abonnement Unibet Coolblue
pi_26998415
Het kan inderdaad niet vaak genoeg gezegd worden, maar Velvet Dordrecht is toch echt de beste uit m'n rijtje platenzaken.
pi_27004951
Wonen jullie dan allemaal in of rond Dordrecht of komen jullie speciaal daarvoor hier naar toe?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27005049
* methodmich woont er rond en werkt er in.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 mei 2005 @ 16:45:20 #154
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27006093
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 15:38 schreef OMG het volgende:
Wonen jullie dan allemaal in of rond Dordrecht of komen jullie speciaal daarvoor hier naar toe?
Ik woon er ook Maar ik heb nog nergens een betere zaak gezien
pi_27007194
Waar woon je? Centrum?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:48:22 #156
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27011251
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
Waar woon je? Centrum?
Reeland, 5 min fietsen van het centrum. Ik woon op de transvaalstraat, de straat die nu is open gebroken.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:11:31 #157
17328 methodmich
Nummer 10
pi_27026928
Okee, bekende straat ja.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 15 mei 2005 @ 23:12:13 #158
71333 BUG80
Stop making sense
pi_27039877
Nog een stem voor Velvet Dordrecht!
  zondag 15 mei 2005 @ 23:58:41 #159
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27041274
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:
Okee, bekende straat ja.
Nummer 7, 1 keer bellen voor koffie op een schappelijk tijdstip
pi_27053622
Ja, over die straat kan de bus dus niet meer. . Grrr.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27053810
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Nummer 7, 1 keer bellen voor koffie op een schappelijk tijdstip
Ik zal het onthouden hehe.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 16 mei 2005 @ 18:56:50 #162
14505 OProg
A Life in Music
pi_27059941
Ik zit nu aan de overkant in het schone dorp Zwijndrecht.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_27060259
Ook leuk.

* methodmich localiseert Hendrik-Ido-Ambacht ook even.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:41:05 #164
71333 BUG80
Stop making sense
pi_27081728
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:56 schreef OProg het volgende:
Ik zit nu aan de overkant in het schone dorp Zwijndrecht.
Ik niet, ik ontken alles.

ok toch wel
pi_28220508
Fat Kat Records, Antwerpen, België (Lange Koepoortstraat 51)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Een platenzaak bij de vele andere, die er wat mij betreft qua assortiment tussenuit springt. Ze beschikken over veel stijlen muziek, die keurig geordend staan in de bakken. Het gaat van soul/funk tot metal en van hardcore tot gothic elektro. De winkel heeft nieuwe cd's en platen, maar ook tweedehands. De aanbiedingen staan op de grond onder de bakken. Opvallend in deze zaak is de grote hoeveelheid elektro, een stijl die redelijk genegeerd wordt in Nederland.
Luisteren kan goed, er is een draaitafel beschikbaar, evenals twee cd-spelers.

Personeel:
Ik werd gisteren geholpen door een vriendelijke kerel.

Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn netjes. Zeker in verhouding tot die in Nederland. Een nieuwe cd kost ongeveer 16 euro, tweedehands is wel aan de prijs: circa 10 euro. Het assortiment zou voor mij de doorslag geven om terug te keren. Gisteren twee tweedehands cd'tjes met obscure muziek weggehaald.
pi_28220612
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 09:14 schreef UncleFunk het volgende:
Het kan inderdaad niet vaak genoeg gezegd worden, maar Velvet Dordrecht is toch echt de beste uit m'n rijtje platenzaken.
Ik heb inmiddels hier weer flink wat aanbiedingen weggehaald, de bekende 3 voor 10 euro. Zeer veel goede muziek stond er, misschien nu ook nog wel. Mijn stijl muziek heb ik er wel uitgehaald inmiddels. Heb cd's gekocht van onder meer Ken Ishii (Japanse R&S import!), Cocoon Recordings, The Youngsters, Takkyu Ishino, Justin Berkovi, Johannes Heil, Mark Williams, Charles Webster...
pi_28368614
Van Leest, Dordrecht (Statenplein)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
De reden dat ik de review schrijf, is vanwege het grote aanbod aanbiedingen in de kelder van de zaak. Losse cd's kosten bijna allemaal 7,99. Soms goedkoper, soms 9,99. Drie cd's van 7,99 voor 15 euro.
Het aanbod is breed. Bijzondere cd's vind je zeker in de uitverkoopbak. Er komen cd's terecht die niemand wil hebben vanwege de onbekendheid, maar wel gewild zijn door de echte muziekfreaks.
Vanavond ben ik weggegaan met een cd van Green Velvet, Thievery Corporation en Drizabone. Heb eerder onder meer al een goede mix-cd van Josh Wink weggehaald, de Masters At Work 1990-1995 4cd box (voor 5 euro dus, afgeprijsd van 29,99!!!).

Personeel:
Het personeel is zeer vriendelijk. Helaas waren een aantal cd's kwijt - wat ik wel een slechte zaak vind - zodat ik de eerste keer niet meer aan de drie voor vijftien zou komen. Toen werden de twee cd's afgerekend voor tien euro, zodat ik toch de korting had. Helaas waren er twee zeer goede, zeldzame cd's kwijt...

Prijzen, bestellen:
Van Leest is natuurlijk de duurdere uitvoering van de Free Record Shop. Nieuwe cd's haal ik er dus niet, sowieso kom ik er eigenlijk nooit. Maar af en toe loont het de moeite. De aanbieding drie voor vijftien euro is heel netjes natuurlijk. Voorwaarde is wel dat je van de wat minder gangbare muziek houdt.
pi_28395558
Van Leest vind ik net als de Blauwe Afzetter inderdaad alleen geschikt voor aanbiedingen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28395760
Van Leest is ook eigendom van Hans Van Breukhoven. Ik vind het een dure winkel en niet echt speciaal. Er liggen tegenwoordig overal nice price CD's, en nog goedkoper dan Nice Price. Als je dat als norm gebruikt kan je ook wel de Media Markt gaan beschrijven. En het Kruidvat enz, enz ...
Aldus.
pi_28395885
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:14 schreef Z het volgende:
Van Leest is ook eigendom van Hans Van Breukhoven. Ik vind het een dure winkel en niet echt speciaal. Er liggen tegenwoordig overal nice price CD's, en nog goedkoper dan Nice Price. Als je dat als norm gebruikt kan je ook wel de Media Markt gaan beschrijven. En het Kruidvat enz, enz ...
Dat was niet mijn insteek. De aanbiedingen verschillen heel sterk per filiaal, de ene zaak heeft heel veel bijzondere dingen staan, een andere kun je weer helemaal niks vinden. Ik vond de aanbiedingen interessant bij de vestiging in Dordrecht, vandaar dat ik er een review aan gewijd heb.
Van Leest in Breda heeft absoluut niet de dingen die ik zoek, net zoals die in Tilburg.
pi_28396281
Musicshop Eric van Breda, Alblasserdam (Makado winkelcentrum)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Een lokaal zaakje in een groot dorp in Zuid-Holland. Echter, hier kun je dingen vinden in de uitverkoopbakken die je in andere zaken allang niet meer tegenkomt. Goed zoeken tussen de ongeveer 3000 stuks, en je komt dingen tegen waarvan je ze nooit (meer) verwacht had. Zo heb ik vandaag de Ramshorn best-of-cd van Aurra op de kop getikt voor 2,50, net als de soundtrack van de film Naar de Klote. Eerder tikte ik al de eerste exemplaren van Natural Elements op de kop. Op zich dus niet bijzonder, maar ik wilde deze cd's graag nog hebben.
De winkel is verder qua assortiment niet interessant voor de echte muziekliefhebber. Van alle stijlen is er wat, van Franse muziek tot de reguliere pop. Meestal de bekende dingen, op wat uitzonderingen na. Die dingen verkopen niet goed, blijkt ook weer in de uitverkoopbakken.
Luisteren is goed mogelijk in de zaak. Er zijn drie koptelefoons beschikbaar, maar eigenlijk is het nooit echt druk. Je hebt dus altijd wel een plekje.

Personeel:
De eigenaar is een aardige kerel. Je wordt zelfs nog gegroet als je de winkel binnenkomt.

Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn iets hoger dan die van de Free Record Shop (voor nieuwe en wat oudere cd's). Op zich niet meer dan logisch, aangezien het een kleine zelfstandige ondernemer is. De aanbiedingen zijn er in drie categorieën: 3 voor 25, 3 voor 10 en 5 voor 10.
Met bestellen heb ik geen ervaring bij deze winkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleFunk op 01-07-2005 19:40:09 ]
pi_31838980
Via Via, Oss (Molenstraat 47)
Verkoop én verhuur van cd's en dvd's. Ook verkoop van vinyl op aanvraag overigens.

Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Het assortiment is vrij groot én divers te noemen. Maar omdat de winkel zelf niet aan de grote kant is, ligt een deel van de collectie in een magazijn. Op verzoek zijn cd's uit dat magazijn altijd verkrijgbaar. Het rock, stoner en punk assortiment is vrij compleet, voor mij dus ideaal. Met de rest van het assortiment ben ik niet echt bekend.
Alles is netjes naar categorie ingedeeld, de meeste genres hebben hun eigen sectie in de winkel. Rock, R&B / Hiphop, Pop (grootste gedeelte gok ik), Dance/trance, Wereldmuziek etc. Ook hebben veel artiesten en/of groepen hun eigen vakje binnen de betreffende categorie.
Qua luistermogelijkheden is de Via Via beperkt in zijn mogelijkheden. Er ligt één discman en de winkel heeft zelf nog een cd speler staan voor achtergrondmuziek. Maar meestal is het geen probleem om even je muziek te beluisteren.

Personeel:
Zeer vriendelijk en ook zeer behulpzaam. Mijn muzieksmaak is goed bekend en ik huur zo nu en dan blindelings een cd die me wordt aangeraden en ik word hierbij zeer zelden teleurgesteld. Het is dan ook dé reden dat ik hier wekelijks te vinden ben. Bijna altijd is er wel iets voor me te vinden.

Prijzen, bestellen:
Via Via is niet de goedkoopste zaak, maar zeker ook niet de duurste. Ze kunnen niet meedoen aan stuntprijzen zoals (bijvoorbeeld) de Mediamarkt ze hanteert, maar de prijzen liggen gemiddeld zeker onder het "FRS / VanLeest niveau".
Het bestellen van cd's (of dvd's of vinyl) is geen probleem. Ook import zal zelden een probleem zijn.

Voor mij is de Via Via dé cd zaak in de regio.

Website Via Via: www.discservice.nl
.
pi_31923641
--edit: post verdwijdert in verband met schending van spamregels--

[ Bericht 41% gewijzigd door Summoner op 03-11-2005 14:16:28 ]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:17:03 #174
139909 Zeikerd188
What a shame...
pi_34423713
Jaah, beetje laat maar moet van het hart:

Was laatst enige weken terug bij de Waterput in Middelburg. Kom van Rotterdam en vind het altijd leuk 'vreemde' platenzaken te bezoeken. Jammer dat er een maar één vloer is overgebeleven, vroeger hadden ze 2 verdiepingen, maar daar zal wel een goede reden voor zijn.

De medewerker leek me al wat jong en niet echt met know-how belast. Nadat ik vroeg om een bepaalde alternative rock-cd zag ik een groot vraagteken oprijzen en daarna: "uhh, komt misschien volgende week binnen" zonder in de computer of op een lijstje te kijken. Yeah right, laat maar, ik ben op mijn zeventiende ook ergens begonnen denk ik maar dan.

Dan naar de aanbiedingen-bak die idd erg interessant kan zijn omdat je daar net die ene cd tussen kan vinden die je al tijden zoekt of gewoon een goedkoop cd-tje kan scoren. Vijf voor 10 euro ofzo, i.i.g. supercheap, maar ik was nog geen 5 minuten aan het spitten of me werd ongeduldig gemeld dat het sluitingstijd was. Ik had er drie en wilde snel nog wat rijtjes doorrausen om aan de vijf te komen, maar dat kon écht niet meer werd me gemeld, want hij moest sluiten. Naja, ok, we willen allemaal naar huis, dus ik 2 cd's erbij gegrist die ik niet kon maarja, afgerekend en naar buiten. Nog wat op de post gegooid daar en toen zag ik op alle klokken dat het nog geen 5 voor half zes was. Superirritant!! Ik ben om tien minuten voor sluitingstijd eruit geflikkert door een zeventienjarige jojo die met zijn vriendinnetje patatjes ging eten bij de mac ofzo.

Nu lijkt dit wat overdreven voor die paar euro, maar ik vind dit geen klantenbehandeling en bovendien was dit de eigenaar niet eens. Maar het ergste zijn natuurlijk die geweldige zeldzame collector's items voor een spotprijs die ik nu ben misgelopen en ik ben zelden in Middelburg dus ik kan niet terug. Boehoe.

Zo, van het hart en morgen weer naar Velvet hier in Rdam waar ze me eens zeiden dat ik absoluut niet zo gehaast hoefde te doen toen ik met geld en cd's stond te hannesen om vijf voor zes. Fijne gasten, kan vanalles bestellen.

Plaatboef: vage gasten, maar kan echt de moeite waard zijn om naar binnen te lopen.
Plato: uitstraling van een deurmat, maar de alternatieve cd's zijn er wel te vinden.
Sounds: word steeds minder boeiend voor de alternative liefehbbers, mooie zaak wel.
Free record shop: allergisch voor.
Demonfuzz: in één woord GEWELDIG!! als je van vinyl houd dan.
Secondsound: fiets er al jaren langs onderweg naar huis, toch maar es een keer naar binnen
pi_34510477
quote:
Op zondag 25 juli 2004 12:04 schreef zoom het volgende:
Plexus alias 't Platenmanneke
Voldersgracht 11a
2611 ET Delft

Winkel vlakbij grote markt. Ben hier 1 keer geweest. Eerste indruk grote winkel, goede collectie op genre en alfabet gerangschikt. Heb hier Een zeldzame out of pressing in nieuwstaat voor 10 euro gescoord dus prijzen lijken mij hier ok.

[afbeelding]
Hier kan ik aan toevoegen dat tweedehands platen rond de tien euro liggen tenzij ze zeldzaam zijn en nieuwe platen meestal 3 euro duurder zijn dan de adviesprijs (die andere winkels meestal wel hanteren).

De winkel is opgedeeld in een afdeling 'algemeen' (pop/rock), 'jazz en blues' en 'buitenlands' (oa zuid-amerikaanse muziek). Aan de zijkanten staan bakken met cd's. De verkoper is behulpzaam maar kan zich niet langer dan een paar minuten voor je interesseren.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_34542727
De Plaatboef, 's-Gravenhage (Korte Houtstraat 13)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Nette winkel, een wat vriendelijker ogende winkel dan die aan de Nieuwe Binnenweg. Zit een beetje weggestopt, de eerste keer is het even goed kijken waar je heen moet.
Relatief weinig LP's, maar wel heel veel 7"-singles, die keurig op alfabet staan geordend (net als de cd-singles). Een aantal bakken zijn gereserveerd voor de lp's van maximaal ¤ 3,50. Verder valt op dat het assortiment dance en soul/funk vér achter blijft bij dat van de Rotterdamse vestiging. Luisteren is geen probleem, één draaitafel, drie cd-spelers.

Personeel:
Vaag, maar vriendelijk.

Prijzen, bestellen:
De prijzen bij de Plaatboef zijn over het algemeen vaak super. De staat van de lp's die ik gekocht heb, was ook uitstekend in verhouding tot de prijs.
Met bestellen heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat je een aanbetaling moet doen op de cd.
pi_34542939
Spui Records, 's-Gravenhage (Spui, naast de Asta)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Een winkel die uitpuilt van de goedkope cd's en lp's. Vooral als je van klassiek en jazz houdt, kun je hier goed terecht. Op dit moment staat er een fikse lading klassieke lp's voor ¤ 1,49 per stuk.
Ook andere stijlen kun je er vinden, alleen zijn deze er in beperktere mate. Muziek- en film-dvd's hebben ze ook.
Het assortiment bestaat uit onbekendere cd's. Er staan echter juweeltjes tussen. Zo heb ik een cd op de kop getikt van Mtume Lucas die ik al lang zocht. Prijs: ¤ 3,49. Je kunt niet of nauwelijks luisteren in de winkel. Het personeel heeft namelijk wel betere dingen te doen, volgens hun internetsite (ironisch bedoeld uiteraard).

Personeel:
Vriendelijk, niet zo onvriendelijk als de internetsite wil doen geloven

Prijzen, bestellen:
De prijzen van de cd's beginnen bij ¤ 0,49. Alles wat boven de 7 euro komt, wordt peperduur genoemd. Buitengewoon goedkoop dus, waar wel tegenover staat dat de populaire titels niet aanwezig zijn.
pi_34560118
Empire Records, 's-Gravenhage (Korte Houtstraat 14C)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Gevestigd tegenover de Plaatboef. Een zeer overzichtelijke zaak met een breed assortiment. Je vindt hier van alles, van een grote collectie easy listening tot metal, van soundtracks tot soul en van jazz tot hardrock. Heel veel vinyl, wat in uitstekende staat verkeert. De bakken zijn geordend op stroming en daarin weer op alfabet. In dozen onderin staan de aanbiedingen, voor enkele lp's voor 50 cent, dubbele lp's voor een euro. Ook voor cd's en dvd's kun je bij deze winkel terecht. Bij de soul heb ik vooral de bekendere dingen gezien, op wat onbekende juweeltjes na, andere stijlen heb ik niet gekeken. Ik denk wel dat het een winkel is met het meer gangbare werk.

Personeel:
Vriendelijk.

Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn zeer goed, veel platen kosten rond een euro of vijf, met uitschieters tot een euro of dertig. Ik heb Rufus & Chaka Khan's Masterjam gescoord voor vijf euro. Nog helemaal geseald en in complete nieuwstaat!
pi_34561848
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 10:34 schreef apestaartje het volgende:

Kroeze, Nijmegen (Loop de grote winkelstraat uit, richting station, en ergens aan je rechterhand zit dan het onopvallende geveltje.) Molenstraat ja, tegen over de 3 en Boogie Wonderland ed

Personeel:
Niets speciaals over te zeggen. Ze doen wat ze moeten doen. Ik vind ze lief
pi_34573954
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 13:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
iemand hier die ervaring heeft met bestellen op www.gemm.com ?
Jammer dat ze geen PayPal accepteren, ze hebben een interessant assortiment.
pi_34732627
Plato, 's-Gravenhage (Schoolstraat 22)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Wat een gigantische winkel in vergelijking met de zaak in Rotterdam! Een gigantisch breed assortiment gaat schuil achter de gevel. De rechterkant van de zaak is gereserveerd voor de pop e.d., links is gereserveerd voor dance, jazz, soul/funk en muziek uit alle windstreken. Ik moest even zoeken naar de soul/funk in de lange rij cd's. Ook is er achterin de zaak nog een collectie country te vinden. Hiernaast is een groot assortiment muziek-dvd's voorhanden en een erg kleine selectie films. 7"-singles zijn ook leverbaar.
Bij de kassa zijn drie of vier luisterplekken die op een drukke zaterdagmiddag wel bezet zijn.

Personeel:
Niet echt op gelet, niet onvriendelijk.

Prijzen, bestellen:
Plato heeft prijzen die boven 't gemiddelde liggen, maar net zo goed prijzen die ónder 't gemiddelde liggen. Het ligt er dus maar net aan welke titel je wilt hebben. Vanuit deze zaak wordt ook Plato.nl gerund, waar alles leverbaar is wat in de winkel staat.
pi_34732916
Lalaland, 's-Gravenhage (Nieuwstraat 25)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Volgens een goede vriend van mij een heerlijke winkel, omdat er zoveel electro in de zaak staat. Nou, dat is absoluut waar. Electro en industrial is en blijven een ondergeschoven kindje, maar niet hier. Daarnaast is er ook een diversiteit aan andere stijlen te koop, zoals punk, ska, metal. Ik kon er helaas niet vinden wat ik zocht, namelijk soul en funk. Ze hebben helaas alleen de bekende dingen binnen deze stijl. Maar de rest van het assortiment is top (volgens die goede vriend). DVD's kun je ook goed kopen in deze zaak.
Luisteren kan, maar niet als je een vinylplaat wilt horen. Zo voorkomen ze dat het beschadigd raakt. Wel kun je de plaat op cd luisteren als deze beschikbaar is.

Personeel:
Heb niks gekocht, niet op gelet.

Prijzen, bestellen:
De prijzen voor tweedehands cd's zijn niet echt laag, maar de staat van de cd's is daar dan ook naar. Een album van Underworld dat je bij de FRS voor 10 euro en bij Plato voor 9,50 kunt kopen, staat hier tweedehands voor 8,50 in de bak. Daar staat dan tegenover dat je 3 albums voor de prijs van twee krijgt bij de tweedehands cd's (de goedkoopste gratis).
Het grootste voordeel van Lalaland is, dat ze bijna álle dvd's kunnen bestellen vanwege goede contacten in de wereld.
pi_34732972
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:44 schreef UncleFunk het volgende:
Spui Records, \'s-Gravenhage (Spui, naast de Asta)
Ik heb hier inmiddels een stuk of 10 steengoede cd\'s weggehaald. Totaal iets van 40 euro kwijt ofzo. Geen geld! Toppertje dus!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:06:14 #184
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_34736426
Tommy, Tilburg (Nieuwlandstraat 14)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Het assortiment is niet heel groot, maar mijn favorieten hebben ze eigenlijk altijd wel (ik ben dan ook niet van de erg obscure muziek). Volgens mij heeft de zaak vooral veel pop/rock en dan niet de bagger. Verder hebben ze aantal bakken met tweedehands cd's (hier is wel zware bagger in te vinden en toch haal ik er vaak wel wat luisterbaars uit). Ook nog eens een paar bakken met vinyl, zowel tweedehands als nieuw.

Personeel:
De eigenaar, Peter geloof ik (ben niet zo heel goed in namen), weet veel, vooral over oudere muziek, maar nieuw is hij ook wel op de hoogte. Vriendelijk voor z'n klanten, kan soms wat stug overkomen, wel erg behulpzaam. Ik heb 'm nog wel eens iemand de winkel uit zien zetten omdat die altijd vinyl uit 't plastic zou halen en luisteren, maar nooit kocht. Zuinig op z'n platen en cd's dus.

Prijzen, bestellen:
Tweedehands zijn de cd's meestal ¤ 3,50. De nieuwe cd's zijn volgens mij wat goedkoper dan bij de FRS enzo. Bestellen kan ook, zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een vriend van mij doet niks anders. Met andere woorden, dat zal ook wel snor zitten.
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:08:37 #185
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_34736498
dubbel gepost
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_34739285
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 19:06 schreef Skanqua het volgende:
Tommy, Tilburg (Nieuwlandstraat 14)
Bedankt voor 't schrijven van deze review Zo komen we weer eens ergens anders
pi_34762244
Leuk, maar je eerste platenzaak blijft toch de beste.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34765237
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:26 schreef methodmich het volgende:
Leuk, maar je eerste platenzaak blijft toch de beste.
Tja, nu ik niet meer woon in Papendrecht, kom ik ook niet zo veel meer bij Velvet Dordrecht... Maar zeker, qua assortiment blijft dit de beste zaak
pi_35614575
http://www.elpmedien.com/

Is veel techno te vinden voor een mooie prijs,
ben alleen mn credit card kwijt dus dat wordt
moeilijk. Heeft iemand nog goede sites voor mij?
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:28:09 #190
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_35654940
Ik koop mijn muziek al sinds mensenheugnis (pakweg 1979) vrijwel uitsluitend bij ELPEE in de Oosterstraat in Groningen. Ze hebben er veel, de prijzen zijn scherp en wat er niet is kan -snel- besteld worden. De mensen die er werken zijn ook tof. Niets dan lof.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_38588924
Weer eens een review erbij

Quantum Productions, Bussum (Nassaustraat 16)
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Een van de twee winkels in Nederland die een ruim assortiment EM (synthesizermuziek) voert. Quantum Productions heeft een eigen Music Store, dus naast de hoek met EM kun je ook de standaarddingen kopen. Ik ben buitengewoon tevreden over deze zaak. Quantum Records is trouwens het label van de eigenaar van deze winkel. Ze organiseren ook Alfa Centauri, dat volgend voorjaar weer plaatsvindt.
De winkel is ruim en overzichtelijk. Rechts achterin de winkel is de hoek met EM. Het vervelende is dat niet alles in de winkel staat, het kan ook achter in het magazijn staan. Als je dus iets niet kunt vinden, moet je het even vragen. Op internet kun je precies zien wat ze in huis hebben en of het op voorraad is. Erg handig. Je kunt overigens ook via internet bestellen en het bijvoorbeeld in de winkel ophalen. Hun site is: www.quantumproductions.nl. Twedehands cd's kun je daar wel vinden, in de winkel niet...
De mogelijkheid tot luisteren is zoals in elke Music Store goed. Drie plaatsen zijn beschikbaar.

Personeel:
Zeer vriendelijk. De eigenaar is iemand die alles weet van EM.

Prijzen, bestellen:
De prijzen van Quantum Productions zijn vergelijkbaar met Groove.nl. Bestellen in de winkel gaat goed, op sommige cd's zit echter een lange levertijd (bijvoorbeeld door import en slechte leverbaarheid). Bestellen via internet gaat goed. Binnen een paar werkdagen heb je je cd in huis. Nu ging er toevallig de eerste keer dat ik er iets bestelde, iets fout. Er zat geen cd in het doosje. Kan gebeuren. Gelijk gebeld naar de zaak, vriendelijk te woord gestaan en een paar dagen later had ik de cd in huis. Met een mooie goedmaker erbij! Namelijk een verzamelcd ter waarde van ¤18! Dat noem ik nog eens klantvriendelijkheid! Een aantal dagen later ben ik naar de winkel gegaan en heb nog eens vijf cd's gekocht. Je krijgt trouwens als klant ook gratis het magazine Alfa Report thuisgestuurd. Staan veel reviews in en een aantal interviews.

[ Bericht 2% gewijzigd door UncleFunk op 06-06-2006 13:36:38 ]
pi_38588957
Ik heb trouwens vanmiddag twee cd's besteld bij Groove.nl. Als ik de cd's binnenheb, schrijf ik ook over hen een review.
pi_40174752
Boudisque internetshop, www.boudisque.nl
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Boudisque is een zaak die van mij een dikke pluim krijgt. Ze hebben een zéér breed assortiment. Een assortiment dat gaat van vaag tot gangbaar; van metal tot techno en van ambient tot reggae. Ze regelen zelf hun import uit het buitenland, van reggae tot manga-dvd's.
De site is overzichtelijk ingedeeld, met alle muziekstromingen op een rijtje aan de bovenkant. De zoekfunctie is oké. Op iedere subpagina staan tips, die door medewerkers worden geschreven. Elke medewerker heeft zijn eigen stroming.
Van cd's kun je meestal een track beluisteren. Je moet dus eigenlijk wel al weten wat je gaat bestellen.

Personeel:
Ik heb niet gemaild met een medewerker.

Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn gemiddeld. Daar komt bij dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht bij bestellingen vanaf ¤ 19,50 (in Nederland).
De bestelling wordt snel afgeleverd, heb ik mogen ervaren bij mijn bestellingen (tweemaal). Het ene artikel was op voorraad, het artikel heb ik besteld op de ene werkdag en het lag de volgende werkdag op de mat. Het andere artikel was niet op voorraad. Drie werkdagen later wordt het verzonden. Er wordt wel gewaarschuwd voor de levertijden van importartikelen, maar dat is logisch.
De betalingswijzen zijn ruim, je kunt via BiBit betalen of via de bank. Daarnaast kun je in een van de drie winkels je bestelling afhalen en komen afrekenen met een cd/dvd-bon e.d.
Nog een pluspunt is overigens, dat je goed op de hoogte wordt gehouden over de status van je bestelling. Dit kun je zelf controleren, maar je wordt hierover ook gemaild.

[ Bericht 2% gewijzigd door UncleFunk op 25-07-2006 19:03:23 ]
pi_40175203
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:29 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag twee cd's besteld bij Groove.nl. Als ik de cd's binnenheb, schrijf ik ook over hen een review.
Bij dezen:

Groove Unlimited internetshop, www.groove.nl
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Groove Unlimited is een speciaalzaak op internet. Onder bezielende leiding van Ron Boots en Kees Aerts wordt hier een collectie EM (elektronische muziek in de zin van Berliner Schule e.d.) aangeboden... Groove brengt zelf cd's uit, maar verkoopt tevens cd's van andere labels. Naast EM verkoopt Groove niets.
De internetshop is overzichtelijk. Alle cd's staan geordend op alfabet. Er wordt keurig aangegeven of een cd op voorraad is, nog uit moet komen of te bestellen is. Cd's die niet leverbaar zijn, staan dus ook niet in de database.
Van de meeste cd's kun je tracks luisteren. Dit varieert van 1 tot 3 tracks. De fragmenten zijn vaak drie minuten, waardoor je een goede indruk krijgt.

Personeel:
De communicatie tussen mij als klant en Ron en Kees gaat snel. Binnen 24 uur een net antwoord.
Groove staat op door hunzelf georganiseerde festivals. Daar merk je dat de medewerkers wéten waar ze het over hebben. Een plezierige constatering.

Prijzen, bestellen:
De cd's kosten zo rond de 16 euro. Dit is benedengemiddeld te noemen op dit gebied. Er moeten verzendkosten worden betaald tot negen artikelen, daarboven is het gratis. Bij een cd betaal je ¤ 2,70, aangetekend ¤ 7,25. Je kunt 20% hierop bezuinigen als de cd zonder jewelcase verzonden kan worden. De verpakking van de cd's is in orde.
Er worden verschillende betalingswijzen geaccepteerd: creditcards, via de bank, geld in een enveloppe en Paypal. Vaste klanten kunnen ook achteraf betalen via een acceptgiro.
Ik heb pas een keer iets besteld. De cd's waren op voorraad. De levertijd was net buiten de vermelde 2 - 5 werkdagen, namelijk zes dagen. Maar akkoord.
pi_40175669
Aan degenen die dit topic lezen - er wordt niet zoveel gereageerd - hebben jullie hier iets aan?
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:02:07 #197
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_40192176
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:11 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jazeker!
precies
De Narcis van Gabon
pi_40204565
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:18 schreef UncleFunk het volgende:
Aan degenen die dit topic lezen - er wordt niet zoveel gereageerd - hebben jullie hier iets aan?
Mwah, je eerste post kan toch nooit meer verbeterd worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40207874
Gelukkig zijn jullie reacties positief. Ik doe nu weer rustig aan met m'n centen, dus de volgende review zal wel even op zich laten wachten
pi_40226209
Altijd als ik Midtown binnen stap (Utrecht of Amsterdam) dan lijkt het net alsof je een saloon in het Wilde Westen binnenstapt. Alle ogen zijn gelijk op jou gericht.

Daar krijg ik altijd een erg ongemakkelijk gevoel bij. Maar bij beide zaken kom je in de kelder af en toe wel lekkere goedkope platen tegen. Voor de rest is het nog steeds een shitzaak. Klantvriendelijkheid? Nope, ook nog steeds niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')