Ben benieuwd wat Spielberg ervan maakt. Zal vast wel wat indruk maken dan die van 50 jaar geledenquote:De Amerikaanse regisseur Steven Spielberg werkt aan nieuwe filmversie van de science-fiction-klassieker War of The Worlds. Dat berichtte het Amerikaanse entertainmentblad Variety woensdag. Acteur Tom Cruise zal optreden als zowel hoofdrolspeler als co-producent.
War of the Worlds, naar het boek van H.G. Wells uit 1898, werd in 1938 bewerkt tot een hoorspel voor de radio. Het verhaal over een invasie van buitenaarde wezens leidde toen tot een paniekreactie onder Amerikanen die dachten dat er 'aliens' op aarde waren geland. In 1953 kwam er een bioscoopversie, maar die maakte weinig indruk.
De opnamen voor de nieuwe versie zullen eind volgend jaar beginnen.
Nou dan ga je niet naar de film...quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:35 schreef kinky_queen het volgende:
Spielberg moet er met z'n klauwen vanaf blijven!!!
Krijgen we zeker een nieuwe ID4
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor wie het verhaal kent:Ja daar is Independence Day dus van genept.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
Meer? Minder?quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:34 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
Zal vast wel wat indruk maken dan die van 50 jaar geleden
o, maar ik zal hem zeker gaan kijken hoor, al is het maar uit nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou dan ga je niet naar de film...
Valt bij mij wel mee. Ik vond Minority Report ook een heel leuke film.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:45 schreef StrayDog het volgende:
Spielberg en Cruise...![]()
Heb ik er niet zoveel zin meer in.
Vermakelijk, hoogstens...quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Valt bij mij wel mee. Ik vond Minority Report ook een heel leuke film.
Bij Interview with the Vampire kregen ook een hoop mensen spontaan krampen toen ze hoorden dat Cruise mee ging doen en uiteindelijk was hij het die in mijn ogen die film droeg en de beste prestatie neerzette.quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Vermakelijk, hoogstens...
Tgaat er meer om dat mensen vanwege het verhaal en de voorgeschiedenis een hoge verwachting hebben van een remake en dat Spielberg/Cruise misschien niet degenen zijn die die verwachting kunnen gaan inlossen
Nou noem je een uitzonderlijke rol van Cruise. Naast zijn bijrol in magnolia en deze in interview heb ik hem het bordkarton nog niet zien ontstijgen.quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij Interview with the Vampire kregen ook een hoop mensen spontaan krampen toen ze hoorden dat Cruise mee ging doen en uiteindelijk was hij het die in mijn ogen die film droeg en de beste prestatie neerzette.
Was jij niet die enorme Magnolia-fan? Vooral dat stukje met die samenzang, toch?quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nou noem je een uitzonderlijke rol van Cruise. Naast zijn bijrol in magnolia en deze in interview heb ik hem het bordkarton nog niet zien ontstijgen.
Lul!! Ik vind het een absolute boutfilm, dan kan iemands (geringe) bijdrage aan een film toch nog wel goed zijnquote:Op woensdag 17 maart 2004 22:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Was jij niet die enorme Magnolia-fan? Vooral dat stukje met die samenzang, toch?
moeizaam?quote:Ik vind de combi Spielberg/SF sowieso een erg moeizame.
Nee hoor, dat is niet om erbij te horen er zijn mensen die die combinatie gewoon waardeloos vinden...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:37 schreef Damusic2me het volgende:
[..]
moeizaam?
terwijl spielberg zijn bekendheid dankt aan sf? ik noem s ff een ET, een close encounters, taken, A.I., evolution, jurassic park, man in black etc.etc. leg alsjeblieft ff uit nhoe je aan dat "moeizame" komt... of is dat toevallig het mode woordje voor vandaag ?
Dan toch liever Ridley Scott. Of Tim Burton. Of James Cameron. Of Lars Von Trier.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:12 schreef scanman01 het volgende:
Spielberg is meteen de beste die zo'n film kan maken. Dat wordt dus genieten geblazen
Ik vind close encounters en AI erg matige en ongeslaagde sf-films.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:37 schreef Damusic2me het volgende:
[..]
moeizaam?
terwijl spielberg zijn bekendheid dankt aan sf? ik noem s ff een ET, een close encounters, taken, A.I., evolution, jurassic park, man in black etc.etc. leg alsjeblieft ff uit nhoe je aan dat "moeizame" komt... of is dat toevallig het mode woordje voor vandaag ?
of John Carpenter. of David Cronenberg. of Bryan Singer of heck! nog liever David deCoteauquote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan toch liever Ridley Scott. Of Tim Burton. Of James Cameron. Of Lars Von Trier.
Zeker weten. Ik kan haast niet wachten en kan me geen betere regisseur voorstellen om dat project te realiseren.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:34 schreef calvobbes het volgende:
Zal vast wel wat indruk maken dan die van 50 jaar geleden
Toch maar weer gekocht en nu dik 2 miljoen winst.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:36 schreef Tweek het volgende:
Ehm was dit niet al meer dan een jaar bekend, kan me nog herineren dat ik er aandelen in had bij www.hsx.com, maar die kelderde alleen maar.
Da's logisch, want ID4 is zowat een remake van de originele WOTWquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zegt nog weinig, maar het lijkt de richting van ID4 in te gaan. En dat is.
Ik mag toch hopen met tusensdoor het hoorspel van Wellesquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ga toch voor het boek .. kort gevolgd door de musical van jeff wayne !
Over James Cameron gesproken: Ik zag vanavond toevallig dat hij het screenplay voor Rambo 2 heeft geschrevenquote:Op zaterdag 11 december 2004 02:58 schreef Price het volgende:
Wees blij dat Cameron, Petersen of Emmerich zich niet bezig houden met de film.
Oei! Het wordt alleen maar erger.quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Over James Cameron gesproken: Ik zag vanavond toevallig dat hij het screenplay voor Rambo 2 heeft geschrevenDat was wel even schrikken eigenlijk.
Maar goed, dat is wel erg off-topic.
Echt een kutstem dit keer. Op de dubbel LP van Jeff Wayne (en o.a. Justin Hayward) is de stem veel beter. Deze stem is ranzig. Jammer ook dat de film waarschijnlijk afspeelt in Amerika, terwijl de LP zich afspeelt in Engeland. Ja, en ook jammer van Cruise, die vind ik niet bij deze film passen... Hopenlijk gebruiken ze die muziek wel!!!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef scanman01 het volgende:
Gewéldige trailer. Ik kan niet wachten op de film
Die tekst in de trailer is ook zo mooi aan het begin van de dubbel LP van Jeff Wayne. Beetje aangepast, maar dezelfde strekking. Prachtig ... kippenvel.
Richard Burton was beter qua stem inderdaad.quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:50 schreef Neoktheone het volgende:
Echt een kutstem dit keer. Op de dubbel LP van Jeff Wayne (en o.a. Justin Hayward) is de stem veel beter. Deze stem is ranzig. Jammer ook dat de film waarschijnlijk afspeelt in Amerika, terwijl de LP zich afspeelt in Engeland. Ja, en ook jammer van Cruise, die vind ik niet bij deze film passen... Hopenlijk gebruiken ze die muziek wel!!!
Tim Robbins rocks!! Dat maakt weer veel goed.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Richard Burton was beter qua stem inderdaad.
Dat Cruise erin speelt maakt mij weinig uit eerlijk gezegd. Spielberg kennende wordt dit een zeer entertainende film ... en daar past Cruise wat mij betreft best bij. Alles beter dan Tom Hanks in ieder geval.
Tim Robbins speelt Ogilvy trouwens
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:34 schreef ArmaniMania het volgende:
En dan ook de originele wor of the worlds Theme gebruiken ? zo ja...
De andere film speelt zich wel af in Engeland. http://stuffo.howstuffworks.com/wotw-hinestwo.htmquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:15 schreef Beaker het volgende:
Inderdaad jammer dat de film zich afspeelt in Amerika en niet in Engeland, maar ja meteorieten vallen in films ook alleen maar op Amerika
Die film lijkt me dus echt helemaal niets, zo aan de trailer te zien.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:17 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
De andere film speelt zich wel af in Engeland. Kijk hier
hoezo valt je die stem tegen, net zoals de ouwe tochquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:15 schreef Beaker het volgende:
Inderdaad jammer dat de film zich afspeelt in Amerika en niet in Engeland, maar ja meteorieten vallen in films ook alleen maar op Amerika
De teaser is gaaf inderdaad, maar die stem viel me ook een beetje tegen. Al met al kijk ik wél naar deze film uit!
zonde, het is een erg mooi stuk!quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat hoorspel staat op m'n Citizen Kane DVD. Maar ik heb er nog niet naar geluisterd.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:35 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
hoezo valt je die stem tegen, net zoals de ouwe toch![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:08 schreef dewd het volgende:
[..]
Hah niet eens in de buurt van Richard Burton komt deze gast.
Ja, die BB-codes zijn ook overal weer andersquote:Op zaterdag 11 december 2004 11:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die film lijkt me dus echt helemaal niets, zo aan de trailer te zien.
Die link van jou brengt je gewoon op de FOK pagina trouwens.
Omdat de rest van zijn werk zo subtiel is?quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:11 schreef scanman01 het volgende:
Over James Cameron gesproken: Ik zag vanavond toevallig dat hij het screenplay voor Rambo 2 heeft geschrevenDat was wel even schrikken eigenlijk.
Ik vind films als Terminator, Aliens, Abyss, Strange Days en True Lies in ieder geval van heel wat betere kwaliteit dan Rambo 2 ja.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:10 schreef pazuzu het volgende:
[..]
Omdat de rest van zijn werk zo subtiel is?
De poster is idd heel cool, maar ik snap de opmerking "they're already here" niet helemaal in het kader van het verhaal. Ze komen in de film toch pas, nu klinkt het alsof ze er altijd al waren, net zoals bij MIBquote:Op zondag 19 december 2004 22:35 schreef kinky_queen het volgende:
Die trailers en zo die kijk ik nooit maar ik raak meestal geinteresseerd door de titel en de poster. De posters vind ik geweldig!
Die lijkt me tien keer beter dan wat Spielberg er weer van maakt, die vast weer bol staat van uitgekauwde cliche's, over-the-top spectakel en kinderachtig sentiment. Zoals eigenlijk al zijn 'films'.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:04 schreef Neoktheone het volgende:
En voor die andere versie: kijk op deze URL voor een trailer http://stuffo.howstuffworks.com/wotw-hinestwo.htm
Jeff Wayne's musical version is gewoon geweldigquote:Op zondag 26 december 2004 00:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Het bekende " war of the worlds" liedje :
-edit-
Whehe, van de musical was eind 80er jaren ook een NL versie op de radio uitgezonden, heb ik nog jaren op casette gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:56 schreef victorinox het volgende:
De film is nog niet uit of hij wordt al verneukt in Nederland.
Het verhaal wordt in de Nederlandse trailer in het Nederlands verteld, dat klinkt echt voor geen meter.
Lees anders het topic even doorquote:Op woensdag 29 december 2004 02:15 schreef Witchfynder het volgende:
Mensen, hebben jullie dit overigens gezien? Het zou al langer in productie zijn dan de Spielberg versie.
NEEEEENNN the horror ! haha, wat raar dat ze dat in het nederlands doenquote:Op maandag 10 januari 2005 21:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteravond in de bioscoop de teaser-trailer voor War of the Worlds gezien. Jullie klagen over de stem? Nou, succes bij de Nederlandse teaser trailerDe stem was in het...Nederlands en eindigde ongeveer zo: "...en langzaam maar zeker trokken zij hun plan tegen ons"
![]()
Maar goed, dat was de trailer. Maar waarom in godsnaam die stem in het NederlandsDe Engelse tekst is nou net zo krachtig.
LOL2 Op die versie die op de radio is geweest zijden ze precies het zelfde. Dat was die kerel met dat gedichten programma. Toen vond ik het nog wel indrukwekkend, maar toen was ik een jaar of 10quote:Op maandag 10 januari 2005 21:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteravond in de bioscoop de teaser-trailer voor War of the Worlds gezien. Jullie klagen over de stem? Nou, succes bij de Nederlandse teaser trailerDe stem was in het...Nederlands en eindigde ongeveer zo: "...en langzaam maar zeker trokken zij hun plan tegen ons"
![]()
Engels ja!! Alsjeblieft niet dat ranzige amerikaansquote:Maar goed, dat was de trailer. Maar waarom in godsnaam die stem in het NederlandsDe Engelse tekst is nou net zo krachtig.
die heb ik vorige week ook gezien. ik viel echt bijna van m`n stoel van verbazingquote:Op maandag 10 januari 2005 21:04 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Maar goed, dat was de trailer. Maar waarom in godsnaam die stem in het NederlandsDe Engelse tekst is nou net zo krachtig.
Pfff, dat doen zo toch wel vaker bij trailers? Waar maakt iedereen zich druk om? De film is toch wel in het Engels.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
die heb ik vorige week ook gezien. ik viel echt bijna van m`n stoel van verbazing
tmoet niet gekker worden. dat ze tekenfilms nasynchroniseren kan ik inkomen, maar dit gaat nergens over
zelfs de titels op t einde waren in t Nederlands
precies wat ik zeg: tekenfilms doen ze idd wel vaker in het Nederlands, maar van een live action film heb ik nog nooit een nagesynchroniseerde versie gezienquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:32 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Pfff, dat doen zo toch wel vaker bij trailers? Waar maakt iedereen zich druk om? De film is toch wel in het Engels.
Dat zou wel leuk zijn, de muziek van Jeff Wayne is geweldigquote:Op dinsdag 18 januari 2005 00:32 schreef ArmaniMania het volgende:
ik hoop dat ze de originele soundtrack er in houden van War of the Worlds
Dan is Cruise in deze film toch prima op z'n plek?quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Schrok ook van Tom Cruise ...waarom T.C.? Die pretty boy moet gewoon lekker spannende SF films maken waar je met het hele gezin naar kan kijken, en een half uur later vergeten wtf je nu eigenlijk gekeken heb. Ik weet niet zo 123 een betere acteur maar iig niet T.C.![]()
Mwah, opzich is het dan wel een goede opvolger van de orginele fim. In de 50er jaren was die film ook het summum van special effects, ik geloof dat ze er zelfs een oscar voor gekregen hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Waarom maak ik me zo'n zorgen... misschien omdat Hollywood er een gewoonte van maakt klassiekers te vern**ken misschien,... ik hoop echt dat ze niet super speciale über effects gaan lopen gebruiken alsof het niets kost want dan loop ik zo die bioscoop uit... omg wat heb ik dáár géén zin in... of een "America saves the day"-(AGAIN) filmdaar word ik ook zo moe van... uiteraard gaat het om het geld dus ze maken er toch wel een boxoffice kraker van maar het is zo ontzettend jammer dan...
Alleen de voice over is in het nederlands, net zoals bij vele andere films, alleen bij deze film klinkt de tekst gewoon minder mooi als in het engels. Das alles. de film zelf is gewoon in het engels.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:56 schreef jimjim1983 het volgende:
kan een erg leuke film worden.
maar hoezo is de trailer in het nederlands
Er zijn maar vrij weinig trailers (met uitzondering van kinderfilms), waarin de voice-over in het nederlands is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Alleen de voice over is in het nederlands, net zoals bij vele andere films
The Aviator om een recente te noemen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er zijn maar vrij weinig trailers (met uitzondering van kinderfilms), waarin de voice-over in het nederlands is.
Ik kan er zo eigenlijk geen opnoemen.
nee hoor!quote:Op maandag 7 februari 2005 11:43 schreef kriele het volgende:
Hmm, dan zal ik wel een van de weinigen zijn die de trailer er wel veelbelovend uit vind zien.
Daar kreeg ik m ook te zien, en dan ook die letters in het Nederlandsquote:Op maandag 7 februari 2005 11:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
The Aviator om een recente te noemen.
Dan moet hij wel een antitype spelen en niet de held.quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:42 schreef Joppe het volgende:
Heb je overigens Collateral (2004) gezien? Daarin speelt jouw 'pretty boy' Cruise samen met Foxx de sterren van de hemel.
Of hij daarmee doorbrak weet ik nniet, maar de rest klopt wel ja. Ik geloof dat er een nieuwsbulletin onderdeel was van het hoorspel, waardoor men dacht dat de Marsmannetjes echt voor de deur stonden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:11 schreef MeneerTim het volgende:
Overigens, is War of the Worlds niet het hoorspel waarmee Orson Welles is doorgebroken? Er staat me bij dat hij ooit een huisvredebreukje heeft veroorzaakt door een hoorspel net iets geloofwaardig in te spreken.
Dan zal het wel een shot zijn uit het begin of het einde van de film.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:18 schreef Deviant1nl het volgende:
En bij een ander plaatje zie je cruise en zijn dochter? naar boven kijken, en dan lijkt het wel alsof ze blij zijn zoiets. Ben in ieder geval wel benieuwd.
Is dat een andere versie? Leg uit!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 03:05 schreef NorthernStar het volgende:
Nieuwe trailer van Timothy Hines' versie
Dat maakt opzich niet uit, als de sfeer goed science fiction is kan ie beter (culter) zijn dat die van spielberg.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef jimjim1983 het volgende:
die andere WotW film ziet er wel een stuk amateuristischer uit.
klopt. maar als ik die trailer bekijk dan krijg ik toch het gevoel dat ze een grote hollywood film proberen te maken, maar dan dus zonder geldquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:40 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat maakt opzich niet uit, als de sfeer goed science fiction is kan ie beter (culter) zijn dat die van spielberg.
De Amerikaanse (spielberg) film is gebaseert op de Amerikaanse versie, en er is dus een Engelse film die gebaseert is op het orginele verhaal en zich dus afspeeld in engeland in de 19de eeuw. De Amerikaanse film speelt zich "nu" af voor zover ik het begrijp.quote:
En een sci-fi film met te weinig budget vind ik per defenitie al een flop. Een sci-fi film hoort er nu eenmaal goed uit te zien.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
klopt. maar als ik die trailer bekijk dan krijg ik toch het gevoel dat ze een grote hollywood film proberen te maken, maar dan dus zonder geld![]()
Het boek is oorspronkelijk van H.G. Wells, geschreven in 1898. Het is ook gesitueerd in die tijd, in Engeland, net voor het begin van de twintigste eeuw.quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:10 schreef Logician het volgende:
* Logician is erg benieuwd.
Ik heb de cd War of the worlds, is het ook hier op gebaseerd of ben ik nu helemaal op een zijspoor?
Mocht het idd dezelfde zijn als van de cd, zouden ze dan dezelfde muziek gebruiken?
(er zijn nog wel meer verschenen, tot tv-series en pc games aan toe)quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:17 schreef Frezer het volgende:
[mierenneukmodus] Je vergeet het hoorspel[/mierenneukmodus] Was van ergens rond 1920/30?
Wel een duidelijke opsomming.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Schrok ook van Tom Cruise ...waarom T.C.? Die pretty boy moet gewoon lekker spannende SF films maken waar je met het hele gezin naar kan kijken, en een half uur later vergeten wtf je nu eigenlijk gekeken heb. Ik weet niet zo 123 een betere acteur maar iig niet T.C.![]()
Die versie is gewoon meesterlijk en zeker voor die tijd . . .quote:Op maandag 7 maart 2005 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Dat was het hoorspel van Orson Welles (whats in a name?) uit 1938.
Of het destijds echt voor paniek zorgde of het een beetje mythevorming is mag in het midden worden gelaten, vrij bijzonder was het wel. En erg vernieuwend voor die tijd.
Op retecool staat een grotere versie van de mp3 gemirrored, dezelfde versie die je op http://www.unknown.nu/mercury/ kan vinden maar dan sneller te downloaden. De kwaliteit is ook beter.quote:Op maandag 7 maart 2005 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Het echte Grover's Mill heeft een website over het hoorspel gemaakt.
http://www.waroftheworlds.org/
Daar kun je het helemaal beluisteren/downloaden.
[14.gif]quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op retecool staat een grotere versie van de mp3 gemirrored, dezelfde versie die je op http://www.unknown.nu/mercury/ kan vinden maar dan sneller te downloaden. De kwaliteit is ook beter.
En jou naam is zeker niet toevalligerwijs Thunderchild?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:35 schreef ThunderChild het volgende:
Hij is de afgelopen jaren ongeveer zo verdienstelijk als joel schumacherquote:Op maandag 7 maart 2005 12:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Anyway, ik geef Spielberg de voordeel van de twijfel. Hij is de afgelopen jaren toch wel verdienstelijk geweest met z'n films en die andere versie lijkt me ook wel interessant . . .
lol ik heb die muziek zelfs nog een keer op plaat gevonden en gekochtquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:34 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]
Ben benieuwd wat Spielberg ervan maakt. Zal vast wel wat indruk maken dan die van 50 jaar geleden
quote:Op maandag 7 maart 2005 12:33 schreef ThunderChild het volgende:
![]()
![]()
Anyway, ik geef Spielberg de voordeel van de twijfel. Hij is de afgelopen jaren toch wel verdienstelijk geweest met z'n films...
Mwoah, mischien wel, maar andere films hebben nu ff prioriteit. Hij staat hier in de kast maar ik betwijfel of ik het een goede film zal vindenquote:
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Mwoah, mischien wel, maar andere films hebben nu ff prioriteit. Hij staat hier in de kast maar ik betwijfel of ik het een goede film zal vinden
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogen
Gelukkig maar, zal mijn droom om ooit een moordlustige psychopaat te worden toch nog uitkomenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogen
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Kq: Kijk eerst maar eens Schindler List voordat je gaat roepen dat Steven Spielberg een slechte regiseur is.
WotW ziet er trouwens best leuk uit. Zeker een film die ik in de bioscoop ga zien
Je hoort mij niet roepen dat het een slechte regisseur is, ik vind alleen dat Spielberg zijn kinderjaren nooit is ontgroeidquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Kq: Kijk eerst maar eens Schindler List voordat je gaat roepen dat Steven Spielberg een slechte regiseur is.
Schindler`s Listquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:18 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Je hoort mij niet roepen dat het een slechte regisseur is, ik vind alleen dat Spielberg zijn kinderjaren nooit is ontgroeid
Shindlers list, het excuus om verder nooit een andere (en veel betere) WO2 film te hoeven zienquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
WotW ziet er trouwens best leuk uit. Zeker een film die ik in de bioscoop ga zien
Film is wel wat meer dan sfx en cgi...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:26 schreef catfish het volgende:
Sommige mensen vinden een regisseur blijkbaar pas echt goed/belangrijk als hij een aantal drama's heeft gemaakt, neem ik aan?
da's dus bullshit
een drama lijkt mij eerder een van de makkelijkste films om te maken, een goede komedie (niet zo'n flauw puberaal geval) lijkt mij veel moeilijker doordat in een komedie een ritme veel belangrijker is
naar mijn mening heeft Spelberg al lang zijn kunnen bewezen, dat hij af en toe wat speciale dingen wil proberen zoals Jurasic Parc en nu dus War of the Worlds kunnen we alleen maar toejuichen, want zeg nu zelf, waar zou Hollywood staan zonder Spielberg en Lucas? Toch wel 2 mensen die de SFX en CGI bijna hebben uitgevonden zoals we ze nu kennen
Lees het nou zelf nog eens en je heb van mij toestemming om je post te wijzigen, dan zal ik jou quote ook wijzigenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:26 schreef catfish het volgende:
... waar zou Hollywood staan zonder Spielberg en Lucas? Toch wel 2 mensen die de SFX en CGI bijna hebben uitgevonden zoals we ze nu kennen
Dat vind ik ook al zo vreemd, Marsmannetjes moeten van Mars komen en niet als mollen uit de grond ploppenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:25 schreef NgInE het volgende:
*AHUM!* zoals ik al eerder zei: waarom heeft niemand nog iets opgemerkt over het vreemde feit dat die 'aliens' in de trailer wel uit de grond lijken te komen? dat plus de tekst:"They're already here'' doet mij afvragen of het wel echt een buitenaardse invasie is, of eerder een 'binnenaardse'. misschien wel een kruising tussen War of the Worlds en Journey to the centre of the Earth.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
Mocht je denken dat die tekst van Jeff Wayne is..quote:Op zondag 27 maart 2005 12:54 schreef VinceW het volgende:
De openingstekst van Burton is wel te horen in de trailer
Ik denk dat morpheus de nieuwe TV-spot bedoelt.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:34 schreef Jeroenus het volgende:
Deze was er toch al?
Uh-huh.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
LoL dat is de Trailer van de originele film en ja dat ziet er heel erg bagger uit.
Nee, er komen dit jaar 2 WOTW-films:quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
"Coming March 2005"
War of the Worlds van Spielberg komt Juni 2005. Zal wel een re-release van het origineel zijn
Duidelijk geval van het-topic-niet-lezen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ook goed
Ik hou het op die van Spielberg
Dat is wel in de zelfde trend als de eerste Amerikaanse film, die speelde zich ook in het "moderne" Amerika af. (nu weliiswaar 50 jaar geleden) Ik denk dan ook dat Spielbergs film vooral daar op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:02 schreef m021 het volgende:
2. Rare aanpassing in Spielberg's film: het boek speelt zich af in oud-Engeland, de film speelt zich af in modern Amerika.Hines' film speelt zich wél af in de originele setting.
Die Hines film lijkt inderdaad een drama te worden... een regelrecht amateuristisch B-filmpje. Voor een film als deze heb je gewoon verbluffende special effect nodig vind ik. Ik kijk best wel uit naar de Spielberg filmquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:19 schreef Theebag het volgende:
OMG, je meent dat toch niet serieus ? Slechte B-films hebben betere SFX, dit is gewoon slecht.
Da's deze die waarschijnlijk een stuk leuker zal wordenquote:Op vrijdag 22 april 2005 19:58 schreef victorinox het volgende:
Nee, er komen dit jaar 2 WOTW-films:
Dit is die andere: War of the Worlds
Kippevel *zet cd van jeff wayne op*quote:No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Mijn hoop voor 2005 is samen met Batman Begins ook op deze film gevestigd, hopelijk komen mijn verwachtingen eindelijk eens uit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:55 schreef el_hombre het volgende:
Ik kijk heel erg naar deze film uit.
Er is eigenlijk geen enkele film waar ik op dit moment meer naar uitkijk
Volgens mij hebben ze dit concept laten varen, als je namelijk goed oplet tijdens de trailer, zie rechte poten van een Tripod in het water staan.quote:
Je ziet niet de totale poten in de trailer, dus ze kunnen het best wel zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:03 schreef thecrook het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dit concept laten varen, als je namelijk goed oplet tijdens de trailer, zie rechte poten van een Tripod in het water staan.
Ik vond dat juist maar een vage scène, beter overigens want ik wil verrast wordenquote:Op maandag 23 mei 2005 20:53 schreef Theebag het volgende:
En ook als ze in dat huis zitten en die alien loopt achter hun, die lijkt ook zeer veel op de concept art.
ziet er mooi uitquote:Op vrijdag 27 mei 2005 06:22 schreef kinky_queen het volgende:
[[url=http://img284.echo.cx/img284/6064/posterwaroftheworldsremakejapa.th.jpg]afbeelding][/URL]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij valt dat denk ik wel mee als ik de reclame van net op mtv mag gelovenquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:10 schreef Djaser het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor rampen films waar de nadruk op familie drama's ligt, ik vind films als day after tomorrow dan ook helemaal niks. Dit lijkt net zoiets te worden, en een alien invasie film met familiedrama is nou niet bepaald serieus te nemen. Ik ben wel benieuwd maar toch vooral sceptisch.
Runtime: 116 minquote:Op maandag 6 juni 2005 20:59 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Heeft iemand hier een idee hoeveel minuten deze film duurt?
Dit in geval van naar de premiere-avod gaan in Den Haag en aansluiting op openbaar vervoer nadien.
Signs was ook een film over een Alien invase vanuit een familiaal standpunt. Zeer goede film, alleen het einde was minder.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:10 schreef Djaser het volgende:
Ik ben een beetje huiverig voor rampen films waar de nadruk op familie drama's ligt, ik vind films als day after tomorrow dan ook helemaal niks. Dit lijkt net zoiets te worden, en een alien invasie film met familiedrama is nou niet bepaald serieus te nemen. Ik ben wel benieuwd maar toch vooral sceptisch.
Vrijdag pas?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:20 schreef neggix het volgende:
Hier zijn de kaartjes voor vrijdag in Schouwburgplein ook binnen
Ja, had ik ook liever, maar als je moet werken gaat het moeilijk hequote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:24 schreef victorinox het volgende:
[..]
Vrijdag pas?![]()
En beetje filmliefhebber gaat morgenmiddag.![]()
Ik vind een gemiddeld cijfer van 6,7 niet echt een topfilm.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:35 schreef type_29 het volgende:
Volgens velen op IMDB is het echt een topfilm.
Ah, daarom speelt de film zich af in het hedendaagse New Jerseyquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:35 schreef type_29 het volgende:
S P heeft echt goed gekeken naar Wells versie
En beetje filmliefhebber kijkt niet uit naar 'de nieuwe Spielberg'quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:24 schreef victorinox het volgende:
En beetje filmliefhebber gaat morgenmiddag.![]()
Touchéquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
En beetje filmliefhebber kijkt niet uit naar 'de nieuwe Spielberg'
![]()
Misschien zou je dan onderscheidt moeten maken tussen filmliefhebber en filmkenner?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
![]()
Als je een aantal reviews leest kom veel meer te weten dan door een cijfer.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:03 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik vind een gemiddeld cijfer van 6,7 niet echt een topfilm.
Je stem wordt alleen meegeteld als je al een bepaald aantal keer gestemd hebt. En ik denk dat de mensen die regelmatig stemmen een film niet 'zomaar' een cijfer geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:45 schreef type_29 het volgende:
Je hebt altijd van die debielen die stemmen terwijl ze de film niet eens gezien hebben of vanwege redenen die niets met de film te maken hebben.
Ik zie ook genoeg user-comments die hem afkraken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:59 schreef type_29 het volgende:
Ga jij dan maar uit van een nietszeggend cijfertje.
Ik lees user reviews om mijn mening te bepalen.
preciesquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
![]()
Jij leest dingen die ik niet schrijf. Ik ga helemaal niet uit van een cijfertje (dat, overigens, discutabel is, maar geenzins nietszeggend). Ik stel alleen dat de stemmen van het soort mensen dat jij noemt in veel gevallen niet mee zullen tellen in dat cijfer. Ik hoop dat je de IMDB usercomments beter leest dan mijn post.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:59 schreef type_29 het volgende:
Ga jij dan maar uit van een nietszeggend cijfertje.
Ik lees user reviews om mijn mening te bepalen.
Ik bedoelde het dan ook niet helemaal serieus.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:18 schreef type_29 het volgende:
Ik zie wel, maar ik denk wel dat ik het igg een goede film ga vinden.
En smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Hey El Hombre, die films die jij opnoemt zijn echt wel goed, op ET na dan maar die heb ik nog niet eens gezien.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:26 schreef 'CrazyDutchPunk' het volgende:
Film = geweldig
Gister gezien bij de premiere..
Afterparty was ook top met Tiesto achter de draaitafels
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:18 schreef type_29 het volgende:
... die films die jij opnoemt zijn echt wel goed, op ET na dan maar die heb ik nog niet eens gezien.
Sorry hoor..ik hou ook van mn slaapquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:50 schreef i-spy24 het volgende:
[..]
en waarom heb je geen foto's geschoten van je premiere feestje als je bent geweest.
Normaal zitten gasten als jij continue met hun mobieltje te patsen en de camera op iedereen te richten en nu bij een premiere-avond in Amsterdam(ja..ik weet dus ook dat het er was) heb je alleen
droge teksten...![]()
![]()
Geloof er niets van en anders scan je maar je uitnodiging in om mij te overtuigen als lid van het klootjesvolk.![]()
Het was iig erg gaaf georganiseerd...quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:54 schreef i-spy24 het volgende:
Die pic kan ook van iemand anders zijn maar ik geloof je omdat je namelijk zegt dat de controle erg streng was. Toevallig wist ik dat ook omdat het verboden was na afloop over te rapporteren danwel foto's e.d. van te schieten gezien de afgifte van mobiele telefoons en allerlei anders electronische aparatuur.
Bedankt in ieder geval!![]()
Ik zou de intro nog even nakijkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 05:17 schreef Silmarwen het volgende:
Vandaag is het zover. Hij gaat in premiere!
Ik vond hem erg goed
Film: War of the Worlds
Zoek maar eens op imdb. In 1953 was de eerste verfilming van Byron Haskin.quote:Op woensdag 29 juni 2005 07:48 schreef Joppe het volgende:
[..]
Ik zou de intro nog even nakijken
Het boek is van H.G Wells, het hoorspel is van Orson Welles. Daarnaast is dit niet de tweede verfilming van dit boek, want ik ken naast de versie die jij noemt nog minstens één andere versie.
Als ik aan War of the Worlds denk dan denk ik aan de cd en hoor ik de theme al in mijn hoofd. Ik had het absoluut leuker gevonden als dat ook in de film verwerkt was geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:06 schreef ArmaniMania het volgende:
Jammer vind ik ook wel dat de Theme van War of the Worlds niet wordt gebruikt. Al was die Theme er maar subtiel in verwoven dat maakte de film toch nog net anders.
Nee. Je begrijpt niet wat ik bedoel. In de inleiding van de review stel je dat War of the Worlds van Spielberg de tweede verfilming is van het boek van HG Wells. Dat is niet waar, want ik ken naast de film uit 1953 nog minstens één andere verfilming en volgens mij zijn er wel meerdere.quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zoek maar eens op imdb. In 1953 was de eerste verfilming van Byron Haskin.
En het hoorspel is idd van Orson Welles, ik ga dat nu veranderen.
Maar als je op IMDb kijkt, dan zie je dat er na de eerste film alleen nog maar een t.v.-serie is geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Joppe het volgende:
[..]
Nee. Je begrijpt niet wat ik bedoel. In de inleiding van de review stel je dat War of the Worlds van Spielberg de tweede verfilming is van het boek van HG Wells. Dat is niet waar, want ik ken naast de film uit 1953 nog minstens één andere verfilming en volgens mij zijn er wel meerdere.
Gaan we dit steeds dubbel doenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Joppe het volgende:
[..]
Nee. Je begrijpt niet wat ik bedoel. In de inleiding van de review stel je dat War of the Worlds van Spielberg de tweede verfilming is van het boek van HG Wells. Dat is niet waar, want ik ken naast de film uit 1953 nog minstens één andere verfilming en volgens mij zijn er wel meerdere.
Yeps, waarvan die andere volgens mij tekenfilms zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar als je op IMDb kijkt, dan zie je dat er na de eerste film alleen nog maar een t.v.-serie is geweest.
En daarna 3(!) films die dit jaar zijn uitgebracht.
Heh. Heb nog even op IMDB gekeken en de film die ik heb gezien, is deze: http://www.imdb.com/title/tt0449040/ . Maar ik zie dat die officieel pas een dag geleden is uitgekomen. Daarnaast dacht ik nog een andere, op Wells' verhaal gebaseerde film te hebben gezien, maar dat blijkt een tvserie te zijn geweest van eind jaren '80. Dus ja, I stand correctedquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Gaan we dit steeds dubbel doen
Zoals ik al zei IMDB geeft er 2 aan en die noem ik. Als jij mij kunt laten zien welke er nog meer zijn, pas ik het direct aan.
Je research laat wat te wensen over.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:56 schreef Silmarwen het volgende:
Yeps, waarvan die andere volgens mij tekenfilms zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En waarom is deze film (waarin honderden mensen uiteenspatten) 12 jaar en ouder?
Zit ik weer tussen al die rotkindjes die hun bek niet kunnen houden.
[ Bericht 7% gewijzigd door victorinox op 29-06-2005 16:25:09 ]The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef i-spy24 het volgende:
redelijk geloofwaardig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat bedoel je hiermee?quote:Wat wel de spanning en aandacht in de film trekt is de manier hoe de Aliens de mensen aanvalt en gebruikt. Sterker nog, zo 3/4 van de film verder zie je dus de totale verwoesting op een zeer indringende wijze(denk een beetje aan de Predator 2-film)The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Je bedoelt deze Samuel L. Jackson?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef i-spy24 het volgende:
De film begint met een inleiding door een zeer bekende stem( Samuel L.Jackson)
Nee, die andere.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je bedoelt deze Samuel L. Jackson?
[afbeelding]
Ja... sorryquote:Op ]woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef 'victorinox' terecht het volgende:
Je bedoelt deze Samuel L. Jackson?
[afbeelding]
Moet je ook vooral op woensdagmiddag naar de film gaanquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:14 schreef victorinox het volgende:
Zit ik weer tussen al die rotkindjes die hun bek niet kunnen houden.
ok.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:00 schreef i-spy24 het volgende:
Met de 'predator 2' vergelijking bedoelde ik de manier hoe de mensen 'gestript' worden
en je dus al die 'resten' op aarde her en der ziet liggen.
Daarom ga ik ook het liefste naar nachtvoorstellingen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:09 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Moet je ook vooral op woensdagmiddag naar de film gaan![]()
Ik ga ook altijd zo laat mogelijk, en als het kan in Belgie. Daar is publiek wat beschaafder.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
ok.
[..]
Daarom ga ik ook het liefste naar nachtvoorstellingen.
Maar toen er vanmiddag 4 van die kleuters eruit waren gezet, was de rest tenminste wel stil.
Dat de man ongeveer 10 jaar geleden zijn laatste fatsoenlijke film heeft gemaakt (saving pt. ryan) wil nog niet zeggen dat dit een garantie voor succes isquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:12 schreef el_hombre het volgende:
[..]
precies
jaws![]()
schindlers list![]()
e.t.![]()
saving private ryan![]()
indiana jones![]()
Gelukkig hebben wij nog meesterwerken als "I had sex with a bloodsucking zombie" en "vampire invaders from the planet mars"
Is het niet KQ?
Dat dochtertje went nog wel, maar die debiele zoon...quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:19 schreef Superjasper het volgende:
Pfff wat een slechte film is dit zeg, hadden ze dat dochtertje van Tom Cruise aan het begin van de film niet ff een nekschot kunnen geven!! En dat einde.........![]()
Die ook nog eens de hele boel overleeft terwijl niemand het overleeft aan die andere kant van de berg....quote:Op donderdag 30 juni 2005 00:54 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dat dochtertje went nog wel, maar die debiele zoon...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 00:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Die ook nog eens de hele boel overleeft terwijl niemand het overleeft aan die andere kant van de berg....![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de zaal waren de mensen volgens mij nog meer onder de indruk van de King Kong trailer dan de hele film :x
zag er trouwens wel super uit hoor op groot scherm, de king kong trailer komt daar veel meer tot zijn recht![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en niet alles was even goed uitgewerkt... het einde was verassend maar te kort en vaag uitgelegd, en ook wat te cheesy idd (die zoon)
Maar toch: goede! special effects. Goed uitgewerkte aliens + apparatuur... veel alien-films verpesten het voor zichzelf door de aliens belachelijke wezens te laten zijn. Deze wezens waren redelijk geloofwaardig en goed uitgewerkt.
Ook de spanning en schrikeffecten ben ik tevreden over: een aantal scene's heb ik toch wel op het puntje van mijn stoel gezeten. Ik noem o.a.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al een aardige verfilming van een boek waarvan ik weet dat ie geweldig is, ik heb hem helaas nooit zelf gelezen. Vooral een film die je in de bios moet zien, niet eentje die je op dvd hoeft te kopen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
quote:Op donderdag 30 juni 2005 00:59 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder vond ik het een vermakelijke film, had er alleen veel meer van verwacht. Wel Spielberg style, maar ergens toch het verdwaaste gevoel dat het niet allemaal soepel was ofzo.
Edit: Voorganger was me net voor.![]()
quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:24 schreef Litso het volgende:Dat was een andere man die dat zij, maar die dove man keek wel heel raar richting het geluid alsof hij het ook hoorde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Als je iemand ineens verschrikt ergens heen ziet kijken, vooral als je doof bent.. Denk ik dat je er juist erger van schrikt als je weet in wat voor situatie hij zat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:32 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat was een andere man die dat zij, maar die dove man keek wel heel raar richting het geluid alsof hij het ook hoorde.
Klopt, maar ik vond het op dat moment ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:35 schreef Jaytonized het volgende:
[..]
Als je iemand ineens verschrikt ergens heen ziet kijken, vooral als je doof bent.. Denk ik dat je er juist erger van schrikt als je weet in wat voor situatie hij zat.
Daar ben ik het mee eensquote:Op donderdag 30 juni 2005 07:43 schreef Silmarwen het volgende:
Ik irriteerde mij ook aan het meisje, maar dat was juist de kracht. Kleine meisje raken snel in paniek en dan gaan dan gillen en huilen en gekke ondoordachte dingen doen en dat IS irritant als je je probeert te concentreren, daarom vond ik haar acteerprestaties juist zo goed.
Ben je dan wel tot het eind blijven zittenquote:Op donderdag 30 juni 2005 03:10 schreef RijstNatie het volgende:
Vette film, mooie robots
alleen het einde is echt KUT, had 30min langer moeten duren.
Snap ook niet hoe die aliens en robots nou kapot gaan....?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:03 schreef DeTolk het volgende:
Vanmiddag op SBS de eerste versie van WOTW
Dit topic gaat over de nieuwe film... en daarvan komt vanmiddaag de orginele versiequote:Op donderdag 30 juni 2005 11:05 schreef Lod het volgende:
[..]
De eerste versie was toch een hoorspel?
Kerel dat was Morgan Freeman manquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef i-spy24 het volgende:
UPDATE:
Nou.. net terug uit de bioscoop die voor een eerste voorstelling(13:00 uur) toch nog aardig vol zat en de rijen bij de kassa voor de volgende voorstellingen voor een woensdagmiddag niet onaardig waren.
[afbeelding]
(De rijen om 13:00 uur voor de kassa)
De film
War of the Worlds is goed! als in voldoende spanning ,vaart en redelijk geloofwaardig ook als je een ID4 of de War of the Worlds uit 1953 vele malen al hebt gezien.
[afbeelding]
(een belangrijke leidraad aan het begin en einde van de film)
Cruise speelt zijn rol met verve, en vooral zijn film-dochter Amy(Dakota) trekt vooral de aandacht met haar soms bijdehandte opmerkingen die af en toe de spanning even breken midden in de film.
De film begint met een inleiding door een zeer bekende stem( Samuel L.Jackson) en geeft aan waarom iemand ons, de mens, zou lastig vallen.
De aanval van de Aliens is niet zo als bij ID4 grotesk en je zal ook niet zoals in ID4 van die " gungho" tegenaanvallen zien van het Amerikaanse leger om de indringers even mores te leren. Nee... het gebeurt allemaal kleinschalig en de enige tegenaanval zie je d.m.v. een kleine eenheid zo 1 uur en 15 min.later in de film.(uiteraard verliezen ze het)
Wat wel de spanning en aandacht in de film trekt is de manier hoe de Aliens de mensen aanvalt en gebruikt. Sterker nog, zo 3/4 van de film verder zie je dus de totale verwoesting op een zeer indringende wijze(denk een beetje aan de Predator 2-film)
De Aliens zelf(dus niet hun machines) lijken helaas erg op die Aliens die we zagen in ID4(en dan vooral de scene in de glazen-kooi en wanneer Will Smith&Jeff Goldblum die atoom-raket in de mainframe schieten en zeggen: "Peace..we love ya") De machines van de Aliens zijn indrukwekkend, groot en te vergelijken met grote octupussen.
Het einde van de film (hoe het afloopt e.d.) is bekend en dus niet verwonderlijk en geeft de mens een reden om even in de tegenaanval te gaan mede door de hulp van vogels.
Goede film die je even leuk bezighoudt maar niet die sensationele "Yeahhh we slaan terug" gevoel geeft die je mischien bij Rocky IV of ID4 had toen het 'paybacktime' was.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:25 schreef Asmo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opzich...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |