zijn wel wat softer geworden.
maarja, eerst maar het hele album luisteren voor een eindoordeel
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
pi_19452080
Wat een heerlijke CD. Tekstueel gezien is het ook wel in orde, alhoewel Corey's kennis van de Engelse taal - zeker geen domme gozer - toch wel dichterlijkere vormen aan zou kunnen nemen dan de continue focus op miserie en whatsoever. Juist de afwisseling tussen melodramatische acoustische nummers en agressief, nihilistisch gerag vind ik erg geslaagd. Mensen die stellen dat het niet eigen aan de band is, moeten hun bekrompen bord voor hun kop weghalen en realiseren dat er bands zijn die - terecht - streven naar iets dat progressie heet.
Is it washable?
pi_19452165
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:59 schreef Uncle_Sam het volgende:
Wat een heerlijke CD. Tekstueel gezien is het ook wel in orde, alhoewel Corey's kennis van de Engelse taal - zeker geen domme gozer - toch wel dichterlijkere vormen aan zou kunnen nemen dan de continue focus op miserie en whatsoever. Juist de afwisseling tussen melodramatische acoustische nummers en agressief, nihilistisch gerag vind ik erg geslaagd. Mensen die stellen dat het niet eigen aan de band is, moeten hun bekrompen bord voor hun kop weghalen en realiseren dat er bands zijn die - terecht - streven naar iets dat progressie heet.
Natuurlijk mogen ze dat, niemand zal zeggen dat ze dat niet mogen. Maar is het gek dat fans vallen over het feit dat er rustige acoustische nummers op het album van hun "heavy" Slipknot staan? Ik denk het niet.
pi_19452636
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 18:04 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat, niemand zal zeggen dat ze dat niet mogen. Maar is het gek dat fans vallen over het feit dat er rustige acoustische nummers op het album van hun "heavy" Slipknot staan? Ik denk het niet.
Ik geef je groot gelijk, ikzelf ben meer een thrash/black/death metal fan en al helemaal niet zon slipknot fan, maar toch vind ik deze cd opzich wel goed maar de acoustische nummers zijn gewoon
pi_20280213
Even een oude topic weer omhoog kicken

Wat vind ik van de cd?
Anders dan Selftitled en Iowa... de twee rustige nummers tussendoor zijn weer eens wat anders dan het schreeuwerige. Zeker Vermillion Pt. 2 kan ik waarderen. En Duality vind ik gewoon helemaal top (ik vind Left Behind van de cd Iowa ook top, is een beetje zelfde type nummer)

Al met al vind ik het een topplaat, maar toch vind ik hem eigenlijk ook weer niet beter of slechter dan de voorgaande twee platen, maar zoals ik al zei 'anders'. Qua melodieen en gitaarrifs vind ik het wel met kop en schouders boven de twee andere platen uit steken. Hopen dat plaat nummer 4 een combinatie wordt van de 'hardheid' van Selftitled en Iowa en met de riffs en melodieen van Vol3: The Subliminal Verses
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 18:26 schreef JanaX het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk, ikzelf ben meer een thrash/black/death metal fan en al helemaal niet zon slipknot fan, maar toch vind ik deze cd opzich wel goed maar de acoustische nummers zijn gewoon
Ik denk dat je Slipknot redelijk het speed-/trashmetal hokje kan stoppen.
Alhoewel het altijd subjectief blijft. Wat de een metal vindt, vindt een ander weer hard rock etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')