Paar kanttekeningen die me zo te binnen schieten:quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Leuk busje
Is er ergens op internet een kaartje of iest dergelijks te vinden met de rayonverdeling van Nederland?
Dit is wat ik weet:
Noordned: Groot deel van Friesland
Arriva: Andere deel van Friesland, kop van Overijssel, Groningen, Drenthe, Groningen en Leeuwarden stadsdienst
HTM: Den Haag stadsdienst
RET: Rotterdam Stadsdienst
GVA: Amsterdam stadsdienst
BBA: Niet meerin Brabant, maar wel in Drenteh of zo?
Synthus: Achterhoek
Connexxion: vrijwle heel nederland
Taxicentrale Renesse: Vlieland en een stukje Zeeland
Novio: Nijmegen
hermes: Ergens bij Arnhem?
In Utrecht rijden ze af en aan tussen Station CS en de Universiteitquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:14 schreef Light het volgende:
[..]
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.
Ze mogen dan ook alleen maar rijden op vrije busbanen en niet op wegen waar andere auto's en fietsers langs willen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:14 schreef Light het volgende:
[over drie-ledige bussen gesproken]
Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer.
Een Sneldienst zekerquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:28 schreef SjacoBaco het volgende:
Dit is pas een bus....
http://www.kingonwheels.n(...)%2010-4-2005/047.JPG
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Paar kanttekeningen die me zo te binnen schieten:
(OV is deel van mn opleiding)
BBA rijdt nog wel degelijk in Brabant. Bijna de hele provincie, muv de stadsdienst Eindhoven die door Hermes wordt gereden.
Verder in Oost-Brabant nog wat Hermeslijnen.
Hermes rijdt ook in grote delen van Limburg.
BBA is de concessie in Drenthe volgens mij alweer kwijt aan Connexxion
BBA rijdt nog in een deel van Utrecht en op de gehele Veluwe
Connexxion komt op veel plaatsen voor, maar opvallend minder in het uiterste Noorden en Zuiden.
Arriva en Noordned zijn gaan samenwerken in Groningen en Friesland.
De HTM rijdt volgens mij ook de lightrail van Alphen ad R. naar Gouda.
Novio doet regio Nijmegen samen met Hermes. Novio vooral de stadslijnen, Hermes de regio.
Edit:
Het is niet GVA maar GVB
In Zuid-Limburg bestaat nog Limex (Gebied rond Maastricht, Valkenburg)
Edit2:
Dordrecht en Maastricht hebben ook een Stadsdienst
BBA in Drenthe? Waar dan? Voor zover ik weer rijdt daar Arriva, maar dat duurt geen half jaar meer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef JDude het volgende:
BBA is de concessie in Drenthe volgens mij alweer kwijt aan Connexxion
quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:28 schreef Light het volgende:
[..]
BBA in Drenthe? Waar dan? Voor zover ik weer rijdt daar Arriva, maar dat duurt geen half jaar meer.
(www.bba.nl)quote:Onder de naam InterHoMe verzorgt BBA een netwerk van kleine en middelgrote bussen in het gebied tussen Hoogeveen en Meppel. Het streekvervoer in deze regio waarborgt een goede bereikbaarheid van de regio en voldoende mogelijkheden om gebruik te maken van het openbaar vervoer in de regio.
Kloptquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.
Owja, ik zie het nu ook, als ik bijvoorbeeld naar m'n ouders wil.quote:
Ga niet voor de lol in lijn 11 of 12s zitten om even een dubbelgeleden bus mee te makenquote:Op zaterdag 10 april 2004 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Op de planning staan nu nog ritjes oa Zwolle-Apeldoorn, Lelystad-Enkhuizen en de dubbel gelede Utrechtse bus
Ik heb geen OV-jaarkaart meer ondertussen..... En van deze ritjes alleen Zwolle-Apeldoorn(-Arnhem-Velp-Arnhem) gedaan, en die beviel me uitstekend!quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:42 schreef blup het volgende:
[..]
Ga niet voor de lol in lijn 11 of 12s zitten om even een dubbelgeleden bus mee te maken
ze rijden welliswaar om de 3 minuten in de spits, maar ze zitten stuk voor stuk tot de nok toe vol.![]()
Been there done that every day..
vraag me alleen niet hoe je op dat terein komen moet :/quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, Joure staat in de planningZou al op de dag dat ik bovenstaande foto's in 't Fean heb gemaakt, maar toen had ik te weinig tijd over.
En regio Waterland: Amsterdam/Purmerend die hoek.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe.
idd, dr rijd ook Arriva bij amsterdam.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:38 schreef MREn het volgende:
[..]
En regio Waterland: Amsterdam/Purmerend die hoek.
Nee hoor, het is gewoon een gezellig rondje geworden tussen de ABC-bedrijven. De een die wint iets, de ander verliest iets.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, dr rijd ook Arriva bij amsterdam.
Arriva Takes over the busnet?![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rijdt over een paar maanden dagelijks in Eindhoven rond.
lol... die loopt nog altijd niet. Gisteren stond toevallig in het Eindhovens Dagblad dat er nog altijd gigantische problemen zijn met de Phileas. En dan met name op het gebied van de software.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:53 schreef Frezer het volgende:
Whehe inmiddels heeft i een week of 2 rond gereden, dat was een maand geleden. De introductie van het ding wil niet echt vlot verlopen...
Nog een plaatje:
Dat komt vooral omdat de eerste tijd na indienst gaan er een soort inwerk-periode was waarin APTS (of hoe heet dat bedrijf?) de bus kon testen in het echte bedrijf. Die periode zal nu zo'n beetje wel voorbij zijn, vandaar het gezeik over geld nu ineens.quote:Op zondag 9 april 2006 09:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En nu is er ruzie wie er voor de kosten op moet draaien.
Arriva heeft al een boete gehad vanwege het niet nakomen van de contractuele verplichtingen. Ze hebben (of hadden, ik weet niet hoe de situatie nu is) te weinig chauffeurs om alle diensten te rijden.quote:Op zondag 9 april 2006 06:52 schreef MREn het volgende:
Van de andere kant: de concessieverlener Waterland is niet zo tevreden overArriva
werkt nietquote:Op zondag 9 april 2006 13:53 schreef FranticDJ het volgende:
De beruchte discobus / klik
Vast wel bekend bij west zeeuwsch vlamingen..
Ik bedoel de dubbelgeledenbussen in Utrecht (lijn 12s etc)quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb geen OV-jaarkaart meer ondertussen..... En van deze ritjes alleen Zwolle-Apeldoorn(-Arnhem-Velp-Arnhem) gedaan, en die beviel me uitstekend!
Ik rij wel eens een stukje... wellicht al een beetje uit de foto's af te leiden welke dat zijnquote:Op donderdag 20 april 2006 17:59 schreef busvrouwtje het volgende:
is één van jullie toevallig buschauffeur...of zijn jullie echte busspotters
Ik ben spotterquote:Op donderdag 20 april 2006 17:59 schreef busvrouwtje het volgende:
is één van jullie toevallig buschauffeur...of zijn jullie echte busspotters
Waar?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:37 schreef busvrouwtje het volgende:
IK probeer buschauffeur te worden...bij connexxion hebben ze een aantal vacatures
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |