Dan is Cruise in deze film toch prima op z'n plek?quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Schrok ook van Tom Cruise ...waarom T.C.? Die pretty boy moet gewoon lekker spannende SF films maken waar je met het hele gezin naar kan kijken, en een half uur later vergeten wtf je nu eigenlijk gekeken heb. Ik weet niet zo 123 een betere acteur maar iig niet T.C.![]()
Mwah, opzich is het dan wel een goede opvolger van de orginele fim. In de 50er jaren was die film ook het summum van special effects, ik geloof dat ze er zelfs een oscar voor gekregen hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Waarom maak ik me zo'n zorgen... misschien omdat Hollywood er een gewoonte van maakt klassiekers te vern**ken misschien,... ik hoop echt dat ze niet super speciale über effects gaan lopen gebruiken alsof het niets kost want dan loop ik zo die bioscoop uit... omg wat heb ik dáár géén zin in... of een "America saves the day"-(AGAIN) filmdaar word ik ook zo moe van... uiteraard gaat het om het geld dus ze maken er toch wel een boxoffice kraker van maar het is zo ontzettend jammer dan...
Alleen de voice over is in het nederlands, net zoals bij vele andere films, alleen bij deze film klinkt de tekst gewoon minder mooi als in het engels. Das alles. de film zelf is gewoon in het engels.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:56 schreef jimjim1983 het volgende:
kan een erg leuke film worden.
maar hoezo is de trailer in het nederlands
Er zijn maar vrij weinig trailers (met uitzondering van kinderfilms), waarin de voice-over in het nederlands is.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Alleen de voice over is in het nederlands, net zoals bij vele andere films
The Aviator om een recente te noemen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er zijn maar vrij weinig trailers (met uitzondering van kinderfilms), waarin de voice-over in het nederlands is.
Ik kan er zo eigenlijk geen opnoemen.
nee hoor!quote:Op maandag 7 februari 2005 11:43 schreef kriele het volgende:
Hmm, dan zal ik wel een van de weinigen zijn die de trailer er wel veelbelovend uit vind zien.
Daar kreeg ik m ook te zien, en dan ook die letters in het Nederlandsquote:Op maandag 7 februari 2005 11:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
The Aviator om een recente te noemen.
Dan moet hij wel een antitype spelen en niet de held.quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:42 schreef Joppe het volgende:
Heb je overigens Collateral (2004) gezien? Daarin speelt jouw 'pretty boy' Cruise samen met Foxx de sterren van de hemel.
Of hij daarmee doorbrak weet ik nniet, maar de rest klopt wel ja. Ik geloof dat er een nieuwsbulletin onderdeel was van het hoorspel, waardoor men dacht dat de Marsmannetjes echt voor de deur stonden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:11 schreef MeneerTim het volgende:
Overigens, is War of the Worlds niet het hoorspel waarmee Orson Welles is doorgebroken? Er staat me bij dat hij ooit een huisvredebreukje heeft veroorzaakt door een hoorspel net iets geloofwaardig in te spreken.
Dan zal het wel een shot zijn uit het begin of het einde van de film.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:18 schreef Deviant1nl het volgende:
En bij een ander plaatje zie je cruise en zijn dochter? naar boven kijken, en dan lijkt het wel alsof ze blij zijn zoiets. Ben in ieder geval wel benieuwd.
Is dat een andere versie? Leg uit!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 03:05 schreef NorthernStar het volgende:
Nieuwe trailer van Timothy Hines' versie
Dat maakt opzich niet uit, als de sfeer goed science fiction is kan ie beter (culter) zijn dat die van spielberg.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef jimjim1983 het volgende:
die andere WotW film ziet er wel een stuk amateuristischer uit.
klopt. maar als ik die trailer bekijk dan krijg ik toch het gevoel dat ze een grote hollywood film proberen te maken, maar dan dus zonder geldquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:40 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat maakt opzich niet uit, als de sfeer goed science fiction is kan ie beter (culter) zijn dat die van spielberg.
De Amerikaanse (spielberg) film is gebaseert op de Amerikaanse versie, en er is dus een Engelse film die gebaseert is op het orginele verhaal en zich dus afspeeld in engeland in de 19de eeuw. De Amerikaanse film speelt zich "nu" af voor zover ik het begrijp.quote:
En een sci-fi film met te weinig budget vind ik per defenitie al een flop. Een sci-fi film hoort er nu eenmaal goed uit te zien.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
klopt. maar als ik die trailer bekijk dan krijg ik toch het gevoel dat ze een grote hollywood film proberen te maken, maar dan dus zonder geld![]()
Het boek is oorspronkelijk van H.G. Wells, geschreven in 1898. Het is ook gesitueerd in die tijd, in Engeland, net voor het begin van de twintigste eeuw.quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:10 schreef Logician het volgende:
* Logician is erg benieuwd.
Ik heb de cd War of the worlds, is het ook hier op gebaseerd of ben ik nu helemaal op een zijspoor?
Mocht het idd dezelfde zijn als van de cd, zouden ze dan dezelfde muziek gebruiken?
(er zijn nog wel meer verschenen, tot tv-series en pc games aan toe)quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:17 schreef Frezer het volgende:
[mierenneukmodus] Je vergeet het hoorspel[/mierenneukmodus] Was van ergens rond 1920/30?
Wel een duidelijke opsomming.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 03:19 schreef manga het volgende:
Schrok ook van Tom Cruise ...waarom T.C.? Die pretty boy moet gewoon lekker spannende SF films maken waar je met het hele gezin naar kan kijken, en een half uur later vergeten wtf je nu eigenlijk gekeken heb. Ik weet niet zo 123 een betere acteur maar iig niet T.C.![]()
Die versie is gewoon meesterlijk en zeker voor die tijd . . .quote:Op maandag 7 maart 2005 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Dat was het hoorspel van Orson Welles (whats in a name?) uit 1938.
Of het destijds echt voor paniek zorgde of het een beetje mythevorming is mag in het midden worden gelaten, vrij bijzonder was het wel. En erg vernieuwend voor die tijd.
Op retecool staat een grotere versie van de mp3 gemirrored, dezelfde versie die je op http://www.unknown.nu/mercury/ kan vinden maar dan sneller te downloaden. De kwaliteit is ook beter.quote:Op maandag 7 maart 2005 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
Het echte Grover's Mill heeft een website over het hoorspel gemaakt.
http://www.waroftheworlds.org/
Daar kun je het helemaal beluisteren/downloaden.
[14.gif]quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op retecool staat een grotere versie van de mp3 gemirrored, dezelfde versie die je op http://www.unknown.nu/mercury/ kan vinden maar dan sneller te downloaden. De kwaliteit is ook beter.
En jou naam is zeker niet toevalligerwijs Thunderchild?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:35 schreef ThunderChild het volgende:
Hij is de afgelopen jaren ongeveer zo verdienstelijk als joel schumacherquote:Op maandag 7 maart 2005 12:33 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
Anyway, ik geef Spielberg de voordeel van de twijfel. Hij is de afgelopen jaren toch wel verdienstelijk geweest met z'n films en die andere versie lijkt me ook wel interessant . . .
lol ik heb die muziek zelfs nog een keer op plaat gevonden en gekochtquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:34 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]
Ben benieuwd wat Spielberg ervan maakt. Zal vast wel wat indruk maken dan die van 50 jaar geleden
quote:Op maandag 7 maart 2005 12:33 schreef ThunderChild het volgende:
![]()
![]()
Anyway, ik geef Spielberg de voordeel van de twijfel. Hij is de afgelopen jaren toch wel verdienstelijk geweest met z'n films...
Mwoah, mischien wel, maar andere films hebben nu ff prioriteit. Hij staat hier in de kast maar ik betwijfel of ik het een goede film zal vindenquote:
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Mwoah, mischien wel, maar andere films hebben nu ff prioriteit. Hij staat hier in de kast maar ik betwijfel of ik het een goede film zal vinden
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogen
Gelukkig maar, zal mijn droom om ooit een moordlustige psychopaat te worden toch nog uitkomenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je dit geen goede film vind is er werkelijk wat mis met je empathies vermogen
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Kq: Kijk eerst maar eens Schindler List voordat je gaat roepen dat Steven Spielberg een slechte regiseur is.
WotW ziet er trouwens best leuk uit. Zeker een film die ik in de bioscoop ga zien
Je hoort mij niet roepen dat het een slechte regisseur is, ik vind alleen dat Spielberg zijn kinderjaren nooit is ontgroeidquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
Kq: Kijk eerst maar eens Schindler List voordat je gaat roepen dat Steven Spielberg een slechte regiseur is.
Schindler`s Listquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:18 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Je hoort mij niet roepen dat het een slechte regisseur is, ik vind alleen dat Spielberg zijn kinderjaren nooit is ontgroeid
Shindlers list, het excuus om verder nooit een andere (en veel betere) WO2 film te hoeven zienquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef el_hombre het volgende:
WotW ziet er trouwens best leuk uit. Zeker een film die ik in de bioscoop ga zien
Film is wel wat meer dan sfx en cgi...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:26 schreef catfish het volgende:
Sommige mensen vinden een regisseur blijkbaar pas echt goed/belangrijk als hij een aantal drama's heeft gemaakt, neem ik aan?
da's dus bullshit
een drama lijkt mij eerder een van de makkelijkste films om te maken, een goede komedie (niet zo'n flauw puberaal geval) lijkt mij veel moeilijker doordat in een komedie een ritme veel belangrijker is
naar mijn mening heeft Spelberg al lang zijn kunnen bewezen, dat hij af en toe wat speciale dingen wil proberen zoals Jurasic Parc en nu dus War of the Worlds kunnen we alleen maar toejuichen, want zeg nu zelf, waar zou Hollywood staan zonder Spielberg en Lucas? Toch wel 2 mensen die de SFX en CGI bijna hebben uitgevonden zoals we ze nu kennen
Lees het nou zelf nog eens en je heb van mij toestemming om je post te wijzigen, dan zal ik jou quote ook wijzigenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:26 schreef catfish het volgende:
... waar zou Hollywood staan zonder Spielberg en Lucas? Toch wel 2 mensen die de SFX en CGI bijna hebben uitgevonden zoals we ze nu kennen
Dat vind ik ook al zo vreemd, Marsmannetjes moeten van Mars komen en niet als mollen uit de grond ploppenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 22:25 schreef NgInE het volgende:
*AHUM!* zoals ik al eerder zei: waarom heeft niemand nog iets opgemerkt over het vreemde feit dat die 'aliens' in de trailer wel uit de grond lijken te komen? dat plus de tekst:"They're already here'' doet mij afvragen of het wel echt een buitenaardse invasie is, of eerder een 'binnenaardse'. misschien wel een kruising tussen War of the Worlds en Journey to the centre of the Earth.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
Mocht je denken dat die tekst van Jeff Wayne is..quote:Op zondag 27 maart 2005 12:54 schreef VinceW het volgende:
De openingstekst van Burton is wel te horen in de trailer
Ik denk dat morpheus de nieuwe TV-spot bedoelt.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:34 schreef Jeroenus het volgende:
Deze was er toch al?
Uh-huh.quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
LoL dat is de Trailer van de originele film en ja dat ziet er heel erg bagger uit.
Nee, er komen dit jaar 2 WOTW-films:quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
"Coming March 2005"
War of the Worlds van Spielberg komt Juni 2005. Zal wel een re-release van het origineel zijn
Duidelijk geval van het-topic-niet-lezen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ook goed
Ik hou het op die van Spielberg
Dat is wel in de zelfde trend als de eerste Amerikaanse film, die speelde zich ook in het "moderne" Amerika af. (nu weliiswaar 50 jaar geleden) Ik denk dan ook dat Spielbergs film vooral daar op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:02 schreef m021 het volgende:
2. Rare aanpassing in Spielberg's film: het boek speelt zich af in oud-Engeland, de film speelt zich af in modern Amerika.Hines' film speelt zich wél af in de originele setting.
Die Hines film lijkt inderdaad een drama te worden... een regelrecht amateuristisch B-filmpje. Voor een film als deze heb je gewoon verbluffende special effect nodig vind ik. Ik kijk best wel uit naar de Spielberg filmquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:19 schreef Theebag het volgende:
OMG, je meent dat toch niet serieus ? Slechte B-films hebben betere SFX, dit is gewoon slecht.
Da's deze die waarschijnlijk een stuk leuker zal wordenquote:Op vrijdag 22 april 2005 19:58 schreef victorinox het volgende:
Nee, er komen dit jaar 2 WOTW-films:
Dit is die andere: War of the Worlds
Kippevel *zet cd van jeff wayne op*quote:No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |