abonnement Unibet Coolblue
pi_37321958
Busfoto's

En meteen maar een verse foto
pi_37321993
bah! nu is die vies! vd week was die schoon? en wat staat die scheef?
pi_37322047
speciale instap voor ouderen mensen, vandaar dat ie scheef staat
geen muts te ver
pi_37322206
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:12 schreef busvrouwtje het volgende:
speciale instap voor ouderen mensen, vandaar dat ie scheef staat
Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoor

Deze stond er ook

Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 6172
pi_37322416
o was het bij de werkplaats,.. dat had ik idd niet gezien..
geen muts te ver
pi_37322713
Misschien moest ik binnenkort ook maar eens foto's gaan maken, dan doe ik ook nog eens wat met m'n camera
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 april 2006 @ 20:32:53 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37322911
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoor

Deze stond er ook
[afbeelding]
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 6172
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37323445
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Whehe!! idd!
  woensdag 26 april 2006 @ 21:00:46 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37324000
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37328602
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
pi_37328768
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.
pi_37328792
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.
oh?

idd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    
21:27:05   26-04-06   G   BRAN   A      
PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET AS2HEERE (NADER BERICHT: MIDDEL-BRAND)       
A      0303340BRW HEERENVEEN ( COMMANDANT )      
A      0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS )      
A      0303342BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 1 )      
A      0303345BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 1 )      
21:19:37   26-04-06   G   BRAN   A      
PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET TS1HEERE ALHEEREN       
A      0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS )      
A      0303344BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 3 )      
A      0303347BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 3 )      
A      0303361BRW HEERENVEEN ( OVD )


wie sc00rt pics?
pi_37328806
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oh?
Middelbrand, ik weet verder ook nog niks.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 april 2006 @ 23:01:14 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37329156
Gaat weer goed met berkhof

De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37329356
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof

De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
brand in de stalling op sneek was ook een tegevaller voor arriva(toen nog noordned)
  woensdag 26 april 2006 @ 23:32:22 #16
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37330298
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37330456
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:32 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal niet
  woensdag 26 april 2006 @ 23:39:26 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37330508
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof

De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
Och, bijna elke nieuwe concessieverlening is tegenwoordig kassa voor Berkhof, niet in de laatste plaats wegens de eis van nieuw materieel en een gunning die pas enkele maanden voor ingangs datum concessie plaats vindt.
BBA Veluwe had hier last van; er was geen enkele busbouwer die op dergelijke korte termijn zoveel bussen kon leveren, daarom nu Volvo's op de stadslijnen en Citato's/Ambassadors op de streeklijnen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 26 april 2006 @ 23:40:16 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37330533
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal niet
ja hoor, rijden gewoon op diesel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37330615
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:40 schreef MREn het volgende:

[..]

ja hoor, rijden gewoon op diesel.
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
  woensdag 26 april 2006 @ 23:45:09 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37330698
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Valt wel mee bij alle moderne bussen, nieuwe Citaro's ruik je ook niet.

Stond deze week wel naast een Syntus Volvo (zo'n 12 meter dingetje), en dan sta je behoorlijk in de warme kwalmen die van zo'n ding komen. Maar de rij-eigenschappen zijn prima van zo'n ding, ook met 1,2mln km op de klok (nou ja 200.000 dan, die 1 past niet meer).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 april 2006 @ 23:52:55 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37330963
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37331147
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
pi_37331431
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Berkhof Ambassadortjes?

en de oude mercedes bussen hadden ook wel een teklein KM tellertje, heb er nog gezien die t tellertje al 2x rond hadden gehad ,
pi_37331439
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Volgens mijn gegevens zijn de enige twee Friese Scania's weer terug uit Waterland....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')