abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2004 @ 14:44:38 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19856160
Al anderhalf jaar is de slowchat-reeks een bekend fenomeen in POL. Het begon als een plaats waar de diverse kleine politieke onderwerpen ter sprake kwamen, waar luchtig en met humor over politieke zaken kon worden gesproken, en waar ook wat ruimte was voor wat persoonlijk non-politiek gebabbel tussen diverse POL-users.

Er kwam meer binding tussen de diverse users, en het gebabbel in de slowchat zorgde ook dat de andere serieuze topics verschoond bleven van flauwe grappen. Nieuwkomers waren altijd welkom, en konden vrij gemakkelijk instappen door het ontbreken van een echt kliekje zoals dat bij andere slowchat-reeksen vrijwel wel het geval is. De POL-Slowchat was dan ook altijd 1 van de meest serieuze slowchat van Fok! en de politieke structuur zorgde voor het ontbreken van het echte kliekjesgedrag.

Maar er lijkt wat verandering in te komen. De laatste tijd is de politieke draad minder aanwezig, en worden er 2 topics per dag volgepost waarbij het kliekjesgedrag en/of verkapte postopkrikposts de overhand hebben. En dat is niet iets waarbij anderen de drang hebben om mee te posten. Ook trekt bagger bagger aan, en is het lastig om daartussen weer de politieke draad te vinden. En dat vind ik persoonlijk erg jammer.

De vraag is hoe we verder moeten. Eigenlijk: hoe willen we verder? Moeten we de teugels strakker aanhalen, om de balans tussen het persoonlijke gebabbel en het politieke praat te behouden, of is de huidige situatie gewenst? Ik hoop door dit topic wat meningen te onlokken van iedereen; zowel de gebruikelijke slowchatters, als de users die vrijwel nooit in deze reeks komen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 14:49:26 #2
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856262
Polslowchat forever, het wordt gemaakt door en voor users die naast politieke interesse ook gevoel voor humor hebben en geinteresseerd zijn in andere denkbeelden naast politiek. Kortom, fijn laten staan en geen "overheidsbemoeienis" die spontaniteit de kop in drukt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19856344
Wat aaahikwordgek zegt Ik zie het probleem niet zo...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 13 juni 2004 @ 14:53:39 #4
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856348
Ik merk wel dat sinds je in een sub zinnetje je onvrede over de SC hebt geuit. het politieke gehalte van de SC omhoog geschoten is. Afentoe een kleine waarschuwing is misschien al wel voldoende dus.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19856373
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Polslowchat forever, het wordt gemaakt door en voor users die naast politieke interesse ook gevoel voor humor hebben en geinteresseerd zijn in andere denkbeelden naast politiek. Kortom, fijn laten staan en geen "overheidsbemoeienis" die spontaniteit de kop in drukt.
pi_19856414
Ik moet er persoonlijk eigenlijk niet aan denken hoe POL er aan toe zou zijn op het moment dat de bagger van slowchat zich verplaatst naar de andere topics.
pi_19856429
quote:
Exact.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:01:10 #8
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856494
Kunnen we niet naast de bagger, per slowchattopic een ander onderwerp kiezen? Zodat je een iets meer vaste lijn houdt in de discussie?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 13 juni 2004 @ 15:01:58 #9
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19856510
quote:
Dito.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 15:03:10 #10
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856527
Het onderwerp wordt vaak al door de actualiteit/ titel bepaald. Het is ook een manier om stoom af te blazen en op luchtige wijze weer een beetje tot elkaar te komen. SC is de bindende lijm voor POL.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:05:19 #11
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856583
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het onderwerp wordt vaak al door de actualiteit/ titel bepaald. Het is ook een manier om stoom af te blazen en op luchtige wijze weer een beetje tot elkaar te komen. SC is de bindende lijm voor POL.
Misschien kan de openingspost in het vervolg meer uitgebreid worden, zodat het discussiecompenent vergroot wordt. Dan wordt het ook meer een uitdaging voor degene die het
topic opent.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 15:07:13 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856624
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:05 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Misschien kan de openingspost in het vervolg meer uitgebreid worden, zodat het discussiecompenent vergroot wordt. Dan wordt het ook meer een uitdaging voor degene die het
topic opent.
Prima en een rouleerfunktie voor users in het openen van de volgende slowchat, nu zijn het vaak dezelfden die de start bepalen.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:12:49 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19856758
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik moet er persoonlijk eigenlijk niet aan denken hoe POL er aan toe zou zijn op het moment dat de bagger van slowchat zich verplaatst naar de andere topics.
Nou ja, dat mag natuurlijk geen excuus zijn om maar in het wilde weg te posten in de slowchat. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat de slowchat een en al bagger wordt.
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:53 schreef George-Butters het volgende:
Ik merk wel dat sinds je in een sub zinnetje je onvrede over de SC hebt geuit. het politieke gehalte van de SC omhoog geschoten is.
Dat merkte ik ook ja. Alleen om de zoveel dagen weer zo'n opmerking maken is ook niet de oplossing natuurlijk.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:39:19 #14
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19857238
Weetje ik ben dat, dit moet, dat moet gezeik een beetje zat.

Het is een slowchat zoalng alle andere topics toch lopen. Net als meets, perse een thema. Wat maakt het nou uit?

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels. Om er even wat pol geblaat tussen te werpen. Het wordt een dictatuur zo. Ik zie het probleem echt niet in zolang alle andere onderwerpen wel politiek gerelateerd zijn. Ik vind het echt jammer en kwam al minder in POL, sorry dat ik het zeg Sidekick, ik vind je een toffe gast, maar niet als mod. Ik vind het echt steeds minder leuk worden met al die bans en rotzooi.

Misschien een wat ongenuanceerde mening maar goed. Het lijkt me iig wel duidelijk.
pi_19857268
De slowchat is inderdaad nogal es te veel bagger. Nu hoeft er uiteraard niet alleen over politiek te worden gepraat, in tegendeel, maar een beetje inhoud zou geen kwaad kunnen. De consequentie zou zijn dat je dat topic intensief in de gaten moet houden en wil je dat, dat is de vraag.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:46:57 #16
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19857329
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:42 schreef Monidique het volgende:
De slowchat is inderdaad nogal es te veel bagger. Nu hoeft er uiteraard niet alleen over politiek te worden gepraat, in tegendeel, maar een beetje inhoud zou geen kwaad kunnen. De consequentie zou zijn dat je dat topic intensief in de gaten moet houden en wil je dat, dat is de vraag.
Een beetje zelfcorrigerend vermogen is best mogelijk. We zijn niet 12 meer. zoals aaah en ik al overeengekomen was is een roulerend topic openschap en een vast thema per topic al een stap in de goede richting.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 13 juni 2004 @ 15:47:27 #17
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19857340
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Prima en een rouleerfunktie voor users in het openen van de volgende slowchat, nu zijn het vaak dezelfden die de start bepalen.
Dan zijn we dat alvast eensch
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19857343
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:39 schreef Silmarwen het volgende:
Weetje ik ben dat, dit moet, dat moet gezeik een beetje zat.

Het is een slowchat zoalng alle andere topics toch lopen. Net als meets, perse een thema. Wat maakt het nou uit?

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels. Om er even wat pol geblaat tussen te werpen. Het wordt een dictatuur zo. Ik zie het probleem echt niet in zolang alle andere onderwerpen wel politiek gerelateerd zijn.
Inderdaad. Als de SC straks dichtmoet vanwege een te hoog baggergehalte, dan ligt dat gewoon aan Sidekicks onovertroffen luiheid. Laat die bagger toch lekker, niemand wordt erdoor geschaad. Toch?

Regeltjes verzinnen om het verzinnen is triest.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:51:28 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19857411
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:39 schreef Silmarwen het volgende:

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels.
Dat moet niet, en dat is ook niet zo. Het is echt niet iets van de laatste paar dagen wat ik nu constateer. Op een aantal opmerkingen na, wordt er vrijwel nooit wat gemod in de reeks.
quote:
Ik vind het echt steeds minder leuk worden met al die bans en rotzooi.
Zonder de bans zou er veel rotzooi zijn. En dan gaat het niet zozeer om de Slowchat, maar om POL in het algemeen. Je wordt echt niet geband om een enkele opmerking, en het houdt een keer op. Die grenzen blijf je houden, en moeten gehandhaafd worden om van POL niet een rotzooi te maken.
pi_19857443
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:46 schreef George-Butters het volgende:
Een beetje zelfcorrigerend vermogen is best mogelijk. We zijn niet 12 meer.
Nee, dat begrijp ik. Dit leek mij wel zo duidelijk dat ik het er niet bij hoefde te zeggen, maar ken de mens.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:53:51 #21
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_19857459
Beter al het POL bagger in 1 topic ( ik zie het toch meer als een verzamelplaats voor POL posters) dan bagger verspreid over het POL forum.
Waar je als mod wel op kunt wijzen is dat er meer POL chat moet zijn en minder onzin chat.
Dat hebben we destijds ook gedaan bij de PTA slwochat en dat is ook over de 2 topics per dag periode gegroeid.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 13 juni 2004 @ 15:54:24 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19857471
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

dan ligt dat gewoon aan Sidekicks onovertroffen luiheid. Laat die bagger toch lekker, niemand wordt erdoor geschaad.
Als ik alle bagger laat voor wat het is, dán zou ik lui zijn.

En bagger schaadt niemand misschien, het plezier gaat wel achteruit voor enkelen.
pi_19857504
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:51 schreef Sidekick het volgende:
Dat moet niet, en dat is ook niet zo. Het is echt niet iets van de laatste paar dagen wat ik nu constateer. Op een aantal opmerkingen na, wordt er vrijwel nooit wat gemod in de reeks.
Maar de reeks moet wel gecontroleerd worden op 'foute' opmerkingen, want niet alle SC'ers doen aan matennaaierij/NSB-praktijken. Ze stonden niet allemaal in de rij om die foute opmerking van X-Ray aan te geven. Of heb ik het helemaal mis?
quote:
Zonder de bans zou er veel rotzooi zijn. En dan gaat het niet zozeer om de Slowchat, maar om POL in het algemeen. Je wordt echt niet geband om een enkele opmerking, en het houdt een keer op. Die grenzen blijf je houden, en moeten gehandhaafd worden om van POL niet een rotzooi te maken.
Wat een dogmatische denkwijze. Bans die gaan over enkele foute opmerkingen hebben misschien wel effect, maar zogenaamde oeuvrebans helemaal niet. Degene gaat, zodra hij terugkomt, gewoon weer door.
pi_19857539
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:54 schreef Sidekick het volgende:
Als ik alle bagger laat voor wat het is, dán zou ik lui zijn.
Of als je te lui bent om eens in de zoveel tijd een opmerking te maken over het POL-gehalte. Sorry.
quote:
En bagger schaadt niemand misschien, het plezier gaat wel achteruit voor enkelen.
Als je de POL-SC-reeks sluit, gaat het plezier achteruit voor iedereen. Dat is dus geen oplossing. Laat dan de baggeraars tenminste nog wat plezier hebben.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:59:48 #25
54772 Silmarwen
pi_19857580
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af waarom dat dan niet nodig was toen Kozzmic hier modde? Dat bedoel ik niet als een sneer naar jou maar gewoon een constatering.

Sidekick, we zijn geen kleutertjes die constant gecorrigeerd moeten worden, dat moet je ook eens inzien. Laat de SC lekker bagger zijn zolang de rest okay loopt. Wie heeft er last van?

En ik denk dat door een relletje in een topic niet meteen heel POL een rotzooi wordt hoor.

Ach voor mij is de lol er al een tijdje vanaf. Ik vind dit gewoon als cencuur klinken.

En als alle users vinden dat het bagger is, waarom veranderen jullie het zelf dan niet Of gaan we nu ineens allemaal ja nee en amen tegen de mod zeggen ofzo?
  zondag 13 juni 2004 @ 16:07:00 #26
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19857713
Nee, niet SC weg!
Zoals Aaah dus al zegt.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:08:12 #27
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19857731
Laten we praktisch blijven. Puur vernieuwingen doorvoeren. Rouleren van openingsusers, met thema. Onschadelijke "bagger" is geen probleem, beetje bijkletsen, stoom afblazen. Bagger is niet goed te definieren en ik begrijp Sidekick ook niet, wat is nu eigenlijk opeens de aanleiding? Alle users zijn content, maar de mod bevalt het niet? Misschien even een realitycheck doen? De discussies lopen merendeel goed, zelfregulatie is nog nooit zo hoog geweest. Met 1 mod is het ook nauwelijks meer te doen, dat merk je aan de langzame correcties en moderatie. Is puur praktische kritiek.
pi_19857857
Oh, ik moet er even op wijzen dat ik ook bagger. . Dus dat doe ik ook. Nu is alles wat ik zeg minder waar. Schijnt. Hebben we dat ook weer gehad, tenzij iemand er over wil discussiëren?
  zondag 13 juni 2004 @ 16:15:09 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19857886
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:59 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom dat dan niet nodig was toen Kozzmic hier modde? Dat bedoel ik niet als een sneer naar jou maar gewoon een constatering.
Er vielen meer dan genoeg bans toen Kozzmic er nog was. Misschien dat er nu meer bans vallen, maar het is ook over het algemeen drukker dan een jaar geleden. Er is eigenlijk geen verschil tussen de regels en de handhaving van toen en nu.
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar de reeks moet wel gecontroleerd worden op 'foute' opmerkingen, want niet alle SC'ers doen aan matennaaierij/NSB-praktijken. Ze stonden niet allemaal in de rij om die foute opmerking van X-Ray aan te geven. Of heb ik het helemaal mis?
Natuurlijk moet er gekeken worden op off-policy-opmerkingen. Maar daar gaat het niet zozeer over nu.
quote:
[..]

Wat een dogmatische denkwijze. Bans die gaan over enkele foute opmerkingen hebben misschien wel effect, maar zogenaamde oeuvrebans helemaal niet. Degene gaat, zodra hij terugkomt, gewoon weer door.
Tsja, we kunnen overgaan tot perm-bans, maar users verdienen meestal wel nog een kans.
pi_19858038
Bitchaaaaa!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 13 juni 2004 @ 16:20:59 #31
54772 Silmarwen
pi_19858040
Weet je wat je kan doen met POL Sidedick

Het in je reet douwen.

Atjo
pi_19858098
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:23:47 #33
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19858103
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:20 schreef Silmarwen het volgende:

Het in je reet douwen.

Atjo

Zo ken ik je, als de furieuze, maar ook lieve bitch.
Ik ben in meerdere opzichten jaloers op Knut. Hij is bijvoorbeeld nu in le Mans.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:27:15 #34
54772 Silmarwen
pi_19858181
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zo ken ik je, als de furieuze, maar ook lieve bitch.
Ik ben in meerdere opzichten jaloers op Knut. Hij is bijvoorbeeld nu in le Mans.
Ik meen het, ik ben dat gezeik echt helemaal zat. Ik vind er geen zak meer aan, aan dat hele POL niet en het ligt niet aan de users, althans niet aan alle en diegene die het niet zijn weten het wel.
pi_19858205
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:20 schreef Silmarwen het volgende:

Het in je reet douwen.

Atjo
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:28:29 #36
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19858212
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:27 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik meen het, ik ben dat gezeik echt helemaal zat. Ik vind er geen zak meer aan, aan dat hele POL niet en het ligt niet aan de users, althans niet aan alle en diegene die het niet zijn weten het wel.
Ach, het zal wel loslopen. De dood of de gladiolen, ja toch?
pi_19858234
Oke, ik vind de slowchat wel goed zo. Ik lees ook alleen maar de recente pagina, de rest laat ik gewoon voor wat het is.
pi_19858271
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:15 schreef Sidekick het volgende:
Er vielen meer dan genoeg bans toen Kozzmic er nog was. Misschien dat er nu meer bans vallen, maar het is ook over het algemeen drukker dan een jaar geleden. Er is eigenlijk geen verschil tussen de regels en de handhaving van toen en nu.
Maar wel een verschil in de manier waarop deze regels worden gehandhaafd. Ik verwijt het jou niet dat je qua modden niet zo handig bent als Kozzmic, hij was ook echt een geval apart. Maar misschien dat je kunt proberen wat van hem te leren.
quote:
Natuurlijk moet er gekeken worden op off-policy-opmerkingen. Maar daar gaat het niet zozeer over nu.
Nou ja, je zei dat het modden niet zozeer het probleem is, omdat er toch weinig policyschendingen worden gemaakt. Maar dan moet je wel 2 topics/dag controleren op schendingen vd heilige policy.
quote:
Tsja, we kunnen overgaan tot perm-bans, maar users verdienen meestal wel nog een kans.
Saaie boel wordt het hier dan. Ik vind het gewoon apart dat je gebanned kan worden omdat er kennelijk iets mis was met de laatste 2000 posts die je hebt geplaatst.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:42:38 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19858609
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar wel een verschil in de manier waarop deze regels worden gehandhaafd. Ik verwijt het jou niet dat je qua modden niet zo handig bent als Kozzmic, hij was ook echt een geval apart. Maar misschien dat je kunt proberen wat van hem te leren.
Wat dan?
quote:
[..]

Saaie boel wordt het hier dan. Ik vind het gewoon apart dat je gebanned kan worden omdat er kennelijk iets mis was met de laatste 2000 posts die je hebt geplaatst.
Zo gaat het niet helemaal. Alleen users die al tegen verschillende bans zijn gelopen, worden wel kritischer bekeken. Na een ban zit je in een proeftijd en ga je dan weer in de fout, dan telt je verleden wel mee.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:49:37 #40
54772 Silmarwen
pi_19858813
Ow en Sidekick ik ben geen trut geworden, ik ben er altijd al een geweest.

Net als dat jij een meningsloze meeloper bent en altijd zult blijven.
pi_19858919
....
pi_19858932
"My fellow Americans, I am pleased to tell you today that I have signed legislation that will outlaw slowchat forever. We begin bombing in five minutes."

† In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:55:43 #43
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19858948
...
pi_19858979
...
  zondag 13 juni 2004 @ 16:59:09 #45
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19859044
Nou Sil, niet zo cru.
  zondag 13 juni 2004 @ 17:01:27 #46
54772 Silmarwen
pi_19859103
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:59 schreef Ype het volgende:
Nou Sil, niet zo cru.
De waarheid is cru

pi_19859127
Sil, jaag sidekick niet zo in de stress.
pi_19860742
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:42 schreef Sidekick het volgende:
Wat dan?
Kleine 'foute' opmerkingen negeren als ze niet discussie-verpestend zijn (zoals mijn 2 opmerkingen net in het Turkije-topic). Zoveel mogelijk discussies proberen te 'redden', vriendelijk sturend optreden als discussies fout dreigen te gaan.
quote:
Zo gaat het niet helemaal. Alleen users die al tegen verschillende bans zijn gelopen, worden wel kritischer bekeken. Na een ban zit je in een proeftijd en ga je dan weer in de fout, dan telt je verleden wel mee.
Kritischer bekeken, ook buiten hun proeftijd?
pi_19860754
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Sil, jaag sidekick niet zo in de stress.
Waarom niet?
pi_19861884
Ik kijk heel soms wel eens in het SC-topic en vind het heel relativerend. Waar er in de 'serieuze' topics binnen POL wel vaker met het mes op de keel gediscussieerd wordt zie je in het slowchat topic dat juist de zelfspot overheerst en dat diezelfde users stomme grappen naar elkaar lopen te maken. Ik denk dat de slowchatreeks in deze vorm een hele goede invloed heeft op de sfeer binnen POL.
pi_19861952
Tja, het is hier aardig verneukt de laatste tijd. Wat doe je eraan?
pi_19861961
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Tja, het is hier aardig verneukt de laatste tijd. Wat doe je eraan?
Je sigregel over mij weghalen?
pi_19862024
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:14 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je sigregel over mij weghalen?
Heb je het niet gezegd dan?
pi_19862041
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heb je het niet gezegd dan?
Wel, maar jij quote het buiten de context.
pi_19862288
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wel, maar jij quote het buiten de context.
Je hele verhaal past niet in mijn sig, maar gezien je relatie met de Islam vat dit alles wel kort en bondig samen. Je kunt natuurlijk ook altijd zeggen dat de westerse cultuur niet per definitie superieur is aan de Islam. Dan kan ik er nogmaals over nadenken om het te verwijderen. Vooralsnog zie ik daar geen reden toe.
pi_19862516
Ik vind dat "foute" uitspraken citeren in een sig eigenlijk best triest
pi_19862578
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:37 schreef RichardQuest het volgende:
Oke, bedankt voor je mening
pi_19863170
Omg, dit topique bijna gemist.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 13 juni 2004 @ 20:35:22 #59
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19864055
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:11 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik kijk heel soms wel eens in het SC-topic en vind het heel relativerend. Waar er in de 'serieuze' topics binnen POL wel vaker met het mes op de keel gediscussieerd wordt zie je in het slowchat topic dat juist de zelfspot overheerst en dat diezelfde users stomme grappen naar elkaar lopen te maken. Ik denk dat de slowchatreeks in deze vorm een hele goede invloed heeft op de sfeer binnen POL.
Ik meng me er ook nog even in... Ik ben het eigenlijk wel met bovenstaande eens. Bovendien heb ik de indruk dat het 'slowchatten' de andere topics in POL waarin wel serieus gediscussieerd wordt niet negatief beinvloedt. Meer politiek nieuws in SC zou leuk zijn (ook al vervuil ik het SC topic met onzin minstens even regelmatig als dat de rest dat doet) maar daarvoor zijn inmiddels al een aantal oplossingen door verschillende users aangedragen.

Misschien is het handig die handreikingen eerst door te laten voeren voordat er echt drastische beslissingen worden genomen? Wanneer het echt niet werkt (in jouw ogen dan... ) dan zou je nog altijd andere dingen kunnen overwegen.

Overigens ben ik het wel met de andere users eens dat de SC an sich eigenlijk geen kwaad doet en gewoon zo moeten blijven bestaan
  zondag 13 juni 2004 @ 20:53:50 #60
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19864468
quote:
Op zondag 13 juni 2004 20:35 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik meng me er ook nog even in... Ik ben het eigenlijk wel met bovenstaande eens. Bovendien heb ik de indruk dat het 'slowchatten' de andere topics in POL waarin wel serieus gediscussieerd wordt niet negatief beinvloedt. Meer politiek nieuws in SC zou leuk zijn (ook al vervuil ik het SC topic met onzin minstens even regelmatig als dat de rest dat doet) maar daarvoor zijn inmiddels al een aantal oplossingen door verschillende users aangedragen.

Misschien is het handig die handreikingen eerst door te laten voeren voordat er echt drastische beslissingen worden genomen? Wanneer het echt niet werkt (in jouw ogen dan... ) dan zou je nog altijd andere dingen kunnen overwegen.

Overigens ben ik het wel met de andere users eens dat de SC an sich eigenlijk geen kwaad doet en gewoon zo moeten blijven bestaan
Eensch
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19864754
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor je mening
Asteblaft
  zondag 13 juni 2004 @ 21:31:51 #62
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_19865321
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en Sidekick ik ben geen trut geworden, ik ben er altijd al een geweest.

Net als dat jij een meningsloze meeloper bent en altijd zult blijven.
Gleufdier met pit. What's next?
Say your prayers!
  zondag 13 juni 2004 @ 21:33:04 #63
93054 DoN_S1X0rZ
Nr. 1 Infidel
pi_19865360
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:37 schreef RichardQuest het volgende:
Ze doen eer aan de poster in kwestie. De personificatie van de slachtoffermoslim van de 21ste eeuw.
Say your prayers!
pi_19865909
De SC is afschuwelijk en daarom moet ie blijven, wmb. Sommige users kunnen hun gebrek aan humor daar uitstekend kwijt.
pi_19866069
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:33 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:

[..]

Ze doen eer aan de poster in kwestie. De personificatie van de slachtoffermoslim van de 21ste eeuw.
En de moslim-"slachtoffers" als X-Ray, Dora, etc.
pi_19866255
Wat een overgang zeg. Van slowchat naar moslims.
pi_19866418
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 22:06:04 #68
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19866444
Sidekick.
pi_19870538
Drent.
pi_19871349
tvp , had dit nog neit eens gezien (:r sticky topics) ik ga zo of morgen wel even lezen en inhoudelijk reageren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_19871375
Gewoon zo houden als het is vind ik. Er wordt niet geklaagd, er wordt gezellig gebabbeld etc. Dus waarom zou je wat willen veranderen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19871485
quote:
Op zondag 13 juni 2004 20:35 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Eensch.

.
pi_19871757
Ik vind het juist ontzettend gezellig in de reeks, je wordt gastvrij ontvangen, het is tenminste geen incrowd kliekjes gebeuren geworden.
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 01:15:46 #74
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19871759
Baggertopic, slotje.
pi_19875844
Het gebagger in Slowchat was voor mij een reden (niet de enige) om een tijdje weg te blijven. De laatste tijd vind ik de chat wel weer wat interessanter, al zit er nog wel iets te veel "bagger" tussen en dat merk je aan de snelheid waarmee nieuwe reeksen worden geopend. Kan wel eens lastig zijn als je in een politieke discussie zit die niet past in een ander topic of waar een topic openen weinig zinvol voor is.

Voor nieuwkomers vind ik de pol chat trouwens nog wel 1 van de vriendlijkste.
pi_19886274
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:17 schreef Chewie het volgende:
Voor nieuwkomers vind ik de pol chat trouwens nog wel 1 van de vriendlijkste.
Dan moet ik toch wat beter mijn best doen.
pi_19888901
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:59 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon als cencuur klinken.
Misschien dat de insteek van dit topic niet duidelijk genoeg is gemaakt, maar dit is een evaluatie topic.

De vraag die neergelegd wordt is simpelweg:
quote:
Eigenlijk: hoe willen we verder?
En daar kan iedereen zijn mening over kwijt.

Ik ben het met sidekick eens dat het soms iets te veel van het goede is. En dat hoeft niet. Je kan ook een leuk gesprek hebben en tegelijkertijd inhoudelijk bezig zijn en ook nogeens tussendoor lolletjes maken. Vergelijk slowachats als deze en deze eens met deze. Die laatste vind ik iets té.

Het grootste bezwaar van de 'bagger' in de SC is dat een serieuze discussie haast niet meer mogelijk is als je drie pagina's per vijf minuten vollult. Als niemand serieus is nodigt het ook niet uit serieus mee te doen. En een heel topic zonder politieke inhoud is ook niet echt de bedoeling.

Ik vind de slowchat op zich nog wel leuk hoor; elkaar wat beter leren kennen op onderwerpen die wat verder gaan dan alleen politiek, lolletjes maken etc. Maar..... als je het echt alleen over elkaar wil hebben dan zijn daar ook ander manieren voor. Denk aan #pol, messanger, mail etc. Kunnen we dan niet gewoon proberen de hoofdonderwerpen in de SC politiek te houden? Want daar gaat het toch uiteindelijk om in dit subforum?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 19:39:37 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19888986
Sizzler, je klinkt als een geitenwollensok.
pi_19889184
quote:
Op maandag 14 juni 2004 19:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sizzler, je klinkt als een geitenwollensok.
Ik ben sinds zaterdag ook aan de verkeerde kant van de 20 geworden. Dat zal het hem zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_19895515
Jezus wat een bagger is die slowchat de laatste tijd, het laatste waar het over gaat is politiek. Ik dacht dat pberends weinig inhoudelijk was, maar ik ben een hoge intellectueel met die bagger de laatste tijd.
pi_19895959
.

Het is eigenlijk best gezellig hoor, alleen niet altijd bijster inhoudelijk.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:54:46 #82
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_19898661
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:04 schreef pberends het volgende:
Jezus wat een bagger is die slowchat de laatste tijd, het laatste waar het over gaat is politiek. Ik dacht dat pberends weinig inhoudelijk was, maar ik ben een hoge intellectueel met die bagger de laatste tijd.
Dat laatste ben je ook zonder bagger erbij
  dinsdag 15 juni 2004 @ 01:18:37 #83
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_19899032
POL 337 ] Polarisatie # 2

Dat de TS een SC topic opent is de laatste druppel. Hef de zaak nu maar op.
pi_19909222
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat laatste ben je ook zonder bagger erbij
pi_19916937
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[POL #337] Polarisatie # 2

Dat de TS een SC topic opent is de laatste druppel. Hef de zaak nu maar op.
We tolereren sprookjesboekadepten ook hoor .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:07:27 #86
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19918528
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 19:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

We tolereren sprookjesboekadepten ook hoor .
inderdaad! Iedereen is welkom .
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19918676
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 20:07 schreef George-Butters het volgende:

[..]

inderdaad! Iedereen is welkom .
Hoewel ik eigenlijk voor het stellen van grenzen ben .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 20:14:57 #88
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19918727
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 20:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoewel ik eigenlijk voor het stellen van grenzen ben .
Wat zou je willen voorstellen ?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19919906
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[POL #337] Polarisatie # 2

Dat de TS een SC topic opent is de laatste druppel.
Hehehe, inderdaad.
pi_19925794
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 20:14 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat zou je willen voorstellen ?
Tja dat is weer te pijnlijk en vernderend. Ik houd het dus maar voor me.
pi_19928130
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat is weer te pijnlijk en vernderend. Ik houd het dus maar voor me.
GL zeker?
pi_19932291
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 07:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

GL zeker?
Gewoon gedogen en de problemen weigeren op te blazen.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:21:08 #93
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19959944
OK SK en Sizzler, wat komt er nu uit deze discussie? Waar gaan we heen?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:02:56 #94
54772 Silmarwen
pi_19961108
De Slowchat is idd al met spronger vooruit gegaan zeg!

† In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 12:21:00 #95
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19961566
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:02 schreef Silmarwen het volgende:
De Slowchat is idd al met spronger vooruit gegaan zeg!

Ik mis je daar wel.
pi_19967412
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik mis je daar wel.
Zelfs ik mis je, Silm .
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:12:15 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19970041
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:21 schreef George-Butters het volgende:
OK SK en Sizzler, wat komt er nu uit deze discussie? Waar gaan we heen?
Er gaat weinig veranderen. Het is iig even goed geweest denk ik om even een discussie hier over te houden, om wat dingen te benadrukken en om helder te krijgen.

Het topic kan iig van de sticky-modus af.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sidekick op 17-06-2004 17:27:00 ]
pi_19970086
Nou nog het hele moslimbashgebeuren

Het is een of twee keer leuk....maar niet élke dag.
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 17:15:23 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19970113
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 17:14 schreef RichardQuest het volgende:
Nou nog het hele moslimbashgebeuren

Het is een of twee keer leuk....maar niet élke dag.
Ja, vooral het neerzetten van 1 woord moet eens afgelopen zijn.
Zoals bijvoorbeeld: "Moslims."
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:15:30 #100
54772 Silmarwen
pi_19970115
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zelfs ik mis je, Silm .
!

Ik mis jullie ook lieverds
pi_19970174
* knijp
  donderdag 17 juni 2004 @ 17:25:07 #102
54772 Silmarwen
pi_19970375
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 17:17 schreef RichardQuest het volgende:
* knijp
pi_19970875
ghihihihii
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:25:02 #104
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19977673
ER GAAT NIKS GEBEUREN jippie
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19977714
Een echte storm in een glas water .
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 22:27:09 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19977736
Hij durft niet

pi_19978521
Lang leve de POL slowchat, op naar de 500!!

pi_19979717
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:26 schreef du_ke het volgende:
Een echte storm in een glas water .
Idd

Sidekick, laat je tanden zien. Gooi de boel dicht.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 09:24:27 #110
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19984653
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:38 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Idd

Sidekick, laat je tanden zien. Gooi de boel dicht.
Waarom? Wat is de lol?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_20004488
Aanbevelingen uit het rapport van commissie-pberends over POL-SC:

- Terugdringen van linkse arrogantie (Sidekick, Monidique, Ype)
- Geen hoerig gedrag meer tegenover vrouwen (het knipoogfestijn is niet meer origineel)
- Ban op irritante avatars (Ype)
- Ban op users die niets politieks te melden hebben (Ype, Tuana)
- Pro-Dora beleid
- Geen irritante topictitels meer van Johan_de_With
- Terugkeer en amnesty voor spraakmakende users als Gil-Galad en Nighthawk
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:05:23 #112
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20004520
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:04 schreef pberends het volgende:

- Geen hoerig gedrag meer tegenover vrouwen (het knipoogfestijn is niet meer origineel)
- Pro-Dora beleid
Waarom zit ik er drie keer in?
pi_20004536
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:05 schreef Ype het volgende:

[..]

Waarom zit ik er drie keer in?
Omdat je SC naar de klote hebt met je gejank?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:06:23 #114
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20004542
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat je SC naar de klote hebt met je gejank?
Je bent jaloers omdat jij om hetzelfde gebanned wordt?
pi_20005440
quote:

- Pro-Dora beleid
:'(

Commissie pberends
pi_20005460
Nighthawk mag wel terug inderdaad!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20005481
quote:

- Pro-Dora beleid
.
pi_20005560
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Commissie pberends
Het zijn serieuze aanbevelingen die de ondergang van POL-SC moeten voorkomen. Dit kan niet langer zo doorgaan.
pi_20005613
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zijn serieuze aanbevelingen die de ondergang van POL-SC moeten voorkomen. Dit kan niet langer zo doorgaan.
Op een aantal punten ben ik het met je eens...maar Ype vind ik wel een goeie SC-ert, en pro-Dorabeleid Nee dank je. Monidique vind ik ook een goeie en SK komt er toch niet. De pretentieuze JdW-topictitels mogen oprotten ja.

Gil-Galad en Nighthawk ken ik niet.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:49:54 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20005638
quote:

- Terugkeer en amnesty voor spraakmakende users als Gil-Galad
What about Farzin?
pi_20005650
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

What about Farzin?
Wiens kloon was dat ook alweer?
pi_20005660
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:48 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Op een aantal punten ben ik het met je eens...maar Ype vind ik wel een goeie SC-ert, en pro-Dorabeleid Nee dank je. Monidique vind ik ook een goeie en SK komt er toch niet. De pretentieuze JdW-topictitels mogen oprotten ja.

Gil-Galad en Nighthawk ken ik niet.
Denk aan een X-Ray/Robert_Jensen in het kwadraat. CMT wil hem niet voor niets graag terug.
pi_20005665
Tuana mag haar politieke kant ook wat vaker tonen
pi_20005678
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Denk aan een X-Ray/Robert_Jensen in het kwadraat. CMT wil hem niet voor niets graag terug.
Die hebben we wel genoeg, me dunkt.
pi_20005695
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

What about Farzin?
Mag ook terug. Goed voor het debat. Weisglas die banned Jan M. toch ook niet? Precies.
pi_20005733
quote:

[..]

Als jij gaat denken dan gaat het ook meteen fout, piggy.
pi_20005754
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:50 schreef RichardQuest het volgende:
Tuana mag haar politieke kant ook wat vaker tonen
Zij gaat inderdaad nergens meer over. Constante gegeil van Ype en andere losers is weinig origineel meer te noemen. Laten we het dan nog niet eens over de politieke kant ervan hebben
pi_20005766
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Mag ook terug. Goed voor het debat. Weisglas die banned Jan M. toch ook niet? Precies.
Die gaat in m'n sig
pi_20005785
quote:

[..]

Wat is daar mis mee. Als jij gebanned wordt kom ik ook voor je op hoor
pi_20005791
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wiens kloon was dat ook alweer?
Van SCH
pi_20005793
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als ik ga denken dan gaat het ook meteen fout, piggy.
Doe het dan ook niet, afstammeling van een aap.
pi_20005812
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goh, wat ben je toch weer lollig vandaag, varkenskop.
pi_20005814
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

CMT is tenminste geevolueerd, dat kan ik van jou niet zeggen.
pi_20005859
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee. Als jij gebanned wordt kom ik ook voor je op hoor
X-Ray kan alleen maar schelden. Ik ben voor een goeie discussie, maar daar hoort schelden niet bij.

Ik weet overigens niet waarvoor Gil-Galad en Nighthawkt gebanned zijn.
pi_20005884
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 22:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

X-Ray kan alleen maar schelden. Ik ben voor een goeie discussie, maar daar hoort schelden niet bij.

Ik weet overigens niet waarvoor Gil-Galad en Nighthawkt gebanned zijn.
Nighthawk vanwege dat leuke geintje met die crewfora, daar staat je vast wel wat van bij.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 22:57:59 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20005910
Ok, het topic is wel weer op zijn eind, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')