Kost 1,30 per keer, heb al m'n geld al besteed aan Check It Outquote:Op zondag 23 mei 2004 14:17 schreef RjD2 het volgende:
![]()
verder zag ik gister ook voor het eerst de nieuwe clip van mijna (bijna) favoriete opgezwolle nummer : Rustug
leuke clip en mooi nummer, Opgezwolle - Rustug, vraag em vooral aan op the Box
vind rustug ook een van de betere nummers van opgezwolle, alleen hier hebben ze *** the box er afgehaadlquote:Op zondag 23 mei 2004 14:17 schreef RjD2 het volgende:
![]()
verder zag ik gister ook voor het eerst de nieuwe clip van mijna (bijna) favoriete opgezwolle nummer : Rustug
leuke clip en mooi nummer, Opgezwolle - Rustug, vraag em vooral aan op the Box
Ik heb het dus gemistquote:Op zondag 23 mei 2004 12:08 schreef MIC1_ het volgende:
dope, net die film/documentaire Big Fun In The Big Town gezien uit 1986, interessant en leuk..
interviews en optredens van o.a. Grandmaster Flash, Doug E. Fresh, Roxanne Shante, Biz Markie, Schoolly D en LL Cool J..
met uitspraken van Schoolly D, Doug E. en LL die alledrie op het volgende neerkwamen; "Ik hoop dat het hip-hop niet zo zal vergaan als rock 'n roll, vroeger was het 'bad' en controversieel maar nu stelt het niks meer voor, hip hop moet ook 'bad' blijven en niet te mooi worden.."
Jammer dat dat toch gebeurt is.
ja ! daar wacht ik ook al een hele tijd opquote:Op zondag 23 mei 2004 14:37 schreef S-Two het volgende:
misschien dat ik het niet mee gekregen hen hoor, maar hoe staat het eigenlijk met de album top 100???
Toen ik wakker werd dit ik mijn tv aan en zapte naar N3. Zag toen Doug E Fresh. Ik dacht, ik droom over Big Fun In The Big Town (kan gebeuren)quote:Op zondag 23 mei 2004 17:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het was weer genieten bij vrije geluiden vanmiddag. Het optreden van Roxanne Shantee en Biz Markie was fantastisch.
Ice-T was aardig, maar Big Fun In The Big Town was sterker
Yo Cos,quote:Op zondag 23 mei 2004 19:10 schreef cosmick het volgende:
[..]
Toen ik wakker werd dit ik mijn tv aan en zapte naar N3. Zag toen Doug E Fresh. Ik dacht, ik droom over Big Fun In The Big Town (kan gebeuren)![]()
Deze docu is eind jaren 80 al uitgezonden btw. Enorm dope btw.. Grandmaster Flash.. en MC Shan live... ooooh... Shantè, Marley Marl en Schoolly D!!
Maar goed, Ice T heb ik dus gemist...
Heej. In Big Fun .. komt geen Justice voor.quote:Op maandag 24 mei 2004 10:54 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Is dat diezelfde docu waarin Just Ice een tirade tegen LL afsteekt?
"The guy is a sucka, I don't like em!"
Die docu is namelijk zwaar dope!
HUH?!? Hoe heb je 'm gedownload dan? Zie nergens een link staan op die Vrije Geluiden pagina...quote:Op maandag 24 mei 2004 11:50 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik heb 'm. 213 mb groot.
je kan 'm van me downloaden met soulseek.
moet je een speciaal programmaatje downloaden: net transport. en dan moet je nog wat vage dingen doen, als je wilt weten hoe zeg 't maar dan leg ik het uit. anders moet je 'm ff van me downloaden van soulseek.quote:Op maandag 24 mei 2004 14:34 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
HUH?!? Hoe heb je 'm gedownload dan? Zie nergens een link staan op die Vrije Geluiden pagina...
Laters!
AA
Laat maar, zit op m'n werk nu.quote:Op maandag 24 mei 2004 15:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
moet je een speciaal programmaatje downloaden: net transport. en dan moet je nog wat vage dingen doen, als je wilt weten hoe zeg 't maar dan leg ik het uit. anders moet je 'm ff van me downloaden van soulseek.
Woeiiquote:Op maandag 24 mei 2004 16:23 schreef jimjim1983 het volgende:
binnenkort weer wat leuke dingen in de Melkweg:
DJ Vadim op zondag 30 mei, 11 uur.![]()
Ozomatli op donderdag 10 juni, wie deze groep niet kent: er zitten dacht ik 2 gasten bij van Jurassic 5 (Chali 2na en Cut Chemist).
Kool Keith op zaterdag 12 juni maar dat was al bekend
RJD2 komt na Kool Keith, maar ook dat was al gemeld
?uestlove komt op woensdag 16 juni een afterparty geven (ze zitten in het voorprogramma van the red hot chilli peppers), hij zal 3 uur lang plaatjes draaien van old school tot new school en van soul tot funk
Non Phixion komt op vrijdag de 18e, maar dat was ook al gemeld.
zucht.....alweerquote:Op maandag 24 mei 2004 18:09 schreef JesusThePimp het volgende:
Kunnen jullie je soulseek username hier posten? Dan kan ik jullie ff toevoegen
Mijne: JesusThePimp
Mijn excuus. Die 300 hip-hop topics doorzoeken schiet niet echt opquote:Op maandag 24 mei 2004 18:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zucht.....alweer![]()
jimjim1983
ik denk 't niet, hij is gewoon onderdeel van die groep.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:47 schreef StickUpKid het volgende:
Dj Vadim kaartjes al in de pocket, wordt echt te wreed! RJD2 moet ik ook wel naartoe.
Enne gaat Cut Chemist solo aan t werk? dan zekers de moeite waard!!
Ik heb USSR Repertoire (The theory of verticality), vaag maar leuk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
dj vadim heb ik goede dingen over gehoord, hij produceert toch ook zelf, iemand nog aanraders van zijn hand?
op http://www.djvadim.com/ kun je een aantal tracks downloadenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
dj vadim heb ik goede dingen over gehoord, hij produceert toch ook zelf, iemand nog aanraders van zijn hand?
vindt ze beide vetquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:20 schreef Ez3 het volgende:
Als Cut Chemist solo gaat krijg je een mix tussen Kid Koala en DJ Shadow denk ik.. Shadow is wel relaxed, maar Koala is niet mijn ding
Dat de officiële release uitgesteld gaat wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:08 schreef jimjim1983 het volgende:
iemand toevallig al iets van Q-Tip's nieuwe album Open gehoord?
The Pharcyde komt naar LVC in Leiden, 16 juli uit mn hoofd.quote:THE PHARCYDE
Jazz Cafe - Tuesday 20th & Wednesday 21st July
welke nieuwe?quote:Op maandag 24 mei 2004 12:09 schreef jimjim1983 het volgende:
iemand de nieuwe van Rakim gehoord?
vind 'm niet echt bijzonder.
quote:BABYGRANDE SIGNS BRAND NUBIAN
Babygrande Records is pleased to announce the signing of the legendary hip-hop group, Brand Nubian. Lord Jamar, Grand Puba and Sadat X are currently in the studio working on their fifth album which will be released by Babygrande sometime next year. "All of Brand Nubian’s albums are timeless works of art and their newest work continues in that tradition," says Chuck Wilson of Babygrande. Babygrande will also look to release solo albums with each of the member, starting with Lord Jamar in early 2005.
Lord Finesse zei ook iets over dat ze een DITC/Brand Nubian tour aan het in elkaar zetten warenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Bemoedigend nieuws voor Brand Nubian liefhebbers
[..]
ohja goed dat je 't zegt, was 't alweer bijna vergeten, heb meteen ff mijn deel van de tape gemixt, dus mocht het op die manier in elkaar gezet worden (dat ieder z'n eigen stukje mixt) dan heb ik dat iig vast klaar, of gaat gewoon 1 iemand alles aan elkaar mixen?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:27 schreef Mar10Segovia het volgende:
He gasten, wat gaan we nou doen met die mixtape... of komt er op den duur een laag stof op het idee en onze prachtige lijstjes?
It's da return of the muthafukkin' dreadlock!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:28 schreef MaartenHG het volgende:
Hey, goed nieuws over Brand Nubian, ben zeer benieuwd naar het nieuwe materiaal. Ze hebben naar mijn mening nog nooit een slecht album afgeleverd en voldaan aan alle verwachtingen...
Vandaag nog Everything Is Everything na lange tijd geluisterd, Step Into Da Cypher en Alladat zijn echt zo sterk!
Volgens mij doet ie op alle albums mee, m.u.v. Everything is Everything. Maar ik kan me vergissen natuurlijk...quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:20 schreef jimjim1983 het volgende:
yep Brand Nubian is vet, maarre Grand Puba is dus terug, hij deed toch alleen mee aan het eerste (of de eerste 2 albums)?
Met die El Debarge sample: I like it! (hoog stemmetje) en wederom relaxte xylofoon-sample op de achtergrond. Die is zeker zwaar okay!quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:36 schreef jimjim1983 het volgende:
vetste nummer van Grand Puba vind ik I Like Itdie beat is zoooo chill
Touren die gasten weer? Tof! Ik vond Plain Rap een beetje mat maar die eerste twee albums om je vingers bij af te likken! Ik ga er dus zeker bij zijn!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:37 schreef thaWarhead het volgende:
[..]
The Pharcyde komt naar LVC in Leiden, 16 juli uit mn hoofd.
met yousendit.com kan je het bestand e-mailen naar maximaal 25 mensen, je krijgt dan gewoon een linkje in je inbox waarvan je het dan kan downloaden. lijkt mij de beste manierquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:29 schreef Zander het volgende:
Ik ben begonnen met het mixen van een half uurtje uit de lijst, maar ik zoek nog ruimte waar ik het bestand zo meteen kan hosten. Of zal ik gewoon een Bit Torrent link maken of zo? Of via Soulseek? Wordt verder wel vet, al zeg ik 't zelf.
Via soulseek graagquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:29 schreef Zander het volgende:
Ik ben begonnen met het mixen van een half uurtje uit de lijst, maar ik zoek nog ruimte waar ik het bestand zo meteen kan hosten. Of zal ik gewoon een Bit Torrent link maken of zo? Of via Soulseek? Wordt verder wel vet, al zeg ik 't zelf.
Ha, een maximale upload van een bestand van 1 GB, dat is ruim voldoende. Goede tip, thanks.quote:Op woensdag 26 mei 2004 18:00 schreef jimjim1983 het volgende:
met yousendit.com kan je het bestand e-mailen naar maximaal 25 mensen, je krijgt dan gewoon een linkje in je inbox waarvan je het dan kan downloaden. lijkt mij de beste manier![]()
zou mooi zijnquote:Op woensdag 26 mei 2004 18:40 schreef Zander het volgende:
[..]
Ha, een maximale upload van een bestand van 1 GB, dat is ruim voldoende. Goede tip, thanks.![]()
Zal 'm ook wel met Slsk sharen, denk dat 'ie a.s. zaterdag wel af is.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:38 schreef Zander het volgende:
Oh, ik heb nu ook al nummers van andere mensen gebruikt... hmm..
Ik probeer het een beetje gevarieerd te doen, gewoon uit de hele lijst van iedereen nummers pakken die lekker in de mix vallen en verder ook een beetje te letten op de tempo's en toonsoorten om mooie overgangen te maken.quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:54 schreef StickUpKid het volgende:
Zander, welke nummers gebruik je in je mix? Gevarieerd van iedereen wat of van bepaalde menen hun top 3?
Het is niet op de manier van Skulls & Bones van Cypress Hill of als Linkin' Park of Limp Bizkit. Hier is het allemaal subtieler.quote:Op donderdag 27 mei 2004 18:01 schreef jimjim1983 het volgende:
hmm...ben wel geinteresseerd nu. vooral door brand nubian en the pharcydeenige waar ik bang voor ben zijn de rock invloeden, rock is niet mijn favoriete soort muziek
![]()
zal 'm zeker luisterenquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:
ff een crosspostje van de FP
[..]
Het is niet op de manier van Skulls & Bones van Cypress Hill of als Linkin' Park of Limp Bizkit. Hier is het allemaal subtieler.
Het is muzikaal erg lastig te omschrijven; maar de rock-invloeden kan je misschien ietwat vergelijken met Whitey Ford Sings The Blues van Everlast VS The Gorillaz met een vleugje DJ Shadow.
Het is iig zeker niet overheersend
uit Sharkey's Machine
Niet echt serieus dus, de planning klopte niet helemaalquote:Promising a return to the form of his early days, Nas had grand designs for his upcoming seventh studio album, Streets Disciple. But those designs have changed.
After promising a double-CD release on July 2, Streets Disciple will now be a single disc released on September 14, the rapper's birthday. Nas is in the process of whittling down some 40 songs into a more manageable package.
Nas' plans to stage a free concert in New York's Central Park on the Fourth of July, which would evoke the feeling of old-school rap jams, have also been altered (see "Nas Wants To Unleash Verbal Fireworks In Central Park"). The concert will now take place in August as part of the park's SummerStage concert series, though details are still being finalized.
A representative for Nas said the show's date was adjusted to more properly promote the album. In two weeks, Nas will shoot a video for the album's first single, "Thief's Theme."
bron
Ja ik had het de vorige keer gemist, maar zag het vanmiddag dus ook.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:11 schreef Steve-O het volgende:
Iemand de 22 greatest Mc's gekeken op MTV ?
Nelly/lil Kim hoger als KRS-1 beastie boys
die aflevering komt er toch elke keer voor als het mtv-hiphop weekend is ofso...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:11 schreef Steve-O het volgende:
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:11 schreef Steve-O het volgende:
Ik vind o.a. Party And Bullshit en Unbelievable tot z'n beste nummers behorenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:28 schreef S-Two het volgende:
Ik heb/ken eigenlijk maar een paar nummers van Notorious B.I.G.![]()
oftewel: wat is zijn beste album en wat zijn zijn beste nummers
bvd
thanx...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:15 schreef RjD2 het volgende:
notorious BIG vind ik echt geweldig
alleen Nas en Wutang vind ik beter zo uit mn hoofd
Een reviewer schrijft altijd voor een bepaalde doelgroep. De MTV-doelgroep gaat helemaal los op Nelly, Ja-Rule, Ludacriss en dat soort figuren en daar is niets mis mee.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach dat ligt aan de persoonlijke opinie van de reviewer in questie , en er zijn nou eenmaal gasten die nog nooit van Kane of KRS gehoord hebben op hun megahits na(als ze die al ooit hebben gehad , op de MTV/TMF manier dan)
Oui, moi.. waar moet ik kijken?quote:Op zondag 30 mei 2004 07:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
is btw. jammer dat ik geen Frans kan lezen: wilde via Amazon.fr 2 dvd`s van IAM bestellen, maar je kunt de site niet omzetten in t Engels. Iemand hiero die handig is met de Franse taal>?
waarom bestel je die cd's via een franse site? ik neem aan dat je cd's van IAM ook wel op nederlandstalige sites kunt bestellen, of misschien ligt ie wel gewoon bij je lokale platenboerquote:Op zondag 30 mei 2004 07:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]dan zijn ze daar dus echt fout bezig
maar ja wat verwacht je?? anders krijgen ze natuurlijk geen kijkers
is btw. jammer dat ik geen Frans kan lezen: wilde via Amazon.fr 2 dvd`s van IAM bestellen, maar je kunt de site niet omzetten in t Engels. Iemand hiero die handig is met de Franse taal>?
ja dat dacht ik ook al, of je stuurt gewoon een mailtje naar die mensen dat je geen frans kan en in het engels die dvd´s wil bestellen.... zal ook wel lukken toch?quote:Op zondag 30 mei 2004 14:00 schreef JesusThePimp het volgende:
[..]
waarom bestel je die cd's via een franse site? ik neem aan dat je cd's van IAM ook wel op nederlandstalige sites kunt bestellen, of misschien ligt ie wel gewoon bij je lokale platenboer
Ik ben franstaligquote:Op zondag 30 mei 2004 07:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]dan zijn ze daar dus echt fout bezig
maar ja wat verwacht je?? anders krijgen ze natuurlijk geen kijkers
ziet er inderdaad indrukwekkend uit, en tis nog maar t eerste half uur....quote:Op zondag 30 mei 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:
Met die tracklist kan het niet foutgaan Zander![]()
zijn idd dvd`s die niet bij n Nederlandse site te krijgen zijn. dat heb ik nl. al gezocht.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:11 schreef S-Two het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook al, of je stuurt gewoon een mailtje naar die mensen dat je geen frans kan en in het engels die dvd´s wil bestellen.... zal ook wel lukken toch?
het gaat om deze en dan moet ik eik. ook nog de goede pagina vinden waar ik n account kan aanmaken. Die site kan ik dus niet vinden aangezien ik geen Frans leesquote:Op zondag 30 mei 2004 15:30 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik ben franstalig, wat staat er ?
1. Ajouter au panierquote:Op zondag 30 mei 2004 22:01 schreef Timo20 het volgende:
het gaat om deze en dan moet ik eik. ook nog de goede pagina vinden waar ik n account kan aanmaken. Die site kan ik dus niet vinden aangezien ik geen Frans lees![]()
quote:Op zondag 30 mei 2004 22:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
1. Ajouter au panier
2. Passer la commande
3. Vous êtes un nouveau client
4. Email adres invullen
5. Continuer (serveur securisé)
6. Cette adresse est votre adresse de facturation
7. Formulier invullen --> Nom et prénom/naam en voornaam Ville/Stad Canton/provincie Code Postal/postcode
8. et voilà![]()
krijg ik er te staanquote:Important
Un problème est intervenu lors du traitement de votre demande. Veuillez réessayer. Si vous recevez à nouveau ce message, contactez notre
n tijdje terug n paar tracks van geluisterd: was niet zo onder de indruk moet ik zeggenquote:Op zondag 30 mei 2004 23:02 schreef S-Two het volgende:
iemand van jullie bekend met three 6 mafia?
vind ze niet zo super, qua lyrics enzo, maar ben nu gefrustreerd/agressief en dan is het echt superchill...........!!!!
Of je het nog een keer wil proberen, en als je dan nog een keer dat bericht krijgt moet je contact met ze opnemenquote:Op zondag 30 mei 2004 22:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
krijg ik er te staan
Er staat dat het niet goed ging en dat je het op nieuw moet proberen.quote:Op zondag 30 mei 2004 22:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
[..]
krijg ik er te staan
Ik heb het met Acid Pro 4.0 gemaakt, en daarna nog wat mastering / eq met CoolEdit Pro / Adobe Audition + plugins. Of het moeilijk is? Hangt er vanaf hoe mooi je het wil maken, maar je kunt platen in principe vrij makkelijk in elkaar laten overlopen in hetzelfde tempo, als je ff doorhebt hoe het programma werkt. Je kunt volume-envelopes gebruiken om crossfades tussen twee nummers te maken. Wat ook mooi is aan Acid, is dat je het tempo van een track kunt veranderen zonder dat de pitch meeverandert, zodat je geen 'Smurfenstemmen' krijgt als je het tempo van een nummer omhoog gooit. Anyway, je zult zo wel horen wat ik er van gebakken heb...quote:Op maandag 31 mei 2004 11:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
Zander, welke software heb je gebruikt voor dat mixen?
En of het moeilijk is...?
die Lost & Found cd de nummers die daarop staan zijn uit '95 alleen toen niet uitgekomen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:28 schreef Zander het volgende:
[..]
Ik vond die "Lost and Found" cds van Pete Rock trouwens leuker dan die tweede Soul Survivor. De rappers op die L&F zijn imo matig (Pete Rock zelf op de mic vind ik ook al niet zo geweldig), maar die beats..
Je kunt alle samples van 3 tot 35 selecteren en ze dan allemaal tegelijk in 1x verplaatsen zodat ze goed onder elkaar blijven staan (met een selectietooltje in de toolbar).quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:17 schreef StickUpKid het volgende:
Ff offtopic:
Ik heb een mix in Acid Pro gemaakt van ong. 35 samples. Als ik nu de tweede sample inkort, krijg ik een gat tussen sample 2 en 3. Moet ik dan alle samples van 3 tot 35 weer een stukje verslepen ok kan ik het gat deleten ofzo?
Ik heb em ook een stukje gezien en juist daarom vond ik het nog wel een geruststellende lijst. Maar het is uiteindelijk maar een opinie en waarschijnlijk nog opgsteld in Amerika ook, want ik geloof dat er bij elke MC wel gezegd werd "To me it is the best emcee there is". Dus tja, wie is dan de beste.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Een reviewer schrijft altijd voor een bepaalde doelgroep. De MTV-doelgroep gaat helemaal los op Nelly, Ja-Rule, Ludacriss en dat soort figuren en daar is niets mis mee.
Sites als pitchfork media, Rolling Stone, Hiphop in je smoel en zelfs FOK! mikken vaak op een andere doelgroep
yousendit.com!!!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:53 schreef Zander het volgende:
[..]
Je kunt alle samples van 3 tot 35 selecteren en ze dan allemaal tegelijk in 1x verplaatsen zodat ze goed onder elkaar blijven staan (met een selectietooltje in de toolbar).
Ik kan geen goede gratis webspace voor mijn mixje vinden, dus ik zal 'm als ik thuis kom wel via Soulseek online zetten of zo.
klinkt interessant, zal er zeker naar uitkijkenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:06 schreef Mr.Tear het volgende:
Heb trouwens gister voor de gein Urban Talk of zoiets gezien op The Box dan, met Urban School Contest ofzo, jaja het kan niet urban genoeg zijn tegenwoordig. Dat moet je echt checken, want je ligt helemaal dubbel. Gister met een paar maten zitten kijken en je komt niet meer bij. Dit zijn rapwedstrijden op middelbare scholen en dan gaat het erom wie de beste is natuurlijk. De jury bestaat uit leraren van de bewuste school en dan waar ze op letten, "Ja, hij klonk wel als een echte rapper" en "Zijn bewegingen zijn wel zoals van een echte rapper" en dan de rappertjes nog, moet wel nageven er zaten een paar goede tussen. Met name eentje die rapte engelstalig en zijn flow klonk erg goed en textueel was het ook wel wat. Maar er was ook zo'n ventje die stond daar te schelden en te doen, ook engelstalig, echt een mooi gezicht. En dan heb ik het nog niet eens over de presentatoren gehad, dat waren twee van die Idols of Starmaker gasten Bas en Joell ofzo, het ging iig neregens over. Maar als je stoned bent en je ligt je te verevelen en je hebt zin om te lachen dan is dit een absolute aanrader.![]()
Het was hilarisch ja, die neger helemaal gedist door die andere gozer maar ze konden beide niet rappen.. En die andere die ging break dansenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:06 schreef Mr.Tear het volgende:
Heb trouwens gister voor de gein Urban Talk of zoiets gezien op The Box dan, met Urban School Contest ofzo, jaja het kan niet urban genoeg zijn tegenwoordig. Dat moet je echt checken, want je ligt helemaal dubbel. Gister met een paar maten zitten kijken en je komt niet meer bij. Dit zijn rapwedstrijden op middelbare scholen en dan gaat het erom wie de beste is natuurlijk. De jury bestaat uit leraren van de bewuste school en dan waar ze op letten, "Ja, hij klonk wel als een echte rapper" en "Zijn bewegingen zijn wel zoals van een echte rapper" en dan de rappertjes nog, moet wel nageven er zaten een paar goede tussen. Met name eentje die rapte engelstalig en zijn flow klonk erg goed en textueel was het ook wel wat. Maar er was ook zo'n ventje die stond daar te schelden en te doen, ook engelstalig, echt een mooi gezicht. En dan heb ik het nog niet eens over de presentatoren gehad, dat waren twee van die Idols of Starmaker gasten Bas en Joell ofzo, het ging iig neregens over. Maar als je stoned bent en je ligt je te verevelen en je hebt zin om te lachen dan is dit een absolute aanrader.![]()
Ben wel benieuwd Zander, mail me maar ff als je wiltquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:26 schreef Zander het volgende:
Dus: als je m'n dingetje wil horen ('t is ongeveer 25 mb), drop me een mailtje op plink_plonk(geenspam)@ hotmail.com, dan stuur ik je de link door, of zet je e-mailadres hier neer. Verwijder (geenspam) uit m'n adres.
Ik zal eerst (vandaag of morgen, of overmorgenquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:41 schreef Zander het volgende:
Thanks, gaat er nog iemand een deel II doen?
Hey Zander, kun je die link ook nog ff hiernaartoe mailen? Probeer ik of ik op mijn werk wel verder kom dan 3,9 MBquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:57 schreef Zander het volgende:
GemaildHoop dat die downloads een beetje snel gaan, heb deze service zelf nog niet eerder gebruikt.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef boerfreek het volgende:
weet iemand waar ik de nieuwe cd kan kopen van nelly want die is toch redelijk underground
Wel fijne platen, in ieder geval. Die LOTU had ik echt al lang niet meer gehoord.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:58 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hier is mijn 'mix-achtig-mp3tje' ofzo van Showbiz & A.G, Lords Of The Underground en Special Ed
De kwaliteit druipt er absoluut niet vanaf ofzo want het is meer knip- en plakwerk dan gemix, maargoed... ik heb weer wat te doen gehad
quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:53 schreef boerfreek het volgende:
weet iemand waar ik de nieuwe cd kan kopen van nelly
nou jaquote:want die is toch redelijk underground
Heb 'm nu en op de terugweg naar huis geluisterd. Leuke gedaan hoor.quote:nog eens gemaild
Damn wat vet zeg! Vet gemixed en wat een platen, die Rockwell is idd heel goed. Wat zou ik graag een keer je platencollectie willen zien.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:05 schreef cosmick het volgende:
Mijn bijdrage (anders dan eerder genoemd overigens):
Frick-n-Frack - you should have done it
MC Mitschki - brooklyn (blew up he bridge)
Rockwell Noel - do the whop
All in the mix... right here
Rockwell dreunt wel aardig overigens... mind your neighbours ...![]()
![]()
![]()
Yo thanks. Oldschool in the mix! Zat nog wel te klooien met de geluidskwaliteit, want Rockwell Noel was een mp3'tje...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:14 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Damn wat vet zeg! Vet gemixed en wat een platen, die Rockwell is idd heel goed. Wat zou ik graag een keer je platencollectie willen zien.
Thanks! Ja, leuk plaatje hè.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:50 schreef Posdnous het volgende:
Vet inderdaad
Die van Mitschki is wel tof, weer een Bridge variant die ik niet kende
-edit-quote:Zou jij die van Zander toevallig ook (effe) op jouw webspace kunnen zetten, op andere manieren krijg ik ' m niet binnen. Heel even maar![]()
Vet gemaakt zeg, mooi werk.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:05 schreef cosmick het volgende:
Mijn bijdrage (anders dan eerder genoemd overigens):
ok heb m gedownload, es ff luisterenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:47 schreef Zander het volgende:
Okee, ik heb betere en snellere hosting geregeld, moest alleen een klein stukje eraf choppen om onder de 25 mb te blijven. Klik hier: http://home.deds.nl/~afrosquad/
Ja, of course! Al dat nieuwerwetse spulquote:En uhm Cosmick.... die old school platen van jou ook altijd...
quote:Clicketyclickert hier om die shits te downen.
ja heb m ook net gehoord, 'dont say nuthin' was t geloof ik, maar vond t ook maar n baggernummer...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:47 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vanmiddag zag ik al zappend een nieuw nummer van The Roots op MTV... Say Nuthin' ofzo, van hun nieuwe album. Ik vond het maar een matig nummer eigenlijk
Iemand anders 'm al gehoord?
zit geen refrein in he.. die gast had zoiets van "bla bla bla.. don't say nuthin" is wel goedquote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:47 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vanmiddag zag ik al zappend een nieuw nummer van The Roots op MTV... Say Nuthin' ofzo, van hun nieuwe album. Ik vond het maar een matig nummer eigenlijk
Iemand anders 'm al gehoord?
ik kan je zeggen dat thug world order(nieuwste album) geen aanrader isquote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:28 schreef E_Motion het volgende:
Ff een kort vraagje als outsider:
Weet iemand nog wat over Bone Thugs-N-Harmony? Heb ze niet meer gevolgd na hun Art of War album, en vroeg me af of ze daarna nog iets hebben gemaakt wat de moeite waard is?
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 01:09 schreef Hellrazor het volgende:
weet iemand waar ik de instrumental van immortal technique - dance witch the devil kan vinden ?
alvast bedankt![]()
Vanochtend tijdens het wakker worden toevallig weer geluisterd.... Fantastische cd!quote:Op zondag 6 juni 2004 23:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
CD: Madvillain - Madvillainy
een reviewtje van Madvillainy, voor de liefhebber.
Die gast zie je echt overal, bij bassline staat ie altijd op een verhoging!quote:Op maandag 7 juni 2004 19:38 schreef jimjim1983 het volgende:
ik zag vanmidddag trouwens Brainpower lopen in de stadhij is vet klein en bol.
Hij is nu vooral bezig met allerlei randzaken. (Films, kleding en dat soort dingen)quote:Op maandag 7 juni 2004 21:30 schreef S-Two het volgende:
Wat vindne jullie trouwens van Jermaine Dupri...
was vroeger toch een behoorlijk gewilde producer maar nu heeft ie alleen nog maar tracks met Murphy Lee e.d. .....
Donequote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:23 schreef MaartenHG het volgende:
Hey Cosmick, zou je me ff willen contacten op maartenhg@hotmail.com misschien? Het betreft je mix...
The Roots, Brand Nubian, Pete Rock & CL Smooth, People Under The Stairs...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:22 schreef Hellrazor het volgende:
Ik had net ff de ''can i kick it '' clip gedownload omg ik moest echt lachen toen ik die clip zagecht niet te vergelijken met nu , die dans , die flow , die foute clip , meesterlijk
![]()
wat zijn nog meer van zulke relaxe hiphop groepen ?
ik ken DeLaSoul , The phardycle , blackstar(mosdef,talib kwali) , US3 .
People under the Stairs ,The Roots (eerste 4 albums) , Slumvillage , Brand Nubian , Black Sheepquote:Op dinsdag 8 juni 2004 01:22 schreef Hellrazor het volgende:
Ik had net ff de ''can i kick it '' clip gedownload omg ik moest echt lachen toen ik die clip zagecht niet te vergelijken met nu , die dans , die flow , die foute clip , meesterlijk
![]()
wat zijn nog meer van zulke relaxe hiphop groepen ?
ik ken DeLaSoul , The phardycle , blackstar(mosdef,talib kwali) , US3 .
Jij vond Phrenology niks?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
...The Roots (eerste 4 albums)...
Daar noem je ook wat... Illadelph en DYWM zijn natuurlijk zeer geslaagde platen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
persoonlijk vond ik phrenology (zeker in vergelijking met do you want more en illadel halflife) behoorlijk tegenvallen , het ging mij teveel de soul/Rnb kant op in tegenstelling tot de jazzy sound op de eerdergenoemden
In Europa en de VS nog niet (ik geloof de 15e, of zo), in Japan wel, daar komen al die rips ook vandaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:32 schreef jimjim1983 het volgende:
die nieuwe van de beastie boys wil ik ookmaar kan 'm nog nergens vinden, hij is nog niet officieel uit toch of wel?
12 juni in Yoghurtstraat en 17 juni in Utrecht ergens. Ff zoeken, vast wel te vinden...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:54 schreef NeoDweezil het volgende:
iemand gister rjd2 geluisters op breezeblock?
Jullie krijgen al genoeg leuks daar, Dordrecht zou leuk zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:41 schreef jimjim1983 het volgende:
hopen dat ze dan in Amsterdam komen
Dit keer is het Noorden een keer aan de beurt! Groningenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:42 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jullie krijgen al genoeg leuks daar, Dordrecht zou leuk zijn![]()
haha ja of eindhoven een keer.. maar daar komt geen hond naar toequote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:42 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Jullie krijgen al genoeg leuks daar, Dordrecht zou leuk zijn![]()
Jah, dreunt wel lekker weg hèquote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:59 schreef jimjim1983 het volgende:
heb dat beastie boys album nu ook. vindt 't erg goed klinken, ook al ben ik geen beastie boys fan.
vooral that's it that's all is vet, die beat
ik heb m nu ook al n weekie ofzo, maar eerlijk gezegd is t niet echt mijn stijl. ch-check it out vind ik nog wel goed, maar de rest maakte niet echt indruk op me. ik had meer gehoopt op intergalactic en sure shot-achtige nummers....quote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:32 schreef cosmick het volgende:
Trouwens, ik heb de nieuwe Beastie Boys 'the 5 boroughts' al kunnen bemachtigen. Hij 's goooedd!
Niets vernieuwend ofzo maar dat hoeft van mij ook niet.. Gewoon goed; vette beats, lekkere grooves, rake scratches én het onvermoeibare enthousiasme van the Beasties. Er zit zelfs een track bij waarin 'rappers delight' het moet ongelden.. props to the allmighty Mixmaster Mike..
Die zit verlopig wel ff in mijn cdspeler
dat zijn ook juist de enige soort nummers van ze die ik leuk vindt, en get it togetherquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:37 schreef 2000seasons het volgende:
[..]
ik heb m nu ook al n weekie ofzo, maar eerlijk gezegd is t niet echt mijn stijl. ch-check it out vind ik nog wel goed, maar de rest maakte niet echt indruk op me. ik had meer gehoopt op intergalactic en sure shot-achtige nummers....
-neequote:Op woensdag 9 juni 2004 01:00 schreef MaartenHG het volgende:
Misschien een rare vraag, maar:
-Xzibit zat toch bij de Alkaholics?
-zoja, wat was zijn rol daar dan? Ik hoor hem weinig tot nauwelijks in de tracks. Was hij de producer ofzo?
Ben ik nou de enige die wacht op de officiele releasequote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat zijn ook juist de enige soort nummers van ze die ik leuk vindt, en get it together![]()
to the 5 boroughs vindt ik dan ook een erg goed album, vindt de meeste nummers wel een beetje intergalactic achtig.
Ik ookquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die wacht op de officiele release?
Ik wacht ook op een reviewexemplaarquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:37 schreef JimmyJames het volgende:
Ben ik nou de enige die wacht op de officiele release?
Dat was wel te verwachten, aangezien het een only hiphop album is haalt het de veelzijdigheid van Hello Nasty (I dont knowquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:42 schreef Zander het volgende:
Ik vind '5 Boroughs'' wel okee, maar 't haalt het imo niet bij hun eerdere platen, beetje te weinig variatie. Maar toch wel een lekker schijfje, hoor.
Waarschijnlijk ben je ook vertward, omdat ie bij o.a. het nummer Papparzzi begint met te zeggen dat hij "The functional member of the Alcoholic Family" is.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:33 schreef MaartenHG het volgende:
Ok duidelijk, ze werken wel vaker samen, dus vandaar de verwarring.
...of als ie officieel uit isquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:00 schreef XXIV het volgende:
Moet To The 5 Boroughs nog steeds kopen, misschien als ik weer geld heb...
15 juni dusquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:18 schreef jimjim1983 het volgende:
...of als ie officieel uit is
14, 15 is de US release.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
15 juni dus
Da's die met de 'rappers delight' sample hè?quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:24 schreef JimmyJames het volgende:
Damn zit nu de leak op MTV te luisteren en Triple Trouble is de shit![]()
![]()
Het kan Adrock zijn, hij deed namelijk ook de meeste scratch op ill communication.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:30 schreef cosmick het volgende:
[..]
Da's die met de 'rappers delight' sample hè?
Trouwens, is het wel Mixmaster Mike on the cut? Ik heb het idee dat er wat anders gescratched wordt namelijk..
De Deluxe editie komt volgens mij wereldwijd de 15e uitquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:25 schreef JimmyJames het volgende:
14, 15 is de US release.
Ben net ff op de site geweest en heb alle namen waarvan ik zeker weet dat het hiphop is, wat met hiphop aanverwant is en waarvan ik denk dat het hiphop is of denk dat het met hiphop te maken heeft, mijn Deens is namelijk niet al te best, maar het is wel begrijpelijk. Maar hieronder een lijstje het is op zich aardig wat, ik heb het van de site gehaald, dus het land en alles staat er ook bij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:39 schreef jimjim1983 het volgende:
he? Wu-Tang op Roskilde? wistiknie komen er nog meer hip hop artiesten?
Zeker wetenquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:13 schreef XXIV het volgende:
En trouwens....koop dan Pete Rock - Soul Survivor II er meteen bij..erg fijn album.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:19 schreef Mr.Tear het volgende:
P.S.: Alleen van de Scratch Perverts weet ik niet zeker wat het is, het is iig hiphop beinvloed wat het skratch idee betreft, althans dat begreep ik uit de tekst die erbij stond.
thanksquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:25 schreef Mr.Tear het volgende:
Voor eventuele behoefte aan achtergrond info, wel in het Deens:
http://www.roskilde-festival.dk/
Moet je wel helemaal naar Denemarken reizenquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:25 schreef Mr.Tear het volgende:
Voor eventuele behoefte aan achtergrond info, wel in het Deens:
http://www.roskilde-festival.dk/
hij zegt "DYSFUNCTIONAL member of the Alkaholik Family" hoor...quote:Waarschijnlijk ben je ook vertward, omdat ie bij o.a. het nummer Papparzzi begint met te zeggen dat hij "The functional member of the Alcoholic Family" is.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:14 schreef StickUpKid het volgende:
Scratch Perverts zijn echt vet. Heb ze laatst gezien in 013. Ze mixen de hardere hip hop biets met funky tunes en vervolgens drum n bass. Erg gevarieerd en daardoor erg leuk.
Zijn hier al mensen die kaarten hebben voor Roskilde en zo ja waar hebben jullie die gehaald?
Vet, nou dat klinkt goed, zeker weten checken dus.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:26 schreef cosmick het volgende:
[..]
[afbeelding]
Yup, turntablism van het hoogste niveau![]()
Tony Vegas, Plus One en Prime Cuts. Echt cool hoor!
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
thanks
je kan trouwens gewoon op 'english' klikken![]()
True,quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:25 schreef dunniecash het volgende:
[..]
hij zegt "DYSFUNCTIONAL member of the Alkaholik Family" hoor....
Ik heb nog wat livesessies van Vegas op video. Hij beatjuggled niet zoals je doorgaans ziet, maar hij speelt echt met mijn draaitafels. Met lange geluiden maakt hij mbv zijn pitchcontrol en crossfader eigen melodiën terwijl hij met de andere draaitafel een beat creëert.. Erg dope om te zien en te horen.. !quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:08 schreef Mr.Tear het volgende:
Vet, nou dat klinkt goed, zeker weten checken dus.
kan je niet wat uploaden toevallig?quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:13 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik heb nog wat livesessies van Vegas op video. Hij beatjuggled niet zoals je doorgaans ziet, maar hij speelt echt met mijn draaitafels. Met lange geluiden maakt hij mbv zijn pitchcontrol en crossfader eigen melodiën terwijl hij met de andere draaitafel een beat creëert.. Erg dope om te zien en te horen.. !
Niet op dit momentquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan je niet wat uploaden toevallig?![]()
Erg gaaf.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:30 schreef cosmick het volgende:
[..]
Niet op dit momentMaar misschien is er vast wel ergens een avietje of rm'metje te vinden op de
DMC site. *Checkt ook even*.
Stukje Scratch Pervers (voor 'modem' kiezen).
Mjah is beetje matig maar alleen al omdat het OZ is moet je hem een keer luisterenquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nu weer ontopic dan?
Vanmiddag de OST van Oz binnengekregen, valt toch wel een beetje tegen. De track van Paroahe Monch "What Is The Law" is wel moddevet
geinig filmpjequote:Op donderdag 10 juni 2004 11:30 schreef cosmick het volgende:
[..]
Stukje Scratch Pervers (voor 'modem' kiezen).
Yup, maar als jje als Three 6 maffia een scarface sample gebruikt, gebruik hem dan goed, dit is heiligschennisquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:03 schreef Steve-O het volgende:
Mjah is beetje matig maar alleen al omdat het OZ is moet je hem een keer luisteren
misschien word hij binnenkort beterquote:Op woensdag 9 juni 2004 21:20 schreef zodiakk het volgende:
Wat is die Madvillain-plaat 'super-ill' zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |