trein: Zutphen-Oldenzaal (door Hengelo)quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:12 schreef PeuRac het volgende:
En die Syntus bus (Winterswijk) die foto is misschien daar gemaakt, maar de Syntus zelf zit toch echt in Doetinchem(zowel de trein als bus), ze rijden tussen: Arnhem - Winterswijk, Winterswijk - Zutphen, en Zuthpen - Hengelo. Verder in de hele achterhoek met de bussen, en zelf een gedeelte van twente geloof ik
...om nog maar te zwijgen van het geluid dat die krotten makenquote:Op donderdag 1 april 2004 01:53 schreef Fulcrum_X het volgende:
ah een Friese TS, duidelijk![]()
Ik woon 4km vanaf Buitenpost![]()
oja: die arriva bussen zitten ongelovelijk kut
Dat is een Wright Commander (er staat overigens ook Dafbus op), die rijden hier ook in het Vierstromengebied (Zuid-Holland).quote:Op donderdag 1 april 2004 00:59 schreef MREn het volgende:
Engels spul (Alexander 200 ?)
[afbeelding]
Arriva, Sneek station
Wat is het grote verschil dan? Behalve dat de ene ronde koplampen heeft en de ander niet? Qua geluid en uiterlijk zijn ze nagenoeg het zelfde.quote:Op donderdag 1 april 2004 10:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat is een Wright Commander (er staat overigens ook Dafbus op), die rijden hier ook in het Vierstromengebied (Zuid-Holland).
Hier de busnummers. Misschien zitten er ook nog 1 of 2 uit Roosendaal tussen.quote:Op donderdag 1 april 2004 11:43 schreef 2cv het volgende:
Ik zal de busnummers waarmee ik gereisd heb eens posten. Ik ben 1,5 jaar eens per 2 weken met de bus geweest van m'n woonplaats naar Heerenveen en heb een groot gedeelte van alle busnummers waarmee ik gereisd heb opgeschreven. Staan alleen geen datums bij etc.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb ze opgeschreven in volgorde van notatie.
Ik bedoel dus ook ingetypt of wat dan ook ... Jesnaptmewel ...quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:56 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik gaf alleen maar aan wat erop staat.quote:Op donderdag 1 april 2004 10:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat is het grote verschil dan? Behalve dat de ene ronde koplampen heeft en de ander niet? Qua geluid en uiterlijk zijn ze nagenoeg het zelfde.
Misschien is het dan een idee om je ogen wat verder open te doen? Bussen zijn groot genoeg om gezien te kunnen worden, dan kun je er met een ruimere boog omheenquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:03 schreef DjDev het volgende:
ik haat bussen wordt bijna elke dag zowat aangereden.
is ook digitaalquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik doe alleen aan digitale busfoto's
Ontwikkelde foto's doe ik hoofdzakelijk van vrachtwagens
Klopt, hele achterhoek in ieder gevalquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:12 schreef PeuRac het volgende:
En die Syntus bus (Winterswijk) die foto is misschien daar gemaakt, maar de Syntus zelf zit toch echt in Doetinchem(zowel de trein als bus), ze rijden tussen: Arnhem - Winterswijk, Winterswijk - Zutphen, en Zuthpen - Hengelo. Verder in de hele achterhoek met de bussen, en zelf een gedeelte van twente geloof ik
Zou kunnen. In Eindhoven rijdt ook het eea op gas.quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:24 schreef 2cv het volgende:
Kan het kloppen dat de bussen in Zwolle gastanks op het dak hebben? Ze hebben namelijk grote witte dingen (te groot voor een airco denk ik) op het dak en hellen gigantisch over in de bochten.
Dan vraag ik me toch af wanneer dat zou moeten zijn. Ik dacht dat Hermes zuidelijker reed.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Hermes reed toch vroeger ook in Zwolle?
die bus moet ik hebben om op school te komen als ik niet op mun brommertje gaquote:
Die moet ik dus juist hebben om naar huis te gaan van school.quote:Op woensdag 7 april 2004 01:57 schreef masuyo het volgende:
[..]
die bus moet ik hebben om op school te komen als ik niet op mun brommertje ga![]()
Dan zijn ze in mijn ogen verrekte groot (en aan het overhellen te zien: zwaar). De koelgenerator (of hoe dat ook maar heet) van de oplegegn van een koelvrachtwagen is kleiner ! En die moet ook nog sterker koelen (-18 graden in de zinderende zon van Spanje bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 7 april 2004 09:49 schreef thatsme het volgende:
die witte dozenm op het dak in zwolle zijn wel degelijk airco's!
Hermes rijd in Limburg.quote:Op woensdag 7 april 2004 00:59 schreef Light het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af wanneer dat zou moeten zijn. Ik dacht dat Hermes zuidelijker reed.
En Oost-Brabant.quote:Op woensdag 7 april 2004 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hermes rijd in Limburg.
quote:Op woensdag 7 april 2004 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hermes rijd in Limburg.
Dat zeg ik. Een stuk zuidelijker dan Zwolle.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:22 schreef MREn het volgende:
[..]
En Oost-Brabant.
Lichte vorm van autisme?quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hier de busnummers. Misschien zitten er ook nog 1 of 2 uit Roosendaal tussen.
(lijstje)
Ik heb ze opgeschreven in volgorde van notatie.
Euh, Arriva rijdt nu toch in (een deel van) Limburg? Of ben ik abuis?quote:Op woensdag 7 april 2004 17:23 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hermes rijd in Limburg.
Psssjt! Tis Gorinchem.quote:Op woensdag 7 april 2004 20:24 schreef GiSH het volgende:
[afbeelding]
bus naar Gorkum maar ben bang dat hij nooit meer komt.... het stikt van oude nederlandse bussen op Cuba
Niet dat ik weet, maar ik ben ook geen Limbo.quote:Op donderdag 8 april 2004 01:13 schreef Light het volgende:
[..]
Euh, Arriva rijdt nu toch in (een deel van) Limburg? Of ben ik abuis?
Maybe. Heb je er last van?quote:Op woensdag 7 april 2004 20:29 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Lichte vorm van autisme?.
gorkum mag ookquote:Op donderdag 8 april 2004 13:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Psssjt! Tis Gorinchem.
Het zal mijn autisme wel zijnquote:Op donderdag 8 april 2004 14:10 schreef GiSH het volgende:
[..]
gorkum mag ook
special voor de mensen die Gorinchem te moeilijk vindenquote:Op donderdag 8 april 2004 18:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het zal mijn autisme wel zijn
Da's niet zo heel vreemd, het is een Engelse firma.quote:Op vrijdag 9 april 2004 14:03 schreef Larry101 het volgende:
En btw Arriva rijdt ook in London...
Wabbedoelje ?quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:21 schreef GiSH het volgende:
[afbeelding]
deze meneer was een beetje in de war.. hij dacht dat het ook met ouwe bussen kon
dat die meneer is in gereden op deze busquote:Op vrijdag 9 april 2004 20:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wabbedoelje ?
Die bus is helemaal nog niet uitgebrandquote:Op donderdag 8 april 2004 23:15 schreef rooiedraak het volgende:
mag een uitgebrande bus ook
[afbeelding]
Dat is ook een taxi. Anders had'ie geen blauwe kentekenplatenquote:Op zaterdag 10 april 2004 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Net geen busje... er passen behalve de besturuder 'slechts' 8 mensen in.. Om een busje te worden moeten er 9 personen in passen... Zou het voor de eigenaar belastingtechnisch niet veel handiger zijn om deze auto als taxibusje te laten registreren?
OMG ! ! !quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:19 schreef GiSH het volgende:
[..]
dat die meneer is in gereden op deze bus
[afbeelding]
Je hebt gelijk. Kan dat eigenlijk, een grijs kenteken op een busje voor personenvervoer? Dat zijn toch gewoon personenauto's?quote:Op zaterdag 10 april 2004 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar geen busje... Het kenteken begint niet met een B of V....
Snap ik ook niet goed, nee...quote:Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
[afbeelding]
Weet iemand toevallig waar deze 'strijkplank' met gordel voor dient?
Da's een importbakje ja... Uit Zweden geloof ik. Komt van een Arriva dochter, die zaten met een overschot aan bussen nadat ze een aanbesteding hadden verloren geloof ik. Die zijn ergens in 2003 naar Groningen verscheept. Beetje aparte stoelindeling, maar ik hoorde van chauffeurs dat ze erg lekker rijden...quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Aparte bus... En ziet er ouder uit dan het kenteken doet vermoeden.. Importbakje? Wie weet meer?
Ik denk dat het is voor passagiers die slecht ter been zijn en moeten staan omdat de bus vol is. Of het is om ingeklapte, rechtopstaande wandelwagens tegenaan te zetten. Klinkt wat absurd, maar ik kan niets beters verzinnen.quote:Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
[afbeelding]
Mischien kan je er een rolstoel mee vastzetten.quote:Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
[afbeelding]
Blauw/wit is stadsdienst van het GVB, dit is een bus van de BBA die 1,5 a 2 jaar geleden de concessie Utrecht-NW gewonnen hebben en nu ook in Amsterdam komen. Deze foto is gemaakt op Muiderpoort.quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:17 schreef Threepio het volgende:
[afbeelding]
Is dat niet die waterstofbus die hier in Amsterdam rondrijdt tegenwoordig? Normaal rijden hier namelijk voornamelijk die dingen waar Hermes mee rijdt (maar dan met blauw ipv rood)
[..]
Deze bus is ook blauw-wit en die waterstofbussen waren volgens mij ook mercedes dus dat bracht me op dat idee.quote:Op maandag 12 april 2004 01:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Blauw/wit is stadsdienst van het GVB, dit is een bus van de BBA die 1,5 a 2 jaar geleden de concessie Utrecht-NW gewonnen hebben en nu ook in Amsterdam komen. Deze foto is gemaakt op Muiderpoort.
Is geen waterstofbus, is een gewone diesel-Citaro.
Nee, dat mag niet. alle taxibusjes hebben ook gewone kentekenplaten, dus geen grijs kenteken.quote:Op zondag 11 april 2004 00:37 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Kan dat eigenlijk, een grijs kenteken op een busje voor personenvervoer? Dat zijn toch gewoon personenauto's?
Ik zit dagenlijks in die bus die je op die foto ziet (Lijn 5)quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Weer een lekker stukje gebust vandaagOnder andere van Zwolle naar Velp via Apeldoorn en Arnhem
Wat foto's die ik onderweg gemaakt heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
T blijven lelijke interieurs van die trolleybussen...
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker allegaartje van bussen daar in ArnhemDe trolley stadsbussen van Connexxion, en dan nog streekbussen van Hermes, Syntus en Connexxion
Hoe word zo'n trolleybus trouwens aangedreven? Wezli en ik hebben gezocht naar een motor of iets wat er op leek, maar niet echt kunnen vinden.. Het maakt wel meer kabaal dan een moderne dieselbus...
Uh ... Waar dan ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:01 schreef Klonk het volgende:
Hier staat in het duits hoe een trolleybus werkt
http://www.kiepe-elektrik.com/frameset-bahn.htm![]()
Dat is alleen iets voor Tukkersquote:Op donderdag 22 april 2004 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
De 'bananenbus' (VDL Berkhof Ambassador 200) is er blijkbaar ook als stadsbus.. hier in Lelystad... Zijn er hier nog vrijwilligers om het hoofd tussen de voordeur te steken?
Sssoooww.. in welk gat woon jij dan joh..quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:39 schreef yohan.nl het volgende:
Cool topic. Heb zelf een aantal in miniatuur. Best leuk
Overigens, TS kwam met deze foto:
[afbeelding]
Die bus zit ik elke dag in
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:12 schreef Rev- het volgende:
maar ze zijn toch wel langer gebruikt dan 1988? Naar lelystad vorig jaar zat ik ook in zon ding
Whehe inmiddels heeft i een week of 2 rond gereden, dat was een maand geleden. De introductie van het ding wil niet echt vlot verlopen...quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Rijdt over een paar maanden dagelijks in Eindhoven rond.
Ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:12 schreef PeuRac het volgende:
[afbeelding]
Daar kijk ik regelmatig tegenaan
Die concessies lopen in elkaar over. Zo rijd ook de Lijn door Nederland. Hermes is idd meer Limburgs en resideert vanuit Weert, en BBA die ook veel lijnen voor Hermes rijd is bijna in heel Brabant te zien. Heet ook niet voor niets Brabantse Buustspoorwegen Autobusdiensten en resideert vanuit Tilburg.quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:52 schreef Xtreem het volgende:
Even over de 'regio verdeling':
BBA doet wel degelijk in (heel?) Brabant het stads en streekvervoer.
Hermes doet (vooral?) Limburg.
-edit-
Overigens heb ik een schijthekel aan stadsbussen....Streekbussen (als in: weinig dorpjes, veel snelweg) zijn prima, maar stadsbussen...
continu stoppen, geprop, achterwaarts rijden etc etc
Waarschijnlijk een Neoplan geweestquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:13 schreef 2cv het volgende:
Ik ben op vakantie naar Tsjechië geweest, en op de terugweg meen ik een dubbeldekker bus met vier assen gezien te hebben. 2 voor en 2 achter. Dat was volgens mij even (100-200 km) over de grens met Duitsland. Misschien heeft iemand er een afbeelding van en/of meer informatie er over ?
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:14 schreef winterapfel het volgende:
[..]
je zult t maar tegenkomen in zo'n bocht
Verdraaid, het lijkt ook nog op wat ik zag in het schemerdonker op 100-en meters afstand. Bedankt ! ! !quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Neoplan Megaliner dusVolgens mij is er op basis van dit type bus ook ooiteen (prototype) vuilniswagen gebouwd!
Paar kanttekeningen die me zo te binnen schieten:quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Leuk busje
Is er ergens op internet een kaartje of iest dergelijks te vinden met de rayonverdeling van Nederland?
Dit is wat ik weet:
Noordned: Groot deel van Friesland
Arriva: Andere deel van Friesland, kop van Overijssel, Groningen, Drenthe, Groningen en Leeuwarden stadsdienst
HTM: Den Haag stadsdienst
RET: Rotterdam Stadsdienst
GVA: Amsterdam stadsdienst
BBA: Niet meerin Brabant, maar wel in Drenteh of zo?
Synthus: Achterhoek
Connexxion: vrijwle heel nederland
Taxicentrale Renesse: Vlieland en een stukje Zeeland
Novio: Nijmegen
hermes: Ergens bij Arnhem?
In Utrecht rijden ze af en aan tussen Station CS en de Universiteitquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:14 schreef Light het volgende:
[..]
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.
Ze mogen dan ook alleen maar rijden op vrije busbanen en niet op wegen waar andere auto's en fietsers langs willen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:14 schreef Light het volgende:
[over drie-ledige bussen gesproken]
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.
Een Sneldienst zekerquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:28 schreef SjacoBaco het volgende:
Dit is pas een bus....
http://www.kingonwheels.n(...)%2010-4-2005/047.JPG
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Paar kanttekeningen die me zo te binnen schieten:
(OV is deel van mn opleiding)
BBA rijdt nog wel degelijk in Brabant. Bijna de hele provincie, muv de stadsdienst Eindhoven die door Hermes wordt gereden.
Verder in Oost-Brabant nog wat Hermeslijnen.
Hermes rijdt ook in grote delen van Limburg.
BBA is de concessie in Drenthe volgens mij alweer kwijt aan Connexxion
BBA rijdt nog in een deel van Utrecht en op de gehele Veluwe
Connexxion komt op veel plaatsen voor, maar opvallend minder in het uiterste Noorden en Zuiden.
Arriva en Noordned zijn gaan samenwerken in Groningen en Friesland.
De HTM rijdt volgens mij ook de lightrail van Alphen ad R. naar Gouda.
Novio doet regio Nijmegen samen met Hermes. Novio vooral de stadslijnen, Hermes de regio.
Edit:
Het is niet GVA maar GVB
In Zuid-Limburg bestaat nog Limex (Gebied rond Maastricht, Valkenburg)
Edit2:
Dordrecht en Maastricht hebben ook een Stadsdienst
BBA in Drenthe? Waar dan? Voor zover ik weer rijdt daar Arriva, maar dat duurt geen half jaar meer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef JDude het volgende:
BBA is de concessie in Drenthe volgens mij alweer kwijt aan Connexxion
quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:28 schreef Light het volgende:
[..]
BBA in Drenthe? Waar dan? Voor zover ik weer rijdt daar Arriva, maar dat duurt geen half jaar meer.
(www.bba.nl)quote:Onder de naam InterHoMe verzorgt BBA een netwerk van kleine en middelgrote bussen in het gebied tussen Hoogeveen en Meppel. Het streekvervoer in deze regio waarborgt een goede bereikbaarheid van de regio en voldoende mogelijkheden om gebruik te maken van het openbaar vervoer in de regio.
Kloptquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.
Owja, ik zie het nu ook, als ik bijvoorbeeld naar m'n ouders wil.quote:
Wat nou Zuidtangent, gewoon daarmee over de A9 raggen...quote:
Ga niet voor de lol in lijn 11 of 12s zitten om even een dubbelgeleden bus mee te makenquote:Op zaterdag 10 april 2004 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Op de planning staan nu nog ritjes oa Zwolle-Apeldoorn, Lelystad-Enkhuizen en de dubbel gelede Utrechtse bus
Ik heb geen OV-jaarkaart meer ondertussen..... En van deze ritjes alleen Zwolle-Apeldoorn(-Arnhem-Velp-Arnhem) gedaan, en die beviel me uitstekend!quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef blup het volgende:
[..]
Ga niet voor de lol in lijn 11 of 12s zitten om even een dubbelgeleden bus mee te maken
ze rijden welliswaar om de 3 minuten in de spits, maar ze zitten stuk voor stuk tot de nok toe vol.![]()
Been there done that every day..
vraag me alleen niet hoe je op dat terein komen moet :/quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, Joure staat in de planningZou al op de dag dat ik bovenstaande foto's in 't Fean heb gemaakt, maar toen had ik te weinig tijd over.
En regio Waterland: Amsterdam/Purmerend die hoek.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.
idd, dr rijd ook Arriva bij amsterdam.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:38 schreef MREn het volgende:
[..]
En regio Waterland: Amsterdam/Purmerend die hoek.
Nee hoor, het is gewoon een gezellig rondje geworden tussen de ABC-bedrijven. De een die wint iets, de ander verliest iets.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, dr rijd ook Arriva bij amsterdam.
Arriva Takes over the busnet?![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rijdt over een paar maanden dagelijks in Eindhoven rond.
lol... die loopt nog altijd niet. Gisteren stond toevallig in het Eindhovens Dagblad dat er nog altijd gigantische problemen zijn met de Phileas. En dan met name op het gebied van de software.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:53 schreef Frezer het volgende:
Whehe inmiddels heeft i een week of 2 rond gereden, dat was een maand geleden. De introductie van het ding wil niet echt vlot verlopen...
Nog een plaatje:
Dat komt vooral omdat de eerste tijd na indienst gaan er een soort inwerk-periode was waarin APTS (of hoe heet dat bedrijf?) de bus kon testen in het echte bedrijf. Die periode zal nu zo'n beetje wel voorbij zijn, vandaar het gezeik over geld nu ineens.quote:Op zondag 9 april 2006 09:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En nu is er ruzie wie er voor de kosten op moet draaien.
Arriva heeft al een boete gehad vanwege het niet nakomen van de contractuele verplichtingen. Ze hebben (of hadden, ik weet niet hoe de situatie nu is) te weinig chauffeurs om alle diensten te rijden.quote:Op zondag 9 april 2006 06:52 schreef MREn het volgende:
Van de andere kant: de concessieverlener Waterland is niet zo tevreden overArriva
werkt nietquote:Op zondag 9 april 2006 13:53 schreef FranticDJ het volgende:
De beruchte discobus / klik
Vast wel bekend bij west zeeuwsch vlamingen..
Ik bedoel de dubbelgeledenbussen in Utrecht (lijn 12s etc)quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb geen OV-jaarkaart meer ondertussen..... En van deze ritjes alleen Zwolle-Apeldoorn(-Arnhem-Velp-Arnhem) gedaan, en die beviel me uitstekend!
Ik rij wel eens een stukje... wellicht al een beetje uit de foto's af te leiden welke dat zijnquote:Op donderdag 20 april 2006 17:59 schreef busvrouwtje het volgende:
is één van jullie toevallig buschauffeur...of zijn jullie echte busspotters
Ik ben spotterquote:Op donderdag 20 april 2006 17:59 schreef busvrouwtje het volgende:
is één van jullie toevallig buschauffeur...of zijn jullie echte busspotters
Waar?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:37 schreef busvrouwtje het volgende:
IK probeer buschauffeur te worden...bij connexxion hebben ze een aantal vacatures
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd![]()
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)quote:Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.
Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessiequote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
Waar woonde je eerst dan?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
hier rijden ook genoeg lijnen langs,quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo'squote:Op vrijdag 3 december 2004 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988
Is ook alleen maar bij die oude bussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijkenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef busvrouwtje het volgende:
aha, bij elke klik een passagier erbij
Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef busvrouwtje het volgende:
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaartquote:Op donderdag 20 april 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.
![]()
![]()
![]()
Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:07 schreef busvrouwtje het volgende:
* schrijf schrijfhahahahah
wel leuk om zulke dingen te weten
ze waren vandaag zo aan het tellen, Per halte noterenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart
niet met dringende basisschool kinderen die met zn alle in 1x door de deur willen :/quote:Op donderdag 20 april 2006 21:18 schreef busvrouwtje het volgende:
ik denk dat dat automatisch ging, want als je veel reizigers in 1x meeneemt, dat is niet te tellen
Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:22 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha..waar ken ik dat toch van, of je busabonnement op z'n kop aan de chauffeur laten zien
jij moet gewoon weer dubbelop he,quote:Op donderdag 20 april 2006 21:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.
* MREn] heeft OV en personeels-vrijvervoer[/me]
[me=MREn moet eigenlijk een foto van zn tas op zn vrij vervoer laten zetten
Och, ik zou al in staat zijn om ze er midden in de weiland uit te smijten als ze met hun poten op de bank zitten of een snoeppapiertje oid op de grond smijten.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:40 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha..sommige mensen schreven op de stoelen van de ena laatste stoelen in de bus
dat vind ik toch wel zonde
Dat is toch het minste dat je kunt doen na 15 jaar huwelijkquote:Op donderdag 20 april 2006 21:47 schreef busvrouwtje het volgende:
ja idd.. ik heb 1 chauffeur meegemaakt, die 's morgens om 8.00 uur de bus aan de kant zette, omdat er een begrafenisstoet voorbij kwam. HIj stapte netjesuit de bus en deed eerbiedig z'n pet af
klopt, daarom is achterin de bus zelfs in de spits de beste plekquote:Op donderdag 20 april 2006 21:51 schreef busvrouwtje het volgende:
hihihih, maar er kan tegenwoordig geen lachje vanaf. kijk 's morgens maar in de file of in de bomvolle bus.. iedereen voor zichzelf.. en als de chauffeur roept: lopen we ff wat naar achteren, dan kunnen er ook nog andere mensen mee!! dan kijken de mensen elkaar aan, maar er gebeurt nix
vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raarquote:Op donderdag 20 april 2006 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Nu bij enkele gelede bussen de achterste deuren alleen door passagiers met een knop geopend kunnen worden, is het daar achterin een stukje rustiger geworden ten op zichte van vroeger.
Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raar
moauw een leuk Piepertje (zo als in de Dennis Alexanders) is ook wel een ideequote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.
goede zaak dus, weet je tenminste altijd waneer de deur dicht gaatquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is in nieuwe gelede bussen standaard bij de achterste deuren. Het is een onderbroken piep gedurende een seconde of 7.
Yep, gewoon deur open, 30 sec ( of minder ) wachten pieper aan en deur dicht rammenquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:23 schreef busvrouwtje het volgende:
zeg maar net zo'n piep als in de amsterdamse en rotterdamse metro's. reuze handig
Zo van, goh, gemiddeld gaan er wel heel weinig mensen mee met die lijn, laten we wat bussen schrappen, dat verhoogt vast de populariteit.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd![]()
Het is ook niet tegen jou gericht, maar gewoon een constatering. De beleidsmakers zijn zoals gewoonlijk niet de uitvoerders, maar dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:30 schreef busvrouwtje het volgende:
ja.. ik heb daar ff nix op te zeggen. Het zij zo
mja ik wil dat later ook halen, een ouwe (of splinternieuwe) lijnbus pakken en die gewoon compleet ombouwen vanbinnen, soort van Camper maar dan Groter :pquote:Op maandag 24 april 2006 15:41 schreef laika het volgende:
cooool! ik wil ook zo'n bus!!!
ben nu met mijn groot rijbewijs bezig en dan hoop ik ooit nog een keer zelf een bus te kunnen kopen.. (nja het kopen zal geen probleem zijn maar de onderhoud ervan is nogal prijzig)
Je kunt die bus natuurlijk op de openbare weg laten staan, dan heb je van de woningbouw geen last (lijkt me).quote:Op maandag 24 april 2006 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb overwogen een oude streekbus om te bouwen tot kattenrenMaar ik denk niet dat de woningbouwcorporatie daar blij van word
Van de plaatselijke hangjongeren des te meerquote:Op maandag 24 april 2006 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Je kunt die bus natuurlijk op de openbare weg laten staan, dan heb je van de woningbouw geen last (lijkt me).
In een dorp met 235 inwoners?quote:Op maandag 24 april 2006 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Van de plaatselijke hangjongeren des te meer
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:38 schreef busvrouwtje het volgende:
nou mensen ik ben goed door m'n psychogolisch onderzoek heen gekomen.
Even je text verbeterdquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
en laat Arriva maar weer opzouten met die Dennis Alexandersterug naar ZUID OOST fryslân Engeland met die rot dingen
![]()
Ik heb volgens mij 2 of 3x in heel mn leven met Arriva te maken gehad, alle keren in Groningen-Stad.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
ROFL! :-P dat mag ook, maar iig niet hier in zuid west met die dingen gaan rijden :/
heb je in een Kutsenits gereden?quote:Op woensdag 26 april 2006 00:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij 2 of 3x in heel mn leven met Arriva te maken gehad, alle keren in Groningen-Stad.
Een hoe?quote:
Een Kutsenits!quote:Op woensdag 26 april 2006 00:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Een hoe?
Volgens mij waren het redelijk normale stadsbussen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 00:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Een Kutsenits!Een Vw bus voor gevorderden
Superlelijk, rijd voor geen meter en heeft een heerlijk achterlijke naam
vergeet het maar, ik ben net niet voor m'n test geslaagd.. aahh dan gaan we het op een andere manier doenquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:45 schreef Light het volgende:
[..]
Goed nieuws
Nu hopen dat een baan als buschauffeur je ook bevalt
hoe komt het? zelfmoordneigingen op hoge snelheden?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:51 schreef busvrouwtje het volgende:
[..]
vergeet het maar, ik ben net niet voor m'n test geslaagd.. aahh dan gaan we het op een andere manier doen
Maar dat maakt met de chipkaart niet meer zoveel uit, dus misschien zijn er dan nog kansen?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:14 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha, uit de test kwam naar voren dat ik niet zo geweldig kan rekeken...dat is idd waar..
Er is nog genoeg te doen hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 17:07 schreef busvrouwtje het volgende:
precies en zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik ben nog jong, wordt over 2 maanden 26
ouwe zeuren moeten er ook zijn hequote:Op woensdag 26 april 2006 17:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is nog genoeg te doen hoor
Zeker als je nog zo jong bent, dan kun je vaak nog alle kanten op!
* MREn klinkt nu weer als negatieve ouwe zeur, maar dat valt wel mee in het echt
Ik zeur wel veel, maar itt veel andere Nederlanders (en vooral hersenloze fok'ers) weet ik waar ik het over heb als ik loop te kankeren, en 99% van de andere kankeraars niet.quote:
En anders touringcarchauffeur? Als je 'gezakt' bent wegens je rekenen, kom je daar zo binnen lijkt me. Als je weer alle bejaarden kan tellen voor vertrek van de kerstmarkt, is het al goedquote:Op woensdag 26 april 2006 17:14 schreef busvrouwtje het volgende:
precies...ga eens rondkijken. Ik weet dat ze op het scheepvaart en transportcollege in Rotterdam een 1 jarige opleiding geven tot vrachtwagenchauffeur. Het geen houdt in werken en leren.. en in 1 jaar m'n theorie en C rijbewijs
Wat is een bananenbus?quote:Op donderdag 22 april 2004 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De interliner Groningen-LelystadMooi ritje!
[afbeelding]
De 'bananenbus' (VDL Berkhof Ambassador 200) is er blijkbaar ook als stadsbus.. hier in Lelystad... Zijn er hier nog vrijwilligers om het hoofd tussen de voordeur te steken?
Whehe puik ja, zo snel antwoord krijgenquote:Op woensdag 26 april 2006 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
whehe, je stelt een vraag over een bericht van meer dan 2 jaar geledne en krijgt binnen 10 minuten antwoord
Neen, dat sowieso niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:52 schreef busvrouwtje het volgende:
misschien lijkt hij krom.. vanaf de buitenkant gezien
de chauffeur draait in die bus meer aan het stuur dan in andere bussen, lijkt hetquote:Op woensdag 26 april 2006 19:49 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Whehe puik ja, zo snel antwoord krijgen, maar waarom voelt ie volgens jou krom dan? Ik reis er iedere dag mee.
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |