Ik denk dat iedereen ze met plezier leest, maar het verekken om ze zelf te makenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:49 schreef UncleFunk het volgende:
Hmm, ik dacht dat dit wel een leuk topic zou zijn voor in Muziek. Jammer dat er weinig interesse is
Zoiets dacht ik ook alquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen ze met plezier leest, maar het verekken om ze zelf te maken
zo ook ik
Sorry, ik woon namelijk vlakbij Rotterdam! Andere users die elders wonen mogen dat gat opvullenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:00 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind het ook een goed topic! Jammer dat het bijna allemaal over zaken in Rotterdam gaat, ik woon zelf in Hilversum maar ik zal binnnenkort ook wel eens wat posten. Ik kan nu niet zo veel erover zeggen, ik kijk er nooit zo kritisch naar.
Ik vermoedde al zoiets hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:01 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Sorry, ik woon namelijk vlakbij Rotterdam! Andere users die elders wonen mogen dat gat opvullen![]()
Dank voor de reviews, die tot nu toe voorbij gekomen zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
in ieder geval ff wat info over online platenzaak www.topplers.com
Zo, die hebben een uitgebreide catalogus! Maar hoe zit het dan met de verpakking? Lijkt me niet normaal dat een plaat zo arriveertquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
www.topplers.com
nou ik heb er een paar keer besteld, maar dit is de eerste keer dat dit gebeurt en hoeft ook niet te betekenen dat dit hun schuld is natuurlijk, er zaten een paar kleine stukjes afgebroken plaat in het postpakketje wat ik kreeg, dus kan ook aan 't bedrijf hebben gelegen dat 't langsbrengt en waarschijnlijk vergoeden ze het wel, verder geen problemen mee, alleen wat ik zei, de verendtijd kan heel erg varierenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:15 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zo, die hebben een uitgebreide catalogus! Maar hoe zit het dan met de verpakking? Lijkt me niet normaal dat een plaat zo arriveert![]()
Hetzelfde heb ik gehad bij Midtown in Amsterdam...quote:Op maandag 28 juni 2004 16:31 schreef UncleFunk het volgende:
Midtown, Utrecht...
Ze hebben er op zich wel veel, het is alleen een rommeltje en toen ik er was, werden we naar buiten gedreund. De muziek stond keihard. Ze waren live techno aan het draaien of zoiets. Normaal kijken was er niet bij.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:51 schreef UncleFunk het volgende:
De Plaatboef, Rotterdam (Nieuwe Binnenweg).
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
...en vandaag kreeg ik dit binnen:
[afbeelding]
Soms draaien ze keihard baggerherrie, dat is zeker waar. Keihard snerpende gitaren bijvoorbeeld, als je daar niet van houdt, toch zeker hinderlijkquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:21 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ze hebben er op zich wel veel, het is alleen een rommeltje en toen ik er was, werden we naar buiten gedreund. De muziek stond keihard. Ze waren live techno aan het draaien of zoiets. Normaal kijken was er niet bij.
Helemaal niet bij stilgestaan dat ik hier ook al vier keer geweest ben.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:06 schreef apestaartje het volgende:
Een, twee, cd, Tilburg (In een zijstraatje van de grote winkelstraat)
De stijl interesseert me op zich niet zo, maar lekker cd's kijken is er niet meer bij wanneer het zo hard staat.quote:Op woensdag 30 juni 2004 08:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Soms draaien ze keihard baggerherrie, dat is zeker waar. Keihard snerpende gitaren bijvoorbeeld, als je daar niet van houdt, toch zeker hinderlijk![]()
Waterput heeft heel veel en meestal kunnen ze ook wel komen aan wat je wil hebben. Soms zijn de prijzen alleen een beetje maf. Nieuwe cd's die 16 euro kosten en hele oude voor 20, maar dat is op zich overal wel zo.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:53 schreef Tokus het volgende:
De Waterput, Bergen Op Zoom / Middelburg (Bosstraat 36 / Nieuwe Burg 29)
www.waterput.nl
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
in ieder geval ff wat info over online platenzaak www.topplers.com
assortiment: een groot deel van wat een echt french-house liefhebber zou willen in z'n collectie kun je hier vinden, plus geluidsfragmenten van de meeste releases
personeel: Fransen, dus tikkeltje arrogant af en toe
pluspunten: gratis extra's bij je bestelling toegevoegd zoals een aankomende release op white label of stickers, folders etc en als een french house plaat uitkomt zul je 'm hier doorgaans als eerste vinden, soms zelfs voor de releasedatum
minpunten: verzendtijd kan soms heeeeeel erg uitlopen, is soms ineens heel snel, beetje wisselvallig dus, en vandaag kreeg ik dit binnen:
[afbeelding]
![]()
quote:Op maandag 28 juni 2004 16:22 schreef UncleFunk het volgende:
Sounds, Rotterdam (Korte Hoogstraat)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Ze hebben een redelijk breed aanbod wat alternatieve rockmuziek betreft, veel minder qua andere genres. Veel releases al voor releasedatum binnen.
Personeel:
Vriendelijk, behulpzaam, maar op afstand
Prijzen, bestellen:
voor ieder wat wils, nog nooit besteld.
Die rooie kater gaat altijd op een cd van mijn keuze liggen :')quote:Op woensdag 7 juli 2004 03:47 schreef PDOA het volgende:
Boudisque, Amsterdam
De winkel is opgedeeld in drie secties: gitaargeweld (hardrock, punk, goth, metal etc.) / pop -en dancemuziek + video's & dvd's / wereldmuziek, hiphop en reggae. Het assortiment is dan ook vrij breed. Ik kom meestal alleen in de 'pop-dance-video-dvd' sectie maar ik geloof dat je bij elke balie wel 5 a 6 koptelefoons hebt hangen. Ze hebben ook een kleine platensectie en daar kan je ook kiezen uit ong. 4 draaitafels. Maar het beste is toch wel de uitgebreide anime collectie! Als je van cult-films, Japanse -en alternatieve films houdt kom je hier zeker aan je gerief.
Personeel:
Aardige luitjes, de een heeft er wat meer verstand van dan de ander maar ze komen absoluut niet arrogant of betweterig over. Als het niet al te druk is zijn ze zeer bereidwillig om een praatje te maken of om je te helpen met je vragen. Af en toe loopt er ook een dikke rode kater rond die zich meestal te rusten legt op een stapel afgeprijsde CD's. :')
Prijzen, bestellen:
Ik heb zowel ervaring met bij de winkel -en on line bestellen, en dit is tot nu toe altijd zonder problemen gegaan. Er wordt automatisch een bericht naar je mailbox verzonden wanneer je bestelling binnen is of dat er iets gewijzigd is. Je kan ook gebeld worden, of per kaartje op de hoogte gebracht worden. Prijzen zijn verschillend, tussen de 15 en 20 euro, en afprijzingen rond de 5 a 10 euro. DVD's zijn wat duurder, maar dat komt doordat ze vaak veel import hebben staan. Anime dvd's zijn het prijzigst: tussen de 20 a 45 euro. Maar ja, daar heb je natuurlijk ook een afgeprijst-rek voor.
http://www.boudisque.nl
Prima zaak, kun je op regelmatige basis wel wat vinden...quote:Distortion Records
Westerstraat, Amsterdam
De 'bediening' is daar vooral ter ere van zichzelf. Arrogante trancekwastjes die de nieuwste releases in hun hoofd hebben geprent. Aanbod is zeer beperkt en voorspelbaar. Ik kom er al tijden niet meer. Beneden hadden ze altijd wel rielekste bakken met obscure shit...quote:Midtown Records, Amsterdam
Krijg je ook korting danquote:Op woensdag 7 juli 2004 21:53 schreef Prep2Fight het volgende:
plaatboef in A'dam ook goeieken de mensne die daar werken toevallig
Mij (gelukkig) nooit gebeurd. De opzet van de winkel schrikt wel een hoop mensen af.quote:House of sounds, Den Bosch (Lopen vanaf het station tot je niet meer verder kunt en dan nog een eind naar links, tot je aan je rechterhand dat rode bord ziet.)
De formule: Zo veel mogelijk cd's op zo weinig mogelijk vierkante meters. Letterlijk: Van grond tot plafond. Er hoeven maar een paar klanten meer te zijn om te zorgen dat je a) er niet meer kunt lopen, of b) een van de vele cd-torens die in de zaak opgebouwd zijn om stoot. Bij voorkeur worden a en b gecombineerd. Ja, ze liggen vaak gewoon los op elkaar. Zonder rek. En het liefst minstens een meter hoog gestapeld.
Verrek ik heb er tot nu toe alleen nog maar nieuwe cd's gehaald. Die zijn meestal 11.50 op de japanse import etc na. Singles zijn trouwens wel relatief duur; 9 euro voor een maxi vind ik nog steeds erg veel, ookal heb ik het er wel eens voor neer geteld.quote:Het assortiment varieert verder van happy hardcore tot de meest extreme metal. Ze hebben er een keur aan oude verzamelcd's. Ze hebben er zowel nieuwe als oude cd's, maar de nadruk ligt op tweedehands.
Hij heeft volgens mij onder de stapels op de toonbank 3 cd-spelers staan met kop telefoon, en ook ergens zijn 2 platen-spelers verstoptquote:De mogelijkheid tot luisteren heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb er altijd cd's gehaald waar ik al minstens een vage indruk van had.
Als je er wat vaker komt heb je niet echt dat gevoel, als ik er met de juiste mensen ben, (lees mede-cd-koop-verslaafden) kan ik er een hele tijd zijn. Als ik straks weer geld heb, zal ik er ook weer veel te vinden zijn.quote:Let op: De laatste keer dat ik er was deed de pinautomaat het niet. Of dat nu nog steeds zo is weet ik niet, maar houd er rekening mee.[quote]
Nog steeds niet trouwens (al een jaar niet). Maar er is een "geld trek"-automaat dicht in de buurt, dus al vaak zat even heen en weer gelopen. Volgens mij laat hij het ook nooit meer maken, of hij zelf nou geen geld er voor (over) heeft, of gewoon het allemaal zwart wilt..
[quote]De hele zaak oogt nogal obscuur.
Gezellig is het er niet, lekker ontspannen winkelen doe je er ook niet, maar het uitgebreide assortiment maakt veel goed.
Haha, wat een manier om Hans te beschrijven, ookal klopt het wel hoor de eerste keren dat ik er kwam vond ik dat ook, maar nu ik toch wel eens met hem klets (hij is een extreme festival ganger naar mijn mening, en houdt veel van grunge (Sonic Youth en Nirvana)) blijkt het toch wel een erg goede gast te zijn hoor. Het geniaalst is dat hij ook redelijk vaak gewoon de zaak verlaat, soms voor een kwartier, terwijl de "cd-aanleverman" op hem zit te wachten. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de meeste klanten respect voor zijn zaak hebben en het niet helemaal leeg roven.quote:Personeel:
Slechts 1 persoon: Een ietwat mysterieuze man ('Hans'). Wat 'ie moet doen doet 'ie goed, maar ik heb hem nog nooit zien lachen. Stug figuur, niet mijn type. Vermoedelijk wel gepassioneerd met muziek bezig. Dat is een pluspunt. Ik heb hem met klanten vaak genoeg over de meest obscure vinyls van weet-ik-veel hoeveel decennia geleden horen praten. En hij weet de raarste, lang vergeten cd's tevoorschijn te toveren als je ernaar vraagt. Dan pakt hij de hoge, wankelijke kruk die daar steevast in de zaak staat, springt er behendig op, en duikt hij een of andere tegen het plafond geplaatste doos in om de betreffende cd eruit te halen.
De prijzen: 40% korting op alles op dit moment!quote:Prijzen, bestellen:
Van heel goedkoop tot heel duur. Verzamelcd's kosten veelal 5 euro.
Idd, kwou laatst 4 cd's ofzo bestellen die _nogal_ goedkoop waren, staat er een mooi kruis door de bestelknopquote:Op donderdag 8 juli 2004 23:15 schreef MaartenHG het volgende:
Vind het wel slecht van de Free Record Shop dat ik online wat CD's wil bestellen voor mooie prijzen, maar dat die nooit leverbaar zijn...
Toeval?
Hmm, dan vraag je je af waarom ze ermee 'adverteren' op hun site. Om zich een goedkoop imago aan te meten?!quote:Op donderdag 8 juli 2004 23:32 schreef Robzilla het volgende:
[..]
Idd, kwou laatst 4 cd's ofzo bestellen die _nogal_ goedkoop waren, staat er een mooi kruis door de bestelknop
In de winkel was het ook niet meer leverbaar als er een kruis doorheen stond zei een verkoper.
Weet je wat leuk is als je even een kwartier van je dag wil verspillen? Even in de FRS in Emmen vragen of ze Aphex Twin willen opzoeken in de computer.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 08:20 schreef UncleFunk het volgende:
Nog een reactie trouwens over de FRS, een winkel die ik persoonlijk een gestructureerde recensie onwaardig vind. In Rotterdam op de Hoogstraat stond mijn radiomaatje in de bakken te snuffelen, en hoorde een klant vragen om de toen nieuwe cd van Moby. De dame achter de balie wist niet eens wie Moby was...![]()
Ja. Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
iemand hier die ervaring heeft met bestellen op www.gemm.com ?
Daar moet je dan maar eens wat aan gaan doen hequote:Op donderdag 8 juli 2004 23:16 schreef Seborik het volgende:
Get Records heeft bijna een grotere collectie Zorn en Tzadik dan ik, dus dat is goed.
Haha, inderdaad. Ik heb eens voor de grap gevraagd naar een band die niet bestaat, en ik kreeg het antwoord dat ik altijd krijg: 'Nee, daarvan heb ik net de laatste verkocht. Volgende week krijg ik weer een lading binnen.'quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:06 schreef Shedfire het volgende:
House Of Sounds:
Het bestellen: niet doen want je kunt er heeeel lang op wachten. Het volgende week principe zullen mede-bestellers waarschijnelijk wel kennen.
Ziet er leuk uit ; die gaan we in de gaten houdenquote:Op vrijdag 23 juli 2004 18:40 schreef dvr het volgende:
www.secondspin.com
plaatboef in a'dam ookquote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:58 schreef UncleFunk het volgende:
Nog een tip voor de vinylliefhebbers: De Plaatboef op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam heeft weer een nieuwe zooi S-lp's staan. Zeker de moeite waard, nauwelijks soul, funk en disco, maar wel Dire Straits, Al Stewart, Deep Purple, Uriah Heep e.d. Op dit moment 2,50 per stuk, volgende week vermoed ik 1,00 per stuk (prijzen werken volgens een systeem daar). Kijk voor meer info op www.plaatboef.com.
Ik ga er naartoe als m'n ov weer geldig isquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:36 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
plaatboef in a'dam ookheerlijke winkel
haha, cker doenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 17:42 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik ga er naartoe als m'n ov weer geldig is![]()
Toen ik de getallen zag, dacht ikquote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:48 schreef dvr het volgende:
Ze weten wat een plaat waard is, dus reken niet op koopjes, maar als je wat zeldzaams zoekt moet je hier zeker kijken.
Ik ben hier wel eens een paar keer geweest. De verkoper is een aardige vent, verstand van zaken. Je mag altijd de plaat beluisteren op een van de draaitafels. Ben ook wel eens in hun magazijn achter de winkel geweest. Het ziet er heel verzorgd uit , hier is men zuinig met de handel. De prijzen .. tja ze zijn vaak niet goedkoop maar dit zijn altijd de zeldzame lp's . Overigens heb ik de indruk dat ze in de winkel zelf goedkoper zijn dan op het net. Ze zijn ook onder usernaam Playland te vinden op Ebay. Ze zitten overigens op nog geen 5 min lopen vanaf het station Delft.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:48 schreef dvr het volgende:
http://www.playland-records.nl
Lange Geer 62
2611 PW Delft
Zeer veel keus (tweedehands 50.000 LPs en 33.000 CDs op voorraad), speciale soul/funk/disco vinyl afdeling op de site met duizenden items. Ze weten wat een plaat waard is, dus reken niet op koopjes, maar als je wat zeldzaams zoekt moet je hier zeker kijken. Ik vond er eerder dit jaar een uiterst obscure LP waar ik al naar had gezocht sinds er in 1984 een klein stukje van op VPRO-radio te horen was geweest. Die werd overigens snel, goed verpakt en mooi verzorgd thuisgestuurd. Ik ken ze alleen van internet maar hun winkel lijkt me zeker een bezoek waard.
Wow, daar meot ik heen!quote:Op zondag 25 juli 2004 12:04 schreef zoom het volgende:
Plexus alias 't Platenmanneke
Voldersgracht 11a
2611 ET Delft
Winkel vlakbij grote markt. Ben hier 1 keer geweest. Eerste indruk grote winkel, goede collectie op genre en alfabet gerangschikt. Heb hier Een zeldzame out of pressing in nieuwstaat voor 10 euro gescoord dus prijzen lijken mij hier ok.
[afbeelding]
Goh, wist niet dat deze zaak in Oud-beijerland zat...quote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:51 schreef UncleFunk het volgende:
Inmiddels ben ik vandaag bij Plastik Fantastik op bezoek geweest, en het is een superzaak! Een heuse aanrader voor muziekliefhebbers. Kom je nou niet uit de buurt van Zuid-Holland, dan kun je ook online bestellen. Over de zaak ben ik nog meer tevreden dan over DemonFuzz in Rotterdam, vanwege het prijsniveau.
Plastik Fantastik, Oud-Beijerland (Koninginneweg 20)
Wil je trouwens online bestellen, dat kan dus via: www.plastikfantastik.nl
Moet je eens met ze gaan babbelen over Autechre of Drexciya, dan sta je er de volgende ochtend nog,quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:05 schreef UncleFunk het volgende:
Clone Records, Rotterdam (Mauritsweg 60)
Nee ze hebben gewoon niks.quote:Op donderdag 8 juli 2004 23:15 schreef MaartenHG het volgende:
Vind het wel slecht van de Free Record Shop dat ik online wat CD's wil bestellen voor mooie prijzen, maar dat die nooit leverbaar zijn...
Toeval?
Dan moeten ze die niet in hun assortiment zetten op de site.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:11 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee ze hebben gewoon niks.
Vind het toch een rare naam hoor, rare records.quote:Op donderdag 29 juli 2004 19:18 schreef Weakling het volgende:
Sacre Bleu! ... vandaag in Eindhoven geweest, ken Rare Records helemaal niet ...
Daar heeft een echte vinylliefhebber aangezetenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:07 schreef le_knightclub_soda het volgende:
minpunten: verzendtijd kan soms heeeeeel erg uitlopen, is soms ineens heel snel, beetje wisselvallig dus, en vandaag kreeg ik dit binnen:
[afbeelding]
![]()
Niet pinnen? Sterker nog, ze hebben zelfs geen werkende kassa.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:27 schreef ranja het volgende:
Da Capo, Utrecht
Motto van de winkel: als het op vinyl is, waarom zou je het dan op cd willen. Helemaal goed. Winkel bestaat voor 80% uit lp's en singles, overige is cd. Veel 60's (oa. beat & garage). Singles zijn op diverse manieren ingedeeld: op alfabet natuurlijk maar ook op genre (aparte 80's wave/punk bak) en platenmaatschappij (oa een apart vak voor Symphathy for the record industry, Subpop en meer). Mogelijkheid tot luisteren: alleen vinyl voor zover ik weet.
Personeel:
Zeer kundig in een hoop genres, geeft soms spontaan tips als ze iets kennen wat in het genre ligt van iets wat je koopt. In de winkel wordt de meest vage muziek gedraaid, oude blues of rock het meest.
Prijzen, bestellen:
Prijzen zijn relatief goed, zeker voor de 2e hands cd's. Nieuwe lp's varieren tussen 10 en 20 euro.
Bestellen geen idee. Opmerking: Je kunt er niet pinnen. Dat is een voordeel, je bepaalt namelijk zo voor je de winkel inloopt hoeveel je maximaal uitgeeft.
ach, misschien bij een makropaspadvindersmeeting?quote:Op zondag 25 juli 2004 23:47 schreef Seborik het volgende:
[..]
Wow, daar meot ik heen!
daar zijn we ooit met een stuk of twintig fokkers naar binnen gestapt, en de beste man heeft zelfs de winkel nog even langer opgehouden voor ons. Inderdaad niet goedkoop, maar heeft ontzettend veel. In de vitrine lag toen een serie Japanse persingen van Zappa. Liejannuh heeft er nog een gratis cd van New Kids On The Block aan overgehouden. Dat zegt geloof ik wel genoeg over assortiment.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:48 schreef dvr het volgende:
Lange Geer 62
2611 PW Delft
Zeer veel keus (tweedehands 50.000 LPs en 33.000 CDs op voorraad), speciale soul/funk/disco vinyl afdeling op de site met duizenden items. Ze weten wat een plaat waard is, dus reken niet op koopjes, maar als je wat zeldzaams zoekt moet je hier zeker kijken. Ik vond er eerder dit jaar een uiterst obscure LP waar ik al naar had gezocht sinds er in 1984 een klein stukje van op VPRO-radio te horen was geweest. Die werd overigens snel, goed verpakt en mooi verzorgd thuisgestuurd. Ik ken ze alleen van internet maar hun winkel lijkt me zeker een bezoek waard.
Hier ga ik morgen heen waarschijnlijk. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ook die platentoko van Summoner lijkt me interessant, maar Groningen is niet echt dicht bij de deurquote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:31 schreef H4ze het volgende:
Triple Vision, Rotterdam [i]Nieuwe Binnenweg 106
Hé wat grappig, ik zag de titel van dit topic en dacht meteen, die jongen van Simpele Fons vroeger in Dordrecht (hij runt nu Velvet als ik me niet vergis) zou het echt verdienen om hier positief in genoemd te worden en prompt blijkt hij de eerste te zijn die hier wordt genoemd. Ik woon er nu niet meer maar kwam er jaren geleden veel en inderdaad, hij wist op een gegeven precies mijn smaak en gaf me veel leuke tips. Ik heb nog nooit zoveel cd's gekocht als toen dus die aanpak werkt wel.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:33 schreef UncleFunk het volgende:
Velvet Music, Dordrecht (Vriesestraat 110)
Personeel:
De eigenaar van de zaak is een zeer vriendelijke kerel, en kom je er vaker, dan weet hij wie je bent en wat je leuk vindt. Ook al kom je er voor de eerste keer, direct zijn ze vriendelijk.
Ja, tof winkeltje is dit. Niet zo supergroot, maar ze hebben toch flink wat uitzoek. Veel metal/hardrock en aanverwanten, maar ook veel andere dingen. Aardig personeel inderdaad.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:33 schreef UncleFunk het volgende:
Velvet Music, Dordrecht (Vriesestraat 110)
Dit is echt een geweldige winkel. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het er vinden, of de verkoper (Pieter) heeft ervan gehoord.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:50 schreef Summoner het volgende:
Platenworm, Groningen Steentilstraat 8
Een korte aanvulling hierop. De bewuste plaat is inmiddels vorige week binnengekomen, en er werd keurig over gebeld. Helaas heb ik door mijn fout de plaat inmiddels al gekregen via de internetwinkel Rare Records. Ik had hem daar in m'n winkelwagen geplaatst, en op afrekenen gedrukt, waardoor hij automatisch besteld werd. Gelukkig was hij niet op naam besteld, maar toch vind ik het erg lullig.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:05 schreef UncleFunk het volgende:
Clone Records, Rotterdam (Mauritsweg 60)
Herkenbaar!quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:39 schreef Seborik het volgende:
Het nadeel van de Mediamarkt-keten vind ik dat je er niet op je gemakt kunt zoeken, omdat je constant ondersteboven gelopen wordt door andere mensen. Zeker in de wat drukkere winkels in bijvoorbeeld Rotterdam. Daarnaast kan ik echt zelden vinden wat ik zoek en staat de boel vaak door elkaar. Ook irritant wanneer je iets zoekt en er staan 30 albums van dezelfde artiest en dat is dan ook meteen het enige wat ze ervan hebben.
Enige Mediamarkt waar ik echt goede ervaringen mee heb, is die in Antwerpen.
De Mediamartk en de FNAC, maar ben er verder nog niets tegengekomen... Tokus weet een straat vol cd-winkeltjes ergens in Antwerpen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
iemand nog tips voor Antwerpen? Sebbo?
Daar moet ik nog eens heen. Wat maakt deze winkel beter dan de Plato en Elpee?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:50 schreef Summoner het volgende:
Mijn stamkroeg:
[afbeelding]
Platenworm, Groningen Steentilstraat 8
[
in de Lange Koepoortstraat zitten een aantal shops, zo bij elkaar. veel van die kleine winkels met wat 2e hands en soms ook wel wat obscuur spul.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:38 schreef Seborik het volgende:
[..]
De Mediamartk en de FNAC, maar ben er verder nog niets tegengekomen... Tokus weet een straat vol cd-winkeltjes ergens in Antwerpen.
Men heeft er absoluut verstand van zaken, als je weinig gegevens hebt, waarvan je denkt dat echt niemand dat weet, dan lukt het ze vaak nog om je op weg te helpen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:06 schreef apestaartje het volgende:
[
Concerto, Amsterdam (Utrechtsestraat)
Groter zal je ze nauwelijks kunnen vinden. Gevarieerder ook niet. Vier a vijf gevels op rij, stampvol muziek. Elk gedeelte is op een bepaalde stijl gericht. Van klassiek tot dance. Tip: Weet welke deur je moet hebben. Ik zelf moest de eerste keer alle gedeeltes door lopen voor ik de goede had.
Verder is de inrichting niet bepaald mooi te noemen, maar wel functioneel. En de sfeer die er hangt is prima.
Personeel:
Tikkeltje alternatieve jeugd, maar niet tè. Vermoedelijk best wel muziek-liefhebbers. Dat straalt er gewoon vanaf.
Prijzen, bestellen:
Dat kan werkelijk alle kanten op. Ik nam een paar oude artiestenalbums mee voor 5 euro per stuk. Maar sommige gaan weer totaal de andere kant op.
Brabo Records vind ik wel symphatiek klinken als Kempenaerquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:47 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de Lange Koepoortstraat zitten een aantal shops, zo bij elkaar. veel van die kleine winkels met wat 2e hands en soms ook wel wat obscuur spul.
Ook Brabo Records, aan de grote markt, heeft soms wel wat leuks. Alleen het is nogal gek ingedeeld, met 4 cd hoesjes in 1 grote hoes. anti-diefstal, wat denk ik wel werkt.
Maar er zitten er nog veel meer. Meestal in van die kleinere winkelstraatjes.
quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:16 schreef Seborik het volgende:
BTW: CD-winkels in Antwerpen en Brussel
Iemand?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:11 schreef PogueMahone het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met Soundgarden? (op internet)
Ja, in principe wel aardige zaak. Nadeel is dat ze veel van wat ze aanbieden niet kunnen leveren, zeker als het wat obscuurder is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:11 schreef PogueMahone het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met Soundgarden? (op internet)
Inderdaad, doe ik ook weleensquote:Op vrijdag 24 september 2004 09:27 schreef Z het volgende:
Voor leuke prijzen ga ik naar de Plaatboef op de Rozengracht, uit de tweedehandsbak daar haal ik regelmatig leuke plaatjes. Ik heb het idee dat veel journalisten daar recensie-exemplaren dumpen waardoor je weel eens een plaat kan kopen die niet eens officieel uit is in NL.
Goed, binnen 3 weken binnenquote:Op vrijdag 24 september 2004 07:50 schreef ModernTalking het volgende:
En?! Hoe is 't gegaan, PogueMahone?!
Vertel? Dat valt ook onder reviewsquote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:54 schreef PogueMahone het volgende:
overigens heb ik intussen ook wat mindere ervaringen bij soundgarden...
De Mediamark in Rotterdam Centrum is inderdaad goed bevoorraad. Laatstelijk ben ik nog even bij Van Leest geweest op het Zuidplein Hoog en ik moet na dat bezoek terugkomen op de ode aan Van Leest eerder in dit topic. Het was een ramp. Een klungel achter de kassa en een zeer sterk ingeslonken en verarmd aanbod CD's. Dat was meteen één van de zeer schaarse keren dat ik zonder volle tassen de platenzaak uit kwam.quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:19 schreef UncleFunk het volgende:
Flinke kick...
Ik hoop dat er weer eens wat reviews verschijnen in dit topic
Heb me weer verbaasd over de Mediamarkt in Rotterdam-Centrum. Staan gewoon enkele vette Japanse import-cd's (rock, soul, funk) voor heel schappelijke prijzen.
Ik heb een cd online gekocht bij Velvet, en die was drie dagen later bij mij thuis. Bij die zaak ga ik nog eens meer wat bestellen.
krijg nog geld van ze, of een cd. Word naar gekeken kreeg ik 3 weken geleden te horenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:57 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Vertel? Dat valt ook onder reviews![]()
quote:Op maandag 28 juni 2004 16:26 schreef UncleFunk het volgende:
Midtown, Rotterdam (Nieuwe Binnenweg, Zuidplein-Laag)
Dance-speciaalzaak. Vooral het hardere werk kun je hier vinden. Verder weinig ervaring met deze winkel.
Leuke sales, in de vorm van verzamelcd's. Midtown is en blijft een dance-speciaalzaak. Ze hebben heel veel verschillende stijlen in de bak staan, met een goede selectie. Verder is voor de hardcore-liefhebber de kledingcollectie een aanrader.
Personeel:
Eén keer een vriendelijke kerel meegemaakt die begon over zijn liefde voor soul en funk... Verder onvriendelijk. Vandaag weer geweest om wat aanbiedingen weg te halen, en werd de afgelopen twee keren geholpen door twee vriendelijke kerels. Een hele verbetering t.o.v. mijn ervaringen eerder. Personeel vind ik een belangrijk punt in een winkel.
Prijzen, bestellen:
Heb alleen maar aanbiedingen er weggehaald tot nu toe (misschien daarom hun onvriendelijkheid) Alleen maar singles, bijvoorbeeld Pete Heller - Big Love voor 5 gulden (jaja, nog in het gulden-tijdperk). Je kunt er best leuke dingen vinden! Met bestellen heb ik wederom geen ervaring.
Heb het nog steeds alleen maar gehouden op leuke aanbiedingen. Er staat nog een exemplaar van Big Love op cd-maxi (¤ 3,50). Jammer is wel dat twee van de gekochte cd's uit de uitverkoopbak licht beschadigd waren. Niet mee teruggegaan, omdat het toevallig in tracks was die ik toch maar niks vond. Sowieso waren het de laatste exemplaren, ruilen kon dus niet meer. De prijzen zijn nog steeds redelijk te noemen, niet extreem duur, niet extreem goedkoop. Wel is opvallend dat sales soms voor 15 euro in de bak staan, wat ik toch niet echt een aanbieding vind.
De platen zijn hier wel hier duur vindt ik. Dat geld ook voor musicstack.comquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben ze daar in Utrecht ook een Gothic/Wave sectie zoals in Amsterdam?quote:Op zondag 3 april 2005 15:21 schreef Forumschorem het volgende:
Boudisque Utrecht (www.boudisque.nl)
...
Peter-Paul of Ed?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:59 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hé wat grappig, ik zag de titel van dit topic en dacht meteen, die jongen van Simpele Fons vroeger in Dordrecht (hij runt nu Velvet als ik me niet vergis) zou het echt verdienen om hier positief in genoemd te worden en prompt blijkt hij de eerste te zijn die hier wordt genoemd. Ik woon er nu niet meer maar kwam er jaren geleden veel en inderdaad, hij wist op een gegeven precies mijn smaak en gaf me veel leuke tips. Ik heb nog nooit zoveel cd's gekocht als toen dus die aanpak werkt wel.
quote:
Ik woon er ookquote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:38 schreef OMG het volgende:
Wonen jullie dan allemaal in of rond Dordrecht of komen jullie speciaal daarvoor hier naar toe?
Reeland, 5 min fietsen van het centrum. Ik woon op de transvaalstraat, de straat die nu is open gebroken.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
Waar woon je? Centrum?
Nummer 7, 1 keer bellen voor koffie op een schappelijk tijdstipquote:Op zondag 15 mei 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:
Okee, bekende straat ja.
quote:Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nummer 7, 1 keer bellen voor koffie op een schappelijk tijdstip![]()
Ik niet, ik ontken alles.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:56 schreef OProg het volgende:
Ik zit nu aan de overkant in het schone dorp Zwijndrecht.
Ik heb inmiddels hier weer flink wat aanbiedingen weggehaald, de bekende 3 voor 10 euro. Zeer veel goede muziek stond er, misschien nu ook nog wel. Mijn stijl muziek heb ik er wel uitgehaald inmiddels. Heb cd's gekocht van onder meer Ken Ishii (Japanse R&S import!), Cocoon Recordings, The Youngsters, Takkyu Ishino, Justin Berkovi, Johannes Heil, Mark Williams, Charles Webster...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:14 schreef UncleFunk het volgende:
Het kan inderdaad niet vaak genoeg gezegd worden, maar Velvet Dordrecht is toch echt de beste uit m'n rijtje platenzaken.
Dat was niet mijn insteek. De aanbiedingen verschillen heel sterk per filiaal, de ene zaak heeft heel veel bijzondere dingen staan, een andere kun je weer helemaal niks vinden. Ik vond de aanbiedingen interessant bij de vestiging in Dordrecht, vandaar dat ik er een review aan gewijd heb.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:14 schreef Z het volgende:
Van Leest is ook eigendom van Hans Van Breukhoven. Ik vind het een dure winkel en niet echt speciaal. Er liggen tegenwoordig overal nice price CD's, en nog goedkoper dan Nice Price. Als je dat als norm gebruikt kan je ook wel de Media Markt gaan beschrijven. En het Kruidvat enz, enz ...
Hier kan ik aan toevoegen dat tweedehands platen rond de tien euro liggen tenzij ze zeldzaam zijn en nieuwe platen meestal 3 euro duurder zijn dan de adviesprijs (die andere winkels meestal wel hanteren).quote:Op zondag 25 juli 2004 12:04 schreef zoom het volgende:
Plexus alias 't Platenmanneke
Voldersgracht 11a
2611 ET Delft
Winkel vlakbij grote markt. Ben hier 1 keer geweest. Eerste indruk grote winkel, goede collectie op genre en alfabet gerangschikt. Heb hier Een zeldzame out of pressing in nieuwstaat voor 10 euro gescoord dus prijzen lijken mij hier ok.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:34 schreef apestaartje het volgende:
Kroeze, Nijmegen (Loop de grote winkelstraat uit, richting station, en ergens aan je rechterhand zit dan het onopvallende geveltje.) Molenstraat ja, tegen over de 3 en Boogie Wonderland ed
Personeel:
Niets speciaals over te zeggen. Ze doen wat ze moeten doen. Ik vind ze lief![]()
Jammer dat ze geen PayPal accepteren, ze hebben een interessant assortiment.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik heb hier inmiddels een stuk of 10 steengoede cd\'s weggehaald. Totaal iets van 40 euro kwijt ofzo. Geen geld! Toppertje dus!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:44 schreef UncleFunk het volgende:
Spui Records, \'s-Gravenhage (Spui, naast de Asta)
Bedankt voor 't schrijven van deze reviewquote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:06 schreef Skanqua het volgende:
Tommy, Tilburg (Nieuwlandstraat 14)
Tja, nu ik niet meer woon in Papendrecht, kom ik ook niet zo veel meer bij Velvet Dordrecht... Maar zeker, qua assortiment blijft dit de beste zaakquote:Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef methodmich het volgende:
Leuk, maar je eerste platenzaak blijft toch de beste.
Bij dezen:quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:29 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag twee cd's besteld bij Groove.nl. Als ik de cd's binnenheb, schrijf ik ook over hen een review.
preciesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:11 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jazeker!
Mwah, je eerste post kan toch nooit meer verbeterd worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:18 schreef UncleFunk het volgende:
Aan degenen die dit topic lezen - er wordt niet zoveel gereageerd - hebben jullie hier iets aan?
http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/4339quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:48 schreef dvr het volgende:
Lange Geer 62
2611 PW Delft
Ik ga trouwens binnenkort de Jazz Center bezoeken aan de Wagenstraat 125a, hier in Den Haag. Is iemand daar al geweest? En zijn er misschien mensen die De Plaatboef in Utrecht wel eens bezoeken en dat jazz-zaakje wat daar in de buurt zit?quote:Op maandag 28 juni 2004 16:04 schreef UncleFunk het volgende:
Demonfuzz Records, Rotterdam (Nieuwe Binnenweg).
Deze winkel verkoopt alleen vinyl. Ze hebben een ontzettend grote sortering, wat ze niet hebben staan in de winkel, kan nog achter staan (omdat het onbekend is bijvoorbeeld). De winkel is overzichtelijk ingedeeld. Sommige bakken zijn op label ingedeeld, de andere op artiesten en alfabet. De bovenste bakken zoeken het fijnst, de onderste bakken heb ik een hekel aan, vooral om achterin te zoeken. Er is een singlesbar, een grote kast waarin laden zitten met allerhande muziek, van Nederlandstalig tot danceclassics.
Luisteren bij DF is niet aan te raden wanneer het druk is, er zijn namelijk maar twee draaitafels beschikbaar. Anders is het geen probleem, je hoeft de platen niet terug te zetten.
DemonFuzz is trouwens een adres dat gevonden wordt door vele grootheden, wat te denken van bijvoorbeeld de Masters At Work die daar platen kopen!
De winkel is een tijdje terug verbouwd. De weken daarvoor gold er een korting van 50 procent! Jammer dat ik dat gemist heb... Maar goed, de winkel is er niet beter op geworden wat mij betreft. Hij is ontzettend klein geworden namelijk, zeg maar de helft van de oppervlakte. Wel is het magazijn vergroot daardoor, dus is er veel meer in voorraad. Ik hoop daar echter niet op een drukke dag rond te moeten lopen, dat is echt ontzettend krap. Wel mooie dingen gescoord, twee platen van Klaus Schulze, op zich dus niet zo bijzonder, maar die muziek is goddelijk. En dan op vinyl![]()
Qua voorluisterapparatuur is het aantal nog steeds hetzelfde, maar de SL1200's zijn ingeruild voor Stantons. Niets mis mee natuurlijk. Werkt allemaal prima.
Ondanks de verbouwing blijft het de beste vinylzaak in Nederland. En tegenwoordig kun je er ook cd's kopen. Weliswaar niet zoveel, maar toch. Ook zag ik wat dj-apparatuur staan.
Personeel:
Vriendelijk over het algemeen. Vooral de eigenaar is zeer aardig en heeft verstand van zaken (van met name de muziek waar ik van houd; funk, soul, disco). Wat zetten ze daar toch altijd geile muziek op!
Prijzen, bestellen:
DemonFuzz verkoopt kwaliteit, zo werkt ook het systeem van prijzen. Hoe mooier de plaat/hoes, hoe hoger de prijs, mede afhankelijk van de zeldzaamheid. Bijzondere maxi's kunnen zo 16 euro kosten, elpees die zeldzaam zijn kunnen 30 euro kosten (hoogste die ik zelf gezien heb, kan misschien dus nog hoger zijn). 7" singles lopen uiteen van 1 euro tot een euro of 10. Elpees van 4 tot ... euro.
Of je kunt bestellen weet ik niet, wel kun je in ieder geval vragen of er een exemplaar achter in het magazijn staat.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:42 schreef UncleFunk het volgende:
Plato, 's-Gravenhage (Schoolstraat 22)
Wat een gigantische winkel in vergelijking met de zaak in Rotterdam! Een gigantisch breed assortiment gaat schuil achter de gevel. De rechterkant van de zaak is gereserveerd voor de pop e.d., links is gereserveerd voor dance, jazz, soul/funk en muziek uit alle windstreken. Ik moest even zoeken naar de soul/funk in de lange rij cd's. Ook is er achterin de zaak nog een collectie country te vinden. Hiernaast is een groot assortiment muziek-dvd's voorhanden en een erg kleine selectie films. 7"-singles zijn ook leverbaar.
Bij de kassa zijn drie of vier luisterplekken die op een drukke zaterdagmiddag wel bezet zijn.
Tegenwoordig hebben ze de beschikking over vijf of zes luisterplekken. Niet meer vragen om een cd op te zetten, maar gewoon de cd scannen en luisteren via de computer. Ideaal, ik luister daar nu veel meer!
Ander voordeel van Plato tegenwoordig is de ruimere openstelling! Maandag en dinsdag gewoon tot 18.00 uur, maar woensdag t/m vrijdag gewoon tot 22.00 uur! Lekker neuzen daar in de bakken terwijl het überrustig is. Ideaal. Het assortiment is en blijft top.
Personeel:
Niet echt op gelet, niet onvriendelijk.
Prijzen, bestellen:
Plato heeft prijzen die boven 't gemiddelde liggen, maar net zo goed prijzen die ónder 't gemiddelde liggen. Het ligt er dus maar net aan welke titel je wilt hebben. Vanuit deze zaak wordt ook Plato.nl gerund, waar alles leverbaar is wat in de winkel staat.
quote:Op zondag 3 april 2005 12:19 schreef UncleFunk het volgende:
Vinyl Masterpiece, Weesp (www.vinyl-masterpiece.com)
Eindelijk weer eens een ware kwaliteitszaak op internet, een online winkel wel te verstaan. Het assortiment is klein, maar steengoed. Vinyl Masterpiece verkoopt als een van de weinige zaken releases van PTG Records, een klein Nederlands label dat in beperkte oplage (extreem) zeldzame disco-12-inches opnieuw uitbrengt, hetzij op zwaar vinyl of op cd. De vinylplaten en cd's zijn gescheiden in de shop, de cd's zijn weer onderverdeeld in speciale aanbiedingen, verzamelcd's en albums. Ook verkoopt de online winkel origineel vinyl. Jammer genoeg bestaat er maar van een aantal tracks de mogelijkheid tot voorbeluistering. Gelukkig kun je op een Franse site, die de releases distribueert in Frankrijk, wel luisteren.
Het assortiment is flink vergroot in de afgelopen anderhalf jaar. Steeds meer commerciële disco overspoelt de shop. Ik begrijp het natuurlijk wel, ze moeten ergens van bestaan. Aan de andere kant vind ik het wel jammer... Gelukkig blijven er obscure platen beschikbaar, alhoewel er ook op hun eigen releases al meer commerciële dingen te vinden zijn.
Personeel:
Met personeel heb je niet te maken in principe. Je krijgt een keurig mailtje als de bestelling geplaatst, betaald en verzonden is. Vreemd is wel dat het in het Engels gaat, ondanks dat je in Nederland bestelt.
Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn schappelijk voor de exclusieve releases van PTG Records, namelijk 20 euro per stuk. Hiervoor heb je dus wel tracks die meesttijds voor de eerste keer op cd verschijnen. De vinylplaten zijn daarentegen weer extreem duur, deze kosten eveneens 20 euro per stuk, maar dan heb je dus een plaat met twee nummers. Maar goed, als je het ervoor over hebt... De heruitgaven van de soul- en funk-albums van Capitol Records kosten standaard ¤ 12,50, terwijl die bij andere zaken voor 10 euro zijn te verkrijgen. Bij aanschaf van meerdere cd's krijg je trouwens korting.
De verzendkosten zijn redelijk, de snelheid is hoog. Binnen drie werkdagen had ik de cd's in huis. Keurig verpakt, hiervoor zeker een compliment!
Tegenwoordig bij nieuw te releasen cd's, krijg je de eerste weken korting. Scheelt toch vaak 5 euro. Snelheid is en blijft prima in orde.
quote:VIA VIA GAAT ER MEE STOPPEN!!!!!!
Ja, het is echt waar. Met ingang van 1 November 2007 houdt de winkel aan de Molenstraat 47 op te bestaan.
Na bijna 20 jaar te hebben vol gemaakt (immers, we begonnen in december 1987) is de verhuur van CD’s en DVD’s dusdanig terug gelopen dat een sluitende exploitatie niet meer haalbaar blijkt. Dat is allemaal wel te verklaren (internet) maar niettemin bijzonder spijtig.
Hoewel de verkoop van CD’s en DVD’s de laatste jaren, gek genoeg, flink toe nam is het vooral het verminderde aantal verhuringen dat een kwalitatief, breed aanbod van de collectie niet langer meer mogelijk maakt, de kwaliteit die wij nodig achten om het interessant te houden.
WAT NU ?
Op de eerste plaats hebben alle lopende abonnementen uiteraard recht op restitutie van hun lidmaatschapsgeld ( = 1 euro per maand). U kunt dit bedrag berekent zien per onmiddelijke datum (dus het moment van opzeggen) of per eind datum (= 1 november). U dient dit tegoed wel persoonlijk in de winkel te komen “verhalen” daar wij over geen enkele bankrekening van U beschikken!!
Er bestaat uiteraard de mogelijkheid om tot de laatste dag van openstelling –zaterdag 27 oktober- nog (flink) CD’s en/of DVD’s te huren. Wel is het zo dat per 20 augustus een G I G A N T I S C H E U I T V E R K O O P zal starten, zodat de huurspoeling dunner en dunner wordt.
We hebben er bewust voor gekozen om onze leden en exleden als eerste op de hoogte te brengen van ons besluit, zodat die ook als eerste kunnen profiteren van deze uitverkoop. Begin september zoeken we dan middels pers en andere media duidelijk de publiciteit zodat heel Oss en verre omstreken op de hoogte wordt gebracht van een leegverkoop van wat wel eens de grootste particuliere collectie CD’s en DVD’s van Nederland zou kunnen zijn…
HOE VERDER ?
Hoewel de winkel in de Molenstraat wordt gesloten, bestaat toch de mogelijkheid om CD’s en dergelijke te blijven kopen. Op discservice.nl kunt U vanaf november Uw bestelling plaatsen van nieuwe of gebruikte, moeilijk of makkelijk te verkrijgen CD’s, DVD’s, LP’s enz. Deze zullen tegen scherpe prijzen worden aangeboden en per post worden verzonden.
Het restant van onze huidige collectie, zal ook op deze plaats worden aangeboden.
Al met al een vrij trieste afloop van een 20 jarig muzikaal monument.
Uw vragen, reacties of blijken van medeleven kunt U kwijt per email
“ …in ons hart moeten we huilen, maar we doen nonchalant…”
Had ik drie jaar geleden genoemdquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:01 schreef SuperMocio het volgende:
De Sounds op de korte hoogstraat in Rotterdam verdient wel een vermelding in dit topic vind ik. IMHO Het dichtste bij de goeie ouwe Simpele Fons vibe sinds ik niet meer zo vaak in Dordrecht kom. Vergelijkbare selectie en prijzen als bij de Velvet, sympathieke lui achter de balie en CD's kunnen onverzegeld gewoon geruild worden. Ideaal als je iemand een muziekje kado wilt doen!
En waarom moet Bullit daar weg? En: Is er ergens een uitgebreider bericht over te lezen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:13 schreef nipeng het volgende:
High Fidelity in Den Bosch gaat weer stoppen las ik ergens op de W2 website.
Bullit in Eindhoven moet weg van de huidige lokatie en gaat in huidige vorm dus verdwijnen.
O het contract loopt volgens mij af en de eigenaar kan er meer voor krijgen als ie het aan een ander verhuurt. Er zal wel zo'n metrosexuele (of is dat alweer voorbij?) kledingzaak in komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:32 schreef female81 het volgende:
[..]
En waarom moet Bullit daar weg? En: Is er ergens een uitgebreider bericht over te lezen?
Jammer; zaak was aan de prijs maar had een leuk aanbod. Veel alternatievere bandjes, veel Nederlands/Belgisch ook.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:13 schreef nipeng het volgende:
High Fidelity in Den Bosch gaat weer stoppen las ik ergens op de W2 website.
Een groot verlies voor platenminnend Amsterdamquote:
quote:Op woensdag 16 april 2008 17:58 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Get Records en de Boudisque weg, zeer treurig!
Koop mij helemaal scheel bij Fame music trouwens. Al die klassiekers voor weinig!
behoorlijk "veilige" inkoop moet ik zeggen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:52 schreef kriele het volgende:
[..]
Is ook gelijjk het probleem van veel (locale) platenzaken.....Ze zijn echt veel te duur. Sommigen vragen om failliet te gaan. Fame is overigens wel een te gekke en goedkope winkel, al vind ik 20 euro voor een nieuwe CD nog teveel. Dat zou met een eurootje of 15 op moeten houden. Maar okay, we hebben internet nog altijd. Kom maar op Cd Wow met de nieuwe Metallica voor 11 euro!
De Waaghals in Enschede? Die zaak zit alleen in Nijmegen en Arnhem bij mijn weten.quote:Op maandag 21 april 2008 02:30 schreef emokid het volgende:
Is de Waaghals in Enschede weg? Ik ken er alleen de Plato, geen review van kunnen spotten hier maar heb verder geen zin om er een te schrijven, goede zaak dat wel.
De Plato in Utrecht op de Voorstraat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:44 schreef Crientj het volgende:
Mega kickWeet iemand nog leuke platenzaken in de buurt van De Bilt/Utrecht en Nijverdal?
De Free Record Shop komt behoorlijk mn neus uit.
Absoluut waar. Helaas zijn veel goede zaken verdwenen of is de kwaliteit ervan sterk teruggelopen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:39 schreef methodmich het volgende:
Oh ja. Velvet Dordrecht blijft de beste.
Amenquote:Op donderdag 8 juli 2010 19:39 schreef methodmich het volgende:
Oh ja. Velvet Dordrecht blijft de beste.
Mwa. Jammer dat hij zo klein is nu, maar locatie is erop vooruitgegaan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:24 schreef Orbeatle het volgende:
Ik vind bullit in Eindhoven ook nog steeds relaxed.
bestaat deze nog?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:06 schreef apestaartje het volgende:
House of sounds, Den Bosch
Yup, de kleine berg was gewoon het beste. Maar dit is wel alweer beter dan op de tongelresestraat, dat sloeg eigenlijk nergens op.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:17 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mwa. Jammer dat hij zo klein is nu, maar locatie is erop vooruitgegaan.Plus Robby is echt een schatje.
Ben wel zo vrij geweest er een extra categorie aan toe te voegen...quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:26 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Eindelijk weer een review volgens het format waarmee ik het topic ben gestartDank daarvoor!
Niks mis meequote:Op donderdag 15 juli 2010 16:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ben wel zo vrij geweest er een extra categorie aan toe te voegen...
Van mij welquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mogen het ook platenzaken buiten NL zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |