Ik denk dat het is voor passagiers die slecht ter been zijn en moeten staan omdat de bus vol is. Of het is om ingeklapte, rechtopstaande wandelwagens tegenaan te zetten. Klinkt wat absurd, maar ik kan niets beters verzinnen.quote:Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
[afbeelding]
Weet iemand toevallig waar deze 'strijkplank' met gordel voor dient?
Mischien kan je er een rolstoel mee vastzetten.quote:Op zondag 11 april 2004 00:48 schreef RIVDSL het volgende:
[afbeelding]
Weet iemand toevallig waar deze 'strijkplank' met gordel voor dient?
Blauw/wit is stadsdienst van het GVB, dit is een bus van de BBA die 1,5 a 2 jaar geleden de concessie Utrecht-NW gewonnen hebben en nu ook in Amsterdam komen. Deze foto is gemaakt op Muiderpoort.quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:17 schreef Threepio het volgende:
[afbeelding]
Is dat niet die waterstofbus die hier in Amsterdam rondrijdt tegenwoordig? Normaal rijden hier namelijk voornamelijk die dingen waar Hermes mee rijdt (maar dan met blauw ipv rood)
[..]
Deze bus is ook blauw-wit en die waterstofbussen waren volgens mij ook mercedes dus dat bracht me op dat idee.quote:Op maandag 12 april 2004 01:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Blauw/wit is stadsdienst van het GVB, dit is een bus van de BBA die 1,5 a 2 jaar geleden de concessie Utrecht-NW gewonnen hebben en nu ook in Amsterdam komen. Deze foto is gemaakt op Muiderpoort.
Is geen waterstofbus, is een gewone diesel-Citaro.
Nee, dat mag niet. alle taxibusjes hebben ook gewone kentekenplaten, dus geen grijs kenteken.quote:Op zondag 11 april 2004 00:37 schreef Light het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Kan dat eigenlijk, een grijs kenteken op een busje voor personenvervoer? Dat zijn toch gewoon personenauto's?
Ik zit dagenlijks in die bus die je op die foto ziet (Lijn 5)quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Weer een lekker stukje gebust vandaagOnder andere van Zwolle naar Velp via Apeldoorn en Arnhem
Wat foto's die ik onderweg gemaakt heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
T blijven lelijke interieurs van die trolleybussen...
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker allegaartje van bussen daar in ArnhemDe trolley stadsbussen van Connexxion, en dan nog streekbussen van Hermes, Syntus en Connexxion
Hoe word zo'n trolleybus trouwens aangedreven? Wezli en ik hebben gezocht naar een motor of iets wat er op leek, maar niet echt kunnen vinden.. Het maakt wel meer kabaal dan een moderne dieselbus...
Uh ... Waar dan ?quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:01 schreef Klonk het volgende:
Hier staat in het duits hoe een trolleybus werkt
http://www.kiepe-elektrik.com/frameset-bahn.htm![]()
Dat is alleen iets voor Tukkersquote:Op donderdag 22 april 2004 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
De 'bananenbus' (VDL Berkhof Ambassador 200) is er blijkbaar ook als stadsbus.. hier in Lelystad... Zijn er hier nog vrijwilligers om het hoofd tussen de voordeur te steken?
Sssoooww.. in welk gat woon jij dan joh..quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:39 schreef yohan.nl het volgende:
Cool topic. Heb zelf een aantal in miniatuur. Best leuk
Overigens, TS kwam met deze foto:
[afbeelding]
Die bus zit ik elke dag in
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:12 schreef Rev- het volgende:
maar ze zijn toch wel langer gebruikt dan 1988? Naar lelystad vorig jaar zat ik ook in zon ding
Whehe inmiddels heeft i een week of 2 rond gereden, dat was een maand geleden. De introductie van het ding wil niet echt vlot verlopen...quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Rijdt over een paar maanden dagelijks in Eindhoven rond.
Ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:12 schreef PeuRac het volgende:
[afbeelding]
Daar kijk ik regelmatig tegenaan
Die concessies lopen in elkaar over. Zo rijd ook de Lijn door Nederland. Hermes is idd meer Limburgs en resideert vanuit Weert, en BBA die ook veel lijnen voor Hermes rijd is bijna in heel Brabant te zien. Heet ook niet voor niets Brabantse Buustspoorwegen Autobusdiensten en resideert vanuit Tilburg.quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:52 schreef Xtreem het volgende:
Even over de 'regio verdeling':
BBA doet wel degelijk in (heel?) Brabant het stads en streekvervoer.
Hermes doet (vooral?) Limburg.
-edit-
Overigens heb ik een schijthekel aan stadsbussen....Streekbussen (als in: weinig dorpjes, veel snelweg) zijn prima, maar stadsbussen...
continu stoppen, geprop, achterwaarts rijden etc etc
Waarschijnlijk een Neoplan geweestquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:13 schreef 2cv het volgende:
Ik ben op vakantie naar Tsjechië geweest, en op de terugweg meen ik een dubbeldekker bus met vier assen gezien te hebben. 2 voor en 2 achter. Dat was volgens mij even (100-200 km) over de grens met Duitsland. Misschien heeft iemand er een afbeelding van en/of meer informatie er over ?
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:14 schreef winterapfel het volgende:
[..]
je zult t maar tegenkomen in zo'n bocht
Verdraaid, het lijkt ook nog op wat ik zag in het schemerdonker op 100-en meters afstand. Bedankt ! ! !quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Neoplan Megaliner dusVolgens mij is er op basis van dit type bus ook ooiteen (prototype) vuilniswagen gebouwd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |