Maar je kunt natuurlijk ook andersom doen.. als je het brede stuur van een moederfiets niet meer nodig hebt er een ander (normaal) stuur op laten zetten bijvoorbeeld..quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:12 schreef Jessicaa het volgende:
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grote van je kinderen. Bo is nu 2 en die had echt niet meer in een voorzitje gekunt. Janneke hetzelfde verhaal. Die gaat echt geen jaren voorop mee. Dan moet ik ze in het voorzitje persen
Denk er ook aan dat je zoals Melonovy ook gedaan heeft bepaalde dingen ook op je eigen fiets kan zetten. Zoals een dubbele standaard (als je dat handig vind dan he) enz.
Ik moet zowieso een andere fiets. Ik heb nu een 'soort' sportfiets dus daar past echt geen kinderzitje op. Dus dan maakt 't niet uit of ik een 'gewone' fiets koop en die uitbreidt of een moederfiets en daar later nog iets aan verander.quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:44 schreef Jessicaa het volgende:
Hahaha, ja dat kan ook, maar word een beetje een dure hobby. De meeste mensen hebben vaak al een fiets. Dus moeten dan de mamafiets extra aanschaffen.
Ja!!!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
quote:Op zondag 9 mei 2004 11:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja!!!Ik ben er ook erg blij mee!
![]()
In principe ga ik voor de Sparta Amazone. Ik ga binnenkort even proeffietsen bij een fietsenzaak.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:34 schreef melonovy het volgende:
En weet je al wat het gaat worden ET?
Kijk eens hier: Fietskarrenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:08 schreef stefimke het volgende:
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?
da's een goeie, et, dat zou best eens kunnenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:47 schreef CarOnline het volgende:
Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
Hàd ik wel, met een speciale bagagedrager maar nu niet meer, er staat ook Britt òf Roméequote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
Heb het wel gehad hoor, maar ze zijn nu te zwaar vind ik.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:14 schreef lady-wrb het volgende:
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
Er zijn speciale bagagedragers voor twee kinderen achterop. Iets van christianiabikes of zoquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:01 schreef es70 het volgende:
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
ja maar ...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
Ik heb ook een gewone fiets met stoeltje voor en achter ( tja twee kotersquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:33 schreef bixister het volgende:
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.
oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
Alicia zit idd ook vanaf het begin achterop (in d'r fietsmand), nummer twee gaat haar strakkies daar vergezellen (in een dubbele fietsmand). Er wordt hier zelden gefiets helaas das dan wel weer jammerquote:Op zondag 30 mei 2004 11:08 schreef Rewimo het volgende:
Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
Bikemotion.nl was de allergoedkoopste die ik kon vinden. Hij is dan 596 (en daar komen nog 30 euro bezorgkosten bij). Voor die 20euro die ik nu meer betaal heb ik dan nu wel de service e.d. lekker op fietsafstand. ('t is niet echt dichtbij, maar goed te doen op de fiets voor mij)quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:20 schreef Jessicaa het volgende:
He wat jammer. Ik was al benieuwd of je hem had.
Weet je ook nog hoe duur daar de 4 versnellingen waren?
En hij was maar ietsie duurder daar als dat je hem op zijn goedkoopst op internet had gezien toch?
ze hadden er een paar op voorraad. Maar niet degene die ik wilde natuurlijkquote:Op maandag 14 juni 2004 22:08 schreef Jessicaa het volgende:
ET nog even een vraagje.
Hadden ze de fiets niet op vooraad? Ik dacht/hoopte dat megabike altijd zoveel op vooraad had.
Ze zouden vandaag bellenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:27 schreef Jessicaa het volgende:
O ok, bedankt weer
*duimt dat je hem nu snel kan halen*
Het werkt NIET.quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:03 schreef livelink het volgende:
Jessicaa, de Personal Bike heeft een chip in het frame en er is een uniek nummer uitgestanst in het frame (dat kun je op de foto goed zien). Het schijnt de minst gestolen fiets te zijn, dus het werkt wel.
En vastzetten aan lantaarnapelen, anders nemen ze je fiets met sloten en al gewoon meequote:Op woensdag 16 juni 2004 22:51 schreef bixister het volgende:
oja en semtex, in 'de grote stad' is diefstalpreventie al lang een kwestie van goede en vooral VEEL sloten op je fiets doen.
Ik kreeg van de week antwoord op een mailtje dat ik had gestuurd.. max. 3 weken.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:55 schreef moussy het volgende:
Ow ET, Dat mijn schoonzus het kleinste model van de sparta amazone bestelde bij Bikemotion hadden ze een levertijd van 6 weken
MIjn vriendin heeft deze Gazelle ook, bevalt erg goed, alleen als we flinke tochten fietsen vind ze hem toch wel errrrg zwaar worden..verder top fietsquote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:32 schreef danosa het volgende:
Ik was vandaag nog bij de plaatselijke fietsboer. Ik dacht dat er misschien ook wel andere fietsen geschikt zouden zijn en dat die dan niet zo vreselijk duur zou zijn. Zo'n mamafiets is nu toch echt een hype en misschien daarom extra duur. Komt de meneer met een prachtige Gazelle solide aan zetten van 8 nogwat. Tja, na die 8 luisterde ik al niet eens verder, damn wat zijn fietsen duur zeg!
Geelijk dit topic opgezocht en op de andere site (fietsenophetnet) gekeken, daar is is dezelfde fiets 680 euro. Wat een verschil!!!
plaatje:
[afbeelding]
Deze fiets is ook nadat je kind dus niet meer voorop zit nog practisch.
Trouwens ik vind de fiets van Melonovy (batavus Verona) ook erg practisch.
Piet en ik vinden 't allebei erg leuk en we fietsen bijna elke dag wel even. ik ben er inmiddels ook een stuk handiger in geworden en kan 't nog wel even uithouden met deze fiets, voor zolang m'n buik 't toelaat.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:35 schreef Jessicaa het volgende:
Bixis hoe is het met jou fietsperikelen?
Moederfietsenquote:Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef Rewimo het volgende:
Misschien heb je iets aan het moederfietsentopic (dat ik niet kan vinden nu)?
Ik ookquote:Op donderdag 16 december 2004 14:57 schreef E.T. het volgende:
Ik heb trouwens de 7 versnellingen versie en hij fietst heerlijk.
En waarom kun jij dat wèl vinden?quote:
quote:Op donderdag 16 december 2004 16:50 schreef Tomas123 het volgende:
Hayabusa
Hahahahah ja staat er raar nu ik het teruglees. Bram was dus vreselijk enthousiast over fietsen met oma dat ik zelf besloten heb een fiets te kopen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 22:49 schreef jessie het volgende:
Wat stel ik me daarbij voor Karin. Oma in t voorzitje Bram achterop en jij fietsen![]()
![]()
Nee hoor, je zal er veel pelzier van hebben als ik een ieders ervaring zo lees!!!
FYI:quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:42 schreef Liejannuh het volgende:
Sparta is Batavus niet ... <knip>
Wij hebben nog geen ervaring maar hij staat hier wel hoog op het verlanglijstje. Als het vakantiegeld binnen is aan het einde van de maand dan gaan we eens kijken....quote:Op zondag 5 juni 2005 09:06 schreef Lishe het volgende:
Hier nog een moeder die zich voortaan per slagschip vervoerd!![]()
En hebben er al papa's ervaring met de papa-fiets? (Een Sparta Amazone voor heren)
[afbeelding]
Die van mijn vriend wordt in week 26 geleverd en we zijn erg benieuwd!
quote:Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef moussy het volgende:
Zo krijg ik mn dikke hol beter tussen het zadel en het stoeltje geperst
toevallig heb ik er vorige week bij school op geletquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
Die van Smirre werd met bijpassende babyschaaltjes verkocht.
Dat was dacht ik deze.
Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
Ik heb gewone fietstassen. Het past wat minder mooi, maar er gaat wel lekker meer in (volgens mij) en het is een stuk goedkoper. Ik heb gewoon de fietstassen erop gedaan die ik al had.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
Ja, dat heb ik ook. Die andere past inderdaad niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:11 schreef poemojn het volgende:
Dat ATB-stuk heb ik wel nodig bij deze fiets. Heb jij dat ook op jouw fiets, Grijs?
Dat kan natuurlijk ook, maar bij mijn fietstassen was het achterlicht dan bijna niet meer zichtbaar. Bij mij zitten de fietstassen dus niet perfect onder het achterzitje en komen ze (een klein beetje) tegen de voetsteunen van het zitje aan.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik had ook gewone fietstassen op mijn Amazone. Gaat best als je ze wat meer naar achteren vastmaakt.
quote:
Had je toen ook een mail gestuurd je zou me terug mailen als je hem toch niet verkocht had en niets meer gehoord dus dacht dat die verkocht was...quote:Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef CarOnline het volgende:
De mijne is nog steeds te koop trouwens!
Nou in het vraag en aanbod topic staat een oproepje voor je!quote:Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Had je toen ook een mail gestuurd je zou me terug mailen als je hem toch niet verkocht had en niets meer gehoord dus dacht dat die verkocht was...
Er staan er nog meer modelen van op www.cobrabike.nl 3 verschillende modellen waarvan bij 1 het kind zowel naar je toe als van je af kan zitten.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:07 schreef bixister het volgende:
ik vind 'm er wel mooi uitzien Xanthe! wel een enorme stoel daar voorop maar ook leuk als je kind zo lang voorop kan.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef Ghost_Rider het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje...
weet iemand waar ik zo een mamafiets kan kopen ? Of is er iemand die dat verkoopt ?
het moet niet zooo prijzig zijn, de nieuwste sparta kost al snel tussen 800 a 1000 euro, dat vind ik overdreven duur !
Ik wil liever de helft van de prijs geven, want stel dat hij gejat wordt...
Hopelijk weet iemand iets !
(zouden ze in duitsland goedkoper zijn... ? dan hier in NL ? )
En via internet dan? Marktplaats?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:41 schreef Ghost_Rider het volgende:
Ik wil ook zo een fiets... maar hier zijn ze duurder, arggggh !
Dus je gaat niet meer voor de rolex, maar voor de bakfiets.quote:
De 'rolex' is er al in de vorm van een erg mooie Christiaan van der Klaauwquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef chacama het volgende:
[..]
Dus je gaat niet meer voor de rolex, maar voor de bakfiets.
Ik heb er hier nog eentje liggen, nieuw en wel. Dus als je interesse hebt? Wij hebben hem uiteindelijk niet gebruikt.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef chacama het volgende:
Dus je gaat niet meer voor de rolex, maar voor de bakfiets.
Hier trouwens ook iemand die druk gaat sparen voor een mama-fiets. Ik heb Fleur nu achter op mijn sportfiets zitten en het voorover hangen op mijn stuur met een dikke buik in de weg is geen hobby. En aangezien de volgende zich aanmeld, moet er toch een stevigere fiets komen. Fleur zal over een half jaar wel al beter de korte stukken kunnen fietsen, maar lange afstanden nog niet. Waarbij ik wel zit te denken aan zo'n stang die je tussen jouw (of die van je vent) fiets en die van haar kunt zetten, zodat ze als het ware aanhangt.
volgens de kampioen van deze maand ¤ 229,- Redelijk duur. Het voordeel is dat je hier gewoon het standaard fietsje aan kan hangen. Of kan dat met die anderen ook?quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:10 schreef chacama het volgende:
en die van Swets is ook erg mooi, maar zie geen prijzen. Zal wel verkeerd kijken...
Ah, ok. Want tot op heden had ik alleen van die halve 'aanhangfietsen' gezien.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:29 schreef chacama het volgende:
Als het goed is wel... afhankelijk van je eigen fiets en van de fiets van de kleine.... lekker duidelijk he...
Ik heb je alleen een moederfiets beloofd mits de auto verkocht is!quote:Op zondag 26 november 2006 17:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik mag een moederfiets uitzoeken van ca 500,-
quote:Op zondag 26 november 2006 18:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb je alleen een moederfiets beloofd mits de auto verkocht is!
Moest ook nog eten, kims luier verschonen, kim toch maar in bad doen. Telefoon en nog een keer telefoon, was ophangen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:37 schreef Icaä het volgende:
Ideetje: in de tijd dat je wacht op reacties kun je misschien toch even beter het topic scannen, zo veel pagina's zijn het nou ook weer niet. Dan kun je daarna misschien nog even gericht een vraag stellen.
Ik heb een oma-fiets met een GM-fietszitje (weet niet of BoBike of ander merk groter/kleiner is ofzow). Ik weet niet of dat beter is in vergelijking met een gewone stadsfiets, maar voor mij werkt dit prima. Ik heb alleen wel het zadel lager gezet zodat ik met m'n voeten bij de grond kanquote:Op zondag 26 november 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:
weet iemand misschien of een voorstoeltje handiger is op een opoefiets (dan op een 'gewone' stadsfiets) vanwege geldgebrek??
Volgens mij hebben wij een BoBike-zitje en dat gaat ook heel goed op een opoefiets.quote:Op zondag 26 november 2006 22:47 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb een oma-fiets met een GM-fietszitje (weet niet of BoBike of ander merk groter/kleiner is ofzow). Ik weet niet of dat beter is in vergelijking met een gewone stadsfiets, maar voor mij werkt dit prima. Ik heb alleen wel het zadel lager gezet zodat ik met m'n voeten bij de grond kan
quote:Op maandag 27 november 2006 18:00 schreef Ingrid19 het volgende:
Tis al niet meer nodig helaas.
Nee, we dachten de auto verkocht te hebben. Maar dus niet. Van dat geld kon ik de fiets dan kopen. Baal er heel erg van.quote:Op maandag 27 november 2006 18:33 schreef owlet het volgende:
[..]
Toch niets vervelends hoop ik, Ingrid?
Dat is ook zo.quote:Op maandag 27 november 2006 22:21 schreef Rottdog het volgende:
Ingrid nooit geld uit geven wat je niet in handen hebt voorkomt een hoop teleurstellingen.
Heb van de week op marktplaats gekeken. Kon toen niks in de buurt vinden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:45 schreef poemojn het volgende:
Of een tweedehands moederfiets, dan kun je nog 100-200 euro of meer aan iets anders besteden.
Succes met de verkoop van jullie auto.
Natuurkundig gezien is dit onzinquote:Op woensdag 29 november 2006 06:53 schreef Lishe het volgende:
Nu het topic toch weer in hoger regionen staat.
Wat mij, nu ik 'm een jaartje gebruik, ontzettend tegenvalt aan de moederfiets..... De kleine(re) bandjes. Voor korte stukjes is de fiets fijn en prima. Maar echt een stuk fietsen, pfff, ik trap m'n benen onder mn lijf vandaan.
Het lijkt me ernstig link. Brrr. Maar ik ben dan ook geen fan van die aanhangwagentjes die je zoveel ziet nu. Mensen vergeten vaak dat er nog wat achter hun fiets hangt, lijkt het, en dat heb ik in R'dam al zo vaak nét goed zien gaan.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow ja, dit lijkt me ook wel wat
Dat heeft volgens mij meer te maken met de hoogte van het stuur/zitje en de tussenruimte tussen stuur en je eigen zadel, en niet hoe groot of breed je stuur is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:38 schreef E.T. het volgende:
Het grootste pluspunt van mijn Sparta Amazone vind ik het grote stuur![]()
Daardoor heb je geen last van het voorzitje; je komt er niet met je knieeen tegenaan bij het fietsen, sturen gaat zonder problemen (weer geen knieeen die in de weg zitten), je hebt goed de ruimte om op en af te stappen..
De rest van de 'extra's' die een moederfiets heeft vallen voor mij in het niet bij het grote stuur!
Heb je die nog?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef Anitra het volgende:
CrazyMoon ik heb een moederfiets staan in de schuur dieniet gebruikt word. Hij is nog gloedieuw ne 3 minuutjes op gefietst. Het is geen merkfiets. Ik heb wel een foto eventueel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |