abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2005 @ 02:06:33 #251
47213 ArmaniMania
pi_28325680
Begin me toch wel mateloos te irriteren aan het feit dat Spielberg weer samenwerkt met John Williams, zijn die 2 getrouwd ofzo? Zelf had ik voor Don Davis gekozen voor zijn dramatische score in fims zoals The Matrix of een componist als Brad Fiedel.

Jammer vind ik ook wel dat de Theme van War of the Worlds niet wordt gebruikt. Al was die Theme er maar subtiel in verwoven dat maakte de film toch nog net anders.

Ik kan ook wel een beetje begrijpen waarom Spielberg, John Williams weer heeft ingezet maar goed. Morgen kijken en dan eens echt kritiek leveren, ik verwacht er niet al te veel van.
  woensdag 29 juni 2005 @ 05:17:46 #252
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_28326941
Vandaag is het zover. Hij gaat in premiere!

Ik vond hem erg goed

Film: War of the Worlds
pi_28327241
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 05:17 schreef Silmarwen het volgende:
Vandaag is het zover. Hij gaat in premiere!

Ik vond hem erg goed

Film: War of the Worlds
Ik zou de intro nog even nakijken
Het boek is van H.G Wells, het hoorspel is van Orson Welles. Daarnaast is dit niet de tweede verfilming van dit boek, want ik ken naast de versie die jij noemt nog minstens één andere versie.
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:32:41 #254
54772 Silmarwen
pi_28328449
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 07:48 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ik zou de intro nog even nakijken
Het boek is van H.G Wells, het hoorspel is van Orson Welles. Daarnaast is dit niet de tweede verfilming van dit boek, want ik ken naast de versie die jij noemt nog minstens één andere versie.
Zoek maar eens op imdb. In 1953 was de eerste verfilming van Byron Haskin.
En het hoorspel is idd van Orson Welles, ik ga dat nu veranderen.
pi_28328502
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 02:06 schreef ArmaniMania het volgende:
Jammer vind ik ook wel dat de Theme van War of the Worlds niet wordt gebruikt. Al was die Theme er maar subtiel in verwoven dat maakte de film toch nog net anders.
Als ik aan War of the Worlds denk dan denk ik aan de cd en hoor ik de theme al in mijn hoofd. Ik had het absoluut leuker gevonden als dat ook in de film verwerkt was geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28330628
vanavond om 21:45! spannend!
pi_28331870
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:32 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Zoek maar eens op imdb. In 1953 was de eerste verfilming van Byron Haskin.
En het hoorspel is idd van Orson Welles, ik ga dat nu veranderen.
Nee. Je begrijpt niet wat ik bedoel. In de inleiding van de review stel je dat War of the Worlds van Spielberg de tweede verfilming is van het boek van HG Wells. Dat is niet waar, want ik ken naast de film uit 1953 nog minstens één andere verfilming en volgens mij zijn er wel meerdere.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:55:05 #258
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28332508
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Joppe het volgende:

[..]

Nee. Je begrijpt niet wat ik bedoel. In de inleiding van de review stel je dat War of the Worlds van Spielberg de tweede verfilming is van het boek van HG Wells. Dat is niet waar, want ik ken naast de film uit 1953 nog minstens één andere verfilming en volgens mij zijn er wel meerdere.
Maar als je op IMDb kijkt, dan zie je dat er na de eerste film alleen nog maar een t.v.-serie is geweest.
En daarna 3(!) films die dit jaar zijn uitgebracht.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:55:41 #259
54772 Silmarwen
pi_28332531
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Joppe het volgende:

[..]

Gaan we dit steeds dubbel doen

Zoals ik al zei IMDB geeft er 2 aan en die noem ik. Als jij mij kunt laten zien welke er nog meer zijn, pas ik het direct aan.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:56:32 #260
54772 Silmarwen
pi_28332562
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef victorinox het volgende:

[..]

Maar als je op IMDb kijkt, dan zie je dat er na de eerste film alleen nog maar een t.v.-serie is geweest.
En daarna 3(!) films die dit jaar zijn uitgebracht.
Yeps, waarvan die andere volgens mij tekenfilms zijn.
pi_28337562
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Gaan we dit steeds dubbel doen

Zoals ik al zei IMDB geeft er 2 aan en die noem ik. Als jij mij kunt laten zien welke er nog meer zijn, pas ik het direct aan.
Heh. Heb nog even op IMDB gekeken en de film die ik heb gezien, is deze: http://www.imdb.com/title/tt0449040/ . Maar ik zie dat die officieel pas een dag geleden is uitgekomen. Daarnaast dacht ik nog een andere, op Wells' verhaal gebaseerde film te hebben gezien, maar dat blijkt een tvserie te zijn geweest van eind jaren '80. Dus ja, I stand corrected
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:07:37 #262
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_28337603
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:56 schreef Silmarwen het volgende:
Yeps, waarvan die andere volgens mij tekenfilms zijn.
Je research laat wat te wensen over.

War of the Worlds (Spielberg)
The War of the Worlds (Hines)
H.G. Wells' War of the Worlds (Latt)

De film van Hines was trouwens eerder in de bioscoop dan die van Spielberg.
pi_28341851
UPDATE:

Nou.. net terug uit de bioscoop die voor een eerste voorstelling(13:00 uur) toch nog aardig vol zat en de rijen bij de kassa voor de volgende voorstellingen voor een woensdagmiddag niet onaardig waren.

(De rijen om 13:00 uur voor de kassa)

De film

War of the Worlds is goed! als in voldoende spanning ,vaart en redelijk geloofwaardig ook als je een ID4 of de War of the Worlds uit 1953 vele malen al hebt gezien.

(een belangrijke leidraad aan het begin en einde van de film)

Cruise speelt zijn rol met verve, en vooral zijn film-dochter Amy(Dakota) trekt vooral de aandacht met haar soms bijdehandte opmerkingen die af en toe de spanning even breken midden in de film.
De film begint met een inleiding door een zeer bekende stem( Samuel L.Jackson) en geeft aan waarom iemand ons, de mens, zou lastig vallen.
De aanval van de Aliens is niet zo als bij ID4 grotesk en je zal ook niet zoals in ID4 van die " gungho" tegenaanvallen zien van het Amerikaanse leger om de indringers even mores te leren. Nee... het gebeurt allemaal kleinschalig en de enige tegenaanval zie je d.m.v. een kleine eenheid zo 1 uur en 15 min.later in de film.(uiteraard verliezen ze het)
Wat wel de spanning en aandacht in de film trekt is de manier hoe de Aliens de mensen aanvalt en gebruikt. Sterker nog, zo 3/4 van de film verder zie je dus de totale verwoesting op een zeer indringende wijze(denk een beetje aan de Predator 2-film)
De Aliens zelf(dus niet hun machines) lijken helaas erg op die Aliens die we zagen in ID4(en dan vooral de scene in de glazen-kooi en wanneer Will Smith&Jeff Goldblum die atoom-raket in de mainframe schieten en zeggen: "Peace..we love ya") De machines van de Aliens zijn indrukwekkend, groot en te vergelijken met grote octupussen.

Het einde van de film (hoe het afloopt e.d.) is bekend en dus niet verwonderlijk en geeft de mens een reden om even in de tegenaanval te gaan mede door de hulp van vogels.
Goede film die je even leuk bezighoudt maar niet die sensationele "Yeahhh we slaan terug" gevoel geeft die je mischien bij Rocky IV of ID4 had toen het 'paybacktime' was.

[ Bericht 5% gewijzigd door i-spy24 op 29-06-2005 18:07:23 ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:14:44 #264
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28342252
De special effecten zien er uiteraard goed uit, dat hadden we ook kunnen verwachten van Spielberg.
Maar de film zou een stuk beter zijn als ze Dakota Fanning in de eerste minuut al hadden afgemaakt. Wat kan dat kind vervelend zijn zeg, en ze maakt ook telkens onlogische beslissingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waarom is deze film (waarin honderden mensen uiteenspatten) 12 jaar en ouder?
Zit ik weer tussen al die rotkindjes die hun bek niet kunnen houden.

[ Bericht 7% gewijzigd door victorinox op 29-06-2005 16:25:09 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:31:21 #265
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28342908
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef i-spy24 het volgende:
redelijk geloofwaardig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wat wel de spanning en aandacht in de film trekt is de manier hoe de Aliens de mensen aanvalt en gebruikt. Sterker nog, zo 3/4 van de film verder zie je dus de totale verwoesting op een zeer indringende wijze(denk een beetje aan de Predator 2-film)
Wat bedoel je hiermee?
IMDb Vote History
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:46:04 #266
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28343485
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef i-spy24 het volgende:

De film begint met een inleiding door een zeer bekende stem( Samuel L.Jackson)
Je bedoelt deze Samuel L. Jackson?
IMDb Vote History
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:47:24 #267
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_28343553
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nee, die andere.
pi_28346095
quote:
Op ]woensdag 29 juni 2005 16:46 schreef 'victorinox' terecht het volgende:

[afbeelding]
Ja... sorry het was natuurlijk Morgan Freeman
Kan neger-stemmen niet zo goed uit elkaar houden.

+

Met de 'predator 2' vergelijking bedoelde ik de manier hoe de mensen 'gestript' worden
en je dus al die 'resten' op aarde her en der ziet liggen.
Heeft bijna iets weg van een Kurosawa -film.
pi_28346291
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:14 schreef victorinox het volgende:

Zit ik weer tussen al die rotkindjes die hun bek niet kunnen houden.
Moet je ook vooral op woensdagmiddag naar de film gaan
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:17:37 #270
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28346476
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:00 schreef i-spy24 het volgende:

Met de 'predator 2' vergelijking bedoelde ik de manier hoe de mensen 'gestript' worden
en je dus al die 'resten' op aarde her en der ziet liggen.
ok.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:09 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Moet je ook vooral op woensdagmiddag naar de film gaan
Daarom ga ik ook het liefste naar nachtvoorstellingen.
Maar toen er vanmiddag 4 van die kleuters eruit waren gezet, was de rest tenminste wel stil.
IMDb Vote History
pi_28346675
UPDATE:

Nou.. net terug uit de bioscoop die voor een eerste voorstelling(13:00 uur) toch nog aardig vol zat en de rijen bij de kassa voor de volgende voorstellingen voor een woensdagmiddag niet onaardig waren.

(De rijen om 13:00 uur voor de kassa)

De film

War of the Worlds is goed! als in voldoende spanning ,vaart en redelijk geloofwaardig ook als je een ID4 of de War of the Worlds uit 1953 vele malen al hebt gezien.

(een belangrijke leidraad aan het begin en einde van de film)

Cruise speelt zijn rol met verve, en vooral zijn film-dochter Amy(Dakota) trekt vooral de aandacht met haar soms bijdehandte opmerkingen die af en toe de spanning even breken midden in de film.
De film begint met een inleiding door een zeer bekende stem( Samuel L.Jackson) en geeft aan waarom iemand ons, de mens, zou lastig vallen.
De aanval van de Aliens is niet zo als bij ID4 grotesk en je zal ook niet zoals in ID4 van die " gungho" tegenaanvallen zien van het Amerikaanse leger om de indringers even mores te leren. Nee... het gebeurt allemaal kleinschalig en de enige tegenaanval zie je d.m.v. een kleine eenheid zo 1 uur en 15 min.later in de film.(uiteraard verliezen ze het)
De Aliens zelf(dus niet hun machines) lijken helaas erg op die Aliens die we zagen in ID4(en dan vooral de scene in de glazen-kooi en wanneer Will Smith&Jeff Goldblum die atoom-raket in de mainframe schieten en zeggen: "Peace..we love ya") De machines van de Aliens zijn indrukwekkend, groot en te vergelijken met grote octupussen.

Het einde van de film (hoe het afloopt e.d.) is bekend en dus niet verwonderlijk en geeft de mens een reden om even in de tegenaanval te gaan mede door de hulp van vogels.
Goede film die je even leuk bezighoudt maar niet die sensationele "Yeahhh we slaan terug" gevoel geeft die je mischien bij Rocky IV of ID4 had toen het 'paybacktime' was.
pi_28346731
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:17 schreef victorinox het volgende:

[..]

ok.
[..]

Daarom ga ik ook het liefste naar nachtvoorstellingen.
Maar toen er vanmiddag 4 van die kleuters eruit waren gezet, was de rest tenminste wel stil.
Ik ga ook altijd zo laat mogelijk, en als het kan in Belgie. Daar is publiek wat beschaafder.
Zondagavond 22.30u voorstellingen zijn altijd lekker rustig

Tijdens de Night of Terror vind ik het "enigszins rumoerige" sfeertje super, maar voor de rest wil ik ook in alle rust van een film genieten.
pi_28346789
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:12 schreef el_hombre het volgende:

[..]

precies
jaws
schindlers list
e.t.
saving private ryan
indiana jones

Gelukkig hebben wij nog meesterwerken als "I had sex with a bloodsucking zombie" en "vampire invaders from the planet mars"
Is het niet KQ?
Dat de man ongeveer 10 jaar geleden zijn laatste fatsoenlijke film heeft gemaakt (saving pt. ryan) wil nog niet zeggen dat dit een garantie voor succes is
Hoe meer ik erover hoor, des te minder wil ik hem zien eigenlijk... heeft ook zeker iets met de keuze voor cruise te maken. Deze film hoort horror meets sf te zijn en bij beide genres heeft cruise iig niets te zoeken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28348216
Pfff wat een slechte film is dit zeg, hadden ze dat dochtertje van Tom Cruise aan het begin van de film niet ff een nekschot kunnen geven!! En dat einde.........
is dit nou m'n eerste biertje van vandaag of de laatste van gisteravond?
  donderdag 30 juni 2005 @ 00:52:46 #275
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_28350272
Ik hem hem net gezien, en ik had er toch iets meer van verwacht... er waren een aantal scene's die ik persoonlijk overbodig vond, en ik zat me ook af en toe een klein beetje te ergeren aan dakota fanning in de allereeste scene's vooral de scene in de auto... Wat je wel duidelijk ziet is dat dit geregiseert is door spielberg, mooie scene's verschillende camera punten continue, op een aparte manier spannende momenten in beeld brengen... etc, de film duurt net aan een uur en 3 kwartier had langer gekund, en het einde vond ik ook te snel gaan en beetje te 'kazig'... het had allemaal iets beter gekund...

War of the worlds is zeker een vermakelijke film van af het begin tot het eind vol gevuld met actie & spannende momenten, maar na alle hype en spielberg kennende had ik er toch wel een klein beetje meer van verwacht... Maar ik ben ook nog steeds hevig onder de indruk van Batman Begins misschien dat ik daarom een iets minder positieve blik nu heb op War of the worlds

* Als soundtrack liefhebber, vond ik ook de score van John williams in deze film matig... de muziek kwam niet echt over, kwam waarschijnlijk door al 't kabaal

deze film krijgt van mij:
7/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')