nog een merk waar ik nog nooit van had gehoord! wel vet hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:50 schreef Patrick281 het volgende:
Maar wat vinden jullie van Vee Two?
zekerquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Hallo herenBen weer terug van het werk..
Hee OPM.
Kut voor je man, als het echt olielekkage is
Bij mij zijn het geen kruisjes .. bij iedereen verder wel??quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
nog een merk waar ik nog nooit van had gehoord! wel vet hoor, alleen na 1 keer refreshen zijn het weer kruisjes...
Pirelli .. had ik ook op mijn ZX-10. Rullen waar je bij ehh rijdt..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind de achterband wel mooi.
Jij ziet wel meer niet hequote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zal wel aan mij liggen...
hoe bedoel jequote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij ziet wel meer niet he
superfour?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Wie zijn hier trouwens nu de echte mannen met ervaring....?
Luc denk ik, Pepijn zeker..Yakult ook toch?
De rest is allemaal net begonnen
Nope... ook pas sinds juliquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
superfour?
ok, dat zegt genoeg...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Moet ik dat nog uitleggen
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
maar komt dat merk uit aussie of?
geen idee? en gerako dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe zit het met Plo?
nou, voor jou had ik nog nooit van bimota gehoord.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En hoezal alweer een merk dat je nog niet kende .. mmm Mv Agusta ?
Je vat hem nog nietquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ok, dat zegt genoeg...
En Münch?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
nou, voor jou had ik nog nooit van bimota gehoord.
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je vat hem nog niet![]()
Laat maar, weet het zelf ook niet eigenlijk.
en ga zo maar door...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En Münch?
Of Britt?
De oude of nieuwe ??quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Zijn allemaal wel gave merken....
De Munch Mummut (?) is pas gaaf
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:06 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Klaverblad motor voor One Punch .. of moeten we zeggen: one corner ..![]()
260 pk?? tering, wat een dingquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:06 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
Engine size 1,998 cc
Power: 260 bhp (191 kW) @ 5,650 rpm
Engine type DOHC four-stroke, transvers in-line four-cylinder
Torque 295 Nm (30,1 mkp) @ 3.500 rpm
Compression 9,0 : 1 SS ¼ mile n/a
Transmission 6 gears Top Speed 156 mph (250 km/h - electronically limited)
Dry Weight 780 lbs (354 kg) Special Features
Fuel Capacity 26.5 litres
Front Brakes floating double-disk, Ø 320 mm, 2 x 8 pistons
Rear Brakes floating single disc, Ø 280 mm, 4 pistons
Front Suspension Öhlins telescopic, Ø 43 mm
Rear Suspension 2 x WP
[afbeelding]
Voor iedereen, dacht ook meer aan dat idiote gewicht.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
260 pk?? tering, wat een dingidd, zou 1 corner zijn...als ik dat al haal!
Die leeft niet meer die man. :'( Was een geniale vent ..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Dacht je hiervan dan..... misschien optisch niet mooi, maar mooiste techniek die er is
De maker John Britten:
en jij dan? jij bent nog single...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Moeten jullie niet gaan stappen trouwens
uitslapen kan ik niet, ik wordt altijdquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Nu al? De nacht is nog jong!
Morgen kan je weer uitslapen toch
huh? hoe kom ik daarbij dan? meen zoiets een tijd terug gelezen te hebben, zal je wel met iemand anders verwarren.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben niet single
yep, dus als ik ga stappen ben ik altijd gebroken de volgende dag en niet door de alcohol...ook wel een beetje natuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Das lullig
Ik heb toch een motorquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
huh? hoe kom ik daarbij dan? meen zoiets een tijd terug gelezen te hebben, zal je wel met iemand anders verwarren.
thx!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Vet gedaan OPM!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Heb vannacht gedroomd van de Fazer
ik twijfel of ik dat nog ga doen, ik ben bang dat dat teveel van het goede gaat worden...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:41 schreef Makster het volgende:
Netjes!
Maar waarom niet gelijk ook je kappen gedaan? Zit bij nog wel in de planning, maarja is inderdaa dbest veel werk
wtf is toch een poser?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM is ook een poser aan het worden
nah, moet goed vast zitten.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk t wel...
Zit er niet teveel pek op?
ah okquote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Iemand die showed en niet kan rijden
Altijd poetsen en verbouwen enzo
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:55 schreef Rietvaerder het volgende:
De harde waarheid
zo, dat ziet er zeker gelikt uit!! hmm, missch toch maar een keer doen dan, ik heb toch genoeg gaas over...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:54 schreef Makster het volgende:
Te veel van het goede zal wel meevallen, in ieder geval dat vind ik. Kijk hier is ff naar, ziet er toch aardig gelikt uit al zeg ik het zelf
Netjes gedaan hoor!! Zie er goed uit!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:21 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
*knip* racegaasmontage *knip*
Inmiddels iets lichter gemaakt, in de stijl van Fok! Alleen zie je de foto niet meer zo.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Die is nog mooier! Dat logo.
Het is dus geen open pijp .. en hoezo vullen, zitten er niet alleen maar kamertjes in?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:33 schreef ZX9R het volgende:
Ik ben net bij de importeur van TwoBrothers geweest.
Ik heb daar zo'n veertje opgehaald wat de slip-on demper op de pijp houd. Dat was namelijk niet in een motorzaak hier te verkrijgen en aangezien de importeur op een steenworp afstand zit.![]()
Hij heeft trouwens wel erg leuk spul allemaal.
Als ik iets nodog heb bel ik eerst hem. Hij is volgens mij ook wat goedkoper dan een winkel.
Hij verkoopt namelijk alleen op afspraak aan particulieren.
Ik heb ook een foldertje meegekregen van hem met wat ie allemaal verkoopt. Kreeg ook het advies mee om mijn demper een keer uit elkaar te halen en opnieuw te vullen met dat vulsel.
Zwart .. wat vlammen op de stuurkuip en onder het zadel maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat MC..
Vinden jullie trouwens hiervan.
http://www.motoroccasion.(...)r=71368&KlantId=4940
zie je t eindelijkquote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:45 schreef Rietvaerder het volgende:
nu je ma nog ff met je laten pa praten...?
klinkt op zich wel verstandig...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Papa net gesproken.....
Kwam er op neer dat ie vond, als je geld genoeg dan kijk je maar
"Ik probeer nu je al een tijdje te vertellen dat je moet sparen, een reserve moet hebben voor als er iets met je motor gebeurd"
maarja, straks is dat geen prob dus mooiquote:Maar ja, straks verdien ik genoeg....
Dat klinkt in ieder geval niet negatief! Nu nog een beetje erbij sparen ook en dan zit je helemaal goedquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Papa net gesproken.....
Kwam er op neer dat ie vond, als je geld genoeg dan kijk je maar
"Ik probeer nu je al een tijdje te vertellen dat je moet sparen, een reserve moet hebben voor als er iets met je motor gebeurd"
Maar ja, straks verdien ik genoeg....
Zo kwam het eruit
Dus ja, het ziet er goed uit
Zilver! Zilver!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Zwart of zilver
vetquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Zwart of zilver
tja, als dat zo is dan ben je genoodzaakt een SS te halen hequote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Precies.
Maar k ga eerst proefrijden, om te kijken of het het geld wel waard is.. als ik met de proefrit al met de stepjes aan de grond zit weet ik genoeg![]()
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoektquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Precies.
Maar k ga eerst proefrijden, om te kijken of het het geld wel waard is.. als ik met de proefrit al met de stepjes aan de grond zit weet ik genoeg![]()
Hahahahaquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoekt
Nee, weinig zaken die een Fazer 25kw hebben staan.....quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:57 schreef Patrick281 het volgende:
Doe mij maar een Fazer racing yellow.
Maar is er niet een motorzaak in de buurt.. Zoetermeer.
Informeer gelijk ff naar die CBR-125R.(prijs, demo etc)
Ik had ooit een voorlopig koopcontract bij Safe Rotterdam onder voorbehoud proefrit.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoekt
Oei! 1250 is wel veelquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Eigen risico van 1250 euro bij Safe
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:03 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik had ooit een voorlopig koopcontract bij Safe Rotterdam onder voorbehoud proefrit.
Omdat die motor (Cagiva Al la Verde met Ducati L'blok) een tijd had stilgestaan moesten ze hem eerst helemaal rijklaar maken.
In de tussentijd (ging een hele week en weekend overheen) kwam ik ergens anders (Kruisinga) een leukere motor tegen .. (de RGV)
Direct gekocht, en ik kreeg zelfs een superprijs voor de Jawa terug omdat de RGV er ook al heel lang stond.
(en ze graag in December nog wat handel willen hebben)
Maar ik moest dus nog naar Safe ..
Wel gewoon die proefrit gemaakt .. je had die gezichten moeten zien toen ik hem inleverde: moi valt tegen ..
Ik kwam ook gewoon al met de RGV naar Safe..![]()
Met de proefrit kon ik idd de motor helemaal opengooien en dan viel ik nog zowat in slaap.
De RGV had ik op dat moment nog niet onder controle, en was heel wat spannender.![]()
Ik was achteraf dus heel blij dat de proefrit in eerste instantie niet doorging en ik zolang moest wachten.
Klinkt erg goed... de titel van de test is dan ook "Fazer 600 - Bijna perfect"quote:Als je de motor doortrekt boven de 7000 t.p.m. gebeurt er iets heel raars. Het is net alsof de motor overschakelt naar een tweede trap. Alle trillingen vallen ineens weg en hij gaat er heel hard vandoor.
En dan die remmen. In Kicxstart schreef Lammert dat hij ze zelfs beter vond dan die van de R1. Overdrijven is ook een vak dacht ik toen ik dat las. De remmen zijn inderdaad best goed, maar om nou te zeggen de allerbeste. Totdat je jezelf er elke keer op betrapt dat die andere testmotoren soms geen remmen lijken te hebben. De remmen van bv. een ZX-9 zijn echt ronduit slecht vergeleken met de Fazer. Pas dan realiseer je hoe ontzettend goed de remmen van de Fazer zijn. Dat ontzettend goede zit hem vooral in de doseerbaarheid. Zelfs bij nat weer heb je nooit het idee dat de remmen te goed hun werk doen en juist dat maakt ze zo goed. Stoppies zijn dan ook van het type twee-vinger-werk
De Fazer is namelijk best wel heel erg snel voor zo'n soort motor
En dat zal wel aardig zuipen, denk je dan. Absoluut niet, zelfs als je gemiddeld 140-160 km/u rijdt (en ik doe niet anders) dan zakt het verbruik niet onder de 1:17! Super dus. 's
Ochtendsvroeg en ook de rest van de dag die volgt klakt de Yamaha lekker met een mooie klak in de eerste versnelling. Dat was het dan, want verder schakelt de Fazer perfect en en zonder klakken.
Bij kilometerstand 1000 kon ik het niet laten de motor een keer door te trekken tot 7000 tp.m. "Shit", dacht ik, "hij trilt inderdaad rond de 6000 t.p.m.". Die kritiek klopt dus. Een ander puntje van kritiek dat ik in geen enkel Nederlands motorblad gelezen heb was de slecht doseerbare koppeling. Ik moet dat Duitse motorblad daarin wel gelijk geven en tegelijk toch ook weer niet. Het is namelijk meer een kwestie van een grotere speling op het koppelingshendel als de motor eenmaal warm is. Stel je het koppelingshendel op een absoluut minimale speling af dan heb je er bijna geen last meer van. Toch blijft het raar dat de speling zoveel verschilt tussen een koude en een warme motor. De andere punten van kritiek ben ik het absoluut mee oneens. De zithouding is prima en ik begrijp dan ook absoluut niet wat er mis is met de vorm van de tank en de stand van het stuur.
De trillingen rond de 6000 t.p.m. vallen uiteindelijk best mee. Je ergert je er alleen maar aan omdat het blok over de rest van het toerengebied zo ontzettend mooi ronddraait. Gelukkig draait het blok niet alleen ontzettend mooi rond maar stuurt de Fazer ook erg goed. Dezelfde dag dat ik de Fazer compleet open mocht trekken zat ik al met de voetsteunen aan de grond.
Die test klinkt erg positief. Zeker een aanrader dus! Zorg alleen wel dat je die hond zijn riem van je motor loshaalt voor je gaat rijdenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
1 voorwaarde: op een Fazer MOET een Laser Hotcam
[afbeelding]
quote:Dezelfde dag dat ik de Fazer compleet open mocht trekken zat ik al met de voetsteunen aan de grond.
Ja, maar die kunnen beter rijden dan ikquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
klink erg goed die test!!
dit staat echt bruutquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
1 voorwaarde: op een Fazer MOET een Laser Hotcam
[afbeelding]
En er zit nog wel een goed geluidje in ookquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dit staat echt bruut!!!
Ik vind hem idd zoals hij hier op de foto staat erg mooi!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ga voor zilvermet hotcam dan wel te verstaan
ik neem aan dat je route brabant niet mee gaat, dus streep ik je weg helaas.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:35 schreef Gerako het volgende:
Ik was eigenlijk benieuwt hoe lang die routes zijn die jullie al eens gereden hebben, ik ben met de routeplanner een route aan het uitstippelen in Noord-Holland om te gaan rijden als het mooi weer is, maar misschien dat we die ooit een keer met z`n allen kunnen gaan rijden.
Met de auto naar Scheveningen, en maar goed ook want het was echt kloteweer onderweg, heeeel veel regen en heeeel veel wind. Er waren er ook niet veel met de motor. Er was wel een hele aparte bewaakte parkeerplaats + garderobe ingericht voor degene die op de motor waren.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat klinkt beter, gratis naar torque. wel jammer dat het zo'n boutfilm is, dat hoor je idd meer. hoe zijn jullie naar scheveningen gegaan dan? vorige keer op de veluwe hebben we geloof ik 160 km gereden.
Nee van mij mag je me nog wel even laten staan. (als jullie mij erbij willen heb tenminstequote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ik neem aan dat je route brabant niet mee gaat, dus streep ik je weg helaas.
serieus?? uit je vorige post (die ik dus quotte) dacht ik te lezen dat je deze keer niet mee kon. beterquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:58 schreef Gerako het volgende:
[..]
Nee van mij mag je me nog wel even laten staan. (als jullie mij erbij willen heb tenminste [afbeelding])
Het is wel een stukje rijden maar als het mooi weer is dan kom ik wel.
Is idd niet echt een beste filmquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:35 schreef Gerako het volgende:
Zo ben ik ook weer eens een keertje. Hele positieve berichten over die Fazer lees ik, hoop het beste voor je Rietvaerder, ik sta helemaal achter je keuze, ook wat betreft de Hotcam.
Ik was vanmorgen op uitnodiging van Aprilia naar Scheveningen om de film Torque te bekijken en een kopje koffie te drinken en wat te eten met ongeveer 400 collega Aprilia rijders. Was wel leuk, zeker als het voor niks is, maar wat een waardeloze *piep* film is dat zeg, maar dat hebben jullie waarschijnlijk al vaker gehoord of gelezen.
Ik was eigenlijk benieuwt hoe lang die routes zijn die jullie al eens gereden hebben, ik ben met de routeplanner een route aan het uitstippelen in Noord-Holland om te gaan rijden als het mooi weer is, maar misschien dat we die ooit een keer met z`n allen kunnen gaan rijden.
Ik vrees dat een meer algemeen logo'tje moeten gebruiken, op deze zit zeker copyright van een of ander soort. (krijg ik zo Danny en Knor met zweep in de aanslag achter me aan.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:20 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
Logotje
Zou wel niet mogen worden gebruikt zonder toestemming, vrees ik
quote:Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien?
(Dirk, Frans, Ria, Samen)
De Fazerclub van Nederland da’s un apart geval
Voor je ons ziet rijden hoor je ons meestal al.
Niedaun of weldaun, we rijden allen graag
Soms om hard te scheuren of we toeren lekker traag.
Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien,
wie “hep” de sleutel dan gevonden misschien.
Wie “hep” de sleutel, nou breng ‘em leffe terug,
want de rooie is kapot en de blauwe staat op slot
We rijden met de Fazerts door het hele land,
En alle andere brommerts vluchten naar de kant.
Het lijkt heel erg op onweer die blauwe in de straat,
en die rooie op z’n achterwiel en bijna op z’n plaat.
Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien,
wie “hep” de sleutel dan gevonden misschien
Wie “hep” de sleutel, nou breng ‘em leffe terug,
want de rooie is kapot en de blauwe staat op slot.
De leden zijn gevarieerd en ieder is uniek, Erwin,
Pierre en Ria, ’t is een zotte kliek.
Maar één ding hebben we gemeen met ons motorhart,
we houden van de Fazert en gaan soms oerend hard.
Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien,
wie “hep” de sleutel dan gevonden misschien.
Wie “hep” de sleutel, nou breng ‘em leffe terug,
want die rooie is kapot en die blauwe staat op slot.
De Fazerts rijden als een flits, ze knallen je voorbij,
en alle andere merkjes blijven achter in de rij.
Die blauwe scheurt al knetterend met vliegen in z’n snor,
En Leffe gaat er altijd in, maar ’t is géén dronken tor.
Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien,
wie “hep” de sleutel dan gevonden misschien.
Wie “hep” de sleutel, nou breng ‘em leffe terug,
want die rooie is kapot en die blauwe staat op slot.
Een wieltje met meer tandjes “hep” die rooie nu voorop,
in de “zevende” versnelling gaat die rooie op z’n kop.
Honderdzestig op m’n achterwiel en die blauwe haakt wel aan,
Niet zeiken maar rijden en gaan met die banaan.
Wie “hep” de sleutel van de Fazert gezien,
wie “hep” de sleutel dan gevonden misschien.
Wie “hep” de sleutel, nou breng ‘em leffe terug,
want die rooie is kapot en die blauwe staat op slot.
heb je zelf nou al een leuk dempertje gevonden?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dit staat echt bruut!!!
hee thx!! maar dat mooi maken, dat zal wel weer wat werk kosten gok ik zo. wel ff een mailtje gestuurdquote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:32 schreef hollander172 het volgende:
[..]
heb je zelf nou al een leuk dempertje gevonden?
Ik zag net deze staan: Muzzy
Geen bolt-on maar een slip-on, de verkoper heeft trouwens wel meer spulletjes in de aanbieding voor de ZXR400/ZXR750.
Als je kan zou ik er één zoeken waar al een lekkere demper op zit. Dat scheelt je weer kosten..quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb nu een open Viper demper op mijn Bandit
Maar ach, demper is voor latere zorg...
en je weet meteen hoe die klinkt.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:35 schreef ploderus het volgende:
[..]
Als je kan zou ik er één zoeken waar al een lekkere demper op zit. Dat scheelt je weer kosten..
Denk dat er toch wel zat zijn die er een ander dempertje op zetten nadat hij 25kw gemaakt is, juist vanwege het mogelijk extra vermogen dat je krijgtquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep
Alleen mag je officieel NIETS veranderen aan je motor als je motor 25kw is.... andere demper kan bijv. het vermogen omhoog schroeven zeggen ze
Dus ik denk dat je niet snel een 25kw tegenkom met andere demper..
Edit:
Toch welhttp://www.marktplaats.nl(...)?zoek=fazer&oudei=15
Dat is idd ook een groot voordeelquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
en je weet meteen hoe die klinkt.
sht jammer dat je nu nog geen geld ervoor hebt, er zit al een laser op!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Edit:
Toch welhttp://www.marktplaats.nl(...)?zoek=fazer&oudei=15
Ik had hierop 3850 geboden en de eigenaar mailed net dat ik voor die prijs mag komen komenHelaas heb ik nog geen geld he
Geeft wel aan dat er echt niet veel bij moet als ik de mijne voor 3750 kan verkopen...
Die op maat gemaakte lijken me wel makkelijk, maar vind ze wel redelijk duur. Tot nu toe bevallen die schuimrubber doppen me ook goed. Ze dempen wel beter, maar ze dempen dan ook alles. Je hoort mensen dus ook nauwelijks nog pratenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb op maat gemaakte doppen... die ook gebruikt worden door motoragenten
I-d-e-a-al
Ze zijn idd wel lekker makkelijk schoon te maken. Gewoon beetje lauw water en ze zijn zo schoonquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik heb ook die Alpine doppen en ik vind ze wel goed zitten. dempen genoeg en zijn makkelijk schoon te maken...
met de tijd ga ik ook op maat gemaakte oordoppen kopen, maar die zijn wat prijziger dus dat kan wel ff wachten.
Dat vind ik nu nog even een beetje te duurquote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik betaalde 60 euro voor die op maat gemaakte dingen. Maar dat is "inkoop" prijs
Normaal zitten ze idd op de 160 euro.
Alleen binnen woonerven, toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
heeft mark al doppen? ik zou daar niet te lang mee wachten als ik hem was...zo vaak rijd ik niet onder de 80 km/h.
Met een volledig open uitlaat gaan je prestaties zonder afstellen juist achteruit. Mijn cbr loopt met hotcam duidelijk slechter dan zonderquote:Op zaterdag 20 maart 2004 21:38 schreef ploderus het volgende:
[..]
Denk dat er toch wel zat zijn die er een ander dempertje op zetten nadat hij 25kw gemaakt is, juist vanwege het mogelijk extra vermogen dat je krijgt
Maar met afstellen kan het beter wordenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 22:27 schreef Wimo het volgende:
[..]
Met een volledig open uitlaat gaan je prestaties zonder afstellen juist achteruit. Mijn cbr loopt met hotcam duidelijk slechter dan zonder
Wat is daar zo gek aanquote:Op zondag 21 maart 2004 01:46 schreef schvvmert het volgende:
Oordoppen?![]()
ik zag op de beurs in utrecht dit overzicht:quote:Op zondag 21 maart 2004 06:39 schreef ploderus het volgende:
[..]
Wat is daar zo gek aan
Als je geen gehoorbeschadiging wilt oplopen door het rijden zul je ze toch zeker wel moeten gebruiken..
ik heb mail terug: hij is bekrast en moet geschuurd en gepolijst worden, vanavond stuurt ie een foto.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 20:32 schreef hollander172 het volgende:
heb je zelf nou al een leuk dempertje gevonden?
Ik zag net deze staan: Muzzy
Geen bolt-on maar een slip-on, de verkoper heeft trouwens wel meer spulletjes in de aanbieding voor de ZXR400/ZXR750.
shit happensquote:Op zondag 21 maart 2004 10:33 schreef Rietvaerder het volgende:
3 plekken die niet helemaal dicht zijn
quote:Op zondag 21 maart 2004 10:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep
(Veel spraakstof)
quote:Ingrid heeft nu al een paar jaar de Fazer 600.
Ik rij er ook regelmatig op en heb al vaker tegen haar gezegd; het is net een kleine FJR.
De Fazer is echt een top- machientje en je kan er makkelijk een ploeg FJR's mee bijhouden.
Het stuurt superlicht en heel strak, de motor is een triilingsvrije turbine, de remmen zijn echt indrukwekkend, het comfort is perfect.
Vanaf model jaar 2002 is ook de voorvork wat stugger, waardoor ie ook wat meer in balans voelt, maar zelfs de oudere was een scheermes.
De kuip is natuurlijk geen FJR, maar bij hogere snelheid is het een wereld van verschil met een Bandit.
Ik weet dit omdat ik ook wel eens een dag op een Bandit heb mogen sturen.
Die stuurde veel zwaarder, remde veel slechter en had veel minder pit.
Ik heb heel wat motoren mogen proberen in de afgelopen jaren, maar de FZS600 is voor het geld een van de toppers naast een Suzuki SV650S.
De rest komt echt niet in de buurt.
Het is een slip-on OPM dus waarschijnlijk moet je van de originele buis een stukje afzagen om hem pas te maken.quote:Op zondag 21 maart 2004 10:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
yep, drie extra gaatjes boren normaal gesproken. maar toen ik naar apeldoorn ging kijken voor die laser (met dat gat erin) heb ik die demper ernaast gelegd en er waren al gaten geboord die best zouden kunnen passen.
dus missch hoef ik dat niet meer te doen, maar wat dan nog? wat zijn nu 3 gaatjes
ach, helemaal vergeten. maar dan nog, dat stelt ook niet zoveel voor. alleen dat schuren en polijsten, dat heb ik dus nog nooit gedaan...hij zegt in zijn ad dat over de prijs valt te praten, 50 euro dus maar gebodenquote:Op zondag 21 maart 2004 11:04 schreef hollander172 het volgende:
Het is een slip-on OPM dus waarschijnlijk moet je van de originele buis een stukje afzagen om hem pas te maken.
jazeker, alleen ben ik er niet zo thuis in dus wat is de uiteindelijke bedoeling? want ik heb allemaal links meegestuurd voor de pics enzo. ik dacht dat het een website zou worden zoals die van PatrickM, of komt dat nog?quote:Lukt het trouwens een beetje op die FTP?
dit stond ook in die test!! goede keuze dusquote:de motor is een triilingsvrije turbine, de remmen zijn echt indrukwekkend, het comfort is perfect.
Ligt een beetje aan de staat waarin de demper verkeerd, vaak kan je gewoon met hele fijne korrel schuren en daarna polijsten met commandant.quote:Op zondag 21 maart 2004 11:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ach, helemaal vergeten. maar dan nog, dat stelt ook niet zoveel voor. alleen dat schuren en polijsten, dat heb ik dus nog nooit gedaan...hij zegt in zijn ad dat over de prijs valt te praten, 50 euro dus maar geboden
Het wordt ook een website, heb alleen de ftp opengegooit om alvast content te verzamelen zodat ik iets heb om neer te zetten. Op dit moment moet ik nog hem helemaal maken en hosting +domeinnaam regelen. Als iedereen nou zijn pics op mijn FTP parkeert heb ik ze allemaal bij elkaar en hoef ik niet al die topics door te spitten. Doordat de bestandsgrootte geen issue is bij een ftp hoef je foto's e.d. ook niet te comprimeren voor je ze daar neerzet.quote:jazeker, alleen ben ik er niet zo thuis in dus wat is de uiteindelijke bedoeling? want ik heb allemaal links meegestuurd voor de pics enzo. ik dacht dat het een website zou worden zoals die van PatrickM, of komt dat nog?
inloggen enzo werkt wel alleen duurt t wel ff.
idd, de motorzaak zei dat die kit geen probleem was dus ik dacht dat komt wel een keer. en de rest vd ringen sluiten wel goed aan.quote:Op zondag 21 maart 2004 13:40 schreef Makster het volgende:
Aha
Naja het zegt mij niet veel in ieder geval maar ben ook niet zo een techneutWat ik wel weet is dat dat witte er volgens mij niet hoort te zitten. En volgens mij moet die ring ook inderdaad sluiten om je blok. Dat is toch de uitlaat van de cilinder die je bocht in gaat?
weet t niet zeker maar lijkt wel op het kleppendeksel. enig idee wat een nieuwe kost?quote:Op zondag 21 maart 2004 14:00 schreef hollander172 het volgende:
Die eerste foto is een foto van je kleppendeksel? Als dit zo is dan kan het hier inderdaad relatief makkelijk gaan lekken, kit is niet echt een goed lapmiddel voor gaten in deze delen. Een nieuwe kopen is bijna het enige wat er op zit, lassen is vrij lastig voor dit soort delen en waarschijnlijk duurder dan een nieuwe.
ah ok, dus hier hoef ik me geen zorgen over te maken?quote:De 3 foto klopt wel, de plaat dient om de uitlaatpijp tegen het blok aan te duwen, je bent verder van huis als je hem helemaal aan kan draaien en dat ie nog niet afdicht. (krijg je een raar sissend geluid van)
Het kleppendeksel is de bovenste kap die op je motor zit. Je herkent dit vrij makkelijk omdat hierop ook vaak het typeplaatje met serienummer is aangebracht. (of dit zo is bij jouw motor weet ik niet zeker maar het is de meest waarschijnlijke plaats.)quote:Op zondag 21 maart 2004 14:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
weet t niet zeker maar lijkt wel op het kleppendeksel. enig idee wat een nieuwe kost?
Nee zeer zeker niet, dat plaatje wat je ziet met die twee moeren dat zorgt ervoor dat de twee delen stevig op elkaar getrokken worden. Dit is natuurlijk wenselijk aangezien je geen lekkend uitlaattraject wil hebben. Deze moet je overigens ook niet te vast aantrekken aangezien metaal expandeert als het warm wordt.quote:ah ok, dus hier hoef ik me geen zorgen over te maken?
dus die kan ik ook bj een sloop halen. mooi dat scheelt weer. alleen monteren gaat niet zelf lukken schat ik in.quote:Op zondag 21 maart 2004 14:46 schreef hollander172 het volgende:
Het kleppendeksel is de bovenste kap die op je motor zit. Je herkent dit vrij makkelijk omdat hierop ook vaak het typeplaatje met serienummer is aangebracht. (of dit zo is bij jouw motor weet ik niet zeker maar het is de meest waarschijnlijke plaats.)
Wat een nieuwe kost durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens is een tweedehandse net zo goed, het enige wat het doet is de olie binnen boord houden en je kleppen, stoters etc. vrij van stof en vuil houden.
ik heb dus geprobeerd die 2 bouten aan te draaien maar dat gaat dus niet verder, ik ben bang dat er wat afbreekt als ik doordraai...quote:Nee zeer zeker niet, dat plaatje wat je ziet met die twee moeren dat zorgt ervoor dat de twee delen stevig op elkaar getrokken worden. Dit is natuurlijk wenselijk aangezien je geen lekkend uitlaattraject wil hebben. Deze moet je overigens ook niet te vast aantrekken aangezien metaal expandeert als het warm wordt.
bikesbabes zijn altijd goedquote:Ga je overigens nog foto's sturen? Ben nu bezig met het aanpassen van de core van bestaande CMS software voor het doel wat ik voor ogen heb. Ben ook meteen bezig met het maken van een stylesheet en ben aan het proberen het stabieler te krijgen met een lagere load. (het moet natuurlijk wel lekker draaien.) Komt allemaal goed, alleen laat die hosting nog op zich wachten. Ben nu denk ik op 15% van het traject. (excl. bugfixes) Heb ook meteen een pagina gemaakt met bikerbabes in bikini die je te zien krijgt als ie offline is. Nu de plaatjes nog laten roteren.
dus toch? lekker, wat doet zo'n sleutel en wat heb ik nu verneukt?quote:Op zondag 21 maart 2004 15:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Die bouten van je uitlaat in je cilinder moet je vastdraaien met een momentsleutel
ik weet t, ik baal er echt van...quote:Ziet er aardig gaar uit OPM....
dit? dan ik de schermen eraf moeten halen? ik heb er bijna 1000 km meegereden en geen druppel olie gelekt.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Alleen, tja, dat kon je toch ook zien toen je gingen kijken naar hem?
sorry dat ik hier nu niet om kan lachen.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Mark vind het lijken alsof er een Duitse gans ff tussen heb zitten kakken ofzo
Straks hebben ze een gat gewoon dicht ge-papiermacheet
die schroefdraad zal wel dol zijn ofzoquote:Op zondag 21 maart 2004 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
ik zit me echt af te vragen waarvoor die kit dient...
weet ik maar ik baal gewoon enorm hiervan.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik probeer je ook alleen maar beetje op te beuren...
Zelf monteren is de moeite niet, er moet wel een nieuw rubber tussen overigens.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dus die kan ik ook bj een sloop halen. mooi dat scheelt weer. alleen monteren gaat niet zelf lukken schat ik in.
Dat zeg ik, Gamma! Niet aanzitten, ze zitten al goed vast en nog vaster draaien kan tot gevolg hebben dat er iets gaat scheuren.quote:ik heb dus geprobeerd die 2 bouten aan te draaien maar dat gaat dus niet verder, ik ben bang dat er wat afbreekt als ik doordraai...
Ik wacht het af, je bent trouwens de enige participant tot nu toe, ik dacht dat iedereen hier zat foto's had maar die willen ze blijkbaar zometeen niet terugzien?quote:bikesbabes zijn altijd goeddus dat klinkt goed. de foto's van de meets en verhalen stuur ik volgende week, hoop ik.
nou, er lekt dus nog steeds enzo...quote:Op zondag 21 maart 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Er is toch nog niks
nee, schroefdraad van waar die bout inzit.quote:En wat bedoel je met het schroef zal wel dol zijn.
kleppendeksel missch...quote:Wat zit er onder die kit dan
Nog niet bij stilgestaan eigenlijk maar een dolle schroef zou kunnen, of hij is gewoon 1 van de schroeven verloren en heeft het gat dichtgekit. Wat zit eronder als je de kit eraf haalt? Als dit een gat is en je ziet oliesporen lopen dan valt het mee, enkel een nieuwe schroef/bout halen. Gat kan je tijdelijk dichten met duct tape, dat moet toch zeker wel 100 km kunnen houden. Wel op het gat een plaatje metaal leggen, duct tape lost gedeeltelijk op in olie en dat wil je niet onder je kleppendeksel krijgen.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Er is toch nog niks
En wat bedoel je met het schroef zal wel dol zijn.
Wat zit er onder die kit dan
Joh, echt?quote:Op zondag 21 maart 2004 16:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
kleppendeksel missch...
Wil je dit dan naar mijn ftp doen? Anders wordt het zo'n zooitje in mijn mailbox.quote:Op zondag 21 maart 2004 16:55 schreef PatrickM het volgende:
@hollander172: De foto's die bij mijn website zaten zijn de enigste van de 1e Fok! Meet die ik in mijn bezit heb. Ik zal volgende week ff eea uploaden (mijn ouwe Honda VT500C die nu de deur uit is, en mijn 'nieuwe' aanwinst (de K1100LT dus)).
quote:dat witte spul lijkt wel wat ook op mijn Honda blok zit. Is daar gebruikt om een lekkende pakking van buitenaf amateuristisch te repareren.
Witte rook tijdens rijden...duidt mijn inziens op lekkende koelvloeistof op het motorblok. Heb dat met mijn GPz 600 1 keer gehad.
quote:hmm... als je koppakking lek is, kan er koelvloeistof je cilinders in stromen. dat geeft dan witte rook uit de uitlaat.
de foto`s zijn erg dichtbij genomen,dus ik kan niet echt goed zien waar die olie vandaan komt. Vaak loopt het tussen een pakking door. die van je carter aan het blok, of die van het bovenblok.Kijk daar maar eens.
[disclaimer mode]Het kan heel wat anders zijn,maar kijk daar maar eens eerst [/disclaimer mode]
Suc6
Uiteraard... zal wel ff zoeken naar je emeel adres voor een accountjequote:Op zondag 21 maart 2004 17:06 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wil je dit dan naar mijn ftp doen? Anders wordt het zo'n zooitje in mijn mailbox.![]()
Adres staat in mijn profiel.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:08 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Uiteraard... zal wel ff zoeken naar je emeel adres voor een accountje
<edit>
emeel staat gewoon in je profiel
quote:Op zondag 21 maart 2004 17:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is er met dat FTP gebeuren? Is me een beetje ontgaan
Trouwens, als ik die Fazer heb, en ik mag over 2 jaar vol vermogen, zou ik er dan om het te vieren zo'n high mount Laser onder hangen?
Niks bijzonders, heb gewoon een ftp server opengegooid voor foto's e.d. die je neer kan zetten zodat ik ze weer kan plaatsen op de nog te komen site voor de meets.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is er met dat FTP gebeuren? Is me een beetje ontgaan
Bij zo'n high mount vervalt toch het stepje achter? Je wil natuurlijk wel leuke dames achterop mee kunnen nemen?quote:Op zondag 21 maart 2004 17:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Trouwens, als ik die Fazer heb, en ik mag over 2 jaar vol vermogen, zou ik er dan om het te vieren zo'n high mount Laser onder hangen?
thxquote:Op zondag 21 maart 2004 17:07 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM, heb het even aan wat mensen gevraagd voor je:
quote:Zo'n geluid heb ik nog niet eens een motor met een full racesysteem horen maken.
Klopt, heb m laatst horen draaien... kwam net uit de doos, beetje gassen in zn vrij enzo. Heeft erg veel indruk op me gemaakt... niet te beschrijven dat geluidquote:Op zondag 21 maart 2004 20:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
volgens mij was het koud
[..]
hij moet sliders aan zijn koffer bevestigen!quote:Op zondag 21 maart 2004 20:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Simon (eigenaar van Freebike tevens een vriend van me) op zijn FJR) platter dan plat op zijn FJR
[afbeelding]
quote:Ontmoeting met een RSV Mille R 2003
Wie denkt dat de FJR alleen in lange bochten en op hoge snelheid goed stuurt komt zal zich wel twee keer bedenken als hij er eentje tegenkomt. Zelfs ik stond er verbaasd van. Op de terugweg van de trialcursus kwam ik bij de afrit van de A4 een Aprilia RSV Mille R 2003 tegen. Bij het eerstvolgende stoplicht kwam hij naast me staan en ik zag dat zijn achterband er helemaal afgereden was tot vet aan de rand. Mhh die gozer kan dus goed sturen! Normaal gesproken heb ik een hekel aan wedstrijdjes maar op deze FJR kon ik het dit keer echt even niet laten. Na het stoplicht doken we meteen een schitterende linkerbocht in die ik op mijn duimpie ken. Dus ik vol het gas erop en ik kon tot mijn verbazing makkelijk bijblijven.
Het volgende stoplicht trokken we allebei de motor vol open en de RSV Mille R liep geen millimeter op mij uit ik passeerde hem zelfs! Tsjee dat had ik echt niet verwacht en die RSV-rijder duidelijk ook niet. Toen we een stoplicht verder weer naast elkaar stonden zei ik tegen de RSV-rijder: "Minder pk's en minder kilo's en meer pk's en meer kilo's" "Loopt wel dat ding!", zei hij terug. Daarna zijn we nog een stuk samen opgereden en ook nu weer probeerde hij me los te rijden maar dat lukte hem niet. Zo zie je maar weer dat je met zo'n zware toermotor nog een aardig partijtje mee kan blazen ook in het kortere snelle werk.
Hahahaquote:Op zondag 21 maart 2004 20:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
hij moet sliders aan zijn koffer bevestigen!
dacht t niet, neequote:Op zondag 21 maart 2004 20:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep PatrickM, FJR hetzelfde als een BMW![]()
![]()
Om nog even terug te komen..wie zegt dat wij achterlijk en imbecielig hard rijden. We hebben echt wel een beetje ervaring..vroeger de crossmotoren(vanaf 8 a 10jr) en trials en nu allemaal zo'n 5 tot 8 jaar motorervaring. Dus statistisch gezien zitten jullie in een hogere risico groep.quote:[b]
Mag ik jou er effe op wijzen Tommy, dat er op de weg niets te winnen valt, enkeld te verliezen. Mijn pa heeft al 2 motorrijders letterlijk van de weg geschrapt. Je koopt er werkelijk niets voor, van al dat gerace...
.....
Ok, ik rijd niet sloom.... ik rijd vlot, maar zèker niet achterlijk en imbecielig hard..
quote:Op zondag 21 maart 2004 20:54 schreef tommytheman het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen..wie zegt dat wij achterlijk en imbecielig hard rijden. We hebben echt wel een beetje ervaring..vroeger de crossmotoren(vanaf 8 a 10jr) en trials en nu allemaal zo'n 5 tot 8 jaar motorervaring. Dus statistisch gezien zitten jullie in een hogere risico groep.
Niemand van ons rijdt achterlijk of imbecielig hard. Alleen wel boven max toegestane snelheden.
Maar dat is met de huidige motoren niet meer te voorkomen.
Dus wil niks meer horen over sjonnie gedrag![]()
Het scheelt maar 45 pkquote:Op zondag 21 maart 2004 20:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep PatrickM, FJR hetzelfde als een BMW![]()
![]()
[..]
Nette prijs denk ik zo, op de foto ziet ie er niet zo heel slecht uit. (best goed eigenlijk) Je hebt dan ook wel iets redelijk speciaals op je motor. Neem wel de tijd voor het poetsen en polijsten overigens, dit kan nog weleens even duren.quote:
Hmm, eens kijken of ze daar binnenkort nog ergens een demo van hebbenquote:Op zondag 21 maart 2004 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Jullie moeten dit eens lezen
http://www.motormaniacs.n(...)i_yamaha_r1_2004.htm
Het topic:quote:koppakking lek.. ik hebbet zelf gezien bij mijn auto 2 weken geleden.. geeft veel rook alsie echt rot is (en dat is binnenkort waarschijnlijk)
Dat is natuurlijk altijd leukquote:Op zondag 21 maart 2004 22:10 schreef ploderus het volgende:
[..]
Hmm, eens kijken of ze daar binnenkort nog ergens een demo van hebbenGozer die ik ken van de sportschool kan hem zeer binnenkort ophalen
Ben erg benieuwd. Ik ken hem niet goed genoeg voor een proefrit, maar een stukje samen rijden lijkt me toch al een hele ervaring op zich
Uhm, eraf slaan ga ik maar niet doen, want hij gaat al een tijdje naar de sportschoolquote:Op zondag 21 maart 2004 22:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk altijd leuk
Mag ik dan mee
Sla we hem er gewoon af...
Idd, dat heb ik al eens gehad. Je kan het beter eerst goed insmeren/ kruipolie en dan de boel loshalen. Nieuwe pakkingen erin en dan weer goed (en voorzichtig) aandraaien. Momentsleutel is eigenlijk wel een pre, vaak is het aluminium waar e.a. in getapt is en dat is vrij zacht materiaal, zwakker dan je spierballen en de hefbrug van gereedschap. Een beetje ruimte blijft er optisch inderdaad altijd wel. Maar ook hier geldt: geen problemen of lekken: niets aan doen.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik heb dus geprobeerd die 2 bouten aan te draaien maar dat gaat dus niet verder, ik ben bang dat er wat afbreekt als ik doordraai...
yep, grote kans dat ik em neem. De tijd heb ik wel want ik wil em samen monteren met een luchtfilter en dan meteen goed laten afstellen.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:29 schreef hollander172 het volgende:
Nette prijs denk ik zo, op de foto ziet ie er niet zo heel slecht uit. (best goed eigenlijk) Je hebt dan ook wel iets redelijk speciaals op je motor. Neem wel de tijd voor het poetsen en polijsten overigens, dit kan nog weleens even duren.
thx!! Ff topic doorlezen.quote:Op zondag 21 maart 2004 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee OPM, nog effe quote van het topic waar ik het probleem aangaf:
Het topic:
http://forum.bikepower.nl/viewtopic.php?t=5769
Ok, zal ik doen thx!quote:Op zondag 21 maart 2004 22:24 schreef Patrick281 het volgende:
Idd, dat heb ik al eens gehad. Je kan het beter eerst goed insmeren/ kruipolie en dan de boel loshalen. Nieuwe pakkingen erin en dan weer goed (en voorzichtig) aandraaien. Momentsleutel is eigenlijk wel een pre, vaak is het aluminium waar e.a. in getapt is en dat is vrij zacht materiaal, zwakker dan je spierballen en de hefbrug van gereedschap. Een beetje ruimte blijft er optisch inderdaad altijd wel. Maar ook hier geldt: geen problemen of lekken: niets aan doen.(ga met je kuipdelen eraf eens voor je bochten zitten en voel of er lucht/druk langs de openingen loopt als hij loopt/ als je gasgeeft)
nee, idd maar wel de slang vd koelvloeistof alhoewel ik daar toch geen lek kon vinden. Die scheur die eerder liet zien hoort daar lijkt het want er gaat een slang naar boven en de 2 uiteinden zitten goed bevestigd.quote:Edit: OPM die witte rook kwam van de linkerkant van de motor.
Daar zit je uitlaat toch niet????!!!
En je kan het vaak ook horen, pakkingen resoneren dan .. en geluid waar het niet vandaan hoort te komen..quote:Op maandag 22 maart 2004 07:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Ok, zal ik doen thx!
[..]
Toen moest ik alsnog naar de garage, want de helicoil die ik gekocht had om nieuwe te tappen zat er ook al scheef in.quote:Op zondag 21 maart 2004 23:54 schreef Rietvaerder het volgende:
So, jij ook toch
Die is wakker!quote:Op maandag 22 maart 2004 08:16 schreef ploderus het volgende:
Heb je trouwens al gekeken in die ZXR400-pdf's die laatst langskwamen? Daar stonden toch best wel uitgebreide uitwerkingen van alle onderdelen in. Misschien dat je dan ook kunt zien of er iets speciaals onder dit kit zit.. (of weet je al wat daar zit?)
Normaal draaide die veel verder in .. maar ik had nog niet gezien dat het een zelfborgende moer is.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:01 schreef ZX9R het volgende:
Pepijn, over die tankdop van je heb ik geen idee. Wat ik ervan heb kunnen zien was het een veer aan de onderkant die dat pinnetje (waar dat stangetje doorheen zat wat afgebroken is) eigenlijk door de tankdop wilde trekken. Met aan de onderzijde van dat pinnetje een zelfborgende moer die het een en ander tegenhoudt. Ik denk dat daar weinig aan af te stellen valt.
Ben je zwanger? En aan het bevallen?quote:Op maandag 22 maart 2004 09:04 schreef Patrick281 het volgende:
![]()
Don't know the fuck'youre talking about.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:09 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ben je zwanger? En aan het bevallen?![]()
Dat is namelijk een smiley uit de OUD reeks!
Ze zitten daar iedereen voor de gek te houden door topics te lezen en dan hun smiley's te quoten!![]()
Dat moet je ruim zien .. mijn huwelijk met de Bimota is ook 1 grote bevalling.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:12 schreef ZX9R het volgende:
weet ik. Sinds replique is tie toegevoegd.
Maar daar is een smiley aan het puffen tijdens een wee.
De OUDERS-smileys
Waar. Helemaal waar!!quote:Op maandag 22 maart 2004 09:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat moet je ruim zien .. mijn huwelijk met de Bimota is ook 1 grote bevalling.
Voordat de problemen begonnen zei ik al dat ze mij wel gestolen kon worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:24 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Waar. Helemaal waar!!
Historie is altijd merk motorblok, B= Bimota.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben ik nou de enigste die "Bimota YB9" als prototype vind klinken ?
quote:Op maandag 22 maart 2004 10:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja dus
Wie heeft er op maandag de hele dag tijd om dit te doen.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Wie heeft er zin om naar een dealer te zoeken die een Fazer 25kw heeft staan en het liefst op maandag open is![]()
Geil Leuk..quote:Op maandag 22 maart 2004 11:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Thanks.
Hoe vinden jullie zo'n onderkuip?
[afbeelding]
Heb ik ook al een paar keer aangehaald, daar staat gewoon alles in wat je wil weten met plaatjes.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:16 schreef ploderus het volgende:
Heb je trouwens al gekeken in die ZXR400-pdf's die laatst langskwamen? Daar stonden toch best wel uitgebreide uitwerkingen van alle onderdelen in. Misschien dat je dan ook kunt zien of er iets speciaals onder dit kit zit.. (of weet je al wat daar zit?)
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe vinden jullie zo'n onderkuip?
[afbeelding]
ik ga ze der maar es op na slaan, iddquote:Op maandag 22 maart 2004 11:24 schreef hollander172 het volgende:
Heb ik ook al een paar keer aangehaald, daar staat gewoon alles in wat je wil weten met plaatjes.
Jepquote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
je kunt wel geile leuke dingen doen met die fazers!
Expensive en buitenland..quote:Op maandag 22 maart 2004 11:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Hey riet, check deze eens, tis wel een particulier.
Totdat je een ongeluk krijgtquote:Op maandag 22 maart 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Te duur... en geen 25kw
Wel tof van je om te zoeken.
Zou het niet aantrekkelijk zijn om er 1 te kopen die 25kw op kenteken is maar niet in t echt... wat niet weet wat niet deert toch?
Zo rijdt een vriend van mij op een R6. 25kW op kenteken maar niet in het echt. Daarvoor heeft hij hetzelfde gedaan met een RS 250. Nou kon hij dat vrij eenvoudig regelen omdat hij bij de motorzaak werkt hier in het dorp.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Zou het niet aantrekkelijk zijn om er 1 te kopen die 25kw op kenteken is maar niet in t echt... wat niet weet wat niet deert toch?
Link link, tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik was ook 18 toen ik mijn rijbewijs haalde maar ik heb het hele 25kW gebeuren over geslagen en ben meteen op een RS250 begonnen met 55pk, ook op het kenteken. Ik denk dat er weining kan gebeuren als ie op kenteken 25kW is.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Fazer ja:)
Gerako,
Ja, ik weet t niet.. tis dan toch maar voor iets langer dan een jaartje.... maar dan speel je het wel op safe gewoon met echt 25kw.
t Blijft altijd link..
Dat vind ik nou weer wel erg dom.... je bent gewoon niet verzekerd dan, stel je dat je iemand invalide rijdt, kan je fijn je hele leven betalenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Gerako het volgende:
[..]
Link link, tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik was ook 18 toen ik mijn rijbewijs haalde maar ik heb het hele 25kW gebeuren over geslagen en ben meteen op een RS250 begonnen met 55pk, ook op het kenteken. Ik denk dat er weining kan gebeuren als ie op kenteken 25kW is.
Ik reed/kocht in een jaar tijd de Jawa (23 pk) RGV 250 (60pk) Suzuki GSX600F (86 pk) en ZX-10 (137 pk)quote:Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Gerako het volgende:
[..]
Link link, tja het is maar hoe je het bekijkt. Ik was ook 18 toen ik mijn rijbewijs haalde maar ik heb het hele 25kW gebeuren over geslagen en ben meteen op een RS250 begonnen met 55pk, ook op het kenteken. Ik denk dat er weining kan gebeuren als ie op kenteken 25kW is.
die fazer was geen 25Kw, vandaarquote:Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |