Bijna geen enkele buslijn is rendabel.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:07 schreef busvrouwtje het volgende:
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd![]()
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)quote:Op donderdag 20 april 2006 19:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Bijna geen enkele buslijn is rendabel.
De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn.
Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners.
Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessiequote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
Waar woonde je eerst dan?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
hier rijden ook genoeg lijnen langs,quote:Op donderdag 20 april 2006 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen)
ook een kwestie van gunstige ligging
Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo'squote:Op vrijdag 3 december 2004 15:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988
Is ook alleen maar bij die oude bussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger
dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijkenquote:Op donderdag 20 april 2006 20:54 schreef busvrouwtje het volgende:
aha, bij elke klik een passagier erbij
Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:53 schreef busvrouwtje het volgende:
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar
Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaartquote:Op donderdag 20 april 2006 21:03 schreef verzameldirk het volgende:
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen.
Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren
bevestigd.
Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes.
![]()
![]()
![]()
Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:07 schreef busvrouwtje het volgende:
* schrijf schrijfhahahahah
wel leuk om zulke dingen te weten
ze waren vandaag zo aan het tellen, Per halte noterenquote:Op donderdag 20 april 2006 21:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart
niet met dringende basisschool kinderen die met zn alle in 1x door de deur willen :/quote:Op donderdag 20 april 2006 21:18 schreef busvrouwtje het volgende:
ik denk dat dat automatisch ging, want als je veel reizigers in 1x meeneemt, dat is niet te tellen
Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:22 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha..waar ken ik dat toch van, of je busabonnement op z'n kop aan de chauffeur laten zien
jij moet gewoon weer dubbelop he,quote:Op donderdag 20 april 2006 21:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen.
* MREn] heeft OV en personeels-vrijvervoer[/me]
[me=MREn moet eigenlijk een foto van zn tas op zn vrij vervoer laten zetten
Och, ik zou al in staat zijn om ze er midden in de weiland uit te smijten als ze met hun poten op de bank zitten of een snoeppapiertje oid op de grond smijten.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:40 schreef busvrouwtje het volgende:
hahaha..sommige mensen schreven op de stoelen van de ena laatste stoelen in de bus
dat vind ik toch wel zonde
Dat is toch het minste dat je kunt doen na 15 jaar huwelijkquote:Op donderdag 20 april 2006 21:47 schreef busvrouwtje het volgende:
ja idd.. ik heb 1 chauffeur meegemaakt, die 's morgens om 8.00 uur de bus aan de kant zette, omdat er een begrafenisstoet voorbij kwam. HIj stapte netjesuit de bus en deed eerbiedig z'n pet af
klopt, daarom is achterin de bus zelfs in de spits de beste plekquote:Op donderdag 20 april 2006 21:51 schreef busvrouwtje het volgende:
hihihih, maar er kan tegenwoordig geen lachje vanaf. kijk 's morgens maar in de file of in de bomvolle bus.. iedereen voor zichzelf.. en als de chauffeur roept: lopen we ff wat naar achteren, dan kunnen er ook nog andere mensen mee!! dan kijken de mensen elkaar aan, maar er gebeurt nix
vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raarquote:Op donderdag 20 april 2006 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Nu bij enkele gelede bussen de achterste deuren alleen door passagiers met een knop geopend kunnen worden, is het daar achterin een stukje rustiger geworden ten op zichte van vroeger.
Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.quote:Op donderdag 20 april 2006 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raar
moauw een leuk Piepertje (zo als in de Dennis Alexanders) is ook wel een ideequote:Op donderdag 20 april 2006 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt.
goede zaak dus, weet je tenminste altijd waneer de deur dicht gaatquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is in nieuwe gelede bussen standaard bij de achterste deuren. Het is een onderbroken piep gedurende een seconde of 7.
Yep, gewoon deur open, 30 sec ( of minder ) wachten pieper aan en deur dicht rammenquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:23 schreef busvrouwtje het volgende:
zeg maar net zo'n piep als in de amsterdamse en rotterdamse metro's. reuze handig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |