abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2004 @ 09:52:31 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_18923847
Ik zit er sterk over te denken om een moederfiets voor mijn verjaardag te vragen, maar heb nog een paar vragen en ben op zoek naar ervaringen hiermee.
Je hebt tegenwoordig heel wat modellen en ook diverse 'neppers' en ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed.

Je hebt de Sparta Amazone, de oudste en bekendste moederfiets. Verkrijgbaar in 3,4 of 7 versnellingen. Mijn voorkeur gaat hier wel een beetje naar uit. Maar fietst deze ook lekker als je kind niet meer voorop zit maar achterop? Is dat brede stuur dan nog wel prettig? Is het uberhaupt nog wel een prettige fiets als er geen kinderzitje(s) meer op zitten?

Batavus heeft ook 2 modellen: de Piazza en de Stabilo. Bij de Stabilo kan ik niet zo goed zien wat er nou anders is dan een 'gewone' fiets (ik mis volgens mij de betere instap, breder stuur, dubbele standaard), de Piazza ziet er ook wel goed uit maar heb ik nog nooit iemand over gehoord.

En dan heb je tegenwoordig ook nog van de Hema en Halfords 'moederfietsen'

Kortom, wie heeft er een moederfiets en wil vertellen wat de ervaringen hiermee zijn?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:03:06 #2
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_18923996
wtf is een moeder fiets!
bedoel je een weduwe?
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_18924048
Halfords fietsen lekker laten staan, die roesten op de folder.....
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:07:26 #4
4235 Kazango
AUF TOETTIE
pi_18924077
Wij hebben vorig jaar fietsen gekocht waarvan één (halve)moederfiets merk Sparta. Het is een fiets die specifiek bedoelt is op een stoeltje voor. Dit vanwege de ruimte die er is tussen stuur en zadel. Als het kind zwaarder is dan 15kg moet het kind achterop dus dan is het niet meer nodig om een moederfiets te gebruiken..
Alleen zijn er nog meer dingen op de fiets die je niet zo snel ziet op een standaard fiets

De fietsstandaard is dubbel zodat de fiets rechtop staat
Het stuur kan worden vastgezet doormiddel van een knop ( niet elke moederfiets heeft dit)

Voor de lange fietstochten hebben we een fietskarretje gekocht. hierin kon ook een maxicosi. Wel zo handig als het kind zijn slaapje moet doen.
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:11:19 #5
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_18924155
Misschien zoiets?

Kun je heel je kroost in kwijt
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_18924893
Mijn vriendin heeft er 1 en die is er helemaal tevreden over. Ook de achterrekjes zijn steviger voor als het kind naar de achterkant van de fiets verhuisd. Ikzie op die dunnen rekjes van tegenwoordig niet echt een kinderzitje zitten met een kin dat lekker heen en weer gaat. Ik ga denk ook voor die fiets.
  Jubileum moderator donderdag 6 mei 2004 @ 11:19:27 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18925695
Ik zal vooraf maar waarschuwen, ik ben zo enthousiast over mijn fiets dat ik niet echt objectief te noemen ben.

Ik heb de Sparta Amazone, 7 versnellingen. Naast de voordelen hierboven al genoemd, nl. de brede instap en het voorwiel wat niet omklapt als je je kinderen moet inladen (wat bij mij trouwens niet met een knop is maar gewoon vanzelf gaat) zijn er nog meer voordelen. Het slot is niet dicht te trappen door kleine voetjes van achterop zittende kindjes, de veren van het zadel zijn afgeschermd zodat vingertjes niet knel kunnen komen te zitten, en op de fiets zitten al bevestigingspunten gelast voor een achterzitje. Ik heb er nog een buggymee op gemonteerd, zodat de buggy veilig mee genomen kan worden. Hoeveel kilo ik ook achterop of voorop gooi, ik fiets altijd stabiel. Ik vind persoonlijk het brede stuur erg prettig, al heb ik geen ervaring zonder kinderzitje voorop, voorlopig fiets ik de komende jaren nog wel met een kindje voorop.
Wij, niet alleen ik maar zeker ook Jeroen die hem vorig jaar het meest gebruikt heeft, vinden hem zo bijzonder prettig in gebruik dat Jeroen echt op zoek is naar een papa variant. Zijn eigen (sport)fiets heeft een veel lichter stuur waardoor het zitje echt niet lekker zit voorop, en zijn bagagedrager is veel te zwak om een zitje achterop te hebben.

Het is dat je zo ver weg woont ET anders ben je van harte welkom om eens een stukje te fietsen op mijn fiets voordat je er 1 aanschaft.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:31:05 #8
3011 E.T.
pi_18926043
Trouwens voor degenen die er aan denken om er eentje aan te schaffen.. De Sparta en de Batavusmodellen zijn via www.bikemotion.nl errug goedkoop (ik heb ze nog niet goedkoper kunnen vinden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator donderdag 6 mei 2004 @ 12:09:35 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18927136
Zo dat is echt goedkoop ik zie ze 2ehands op Marktplaats voor meer geld weggaan!
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:11:28 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_18927187
Mijn schoonzus heeft hem daar vandaan en volgens haar hebben ze nog een goede service ook!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:58:43 #11
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18928451
Ik heb de Batavus Verona, deze dus:
trouwens wel met handremmen, 4 versnellingen en dit:
Comfort: geheel nieuw frame met een veilige, extra lage instap.
Comfort: Batavus Ergo Matic stuur is met één beweging te verstellen.
Comfort: Batavus Ergo Grip handvatten zijn instelbaar.
Batavus dynamo draaischakelaar; met één beweging schakel je de verlichting in. Wel zo veilig.

Hier wat info en technische gegevens over mijn fiets:

Adviesprijs ¤ 659,-
Type versnelling 4 versnellingen Shimano Nexus met rollerbrakes (N4)
Frame High Ten staal
Frametype Nieuw: Dames extra lage instap / Dames - Heren
Framemaat heren 54 - 58 - 62 - 66
Framemaat dames 50 - 54 - 58 - 62
Crank Aluminium
Remmen Rollerbrakes
Voorvork High Ten staal
Velgen Roestvrijstaal
Spaken Roestvrijstaal
Banden Batavus On Track met reflectie en brekerlaag
Stuur Staal verchroomd
Stuurpen Batavus Ergo Matic verstelbaar
Handvatten Batavus Ergo Grip verstelbaar
Zadel Selle Royal elastomeer
Zadelpen Staal verchroomd
Dynamo Basta Trio (remote)
Koplamp Batavus Clerion
Achterlicht Handmatig met batterij
Pedalen Kunststof anti-slip
Slot AXA SL9
DiefstalPreventieChip Inclusief
Achterdrager Staal
Snelbinder Triobinder
Standaard Batavus Safety
Spatbord Staal
Bel Batavus Safety
Gewicht ca. 22 kg.
Wielen (inch) 28
Opmerkingen Geometrie (aantal graden zitbuis): 68
Noot *) Dames lage instap zonder pomp

En dan hier mijn mening:
Ik ben hier echt zeer tevreden mee, ik heb nog best lang getwijffeld tussen deze en de AMAZONE, maar de amzone vind ik zelf vrij lomp en zwaar en ik wil graag wat lichter fietsen vanwege mijn reumatische aandoening. Vandaar dat mijn voorkeur naar deze uitging. Een vriend van ons is fietsenverkoper/ fietsenmaker en advseerde mij ook deze. Ik heb voor mijn oude fiets wel lekker wat poen terug gehad, zodat de aanschaf voor deze wel redelijk te doen was
Ik heb nog wel een bokkepoot onder deze fiets laten zetten, je weet wel, zo'n dubbele standaard.
Verder gaat het hartstikke goed zo samen op de fiets. Ik ben niet de slankste en kan zonder probleem op en af stappen zonder dat kinderzitje in de weg zit.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:12:47 #12
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_18928773
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grote van je kinderen. Bo is nu 2 en die had echt niet meer in een voorzitje gekunt. Janneke hetzelfde verhaal. Die gaat echt geen jaren voorop mee. Dan moet ik ze in het voorzitje persen
Denk er ook aan dat je zoals Melonovy ook gedaan heeft bepaalde dingen ook op je eigen fiets kan zetten. Zoals een dubbele standaard (als je dat handig vind dan he) enz.
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:13:42 #13
336 Jessicaa
pi_18928796
O ja ik heb die aanbieding van de hema zien staan. Die stond daar met zitjes voor en achter. Zag er mooi uit. Genoeg plaats om er zelf tussen te stappen enzo. Degelijk ding leek me.
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:42:49 #14
3011 E.T.
pi_18929381
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:12 schreef Jessicaa het volgende:
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de grote van je kinderen. Bo is nu 2 en die had echt niet meer in een voorzitje gekunt. Janneke hetzelfde verhaal. Die gaat echt geen jaren voorop mee. Dan moet ik ze in het voorzitje persen
Denk er ook aan dat je zoals Melonovy ook gedaan heeft bepaalde dingen ook op je eigen fiets kan zetten. Zoals een dubbele standaard (als je dat handig vind dan he) enz.
Maar je kunt natuurlijk ook andersom doen.. als je het brede stuur van een moederfiets niet meer nodig hebt er een ander (normaal) stuur op laten zetten bijvoorbeeld..

Het grote voordeel van de amazone lijkt mij de verlengde en verstevigde bagagedrager.. je kunt EN fietstassen EN de buggydrager EN een achterzitje meenemen.
En ik heb begrepen dat de Sparta juist erg licht fietst
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:44:39 #15
336 Jessicaa
pi_18929427
Hahaha, ja dat kan ook, maar word een beetje een dure hobby. De meeste mensen hebben vaak al een fiets. Dus moeten dan de mamafiets extra aanschaffen.
pi_18936593
Hier ook een enthousiaste niet-objectieve Amazoner, 4 versnellingen. Ik was toch al toe aan een nieuwe fiets en heb toen van mijn lieve schoonmoeder de Amazone gekregen. Heb her en der gesurft en gekeken, en uiteindelijk zag ik toch de beste dingen over de Amazone, maar goed da's alweer ruim een jaar geleden dus ik weet niet wat er inmiddels is bijgekomen. Ik heb er een paar uitgeprobeerd, en ik vond juist dat grote stuur van de Amazone heel prettig, dat viel me bij het proefritje direct op. Het maakt hem wel wat log, maar ook heel stabiel. Zonder zitje kun je er enorm zware tassen aan hangen, zonder dat je problemen krijgt met je evenwicht, dat vond ik al fantastisch. En nu het zitje er aan hangt ben ik helemaal blij met mijn keuze, omdat je kind echt heel veilig tussen dat stuur zit. Isa heeft al ontdekt dat ze gewoon haar hoofdje opzij kan leggen als ze wil slapen. Ik vind hem helemaal niet zwaar trappen, als je de versnellingen goed gebruikt kom je zonder problemen hier de amsterdamse bruggetjes op en af, en met de 7v versie zal dat wel helemaal een eitje zijn. Net als Monique vind ik het een heerlijk gevoel dat hij stabiel is, hoeveel ik ook achterop of voorop heb. Ik zou je wel aanraden even een proefritje te maken, om te kijken hoe dat stuur bevalt. Het is wel even wennen, maar ik voelde wel direct dat ik het prettig vond. 't voelt heel luxe, net of je op een harley zit ofzo. En als ik nu op een fiets met een normaal stuur rij, vind ik het heel onwennig en onstabiel.
Ik heb mijne trouwens bij bikemotion gekocht voor 544. Hij moet dan nog wel de laatste beurt (moeren controleren, trappers eraan, versnelling afstellen). Dat kun je zelf doen, maar ik heb het voor 10 euro bij de fietsenmaker laten doen.

dus resumé: doen! liever vandaag dan morgen. Ik verzucht nog bijna dagelijks dat ik zo enorm blij ben met die fiets.
mooi he, alles
  donderdag 6 mei 2004 @ 19:25:02 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18937389
Nou, dan ga ik ook maar eens enthousiast doen over mijn fiets; de Personal Bike van Batavus

Het is een stadsfiets en een anti-diefstal fiets. Ik heb hem gekocht voordat ik uberhaupt aan kinderen dacht en heb voor deze fiets gekozen omdat ik hem alleen in Utrecht zou gebruiken en ik hem voornamelijk bij het station moest stallen.

En nu bleek het toch een perfecte moederfiets te zijn!! Inmiddels staat hij niet meer in Utrecht, maar gewoon in Wijk bij Duurstede en gebruikt John hem ook als hij gaat fietsen met Katja.

Overigens had ik deze fiets ook van mijn werk gekregen in het kader van het fietsenplan, maar ik heb heel eerlijk gemeld dat ik hem niet meer gebruikte om van het station naar mijn werk te fietsen en toen moest ik hem alsnog zelf afbetalen (wel heel terecht hoor, maar ik weet gewoon dat de meesten van mijn collega's hun fiets niet gebruiken om naar het werk te gaan en omdat die niet eerlijk zijn, hoeven zij niks te betalen kleine persoonlijke frustratie)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:31:32 #18
3011 E.T.
pi_18938803
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:44 schreef Jessicaa het volgende:
Hahaha, ja dat kan ook, maar word een beetje een dure hobby. De meeste mensen hebben vaak al een fiets. Dus moeten dan de mamafiets extra aanschaffen.
Ik moet zowieso een andere fiets. Ik heb nu een 'soort' sportfiets dus daar past echt geen kinderzitje op. Dus dan maakt 't niet uit of ik een 'gewone' fiets koop en die uitbreidt of een moederfiets en daar later nog iets aan verander.

Ik neig nog steeds naar de amazone (en dan met 7 versnellingen ) Binnenkort maar 'ns proeffietsen bij een fietsenzaak in de buurt en dan bestellen bij Bikemotion.

Maar niemand ervaring met de Batavus Piazza?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 mei 2004 @ 20:33:02 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18938831
M'n rolex moet nog ff wachten zeker
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:36:27 #20
336 Jessicaa
pi_18938896
Nee precies als je toch een nieuwe fiets moet aanschaffen kan je maar beter gelijk doen wat je het beste lijkt. Mijn opmerking was natuurlijk ook bedoeld voor degene die al een fiets hebben waar ook een stoeltje op kan

Livelink een antidiefstalfiets. Had ik ook nog nooit van gehoord. Grappig en werkt het? Ja je hebt hem nog dus misschien wel Wat houd dat dan in een antidiefstalfiets? Ik zie inderdaad dat die ook een brede instap heeft wat makkelijk is met kinders.
pi_18939258
de personal bike wordt ook verkocht als moederfiets, dankzij lage instap en veel afstand tot het stuur
mooi he, alles
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:03:58 #22
37150 livelink
pi_18939471
Jessicaa, de Personal Bike heeft een chip in het frame en er is een uniek nummer uitgestanst in het frame (dat kun je op de foto goed zien). Het schijnt de minst gestolen fiets te zijn, dus het werkt wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 mei 2004 @ 22:32:34 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18941745
Ik heb ook een Amazone (al ga ik hem nu verkopen maar dat komt door een lichamelijke oorzaak, ligt beslist niet aan de fiets), met 4 versnellingen. Ik heb er heel veel plezier van gehad (en nog trouwens), hoewel hij inderdaad log oogt, fietst hij helemaal niet zwaar, integendeel zelfs. Ik heb geen beste conditie maar kom er makkelijk bruggen mee over en zo. Verder is het prettig dat hij stabiel is (het zwaartepunt ligt laag) en dat je er makkelijk kinderzitjes, tassen en een buggy op kwijt kunt. Je moet inderdaad even wennen aan het brede stuur, maar het is helemaal verstelbaar in hoogte en hellingshoek, dus het is een kwestie van goed afstellen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18966028
ik heb zelf een gewone opoe fiets van de halfords die nog steeds niet roest en wat met een kinderzitje voorop erg goed fietst!! alleen heben jullie inderdaad gelijk de instap is niet makkelijk als je wat flinker bent. maar het stuur is breed genoeg en melvin valt ook rustig in slaap op de fiets als hij erg moe is en heeft dan ook nergens last van.

oja die wagentjes voor achter op de fiets lijken me echt geweldig omdat dan de maxicosi meekan.
ik heb met melvin al die tijd met de draagzak gefietst. niet echt handig en erg zwaar fietsen.
pi_18967484
op een moederfiets moet je 't leren!

nah, ik heb voor ik zwanger werd van Piet voor 't eerst in jaaaaaren een mooie nieuwe fiets gekocht. durfde toen nog niet zo'n model met extra ruimte voor kinderzitjes te nemen, had 't gevoel de goden te verzoeken, dus ik heb een 'gewone' damesfiets. wel vrij degelijk en stabiel hoor. ga binnenkort 't zitje eens monteren (en een extra standaard) en dan kijken of het past. als 't echt heel moeizaam gaat moeten we 'm misschien toch maar in gaan ruilen voor zo'n amazone-ding, maar voorheen deed toch iedereen 't met een gewone fiets lijkt me, dus dat is vast wel te doen.
pi_18972096
Wat goed zeg, een topic over fietsen. Net als ik ergens mee bezig ben opent iemand een topic hierover. Goeie site trouwens ET, ik heb ze idd ook nog nergens zo goedkoop gezien! Ik ben ook op zoek naar 1 van de genoemde fietsen. Wat ik wel belangrijk vind is dat je zelf ook even een rondje gaat fietsen voordat je besluit. Mag dat bij een fietsenwinkel? Het kan natuurlijk zo zijn dat een fiets helemaal de hemel in geprezen wordt, maar toch niet helemaal jouw kopje thee is zeg maar. Die Personel Bike van Livelink ziet er ook erg gelikt uit trouwens!
pi_18972168
Die klassieke opoe-fietsen worden door de ANWB en consumentenbond met klem afgeraden. Dat zijn sowieso al hele onstabiele fietsen omdat het voorwiel zo ver naar voren staat, maar met een zitje aan het stuur heb je helemáál geen controle meer. Ik weet niet hoe het met de personal bike zit, maar in ieder geval vind ik dat een van de sterke punten van de amazone, die enorme controle en stabiliteit.
mooi he, alles
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:42:16 #28
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18972202
Rondjes fietsen is heeeeeeel verstandig. Bij de ene winkel mag het wel, maar bij de andere weer niet.
Overigens wist mijn fietsenmaker te vertellen dat Bikemotion van Batavus niet meer geleverd krijgt, vanwege het gestunt met prijzen. Maar aan de andere kant: Sparta is Batavus niet en Batavus heeft natuurlijk die hele mooie prijzendeal gesloten met Giant en Gazelle waardoor ze niet blij zijn als er iemand onder hun prijzen gaan zitten!

Overigens ET, als ik me niet vergis zit er in Rotterdam ook een fietsenwinkel die wat goedkoper is dan de catalogusprijzen, kan ik wel even voor je nazoeken, maar dan moet je me even mailen. vertrouwelijke gegevens enzo...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 mei 2004 @ 12:20:50 #29
13151 crew  Rewimo
pi_18973460
De personal bike is stevig genoeg voor een zitje hoor. Mijn vader heeft er een (die overigens ook weggaat, want hij mag niet meer fietsen vanwege zijn slechte gezichtsvermogen). Het is een fijne stabiele fiets, met een lekker lage instap.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 mei 2004 @ 12:22:11 #30
13151 crew  Rewimo
pi_18973478
O, en Bikemotion doet nog gewoon zaken met Batavus hoor. Ik heb mijn nieuwe fiets (Batavus dus) net besteld via Bikemotion. Ik denk eerder dat de gewone fietsenmaker Bikemotion vreest...

[ Bericht 18% gewijzigd door Rewimo op 08-05-2004 16:37:51 ]
  zaterdag 8 mei 2004 @ 13:11:28 #31
3011 E.T.
pi_18974440
www.fietsophetnet.nl
Ietsjes duurder dan Bikemotion, maar dan worden ze bij aflevering meteen gemonteerd

en ik ga zeker een proefrondje fietsen eerst bij een fietsenhandel in de buurt.

ow, Liejannuh.. ik neem aan dat je MegaBike of Biketotaal bedoeld. Die zijn algemeen bekend in Rotterdam dat ze goedkoop zijn (maar volgens mij kunnen ze niet aan de internetprijzen tippen) Mocht je een andere bedoelen.. mail staan in profiel
  zaterdag 8 mei 2004 @ 16:02:49 #32
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18977278
Ik kan me voorstellen dat de fietsenmakers vrezen voor bedrijven als BikeMotion. Zou ik ook doen als ik een fietsenwinkel had!
pi_18978311
Ik heb zowel een Personal Bike als een Amazone gehad en bij allebei mét kinderen gefietst. Qua stabiliteit en comfort wint de Amazone het absoluut, maar zonder zitjes (en dat komt hier nu veel vaker voor) kies ik voor de Personal Bike.

De Amazone is echt een zeer stabiele en veilige fiets, zelfs met twee stoeltjes met kinderen, boodschappentassen, fietstassen en een buggy achterop. Nadeel is dat voor dat comfort behoorlijk moet worden getrapt, want licht fiets hij niet (ook niet heel zwaar trouwens).

De Personal Bike is wat wendbaarder, heeft óók een ruime instap en 'n stevig frame, maar wordt met alleen 'n achteropzitje wat eerder instabiel. Hij is wel heel stevig en absoluut geschikt voor het fietsen met één of twee kids.

Flarna.

Ps. ik heb mijn Personal Bike ook besteld bij Bikemotion, en ook toen zou Batavus al niet meer aan BM leveren..
Kus me dan en bijt mijn tong af...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 mei 2004 @ 18:38:53 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18980349
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_18990668
hier nog een zeer bevooroordeelde sparta fietster. mijn moederfiets was nummer 000000000001...... ik heb m dan ook al ruim 4 jaar ! Hij fietst als een trein, onze jongste (bijna 3) zit nog voorop (wel op een speciaal zitje voor boven de 15 kg) , de oudste achterop (hij kan wel zelf fietsen maar niet de afstanden die wij afleggen) en hij fietst heerlijk !
Wel wat kinderziekten gehad in de eerste jaren maar alles is netjes door de winkelmeneer en sparta opgelost. (achterwiel had bijv te dunne spaken, nu zitten er standaard hele goede in)
Ook zonder zitje fietst ie prima, er kan nl heerlijk een mand voorop en das heel handig, zeker in ons geval (wij hebben geen auto )
  zondag 9 mei 2004 @ 09:19:03 #36
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 9 mei 2004 @ 11:21:58 #37
3011 E.T.
pi_18991650
Grappig om te zien.. (ook op diverse andere fora) Iedereen is enthousiast over zijn/haar fiets.. Maar de Sparta Amazone rijders zijn bijna lyrisch

Ik ga binnenkort even een proefrondje op een Sparta maken
  zondag 9 mei 2004 @ 11:45:16 #38
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18991970
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
Ja!!! Ik ben er ook erg blij mee!
pi_18991992
ik had laats een hele mooie sportfiets gekocht voordat de kindjes kwamen dus. en nu wil ik zo'n amazone maar ik krijg zo weinig terug voor mijn oude (nieuwe bijna want ik fiets er dus nooit op) dat ik geld moet bij leggen voor die moederfiets terwijl mijn oude fiets ruim een keer zo duur was. dus kom ik tot de conclusie dat het voor mij gewoon jammer geld is aangezien de oudste nu achterop zit en de jongste hooguit een jaar nog voor op zit. maar er bestaan dus ook voorzitjes voor oudere kindjes? ik had al op de marktplaats gekeken maar zelfs tweedehands zijn ze haast niet te koop of nog erg duur.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  Licht Ontvlambaar zondag 9 mei 2004 @ 18:27:05 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18999877
quote:
Op zondag 9 mei 2004 11:45 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja!!! Ik ben er ook erg blij mee!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 10 mei 2004 @ 21:34:57 #41
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19030644
En weet je al wat het gaat worden ET?
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 08:48:55 #42
3011 E.T.
pi_19038619
quote:
Op maandag 10 mei 2004 21:34 schreef melonovy het volgende:
En weet je al wat het gaat worden ET?
In principe ga ik voor de Sparta Amazone. Ik ga binnenkort even proeffietsen bij een fietsenzaak.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:31:24 #43
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_19069510
Mijn vriendin heeft de Gazelle Solide, wij hebben alle moederfietsen bekeken, en deze vond ze de beste. De Sparta is goed, alleen vond ze hem er te 'gek' uitzien. De Gazelle heeft ook een breed stuur, verlengd frame, verlengde bagagedragen en bovenal: hij is oersterk.

Dus: Gazelle Solide
pi_19109012
ahum....beetje dubbel
pi_19109017
Hoe lang zitten kindjes gemiddeld genomen in een voorzitje? Ik ben bang dat zodra het voorzitje verdwijnt een echt mamafiets te log wordt/lijkt. Fiets het dan nog wel zo prettig?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 mei 2004 @ 21:50:54 #46
13151 crew  Rewimo
pi_19109109
Christan heeft ruim een jaar in het voorzitje gezeten, maar hij is lang en vrij zwaar voor zijn leeftijd. In principe is een voorzitje tot 15 kilo. Maar het ene kind zit dan allang met zijn knieën naast zijn oren (Christan dus) en andere kinderen die kleiner of lichter zijn kunnen er veel langer in.

De fiets rijdt verder prima. Het zwaartepunt ligt uiteraard anders als je kind achterop zit, maar tijdens het fietsen merk je dat niet. Wel als je afstapt
  Jubileum moderator donderdag 13 mei 2004 @ 21:51:30 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19109131
Eva is 3 en zit nog steeds voorop, naar volle tevredenheid overigens.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:55:14 #48
336 Jessicaa
pi_19110887
Bo is 2 en zit niet meer voorop dan zat ze opgevouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 08:00:41 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19115287
luca zat vrij vroeg achterop, maar dat kwam meer omdat mijn fiets, compleet met windscherm en voorzitje werd gejat en ik nog wel een achterzitje had liggen. hij was anderhalf toen geloof ik.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:44:52 #50
3011 E.T.
pi_19115562
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 08:45:51 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_19115569
René heeft nooit voor op gezeten, die is meteen in het zitje achter me gegaan. Maar die was pas 10 maanden toen ik met haar ging fietsen.
pi_19115801
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?

Hier is een test te vinden van kinderkarren (de fietsbond): http://www.enfb.nl/
Wat zijn de voordelen van een kinderkar?
* veiliger dan een kinderzitje
* boodschappen kunnen ook nog mee
* tevens als wandelwagen te gebruiken
* kinderen vinden karren meestal leuk
* kinderen hebben meer bewegingsruimte
* kind zit beschermd tegen weer en wind
  Jubileum moderator vrijdag 14 mei 2004 @ 09:34:59 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19116198
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:08 schreef stefimke het volgende:
Zijn er ook ouders die een fiets-kinder-karretje gebruiken en wat zijn de bevindingen daarvan?
Kijk eens hier: Fietskarren
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:47:00 #54
16245 CarOnline
met lange O
pi_19116420
Ik heb nu anderhalf jaar de moederfiets, vind hem met kinderen erg prettig maar voor gewoon gebruik vind ik hem erg groot. Als ik even snel op de fiets wil dan heb ik liever een lichtgewicht sportfietsje dan die lompe harley
Maar met kinderen is het natuurlijk een geweldig ding. Maar ik ga hem acuut inruilen zodra Britt of Romée niet meer achterop hoeven en Lara gewoon achterop kan. Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 09:53:47 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116571
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
da's een goeie, et, dat zou best eens kunnen
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 09:55:32 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116610
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:47 schreef CarOnline het volgende:
Nu zitten Britt of Romée nog te vaak achterop en dat kan met die sportfietsen toch minder, 2 kids op 1 fiets.
heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
  Jubileum moderator vrijdag 14 mei 2004 @ 10:09:10 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19116889
Er zit inderdaad een verschil tussen een CMG stoeltje (zo heet dat toch?) en een Bobike stoeltje. Misschien ligt het daar inderdaad wel aan ET, Eva zit dus in een bobike stoeltje.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:09:57 #58
16245 CarOnline
met lange O
pi_19116906
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

heb je ze allebei tegelijk achterop? is dat niet zwaar fietsen?
Hàd ik wel, met een speciale bagagedrager maar nu niet meer, er staat ook Britt òf Romée
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 10:14:06 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19116966
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:20:54 #60
16245 CarOnline
met lange O
pi_19117111
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 10:14 schreef lady-wrb het volgende:
ja ik zie die speciale bagagedragers hier ook wel voorbijkomen, dus vandaar dat ik dacht dat jij dat ook had. maar je hebt gelijk, ik las niet goed....
Heb het wel gehad hoor, maar ze zijn nu te zwaar vind ik.
Heb er meestal 1 achterop en de ander blijft bij papa
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:25:06 #61
336 Jessicaa
pi_19117208
Christan zat dacht ik ook voorop in een bobike en die kon toch ook niet lang voorop zitten. Bo zat in een gmg of zoiets.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:01:18 #62
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_19118245
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 mei 2004 @ 11:09:29 #63
13151 crew  Rewimo
pi_19118491
Christan zat inderdaad ook in een Bobike voorop. Het hangt ook erg van de bouw van je kind af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 mei 2004 @ 11:10:28 #64
13151 crew  Rewimo
pi_19118517
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:01 schreef es70 het volgende:
Ik heb een Kronan, en heb (als we fietsen) 2 kinderen achterop. Je moet alleen wel ff zelf een achterzitje maken. Ik zou mijn fiets niet meer willen missen!
De fietskar die we hadden heb ik vrij snel weer verkocht, wat een klereding!
Er zijn speciale bagagedragers voor twee kinderen achterop. Iets van christianiabikes of zo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:26:47 #65
16245 CarOnline
met lange O
pi_19119054
Op www.detegenwind.nl kan je ook een extra lange bagagedrager bestellen, passen 2 GMG zitjes op.
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:02:22 #66
336 Jessicaa
pi_19121910
In de afgelopen consumentengids stond dacht ik dat die verlengde dingen niet echt veilig waren.
pi_19160580
heb net een moederfiets besteld via www.bikemotion.nl. heb hem gekregen van mijn mannetje( alleen weet hij dat nog niet hij zit namelijk in afghanistan en heeft nu toch dubbelloon ) kan niet wachten tot ik hem krijg kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijk fietsen.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:55:32 #68
3011 E.T.
pi_19289322
Ik heb gister proefgefietst op een Sparta Amazone. En ik vond 'm heerlijk fietsen! (de uitvoering met 7 versnellingen). Het sturen was wel even wennen met dat grote stuur (vooral krappe bochtjes) Maar ik was 'om'. We waren bij MegaBike in Rotterdam en hij was 20 euro duurder dan dat ik 'm via bikemotion bestel en thuis laat bezorgen en dan nog zelf wat kleine dingen eraan moet doen. En dit zit op fietsafstand, kan dus gewoon naar huis fietsen en ivm service(beurten) en garantie e.d. vond ik dit ook wel prettig.

We hebben 'm dus daar besteld in een mooie lavendelkleur (het kon best lang duren volgens de verkoper voordat ie binnenwas, maar Saskia kan toch nog niet mee... we waren dus mooi op tijd)
Mooi verjaardagskado voor mama
pi_19291150
Ik was ook gelijk verkocht bij het proefritje ET. dat stuur went vrij snel vind ik. Als ik nu op een gewone fiets zit denk ik steeds "he bah wat een raar mini-stuurtje". Je moet alleen niet willen slalommen om amsterdammertjes heen ofzo, maar verder is het prima te doen hoor. Doen we als je 'm hebt eens een amazone-meeting?

-edit-
kan het toch niet laten:

mooi he, alles
pi_19291675
Ik heb ook al een Sparta Amazone met 7 versnellingen. De baby is er nog niet maar met die dikke buik kon ik toch echt niet meer op mijn stoere citybike in herenuitvoering fietsen. Moet zeggen dat het me meevalt. Fietst prima en dat stuur lijkt wel breed maar in de praktijk valt het qua fietsen best mee.
Mijn ervaring is dat het best handig is om hem bij een fietsenzaak te kopen. Heb er namelijk nog 3 onderhoudsbeurten tegoed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19474093
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.

oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
pi_19474221
Ik heb ook een "niet-mama fiets" en stap dus idd op de "herenmanier" op. Ik ben gelukkig vrij lang en heb dus lange benen waardoor dit dus makkelijk gaat. Ook heb ik er trouwens een dubbele standaard op laten zetten wat ik heel makkelijk vind met het in het stoeltje parkeren van Sven

hoi bix btw

Geen scherpe bochten maken lukt mij trouwens ook niet meer, ik moet een paar keer steken om mijn fiets uit de schuur te krijgen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_19474546
ha easy (ex. btw)

stoer, de herenzwaai. maar je kunt dus ook goed genoeg met je voeten bij de grond als je stilstaat neem ik aan?
pi_19474578
Ja, ik ben 1,81, dus dat is wel een voordeel.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 16:37:08 #75
545 dop
:copyright: dop
pi_19475768
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:44 schreef E.T. het volgende:
ja maar ...
er is voor een zitje maar een beperkte ruimte, en het gewicht wat je er kwijt kunt is ook beperkt
zeker ook met oog op de stabilietijd
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2004 @ 16:44:18 #76
13151 crew  Rewimo
pi_19475950
Met de Amazone is het in elk geval geen probleem, omdat de instap (ook voor mensen met mijn omvang ) ruim genoeg is. Ik had ook geen scherpe-bochten-probleem met het Bobikezitje. Zou dat niet komen doordat gewone fietsen over het algemeen niet zo'n lange stuurstang hebben, waardoor het zitje lager hangt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 mei 2004 @ 16:51:43 #77
13151 crew  Rewimo
pi_19476166
Even naar mijn foto's gezocht Je kunt hier goed ziet dat het stuur breed is, een lange stang heeft, en ook nog naar voren is geplaatst. Dat is vermoedelijk de reden dat je met deze fiets prima door de bocht kunt.

pi_19476793
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 15:33 schreef bixister het volgende:
wij hebben vorige week het (bobike) stoeltje op mijn niet-mama-fiets (maar een 'gewone' Giant damesfiets) gemonteerd. dat monteren ging wel maar vervolgens kon ik er echt niet meer op- en afstappen, te weinig ruimte tussen stoeltje en zadel. Jessie & andere moeders zonder mama-fietsen: hoe doen jullie dat? ik zou natuurlijk op de 'herenmanier' op kunnen stappen maar ik kan niet stevig genoeg met m'n voeten bij de grond om dan tussendoor te kunnen stoppen; daarvoor is het frame wat te groot (zadel staat al op laagste stand). heb nu een rok-zadel gekocht, nog niet op de fiets geplaatst, maar ik hoop dat dat me net die extra ruimte geeft om op/af te stappen. anders zal ik toch ook aan zo'n moederfiets moeten, vrees ik, en daar hebben we momenteel gewoon eigenlijk het geld niet voor.

oja en nu zit ie op G's fiets, maar de voetsteuntjes komen tegen de stang, waardoor hij geen scherpe bochten meer kan maken. komt dit de vaders bekend voor? lijkt mij ook niet prettig.
Ik heb ook een gewone fiets met stoeltje voor en achter ( tja twee koters ) Ik stap gewoon op de normale manier op met een normaal zadel en dat past net... maar ik moet geen 10 cm in omvang er bij krijgen want dan pas ik ook niet meer tussen zadel en voorstoeltje
En nee ik ben niet superslank ofzow...

[ Bericht 1% gewijzigd door Angel22 op 28-05-2004 17:16:59 (vraag is al beantwoord :)) ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 19:36:19 #79
336 Jessicaa
pi_19479840
Jij heb echt wel een lekker slank figuurtje hoor Angel
Ik niet maar ik kan me er net tussen persen
Ik heb ook een Giant Bix. Bij de mijne kan je het het stuur en het zadel iets naar voor en achter stellen. Nu kan mijn zadel niet ver naar achteren omdat ik anders met me hol in Bo zit Die bochten kan ik ook niet echt scherp maken. (voor foto's zie fototopic, daar staan er een paar van mij op de fiets tussen die 2 ingeperst ) Ik kan er dus instappen als ik het stuur helemaal draai, maar lastig is het wel, het afstappen dus ook. En dat met 2 kids erop, pfff. Wat dat betreft zou ik toch ook wel een mamafiets willen, maar daar hebben we echt geen geld voor. Klote thuiszorg Vooral als ik me bv bedenk dat als er iets is ik dus niet 1,2,3 af kan stappen. Ik moet altijd een stoeprand in de buurt hebben. Vandaag hebben we de dubbele standaard erop gezet en een veer om je stuur recht te houden. Hier door is het wel stabieler om je kinderen erin te zetten. Wat ik wel weer heel vreemd vind is waarom maken ze die dingen zo hoog. Nu staat of je voorwiel of je achterwiel van de grond waardoor het ook weer gevaarlijk word met omkipepen.
Maar goed dat weerhoud me er niet van om elke dag lekker te gaan fietsen met die kids. De kilo's moeten er toch vanaf
pi_19479951
Ik ben niet slank.... ok iki ben niet dik maar zeker niet slank... niet meer....
Komt wel weer

Ik moet ook idd mijn stuur draaien om er tussen te komen... anders past het niet... en met een rok op de fiets staat ook niet zo charmant aangezien ik wijdbeens moet fietsen... maar verder fietst het wel
pi_19480142
ik zou het dus doodeng vinden als ik niet zomaar kon afstappen of stoppen. Hier in Amsterdam moet je echt heel veel stoppen en bijstellen. Ik heb zelfs op de Amazone een andere manier van op- en afstappen moeten leren en toen ik dat in het begin nog niet helemaal gewend was voelde ik me echt doodongelukkig en out of control. Ik zou echt niet de straat op durven met een fiets waar ik niet direct veilig mee kan stoppen. En wijdbeens hoeft gelukkig ook niet, want ik draag nogal vaak rokjes.
mooi he, alles
pi_19480149
sjonge dat jij dat durft jessie. hoe doe je dat als je voor een rood stoplicht moet stilstaan dan? daar is toch ook niet altijd een stoeprand? en stom inderdaad dat die dubbele standaard zo hoog is dat ie de fiets optilt. wist ik niet.
pi_19480310
Ja, die standaard is inderdaad erg hoog, daar moet ik nog steeds aan wennen, maar ik vind hem verder supermakkelijk (dat kan natuurlijk ook komen doordat ik zo lang ben).
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:07:47 #84
336 Jessicaa
pi_19480572
O ik schrijf het denk ik verkeerd want zo'n held ben ik nu ook weer niet Ik kan wel als ik voor het stoplicht sta stoppen en afstappen zodat ik tussen mijn fiets sta! Alleen het op en afstappen voordat je weg gaat of terug kom is een ramp. Dan moet ik me in de moeilijkste posities wringen om er tussen te komen. Maar ja daar word ik lenig van En als ik bij een stoplicht oid sta dan vind ik een stoepje het makkelijkst om weer een beetje makkelijk op gang te komen. Ik kan ook wel bij de grond, maar niet erg makkelijk (en fiets staat op zijn laagst)
En tja een mamafiets zou ik comfortabeler vinden, maar ja wat er niet is is er niet
Heb jij dat ook bij die mamafiets Phil dat je standaard je fiets als het ware tilt?
pi_19483764
het achterwiel komt een heel klein beetje omhoog, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Het ding is namelijk zo superstabiel dat er toch geen gevaar is voor omvallen, en zo weet je zeker dat ie niet gaat rijden. Het enige "nadeel" van de standaard vind ik dat je best veel kracht moet zetten om hem weer in te klappen, maar da's beter dan dat ie te makkelijk gaat natuurlijk. En ik kan Isa makkelijk in het zitje laten zitten als ie op de standaard staat. (Ik loop natuurlijk nooit weg, maar dat voorwiel klapt echt met geen mogelijkheid om, laat staan dat de fiets omvalt.)
mooi he, alles
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2004 @ 23:30:36 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_19485253
Ik heb het al weer gelezen, ik ben om voor de moederfiets
pi_19489091
ik ook. maar voorlopig zal ik het toch nog even met de rokzadel-oplossing moeten doen. gisteren geprobeerd, zonder Piet weliswaar, dus de echte test moet nog komen. het scheelt wel wat, maar blijft krapjes (ben ik dan zo dik?). we hebben 't zadel ook toch nog wat lager kunnen zetten omdat we een andere zadelpen moesten gebruiken die geen ingebouwde 'veer' heeft zoals die van Giant. daardoor kan ik nu ook beter met m'n voeten bij de grond en dat geeft wel een veiliger gevoel.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:15:51 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19494027
ik zag vandaag bij de Halfords een moederfiets voor 399 euro.. Lijkt mij erg goedkoop als ik de andere prijzen hier lees Het merk is me even ontschoten
Ik zal het even proberen op te zoeken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 29 mei 2004 @ 15:20:24 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19494093
gevonden

Productinformatie

• Frame: stalen frame met verruimde opstap
  • Wielen: 26 inch aluminium wielen
  • Versnelling: Shimano Nexus 3 speed
  • Remtype: rollerbrakes
  • Verlichting: Spanninga voorlicht en Smart LED batterijachterlicht
  • Zadel: San Marco Gel
  • Pedalen: anti-slip
  • Stuurpen: verstelbaar
  • Slot: AXA SL-7, ARTgoedgekeurd
  • Gewicht: 20 kg
  • Tot 10 jaar garantie op frame en voorvork
  • 1 jaar garantie op onderdelen m.u.v. fietsbanden en normale slijtage
  • 1 gratis servicebeurt
  • Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    pi_19507729
    Ik wil ook graag een echte mamafiets, maar ik vind ze dus echt te duur. Ik heb ook al op Marktplaats gekeken, daar worden prijzen gevraagd waarvoor ze bv op de sites hier genoemd nieuw worden verkocht. Hoe doe de heren het, ook een speciale dure fiets of voldoet hier wat anders. Mijn vriend wil namelijk ook graag met Jadey kunnen fietsen. Ik moet bekennen dat ik zelfs de fiets van Halfords nog duur vind. Maar ik ben dan ook alleen tweedehands stadfietsen gewend. Op dit moment heb ik zelf een oerdegelijk Union en hier zal ik het voorlopig mee moeten doen. In ieder geval tot ik tegen een superaanbieding aanloop
      zondag 30 mei 2004 @ 09:32:21 #91
    37150 livelink
    pi_19507938
    Mijn vriend pakt mijn fiets als hij met de kinderen gaat fietsen. Ik heb een semi mamafiets, maar dat vindt hij al zoveel makelijker fietsen dan zijn eigen fiets.

En dan moet je bedenken dat ik 1.56 ben en hij 1.83. Dan kun je je dus voorstellen hoe veel lekkerder mijn fiets rijdt met kinderen erop.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 mei 2004 @ 11:08:49 #92
    13151 crew  Rewimo
    pi_19508617
    Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
      zondag 30 mei 2004 @ 12:12:08 #93
    393 phileine
    española
    pi_19509565
    Ik vind een kindje achterop dat nog niet kan praten toch wel een beetje onprettig idee, omdat je dan helemaal geen idee hebt wat daar achterop gebeurt. Aan de andere kant kun je dat natuurlijk oplossen met zo'n ouwe-mannetjes-zijspiegel.

Dat halfords ding ziet er zo op het eerste gezicht ook niet slecht uit vind ik. En zo te zien wel zo'n lekker breed stuur. Ik vind ze trouwens ook erg duur hoor. Mijn schoonmoeder wou graag een groot kraamkado geven en in plaats van een dure kinderwagen hebben we toen voor die fiets gekozen, omdat we dat belangrijker vonden dan een dure kinderwagen. We hadden hem zelf ook nooit kunnen betalen, zelfs niet bij bikemotion.

Jessie over dat kussentje, ik heb gewoon standaard een klein kussentje in mijn fietstas zitten en die schuif ik dan onder haar hoofdje als ze op het stuur in slaap valt. Het stuur van de amazone is wel vrij zacht, maar bij hobbeltjes vind ik het toch nog zielig. Als je bang bent dat het eraf valt, kun je er bijvoorbeeld een stuk klittenband opplakken/naaien dat je dan om je stuur heen vastmaakt. Het gewicht van het hoofdje houdt het wel op de goede plek.
    mooi he, alles
      zondag 30 mei 2004 @ 14:41:07 #94
    336 Jessicaa
    pi_19512606
    Wat een slim idee!!! Bij mij valt ze met haar hoofdje op de leuning van haar zitje (ik heb een gsm stoeltje) Ik had zo'n opblaas baar kussentje maar dat helpt ook niet echt ook al vind ze het schitterend om er mee voor lul te rijden Ik kan wel van dat zelfplakken klitteband erop plakken ja. Ga ik dinsdag gelijk voor kijken, goeie tip. Ik was al heeeeeeeeeeeel dom met een hoofdkussen aan de gang, dat had je niet willen zien
      zondag 30 mei 2004 @ 16:58:34 #95
    393 phileine
    española
    pi_19515331
    Jessie, Max zegt net dat je het ook kan proberen met isolatieschuim, te koop bij elke doe-het-zelf zaak. Weet niet precies hoe dat eruit ziet, maar da's misschien ook wat.

ik heb wel even erg moeten lachen om het beeld van Janneke met haar nekkussentje en dan ook nog eens dat hoofdkussen op de fiets
    mooi he, alles
    pi_19518538
    Voor de mensen die een iets grotere instap willen op hun "niet-mamma-fiets" ......

Misschien is dit een idee..

Bij de meeste fietsenmakers/zaken verkopen ze wel dit soort verlengde zadelpennen..

Het zadel komt iets verder naar achteren en je hebt een grotere instap.
    W ~ H ~ T
    pi_19519447
    quote:
    Op zondag 30 mei 2004 11:08 schreef Rewimo het volgende:
    Als je 1 kindje hebt, kun je overwegen om het meteen achterop te zetten. Dan kun je eigenlijk elke (betrouwbare) fiets wel gebruiken. Het probleem doet zich meer voor met voorzitjes, en als je twee kleintjes hebt, ontkom je nu eenmaal niet aan een voorzitje.
    Alicia zit idd ook vanaf het begin achterop (in d'r fietsmand), nummer twee gaat haar strakkies daar vergezellen (in een dubbele fietsmand). Er wordt hier zelden gefiets helaas das dan wel weer jammer
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:10:26 #98
    336 Jessicaa
    pi_19843703
    Jonnetje handig, maar als je ook een kind achterop hebt dan zit je met je hol in dat kind Zo is het met mij en Bo als ik me zadel naar achteren zet.
    Phil ik heb een lekker formaat kussentje gevonden hoor. Dat prop ik tussen de slaaprol en haar lijfje en het is perfect! Hoef neit eens het klitteband te gebruiken inderdaad.
    Ik heb via marktplaats waarschijnlijk mijn zonnebank verkocht maandag. Nu mijn fiets nog en dan ga ik ook voor de amazone hoor. Ik moet nu zoveel op de fiets doen en met dat op en afstappen zie ik mezelf nog eens onderuit gaan. ET hoeveel was jij nu kwijt? En had jij het nieuwste model? Lois dat vertelde jij toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang terug dat Karin het nieuwere model had en dat daar ook weer meer voordelen aanzaten in vergelijking tot de jouwe? Of zie ik spoken?
    Bis hoe bevalt het fietsen jou? Lukt jou het op en afstappen al zonder al te gek te doen?
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:17:05 #99
    3011 E.T.
    pi_19843855
    Ik heb 't nieuwste model (en 't meest uitgebreide model (je hebt ze met 3, 4 of 7 versnellingen) bij MegaBike gekocht. Hij kost daar 650 euro (geloof ik).

alleen mijn bestelling was niet helemaal goed gegaan.. hij staat nu in spoed-na-bestelling
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:20:15 #100
    336 Jessicaa
    pi_19843919
    He wat jammer. Ik was al benieuwd of je hem had.
    Weet je ook nog hoe duur daar de 4 versnellingen waren?
    En hij was maar ietsie duurder daar als dat je hem op zijn goedkoopst op internet had gezien toch?
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:23:57 #101
    3011 E.T.
    pi_19844019
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 21:20 schreef Jessicaa het volgende:
    He wat jammer. Ik was al benieuwd of je hem had.
    Weet je ook nog hoe duur daar de 4 versnellingen waren?
    En hij was maar ietsie duurder daar als dat je hem op zijn goedkoopst op internet had gezien toch?
    Bikemotion.nl was de allergoedkoopste die ik kon vinden. Hij is dan 596 (en daar komen nog 30 euro bezorgkosten bij). Voor die 20euro die ik nu meer betaal heb ik dan nu wel de service e.d. lekker op fietsafstand. ('t is niet echt dichtbij, maar goed te doen op de fiets voor mij)

Ik heb alleen geen idee hoeveel ie met 4 versnellingen kost daar. (misschien dat ze 't door de telefoon willen zeggen?)
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:26:06 #102
    336 Jessicaa
    pi_19844069
    Ok bedankt voor je info. Je hebt gelijk. Ik zou dan voor dat ietsie meer ook kiezen voor een zaak in de buurt. Zeker voor als er toch wat mee is ofzo.
    Weet jij de verschillen tussen de oude en nieuwe modellen?
    En nu maar hopen dat ik me oude fiets ook nog verkoop dan kan ik er ook voor gaan kijken!
    pi_19844194
    Ik was vandaag nog bij de plaatselijke fietsboer. Ik dacht dat er misschien ook wel andere fietsen geschikt zouden zijn en dat die dan niet zo vreselijk duur zou zijn. Zo'n mamafiets is nu toch echt een hype en misschien daarom extra duur. Komt de meneer met een prachtige Gazelle solide aan zetten van 8 nogwat. Tja, na die 8 luisterde ik al niet eens verder, damn wat zijn fietsen duur zeg!
    Geelijk dit topic opgezocht en op de andere site (fietsenophetnet) gekeken, daar is is dezelfde fiets 680 euro. Wat een verschil!!!

plaatje:

Deze fiets is ook nadat je kind dus niet meer voorop zit nog practisch.

Trouwens ik vind de fiets van Melonovy (batavus Verona) ook erg practisch.
      zaterdag 12 juni 2004 @ 21:38:02 #104
    336 Jessicaa
    pi_19844324
    Ja maar als ik het zo hoor hier zijn de fietsen nadat ze in t voorzitje gezeten hebben (op het achterzitje zit ik voorlopig nog wel met een bezette plek) ook prettig. Mede doordat je dan lekker bv een fietsmand voorop kan gooien. Als Gerard werken is zal ik de kleinere boodschapjes toch op de fiets moeten doen en dan is dat best makkelijk.
    maar die ziet er ook mooi uit.
    Ik ga nu een beetje op alle positieve verhalen van de mama's hier uit. Ik wil er natuurlijk eerst nog wel even op fietsen.
      zondag 13 juni 2004 @ 16:18:28 #105
    336 Jessicaa
    pi_19857968
    Ik heb megabike gemaild
    De 4 versnellingen kost 659
    en de 7 versnelling kost 675
      maandag 14 juni 2004 @ 22:08:12 #106
    336 Jessicaa
    pi_19893486
    ET nog even een vraagje.
    Hadden ze de fiets niet op vooraad? Ik dacht/hoopte dat megabike altijd zoveel op vooraad had.
      maandag 14 juni 2004 @ 22:26:49 #107
    3011 E.T.
    pi_19894189
    quote:
    Op maandag 14 juni 2004 22:08 schreef Jessicaa het volgende:
    ET nog even een vraagje.
    Hadden ze de fiets niet op vooraad? Ik dacht/hoopte dat megabike altijd zoveel op vooraad had.
    ze hadden er een paar op voorraad. Maar niet degene die ik wilde natuurlijk
    Het verschilt per dag wat ze hebben. Toen ik er was hadden ze er een stuk of drie staan.
      maandag 14 juni 2004 @ 22:27:58 #108
    336 Jessicaa
    pi_19894227
    O ok, bedankt weer

*duimt dat je hem nu snel kan halen*
      maandag 14 juni 2004 @ 22:45:39 #109
    3011 E.T.
    pi_19894840
    quote:
    Op maandag 14 juni 2004 22:27 schreef Jessicaa het volgende:
    O ok, bedankt weer

*duimt dat je hem nu snel kan halen*
    Ze zouden vandaag bellen
      maandag 14 juni 2004 @ 23:12:18 #110
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_19895771
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 21:03 schreef livelink het volgende:
    Jessicaa, de Personal Bike heeft een chip in het frame en er is een uniek nummer uitgestanst in het frame (dat kun je op de foto goed zien). Het schijnt de minst gestolen fiets te zijn, dus het werkt wel.
    Het werkt NIET.
    Er zijn er al 2 gejat van mij. (het is nl. mijn werkfiets)
    Anti-diefstalchip of niet: de politie zoekt even hard naar jouw fiets als naar een andere, wat dus betekent dat-ie niet meer terugkomt als-ie gejat is.
    En hij wordt ook nog 's gauwer gejat dan andere fietsen, omdat hij er zo apart en nieuw uitziet. Ik weet niet wat ermee gebeurt, want legaal doorverkopen lukt niet meer, maar het zal dan wel via het illegale circuit gaan.
    het bijgeleverde kabelslot werkt wel goed, maar als je die niet hebt en je zet hem gewoon in een stalling, ben je hem binnen de korste keren kwijt.
    Het is echt gelul dat het de minst gestolen fiets van NL is: vooral niet in iets grotere steden. (sorry voor de krachttermen )
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      dinsdag 15 juni 2004 @ 22:03:55 #111
    37150 livelink
    pi_19921692
    Semtex, mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb mijn fiets altijd in Utrecht gebruikt en gestald en het is gelukkig altijd goed gegaan. Bij het station zette ik hem wel in de bewaakte fietsenstalling, want daar sta ik voor geen enkele fiets in. Maar misschien heb ik wel gewoon geluk gehad, dan.
    Inmiddels is het anti-diefstal verhaal overigens niet meer de reden dat ik zo blij ben met mijn fiets. Het is eigenlijk verreweg de lekkerste fiets die ik ooit gehad heb (en ook verreweg de duurste, dat dan ook wel weer )
      dinsdag 15 juni 2004 @ 22:42:48 #112
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_19922962
    Bewaakt wordt-ie idd niet gestolen, maar ik heb hem dus ooit eens 5 minuten met alleen z'n normale slot bij een Albert Heijn laten staan en geloof me: ik kwam na die 5 minuten de suup weer uit en hij was spoorloos
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
      woensdag 16 juni 2004 @ 21:10:10 #113
    8885 moralia
    Grip op je zak
    pi_19947783
    Ben ik nu nog een van de weinige moeders die met haar kind op een gewone bijna 20 jaar oude gazelle fiets rondcrosst? Ik zie echt de voordelen er wel van in maar om er nou zo'n 600 Euri tegenaan te gooien? Of waren jullie toch al van plan een nieuwe te kopen? Want op zich gaat het op een gewone fiets ook wel goed hoor.
    I want to be young and wild, and then I want to be
    middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
    pretending that I'm deaf
      woensdag 16 juni 2004 @ 22:37:03 #114
    37150 livelink
    pi_19950584
    Moralia, ik heb mijn fiets gekocht, lang voordat ik met kinderen bezig was. Hij was speciaal voor het fietsen naar mijn werk. En het is mooi meegenomen dat het ook een semi-moederfiets is.

600 euro is inderdaad een hele hoop geld, maar aan de andere kant heb ik niet de beschikking over een auto, dus mijn fiets en het OV is het enige waar ik mijn kinderen mee vervoeren kan. Als je het zo bekijkt, is het wel een goede investering, denk ik.
    pi_19951009
    moralia, ik heb voorlopig ook nog een gewone fiets. maar ik vind het wel behelpen hoor, eerlijk gezegd. heb jij ook een bobike stoeltje of een ander merk? misschien is het frame van jouw Gazelle ruim van model, maar op mijn Giant zat ik met het gewone zadel veel te dicht op het stoeltje om af/op te kunnen stappen. gelukkig heeft het rok-zadel dat we er vervolgens opgezet hebben me net die nodige extra ruimte gegeven, althans, voorlopig.... ik vrees dat ik er met mijn weer groeiende buik over niet al te lange tijd weer niet tussen pas...

oja en semtex, in 'de grote stad' is diefstalpreventie al lang een kwestie van goede en vooral VEEL sloten op je fiets doen.
      woensdag 16 juni 2004 @ 23:42:48 #116
    336 Jessicaa
    pi_19952296
    Moralia ik wilde het eerst ook mijn eigen fiets blijven doen. Maar ik merk nu ik steeds meer afhankelijk van mijn fiets ben de ongemakken er wel van. Met Janneke voor en Bo achter zit ik gewoon klem. Het fietsen gaat prima maar het op en af stappen niet. Ik vind 600 euro ook een hoop geld (675 zelfs) maar ben er toch voor aan het sparen nu. (lees babyspullen in de verkoop aan het gooien )
      woensdag 16 juni 2004 @ 23:58:27 #117
    8885 moralia
    Grip op je zak
    pi_19952733
    Het is idd wat krap op mn ouwe gazelle met bobike zitje idd. Maaarrrrr nu zit Zoë inmiddels achterop en dat is prima. Ik denk ook dat het anders is als je twee kinderen hebt, dan zou ik het misschien ook overwegen. En ze heeft al me al iets meer dan een jaar voorop gezeten, dus dat beetje ongemak kon ik wel hebben eigenlijk.
    I want to be young and wild, and then I want to be
    middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
    pretending that I'm deaf
      donderdag 17 juni 2004 @ 10:37:40 #118
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_19958834
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2004 22:51 schreef bixister het volgende:
    oja en semtex, in 'de grote stad' is diefstalpreventie al lang een kwestie van goede en vooral VEEL sloten op je fiets doen.
    En vastzetten aan lantaarnapelen, anders nemen ze je fiets met sloten en al gewoon mee
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 17:28:50 #119
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_20688347
    Ik doe het maar even hier..

Jessie, voor op jouw gewone fiets zijn er nu ook losse dingetjes te koop die je stuur recht houden als je je kind op de fiets wil zetten.

HEBIE STUURCORRECTOR
    Houdt het fietsstuur recht als de fiets op de standaard staat. Je kunt je peuter dan gemakkelijk in het fietsstoeltje tillen.
      zaterdag 17 juli 2004 @ 20:35:09 #120
    336 Jessicaa
    pi_20692453
    Klopt Mous, die heb ik inmiddels al. Tegelijk met het dubbele standaard gekocht. Anders had ik weer niks aan dat standaard! Het werkt wel. Ik krijg ze nu veel makkelijker op de fiets gezet. Ik vind alleen die hoogte van die dubbele standaard te hoog. Als ze allebei op de fiets zitten en je wil hem inklappen dan geeft dat echt een dreun op je achterwiel. die probeer ik wel zoveel mogelijk op te vangen, maar lukt dus niet altijd.
    O en inmiddels staat mijn zadel helemaal laag en ietsie gekiept. Ik hoef dus geen andere fiets meer.
    Enne dalijk wel ff actie foto's met jouw nieuwe fiets he Moussy.

Bixis hoe is het met jou fietsperikelen?

Et heb jij je fiets al?
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 20:40:16 #121
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_20692564
    Ik heb eerlijk gezegd nog geen last van de hoogte, omdat ik een heel laag fietsie heb. Mijn fiets klapt ook niet als ik hem van de standaard haal, gewoon een beschaafd hupje.

Ik heb ook nog geen actiefoto's omdat ik hem samen met Cas gesmeerd ben vanmiddag, om zonder toeschouwers ff een rondje dorp te gaan fietsen

Alleen dat opstappen he Dat is wennen zeg!! Normaal moest ik eerst een meter steppen en dan ophupsen, maar dat gaat nu niet meer Ik ga nu zitten, tenen aan de grond en fiets zo weg
      zaterdag 17 juli 2004 @ 20:45:25 #122
    3011 E.T.
    pi_20692666
    Volgende week, jessicaa
    Echt ik koop nooit meer een fiets bij dat MegaBike Eerst was m'n bestelling niet goed doorgekomen, 100 telefoontjes later zou ie gister binnenkomen.. Gistermiddag (laat) gebeld dat ik 'm vandaag op wilde komen halen..
    "Sorry, hij is niet binnengekomen..." En dan raar vinden als Swets lichtelijk geirriteerd wordt aan die telefoon. (De levertijd van sparta zelf is max. 3 weken heb ik nagevraagd.. en ik wacht al ruim 2 maanden)
    Maar gegarandeerd, volgende week zou ie binnenkomen. Als ie er dan niet is, mogen ze hem houden. toen ik 'm trouwens bestelde stond er 659 op het kaartje... toen jij belde jessie was ie 675.. Als ze volgende week 675 af willen rekenen, mogen ze 'm ook houden. Dan bestel ik 'm wel alsnog bij BikeMotion, heb ik 'm ook met max. 3 weken. (Saskia kan toch nog niet mee )

Echt, ik heb 't zoooooooo gehad met die zaak.... Steeds beloven terug te bellen of te bellen hoe 't er mee staat en gewoon niet doen.... en allemaal smoesjes als ik bel...
      zaterdag 17 juli 2004 @ 20:47:56 #123
    336 Jessicaa
    pi_20692706
    Kan het me helemaal voorstellen. Inderdaad gelukkig dat je hem nog niet nodig heb. Anders had je er al gestaan denk ik
      † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2004 @ 20:55:01 #124
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_20692839
    Ow ET, Dat mijn schoonzus het kleinste model van de sparta amazone bestelde bij Bikemotion hadden ze een levertijd van 6 weken
      zaterdag 17 juli 2004 @ 21:01:24 #125
    3011 E.T.
    pi_20692945
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 20:55 schreef moussy het volgende:
    Ow ET, Dat mijn schoonzus het kleinste model van de sparta amazone bestelde bij Bikemotion hadden ze een levertijd van 6 weken
    Ik kreeg van de week antwoord op een mailtje dat ik had gestuurd.. max. 3 weken.
    Zal ook wel liggen aan de levertijden van Sparta denk ik
      maandag 19 juli 2004 @ 09:26:34 #126
    73327 Deviator
    papa van Nimué !!
    pi_20715957
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2004 21:32 schreef danosa het volgende:
    Ik was vandaag nog bij de plaatselijke fietsboer. Ik dacht dat er misschien ook wel andere fietsen geschikt zouden zijn en dat die dan niet zo vreselijk duur zou zijn. Zo'n mamafiets is nu toch echt een hype en misschien daarom extra duur. Komt de meneer met een prachtige Gazelle solide aan zetten van 8 nogwat. Tja, na die 8 luisterde ik al niet eens verder, damn wat zijn fietsen duur zeg!
    Geelijk dit topic opgezocht en op de andere site (fietsenophetnet) gekeken, daar is is dezelfde fiets 680 euro. Wat een verschil!!!

plaatje:
    [afbeelding]

Deze fiets is ook nadat je kind dus niet meer voorop zit nog practisch.

Trouwens ik vind de fiets van Melonovy (batavus Verona) ook erg practisch.
    MIjn vriendin heeft deze Gazelle ook, bevalt erg goed, alleen als we flinke tochten fietsen vind ze hem toch wel errrrg zwaar worden..verder top fiets
    pi_20717583
    quote:
    Op zaterdag 17 juli 2004 20:35 schreef Jessicaa het volgende:
    Bixis hoe is het met jou fietsperikelen?
    Piet en ik vinden 't allebei erg leuk en we fietsen bijna elke dag wel even. ik ben er inmiddels ook een stuk handiger in geworden en kan 't nog wel even uithouden met deze fiets, voor zolang m'n buik 't toelaat.
      † In Memoriam † maandag 19 juli 2004 @ 12:12:09 #128
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_20718667
    We hebben vandaag voor het eerst met zn 3en op de fiets gezeten, ik vond het even eng, vooral met die grote lummel achter op, maar met René voor me of naast me fietsen is enger

De boodschappen zijn in ieder geval weer binnen
      maandag 19 juli 2004 @ 15:28:39 #129
    4842 D-FENS
    Weapon of mass distraction
    pi_20722657
    De HEMA heeft soms ook een "moeder-fiets" in de aanbieding. Niet helemaal een Sparta Amazon, maar prijstechnisch helemaal geen Amazon.
    People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 23:44:55 #130
    3011 E.T.
    pi_20983577
    Afgelopen week heb ik MegaBike laten weten dat ze hun fiets kunnen houden Ik was ze zo spuugzat. Afspraken niet nakomen, niet terugbellen als dat beloofd was, keer op keer werd me gezegd dat ie nu toch echt vrijdag binnen zou komen...
    Ik heb 'm afgelopen maandag bij fietsophetnet.nl besteld en a.s dinsdag wordt ie hier thuis afgeleverd en afgemonteerd
    Eindelijk heb ik dan mijn nieuwe fiets.

Ik ben allang blij dat ik zo op tijd was met bestellen, stel je voor dat je hoort dat de levertijd zo'n 2 weken is, je kindje kan net zitten en je wilt de zomer lekker fietsend doorbrengen... Dan had dat dus mooi niet doorgegaan... De zomer is zowat voorbij

Maar goed, dinsdag heb ik m'n fiets.. (nou moet Saskia nog goed stevig gaan zitten )
      zondag 1 augustus 2004 @ 11:58:34 #131
    24184 speedfreakssj
    Bryan Adams- Run to you :9~
    pi_20987957
    Koop een kronan? fiets is van zichzelf al zwaar dus dat kind merk je dan bijna niet. lijkt me iig. of jat er gewoon eentje bij de vuilnisbak ofzo. heb ik ook gedaan al moet ik hem nog opknappen en heb ik in de verre toekomst NIET het "geluk" een "moederfiets" nodig te hebben.
      Jubileum moderator vrijdag 24 september 2004 @ 19:57:49 #132
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_22181216
    Er is nu een speciale pagina voor moederfietsen en accesoires, http://www.moederfiets.nl/ .
    Met oa een overzicht incl prijzen van alle beschikbare moederfietsen.
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_24012126
    Die op het platteland woont? ik heb bijvoorbeeld een Kronan gehad, maar daar kwam ik het platteland niet mee over Nu een sportfiets waar geen kind op kan. ik zie wel eens moederfietsen maar voornamelijk in de stad.

Dussssss, wat voor fietsen hebben jullie?
    DANYEL EN THIJS
    ....maar daarna ben ik weer triestig...
      donderdag 16 december 2004 @ 14:24:35 #134
    59332 Little_Meanie
    Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
    pi_24012169
    auto
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 14:27:13 #135
    13151 crew  Rewimo
    pi_24012239
    Misschien heb je iets aan het moederfietsentopic (dat ik niet kan vinden nu )? Je hebt ze tegenwoordig ook met 7 versnellingen, daar kun je wel een stukkie platteland mee nemen hoor
      donderdag 16 december 2004 @ 14:32:50 #136
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_24012362
    Ik heb de sparta amazone. Een moederfiets dus.
    Nog niet zo heel veel mee gefietst omdat onze puck nog een beetje te klein is (en het weer te koud)
    Fietst heerlijk. Als een "lowrider" zoals kozakkenman verklaarde.

en ik woon ook op het platteland ofzo...
      donderdag 16 december 2004 @ 14:36:57 #137
    87946 Last_Action_Hero
    Ride to live, live to ride: HD
    pi_24012456
    Voor alle motorisch gestoorde moeders! En het kind kan nog achterop ook!

Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
      † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 14:49:13 #138
    43556 miss_dynastie
    pi_24012747
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 14:27 schreef Rewimo het volgende:
    Misschien heb je iets aan het moederfietsentopic (dat ik niet kan vinden nu )?
    Moederfietsen
      donderdag 16 december 2004 @ 14:57:59 #139
    3011 E.T.
    pi_24012942
    De sparta-amazone is geweldig!
    Ik ben helemaal bekeerd, maar 't fietst echt geweldig met een kleintje voorop. Geen gedoe met tussen zadel en zitje wringen, geen zere knieen, niet wijdbeens fietsen. Buggy achterop en gaan!
    Moet er nog ff fietstassen ophangen want de tassen aan m'n stuur vindt Saskia veel te interessant! (gewone fietstassen of speciale kinderzitjes-fietstassen? iemand?)

Wat ik trouwens ook zo geweldig vind.. Hij blijft gewoon stevig staan als kind al in 't zitje zit Dus eerst kind uit de buggy, in zitje proppen en dan buggy opvouwen en aan je fiets hangen. En dan rustig wegfietsen.

Ik heb trouwens de 7 versnellingen versie en hij fietst heerlijk.
    pi_24013121
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 14:57 schreef E.T. het volgende:

Ik heb trouwens de 7 versnellingen versie en hij fietst heerlijk.
    Ik ook
      donderdag 16 december 2004 @ 15:07:55 #141
    3011 E.T.
    pi_24013179
    Laatst ging ik ff fietsen op een fiets van een ander met een 'gewoon' stuur...
    Dat fietst eng!!!!! Moet er niet aan denken om daar ook nog een kinderzitje aan te hangen eigenlijk...
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:16:17 #142
    13151 crew  Rewimo
    pi_24013428
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 14:49 schreef miss_dynastie het volgende:
    Moederfietsen
    En waarom kun jij dat wèl vinden?
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:17:35 #143
    13151 crew  Rewimo
    pi_24013454
    Ik had er gewone tassen op, E.T. Gaat prima als je ze zo ver mogelijk achteraan hangt.
      donderdag 16 december 2004 @ 15:49:28 #144
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_24014208
    enne... we hebben voor Sinterklaas (okay, Jonne heeft van Sinterklaas) een fietsstuurtje gekregen.
    Kan hij lekker zelf meesturen. (gewoon los te bestellen bij de fietsenmaker)
    pi_24015194
    De amzone is wel een behoorlijk zware een logge fiets. Door de soepele versnellingen maakt dat niet zoveel uit, maar soms met de amsterdamse bruggetjes en hekjes is dat weleens lastig. Nu heb ik de 4-versnellingen versie, ik kan me voorstellen dat je met de 7-versnellingen versie nergens meer last van hebt. Ik kan ook niet meer op een gewone fiets fietsen met zo'n eng klein stuurtje hoor .

Er bestaan geloof ik ook wel wat lichtere moederfietsen, zoals de personal bike (batavus?). Die hebben dan alleen weer niet dat grote stuur en dat is juist waardoor de amazone zo veilig voelt. Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij als mijn fiets zou omvallen, zou Isa nog niet tegen de grond komen omdat dat stuur als een soort railing om haar heen zit.

E.T., kijk trouwens wel uit hoor. Ik laat Isa ook wel even een minuut in haar eentje zitten als ik snel nog wat moet pakken, maar de laatse tijd begint ze dan gelijk vervaarlijk te swingen en dan zie ik m toch wel wiebelen. Ik heb trouwens een gewone fietstas en een buggydrager, als het goed is kan er gewoon nog een bugaboo zitje achterop.
    mooi he, alles
    pi_24015234
    kozakken, ik zoek al een tijdje zo'n regencape zoals Jonne aanheeft. Waar hebbie die vandaan?
    mooi he, alles
    pi_24015631
    ik raad deze aan:

Suzuki HAYABUSA 1300 MSRP: $10,849
    Engine: 1299cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 16-valve, TSCC
    Bore & Stroke: 81.0 x 63.0mm
    Compression Ratio: 11.0:1
    Carburetor: Keihin/Denso Fuel Injection
    Lubrication: Wet sump
    Ignition: Digital/Transistorized
    Starter: Electric
    HAYABUSA 1300 Transmission: 6-speed, constant mesh
    HAYABUSA 1300 Final Drive: #530 chain

Max Speed & Max Revs :
    1st Gear : 135 Kph
    2nd Gear : 185 Kph
    3rd Gear : 230 Kph
    4th Gear : 275 Kph
    5th Gear : 305 Kph
    6th Gear : ??? Kph
      † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 16:55:16 #148
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_24015749
    Ik heb de lichtere nepper van de moederfiets, de moederfiets van halfords Ik kon niet zo goed overweg met de "amazone-brommer"

† In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 16:56:30 #149
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_24015779
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 16:50 schreef Tomas123 het volgende:
    Hayabusa

Ik zou wel willen, maar er past geen kinderzitje op
    pi_24015862
    het kind kan op de tank zitten.
      † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 18:05:53 #151
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_24017148

Dat was niet zo'n succes
      Jubileum moderator donderdag 16 december 2004 @ 19:42:45 #152
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_24019233
    Ik zal "achter" even vragen of dit topic gemerged kan worden met het moederfietsentopic.
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 19:54:44 #153
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_24019488
    ja maar wie is er hier nou motorisch gestoord?
    pi_24047375
    Ikke, kon dit topique niet meer vinden Maarreh: Ik zal es proefrijden Halfords, Batavus, Sparta...alhoewel ik het gevoel heb dat die Sparta in de volle plattelandswind mij te zwaar zal zijn (....ach, Danielle vangt natuurlijk de meeste wind )
    DANYEL EN THIJS
    pi_24135689
    Het duurt nog wel eventjes maar in Maart ben ik jarig en heb ik ook een nieuwe fiets gevraagd (ik vraag geld en spaar hem zo wel bijmekaar,om ze moeten hem met zijn allen kopen ) en ik zie hier zoveel types voorbijkomen, en wat ik zo lees zijn jullie allemaal ook nog es dik tevreden over jullie moederfiets.
    Catootje als jij gaat proefrijden laat me ook eens weten hoe het je bevallen is aangezien hier in het zeeuwse je ook te maken krijgt met plattelands/zee wind
    alvast bedankt
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_24299462
    ik heb proefgereden op de moederfiest maar zit met de volgende dingen: ik vind het wiebelig met het stuur. Nu is het pas over een paar maanden mooi weer en dan kan Danielle alweer bijna achterop en zit ik met dat brede stuur te kijken. Zit dus toch te denken aan een wat sportiever ding waar daantje ook op mee kan...
    DANYEL EN THIJS
      FOK!fossiel zaterdag 4 juni 2005 @ 22:47:45 #157
    2628 Karin
    pi_27631449
    Ben van mijn geloof gevallen en heb vandaag deze gekocht

Bram vind het zo leuk om te fietsen met oma en ik moet nodig wat aan beweging doen. Mooie combi
    pi_27631488
    Wat stel ik me daarbij voor Karin. Oma in t voorzitje Bram achterop en jij fietsen

Nee hoor, je zal er veel plezier van hebben als ik een ieders ervaring zo lees!!!
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 4 juni 2005 @ 22:50:09 #159
    3011 E.T.
    pi_27631494
    Mooie fiets, Karin!!
      FOK!fossiel zaterdag 4 juni 2005 @ 22:51:35 #160
    2628 Karin
    pi_27631516
    quote:
    Op zaterdag 4 juni 2005 22:49 schreef jessie het volgende:
    Wat stel ik me daarbij voor Karin. Oma in t voorzitje Bram achterop en jij fietsen

Nee hoor, je zal er veel pelzier van hebben als ik een ieders ervaring zo lees!!!
    Hahahahah ja staat er raar nu ik het teruglees. Bram was dus vreselijk enthousiast over fietsen met oma dat ik zelf besloten heb een fiets te kopen.

Tnx ET!
    pi_27631532
    T leek me wel een grappig gezicht
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_27631661
    Heel veel fietsplezier!!!
      Jubileum moderator zaterdag 4 juni 2005 @ 23:00:11 #163
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_27631712
    Jaaaaaaaa kunnen we eindelijk samen fietsen
    Eva ♥ en Iris ♥
      zaterdag 4 juni 2005 @ 23:53:21 #164
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_27633071
    Leuk Karin! Ik heb sinds januari ook een moederfiets en het bevalt (ook) mij erg goed. Ik fiets er meestal ruim 4 uur per week op (Daan naar school brengen en halen) met 2 kinderen. Judith vindt fietsen ook heerlijk en Daan vindt het fijn dat ik hem zelf naar school breng en ophaal (hij kan ook met anderen mee met de auto).
    Heel veel plezier ermee!
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      zondag 5 juni 2005 @ 09:06:34 #165
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_27637496
    Hier nog een moeder die zich voortaan per slagschip vervoerd!
    En hebben er al papa's ervaring met de papa-fiets? (Een Sparta Amazone voor heren)

Die van mijn vriend wordt in week 26 geleverd en we zijn erg benieuwd!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_27637518
    wauw wt leuk, nog nooit gezien met zo'n 2e zadel!
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_27637534
    wow die is gaaf ! Maar hoe zit het met de voetjes van het kindje dat voorop zit ???
      zondag 5 juni 2005 @ 09:19:35 #168
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_27637559
    Er zitten steuntjesop, zodat daar de voetjes op geplaatst kunnen worden. Ben zelf helemaal enthousiast over die fiets, en kan niet wachten tot 'ie er is! (en dan weer wachten tot ze voorop kan bij vaders, we hebben helemaal wilde plannen in ons hoofd dat we dan ineens heeeel vaak gaan fietsen enzo.. )
    pi_27637587
    Voor moeders vind ikd at ook een veel leukere fiets
    Tot hoe zwaar kunnen kinderen zo voorop?
    Het voelt heerlijk!!!!
      zondag 5 juni 2005 @ 09:29:34 #170
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_27637600
    Oeps, dat weet ik dan weer niet, zal het vragen bij levering.
    pi_27637606
    Ja wel belangrijk. Vooral omdat er wel een groter kindje voorop moet ivm wegvallen rugsteun
    Het voelt heerlijk!!!!
      zondag 5 juni 2005 @ 09:40:29 #172
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_27637655
    Daar heb je ook helemaal gelijk in. Wij vonden het een hele stoere fiets voor papa, en natuurlijk gaf dat zadeltje de doorslag. Nu nog in de praktijk zien of het zo geweldig is als het eruit ziet. Tot die tijd hebben we natuurlijk wel een goed voor- en achterzitje zodat Luuke veilig op de fiets mee kan!
    Neem aan dat het zadeltje en de fiets berekend zijn op genoeg kilo's dus, maar zal het 's navragen!
    pi_27637846
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2004 10:42 schreef Liejannuh het volgende:
    Sparta is Batavus niet ... <knip>
    FYI:

28 sept. 1999 is Sparta door Accell overgenomen..
    Accell is het moederbedrijf van (onder anderen) Batavus
    Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
      † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 10:41:28 #174
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_27638309
    Ik weet het niet hoor, met die vaderfiets. Als je kind echt goed stevig zit is het al een jaar of 3. Dan moet je geen kort mannetje zijn, dan zit je weer constant tegen het hoofd van je kind aan te kijken.

Nou ja goed, eerder zou ik ze niet voor op die fiets willen hebben.
    pi_27639231
    Zo'n zadeltje voor voorop kun je ook gewoon los kopen bij de fietsenmaker Moussy, als je dat een leuk idee vindt voor Peet.
      † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 12:00:20 #176
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_27639764
    Ik weet het, een buuman van ons heeft gewoon een klein zadeltje op zijn stang gefabriekt, maar Peet heeft een mountainbike
      Jubileum moderator zondag 5 juni 2005 @ 19:43:10 #177
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_27653155
    quote:
    Op zondag 5 juni 2005 09:06 schreef Lishe het volgende:
    Hier nog een moeder die zich voortaan per slagschip vervoerd!
    En hebben er al papa's ervaring met de papa-fiets? (Een Sparta Amazone voor heren)
    [afbeelding]
    Die van mijn vriend wordt in week 26 geleverd en we zijn erg benieuwd!
    Wij hebben nog geen ervaring maar hij staat hier wel hoog op het verlanglijstje. Als het vakantiegeld binnen is aan het einde van de maand dan gaan we eens kijken....
    Eva ♥ en Iris ♥
      maandag 6 juni 2005 @ 10:56:01 #178
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_27668600
    Voor mij geen vlagschip. Nee, dat kan ik psychisch niet aan.
    We hebben laatst allebei een Batavus Staccato gekocht en die bevalt ook prima. Het enige wat ik van de moederfiets zou willen hebben is de standaard, voor de rest zal je mij er voorlopig (altijd jezelf indekken natuurlijk niet op zien fietsen.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2005 @ 10:59:45 #179
    13151 crew  Rewimo
    pi_27668716
    Zo'n dubbele standaard kun je gewoon onder je fiets laten zetten hoor Dutch
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      maandag 6 juni 2005 @ 11:02:55 #180
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_27668824
    Moederfietsen

Nou ben ik al van mening dat Nederlanders over het algemeen niet kunnen fietsen, maar op een moederfiets (al of niet beladen met kind(eren)) heb ik werkelijk nog noooooit een dame fatsoenlijk zien fietsen. En als je naar dat idiote stuur kijkt, snap je waarom.

Ik snap niet waarom je zo'n ding zou willen hebben.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 11:04:21 #181
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_27668866
    Zo krijg ik mn dikke hol beter tussen het zadel en het stoeltje geperst
      maandag 6 juni 2005 @ 11:07:36 #182
    136 V.
    Fuck you and your eyebrows
    pi_27668968
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef moussy het volgende:
    Zo krijg ik mn dikke hol beter tussen het zadel en het stoeltje geperst

Koffie tegen mijn beeldscherm geproest

Maarreh, dát snap ik wel, maar dat stuur is ZO breed en rond, dat je niet fatsoenlijk kúnt sturen.

V.
    Ja inderdaad, V. ja.
      † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 11:13:23 #183
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_27669171
    Gewoon doen alsof je op een motor zit, voornamelijk met je lijf sturen

Mijn stuur is trouwens niet zo breed als die van een échte moederfiets.
      woensdag 8 juni 2005 @ 22:21:18 #184
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_27758172
    Ik wil een fietskar aanschaffen, die ik kan afkoppelen en als wandelwagen verder kan gebruiken. Vanaf hoe oud kan ik Yoram daarin vervoeren in een maxicosi, of is een maxicosi niet te gebruiken in zo'n kar? Want dan moet ik zeker wachten tot hij goed kan zitten...
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_27758311
    Die van Smirre werd met bijpassende babyschaaltjes verkocht.
    Dat was dacht ik deze.

Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
    pi_27761117
    ik zou 't niet weten maar ben ook heel benieuwd poemojn!
    pi_27761261
    HIer ben ik nog steeds aan het sparen voor de fiets sparta amazone trendy aangezien Thijs toch nog niet kan zitten, heb ik nog lekker alle tijd
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
      † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 23:54:54 #188
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_27761532
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
    Die van Smirre werd met bijpassende babyschaaltjes verkocht.
    Dat was dacht ik deze.

Ik heb ook een vraag: volgens de ene fietsenmaker kun je bij een Bobike achterzitje alleen speciale fietstassen gebruiken, volgens de andere fietsenmaker kan elke fietstas erbij. Wat is jullie ervaring? Ik ben binnenkort jarig, en wil graag weten of ik die Kidsshopper fietstas moet vragen of dat ik meer keus heb.
    toevallig heb ik er vorige week bij school op gelet

Het ligt er aan of je dat stuk er tussen heb voor een mountainbike, zo te zien moet je dan die speciale tassen. En bij een normale steun maakt het niet uit. Maar goed, dat is wat mij opgevallen is bij de fietsen die bij school staan
      donderdag 9 juni 2005 @ 00:03:33 #189
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_27761736
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 22:25 schreef poemojn het volgende:
    Ik heb gewone fietstassen. Het past wat minder mooi, maar er gaat wel lekker meer in (volgens mij) en het is een stuk goedkoper. Ik heb gewoon de fietstassen erop gedaan die ik al had.
    pi_27770141
    Dat ATB-stuk heb ik wel nodig bij deze fiets. Heb jij dat ook op jouw fiets, Grijs?
      donderdag 9 juni 2005 @ 14:00:02 #191
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_27773514
    Pff wat zijn die fietskarren ontzettend duur...en voor ons eigenlijk de enige oplossing als ik binnenkort met Noa wil gaan fietsen...want ik wil ons tweede kindje dan tegen die tijd ook op de fiets vervoeren, én boodschappen doen. Dat gaat niet met een fietsstoeltje en maxi-cosi achterop. Bovendien vind ik dat niet echt prettig persoonlijk. De fietskar lijkt me veel veiliger en stabieler...

Maar die prijs...
    pi_27773809
    Die Kidcar is duur inderdaad, maar ze zijn er ook rond de 100 euro.. dus verkijk je niet op de prijzen in de link die ik gaf.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 14:10:08 #193
    13151 crew  Rewimo
    pi_27773857
    Ik had ook gewone fietstassen op mijn Amazone. Gaat best als je ze wat meer naar achteren vastmaakt.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 9 juni 2005 @ 22:58:00 #194
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_27790556
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 12:11 schreef poemojn het volgende:
    Dat ATB-stuk heb ik wel nodig bij deze fiets. Heb jij dat ook op jouw fiets, Grijs?
    Ja, dat heb ik ook. Die andere past inderdaad niet.
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 14:10 schreef Rewimo het volgende:
    Ik had ook gewone fietstassen op mijn Amazone. Gaat best als je ze wat meer naar achteren vastmaakt.
    Dat kan natuurlijk ook, maar bij mijn fietstassen was het achterlicht dan bijna niet meer zichtbaar. Bij mij zitten de fietstassen dus niet perfect onder het achterzitje en komen ze (een klein beetje) tegen de voetsteunen van het zitje aan.
    pi_27791213
    Ok, dat scheelt weer. Dit is een hybride fiets met aluminium bagagedrager, mag max 25 kilo dragen dus erg grote fietstassen heb ik toch niet nodig.. Misschien handiger om gewoon bij een goede fietsenmaker te bekijken wat de beste opties zijn denk ik.. met inruilgarantie.
    Bedankt voor jullie reacties!
    pi_29958949
    *schopje*

* Jonnetje gaat morgen waarschijnlijk ook "even" naar een fietsenzaak om te proef rijden..

Heb al een lijstje:
  • Sparta Amazone Classic/Trendy
  • Batavus Personalbike (die van Livelink)
  • Batavus Piazza
  • Batavus Verona (die van Melonovy)
  • Gazelle Solide (die van Karin)
  • Gazelle Impala

En dan eens kijken wat ze me aanraden.

Iemand verder nog tips waar ik op moet letten?
  • W ~ H ~ T
      donderdag 25 augustus 2005 @ 15:49:43 #197
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_29959268
    Jonnetje voor als je durft....
    pi_29960017
    Zodra ik er de centjesvoor heb komt erhier een sparta amazone trendy

stoere fiet Luchtbel
    pi_29961352
    Ik vind t maar eng zo'n kwetsbaar babietje voorop!
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_30008683
    quote:
    Op donderdag 25 augustus 2005 15:49 schreef Luchtbel het volgende:
    Jonnetje voor als je durft....

Huuuuuuuuuu! Dat durf ik niet hoor...

Zijn vandaag even geweest. De fietsmeneer heeft ons aan geraden om over twee of drie weekjes weer terug te komen. Dan zijn namelijk alle nieuwe 2006 modellen uit. En heb ik waarschijnlijk (meer) keuze uit aangepaste/vernieuwde modellen en nieuwe kleurtjes.
    Ik heb wat foldertjes meegekregen, zodat ik die intussen wel een beetje door kan sneupen.

Michiel had al wat zien staan, en ik vind 'm ook wel erg stoer.
    De Batavus Personal Deliverybike..

Design:
  • Dé persoonlijke fiets met een uniek duidelijk zichtbaar framenummer.

Veiligheid:
  • Door de speciale parkeervergrendeling kan het stuur niet onverwachts meer omklappen.
    Stevige tweepoot standaard; stabiel parkeren.

Comfort:
  • Robuust uiterlijk maar lekker licht trappend.
    Praktische en stevige bagagedragers; echt een 'delivery' fiets.

• Frame type: Unisex
  • Kleur: Zwart
  • Uitvoering/versnellingen: 3 versnellingen Shimano Nexus met rollerbrakes (N3)
  • W ~ H ~ T
      zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:51:40 #201
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_30023147
    Mijn moeder heeft de personal bike (dus niet de delivery)
    Wat een heer-lij-ke!!! fiets. Echt zo lekker en prettig te sturen.
    Aanrader! (plus dat Jonne heel gemakkelijk mee voorop en achterop kan)
    pi_30069187
    Zijn er hier mensen met een Fietskar? Zo ja hoe bevalt hij met fietsen en met wandelen?
    Wat zijn de voordelen?
    Wat zijn de nadelen?

Ik zit nu giga te twijfelen tussen een moederfiets en een fietskar....

Misschien kan ik door ervaringen eindelijk een goede keus maken....
    pi_30071025
    Was er ooit niet een fietskarren-topic?

Fietsen met je kroost; voor, naast of achter de fiets
    W ~ H ~ T
    pi_30071346
    Dank je wel Jonnetje
    pi_32120978
    *sgop*

Ik heb een tijd terug al eens in het speeltuinbankje gepost dat ik een nieuwe moederfiets heb besteld.
    Het is de Gazelle Bloom.
    Dit is de nieuwe moederfiets van Gazelle die vanaf 2006 de plaats van de Solide gaat overnemen.

Ik heb tot halverwege (lees: eind) oktober moeten wachten tot er een duidelijke foto op de site van Gazelle kwam.. Kan ik 'm niet linken..
    Dan maar het linkje naar de site: Gazelle Bloom

Ik heb dus de oranje versie besteld, alleen heb ik verder nog steeds niks van de fietsenmaker gehoord
    W ~ H ~ T
    pi_32179383
    Ah! Dus dat zijn *moederfietsen*!! Ik heb ze al eens zien rijden, maar ik dacht dat ze voor mensen met een balansstoornis waren ofzo.
    pi_32179419

mooie fiets jonnetje!

ik fiets nu met beide kinders op een gewone Giant damesfiets, en dat valt me eigenlijk alles mee.
    pi_33067523
    Iemand bekend met de family bike moederfietsen? www.family-bike.com staan wel wat foto's maar de volgende link is duidelijker ; http://www.speurders.nl/f(...)905/advertentie.html

Lijkt me op zich wel relaxt zo'n fiets.
      † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 11:27:51 #209
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_33067594
    ze hebben het stuur van een rollator op een fiets geprakt
    pi_33071054
    De mijne is nog steeds te koop trouwens!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_33071946
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 13:54 schreef CarOnline het volgende:
    De mijne is nog steeds te koop trouwens!
    Had je toen ook een mail gestuurd je zou me terug mailen als je hem toch niet verkocht had en niets meer gehoord dus dacht dat die verkocht was...
    pi_33073038
    ik vind 'm er wel mooi uitzien Xanthe! wel een enorme stoel daar voorop maar ook leuk als je kind zo lang voorop kan.
    pi_33073664
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 14:26 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Had je toen ook een mail gestuurd je zou me terug mailen als je hem toch niet verkocht had en niets meer gehoord dus dacht dat die verkocht was...
    Nou in het vraag en aanbod topic staat een oproepje voor je!
    Hotmail had je adres verwijderd, dus ik kon je niet terug mailen en ik wist niet wie het nou was, maar dat was jij dus!
    Mail me anders nog eens als je interesse hebt?
    Screw them.
    We're going home.
    pi_33076909
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 15:07 schreef bixister het volgende:
    ik vind 'm er wel mooi uitzien Xanthe! wel een enorme stoel daar voorop maar ook leuk als je kind zo lang voorop kan.
    Er staan er nog meer modelen van op www.cobrabike.nl 3 verschillende modellen waarvan bij 1 het kind zowel naar je toe als van je af kan zitten.
    Tot 25 kg dus en ik heb iemand gesproken die er dus nog met haar kindje van bijna 4 op en 1 van 6 op fietst (die van bijna 4 dus voorop). En doordat het gewicht boven het wiel zit en erg laag zou hij nog steeds stabiel fietsen.
    pi_33077253
    Caronline je hebt mail , ik had je oproepje niet gezien...
    pi_34902688
    *kick*

ff pimpen
    Mag ik u voorstellen aan mijn überstoere nieuwe mamma-fiets?

Zaterdag belde de fietsenmaker dat ie daar al gearriveerd was! Het enige wat bekend was was dat ie in week zes in de Gazellefabriek op de band zou staan, en dus waarschijnlijk een week later naar de fietsenmaker gestuurd zou worden. Maar afgelopen dinsdag hebben we 'm al op gehaald.
    Er zit trouwens nog een "afpak-tas" bij maar die ligt nog in de auto. Ik weet het, het zadel staat tyfus-hoog.. Qua fiets maat had ik ook veel beter één (of zelfs meer ) maat groter kunnen nemen. Maar dan had ik niet deze mooie oranje kleur..

(oja, kwaliteit van de foto's is ook zo zo.. Maar het was buiten ook KOUD! )
    W ~ H ~ T
    pi_34902775
    Jonnetje, klaar voor de OS en het WK voetballen
    pi_34902906
    Jonnetje: ik vind die fiets dus echt erg leuk! En je valt wel op zo
    She said you can paint your sky any colour
    And you can paint your dark as dark as you need
    And you can paint your light as light as you please
    It's all up to you
    pi_34903500
    leuke gave kleur
    ik wil ook ben er nog druk voor aan het sparen
      Jubileum moderator donderdag 9 februari 2006 @ 20:32:57 #220
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_34913047
    Hij is geweldig zo in het oranje
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 16 mei 2006 @ 17:39:15 #221
    3011 E.T.
    pi_37884770
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 17:25 schreef Ghost_Rider het volgende:
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje...

weet iemand waar ik zo een mamafiets kan kopen ? Of is er iemand die dat verkoopt ?
    het moet niet zooo prijzig zijn, de nieuwste sparta kost al snel tussen 800 a 1000 euro, dat vind ik overdreven duur !

Ik wil liever de helft van de prijs geven, want stel dat hij gejat wordt...

Hopelijk weet iemand iets !

(zouden ze in duitsland goedkoper zijn... ? dan hier in NL ? )
      dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44:08 #222
    124508 Ghost_Rider
    Live and let die
    pi_37884939
    Hoi rewino,

Wil je je fiets nog verkopen ? Ik ben namelijk op zoek naar een mamafiets !

Groetjes
      dinsdag 16 mei 2006 @ 21:23:42 #223
    24141 Bar_en_Mar
    Koetje boe
    pi_37892377
    Hier ga ik van de week nog kijken voor de sparta amazone centjes zijn binnen dus ik mag hem eindelijk uit gaan zoeken en uit testen.
      woensdag 17 mei 2006 @ 06:59:32 #224
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_37904671
    ik ben ff de naam kwijt, maar mijn "mama fiets" komt van de wehkamp af. en was 300 euro.
    rijdt goed, genoeg ruimte tussen mij en kind in. remt goed. stuurt goed. staat stevig op zn standaard.
    pi_37910802
    Weet niet of je hier ist mee kan?
    Fietsenwinkel.nl -> Moederfietsen
    Maar er staat een Pointer classica comfort voor ¤ 259,00 En de Sparta Amazone classic kost er ¤ 449,00 (spiksplinternieuw)
    W ~ H ~ T
    pi_37910873
    Trouwens over dat jatten... Daar heb je toch ook verzekeringen voor?
    W ~ H ~ T
    pi_37910974
    Een tweedehands Sparta Amazone Classic met vier versnellingen kost bij een fietsenmaker hier (L'stad) zo'n 300 euro.. ook wel leuk (met 3 mnd garantie). Dus wij hebben er zaterdag eentje gekocht. Fietst goed, vier versnellingen is echt genoeg (voor mij), heel stabiele fiets.
      woensdag 17 mei 2006 @ 20:41:55 #228
    124508 Ghost_Rider
    Live and let die
    pi_37928894
    Ik wil ook zo een fiets... maar hier zijn ze duurder, arggggh !
      woensdag 17 mei 2006 @ 20:56:21 #229
    3011 E.T.
    pi_37929518
    quote:
    Op woensdag 17 mei 2006 20:41 schreef Ghost_Rider het volgende:
    Ik wil ook zo een fiets... maar hier zijn ze duurder, arggggh !
    En via internet dan? Marktplaats?
    Of Wehkamp zoals hierboven genoemd? Ook halfords heeft goedkopere alternatieven en ook bij de Hema heb ik ze wel eens gezien.
    pi_37930536
    bikemotion is ook een goedkopere fietsenzaak die ook moederfietsen verkoopt die niet zo heel duur zijn prijs weet ik zo even niet
    pi_37946636
    Linkje wat ik poste is ook een webwinkel..

En ik heb net even snel gekeken maar Bikemotion is op dit moment duurder dan Fietsenwinkel.nl
    W ~ H ~ T
      donderdag 18 mei 2006 @ 12:29:30 #232
    3011 E.T.
    pi_37947013
    fietsophetnet.nl had ik 'm 2 jaar geleden vandaan
    pi_37950813
    Wie had er nou zo'n vaderfiets van hier? Nooit gehoord hoe het beviel en daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar.
    Het voelt heerlijk!!!!
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 18 mei 2006 @ 14:17:29 #234
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_37950868
    Lishe dacht ik, of tenminste de vriend van Lishe dan
    pi_37950908
    Ik dacht Poemojn. Maar kom op vertel!
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_37951089
    Nee, wij niet. Mijn man heeft alleen een racefietsje totaal geen plaats voor kinderen dus.
    pi_37951133
    Nou tijd voor een papa fiets dus
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_37951218
    Ik denk dat hij liever een papa-auto heeft
    pi_37967750
    hier vandaag de sparta amazone trendy besteld en word 19 juli pas geleverd
      Jubileum moderator donderdag 18 mei 2006 @ 22:18:19 #240
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_37968242
    Jaaaaaa ik ben ook benieuwd naar de papa-fiets ervaringen!

* Lois moet nl. nog een kadootje voor Jeroen verzinnen*
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_37981494
    was dat niet livelink waarvan de man een vaderfiets heeft?

ohnee, toch lishe, zag ik!
      zaterdag 20 mei 2006 @ 22:53:45 #242
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_38031494
    O, Ik werd geroepen...!
    Nou, de fiets is hier al een tijdje in gebruik, alleen het zadeltje nog niet. Hij is wel stoer en stevig, alleen het stuur is zo erg verstelbaar, dat de ideale stand nog niet gevonden is door lief. Maarehm, qua uiterlijk en fietsbaarheid
    pi_42261089
    Kevin heeft ook een vader fiets. Is een mooie fiets. Ik twijfel nog of ik een moederfiets of een fietskar wil. Ieder heeft zo zijn voordelen. Ik heb in princiepe nog een hele goeie fiets dus vind het een beetje zonder om die in te ruilen. Wij kijken dus nog ff rond
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_42261185
    * Vicky krijgt binnenkort een moederfiets
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_42262785
    Ik heb sinds kort een moederfiets, bij de wehkamp gekocht. Wel fijn.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 20:45:12 #246
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42265285
    Ik vind die bakfietsen wel erg gaaf die je nu ziet
    pi_42265804
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2004 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
    M'n rolex moet nog ff wachten zeker
    Dus je gaat niet meer voor de rolex, maar voor de bakfiets.

Hier trouwens ook iemand die druk gaat sparen voor een mama-fiets. Ik heb Fleur nu achter op mijn sportfiets zitten en het voorover hangen op mijn stuur met een dikke buik in de weg is geen hobby. En aangezien de volgende zich aanmeld, moet er toch een stevigere fiets komen. Fleur zal over een half jaar wel al beter de korte stukken kunnen fietsen, maar lange afstanden nog niet. Waarbij ik wel zit te denken aan zo'n stang die je tussen jouw (of die van je vent) fiets en die van haar kunt zetten, zodat ze als het ware aanhangt.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 21:59:45 #248
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42267073
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef chacama het volgende:

[..]

De 'rolex' is er al in de vorm van een erg mooie Christiaan van der Klaauw
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 september 2006 @ 22:06:36 #249
    13151 crew  Rewimo
    pi_42267232
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 21:03 schreef chacama het volgende:

Hier trouwens ook iemand die druk gaat sparen voor een mama-fiets. Ik heb Fleur nu achter op mijn sportfiets zitten en het voorover hangen op mijn stuur met een dikke buik in de weg is geen hobby. En aangezien de volgende zich aanmeld, moet er toch een stevigere fiets komen. Fleur zal over een half jaar wel al beter de korte stukken kunnen fietsen, maar lange afstanden nog niet. Waarbij ik wel zit te denken aan zo'n stang die je tussen jouw (of die van je vent) fiets en die van haar kunt zetten, zodat ze als het ware aanhangt.
    Ik heb er hier nog eentje liggen, nieuw en wel. Dus als je interesse hebt? Wij hebben hem uiteindelijk niet gebruikt.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 22:08:29 #250
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42267282
    Ow ja, dit lijkt me ook wel wat
    pi_42267328
    Rewino zeker intresse. Mail me even in mijn profiel wat je ervoor wilt hebben en hoe we hem deze kant opkrijgen...

en die van Swets is ook erg mooi, maar zie geen prijzen. Zal wel verkeerd kijken...
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 22:16:16 #252
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42267494
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 22:10 schreef chacama het volgende:

en die van Swets is ook erg mooi, maar zie geen prijzen. Zal wel verkeerd kijken...
    volgens de kampioen van deze maand ¤ 229,- Redelijk duur. Het voordeel is dat je hier gewoon het standaard fietsje aan kan hangen. Of kan dat met die anderen ook?
    pi_42267830
    Als het goed is wel... afhankelijk van je eigen fiets en van de fiets van de kleine.... lekker duidelijk he...
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 22:30:08 #254
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42267849
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 22:29 schreef chacama het volgende:
    Als het goed is wel... afhankelijk van je eigen fiets en van de fiets van de kleine.... lekker duidelijk he...
    Ah, ok. Want tot op heden had ik alleen van die halve 'aanhangfietsen' gezien.
      zondag 1 oktober 2006 @ 19:41:23 #255
    109497 Icaä
    Are you proud of who I am
    pi_42288491
    Ik heb zo'n aanhaakstang een keer bij de Aldi gekocht. Ik weet nog niet of-ie bevalt. Hij kostte in ieder geval een heel stuk minder dan die 229 van hierboven. Voor wie er op kan wachten misschien een idee.
    I'll meet you on the other side
    I'll meet you in the light
    pi_42288756
    Halfords, 89 euro: klik
    Er kan alleen geen fietsstoeltje meer achterop.
      zondag 1 oktober 2006 @ 21:43:22 #257
    109497 Icaä
    pi_42293041
    Zoiets hebben wij dus. Bij de Aldi was-ie ongeveer 50 euro.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 oktober 2006 @ 21:55:21 #258
    13151 crew  Rewimo
    pi_42293365
    Aan die stang die ik heb hang je gewoon de complete fiets. Ik heb je gemaild, chacama
    pi_43910348
    Een tijdje geleden het topic doorgelezen. Weet niet alles meer en heb geen tijd om alles te lezen. Vandaar dat ik mijn vraagjes nu stel.
    Ik mag een moederfiets uitzoeken van ca 500,-
    Nu had ik onderstaande gezien. En ik weet niet welke het beste is. Iemand ervaringen met 1 van de 3? Fietst het ook lekker zonder zitje voorop?

Ik dacht dat Bikemotion niet goed beviel. Iemand ervaring met fietsenwinkel.nl?

Alvast bedankt!

Montego Llberty 7
    http://fietsenwinkel.nl/library/modules/shop/showproduct.asp?ProductID=989&CID=145

Sparta Amazone Classic
    http://fietsenwinkel.nl/library/modules/shop/showproduct.asp?ProductID=622&CID=145

PRINCIPE GENERATION moederfiets

http://www.hamitrading.nl/fotos/Moeder%20LAAG%20zit%201.JPG
      Redactie Frontpage zondag 26 november 2006 @ 18:01:59 #260
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_43910432
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 17:58 schreef Ingrid19 het volgende:

Ik mag een moederfiets uitzoeken van ca 500,-
    Ik heb je alleen een moederfiets beloofd mits de auto verkocht is!
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_43910537
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:01 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb je alleen een moederfiets beloofd mits de auto verkocht is!

Dan is het ook wel nodig ja! Dus ik hoop op tips/ervaringen!
      zondag 26 november 2006 @ 19:37:51 #262
    109497 Icaä
    pi_43913227
    Ideetje: in de tijd dat je wacht op reacties kun je misschien toch even beter het topic scannen, zo veel pagina's zijn het nou ook weer niet. Dan kun je daarna misschien nog even gericht een vraag stellen.
      zondag 26 november 2006 @ 21:24:35 #263
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_43915314
    weet iemand misschien of een voorstoeltje handiger is op een opoefiets (dan op een 'gewone' stadsfiets) vanwege geldgebrek??
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zondag 26 november 2006 @ 21:59:57 #264
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_43915869
    Persoonlijk vind ik de ruimte te klein voor het zitje, zou het dus als ik jou was uittesten.
    pi_43915908
    poeh hier zat thijs gewoon in een voorzitje op een stadsfiets niet denderend veel ruimte maar het ging net, kon er net tussen.

een voordeel denk ik aan een opoefiets is denk ik het feit dat het stuur wat breder is en er vaak geen draden en dergelijk aan hangen...
    pi_43916019
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 19:37 schreef Icaä het volgende:
    Ideetje: in de tijd dat je wacht op reacties kun je misschien toch even beter het topic scannen, zo veel pagina's zijn het nou ook weer niet. Dan kun je daarna misschien nog even gericht een vraag stellen.
    Moest ook nog eten, kims luier verschonen, kim toch maar in bad doen. Telefoon en nog een keer telefoon, was ophangen.

Maar ik vraag me eik af of iemand ervaring heeft met fietsenwinkel.nl

En of een merk, zoals sparta beter is dan de andere (onbekendere) merken.

Gaat topic nog eens lezen, aantal maanden geleden ook gedaan
      zondag 26 november 2006 @ 22:22:48 #267
    61800 Rottdog
    pi_43916235
    Stuur van een opoefiets is dan wel breder maar het stuur staat schuiner richting zadel wat de ruimte beperkt.
      zondag 26 november 2006 @ 22:47:00 #268
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_43916644
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:
    weet iemand misschien of een voorstoeltje handiger is op een opoefiets (dan op een 'gewone' stadsfiets) vanwege geldgebrek??
    Ik heb een oma-fiets met een GM-fietszitje (weet niet of BoBike of ander merk groter/kleiner is ofzow). Ik weet niet of dat beter is in vergelijking met een gewone stadsfiets, maar voor mij werkt dit prima. Ik heb alleen wel het zadel lager gezet zodat ik met m'n voeten bij de grond kan
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      zondag 26 november 2006 @ 22:47:51 #269
    109497 Icaä
    pi_43916658
    Fietsenwinkel.nl daar heb ik prima ervaringen mee. Net als bikemotion trouwens, maar dat was al weer een jaar of 4 geleden.

Fietsen werden beide keren rijklaar geleverd; je moet alleen het stuur even rechtdraaien en de trappers vastzetten.
      maandag 27 november 2006 @ 07:40:18 #270
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_43920511
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 22:47 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik heb een oma-fiets met een GM-fietszitje (weet niet of BoBike of ander merk groter/kleiner is ofzow). Ik weet niet of dat beter is in vergelijking met een gewone stadsfiets, maar voor mij werkt dit prima. Ik heb alleen wel het zadel lager gezet zodat ik met m'n voeten bij de grond kan
    Volgens mij hebben wij een BoBike-zitje en dat gaat ook heel goed op een opoefiets.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_43935020
    Tis al niet meer nodig helaas.
    pi_43935266
    bij bikemotion hebben wij toendertijd thijs zijn kinderfietsje vandaan gehaald, en hangt ook nog steeds aan mijn stuur van de fiets
    pi_43935856
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 18:00 schreef Ingrid19 het volgende:
    Tis al niet meer nodig helaas.
    Toch niets vervelends hoop ik, Ingrid?
    pi_43936672
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 18:33 schreef owlet het volgende:

[..]

Toch niets vervelends hoop ik, Ingrid?
    Nee, we dachten de auto verkocht te hebben. Maar dus niet. Van dat geld kon ik de fiets dan kopen. Baal er heel erg van.
      maandag 27 november 2006 @ 22:21:00 #275
    61800 Rottdog
    pi_43946350
    Ingrid nooit geld uit geven wat je niet in handen hebt voorkomt een hoop teleurstellingen.
    pi_43969714
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 22:21 schreef Rottdog het volgende:
    Ingrid nooit geld uit geven wat je niet in handen hebt voorkomt een hoop teleurstellingen.
    Dat is ook zo.
    pi_43975824
    En nog een wereldtip: niet zo'n overgewaardeerde moederfiets kopen. Koop gewoon een degelijke stevige 2e hands damesfiets 500 euro aan een nieuwe fiets, en dan volgende week weer naar WGR Gelukkig hebben jullie nu weer bedenktijd Ik hoop uiteraard wel dat jullie de auto nog kunnen verkopen!
    pi_43977555
    Of een tweedehands moederfiets, dan kun je nog 100-200 euro of meer aan iets anders besteden.
    Succes met de verkoop van jullie auto.
      woensdag 29 november 2006 @ 06:53:52 #279
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_43982494
    Nu het topic toch weer in hoger regionen staat.
    Wat mij, nu ik 'm een jaartje gebruik, ontzettend tegenvalt aan de moederfiets..... De kleine(re) bandjes. Voor korte stukjes is de fiets fijn en prima. Maar echt een stuk fietsen, pfff, ik trap m'n benen onder mn lijf vandaan.
    pi_43998622
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 22:45 schreef poemojn het volgende:
    Of een tweedehands moederfiets, dan kun je nog 100-200 euro of meer aan iets anders besteden.
    Succes met de verkoop van jullie auto.
    Heb van de week op marktplaats gekeken. Kon toen niks in de buurt vinden.
    Maar is wel een idee. Heb nu een brakke fiets.
    Dank je.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 november 2006 @ 18:24:08 #281
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_43998949
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 06:53 schreef Lishe het volgende:
    Nu het topic toch weer in hoger regionen staat.
    Wat mij, nu ik 'm een jaartje gebruik, ontzettend tegenvalt aan de moederfiets..... De kleine(re) bandjes. Voor korte stukjes is de fiets fijn en prima. Maar echt een stuk fietsen, pfff, ik trap m'n benen onder mn lijf vandaan.
    Natuurkundig gezien is dit onzin
      woensdag 29 november 2006 @ 18:42:14 #282
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_43999494
    Dat zal zo zijn, maar ik pak toch echt liever de papafiets van lief. Die trapt minder ongelukkig. Hoe dan ook, en waar het dan volgens de natuurkunde aan moet liggen, jammer is het wel.
      woensdag 29 november 2006 @ 19:08:37 #283
    109497 Icaä
    pi_44000405
    Kleine wieltjes, of brede banden Lishe?
    Plus een groot gewicht van de fiets zelf.

Het enige dat helpt is om de banden heel hard op te pompen. Dan gaat het wel. En zie het zo, als je straks weer op een gewone fiets fietst, fiets je echt iedereen voorbij!
    pi_45506444
    *schop*

Ik ben nu druk op zoek naar een moederfiets, maar damn, ze zijn echt duur!
    dus dan maar kijken naar een normale, goede fiets, waar ook een zitje voorop kan.

die Sparta Amazone Classic ziet er wel erg mooi uit zeg...
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_45506585
    ow, en is iedereen nog tevreden met de moederfiets?

ik twijfel heel erg.. of een gewone fiets of een moederfiets.
    Op dit moment is Sarah 6 maanden, en we willen heel graag (over een half jaar/ of een jaar) ofzo voor een 2e kindje gaan, maar ja.. is het dan al verstandig om een moederfiets te kopen?
    En ons derde wonder Lucas!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_45507325
    Ik zou een normale stevige fiets kopen met een goed zitje en er een stevige dubbele standaard op laten zetten. Ik denk dat je daar uiteindelijk veel langer plezier van hebt en dat zowel voor lange stukken fietsen als voor korte stadstripjes een normale fiets, met normale wielen/banden en een wat lichter en wendbaarder frame een normale fiets veel prettiger is. Misschien met zo'n leuk karretje er achter?
    pi_45507420
    quote:
    Op zaterdag 30 september 2006 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ow ja, dit lijkt me ook wel wat
    Het lijkt me ernstig link. Brrr. Maar ik ben dan ook geen fan van die aanhangwagentjes die je zoveel ziet nu. Mensen vergeten vaak dat er nog wat achter hun fiets hangt, lijkt het, en dat heb ik in R'dam al zo vaak nét goed zien gaan.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      vrijdag 19 januari 2007 @ 15:46:55 #288
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_45507629
    Hier hadden we een Sparta amazone besteld, een rode, met alles er op en eraan, precies zoals ik hem hebben wilde.
    Helaas is het door het overlijden van Thijs geanuleerd waar ik overgens nu ook heel blij om ben,want anders had ik nu met een moederfiets gezeten...

Maar bij een eventueel volgend kindje zou ik zo weer gaan voor een mamafiets
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
    pi_45522260
    CrazyMoon ik heb een moederfiets staan in de schuur dieniet gebruikt word. Hij is nog gloedieuw ne 3 minuutjes op gefietst. Het is geen merkfiets. Ik heb wel een foto eventueel.
    pi_45528180
    Ik heb een Sparta Amazone en ik ben er erg tevreden mee.
      zaterdag 20 januari 2007 @ 11:06:56 #291
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_45528327
    En ik een Montego Liberty 7, geweldige fiets met 'gewone' maat wielen.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      zaterdag 20 januari 2007 @ 14:38:30 #292
    3011 E.T.
    pi_45532967
    Het grootste pluspunt van mijn Sparta Amazone vind ik het grote stuur

Daardoor heb je geen last van het voorzitje; je komt er niet met je knieeen tegenaan bij het fietsen, sturen gaat zonder problemen (weer geen knieeen die in de weg zitten), je hebt goed de ruimte om op en af te stappen..
    De rest van de 'extra's' die een moederfiets heeft vallen voor mij in het niet bij het grote stuur!
      zaterdag 20 januari 2007 @ 15:14:43 #293
    37150 livelink
    pi_45533672
    Ik heb een zgn. stadsfiets die ook als semi-moederfiets verkocht wordt. Mijn vriend heeft een gewone fiets, waar hij ook een voorzitje op kan doen, maar als hij met de kinderen gaat fietsen pakt hij toch altijd mijn fiets. Het maakt dus echt veel uit als een man van 1.90 vrijwillig op een fiets gaat zitten van een vrouw van 1.56
      zaterdag 20 januari 2007 @ 16:21:32 #294
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_45535146
    wauw livelink ben jij ook al 1.56

we kunnen wel een kleine vrouwen club gaan beginnen
      zaterdag 20 januari 2007 @ 17:28:44 #295
    37150 livelink
    pi_45537089
    Ja, met Moussy erbij zijn we al met z'n 3en! Maar om op het oorspronkelijke onderwerp terug te komen, ik had denk ik echt niet met twee kinderen durven te fietsen als het geen moederfiets was geweest.
      zaterdag 20 januari 2007 @ 18:02:21 #296
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_45538012
    ik vind met 1 kind al eng
    pi_45538941
    Ik wil ook nog steeds een moederfiets... In eerste instantie zou ik ook de Montego Liberty krijgen.. maar er kwam van alles tussen...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zaterdag 20 januari 2007 @ 20:36:43 #298
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_45542993
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 14:38 schreef E.T. het volgende:
    Het grootste pluspunt van mijn Sparta Amazone vind ik het grote stuur

Daardoor heb je geen last van het voorzitje; je komt er niet met je knieeen tegenaan bij het fietsen, sturen gaat zonder problemen (weer geen knieeen die in de weg zitten), je hebt goed de ruimte om op en af te stappen..
    De rest van de 'extra's' die een moederfiets heeft vallen voor mij in het niet bij het grote stuur!
    Dat heeft volgens mij meer te maken met de hoogte van het stuur/zitje en de tussenruimte tussen stuur en je eigen zadel, en niet hoe groot of breed je stuur is.

Ik heb de Gazelle Bloom

Deze heeft wel een breder stuur dan normale fietsen maar niet dat extreem brede slagschip-stuur als bijvoorbeeld de Amazone. En ik kom met mijn lange benen ook niet tegen het zitje aan.
    Ik hoorde wel eens de vraag hoe je met zo'n heel breed stuur moet fietsen/sturen en dat iemand toen het voorbeeld gaf "zoiets als je stuurt als met motorrijden". Dat heb ik dus niet met mijn fiets. Het stuur is een klein beetje breder maar je kan er nog wel gewoon mee sturen zeg maar.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    pi_46172622
    Mijn man kan via zijn werk een fiets aanschaffen en we willen daarom een moederfiets kopen. We zijn aan het twijfelen tussen de Sparta Amazone Trendy en de Classic, maar die Gazelle Bloom lijkt me ook wel wat. Qua prijs vergelijkbaar met Trendy geloof ik...
    Het enige is dat ik niet weet wat precies het verschil is behalve de naam en het uiterlijk. Weet iemand hier de voordelen van een Trendy t.o.v. Classic en de verschillen met de Gazelle Bloom? Ik kan het in dit topic niet vinden...

(ik ben trouwens 1.64 dus ook niet erg groot...)
    pi_46174971

Ik heb deze nieuw staan in de schuur, deze is wat voor de kleinere mensen (ik ben 1.68). Er is 1x op gereden.
      zaterdag 10 februari 2007 @ 16:29:08 #301
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_46175070
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 23:40 schreef Anitra het volgende:
    CrazyMoon ik heb een moederfiets staan in de schuur dieniet gebruikt word. Hij is nog gloedieuw ne 3 minuutjes op gefietst. Het is geen merkfiets. Ik heb wel een foto eventueel.
    Heb je die nog? *eventueel interesse*
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')