Kroese, Arnhem en NijmegenGrootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:Beide winkels hebben een redelijk gesorteerd assortiment. De afdeling 'pop' is bij beide winkels het grootst, waar het standaardwerk aangevuld met het betere alternatieve werk te vinden is. Heel obscure dingen vind je hier niet zo vaak. Beide winkels hebben een redelijke keuze in o.a. metal, dance, hip-hop, jazz, country/americana en soundtracks. In beide winkels kun je cd's luisteren. Nijmegen is een lange, smalle winkel. Op een drukke zaterdag is het hier soms echt dringen, terwijl in Arnhem de winkel wat ruimer is opgezet.
Naast cd's verkopen de winkels ook dvd's, met name muziek-dvd's en arthousefilms. Ook is er een enkele LP te vinden, maar de echte LP-liefhebber zal bij Kroese niet aan z'n trekken komen.
Personeel:Over het algemeen aardige lui. Sommige personeelsleden zijn in beide winkels te zien. Persoonlijk vind ik het personeel in Arnhem wat vlotter en vriendelijker; in Nijmegen komen sommige lieden een beetje sloom en ongeinteresseerd op mij over.
Prijzen, bestellen:De prijzen zijn redelijk, zeker voor een winkel. De meeste nieuwe albums zijn zo'n 17 euro, met zo hier en daar een uitschieter naar boven en naar beneden. De midprice-cd's zijn meestal een euro of 8. Beide winkels hebben interessante aanbiedingen. Het is altijd even zoeken in de bakken, maar vaak staan daar leuke titels tussen voor een eurootje of 5. Beide winkels hebben ook een 'aanbiedingenbord' waar de nieuwere cd's voor een schappelijke prijs staan en waar je ook interessante nieuwe midprice cd's kunt vinden.
Als je iets niet kunt vinden in de winkel zijn ze altijd bereid het voor je te bestellen (Bertus-catalogus). Over de prijzen zijn ze vooraf helder, wel vragen ze een aanbetaling vooraf (vaste klanten waarvan ze weten dat die hun bestelling toch wel ophalen hoeven dit niet is mijn ervaring

).
Ook kun je online bestellen via
http://www.kroese-online.nlMet online bestellen heb ik geen ervaring, de nieuwsbrief is in ieder geval altijd keurig verzorgd en bevat vaak leuke aanbiedingen en acties.
Bijzonderheden:In beide winkels worden zo nu en dan optredens en/of signeersessies van artiesten georganiseerd. Ook kun je hier vaak terecht voor kaartjes van lokale concerten.