abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18072511
Ik ben op zoek naar een 2e hands fietskar, en nu ben ik van plan om deze te kopen:

Het is een kidcar cocoon.

Heeft er iemand ervaring met deze kar?
Ik weet er nog helemaal niks van, maar wil graag de komende tijd een stukje meer bewegingsvrijheid met twee kleintjes....
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:25:18 #2
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_18072879
hoi heb er geen ervaring mee maar ben ook opzoek naar een tweede hands fiets kar.
weet jij of er een maxicosi in kan?
pi_18073436
Er zijn zover ik weet wel modellen waar een maxi cosi in kan, als je even zoekt op "fietskar" en "test" met Google kom je bij de test van de consumentenbond, daar staat wel wat info over verschillende karren.
De kar die ik nu misschien ga kopen stond daar niet bij
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 maart 2004 @ 23:14:33 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18074037
Heb je in het aanbiedingentopic gekeken? Lidl heeft ze in de aanbieding deze week (al weet ik niet hoe de prijs ligt ten opzichte van 'jouw' kar natuurlijk).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18076125
Hema heeft ze nu ook, voor 149 euro geloof ik.
Ik heb zelf een KidCar, een van de betere merken volgens mij. Er zijn babyschelpen te koop voor 60-70 euro waar een baby in kan, geen maxi-cosi. Wat ik wel gehoord heb is dat mensen een ouwe cosi nemen (Marktplaats, kringloopwinkel) en die zo verzagen/aanpassen dat die als babyzitje gebruikt wordt. Wij hebben zelf een constructie gemaakt met sjorbanden en van die fietsspinnen (hoe heet dat ) zodat Lara strak in haar eigen cosi zat, en dan kon ze daarna zo met cosi en al op de maxitaxi die ik er achteraan hing. Lara zit nu in het voorzitje en Britt en Romée kunnen wel nog 2 jaar in de kar als het moet.

Bevalt dus prima.
Screw them.
We're going home.
  woensdag 31 maart 2004 @ 08:57:47 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18077936
Ik wou misschien die van de Hema kopen, hij zag er wel degelijk uit, maar of het ook echt een goede is weet ik niet
pi_18078793
Het lijkt me echt reuze handig zo'n fietskar en volgens mij vinden de kids het ook hardstikke leuk om zo gereden te worden. Uit de wind en de regen
  woensdag 31 maart 2004 @ 10:34:27 #8
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_18079089
Wij hebben zo'n kar.

Een verkleiner (schelp) voor je kindje kun je het beste huren bij Baby-rent. Die dingen kosten een hoop geld (CarOnline zei het al) en je huurt ze al voor een paar euro per maand.

De kinderen vinden het heerlijk om rondgereden te worden.
Overigens kun je op marktplaats voor neit al te veel geld ook zo'n kar kopen (wij dus ook gedaan)
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_18079389
Het lijkt me heel gaaf en voor de kinderen lijkt het me ook prettiger zitten als een fietsstoeltje. Maar het idee dat het achter je fiets bungelt. Nee ik vind het een onveilig idee. Ben zo bang dat een auto je kindjes niet achter je ziet hangen.
Of kunnen gebruikers mij daar positieve dingen over vertellen. Over de veiligheid van zo'n karretje dus.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_18081686
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 10:51 schreef jessie het volgende:
Het lijkt me heel gaaf en voor de kinderen lijkt het me ook prettiger zitten als een fietsstoeltje. Maar het idee dat het achter je fiets bungelt. Nee ik vind het een onveilig idee. Ben zo bang dat een auto je kindjes niet achter je ziet hangen.
Of kunnen gebruikers mij daar positieve dingen over vertellen. Over de veiligheid van zo'n karretje dus.
Ja maar wat wil je horen dan? Het is gewoon veilig, en automobilisten zien je echt wel.
Het is je eigen idee en als jij je daar niet prettig bij voelt, dan zou ik het ook niet doen als ik jou was
Ze zien je echt wel, ik heb een knalgele en met een vlag zien ze je helemaal. Hij hangt er echt geen meters verder achter hoor, sluit vrij kort aan achter je achterwiel.
Stel je voor dat je valt, dan valt de fietskar niet, de kinderen zitten veiliger dan als ze bij je achterop zouden hebben gezeten. Je kan er lekker je boodschapjes in kwijt en kindertjes zitten lekker droog en uit de wind. Ik vind het iig een aanrader
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2004 @ 12:56:36 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18081792
Kijk in ieder geval goed of er geen armpjes/beentjes in de buurt van bewegende delen (wielen) komen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 31 maart 2004 @ 13:02:48 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18081927
Jessie, ik zie bij mij in de buurt tegenwoordig ook vaak een vrouw fietsen met zo'n fietskar voor haar. Je krijgt dan een soort bakfietsidee. Het is volgens mij geen eigen bouwsel, dus het moet te koop zijn. Ik vind dat ook een veiliger idee dan de fietskar achter me. Voor me heb ik er zicht op.
Maar Caronline heeft waarschijnlijk gelijk dat het puur een idee is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18082084
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:02 schreef livelink het volgende:
Jessie, ik zie bij mij in de buurt tegenwoordig ook vaak een vrouw fietsen met zo'n fietskar voor haar. Je krijgt dan een soort bakfietsidee. Het is volgens mij geen eigen bouwsel, dus het moet te koop zijn. Ik vind dat ook een veiliger idee dan de fietskar achter me. Voor me heb ik er zicht op.
Maar Caronline heeft waarschijnlijk gelijk dat het puur een idee is.
Hee, dat klinkt interressant.
Dat wil ik wel eens zien......... Hoe het eruit ziet..
W ~ H ~ T
pi_18082344
Caronline wat ik wil horen, zijn dus de ervaringen m.b.t. de veiligheid. Hoe stuurt het met zo'n ding. Kunnen de kids elkaar achterin makkelijk los maken (dat lijkt me namelijk ook zo eng) Het zal inderdaad een groot gedeelte mijn eigen verzinsel zijn hoor hahaha die engheid dan. Maar inderdaad een grote gele vlag achterop dan val je al meer op ja.

O wat grappig Livelink dat je die dingen ook voor voor heb. Ik heb nu Bo achterop zitten en ook al fietst het een stuk beter ik vind het maar niks. Ik ben zo bang dat ze die sluiting los maakt.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 maart 2004 @ 13:25:19 #15
13151 crew  Rewimo
pi_18082420
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:10 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Hee, dat klinkt interressant.
Dat wil ik wel eens zien......... Hoe het eruit ziet..
Kijk hier maar eens: http://www.christianiabikes.nl/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_18082572
Ziet er leuk uit Rewimo...alleen die prijzen
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 maart 2004 @ 13:32:09 #17
13151 crew  Rewimo
pi_18082603
Ja, duur zijn ze hè. Die moet je eigenlijk ergens tweedehands op de kop zien te tikken. Ik zie er hier trouwens ook vaak mensen mee fietsen, er kunnen zelfs 4 kids in de bak en dan kunnen je boodschappen er kennelijk ook nog bij Het ziet er wel gezellig uit.
pi_18082668
Ja lijkt me ook echt heel leuk. Ik zie die 2 meiden wel van me voorop zitten Ik zie me hier in Rotterdam alleen geen boodschappen doen met zo'n fiets. Ik denk dat als ik dan terug komt met me boodschappies dat die dan weg is
Het voelt heerlijk!!!!
pi_18082993
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:21 schreef jessie het volgende:
Caronline wat ik wil horen, zijn dus de ervaringen m.b.t. de veiligheid. Hoe stuurt het met zo'n ding.
Veiligheid is goed, ik heb nog geen onverwachte dingen gehad. En sturen is niets anders dan normaal.
quote:
Kunnen de kids elkaar achterin makkelijk los maken (dat lijkt me namelijk ook zo eng)
Nee, nou misschien als ze groter zijn maar dan kunnen ze er alsnog niet uit. Er zit net zo'n sluiting aan als een wandelwagen. Maar er overheen heb je of een hor bij mooi weer of een regenscherm bij koud weer, wat dus vast zit aan de kar. Dus ze vallen er echt niet uit.
quote:
Het zal inderdaad een groot gedeelte mijn eigen verzinsel zijn hoor hahaha die engheid dan. Maar inderdaad een grote gele vlag achterop dan val je al meer op ja.
En je valt heus wel op hoor! Plus je wordt sneller voorgelaten als je staat te wachten bij een kruispunt ofzo
quote:
O wat grappig Livelink dat je die dingen ook voor voor heb. Ik heb nu Bo achterop zitten en ook al fietst het een stuk beter ik vind het maar niks. Ik ben zo bang dat ze die sluiting los maakt.
Ja dat is ook eng maar dat vind ik achterop enger dan in de kar
We hebben zoals gezegd een dichte, dus er zit bij mooi en bij slecht weer altijd wat voor. En ze hebben hem nog nooit losgemaakt hoor.
Screw them.
We're going home.
pi_18088048
Even een crosspost vanuit..... [Centraal] Nu in de aanbieding.
Ik vond 'm hier ook wel tussen passen.

Van 29 maart t/m 11 april in de aanbieding bij de HEMA...

FIETS- EN WANDELWAGEN
Voor 2 kinderen. Eenvoudig te
koppelen aan een fiets. Maximaal
belastbaar 36 kg 189.- nú 149.-
REGENHOES 6.75
W ~ H ~ T
pi_18089467
't Schijnt wel lastiger te zijn om de bocht te nemen met een fietskar, je maakt een grotere draaicirkel. Ik ben in elk geval een keer omvergereden door een vrouw met fietskar die in de bocht op mijn weghelft kwam.
  † In Memoriam † woensdag 31 maart 2004 @ 19:56:45 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_18090649
Ik heb eens op een fiets gefiets waar je een rolstoel voor kon doen... het moraal van dit verhaal, ik hing met fiets-rolstoel en inzittende in de bossies. Volgens mij is zo'n ding achter je fiets makkelijker fietsen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 31 maart 2004 @ 20:47:42 #23
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_18091901
* meldt
en de kar heeft al heel wat km's afgelegd
is inmiddels 3 jaar oud en kostte toen 1000 gulden
de onze is wel extra breed zodat een maxicosi en kind naast elkaar kunnen.
Merk: ik zal s in de garage gaan kijken straks
pi_18092067
De fietskar waar ik het over had zou 99 euro moeten gaan kosten. Maar er is nog iemand die morgen komt kijken en die koopt de kar misschien wel

De verkoper zei verder nog dat de breedte veel mensen tegenhoudt, de kar is 86 cm breed, en een doorsnee schuurdeur maar 80. Ik heb even gemeten en inderdaad, rond de 80 cm.
De plastic kap is inklapbaar, en de wielen kunnen er volgens hem makkelijk af.

Hebben alle mensen met een fietskar dan zoveel ruimte vraag ik me nu af? We hebben een niet al te groot schuurtje waar ook nog fietsen instaan en de ingeklapte duobuggy moet er ook nog bij.

Jessie, als Janneke straks groot genoeg is, ga je dan met de twee meiden tegelijk fietsen?
Mijn probleem is dat ik te klein en niet dun genoeg ben om veilig te kunnen fietsen met een kinderzitje aan de voorkant. Ik moet dus als vriendje aan het werk is alles lopend doen, en dat vind ik minder. Vooral als het straks nog mooier weer wordt wil ik er lekker op uit kunnen.

En voor ze helemaal zelfstandig kunnen fietsen zijn we nog jaren verder. Ik zie het bij m'n buurvrouw, die heeft twee meiden van 5,5 en 4 denk ik. Die heeft ze nog regelmatig samen mee op de fiets.

Als ik mezelf zo hoor, denk ik dat ik wel een fietskar moet hebben, een tweede auto zit er niet in.
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:29:29 #25
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_18093003
Bij ons staat alles in de garage en de auto's staan buiten.
en onze oudste van 7 zit ook wel eens achterop de fiets in het zitje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')