Gerako | vrijdag 2 april 2004 @ 17:28 |
Thema voor deze keer: Buell Buell quote:Erik Buell quote:Buell XB9r ![]() ![]() Specificaties: quote:Buell XB12r ![]() ![]() Specificaties: quote:Buell XB9s ![]() ![]() Specificaties zijn gelijk aan die van de Buell XB9r. Buell XB12s ![]() ![]() Specificaties zijn gelijk aan die van de Buell XB12r De voorafgaande delen: De eerste Fok! motormeet? De eerste Fok! motormeet! [deel 2] De tweede Fok! motormeet! De tweede Fok! motormeet! (deel 2) De tweede Fok! motormeet! (deel 3) De tweede Fok! motormeet! (deel 4) De tweede Fok! motormeet! deel 5 De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6] De tweede Fok! MotorMeet! [deel 7] De tweede Fok!MotorMeet [deel 8] De tweede Fok!MotorMeet [deel 9] De tweede Fok!MotorMeet [deel 10] De tweede Fok!MotorMeet [deel 11] De tweede Fok!MotorMeet [deel 12] De tweede Fok!MotorMeet [deel 13] De tweede Fok!MotorMeet [deel 14] De tweede Fok!MotorMeet [deel 15] De tweede Fok!MotorMeet [deel 16] De tweede Fok!MotorMeet [deel 17] De tweede Fok!MotorMeet [deel 18] De Tweede FOKMotormeet deel 19 De Tweede FOK MotorMeet - Part 20 FOK MC] Suzuki GSX-R [deel1] [FOK MC] Honda CBR [deel 2] [Fok MC] Kawasaki 'Let the good times roll' [deel 3] [FOK MC] Yamaha R-series [deel 4] FOK MC] BMW R-series[deel 5] [FOK MC] SuperMotards [deel 6] Fok Motorclub [SC deel 7] Fok Motorclub [SC deel 8] Het meet topic: [FOK MC] Motormeet | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:29 |
Gaaf thema! Beter dan die van mij vorige keer. ![]() | |
Gerako | vrijdag 2 april 2004 @ 17:30 |
quote:Wil niet opscheppen maar hij is beter als de vorige inderdaad ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:31 |
@Makster, morgen ga ik de ZXR pas halen maar nu heb ik meteen de volledige servicedata bij de hand. Volgens de manual zitten die luchtslangen er echt voor de lol trouwens, hebben geen functie. Moet meteen een beurtje uitvoeren bij de motor aangezien deze al bijna 2 jaar zo goed als stilstaat dus het was zaak die hele handel voor dit weekend uit te printen. Morgen meteen ff nieuwe olie en een nieuw filtertje halen. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 17:33 |
Owkee das duidelijk ![]() En zie je wel dat ik gelijk had met die slangen ![]() ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:35 |
quote:Nee je hebt niks gemist, wilde alleen de hele handel op mijn werk uitprinten omdat dit veel sneller gaat en ik dubbelzijdig kan printen, dan blijft het een beetje compact. Het gaat dus om de workshopmanual en service voor de ZXR400. ![]() Ik moet de motor morgen of overmogen meteen oliebeurtje geven omdat ie zolang heeft stilgestaan. Lagertjes e.d. vinden oude olie niet zo leuk. ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:36 |
quote:Ik kan natuurlijk wel proberen er een ramair van te maken. ![]() | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 17:38 |
quote: ![]() Ik hou je niet tegen. Probeer het eerst ff uit op je eigen bike en als het werkt mag je het ook wel bij mij inbouwen ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:41 |
quote:Zeg dat maar niet te hard... Er komt las- en spuitwerk aan te pas en ik ben wel gek genoeg om dat te doen maar of jij dat ook bent? ![]() Edit: jullie hebben niet de volledige manual maar alleen het L supplement. Je moet ook de H nog hebben, dit is het eigenlijke WPH. Als je interesse hebt kan ik die wel hosten. Microfiches zijn ook wel handig, die kan je bij www.zxrworld.com halen. Heb je meteen de partnummers van Kawa zelf maar de tekst is in het japans. Beetje uitvogelen dus maar als mij het lukt dan moet het jullie zeker lukken. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 17:45 |
quote:Dat is inderdaad de vraag heh ![]() Laat ik het zo zeggen, stel je gaat er onwijs op voorruit qua acceleratie en vermogen dan ben jij de man en volg ik je in je avontuur ![]() Denk dat ik trouwens met mijn grote beurt ook achter een groter tandwiel laat zetten. Heb gehoord dat de motor beter in zijn toeren komt (logisch) maar dat de top ook hoger komt te liggen. Afgezien van het feit dat is sneller optrekt natuurlijk ![]() Ik heb wel interesse ![]() ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:46 |
quote:Bijna... Top komt lager te liggen en de accelleratie gaat erop vooruit. You can't have both. | |
Gerako | vrijdag 2 april 2004 @ 17:50 |
Je kan het wel beide hebben. Als je motor in de hoogste versnelling niet meer het vermogen heeft om helemaal door te gaan tot de rode streep, kan het helpen om een kleiner tandwiel voor te plaatsen, om wel het maximale toerental te halen in de hoogste versnelling. Heeft laatst in de Moto73 een heel (ingewikkeld) stukje gestaan over al die tandwiel verhoudingen. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 17:50 |
quote:Dat dacht ik dus ook, maar hoorde een of ander verhaal dat met de overdrive van de 6e versnelling te maken had ofzo. Doordat ie met een groter achtertandwiel verder in zijn toeren trekt kwam de top ook hoger ofzo. dacht dat het zoiets was hoor, vond het verhaal zelf ook al een beetje vreemd. Maarja je ktrekt vaker op dan dat je op zijn top rijdt toch ![]() | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 17:51 |
quote:Ja zoiets was het inderdaad ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 17:54 |
quote:Klopt ook, in theorie is het zo dat je beide niet kan hebben en de meeste motoren met een perfect passend tandwiel setje de fabriek uit komen rollen. Er zijn ook motoren die dit niet hebben maar dit zijn over het algemeen geen SS's. | |
Patrick281 | vrijdag 2 april 2004 @ 18:37 |
quote:Ik lees juist niet anders. ![]() Zelfs bij mijn Bimota raadde een gebruiker mij een ander tandwiel aan omdat de koek nu bij 240 km/u op is. (en hij moest lossen bij een R1) Maar Makster: je moet het dus zoals Gerako aangeeft in het voortandwiel zoeken. (die zijn ook makkelijker te krijgen, een achtertandwiel moet je laten maken) En die slangen eindigen bij het luchtfilter. Geen ram-air zoals het ontworpen is, maar wel extra verse en koude lucht. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 18:49 |
quote:Hoorde dat als je voor een ander tandwiel zet je ketting veel harder slijt. Of was dat nou met het achtertandwiel? Nee was bij voor. Maar weetje zeker dat er geen andere passende achtertandwielen te krijgen zijn? Niet dat het verder boeit want anders doe ik er toch gewoon voor een ander op ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 2 april 2004 @ 19:01 |
quote:Qua onderdelen zijn de gekste dingen te krijgen, maar het zal standaard niet te krijgen zijn vermoed ik. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 19:41 |
quote:En het verhaal van die slijtende ketting? Weet je daar iets over of heb ik dat gewoon verkeerd gehoord? Ben op dit moment eigenlijk te gaar om zelf te denken ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 2 april 2004 @ 19:45 |
quote:Ach ik ben ook gaar, al de hele week ziek en gewoon gefitnessed, hardgelopen. Alleen vandaag was ik onderweg naar de sportscool maar ben doorgereden omdat ik nog moest pinnen. Straks maar gewoon naar bed toe over een uurtje. ![]() Dat van het tandwiel heb ik ook wel eens gehoord vroeger bij brommers. ![]() Maar aanpassingen gebeuren altijd aan de voorkant heb ik begrepen. | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 19:48 |
quote:Anders ben ik wel gaar, veel geleerd. Ook door gaan met trainen terwijl ik super moe was, slecht slapen enz enz. Daardoor ben ik nu gezegend met een mooie koortslip alleen dan boven mijn lip ![]() Duik er denk ik ook vroeg in, morgen weer heel de dag kansllos werken en dan hopelijk zondag fit zijn ![]() Heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat ze er ook achter andere tandwielen op gooien? Maarja als het maar werkt toch ![]() | |
masuyo | vrijdag 2 april 2004 @ 19:49 |
bij mij in de buurt zit sindskort een harly davidson/buell dealer, elke keer toch ff kwijlen als ik er langs rij op mun brommertje ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 2 april 2004 @ 20:11 |
quote:Ik heb wel eens een ander achtertandwiel laten maken speciaal en alleen om mooie wheelies te kunnen maken. ![]() ![]() RGV250 ![]() | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 20:13 |
quote: ![]() Ach ja je hebt wel je best gedaan ![]() | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 20:15 |
quote:HD zijn de enige shoppers die ik wel ok vind. Een klein beetje wel te verstaan ![]() Buell heb wel relaxde bakkies...zie begin topic ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 2 april 2004 @ 20:15 |
quote:Vastloper op de snelweg.. gelukkig had ik mijn hand gelijk bij de koppeling. ![]() Die crosser van gisteren heeft ongeveer hetzelfde motorblok. Wat een heerlijk karakter hebben die dingen. ![]() | |
Makster | vrijdag 2 april 2004 @ 20:19 |
quote:Ik heb nog nooit op een tweetakt gereden ![]() Zat eigenlijk eerst ook te orienteren op een RS250 maar het hoge onderhoud sprak me een beetje tegen. Wel hele coole motorfietsen !! ![]() | |
hollander172 | vrijdag 2 april 2004 @ 20:42 |
quote:Wat ik ervan weet is dat juist de middeklasse toerfietsen aangepaste tandwielen hebben voor wat extra snelheid, vergroten van het voortandwiel zorgt juist vanwege de koppelkromme die deze (meestal V2's) hebben dat er bovenin wat gewonnen wordt naast de snellere accelleratie. Heb je zelf de tandwielverhouding verandert en wat heb je ermee gewonnen? Ervaringen uit de praktijk gaan toch boven het theoretische geleuter. quote:Ik heb dit nergens kunnen vinden in de manuals, enige wat ik kon vinden was dat de buizen met een klem op de tank gemonteerd zitten. Wel moet ik erbij vermelden dat de manual maar tot modeljaar '99 loopt misschien dat het hierna verandert is? Wel heb ik gezien dat het technisch mogelijk is al zal je dan de draaddoorvoergaten in het frame moeten gaan gebruiken en dan loopt die slang weer niet mooi. Zo kom je overigens wel het snelst bij het luchtfilter. Wat mij ook opviel is dat het luchtfilter aan de achter- en zijkant zijn lucht aanzuigt, dit zal ook niet geheel optimaal zijn al vervuilt je luchtfilter wel minst op deze manier. (nu eerst de rest van de manual maar inbinden, ik moet nog 300 pagina's ![]() | |
PatrickM | vrijdag 2 april 2004 @ 22:08 |
Gaat er iemand van hier nog naar de MEGA Meeting 2004 van motor-forum.nl? | |
Rietvaerder | vrijdag 2 april 2004 @ 23:46 |
Ja, ik en SuperFour iig. | |
PatrickM | zaterdag 3 april 2004 @ 00:17 |
quote:Verzamelen jullie in R'dam met de rest van de M-F'ers daar uit de buurt? | |
Rietvaerder | zaterdag 3 april 2004 @ 00:19 |
Mac Barendrecht gloof ik.. | |
PatrickM | zaterdag 3 april 2004 @ 09:16 |
quote:Cool ![]() Jullie komen dan nl. eerst over Den Haag PPP alwaar gezamelijk doorgereden wordt naar de Mega Meeting ![]() Zal een leuke optocht worden ![]() ![]() | |
hollander172 | zaterdag 3 april 2004 @ 13:41 |
quote:Ik ook. ![]() Net de motor opgehaalt en een flink stuk gereden (150km). Nu alleen nog achterstepjes vinden en mijn vriendin kan ook mee. | |
PatrickM | zaterdag 3 april 2004 @ 15:54 |
quote:Waar zijn de pics ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 3 april 2004 @ 19:25 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 3 april 2004 @ 21:48 |
Saai zeg hier, iedereen dood ofzo? ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 3 april 2004 @ 22:19 |
quote:Dat is mooi, eindelijk de motor in handen! En hoe reed het zo gelijk een flink stuk met de supersport. ![]() Moet goedkoper kunnen: quote: quote:Ik had de hele dag een feestje en eigenlijk wel een vol topic verwacht met het matig weer. ![]() Maar ik blijf ook nu weer niet lang hangen hier. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Patrick281 op 03-04-2004 22:25:40 ] | |
hollander172 | zaterdag 3 april 2004 @ 23:22 |
quote:Pics krijgen jullie morgen wel, vandaag was het fototechnisch gezien onverantwoord weer. Patrick281 zal dat met me eens zijn denk ik. ![]() quote:Dus wel he? Vandaag al een kilometer of 100 afgelegd met twee harde tepels in mijn rug en dat smaakt naar meer. ![]() ![]() ![]() Ik heb van twee boekenplankhouders en een kinderstepje een constructie voor de stepjes gemaakt en het werkt nog ook. Toch wil ik graag de originele stepjes. quote:Viel niet tegen, naast het feit dat hij echt even de bank op moet. Bij het starten met choke klimt ie zo snel in de toeren dat het moeilijk is om hem dicht te zetten, dan slaat ie meteen af. (je moet echt hele fijne handjes hebben wil dit lukken) Ook krijgt ie volgens mij veel teveel benzine (sproeiers te groot?) want na 1 mislukte start ruikt het alsof je naast een vat benzine staat. Ook is er veel roetaanslag in de uitlaat en dat is ook niet wenselijk. Bij het opendraaien van het gas kwam er ook veel donkere rook vrij, stationair en tot ongeveer 9000 toeren is er niks aan de hand maar daarna gaat ie een beetje roken. (lijkt op onverbrande benzine die wegbrandt in het uitlaatkanaal.) Wel leuke klappen geeft ie dan. ![]() ![]() De snelweg kilometers gingen prima, niks mis mee. Wel constant letten op de snelheid want hij nodigt wel uit om hard te gaan en om telkens maar meer toeren te maken. De grootste kick komt na de 12000 toeren. ![]() Maandag even nieuw filtertje en olie halen en een oliebeurtje doen, welke olie is aan te raden? Kleine vraag om advies, zit ik goed met de redenatie dat hij te grote sproeiers heeft cq teveel benzine krijgt of kan ik nog andere dingen nakijken alvorens de bank op te gaan? (tank was trouwens na 150km leeg, lijkt me niet dat dit een normaal verbruik is? ![]() quote:Voor dat geld maak ik ze wel zelf, kost me een uurtje denk ik en dan heb ik ook nog de bevestiginsplaat erbij gemaakt. Ik hoop dat iemand zich nog meldt op marktplaats of MF die ze voor een leuk prijsje weg wil doen. Het liefst heb ik toch de originele al zal ik deze wel meteen van de zwarte verf ontdoen en ze mooi polijsten. ![]() Mwah, al met al niet onverdeeld positief of negatief, ik denk dat we nog een beetje aan elkaar moet wennen. ![]() Nu even snel de schaamrand nog wegrijden (dat was de vorige eigenaar dus vergeten) en er snel een setje bridgestones onder gooien. | |
ploderus | zondag 4 april 2004 @ 03:51 |
quote:In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop! Ben erg benieuwd naar je pics!! ![]() ![]() Weet niet hoe het over het algemeen bij een ZXR400 zit, maar als ik het zo hoor zal afstellen toch wel beter zijn. Het verbruik lijkt me wat aan de hoge kant. Ik zit met mijn ZX6R op 1:16 ofzo. Maar ja, volgens mij kun je dat beter met Makster of OPM bespreken, aangezien die er meer van zullen weten. Daarbij ben ik ook nog eens niet helemaal nuchter dus ik heb geen flauw idee meer van wat ik net getypt heb ![]() Kga nu maar snel slapen, moet zo weer werken ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ploderus op 04-04-2004 05:50:07 ] | |
ploderus | zondag 4 april 2004 @ 05:52 |
Zo.. Daar ging het wekkertje al weer ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ploderus op 04-04-2004 06:00:09 ] | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 09:41 |
NIET ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 09:52 |
quote:Hier regent het vooralsnog niet ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 10:28 |
Ik doe met een tank zo rond de 200 kilometer exclusief reserve. Denk dus dat ik zo een 220 kan rijden ongeveer. Meestal tank ik gewoon rond de 180 kilometer ofzo, heb geen zin om te lopen namelijk heh, OPM ![]() ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 10:42 |
quote:Heb jij toevallig ook last met de koude start? Ik moet nog een "Kawaproof" startmethode ontwikkelen. ![]() Verbruik is op dit moment dus iets te hoog. Ik zal het even in de gaten houden want gisteren zaten er veel starts tussen wat het verbruik ook niet ten goede komt. Wil jij toevallig niet van je stepjes af? ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 10:48 |
Ik wel ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 10:51 |
quote:Wat? Startmethode of stepjes? ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 10:56 |
Stepjes ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 11:08 |
quote:Het is een bekend probleem dat de ZXR400 af en toe problemen heeft met de koude start. Ik moet zeggen dat het bij die van mij wel mee valt, met zulk weerals het nu is start ik gewoon in een keer. Toen het kouder was ( lees 5 graden ofzo ) moest ik ff de choke erbij doen. Die is inderdaad wat lastig te doseren maar werkt wel prima. Meestal start ik de motor en geef ik NA dat de motor loopt gelijk ff een seconden of 10 wat gas dat ie een beetje toeren maakt ![]() Mijn stepjes zitten er op dit moment inderdaad niet op ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 11:17 |
Goedemorgen .. ik ga even Motoport Rotterdam checken.. hebben een open dag met 10-50% korting. Misschien even een pak en helm scoren. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:30 |
Cool, open dag?? | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:35 |
Motor Houtrust heeft ook een opendag vandaag... overigens een BMW-Motorrad dealer ![]() En nee, ik ga daar niet naar toe, want je kan daar duidelijk zien wat er met je centen gebeurt ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:36 |
ps. waar verzamelen we om naar Motoport Rotterdam te gaan? (en hoe laat natuurlijk) ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:38 |
13:00 Motoport Rotterdam! ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:40 |
Misschien kan Pepijn dan een proefrit op de CBR125R maken? | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:41 |
quote:Geen flauw id waar dat is (behalve dan dat het in Rotjeknor ligt) ![]() Ik blijf wel lekker ff in de buurt rondcrossen... en zo ff motortje wassen ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:44 |
Dus je komt niet ? Het is gewoon als je vanuit Hoek v Holland komt richting Rotterdam en dan afslag Delfshaven.... dan bij de stoplichten onderaan links, en dan de 1e straat links bij de Mac links, dan de 2e links... dan zit ie daar ergens ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:48 |
Nope... ik ga lekker ff de buurt onveilig maken. Trouwens... over pakken gesproken... Ik ga in mei naar de zwarte markt om een motorpak te kopen ![]() Waarschijnlijk een textiel jas (voor naar mijn werk, en in de winter) en een leren jas en leren broek voor de toerritten enzo ![]() * PatrickM denkt arm te gaan worden in mei aan motorkledij... maar minder arm dan dat ie in de winkel zou worden ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 11:50 |
quote:Ow niet eens aan gedacht eigenlijk. ![]() Het is inderdaad erg makkelijk te vinden als je weet waar het is. ![]() Jaren kwam ik er in de buurt bij het kartcentrum en wist niet dat er aan de andere kant van de straat zo'n goede motorzaak zat .. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:54 |
Maare.... ik kom zo ook ff met Mark denk ik ![]() Moet nog ff met hem afspreken.... | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:58 |
Ik keek net ff op de site van Motoport, maar die zit niet echt zo heel ver weg ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:01 |
Jammer man... kon ik je BMW eens zien ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 12:02 |
quote:10 tot 50 % korting op alles en net een week de BMW binnen ![]() Maar die zwarte markt: is dat echt motorkleding met protectie?? Of ga je er een cross outfit onder dragen.. ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:03 |
quote:Die zie je ws. al vaak genoeg ![]() Alleen dan in de foute kleurstelling ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:04 |
Ja maar, ja maar... | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:05 |
quote:Als mijn bankrekening een benzinetank zou zijn van 20 liter, dan zou er nog net 0,1 liter reserve in staan, meer ook niet ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:05 |
quote:Idd, goed opletten daarmee. Of het wel dubbel gesticked is.. | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:07 |
quote:Is kleding met protectie ja ![]() ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:09 |
quote:Vanwege de ietwat mislukte uitwerking van het choken wist ik nu niet of ik hem wel of niet moest gebruiken. Hij starte uiteindelijk beter als je hem niet gebruikt en een paar seconden gas blijft geven net na het aanslaan. Die choke kan ik dus lekker links laten liggen behalve als het echt koud is. ![]() Ik ga maandag eens kijken of ik op mijn werk geen vlottertje heb liggen waar ik een benzine metertje van kan bakken. Gisteren stond ik weer ineens stil. (ik wist nu in ieder geval waar de benzinekraan zat. ![]() quote:Jammer, mochten ze ooit in de weg liggen dan hou ik me aanbevolen. Maar jij vond het toch ook niks om iemand achterop mee te nemen? [ Bericht 2% gewijzigd door hollander172 op 04-04-2004 12:19:58 ] | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 12:10 |
quote:Alleen geen garantie. ![]() ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 12:13 |
quote:Heb ik nooit gezegd ![]() Je wilt ze heel graag hebben is het niet. Wat wel kan is het volgende. Ik ga waarschijnlijk voor 2 maanden ofzo naar Curacao toe, dan kan i kuiteraard ook niet rijden dus kan je ze wel lenen zo lang. Tis geen definitieve oplossing maar misschien een idee. Ik hoor het wel ![]() Owja, ik kom ook naar motorport toe. Ik raad iedereen aan om 5 meter afstand te bewaren omdat ik VEEEEEL knoflooksaus op heb ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:15 |
En ik heb cake op. | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:17 |
quote:Daar vergis je je in... je hebt daar bij de meeste handelaren wel garantie (de meeste zitten er ook permanent het hele jaar door). Overigens is het niet meer zo'n klere bende als vroeger... het ziet er allemaal wat beter en netter uit dan vroeger ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:19 |
quote:Heb even snel gekeken maar dat zou nog weleens kunnen passen mits de hart-hart afstand van de bevestigings gaten goed zijn. Dit laatste betwijfel ik en het lijkt alsof deze recht en ik moet ze licht naar buiten gebogen hebben. | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:23 |
Hij gaat er nog serieus op in ook ![]() Moet ik zeker zonder stepjes gaan rijden ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:24 |
quote:Oh sorry dat dacht ik. ![]() Je wilt ze heel graag hebben is het niet. Wat wel kan is het volgende. Ik ga waarschijnlijk voor 2 maanden ofzo naar Curacao toe, dan kan i kuiteraard ook niet rijden dus kan je ze wel lenen zo lang. Tis geen definitieve oplossing maar misschien een idee. Ik hoor het wel ![]() [/quote] Is wel een idee, zo heb ik tijd zat om zelf stepjes te vinden en hoef ik niet meer aan te klooien met die zelfgemaakt nooddingetjes. Vanaf wanneer kan ik ze eventueel lenen? Anders kom ik ook wel even naar Motoport R'dam toe. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:25 |
Gaaf, zien we jou ook eens ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:25 |
quote:Bij gebrek aan een vriendin die achterop mee gaat leek me dit een reeele optie. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:26 |
Ow, DIE stepjes... ik dacht mn eigen stepjes ![]() Enne, ik vind het niet echt een gebrek als ik naar Mark met zijn vriendin kijk ![]() ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 12:28 |
quote:In principe kan je ze straks wel ophalen hoor ![]() ![]() Maar mocht het zo zijn dat ik niet naar Curacao ga om de een of andere reden dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat ik 3j aar op mijn stepjes moet wachten ![]() EDIT Zie nu dat die steppies al op de zolder liggen ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:46 |
quote:Jammer, bij de volgende meet is ook goed. Voor het retourneren hoef je niet bang te zijn, zodra ik zelf stepjes heb gevonden of als je ze terug wil stuur ik ze per ommegaande meteen weer op. (of ik breng ze persoonlijk als je dat liever wil.) Ben al blij als iemand me uit de brand wil helpen hiermee want de zelfgemaakte is niks mis mee maar ze zijn niet zo stevig als de originele. Als dit een keer misgaat met hard remmen oid dan buigen ze ver genoeg door om een deuk in de demper te veroorzaken. | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:47 |
quote:*Leermomentje van vandaag: ik moet Rietvaerder niet meer serieus nemen.* | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 15:20 |
Zo, wij zijn er weer! Zeg ehhhh Pepijn, jij moet die kleine van jou echt beter opvoeden hoor! ![]() Als ie 10 jaar ouder was geweest.... ![]() Tssss.. mijn motor de lompste van het hele rijtje :'( (Pepijn zijn zoontje vond mijn Bandit de lompste van allemaal) Zeg maar tegen hem dat ik vanavond niet meer kan slapen door hem.... ![]() Zo hee Mark, was lekker stukje he? Mooie bocht bij dat mongolen instituut ![]() En die gast in die CRX.. door hem werden we melig met als gevolg dat we allerlei rare posities aannamen op de motor ![]() O ja, een sprintje tussen ons gaat ongeveer gelijk op totdat Mark in de toeren komt ![]() ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 15:55 |
quote:Is goed, neem ze volgende week wel mee dan ![]() Alleen nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen enzo. Als reetvaarder zijn tanktas nou mee neemt kunnen ze wel ff daarin ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 15:57 |
quote:Pepijn heeft zijn kinderen GOED opgevoed. Ze zagen in een keer welke motor echt mooi was ![]() Maar was een aardig leuk speel uurtje ja ![]() ![]() En bij de stoplichten is het eindelijk duidelijk geworden dat er niet meer te fucken valt met ZXR ![]() ging inderdaad de eerst paar meter goed gelijk op en toen inderdaad in de toeren en BOOOOOOPPPPP ![]() Die knakker in die CRX was aardig kansloos ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 16:00 |
CRX ![]() ![]() Ook slippende banden hè.... ![]() Was alleen bang voor flitsers daaro, mocht je maar 50 ![]() En idd, als jij in de toeren komt begint het feest voor jou en is het feest voor mij afgelopen... (25kw begrenzing ![]() Ja, kan ik toch niks aan doen, hij wilt gewoon niet harder dan 30 ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 16:04 |
Wacht maar tot ik een keer pa's FJR mee neem ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 16:08 |
quote: ![]() Die CRX was echt zijn best aan het doen ja ![]() Maar inderdaad een onbegrensde Bandit wint het wel tot de 80/100 km per uurvan een ZXR400, zoveel is zeker. ![]() Was trouwens een aardig ongeuk op de A15. Landrover op zijn kant en de bestuuder ofzo zat vet onder de olie. Kinderen langs de kant enzo. Ja was goed raak !! | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 16:10 |
Ja, Bandit heeft normaal 78pk en 54NM koppel..... Idd aardig ongeluk, kerel zag er aardig afgeschreven uit.... Die bocht bij die debielen was mooi ofniet ![]() Pepijn, jij woont in Hoogvliet he, vertel eens, wat is dat voor instelling? ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 16:18 |
quote:Inderdaad een hele lekkere bocht! Weet bijna wel zeker dat daar een of andere dikkelippen instelling zit ![]() Zag trouwens vonken van je steppies komen toen we de dijk op reden bij barendrecht! | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 16:19 |
quote:Ben even bij de buren, de antwoorden komen niet al te snel hier. ![]() Welke bocht hebben jullie het over? En ik riep de kleine terug omdat hij een leuke opmerking maakte over Makster zijn motor. Weet ik veel dat hij er gelijk een nieuwe mening bij verzint.. ![]() Hij zal het ook wel niet echt gemeend hebben en wist ook niet dat het jouw motor was, wilde alleen maar even stoer doen. ![]() Maar die anderen waren vriendjes hoor, zo produktief ben ik niet geweest.. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 16:35 |
Owww.. ik dacht al, aardig door geneukt dan die Pepijn.. Ja, wij reden over zo'n dijkje langs recreatie gebied de Oude Maas enzo.... toen gingen we ergens naar links, heeeeeeele mooie bocht naar rechts, daar had je een soort ziekenhuizen, maar er liepen overal van die debielen ![]() Was bij Hoogvliet iig... | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 17:00 |
Ik weet het denk ik, het was in Hoogvliet op de Aveling, bij ASVZ Zuid-West.... Bij dit soort figuren ![]() ![]() 30km zone iig. | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 18:29 |
quote:Passen ze niet onder de buddy? Ik kom volgende week in ieder geval alleen. Vandaag weer met mijn vriendin achterop gereden maar zo leer ik de motor ook niet echt kennen natuurlijk. Heb er net krap 150km in mijn eentje opzitten en een kleine 200km met vriendin. Stiekum vindt ik de motor ook mooier met afdekkapje voor de buddy. Hier alsnog een plaatje: ![]() Let op het Ohlins reservoirtje, hier zat normaal het stepje die ik nu mis. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 18:30 |
Vet ding man! ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 18:54 |
Toch wel de mooiste kleurstelling ![]() Mooie fiets ![]() @ Rietvaerder: Is die foto de mooiste die van jou is genomen? ![]() ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 18:56 |
quote:Thanks. Vandaag nog even wat kabeltjes e.d. vastgezet tegen het "zingen" maar helaas. Al is het geluid nu wel minder aanwezig, ik hoor nog steeds een soort zingen rond de 8000 toeren. Heb ook meteen even gekeken samen met een BMW K75? of ik nog een beetje mee kon komen en dat viel niet tegen. Tot de 140 gingen we samen op, hij met koffers en ik met vriendin. ![]() Wel geinig dat juist een BMW rijder te porren was voor sprintje. ![]() ![]() Er was maar 1 minpuntje vandaag, de hoeveelheid bagger op de weg en de daarbij horende geur. Vrijwel elke boer uit de omgeving leek vandaag wel aangegrepen te hebben om de giertanks te gaan legen op het land. Overal lagen dikke plakkaten stront en dat samen met gruis en kleine steentjes zorgt niet voor een denderende grip. Ook heb ik nog eens goed geluisterd naar het geluid, het lijkt er echt op dat ie af en toe even "mist", je geeft dan gas, het blok lijkt te gaan caviteren maar hervat zich ineens na seconde en je gaat er weer als de bliksem vandoor. Nog maar eens goed op letten als ik alleen rijd. De slangen heb ik ook los gehad (wilde nou toch echt eens weten waar ze voor zijn) en het mysterie is heel simpel. Ze blazen gewoon koude lucht over je cilinderkop. ![]() Volgende keer meer foto's, eerst de tuin maar eens wat opruimen want dat lijkt na mijn opruimronde in de schuur wel een vuilnisbelt. | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 19:03 |
quote:Bij een K75RT praat je over 75 pk/68 nm op een gewicht van 258 kg, topsnelheid 185 km p/h en 0-100 in 4,6 seconden... Als je in je eentje had gezeten op je motor had je gewonnen ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 19:06 |
quote:Vond ik ook, zoals een gixxer wit/blauw moet zijn is het voor een Kawa bijna verplicht groen te mogen wezen. Zit alleen nog te twijfelen of ik de roze/paarse stickers eraf zal halen. Heb er nu eentje gezien bij welke dat al was gebeurt en dat zag er toch ook wel heel mooi uit. ![]() Nog te doen: Uitlaat polijsten. ![]() Stalen remleidingen maken en plaatsen. Uitlaat opnieuw vullen. (kan nog even wachten) Vering goed afstellen. (d'r zit niet voor jan l#l een Ohlins op natuurlijk.) Nieuwe bandjes. (deze kunnen nog wel even en bevallen op zich goed maar het profiel gaat nu erg rap heen.) | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 19:11 |
quote:Een collega heeft ook zo'n ding, best grappig apparaat. Stond er zelf van te kijken dat ik nog zo goed mee kon komen. (hij heeft niet verklapt of de koffers leeg of vol waren. ![]() Overigens heeft de ZXR maar een koppel van 36.3nm ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 19:19 |
quote:Ach... als je over een paar jaar overstapt op een 600 of een 1000cc ss zal je vriendin nog terug denken aan die tijd... relatief rustig optrekken met de ZXR-400 ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 19:25 |
quote:Mwah, ze heeft nu last van spierpijn. (ik bouw het een beetje op) Ik weet niet of ze dit nog heel lang leuk zal vinden. Dat wordt nog lachen als er t.z.t. eens een andere (zwaardere) motor komt. ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 19:49 |
Mooie machine Hollander ![]() Zal binnenkort is ff kijken of die steppies in de buddy passen. | |
One_Punch_Mickey | zondag 4 april 2004 @ 19:57 |
ben er ook weer ![]() Nice ![]() ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 20:00 |
@Makster, hartstikke fijn als je dit even zou kunnen bekijken. Bij mij passen er twee remschijfsloten in dus moeten stepjes ook wel passen. Mocht het onverhoopt niet kunnen kan ik ze natuurlijk ook bij je ophalen eventueel. @OPM, volgende week ga ik zeker mee, kan niet wachten om weer een flink stuk te rijden. Klein vraagje: wat doe jij met je duo stepjes? ![]() | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 20:06 |
quote:Heb ze net ff gepakt en ik denk dat het wel gaat passen ![]() Zal je (en mij) in ieder geval een hoop gekut schelen als ik (we ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 4 april 2004 @ 20:33 |
quote:bij jou ontbreken ze dus? maar ff je vraag antwoorden: die houd ik zelf, helaas (voor jou dan) ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 04-04-2004 20:49:06 ] | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 20:51 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 20:59 |
Nu net thuisgekomen van een stukje rijden met de Bimota. ![]() Het was alweer de fok! meet dat we samen een stukje gereden hadden. Ze starte met een eerste druk op de knop, en liet dit keer geen rook uit de uitlaat komen zoals het hoort. We hebben van iets over half 8 gereden en waren om half 9 weer thuis. Tussendoor nog een tankstop na 15 kilometer en we hebben een stukje van de havenroute gereden. Bij de Maasvlakte nog heel kort de 200 km/u gehaald, maar een opkomende flauwe bocht voelde toch wel wat scherp met deze snelheid dus minderde mijn rechterhand wat tot 170 km/u. En dat was maar goed ook, want vlak na de bocht ging een auto ineens een vrachtwagen inhalen en nu had ik wat meer tijd om te reageren. Met deze snelheden hebben mensen inderdaad geen notie hoe snel wij achter hun zitten. ![]() Al met al weer 70 kilomtertjes op de teller .. en dat in minder dan een uur met even stilstaan bij de Maasvlakte en tanken met bandenspanning checken. Maar dat heeft te maken met de snelheid tijdens het rijden. ![]() Morgen met de Bimota naar het werk, mits het weerbericht beter is. De scoot kan ik 1-2 dagen niet gebruiken, want vanmiddag heeft de buurman voor mij de aandrijfriem verwijdert: ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Patrick281 op 04-04-2004 21:10:32 ] | |
ThaFreak | zondag 4 april 2004 @ 21:02 |
weet iemand goedkope adresjes voor de volgende onderdelen voor een ducati 748s Enkel zitje (dus zonder bijrijder) Wat sportievere uitlaat dan de standaard uitlaat | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 21:08 |
quote:Zijn het niet je kuipdelen/ ruitje? Ik heb het wel eens gehad nadat de kuip van mijn vorige motor eraf was geweest. Toen ben ik teruggeweest, en ging de monteur goed luisteren en voelen als een fysio ![]() Het was een heel grappig gezicht hoe die man dat deed .. alsof de motor menselijk was en een massage kreeg. ![]() Hierna haalde hij 1 kant van de kuip los en deed tape tussen de kuipdelen. Alle problemen waren hiermee opgelost .. de motor was zelfs nog nooit zo stil geweest. ![]() (en het was een dikke 1 cylinder - SZR 660 die flink trillen) | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 21:11 |
quote:Probeer het hier eens: http://www.motorgoedkoop.nl/ voor Ducati moet je ven mailen. Meest is Japans .. | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 21:12 |
quote:Stukgaatie en goedkoop? Is dat niet als vloeken in de kerk? ![]() | |
ThaFreak | zondag 4 april 2004 @ 21:14 |
quote:goedkoper dan ducati zelf dan ![]() quote:thanxz, ga even kijken | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 21:15 |
quote:Ow niet origineel .. dan is dit de beste zaak. ![]() Een hoop leuke spullen, maar geen achterkapje .. ![]() ZXR400 is trouwens wel nog veel meer voor.. [ Bericht 5% gewijzigd door Patrick281 op 04-04-2004 21:28:18 ] | |
generalist | zondag 4 april 2004 @ 21:58 |
Zo allen motorkletsers, na een stille tijd zonder brommer kan ik ook weer van me laten spreken. Afgelopen weken ben ik druk op zoek geweest naar een nieuw vervoermiddel en ja hoor ... vandaag ben ik geslaagd!! Mijn nieuwste aanwinst: Een 2001 (ook modeljaar 2001) Yamaha Hier issie dan: Over dik twee weken ophalen (ja, eerst nog op vakantie) | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 22:02 |
Plaatje werkt niet ![]() | |
BazzoS | zondag 4 april 2004 @ 22:05 |
wat een mooie motor ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 22:08 |
Cool nu wel, een R6 ![]() Leuke dingetje, maar is dat geen afwijkende kleur ![]() | |
generalist | zondag 4 april 2004 @ 22:09 |
Heeft iemand even een alternatief voor die pest-picserver?? | |
generalist | zondag 4 april 2004 @ 22:11 |
Is natuurlijk weer in die Heimat gevonden ![]() Net als mijn Gixxer nooit een default kleurencombi .... altijd bijzonder | |
Makster | zondag 4 april 2004 @ 22:14 |
Coole fiets !! Alleen nog ff een Hotcam er onder ![]() | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 08:11 |
quote:Het eerste wat ik dacht: Generalist is afgevallen. ![]() ![]() Verzekering was dus verder geen probleem? Ik ben vandaag voor het eerst sinds Juni 2003 op de Bimota naar het werk. ![]() Het lijkt wel voorbestemd, bijna weer een ongeluk: een aanvaring met een fietser. Hij staat stil bij een rood stoplicht, die van mij gaat op groen, trek op. We kijken mekaar aan, ik zie geen onrustige beweging maar ineens een halve seconde later duwt hij zijn fiets over de weg. Ik snel omtrekkende beweging, en hij schrok zich ook 5 slagen de rondte in. ![]() .. en ik trok gewoon normaal woon-werk temp op. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Patrick281 op 05-04-2004 08:24:22 ] | |
Makster | maandag 5 april 2004 @ 08:19 |
quote:Mooi minder ! Misschien wordt het tijd om de Bimota te voorzien van een nieuwe baas ![]() ![]() FF zonder gekheid nu, ben blij dat het dit keer niet tot een ongeval is gekomen, eigenlijk zouden ze fietsers en automobielen moeten verbannen ![]() Mensen ik ben werken en ben pas weer laat thuis. Adios ! | |
PatrickM | maandag 5 april 2004 @ 08:33 |
quote: ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 5 april 2004 @ 09:10 |
Dit weekend niet gereden. Tuin laten doen, hoop bezoek gehad en dus geen tijd om te rijden. hollander, dat is een mooie fiets die je daar hebt. Lijkt wel een beetje op die van mij. Ongeveer dezelfde kleurstelling. Ik lieg want ik heb wel gereden. 200 meter, van voor het huis naar achteren. ![]() | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 09:15 |
quote:Dat is goed voor je olie .. ik zou geduwd hebben .. ben ik de enigste gek die dat doet. ![]() | |
ZX9R | maandag 5 april 2004 @ 09:34 |
quote:Weet je hoe zwaar dat is? Ik doe dat tenminste niet voor de lol, dat duwen! (daar heb ik niet eens aan gedacht maar dat zou idd beter zijn geweest) ![]() Heb je nog last van benzinedampen in de woonkamer? | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 09:41 |
quote:Heb je geen conditie. ![]() ![]() Ik heb vorige week de tankdop aangepast, zat nog een moertje onder het geheel bij de veer en die moest wat ingedraaid worden om de buitenste moer te kunnen aandraaien. (ze hadden hem bij Motoport helemaal uit elkaar gehaald) Maar helemaal perfect sluit dit systeem niet/nooit .. lucht is wel opgeklaard trouwens. Alleen na het ritje gisteravond ruikte de woonkamer even lekker maar dat was van de hitte die van de motor afkwam. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Patrick281 op 05-04-2004 09:47:45 ] | |
ZX9R | maandag 5 april 2004 @ 09:51 |
quote:Vind jij dat ook zo lekker ruiken? En nee, ik heb geen conditie. Ik zwem iedere week zeer intensief (conditietraining) en ik kan nog maar 1 minuut onder water blijven. Wel zwem ik met gemak van de ene kant van het bad onder water naar de andere kant. Zelfs met zo'n schuimplankje/worst. ![]() | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 10:03 |
quote:Even ruikt het wel lekker en het herinnert je even aan de zojuist gemaakte rit. ![]() Loodvrij is trouwens ook troep want wij hebben geen rubber die er tegen bestand is op de zaak. Voor dat duwen draai ik inderdaad mijn hand niet om, maar dat doe ik ook niet voor andere klusjes hier op de zaak. Collega's worden al gek als ze een paar keer van boven naar beneden moeten lopen. ![]() | |
hollander172 | maandag 5 april 2004 @ 11:18 |
quote:Hier zou het ook nog in kunnen zitten, het ruitje sluit niet helemaal mooi aan. Denk dat ik deze ook wil ruilen voor een smoked ruitje, dat vindt ik toch net wat mooier dan felgroen. | |
hollander172 | maandag 5 april 2004 @ 11:29 |
quote:Zo doe ik dat ook, duw me gek met dat ding maar die weegt ook driedubbel niks. Als de schuur eindelijk opgeruimd is hoef ik hem gelukkig niet meer te verzetten. | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 11:38 |
quote:Even shoppen/lekker maken: http://www.mdi-online.nl/ ruitjes genoeg in alle kleuren. ![]() | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 12:43 |
Louis/Motozoom failliet? Site werkte gisteren thuis al niet .. en op mijn werk ook al niet. @ Hollander ik heb een leuk filmpje over het EK voetballen. Kan ik die even op de FTP zetten voor een dag? Ik krijg hem niet naar huis gemaild dankzij max. box van Chello. (+/- 4 Mb) | |
hollander172 | maandag 5 april 2004 @ 13:24 |
quote:FTP thuis is even uit de lucht, alleen Mikey gebruikte hem maar heel zelden. Zal vanavond even de FTP van de site mailen, daar kan je hem met gemak kwijt. Moet ik nog steeds verder mee trouwens met die site. Motozoom doet het weer. ![]() MDI heeft geen double bubble ruitjes, eens even kijken bij motozoom. | |
Gerako | maandag 5 april 2004 @ 17:56 |
Louis/Motozoom heeft toch laatst een winkel geopend. Voorheen kon je alleen bestellen maar nu is er volgens mij vlak bij Utrecht een winkel van ze geopend. | |
One_Punch_Mickey | maandag 5 april 2004 @ 19:38 |
quote:gaaf ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 5 april 2004 @ 20:03 |
@ hollander: ik weet niet of ze passen maar misschien dat dit iets is? | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 22:20 |
quote:Dat is alleen een (kleding)paswinkel, verkopen doen ze daar niet.. | |
hollander172 | maandag 5 april 2004 @ 22:42 |
quote:Ik heb meteen even gemaild... ![]() @Patrick281: het lukt even zo snel niet, moet weer een nieuw paswoord aanvragen want ik heb weer geen toegang. Dat is al de tweede keer deze week maar gelukkig reageren ze binnen 24 uur. | |
ZX9R | dinsdag 6 april 2004 @ 08:12 |
Goedemorgen. Wat een pestweer weer. ![]() Echt geen motorweer ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 09:13 |
quote: ![]() ![]() Gisteravond wel op de Bimota in de stromende regen naar huis, met 150 km/u word je niet zo nat. ![]() @Hollander, ik wacht af. ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 11:42 |
leuke discussie houden jullie hier is 1 topic niet genoeg ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 11:53 |
quote:Hee hij is ook wakker ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 11:56 |
quote:yep, lekker uitgeslapen (vandaag nog een dagje vrij ![]() ![]() ik bedoel, dat jullie in dat andere topic vrolijk aan SC-en zijn, terwijl wij hier een mooi SC topic hebben ![]() ![]() -edit- ik zie nu pas jouw edit... | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 12:05 |
quote:Ik heb wel een 17' monitor op mijn werk, maar die tekstkleur kan je bijna niet onderscheiden. ![]() (thuis wel) Is het in het buitenland ook zo nat trouwens? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 12:07 |
ja, dan weer regen, dan weer hagel, ff de zon...kortom: typisch hollands weer ![]() | |
hollander172 | dinsdag 6 april 2004 @ 16:00 |
Tering, wat kost het een moeite om een motor de verzekering in te krijgen zeg. ![]() Heb net 45 minuten afwisselend met de ABN en Delta Lloyd in de clinch gelegen maar hij is dan eindelijk ook echt verzekerd. ![]() Wel vervelend dat ik de auto niet uit de beperkt casco kan krijgen, dat kan pas vanaf 1-1-2005..... Maar ach daar betaal ik nu al niet veel voor dus dat kan er ook nog wel af. Nou snap ik weer even waarom ik die verzekeringsmensen altijd van die aparte figuren vindt, wat een gezemel aan de telefoon. ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 6 april 2004 @ 16:04 |
Hallo gasten! Zo heb ff wat geregeld op mn oude werk, werk voortaan nog maar 1 avond in de week in de supermarkt, namelijk op maandag ![]() Das ff wat beter wat betreft mooie zomeravonden straks met de motor ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 18:10 |
Sommige staten in Amerika mag je zonder helm rijden ..![]() edit ..picserver. ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Patrick281 op 06-04-2004 18:58:47 ] | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 18:15 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 18:19 |
quote:bij mij was t geen enkel probleem, 1 telefoontje van 5 min en klaar! hou oud ben je dan? niet onder de 24 toch? | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 18:43 |
quote:En ik vraag mij af hoe Hollander vorige week naar huis kon rijden. ![]() Normaal regel je de verzekering toch alvast vooraf.. | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 19:01 |
quote:Vanavond valt het wel weer even mee hier qua weer. ![]() Maar de echte mooie zomeravonden komen er inderdaad aan.. weekend weerbericht is nog niet super trouwens. ![]() Rietvaerder: heb je de CBR125R nog bekeken zondag?? Ik ben bang dat deze in de Honda fabrieken in India gemaakt worden. ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 19:07 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 6 april 2004 @ 19:24 |
Lekker, mn koppelingskabel is gebroken ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 6 april 2004 @ 19:24 |
quote:Idd, superklein man! | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 19:27 |
quote:klote!! moet je die bestellen? of hebben ze die op voorraag liggen, denk je? | |
Rietvaerder | dinsdag 6 april 2004 @ 19:30 |
Voorraad denk ik wel, maar geen idee hoe ik nu op mn werk moet komen morgen, is namelijk 7km ver... ![]() Echt geen zin om in die regen en wind 7km te moeten gaan fietsen..... ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 6 april 2004 @ 19:30 |
Winkels zijn nu toch al dicht.. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 6 april 2004 @ 19:31 |
ach, als het wind mee is ![]() | |
PatrickM | dinsdag 6 april 2004 @ 19:40 |
quote:Niet gaan schelden he ![]() oke... oke, die figuren die je aan de lijn krijgt dat zijn vaak gewoon call-centers waarin je terecht komt. Oftewel, je krijgt mensen met, laat ik het maar zo zeggen, niet zo grote kennis van zaken en dus eigenlijk nooit kunnen onderbouwen wat ze nou precies bedoelen ![]() Trouwens... ik heb de mijne bij Unive verzekerd... helemaal geen gezeik, gewoon lekker online invullen en afsluiten en verder geen ellende ![]() | |
PatrickM | dinsdag 6 april 2004 @ 19:42 |
quote:Ziet er wel smullend uit... en dan bedoel ik niet de motor en de berijder ![]() | |
Makster | dinsdag 6 april 2004 @ 20:50 |
quote:Ben eht voor de tweede keer in mijn leven eens met PatM ![]() Unive ![]() En die CBR 125 is echt te "erg". Een rs50 is nog breder man ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 20:58 |
quote::'( Om te huilen dat ding .. hebben jullie de DNA180 daar nog bekeken? Stond vlak bij de trap aan de linkerkant naast een deur .. Ik heb nog geen aandrijfriem voor de scoot, en hij ligt ondertussen wel uitelkaar. Vandaag met het slechte weer maar met moeders auto .. zonde van de BI. ![]() Alleen morgen zal ik wel een veeg krijgen op mijn werk dat ik 5 minuten eerder stopte. Op het fabrieksterrein ontstaat na 5 uur namelijk een opstopping waar je zomaar een half uur in kan staan. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Patrick281 op 06-04-2004 21:14:48 ] | |
Makster | dinsdag 6 april 2004 @ 21:23 |
Ik heb die DNA inderdaan nog zien staan en zei ook nog tegen de Reetvaarder dat ik dat ding 1000 keer stoerder vond / vind als die CBR. En lekker een automaat ![]() | |
hollander172 | dinsdag 6 april 2004 @ 21:28 |
quote:Motor zat nog op verzekering van de vorige eigenaar, dat hadden we vooraf al geregeld. | |
Patrick281 | dinsdag 6 april 2004 @ 21:46 |
quote:Niet slijmen. ![]() ![]() Voordeel is ook dat er geen ketting opzit die nat is en gaat corroderen. ![]() Iets wat je iedere dag gebruikt heeeft weer andere eisen dan hobby spullen. ![]() | |
hollander172 | dinsdag 6 april 2004 @ 21:47 |
quote:Ik ben exact 24 ![]() ![]() quote:Jij bent verzekeringsagent? ![]() quote:Mwah, kortweg gezegd heb ik een collectieve verzekering waardoor ik sowieso al 30% korting krijg en geen BTW hoef te betalen (of zoiets, weet niet meer precies hoe het zit.) Daarnaast zitten er nog wat kortingen in verwerkt waarvan ik helemaal niks begrijp. Vervelende is alleen dat de tussenpersoon de ABN is maar de verzekering zelf is bij een andere maatschappij ondergebracht. Die mutsen bij de ABN konden me dus niet vinden en bij de verzekeringsmaatschappij wezen ze me steeds naar de ABN. ![]() Dit is een antieke constructie die nog steeds in stand wordt gehouden zolang je je verzekering maar niet opzegt. Meerdere voertuigen bij verzekeren is geen probleem (nou ja, een beetje dan ![]() Het fijne is nu dat ik dus echt geen drol betaal en elk jaar een trede oversla. Hierdoor sta ik met mijn 24 jaar bijv. op 65% voor de auto. De motor begint nu bij 30% en ik moet geloof ik 3 jaar niet claimen en dan komt ie ook op 65%. Hoe het precies zit weet ik ook niet Voordat ze dit doorhebben heb ik dus tig prijzen gehoord waarvan mijn broek afzakt. Dit zijn dan prijzen zonder deze kortingen en afgestemd op mijn leeftijd, ik krijg dan echt medelijden met de mensen die het volle pond moeten betalen. ![]() Het fijne weet ik er ook niet van, ik heb meer verstand van verkopen. ![]() | |
PatrickM | dinsdag 6 april 2004 @ 22:12 |
quote:Nope, werk bij een verzekeringsmaatschappij... | |
hollander172 | dinsdag 6 april 2004 @ 22:16 |
quote:Mag ik vragen welke? | |
PatrickM | dinsdag 6 april 2004 @ 22:17 |
quote:Dat mag... | |
PatrickM | dinsdag 6 april 2004 @ 22:27 |
Waar blijft je vraag nou ![]() Oke... ik heb m'n pretpet op, en lolbroek en grapjas aan ![]() ![]() Ik werk bij Nationale Nederlanden | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 07:53 |
collectieve verzekering van mijn werk, lekker goedkoop en werkt perfect ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 09:16 |
stil hier...iedereen aan t werk? | |
ZX9R | woensdag 7 april 2004 @ 09:20 |
Nee, jaardag aan het vieren. Net wakker namelijk! | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 09:23 |
quote:verjaardag? Gefeliciteerd dan!! | |
ZX9R | woensdag 7 april 2004 @ 09:40 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | woensdag 7 april 2004 @ 09:55 |
quote: ![]() ![]() Ik ben wel benieuwd wat iedereen "hosanna" aan premie betaald. Zelf zit ik bij een kleine maatschappij. | |
ZX9R | woensdag 7 april 2004 @ 10:01 |
¤ 80 per jaar beperkt casco (diefstal, vandalisme, brand) Voor de ZX9R en eenzelfde bedrag voor de Z750. (75% bunus-malus) ![]() | |
Patrick281 | woensdag 7 april 2004 @ 10:06 |
Alleen de scoot is al 150 euro met 70 % korting.. WA+ ![]() ![]() ..ik wist dat ik het ooit eens op een rijtje moest zetten.. | |
ZX9R | woensdag 7 april 2004 @ 11:19 |
Daar heb ik zo mijn mannetjes voor ![]() En die heten assurantietussenpersonen. ![]() | |
pmponer | woensdag 7 april 2004 @ 11:23 |
Als je moet kiezen tussen een nieuwe Z750 (zwart) en een nieuwe Fz 6 (zwart) Wat zouden jullie dan kiezen? | |
Patrick281 | woensdag 7 april 2004 @ 11:31 |
quote:Die heb ik ook, toch maar een nieuwe zoeken. ![]() Al betaalden ze wel soepel bij de diefstal van de GSX-R1100WP +/- 3 jaar geleden. ![]() | |
hollander172 | woensdag 7 april 2004 @ 11:42 |
plusminus 160 euro beperkt casco (diefstal en brand meeverzekert) p.j. Ik sta nu op 30% en ben wat duurder uit vanwege mijn leeftijd. Mocht ik gaan claimen kom ik overigens gewoon weer op 30% onafhankelijk van de trede waar ik dan in zit, hoe zit dit bij jullie? | |
Gerako | woensdag 7 april 2004 @ 12:05 |
quote:Dan zou ik kiezen voor de FZ, die vind ik er net even mooier uitzien als de Kawa. Yamaha FZ-6 ![]() Kawasaki Z750 ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Gerako op 07-04-2004 12:22:16 ] | |
pmponer | woensdag 7 april 2004 @ 12:07 |
das een foto van de z1000 hoor ![]() Ik denk dat ik vrijdag maar ff een proefrit ga maken op beide motoren Over verzekering, volgens mij ben ik terug gevallen naar 110% | |
Gerako | woensdag 7 april 2004 @ 12:23 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 12:47 |
quote:Als jij nu eens de juiste pics post, kan ik je vertellen welke ik het mooiste vind qua looks dan. Rijeigenschappen heb ik geen idee van ![]() Afgaande op de pics van Gerako: de Kawa!! zonder twijfel!! | |
pmponer | woensdag 7 april 2004 @ 12:58 |
ze staan er inmiddels goed gerako heeft het snel aangepast op 12:22 Waarom de kawa mickey? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 13:07 |
De lijnen in zijn algemeenheid vind ik gewoon stukken mooier. Plus de vormgeving van de koplamp en het kapje die er wel op zit. En seatpipes vind ik niet altijd even mooi. Zoals Ducs en MV’s ze hebben vind ik juist wel weer mooi, deze vind ik minder. Dan liever een dikke demper zoals de Kawa ![]() | |
pmponer | woensdag 7 april 2004 @ 13:11 |
De lijnen van de kawa zijn idd "AF" Het klopt gewoon helemaal. Ik ben alleen bang dat de kawa wat klein aandoet voor mij. Ik heb vorig jaar op de z1000 gereden en ik kan me herinneren dat ik hem niet erg comfortabel vond (maar ik was toen niet kritisch want een z1000 zit en zat niet in het budget) Verder vind ik de fz 6 gewoon stoer aandoen de seat pipes vind ik mooi en de "augusta" koplamp ook. Ook heeft ie niet van die enorme bollen op stokjes die knipperlichten worden genoemt. Verder denk ik dat mijn duo makkelijker op de fz 6 zit dan op de z750 en daar moet ik ook wat rekening mee houden. Het wordt denk ik een moeilijke keuze maar de proefrit(ten) zullen wel doorslaggevend zijn. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 13:16 |
Mwa, ik zou de knipperlichten niet zo zwaar laten meetellen in je beslissing. Voor weinig heb je minipinkers en ook nog witte als je wilt! Als je zo rekening houdt met je duo dan moet zij/hij missch ook wel meegaan als je gaat proefrijden? Maar ik blijf erbij, ik vind die Kawa gewoon strakker in zijn design. | |
hollander172 | woensdag 7 april 2004 @ 13:30 |
quote:Over knipperlichten gesproken, jij wist toch waar je spiegels met ingebouwde knippers kon halen? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 13:45 |
www.splashdesign.nl | |
hollander172 | woensdag 7 april 2004 @ 14:08 |
quote:Weet je toevallig ook een dealer waar deze mooie spulletjes te krijgen zijn? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 14:18 |
nee, maar missch kun je ze mailen voor een adres? http://www.splashdesign.nl/Welkom/Dealerlocator/03.cfm | |
Patrick281 | woensdag 7 april 2004 @ 19:52 |
PatrickM weet je toevallig in welke hal van de zwarte markt ze met die motorkleding staan?? Ik wil misschien zaterdag gaan shoppen. (kunnen meer mensen mee uit de buurt) | |
hollander172 | woensdag 7 april 2004 @ 21:09 |
quote:Dat is buiten. Langs de rondweg om de zwarte markt heen heb je diverse hallen, kruiden, leer, computers etc. Gewoon lekker naar toe gaan en wat rondlopen, je ziet het snel genoeg. (zo groot is het nou ook weer niet.) Oh shit, ik heet geen PatrickM. ![]() | |
Patrick281 | woensdag 7 april 2004 @ 21:30 |
quote:Iedereen die het weet mag antwoorden. ![]() | |
PatrickM | woensdag 7 april 2004 @ 21:34 |
quote:Moeders had het over hal 26... Zal waarschijnlijk een bordje zijn ofzo die er boven hangt bij de ingang (er zijn iig geen 26 hallen ![]() | |
hollander172 | woensdag 7 april 2004 @ 22:21 |
quote:Zou zo maar eens kunnen dat je moeder gelijk heeft maar die halnummers zeggen inderdaad niet zoveel. Nummering is in het arabisch geloof ik, klopt in ieder geval geen reet van. (en ik ben niet zo goed in bordjes lezen. ![]() Als je voor de ingang staat linksaf slaan. (dus niet naar binnen) Dan kom je er vanzelf langs. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 22:41 |
quote:heb je al succes met je stepjes? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 7 april 2004 @ 23:14 |
tis eh, erg stil hier... ![]() ![]() | |
Makster | woensdag 7 april 2004 @ 23:18 |
Zo....ben er ook weer eens. heb het best druk enzo. En waarmee eigenlijk ![]() Naja.... life sucks en than you die ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 06:59 |
quote: ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 10:07 |
quote:Zo vroeg al zo scherp en zo bijdehand ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 10:17 |
quote:Jongeren van tegenwoordig leren geen normale grammatica meer.. scholen van tegenwoordig; dat noemen ze HBO... ![]() Nog een dooddoener: "live to ride, ride to live .." ..tja als je maar een doel hebt. ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 10:19 |
quote:Het leven kan mooi zijn heh ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 10:20 |
quote:En straks ook gelijk zeuren dat ze te weinig verdienen. ![]() ![]() .. met een beter pensioen dan mij .. en een gratis leaseauto .. ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 10:26 |
quote:Ben op dit moment eerlijk gezegd al blij als ik een leuke baan kan vinden ![]() En het is inderdaad dan mooi meegenomen als ik een leuke leasebak en een fijne periodieke uitkering krijg ![]() | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 10:46 |
quote:Een kennis heeft pas geleden nog zo'n gast ontslagen, net 22 jaar oud. Hij kreeg een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc. Ging ie zeuren over zijn salaris, dat vondt ie te laag. ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 10:47 |
quote:Ik was maar wat aan het spelen.. ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 10:48 |
quote: ![]() En terecht, als je het dan nog niet kan waarderen ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 10:49 |
quote:Maar je hebt wel gelijk ![]() | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 10:53 |
quote:Ik verdien nog niet eens de helft van dat bedrag en mijn auto moet ik ook zelf betalen, ik lachte me helemaal krom toen ie het vertelde. Wat een kapsones voor zo'n gozertje. [ Bericht 0% gewijzigd door hollander172 op 08-04-2004 11:16:52 ] | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 10:59 |
het is gelukt: ik heb hem alleen op de paddock weten te zetten. hoe? plo zei eens dat als je er een blokje hout onder zet zodat ie net niet helemaal rechtop staat, stand op zijn plaats en dan naar achteren trekt dat het moet lukken. dat blokje heb ik gebruikt maar wel mbv het rechter achterstepje is het gelukt. nu straks nog terug... | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 11:19 |
quote:De vorige eigenaar van mijn motor kon het ook zelf, zag er wel grappig uit. Hij had overigens geen blokje ofzo nodig. Ook heeft hij mij laten zien hoe het ging en het mij een keer laten doen. Het valt alleszins mee maar toch de eerste keer maar even hulp gevraagd aan mijn vriendin. Heb het wel zelf gedaan maar zij was er bij voor het geval dat zeg maar. | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 11:19 |
quote:Ik had tot voor kort 80 % daarvan en auto,laptop,gsm .. ![]() Nu alleen nog maar 80 % na reorganisatie en ander werk. ![]() ..minder plezier...vorige werk was echt mijn hobby/intresse .. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:26 |
wat een beauty ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:41 |
quote:Dat heb ik je toch ook weleens verteld? Ik zet de motor altijd alleen op de Paddock. Inderdaad gewoon een blokje hout onder de jiffy dat ie rechtop komt te staan. Vervolgens paddock onder de achterbrug en "hefbomen" met die handel ![]() De motor komt vanzelf recht te staan en Hoppa ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:41 |
quote:Jij heb het kawa virus ook te pakken is het niet ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:43 |
quote:ja klopt, maar ik was toch een beetje bang nog, stel dat ie omvalt...en straks moet ie er ook nog vanaf. | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:44 |
quote:Wacht eens ff, dat betekend dus dat er ergens een functie beschikbaar is met een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc. Ik voel me geroepen om beslag te leggen op deze functie ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:45 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:46 |
quote:* One_Punch_Mickey meldt ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:47 |
quote:tip van de Makster ![]() Stuur recht zetten ![]() Vervolgens zorgen dat het blokje hout ergens in de buurt komt te liggen op de plaats waar de jiffy dadelijk weer de grond gaat raken. Naast de motor gaan staan, even je voet voor de paddock zetten en duwen met die handel. Met de voorrem kan je de snelheid van het terug vallen doseren. Wel even opletten dat je de motor niet naar voren duwt en dat de paddock schuift, daarom dus ff je voet voor de paddock zodat deze gaat kantelen. Vervolgens de jiffy op het blokje hout en de paddock onder de achterbrug halen. En klaar ![]() ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:49 |
quote:Ik heb er inderdaad ook een beetje last van. Maar aan de andere kant de motor stuurt als een scheermes en "ze" zeggen dat we dan leren rijden ![]() De koppeling truck werkt wel aardig hoor. Rond de 6000 toeren maken en net voor het aan koppel moment gaan hangen met de koppeling. Vervolgens net een beetje gas meer en langzaam de koppeling erin laten komen en je schiet weg als een aap ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:52 |
quote:thx!! straks maar es proberen. | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 11:52 |
Ben ff mijn auto een kleine "beurt" geven bij de garage. ff olie bijvullen en ff opde brug want volgens mij pleurt ie uit elkaar ![]() tot laters | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 11:55 |
quote:das waar ![]() quote:of ik doe dus iets verkeerd, dat zal het wel zijn...missch toch eens andere opties bekijken... | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 12:10 |
quote: ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 12:17 |
quote:wheelies met een zxr400 heb ik idd op MF gezien ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 12:21 |
quote:Vlot optrekken, na 10 meter koppeling erbij pakken met veel slip en vol gas geven. Pas op dat je niet achterover klapt .. voet bij de voetrem houden voor correctie's.. En waarom mooi weer, licht vochtige ondergrond heb je best wel wat grip.. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 12:23 |
achterover ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 12:24 |
quote:maar de kans op slippen is wel groter. | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 12:33 |
quote:Hij is inmiddels al weer vervuld. Ze hadden meerdere kandidaten voor deze functie. Die jongen heeft ook nog een paar keer gebeld maar helaas voor hem. ![]() | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 12:39 |
quote:Het vermogen wordt pas laat in de toeren afgegeven dus dan weet je wat je te doen staat. Ik heb er in ieder geval weinig last van. Je kan lekker mee tuffen met het verkeer en als je flink op toeren gaat rijden wil je nog wel aardig vooruit komen. Maar eerlijk is eerlijk, het blijft een 400 natuurlijk. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 12:41 |
quote:tuurlijk, het rijdt heerlijk als je em hoog in de toeren houdt. maar met het optrekken duurt dat dus wel ff voordat je de 12000 rpm hebt bereikt. | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 12:46 |
quote:Bij mij niet? ![]() Dat duurt bij mij een seconde of 2 maximaal denk ik. (in zijn 1 dan weliswaar.) In andere versnellingen duurt het ook niet echt lang zolang ie maar niet onder de 6000 toeren komt, daar beneden is ie niet vooruit te trappen en gaat ie bij mij zelfs inhouden. Heb hem trouwens al voorzichtig met het voorwiel van de grond gehad bij fel uitaccelleren maar ik denk niet dat doorschakelen een optie is midden in een wheelie. ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 12:59 |
quote:ik kan me een discussie met Riet en Makster herrineren dat Makster dat ook zei, het duurt hooguit 2 sec. Waarop Riet antwoordde: voor jouw beleving missch, ja maar in werkelijkheid duurt het toch iets langer. ik merk het bijv. als er een andere motor bij het stoplicht staat (ws. zwaardere natuurlijk) maar dat zij altijd sneller weg zijn en flink ook. later kom ik er wel bij, maar toch... | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 13:05 |
quote:Sneller dan je denkt. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 13:06 |
Ik ben de 1e meters ook sneller weg dan Makster.... Maar goed, over die beleving; ik ben iets meer gewend qua motoren dan jullie denk ik ![]() Heb zelf een ZX7R gehad, dus ja... | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 13:15 |
het blijft vochtig buiten...missch vanmiddag eens een rondje sturen. alweer een week niet meer gereden. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 13:15 |
quote:ws. wel ja ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 13:35 |
quote:Wie is jullie. ![]() | |
Gerako | donderdag 8 april 2004 @ 14:04 |
quote:Ja, wie is jullie? ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 14:13 |
Wie denken jullie.. Degene die ZXR rijden ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 15:11 |
quote:Waarom niet ![]() | |
pmponer | donderdag 8 april 2004 @ 15:31 |
Ik ga morgen een proefrit maken op de fz6 en heel misschien op de z750 maar ik denk dat dat niet lukt die motor is te ehmmm compact | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 15:43 |
beter ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 15:43 |
quote:En welke zaak ga je dat doen .. oftewel waar ligt in de buurt van .. ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 15:45 |
proefrit meeting? als het niet ver is ben ik er ook bij (als het mag)! | |
Gerako | donderdag 8 april 2004 @ 15:47 |
quote:Op die Z750 moet je ook gaan rijden als dat kan. Ik heb niet op de FZ6 gereden, maar wel op de Z750 en die stuurt echt onwijs goed, beter als de FZ6 heb ik gehoord dus zeker de moeite waard om die ook even te proberen als je er toch bent. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 15:50 |
quote: ![]() | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 16:45 |
quote:Omdat je hem dan niet hoog houdt zonder met je evenwicht te verplaatsen. Denk ik hoor, het voelt niet aan alsof ie het heel makkelijk doet en volgens mij moet je aardig met de koppeling spelen wil je gaan doorschakelen als je maar op 1 wiel rijdt. | |
ploderus | donderdag 8 april 2004 @ 16:55 |
quote:Doorschakelen tijdens een wheelie wordt meestal gedaan zonder koppeling geloof ik. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:00 |
quote:lekker, goed voor je bak dan... | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 17:01 |
quote:Bedoel meer dat je hem moet laten slippen om niet teveel in toeren terug te vallen en dus vermogen te verliezen. | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 17:04 |
Hey Pikey, wat zie ik nu? Gaat de ZXR er weer uit? Hoelang heb je dat ding nou al? | |
ploderus | donderdag 8 april 2004 @ 17:04 |
quote:Voor je bak zal het inderdaad niet echt goed zijn ![]() | |
ploderus | donderdag 8 april 2004 @ 17:06 |
quote:Om hewm een beetje op toeren te houden zul je de koppeling idd moeten laten slippen. Alleen zal de koppeling dan minder lang mee gaan denk ik ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:07 |
ach, zolang je niet dit doet... | |
ploderus | donderdag 8 april 2004 @ 17:09 |
quote:*kuch* URL *kuch* ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:10 |
quote:als iemand een goed bod doet wel ![]() en als ie een tijdje te koop blijft staan is het ook goed, dan rijdt ik er lekker nog een tijdje mee rond ![]() | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 17:11 |
quote:Vraag blijft, waarom de ZXR weg doen? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:11 |
quote:ff geduld he ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 17:13 |
Heren, opschakelen zonder koppeling kan geen kwaad MITS je het goed doet.. ik doe het zelf dan ook heel vaak, op t circuit deden we niet anders..... Maar wees gewaarschuwd, als je het niet goed doet verneuk je je synchromesjes ermee! Omlaag schakelen moet wel met koppeling.... En idd, in een wheelie kan je gewoon doorschakelen.... Howto opschakelen zonder koppeling: Beetje toeren maken (+4000rpm) Alvast beetje druk op het pookje zetten Gas eraf en DIRECT pookje omlaag drukken (net op het punt dat je ontsteking eraf gaat dus) Vergt nogal wat oefening, maar doe je eenmaal goed schakelt het 10x lekkerder.... Ow enne, als ik gewoon rustig aan het rijden ben gebruik ik wel koppeling, maar bijv met een sprintje niet.. | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 17:13 |
quote:Ik snap het alleen niet helemaal, hoelang heb je hem nu al? 2 maanden? ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:13 |
quote:hoe doe je het goed dan? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:15 |
quote:klopt, maar ik wil jou over 2 maanden wel eens horen. kijken of jij ook nog zo blij bent met je trekkracht onderin. en net wat ik zeg, als ie een tijdje blijft staan is het ook goed. ik zie wel meer motoren al een tijdje te koop staan... | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:17 |
quote:aha, dus ook hiermee maak je winst tijdens sprintjes. | |
ploderus | donderdag 8 april 2004 @ 17:17 |
quote:Volgens mij zit jij nog een beetje te veel bij de circuit-versnellingsbak ![]() ![]() Op het circuit (bij MotoGP in ieder geval) hebben zet wel een omgekeerde versnellingsbak toch? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:18 |
ik zag dat ZXRene van MF het zelf had gedaan. | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 17:19 |
quote:Ik heb besloten gewoon rustig te beginnen. Een pak koppel onderin is leuk maar laat ik eerst maar eens een jaartje sturen op deze, daarna zien we wel verder. Ik vind het gewoon een vrij opmerkelijke keuze om al zo snel een motor weer van de hand te doen. quote:Het seizoen begint net dus het kan snel gaan met de verkoop. Al is je topic op MF al weer helemaal onder gebaggert. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 17:23 |
quote:rustig beginnen, yep dat is nog steeds het plan. maar dat kan ook heel goed op een 600 met meer koppel. quote:dat kan. missch kan pepijn je wat uitleggen hierover ![]() quote:das ook weer waar, ik zie wel ![]() quote:idd, ff een modje vragen om op te schonen ofzo. | |
Gerako | donderdag 8 april 2004 @ 17:38 |
quote:Precies zoals jij het zegt doe ik het ook bijna altijd en als je het een beetje onder de knie hebt gaat het zelfs soepeler als met koppeling schakelen. Je moet idd wel doen bij voldoende toeren en dan gewoon een beetje kracht zetten op het pookje, snel van het gas af en dan schiet ie vanzelf een versnelling hoger. Bij de echte racers schakelen ze ook zonder gebruik te maken van de koppeling. Hierbij wordt heel kort de onsteking onderbroken vlak voordat er wordt overgeschakeld, zij hoeven daarom ook niet van het gas af met opschakelen. En idd bij de echte racers wordt er andersom geschakeld, dit omdat je dan niet met je voet onder het pookje komen als je plat in de bocht ligt. Daarom schakelen zij op door naar beneden te "trappen" [ Bericht 7% gewijzigd door Gerako op 08-04-2004 17:45:04 ] | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 18:42 |
hoorde ik net op de radio: het wordt morgen droog en zo'n 12 graden ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:05 |
Ikke... maar ben pas rond 14:00 beschikbaar ![]() En mn koppeling is niet helemaal fijn.... heb nu een reparatie kitje erin gestopt, wat inhoudt, nieuwe binnenkabel.... maar de stelmoer staat al op zn eind maar nog staat ie te strak, wat betekent dat de koppeling pas opkomt als de hendel bijna aan zijn einde staat. Veel te korte slag dus, waardoor hij heel lastig te doseren is, 0,2mm later en hij slaat af ![]() Maar is wel mee te rijden.. woensdag krijg ik hele nieuwe kabel, want die moest hij bestellen ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:07 |
quote:Shit, ja, dat bedoel ik ook ![]() Zat effe niet op te letten ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:08 |
Alleen jongens, als je het ga proberen en het lukt niet, ga het niet verder proberen, op de foute manier verneuk je echt je bak.... | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 19:11 |
quote:Je bedoelt dat het gewoon een kwestie van gevoel hebben is? Net zoals met de auto? Met de auto lukt het me wel vrij makkelijk en soortgelijk zoals jullie hier beschrijven. Ik vraag me overigens wel af wat het nut is onder normale omstandigheden. | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:13 |
Ja, niks dus.... Zoals ik al zei, doe het alleen bij een sprintje bijv of een bochtige omgeving als ik lekker aan t knallen ben ![]() Is idd kwestie van gevoel... Geen idee hoe dat met de auto zit.. | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:15 |
quote:Wil je nu serieus al een andere? Waarom zou je een andere kopen terwijl je nog maar 5% van echte rijden beheerst.... (no offence) Leer eerst rijden en koop dan een fiets die weer een stapje verder is, mijn persoonlijke mening ![]() | |
PatrickM | donderdag 8 april 2004 @ 19:17 |
En voor brute kracht... koop een Soes GSX1400 ![]() Er kwam gister nog eentje voorbijzetten op de snelweg, met 2 RVS sportdempers en in de Soes kleuren (blauw/wit).... supergaaf ding ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:18 |
Voor de kneedown-wannabees onder ons ![]() http://forum.bikepower.nl(...)ostorder=asc&start=0 | |
PatrickM | donderdag 8 april 2004 @ 19:21 |
quote:Ik heb morgen ook tijd om te rijden ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 19:21 |
quote:morgen dus? PatM ook mee? ik ben wel benieuwd naar die KD's op een Beema ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 19:23 |
quote:leren rijden kan ook op een 600 ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:29 |
Succes joh... Waarom niet gelijk een Fireblade, kan je ook op leren rijden.... maar in hoevee tijd is de vraag. * Rietvaerder denkt nog ff terug aan die maat op die R6 die na 2mnd crashte.... | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 19:29 |
Ik moet best nodig pissen ![]() Laat ik maar is gaan ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 8 april 2004 @ 19:35 |
Ey OPM, koop een Bandit1200 of GSX1400! Voor al uw koppel ![]() | |
PatrickM | donderdag 8 april 2004 @ 19:37 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 8 april 2004 @ 19:42 |
quote:was te voorspellen...maar ooit, ooit ![]() quote:dingen meteen uit zijn verband trekken, he ![]() edit: je hoeft dus niet te doen alsof het niet slim is om op een 600 te beginnen...(zoals ik idd eerder op een Blade wilde beginnen) [ Bericht 3% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 08-04-2004 19:49:09 ] | |
PatrickM | donderdag 8 april 2004 @ 19:43 |
quote:KD's op een beemer? Dan wordt het eerder een BD ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 19:52 |
quote:Een Batty Down ![]() ![]() ![]() | |
PatrickM | donderdag 8 april 2004 @ 19:55 |
Beugel Down... WTF betekent Batty nou eigenlijk vrij vertaald??? | |
hollander172 | donderdag 8 april 2004 @ 20:01 |
quote:Met de auto is een beetje hetzelfde idee, toeren maken, pook beet pakken en naar de volgende versnelling dirigeren zodat ie er net tegenaan hangt, fel gas geven en meteen loslaten en dan glijd ie er als het goed is zo in. (hangt een beetje van de bak van de auto af, bij sommigen moet je hem er echt in "rammen") Zolang je geen "kloink" hoort en een schok door de auto voelt gaan doe je het goed. ![]() | |
Makster | donderdag 8 april 2004 @ 20:01 |
quote:Nooit Ali G gekeken ![]() | |
Patrick281 | donderdag 8 april 2004 @ 20:09 |
quote:PatrickM had binnen 2 maanden na zijn rijbewijs en eerste motor ook al de wildste natte dromen over andere motoren. ![]() Rietvaerder kan ook binnen een half jaar na het rijbewijs niet meer slapen van de Fazer. ![]() Even serieus: Ik heb 4 motoren gehad in mijn eerste jaar: Jawa 640 (23 Pk ![]() Het rijtje is aardig opbouwend in vermogen .. gewoon steeds meer willen.. sneller. Voor mij was het ook het gevoel dat de motor te gemakkelijk te besturen was, het rijden was gewoon niet meer boeiend. Dat snelheids/vermogen gevoel raak je na een tijdje ook wel weer kwijt .. maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Een verlangen naar iets anders, snellers, beter gevoel bij .. enz. Maar OPM zoals hier al gemeld, van een 600 cc hoef je ook niet veel power onderin te verwachten. Mijn Bimota gaat ook pas leuk boven de 6.000 toeren. Neem dan een 750 of groter. Een proefrit op een 600 zal misschien het idee van bottompower geven in verhouding tot je 400cc, maar dat ben je binnen een dag al weer kwijt. ![]() |