abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37135931
ik geloof dat connexxion en RET een samenwerkingsverband hebben/ of krijgen

ik ben iig bewnieuwd hoe ik het psychologisch onderzoek heb gedaan
geen muts te ver
pi_37135987
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd
geen muts te ver
pi_37136325
gister kwam ik in den haag toevallig de e-traction bus tegen en deze waren ze aan het opladen en te transporteren naar een onbekende bestemming


ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  donderdag 20 april 2006 @ 19:24:37 #204
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37136481
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.

Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37136952
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.

Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
  donderdag 20 april 2006 @ 19:46:26 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37137234
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessie

* MREn woont in een plaats met 160.000 inwoners, bussen genoeg.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 19:51:06 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37137375
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
Waar woonde je eerst dan?

Je bent niet de enige hier met die last heeft van buslijnen die zo ongeveer opgeheven zijn. Ik moet altijd met de zo ongeveer korste streekbuslijn die arriva heeft. Er rijden dan ook maar enkele bussen per dag op die lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37137445
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)

ook een kwestie van gunstige ligging
hier rijden ook genoeg lijnen langs,

stuk of 6!

alleen logisch is het niet bepaald, maar ja
pi_37138817
dus zoals ik het nu zo hoor, zijn jullie afhankelijk van een autootje.. dat lijkt me flink balen zeg
geen muts te ver
pi_37138944
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988

Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo's )

En als je instapt bij deze bus moet je, zoals bij de meeste wat oudere bussen, een trapje op. Echter zitten op die trapjes een soort plankjes.



Het zwarte is gewoon de standaard trap zoals hij normaal zou zijn. En de rode streepjes zijn de plankjes die op de treden liggen. Zoals je kunt zien zit er dus speling op die plankjes, ze zitten namelijk aan één kant gescharnierd. Er zit een ruimte tussen van ik denk een kleine centimeter.

Wanneer je dus op zo'n plankje gaat staan hoor je een lichte klap omdat hij op de originele tredes klapt. Wanneer je je voet eraf haalt klapt hij meteen weer terug
Op de plankjes zit wel gewoon anti-slip.

Wat is de functie van dat soort plankjes? Een foto heb ik er helaas niet van
pi_37139023
dat vind ik ene goeie vraag, dat wil ik ook weleens weten.. kom op mensen, wie weet het verlossende antwoord :)
geen muts te ver
pi_37139339
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
pi_37139494
vanaf m'n 14e t/m m'n 23ste jaar heb ik zeer veel met de bus gereisd, en idd dit viel mij ook al op
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 20:50:39 #214
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139563
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
Is ook alleen maar bij die oude bussen.

Integro's, toch niet bepaald lagevloer- hebben ze niet namelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37139687
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
geen muts te ver
pi_37139699
ik woonde in Sint Jacobiparochie.

en mij is ooit verteld dat die plankjes zijn om passagiers te tellen.
pi_37139742
aha, bij elke klik een passagier erbij
geen muts te ver
pi_37139826
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef busvrouwtje het volgende:
aha, bij elke klik een passagier erbij
dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijken
  donderdag 20 april 2006 @ 20:58:44 #219
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37139895
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef busvrouwtje het volgende:
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37139971
hahahah * klik klik kli* je lijkt wel een verklikker
geen muts te ver
pi_37140093
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  donderdag 20 april 2006 @ 21:04:47 #222
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140144
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.

Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37140229
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 21:10:08 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37140332
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:07 schreef busvrouwtje het volgende:
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten
Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37140387
ja dat is ook zo, maar binnenkort is de strippenkaart niet meer he.. tenminste in Rotterdam niet. Daar wordt binnenkort de OV-chipkaart ingevoerd dat is wle makkelijk voor buschauffeurs, hoef je niet meer te stempelen
geen muts te ver
pi_37140530
Dus de chauffeur telde dan op gehoor, of ging dit automatisch?

Wel leuk om te weten idd
pi_37140609
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart
ze waren vandaag zo aan het tellen, Per halte noteren

heb je een landelijk stuk kan je overal 0! in vullen
pi_37140639
ik denk dat dat automatisch ging, want als je veel reizigers in 1x meeneemt, dat is niet te tellen
geen muts te ver
pi_37140672
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:18 schreef busvrouwtje het volgende:
ik denk dat dat automatisch ging, want als je veel reizigers in 1x meeneemt, dat is niet te tellen
niet met dringende basisschool kinderen die met zn alle in 1x door de deur willen :/

* Ou-Tannu stapt tegenwoordig al achter in :p
pi_37140799
hahaha.. waar ken ik dat toch van, of je busabonnement op z'n kop aan de chauffeur laten zien
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 21:28:11 #231
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37141063
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:22 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha.. waar ken ik dat toch van, of je busabonnement op z'n kop aan de chauffeur laten zien
Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.

* MREn heeft OV en personeels-vrijvervoer
* MREn moet eigenlijk een foto van zn tas op zn vrij vervoer laten zetten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37141146
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:28 schreef MREn het volgende:

[..]

Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.

* MREn] heeft OV en personeels-vrijvervoer [/me]
[me=MREn moet eigenlijk een foto van zn tas op zn vrij vervoer laten zetten
jij moet gewoon weer dubbelop he,

egoist !
pi_37141590
hahaha.. sommige mensen schreven op de stoelen van de ena laatste stoelen in de bus

dat vind ik toch wel zonde
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 21:44:19 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37141783
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:40 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha.. sommige mensen schreven op de stoelen van de ena laatste stoelen in de bus

dat vind ik toch wel zonde
Och, ik zou al in staat zijn om ze er midden in de weiland uit te smijten als ze met hun poten op de bank zitten of een snoeppapiertje oid op de grond smijten.

Of zoals iemand anders ooit deed: 's morgens bus aan de kant zetten en iedereen uit laten stappen. Ze mocht pas weer terug als ze bij het instappen op zn minst 'goedemorgen' uit hun bek konden krijgen. En terecht, vaak kan er nog geen 'hoi' of wat dan ook vanaf bij het instappen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37142004
ja idd.. ik heb 1 chauffeur meegemaakt, die 's morgens om 8.00 uur de bus aan de kant zette, omdat er een begrafenisstoet voorbij kwam. HIj stapte netjesuit de bus en deed eerbiedig z'n pet af

hahaha al die mensen in de bus hoor je zuchten en steunen :P
geen muts te ver
  donderdag 20 april 2006 @ 21:49:27 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37142097
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:47 schreef busvrouwtje het volgende:
ja idd.. ik heb 1 chauffeur meegemaakt, die 's morgens om 8.00 uur de bus aan de kant zette, omdat er een begrafenisstoet voorbij kwam. HIj stapte netjesuit de bus en deed eerbiedig z'n pet af
Dat is toch het minste dat je kunt doen na 15 jaar huwelijk
(flauw...)

Maar mooi gebaar hoor!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37142191
Ik groet buschauffeurs altijd. Had vroeger ook vaak dezelfde chauffeurs natuurlijk toen ik nog op vaste tijden in dezelfde bus zat

Maar stadsbuschauffeurs zijn dat echt niet gewend hoor, om begroet te worden
pi_37142266
hihihih, maar er kan tegenwoordig geen lachje vanaf. kijk 's morgens maar in de file of in de bomvolle bus.. iedereen voor zichzelf.. en als de chauffeur roept: lopen we ff wat naar achteren, dan kunnen er ook nog andere mensen mee!! dan kijken de mensen elkaar aan, maar er gebeurt nix
geen muts te ver
pi_37144291
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:51 schreef busvrouwtje het volgende:
hihihih, maar er kan tegenwoordig geen lachje vanaf. kijk 's morgens maar in de file of in de bomvolle bus.. iedereen voor zichzelf.. en als de chauffeur roept: lopen we ff wat naar achteren, dan kunnen er ook nog andere mensen mee!! dan kijken de mensen elkaar aan, maar er gebeurt nix
klopt, daarom is achterin de bus zelfs in de spits de beste plek
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 22:46:03 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37144895
Zeker. Nu bij enkele gelede bussen de achterste deuren alleen door passagiers met een knop geopend kunnen worden, is het daar achterin een stukje rustiger geworden ten op zichte van vroeger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37145053
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Nu bij enkele gelede bussen de achterste deuren alleen door passagiers met een knop geopend kunnen worden, is het daar achterin een stukje rustiger geworden ten op zichte van vroeger.
vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 22:53:37 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37145226
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raar
Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37145319
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.
moauw een leuk Piepertje (zo als in de Dennis Alexanders) is ook wel een idee
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 april 2006 @ 23:00:14 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37145536
Dat is in nieuwe gelede bussen standaard bij de achterste deuren. Het is een onderbroken piep gedurende een seconde of 7.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37145596
quote:
Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is in nieuwe gelede bussen standaard bij de achterste deuren. Het is een onderbroken piep gedurende een seconde of 7.
goede zaak dus, weet je tenminste altijd waneer de deur dicht gaat
pi_37167005
zeg maar net zo'n piep als in de amsterdamse en rotterdamse metro's. reuze handig
geen muts te ver
pi_37168034
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:23 schreef busvrouwtje het volgende:
zeg maar net zo'n piep als in de amsterdamse en rotterdamse metro's. reuze handig
Yep, gewoon deur open, 30 sec ( of minder ) wachten pieper aan en deur dicht rammen

wie dr dan nog niet uit is heeft pech
pi_37169555

Merk en type: Den Oudsten Alliance
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva
Datum: 21-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: schoolschaatsbus

verder vandaag ook nog een MarcoPolo op de foto gezet
pi_37182999
zoo, daar wil ik best mee rijden maar eerst de uitslag afwachten
geen muts te ver
pi_37183298
In Burma rijden ze in dit soort bussen...geweldig !





In Thailand zie je vaak gepimpte bussen...deze had wel een erg overdreven geluidsinstallatie....kon hem van heel ver horen komen...

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')