Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 20:12 schreef busvrouwtje het volgende:
speciale instap voor ouderen mensen, vandaar dat ie scheef staat
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoveel bejaarden waren er niet bij de werkplaats van Arriva hoor
Deze stond er ook
[afbeelding]
Merk en type: VDL Berkhof Ambassador 200
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva
Datum: 26-04-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 6172
Whehe!! idd!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is de bus net in arriva kleuren gespoten, is er al weer een probleem met de voorbumper. Gaat lekker daar.
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?quote:Op woensdag 26 april 2006 21:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Probleem van die lichtgewicht Berkhofs (11 ton tegen 14,5 ton voor bv. een Citaro) is dat je bij zo'n beetje elke aanrijding je bus half in puin rijdt.
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
oh?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Morgen zullen we in ieder geval weten hoe goed ze zelf branden, want de fabriek in Heerenveen staat momenteel in de brand.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 21:27:05 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET AS2HEERE (NADER BERICHT: MIDDEL-BRAND) A 0303340BRW HEERENVEEN ( COMMANDANT ) A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303342BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 1 ) A 0303345BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 1 ) 21:19:37 26-04-06 G BRAN A PRIO 1 OMS ALARM BERKHOF CARROSSERIE WETTERWILLE 12 HEERENVEEN ( HEER ) INZET TS1HEERE ALHEEREN A 0303341BRW HEERENVEEN ( BEVELVOERDERS ) A 0303344BRW HEERENVEEN ( BLUSGROEP 3 ) A 0303347BRW HEERENVEEN ( CHAUFFEURS BLUSGROEP 3 ) A 0303361BRW HEERENVEEN ( OVD ) |
brand in de stalling op sneek was ook een tegevaller voor arriva(toen nog noordned)quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar zou de kosten besparing op de brandstof tegen die kosten opwegen?
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal nietquote:Op woensdag 26 april 2006 23:32 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, er gebeuren nml. gezien het aantal kilomters vrij weinig ongelukken. Niet in de laatste plaats wegens de hoge zitpositie waarmee je in het verkeer beter kunt anticiperen dan de auto voor je die gewoon tegen de achterklep van de voorganger zit te kijken. Voordeel daarvan is dat je als bus best een meter achter je voorganger kan gaan hangen, zal er vast leuk uit zien in zijn achteruitkijkspiegel.
Och, bijna elke nieuwe concessieverlening is tegenwoordig kassa voor Berkhof, niet in de laatste plaats wegens de eis van nieuw materieel en een gunning die pas enkele maanden voor ingangs datum concessie plaats vindt.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat weer goed met berkhof
De bekendmaking van de concessie in Friesland is uitgesteld tot 9 mei. Verder is het afwachten wat het wordt in Limburg.
ja hoor, rijden gewoon op diesel.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat dacht ik ook, lopen die Ambassadors eigenlijks wel op Diesel? want je ruikt ze helemaal niet
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligtquote:
Valt wel mee bij alle moderne bussen, nieuwe Citaro's ruik je ook niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Er ligt ook maar een klein blok in. Bij een amba is het een cummins motor. Zo ongeveer dezelfde motor als ook in wrights zitten. De wright loopt 1:11 naar het schijnt. De Amba 1:9. Dit komt door het gewichtsverschil tussen de bussen. Er is nu ook een EURO5 motor verkrijgbaar voor de amba.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm dan zijn ze vast ontiegelijk goed afgesteld? normaal ruik je wel dat er een dieselblok ergens in ligt
Berkhof Ambassadortjes?quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Volgens mijn gegevens zijn de enige twee Friese Scania's weer terug uit Waterland....quote:Op woensdag 26 april 2006 23:59 schreef Willy84 het volgende:
In Waterland rijden nu allemaal die Scania's rond uit Friesland. Wat hebben ze er in Friesland voor terug gekregen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |