quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 16:49 schreef BrianMay het volgende:
Nadat ik vanmorgen was wakker geworden ben ik weer in slaap gevallen, en in weet nog dat ik in die droom dacht, Oh ik spring wel uit het raam, want ik droom toch.
Dus ik wist wel dat ik droomde, maar dan heb ik nooit in de gaten dat ik ook vette dingen kan gaan doen
is mijzelf misschien 2 a 3 keer gebeurd.. dan ben je ergens mee bezig en dan besef je ineens dat dat helemaal niet kan.
de eerste keer dat ik een lucide droom had, kende ik die term helemaal niet en wist ik ook niet van het bestaan af. maar toch wel erg cool als je ineens kan vliegen enzo alleen jammer dat ze altijd maar een paar minuten duren (voor mijn gevoel dan)
quote:Leg een schrift en een pen onder je kussen, of naast je bed. En als je wakker word is het eerste wat je moet doen je droom op schrijven (de dingen die je nog weet, ook al is het nog zo weinig)
Op zaterdag 31 januari 2004 17:03 schreef SimtekF1 het volgende:
Is er misschien ook een manier om te beginnen met het onthouden van dromen?
Ik weet dat iedereen droomt, maar als ik 's ochtends wakker word kan ik me bijna nooit herinneren dat ik heb gedroomd.
Je kan ook je wekker zetten 2 uurtjes voordat je wakker moet worden, Als je dan wakker geworden bent, en je valt weer in slaap zal je 2e droom veel beter in je geheugen staan.
quote:zeker weten, ook al is het me nog maar 1 of 2x gelukt
Op zaterdag 31 januari 2004 17:14 schreef SimtekF1 het volgende:
Bedankt, dan zal ik dat eens gaan proberen.
Want het uiteindelijke doel om je dromen te beheersen lijkt me echt super.
Succes!
Het ziet er heel raar uit bij mij, alsof contrast te hoog staat
Even rustig het over je heen laten komen is het best, en dan een beetje rondkijken in je eigen wereld
Probeer beetje vliegen en zwemmen
erg vet
quote:Schiet op.. jij bent gewoon een stoner...
Op maandag 2 februari 2004 01:38 schreef servowire het volgende:
Zodra je lucid word heb ik geleerd rustig proberen te blijven anders krijg je letterlijk een adrenalineshot en schrik je wakker....
Het ziet er heel raar uit bij mij, alsof contrast te hoog staat
Even rustig het over je heen laten komen is het best, en dan een beetje rondkijken in je eigen wereld
Probeer beetje vliegen en zwemmen
erg vet
quote:Deze morgen nog ervaren: wekker ging af, maar per ongeluk afgelegd ipv. op de SNOOZE knop te gaan drukken. Dus gewoon verder gepit en een enorm levendige droom gehad. Plots werd ik uit mijn droom gerukt met het besef dat ik me overslapen had, en toen ik verder ging met mijn ochtendrituelen was ik nog helemaal ondersteboven van wat ik gedroomd had. Niet dat die droom lucide was, maar ik bevond me in een zodanige leuke mentale toestand (bijna zweverig) dat ik wou dat ik de ganse dag zo kon doorbrengen... Het is dus ook van de eerste keren dat ik een droom zo levendig en gedetailleerd heb onthouden. Heeft dus idd te maken met het feit dat je al eens wakker bent geworden en opnieuw begint te dromen... het helpt om je droom beter te onthouden!
Op zondag 1 februari 2004 02:10 schreef Rembooo het volgende:
Dat van die 2 uurtjes eerder je wekker zetten werkt echt ja, ik heb altijd dat als mn wekker gaat ik niks herinner, maar als ik dan boos de snooze knop van mn wekker inram en nog ff ga liggen pitten ik me vrijwel altijd een droom kan herinneren
Alleen nog nooit een lucide droom gehad
Ik merk dat wanneer ik het overdag over lucide dromen heb, ik de volgende nacht of ochtend vroeg veel meer kans heb op een lucide droom.
Vannacht had ik nog gedroomd dat ik iemand door midden hakte , maar dat was omdat ze me probeerde te bedwelmen met 1 of ander goedje en ik was helemaal duizelig enzo. Naja, ze heeft het niet overleeft
. Ook heb ik de laatste tijd vaak dat ik dingen proef en voel in m'n dromen, zo ben ik er vannacht achter gekomen dat rose en Spa bosvruchten niet lekker is
, normaal proefte ik niets in m'n dromen, maar nu heb ik al een paar keer gehad dat ik iets aan het eten was en dat ik een duidelijke smaak in m'n mond had en ik droom tegenwoordig ook in kleuren enzo. Vroeger eerst was het gewoon grijzig en donker.
Dus ik weet niet wat er aan de klauw is maar ik koop binnenkort wel een voice-recorder, niet dat ik lui ben ofzo maar als ik net wakker ben ga ik echt niet schrijven . En ik ben nu al een paar hele goede dromen vergeten, dat is gewoon zonde.
quote:hehe, grappig, dat heb ik ook wel eens gehad. Ik had een gesprek met mijn toen al een aantal jaren geleden overleden opa. Hij vroeg me of ik wist hoeveel jaar geleden hij gestorven was.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Xrenity het volgende:
Pas had ik dat m'n ouders zeiden dta ik in een droom zat, en ik denken van haha, als ik in een droom zat dan wist ik het wel!
Wat denk je.... Droom...
Ik werd meteen wakker, met een grote smile. Het frappante was dat ik mezelf in diezelfde droom als klein jongetje zag zitten. Dat had me toch ook al aan het denken moeten zetten.
Wat ik denk is dat er een verband bestaat tussen lucide dromen en uitgetreden zijn, wie denkt hier hetzelfde over?
quote:dat komt me heel erg bekend voor!
Op woensdag 4 februari 2004 14:22 schreef Miss_X het volgende:
Een paar dagen geleden had ik weer een lucide droom, het was alleen geen fijne..
Ik kwam erachter dat ik droomde toen ik in de huiskamer zat en me vader een stekker uit een stopcontact trok, terwijl daar nooit een stopcontact zat. En toen dacht ik bij mezelf, als ik nu droom, moet ik boven nog in mijn bed liggen. dus ik naar mijn kamer en zag mezelf dus slapen in mijn bed. Ik kwam toen op het idee om bij mezelf te gaan liggen, toen ik een meter van mezelf verwijderd was werd ik 'teruggezogen'. Met suizende oren helemaal shaken en dan wakker worden. Precies hetzelfde als je terug komt van een uittreding.Wat ik denk is dat er een verband bestaat tussen lucide dromen en uitgetreden zijn, wie denkt hier hetzelfde over?
quote:
Een paar nachten geleden droomde ik dat ik in de huiskamer stond met twee anderen. Ik hoorde een Engelse voiceover met de stem van Sean Connery. Ik schoot in m'n droom in de lach, omdat het nogal komisch was. Tot de stem serieus werd en vertelde dat hij van verre kwam en dat er iets 'bigs' ging gebeuren. "And I'm the one to make it happen" zei die stem.
En BAMMM, daar ging het licht uit. Pikkedonker was het. Ik zei: "doe nou het licht maar weer aan". Niks, het bleef donker. Ik keek naar beneden en zag geen benen. Ik zweefde! Ik zag zelfs geen lichaam maar iets ijls, vluchtigs.
Door mijn ervaringen met lucidedromen-experimenten van een paar jaar geleden was ik er snel achter dat dit geen droom was. Nogal scary, ik wist dat ik uitgetreden was! Ik voelde me langzaam naar beneden gezogen worden. Op dat moment had ik er genoeg van en zei keihard 'Stop!!!!'. Met een schok werd ik wakker. Ik hoorde me zelf nog echt keihard 'Stop!!!!' zeggen ook. Sorry buren...
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:14 schreef Perceptive het volgende:Een paar nachten geleden droomde ik dat ik in de huiskamer stond met twee anderen. Ik hoorde een Engelse voiceover met de stem van Sean Connery. Ik schoot in m'n droom in de lach, omdat het nogal komisch was. Tot de stem serieus werd en vertelde dat hij van verre kwam en dat er iets 'bigs' ging gebeuren. "And I'm the one to make it happen" zei die stem.
En BAMMM, daar ging het licht uit. Pikkedonker was het. Ik zei: "doe nou het licht maar weer aan". Niks, het bleef donker. Ik keek naar beneden en zag geen benen. Ik zweefde! Ik zag zelfs geen lichaam maar iets ijls, vluchtigs.
Door mijn ervaringen met lucidedromen-experimenten van een paar jaar geleden was ik er snel achter dat dit geen droom was. Nogal scary, ik wist dat ik uitgetreden was! Ik voelde me langzaam naar beneden gezogen worden. Op dat moment had ik er genoeg van en zei keihard 'Stop!!!!'. Met een schok werd ik wakker. Ik hoorde me zelf nog echt keihard 'Stop!!!!' zeggen ook. Sorry buren...
Vannacht droomde ik dat ik meedeed aan een volleybaltoernooi van school. Maar m'n sportdag is al 2 weken geleden geweest. Dus zo had ik kunnen weten dat het een droom is, maar dat lukte blijkbaar niet. Hoe kun je dat dan beseffen?
quote:Ga naar deze site en je komt het te weten
Op zondag 8 februari 2004 16:28 schreef Eveli het volgende:
Heeey!! Dis mijn eerste post hier op dit forum. Dat lucide dromen lijkt mij wel kewl, alleen 1 ding vraag ik me af: Hoe kun je, als je droomt, beseffen dát je droomt? Want je kan in een droom toch niet echt denken?
Vannacht droomde ik dat ik meedeed aan een volleybaltoernooi van school. Maar m'n sportdag is al 2 weken geleden geweest. Dus zo had ik kunnen weten dat het een droom is, maar dat lukte blijkbaar niet. Hoe kun je dat dan beseffen?
quote:Ik heb idd ook wel eens gedroomd dat ik aan het dromen was en daarna dus ook gedroomd dat ik wakker werd. Vreemde ervaring was dat. Ik heb het ook maar één keer meegemaakt.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:35 schreef Xrenity het volgende:
vannacht kon ik vliegen in een droom, heel erg gaaf!
Ik maakte steeds meer snelheid (duurde iets van 5 sec) en toen vaagde de droom weg, was wel cool.
Pas had ik dat m'n ouders zeiden dta ik in een droom zat, en ik denken van haha, als ik in een droom zat dan wist ik het wel!
Wat denk je.... Droom...
Verder vind ik het wel heel interessant, je kunt dit soort controleerbare dromen dus ook "oproepen" als ik het goed begrijp? 'K ga me er zeker even in verdiepen
quote:Jah ik vind het ook behoorlijk interressant
Op maandag 9 februari 2004 13:23 schreef DianTig het volgende:
Ik heb een keer toen ik jonger was, (een jaar of 7,8?) een droom gehad waarin ik wist dat ik droomde, het was alleen een beetje een morbide droom (Mss dat ik hem ooit nog een keer helemaal optik, maar ik wil jullie niet gelijk de stuipen op het lijf jagen aangezien ik net nieuw ben).
Verder vind ik het wel heel interessant, je kunt dit soort controleerbare dromen dus ook "oproepen" als ik het goed begrijp? 'K ga me er zeker even in verdiepen
quote:Haha that's the spirit! Ik ga vanavond ook maar een poging wagen denk ik, alles beter dan wat me vannacht overkwam iig
Op maandag 9 februari 2004 15:12 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
<knip>Ik word superman in mijn dromen
quote:Ja, dat had ik al gelezen ja
Op zondag 8 februari 2004 22:12 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Ga naar deze site en je komt het te weten
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in Lucide dromen.
Het lijkt me echt wreed om gewoon je hele droom te kunnen meemaken en controleren.
Ik heb wel vaak geprobeert te mediteren (ongeveer zelfde verhaal: ontspannen van het lichaam, aan makkelijke dingen denken, hoofd leegmaken).
Maar ik kreeg elke keer als ik dit deed nachtmerries
Iemand hier ook ervaring mee?
En volgens mij, keek ik laatst in een droom op m'n horloge maar zag ik gewoon de tijd, ik bleef er niet lang naar kijken ofzo, maar er gebeurde niks raars.
Help mij pleaz.
quote:Je moet het trainen he..
Op maandag 9 februari 2004 17:57 schreef Eveli het volgende:[..]
Ja, dat had ik al gelezen ja
. Maar aangezien ik nog niet weet hoe ik mezelf kan besturen in een droom, kan ik dus voorlopig geen lichtknopjes aandoen of klok kijken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat wel doe? En als ik dat dan eenmaal doe, krijg je dan een seintje van he ik droom ofzo?
En volgens mij, keek ik laatst in een droom op m'n horloge maar zag ik gewoon de tijd, ik bleef er niet lang naar kijken ofzo, maar er gebeurde niks raars.
Help mij pleaz.
quote:De site is ook in het Nederlands hoor.
Op maandag 9 februari 2004 18:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:En als je geen Engels kunt dan zou ik toch even klagen bij je Engels leraar/es
quote:daarom, als je het zelf eens heb meegemaakt om je droom te kunnen 'besturen' garandeer ik je dat je dat als geweldig heb ervaren. doe eens gek, iets wat je hier nooit zal kunnen. vlieg eens een rondje door de stad heen, spring eens in de vijver en blijf naar beneden zwemmen. met een beetje fantasie ben je nog aan het diepzeeduiken ook, zonder dat je loopt te kloten met zo'n snorkel
Op maandag 9 februari 2004 21:20 schreef Rebbedebje het volgende:
Ik zal wel een paar mensen voor de kop stoten, maar wat is nou het nut van lucide dromen? Ik kan het zelf niet, laat ik dat meteen zeggen, maar ik wil mijn droom helemaal niet kunnen beinvloeden.Dromen zijn je onderbewuste en de verwerking van je dag. Waarom zou ik daarmee gaan rotzooien?
En idd, wat oa Miss X zegt, volgens mij zijn lucide dromen en uit je lichaam treden verwant of zelfs hetzelfde. Als ik bv lees dat iemand naar een slapende "zichzelf" gaat zitten kijken...
Btw, ik heb bijna geen moeite met het onthouden van mijn dromen. Vooral die van s'ochtends niet. Dan weet ik zelfs kleine details en kleuren etc.
dromen onthouden lukt me vaak ook wel, vooral 's ochtends. ik weet nu nog precies te vertellen waar die over ging... jammer, net toen ik erachter kwam dat ik aan het dromen was ging de wekker en die dromen onthou je echt altijd
quote:ik weet het niet, over het algemeen eet ik nooit voordat ik ga slapen
Op maandag 9 februari 2004 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat als je net gegeten hebt voor je gaat slapen veel intensiever en ook makkelijker lucide droomt? Komt het omdat je stofwisseling actief is? Dat staat toch verder los met je onderbewuste, en al helemaal met lucide dromen/uittredingen? Of onthou ik mn dromen dan gewoon beter?
quote:hm nee, daar doe ik niet meer aan mee.. (hoewel ik moet zeggen dat je dan wel heel lekker in slaap komt
Op maandag 9 februari 2004 23:18 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Hmm nee ik ook niet.
Behalve als ik stoned ben
quote:Probeer 't eens
Op maandag 9 februari 2004 23:18 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
ik weet het niet, over het algemeen eet ik nooit voordat ik ga slapen
quote:zal t is proberen.. hoewel, vrijdag/zaterdag haal ik eerst altijd de gehele koelkast leeg voordat ik ga slapen, maar da's dan vaak in redelijk beschonken toestand
Op maandag 9 februari 2004 23:26 schreef Lynx666 het volgende:[..]
Probeer 't eens
Soms doe ik dat ook wel eens met opzet, áltijd met hetzelfde resultaat. Niet altijd lucide, maar wel vaak helderder, en bijna volledige herinnering eraan.
quote:Alcohol lijkt me geen goeie combinatie erbij. Lijkt me meer een vergeet-serum
Op maandag 9 februari 2004 23:29 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
zal t is proberen.. hoewel, vrijdag/zaterdag haal ik eerst altijd de gehele koelkast leeg voordat ik ga slapen, maar da's dan vaak in redelijk beschonken toestand
dan kan ik m'n dromen ook nooit herinneren.. misschien omdat ik dan gewoon te moe ben, of veel te veel alcohol in m'n bloed heb zitten natuurlijk
Het hoeft trouwes niet eens veel te zijn. 2 sneetjes brood of iets dergelijks werkt al prima bij mij
truste
quote:Trustuhh!
Op maandag 9 februari 2004 23:43 schreef Sm0keZ het volgende:
nou vooruit, dan ga ik maar even een broodje eten.. ff douchen en dan maar weer even onder de woltruste
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat als je net gegeten hebt voor je gaat slapen veel intensiever en ook makkelijker lucide droomt? Komt het omdat je stofwisseling actief is? Dat staat toch verder los met je onderbewuste, en al helemaal met lucide dromen/uittredingen? Of onthou ik mn dromen dan gewoon beter?
quote:Dat heb ik ook.
Op dinsdag 10 februari 2004 09:47 schreef Rebbedebje het volgende:
Als ik juist gegeten heb voordat ik ga slapen, krijg ik juist vaak nachtmerries.
En ik heb nog iets vreemds, maar dat is misschien offtopic...
Maar dat heeft ermee te maken dat wanneer ik op mijn rug slaap vaak angstdromen heb. (ik slaap altijd op mijn buik of zij)
quote:1.Vreemd is dat hè? Waar zou dat mee te maken hebben? (behalve dan dat je op je rug ligt
Op dinsdag 10 februari 2004 09:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:Dat heb ik ook.
Als ik op mijn rug slaap dan krijg ik geheid nachtmerries?!
Maar je kan toch ook lucide dromen krijgen als je op je zij slaapt?!
Een lucide droom is niet gelukt, maar daar had ik ook niet op gerekend aangezien het getraind moet worden.. Ben wel begonnen met een "DreamDiary", en moet zeggen dat ik me aardig wat herinner van mijn dromen! Heel veel vage stukjes waar ik geen touw aan vast kan knopen, maar toch, een begin!
Volgens mij heb ik ook gedroomd dat ik weer een slaapverlamming had, maar dan zonder de schokken en klappertanden, maar ik weet dus niet zeker of dat een droom was. Zo ja, dan heeft het er de vorige nacht echt goed op ingehakt.
Of je eerder nachtmerries krijgt als je op je rug ligt? Geen id, ik slaap altijd op mijn zij dus zou daar geen zinnig woord over kunnen zeggen. Ook interessant om verder uit te zoeken
Zoals vanacht droomde ik dat ik weekbladen aan het bezorgen was (terwijl ik er al een maand geleden mee ben opgehouden), en dat ik toen vanuit een huis werd beschoten, meerdere malen, maar niet geraakt werd. Het bleken losse flodders te zijn en ik ging terug om tóch het blad te bezorgen () en toen gaf de schutter zich over.
quote:JUIST, dat is precies wat ik had, de eerste keer toen ik lucide werd. Daarna is het me nooit meer gelukt en is mijn motivatie om het te proberen verminderd. Zal er wel een keer mee beginnen.
Op maandag 2 februari 2004 01:38 schreef servowire het volgende:
Zodra je lucid word heb ik geleerd rustig proberen te blijven anders krijg je letterlijk een adrenalineshot en schrik je wakker....
-Analyseer je dromen sochtends, denk er goed over na.
-Zorg dat je tenminste 8 tot 9 uur slaap hebt, in de late uren van je slaap, komen de dromen voor.
-Log je dromen, schrijf ze op zodat je ze beter leert onthouden.
-Lees er veel over, alles wat je overdag in je opneemt word verwerkt in je droom.
Toen ik hier een aantal weken mee bezig was, kreeg ik steeds langere dromen(leek het). Sochtends als ik wakker werd, onthoude ik steeds meer, steeds meer details.
Ik droom de laatste tijd wel vaker. Toen ik begon met mn 'dagboek' had ik die nacht niks onthouden, die dag erna 1 droom, die dagen daarna 2 en afgelopen nacht zelfs 3. Gaat de goede kant op.
quote:Dat er niets gebeurde is niet raar, maar als je je hand dan eens op je horloge legt, en dan weer gaat klokkijken..
Op maandag 9 februari 2004 17:57 schreef Eveli het volgende:[..]
Help mij pleaz.
Vliegen in de droom lukt me wel eens. Het gevoel om met hoge snelheid een duikvlucht te maken is super Toen ik een keer die droom had, was dat boven water, dus ik moest wel in de lucht blijven om niet te verzuipen of nat te worden.
Soms gebruikte ik wel eens een hulpmiddel om mee te vliegen. Dus dan nam ik bijvoorbeeld een denkbeeldige plank in die droom ( zoals een plank waar je als kind mee leert zwemmen) en via die plank ging ik de lucht in
Ik was vannacht pre-lucide en had een soort van nachtmerrie.
Ik droomde dat ik op mijn basisschool was en er een terrorist rondliep die het op de hele school had gemunt, maar vooral op mij.
Ik had wel het idee dat het een droom was, dus ik was niet bang maar ik kon mijn omgeving niet veranderen. Toen de terrorist me een bom toewerpte rende ik naar de wc voor bescherming ( :p ) De bom ontplofde en alles was weggevaagd, ook de gebouwen eromheen. En er waren maar weinig overlevenden. En toen werd ik wakker.
Ik zette de tv aan, zapte naar discovery en het ging over een terroristische actie waarbij een deel van een stad werd weggevaagd, toch wel toevallig.
quote:Da's toch wel toevallig ja.....Lees je wel eens meer....
Op woensdag 11 februari 2004 14:44 schreef Miss_X het volgende:Ik zette de tv aan, zapte naar discovery en het ging over een terroristische actie waarbij een deel van een stad werd weggevaagd, toch wel toevallig.
Is dit lucide?
Naast m'n bed heb ik een pen en een blaadje liggen, waar ik het op schrijf, als ik voldoende wakker ben.
quote:Als je schrift kwijtraakt ben je het ook kwijt.
Op woensdag 11 februari 2004 19:36 schreef Eveli het volgende:
Ik typ het niet op de computer. Als je computer kapot gaat ben je alles kwijt.
Ik typ alles mooi op de computer als ik er tijd voor heb.
Kan die dromen gemakkelijke de hele dag onthouden
quote:Of als je moeder het bij het oud papier doet....:P
Op woensdag 11 februari 2004 19:54 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Als je schrift kwijtraakt ben je het ook kwijt.
Misschien is de beste manier op een blaadje of schrift én computer (diskette ofzo, of een prive-internetpagina).
Dat is wel jammer op de momenten van leuke dormen. Een keer droomde ik dat ik kon vliegen maar toen ik erachter kwam dat ik droomde gingen het vliegen meer over in aan touwen slingeren maar wel keihard, net of ik me droom aanpaste aan mijn eigen realiteit, ik dacht zo van ja dit kan niet, en automatishc werd me droom aangepast.
Heel soms heb ik ook dat ik doorheb dat ik droom en dat ik dan wel doordroom, meestal gebeurt er dan weer iets raars en dit herhaald zich een paar keer totdat ik ECHT wakker wordt. Dit is wel raar want dat denk ik wel dat ik echt wakker ben, erg vreemd.
Wat ik nu wel doorheb is dat je aan het eind van je slaapnacht (vroeg in de morgen) droomt. Vanacht ook voordat ik wakker werd nog even een nachtmerrie gehad over iets wat ik heel eng vond: was een film gevoel en dan dat een man voor een spiegel staat, en dat ie dan naar beneden gaat en boven komt en dat het dan een ander hoofd is aaah echt creapy was het
quote:ja dat herken ik... zeeer irritant
Op woensdag 11 februari 2004 20:37 schreef SlickerThanAverage het volgende:
ik heb ook heel vaak dat ik weet dat ik droom, en inderdaad als ik dat dan doorheb wordt ik meestal snel wakker.Dat is wel jammer op de momenten van leuke dormen. Een keer droomde ik dat ik kon vliegen maar toen ik erachter kwam dat ik droomde gingen het vliegen meer over in aan touwen slingeren maar wel keihard, net of ik me droom aanpaste aan mijn eigen realiteit, ik dacht zo van ja dit kan niet, en automatishc werd me droom aangepast.
Heel soms heb ik ook dat ik doorheb dat ik droom en dat ik dan wel doordroom, meestal gebeurt er dan weer iets raars en dit herhaald zich een paar keer totdat ik ECHT wakker wordt. Dit is wel raar want dat denk ik wel dat ik echt wakker ben, erg vreemd.
Wat ik nu wel doorheb is dat je aan het eind van je slaapnacht (vroeg in de morgen) droomt. Vanacht ook voordat ik wakker werd nog even een nachtmerrie gehad over iets wat ik heel eng vond: was een film gevoel en dan dat een man voor een spiegel staat, en dat ie dan naar beneden gaat en boven komt en dat het dan een ander hoofd is
aaah echt creapy was het
moet je je voorstellen:
je wordt wakker, ff wat door je haar heen, tanden poetsen, eten, koffie, roken, als een idioot naar de bus rennen want je ben al laat, dan ben je eindelijk op je werk en dan wordt je NOG een keer wakker... geloof me, daar wordt je echt niet goed van
quote:Iets ergers dan dat bestaat gewoon niet!!!
Op woensdag 11 februari 2004 21:17 schreef Sm0keZ het volgende:ja dat herken ik... zeeer irritant
moet je je voorstellen:
je wordt wakker, ff wat door je haar heen, tanden poetsen, eten, koffie, roken, als een idioot naar de bus rennen want je ben al laat, dan ben je eindelijk op je werk en dan wordt je NOG een keer wakker... geloof me, daar wordt je echt niet goed van
Dit keer droomde ik dat ik alleen maar units had die konden slapen, heel wazig. ook over iemand die aant voetballen was, en die de bal pakte, en een klepje opendeed op die bal... daarna zaten er allemaal medicijnen in die bal.. vaage shit.
quote:Dat is het punt waar je bijna lucide word... geloof me, ik had dat soms 7 of 8 keer wakker worden.. klinkt gek, maar op die momenten ga je het verschil verliezen tussen realiteit en lucide droom. Als je wilt weten of je ECHT wakker bent, kijk een halve minuut naar dezelfde plek/object.. blijft het hetzelfde en word je niet wakker, dan ben je echt wakker
Op woensdag 11 februari 2004 21:17 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
ja dat herken ik... zeeer irritant
moet je je voorstellen:
quote:ja daar zijn idd voor die trucjes voor, die staan ook altijd wel op die sites over lucide dromen..
Op donderdag 12 februari 2004 00:15 schreef EggsTC het volgende:[..]
Dat is het punt waar je bijna lucide word... geloof me, ik had dat soms 7 of 8 keer wakker worden.. klinkt gek, maar op die momenten ga je het verschil verliezen tussen realiteit en lucide droom. Als je wilt weten of je ECHT wakker bent, kijk een halve minuut naar dezelfde plek/object.. blijft het hetzelfde en word je niet wakker, dan ben je echt wakker
ook wel makkelijk, als je het gevoel heb dat je wakker gaat worden, probeer dan heel snel je ogen te bewegen. meeste dromen komen nl. in je REM (rapid eye movement) slaap, met andere woorden, als je ogen 'stilstaan' voor een tijdje dan kom je ook meteen weer uit je REMslaap
En van 't weekend nog.. K droomde dat ik zwanger was en dat ik toen een baby kreeg.. 'T was een meisje en toen was ik echt heel blij ermee.. K wist niet eens van wie het kindje was enzo.. Maar dat maakte me toch helemaal nix uit.. K was echt heel blij en toen ging ik helemaal huilen van geluk en ik dacht "ik ben nu nooit meer alleen"..
En nog een andere droom van een tijdje geleden: ik lag bij mij thuis op de grond en me zus en me ex zaten op de bank.. Ze waren allebei verslaafd aan drugs&alcohol en toen werd k zo down ofzo dat ik een mes in me stak en toen dood ging
quote:heb ik ook ja! had gisterochtend een hele leuke droom en denk er nu al 2 dagen aan!! probeerde em vannacht weer terug te krijgen maar dat lukte niet helemaal. ga t vanavond weer proberen. loop nu rond met een gevoel alsof ik verliefd ben!(was ook in mn droom..) ik weet alleen nog steeds niet op wie/wat ik nou verliefd ben!! t was wel een meisje maar wie het is weet ik niet .... ze was russisch en ik ken maar 1 russisch meisje en die is het zeker niet!! ga het vanavond echt nog een keer proberen...
Op maandag 2 februari 2004 16:39 schreef Koff het volgende:[..]
Deze morgen nog ervaren: wekker ging af, maar per ongeluk afgelegd ipv. op de SNOOZE knop te gaan drukken. Dus gewoon verder gepit en een enorm levendige droom gehad. Plots werd ik uit mijn droom gerukt met het besef dat ik me overslapen had, en toen ik verder ging met mijn ochtendrituelen was ik nog helemaal ondersteboven van wat ik gedroomd had. Niet dat die droom lucide was, maar ik bevond me in een zodanige leuke mentale toestand (bijna zweverig) dat ik wou dat ik de ganse dag zo kon doorbrengen... Het is dus ook van de eerste keren dat ik een droom zo levendig en gedetailleerd heb onthouden. Heeft dus idd te maken met het feit dat je al eens wakker bent geworden en opnieuw begint te dromen... het helpt om je droom beter te onthouden!
Ik snap echt helemaal niks van deze droom. Ik had er nog een vannacht maar die ben ik helaas vergeten.
(voor degenen die lucide dromen kunnen sturen: ga eens sexen of met jezelf spelen, orgasme is dan vaak heftiger )
Eergister nam ik een eeuwige trap voor ogen ...en ging naar beneden lopen....ik d8...mischien kan ik zelf wel laten flikkeren.... dus ik keihard vallen!
gisternacht deed ik weer hetzelfde maar toen viel ik neer in een park, een heel wazig park... ik zag mijn kat onderwater aan de oever van een vijver zitten, met een of ander klein schoothondje ernaast...
Er waren 2 enorme gaten waar grote "klodders?" water uitkwamen en die het ook weer opvingen...
Het was afgelopen toen ik in die vijver sprong voor me kat en dat er allemaal drab en shit aan me poten zat
lucide dromen is eng, en ik wil het doen, maar mij lutk het niet... er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Maar mijn comp maakt teveel herrie, heb al nieuwe stille koelere besteld
En dan kan ik proberen met lucide dromen, heb al methode geprobeerd (voor je slaap zeggen dat je bewust bent als je droomt, achter elkaar zeggen) maar die lukt niet... Volgende proberen dus...
Lijkt me wel vet om uiteindelijk helemaal lucide te dromen, ga ik cker weten matrix na doen...
quote:Dit klopt niet helemaal.
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Je kan idd geluiden van buitenaf meenemen in je droom, maar daardoor hoef je nog niet meteen door te hebben dat je droomt.
Ik kan me herinneren dat vroeger mijn moeder aan mijn bed stond te brullen om me wakker te krijgen en dan droomde ik dat ik te pletter viel of werd ontvoerd terwijl mijn moeder me wanhopig nariep.
Ook nu als mijn dochter me 's nachts wel eens roept, verwerk ik dat in de droom (zijn dan meestal niet van die prettige dromen) en neem ik dus idd het geluid van buitenaf 'mee', maar ik ben me er niet bewust van dat ik droom.
quote:Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:
Ey,
lucide dromen is eng...
ik vaarde met een bootje in een fabriek (het leek een soort atractie)
de mensen die ik zag waren aan het lassen. ze hadden witte jassen aan en een masker op (als bescherming).Ik zag dat 2 van die mensen elkaar wilden vermoorden ik vond het maar vreemd en wou een RC uitvoeren,
ik wou op mijn horloge kijken maar het lukte niet telkens als ik het probeerde zag ik een witte vlek zitten. een paar tellen daarna werd ik wakker...helaas!
quote:precies. Mocht je het eng vinden, dan raad ik je aan om je er eens wat meer in te verdiepen. Blijf je het eng vinden, laat het dan gewoon los. Misschien dat je er over een tijdje anders over denkt.
Op zondag 15 februari 2004 20:30 schreef Auticia het volgende:[..]
Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Ik heb het een paar jaar geleden geforceerd, door de hele dag ben-ik-wakker-checks te doen. 's Nachts wist ik telkens dat ik droomde en werd daar meteen wakker van. Erg irritant, want ik heb toen nauwelijks geslapen. Tot ik het met rust liet. Geen checks meer, gewoon relaxed leven en dromen. Na een tijdje kwamen de lucide dromen vanzelf.
quote:als je er geen controle over hebt, dan droom je niet lucide.
Op zondag 15 februari 2004 20:43 schreef C_hery_L het volgende:
ik heb ook pas een ld droom gehad daar had ik ook geen controle over
quote:Helemaal juist.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Voor mij is het dan een logisch gevolg dat ik dan kan doen wat ik wil, dat ik controle heb. Misschien voor anderen niet?
quote:Dat heet pre-lucide, als je echt je droom in controle hebt ben je echt lucide. Daar zijn weer verschillende maten in, van kleine handelingen tot totale droomverandering.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Nu ik er over nadenk had mijn broer het hier al over toe hij klein was. Ik heb het zelf nooit gekunt, maar misschien heb ik te vroeg opgegeven.
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen [/edit]
quote:Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Op maandag 16 februari 2004 19:53 schreef Bartimeus het volgende:
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen[/edit]
quote:ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn, en dat leert God me
Op maandag 16 februari 2004 20:36 schreef Eveli het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Ik had vannacht wel een vage droom waar ik iets deed dat ik eigenlijk niet wilde doen... en zulke dromen heb ik wel vaker gehad... dus ja misschien is het tijd dat ik leer mijn dromen onder controle te krijgen. Het is mijn leven en het zijn mijn keuzes after all
quote:als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.
Op maandag 16 februari 2004 20:44 schreef Bartimeus het volgende:
ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn,
En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:heh ja zou wel mooie ervaring zijn
Op maandag 16 februari 2004 20:53 schreef The_Shining het volgende:
[..]
als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:Dat doen we allemaal, maar het schijnt de verwerking te zijn van wat je in het echt hebt meegemaakt, dus blijkbaar is het wel 'goed' om vaag te dromen.
Op maandag 16 februari 2004 21:06 schreef Bartimeus het volgende:
Heb ik ook wel nodig eigenlijk want ik droom soms echt vage dingen die ik niet wil
quote:hm nja dat ken ik ergens van
Op dinsdag 17 februari 2004 15:36 schreef C_hery_L het volgende:
voordat ik alle informatie over lucide worden had gelezen...kon ik het al min of meer nu ik het heb gelezen wil ik het te graag en lukt het niet meer !! zoo irritant
Misschien kan je gewoon lekker gaan dansen, laat je het lekker waaien en ga jij in de wind staan, geniet!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:55 schreef Barbamama het volgende:
Ik kan myn dromen dagelyks goed onthouden, het is iedere keer weer als een soort horrorfilmmarathonNiets leuks om jullie mee te vervelen
Maar ik probeer de laatste tyd steeds meer lucide te worden en vandaag voor de tweede keer bewust gevoeld dat ik kan doen wat ik wil... Maar ik kon niets bedenken!
Totaal blanco mind... Zelfs in myn dromen ben ik depressief!
wat eet je zoal dan als je lucide wilt worden?quote:Op woensdag 11 februari 2004 23:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Iets ergers dan dat bestaat gewoon niet!!!
Vanavond weer proberen
Dit keer wat ludice-voedsel erbij gegeten.
Even kijken of dat helpt.
Jullie horen het morgen
Goodnight
Ik vloog vroeger ook met zo'n plankje!quote:Soms gebruikte ik wel eens een hulpmiddel om mee te vliegen. Dus dan nam ik bijvoorbeeld een denkbeeldige plank in die droom ( zoals een plank waar je als kind mee leert zwemmen) en via die plank ging ik de lucht in
quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:03 schreef boterbloembloempje het volgende:
Beetje rare vraag misschien en ik weet ook niet of ie hier goed staat, maar .......
Wie droomt er wel eens dat ie droomt?
Ik niet eigenlijk, ik maak de meest vreemde dingen mee in mijn dromen, achtervolgingen, schietpartijen, spannende avonturen......
Ook mag ik regelmatig over mooie dingen dromen, maar dromen dat ik droom.....![]()
Dat eigenlijk nooit........
quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:48 schreef Ontopic het volgende:
Heb ik een keer gehad, en de eerste keer dat je wakker wordt (dus wakker worden IN je droom) was heel raar omdat ik me in de droom in de droom me er bewust van was dat ik droomde.
Dus toen ik daarna nog een keer wakker werd schrok ik nogal
Deze volgden elkaar erg snel op trouwens.
Verder heb ik vaak terug komende dingen, zoals dat ik een soort van kan vliegen.
Maar het is meer zweven waarmee ik iets hoger kan komen doro hard met m'n armen te slaan.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:24 schreef boterbloembloempje het volgende:
DarkElf heeft me hierheen gevlogen, dus ga ik hier maar eens proberen uit te leggen wat ik bedoel....
Vaak als je droomt, gebeuren er de meest fantastische of huiveringwekkende dingen....
Inderdaad, je kan vliegen, rennen zo snel als de wind..... Soms zelfs je dromen sturen, maar mijn vraag is eigenlijk of er wel eens iemand gedroomd heeft dat ie droomt![]()
Ik bedoel...... niet dat je droomt dat je een leuke date met Brad Pitt hebt, of dat je samen met superman de wereld red, maar dat je droomt dat je gewoon in je bedje ligt en droomt.......
Ik heb het nu 2 keer meegemaakt en ik vond het allebei de keren niet ergquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef KarmaniaK het volgende:
even een vraagje nog, lach niet, kben gewoon nieuwschierig (jaaaja)... heb gehoord dat je als je een geoefende luciede dromer bent dat je dan meer dingen kan gaan uitproberen... en dat het mogelijk is om in real life klaar te komen terwijl je nog in je droom zit en niet wakker wordt. iemand ervaringen mee?![]()
![]()
Lekker duidelijkquote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef jogy het volgende:
Ik ben jammer genoeg nog niet lucide genoeg om sex te hebben met iemand in mijn droom zonder dat ik sex ga hebben met iets waar ik geen sex mee wil hebben, dus dat doe ik maar gewoon niet meer.
je hebt toch geen kanarie pietje of goudvissen in je slaapkamer hequote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef jogy het volgende:
Ik ben jammer genoeg nog niet lucide genoeg om sex te hebben met iemand in mijn droom zonder dat ik sex ga hebben met iets waar ik geen sex mee wil hebben, dus dat doe ik maar gewoon niet meer.
Veel duidelijker kan ik niet worden zonder traumatische droomervaringen op te roepenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:18 schreef Morwen het volgende:
[..]
Lekker duidelijk![]()
Jaja, het is wel lekker verder, alleen moet ik dan m'n ogen dicht houdenquote:Enne, je mist wat, hoor(alhoewel, dat wat je niet kent kan je ook niet missen natuurlijk
).
Ik blijf gewoon liggen in de echte wereld, tskquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 06:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je hebt toch geen kanarie pietje of goudvissen in je slaapkamer he
![]()
![]()
OMG, waarom denk ik nu ineens aan een afgrijselijk trolachtig wezenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Veel duidelijker kan ik niet worden zonder traumatische droomervaringen op te roepen. Laten we het er maar op houden dat het leuk begint maar dat alles veranderd als ik eenmaal bezig ben
.
[..]
Jaja, het is wel lekker verder, alleen moet ik dan m'n ogen dicht houden.
Zoiets inderdaad, of mensen die ik ken en niet wil kennen op die manier, dat ookquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:45 schreef Morwen het volgende:
[..]
OMG, waarom denk ik nu ineens aan een afgrijselijk trolachtig wezen![]()
Klinkt wel mooi inderdaadquote:Ik kan me overigens helemaal geen lichaam of gezicht herinneren, alleen een hele sterke mooie liefdevolle "aanwezigheid" die een soort van in me kroop![]()
Ik ben denk ik zo'n 80% lucide, behalve dus met dat soort dingenquote:Jouw droom lijkt meer op een sexuele nachtmerrie en was, denk ik, niet lucide. Een echt lucide droom verloopt (en belangrijker nog: eindigt) precies zoals jij dat wenst.
quote:* jogy geeft Jogy een virtuele aai over den bol en wenst hem mooie dromen toe![]()
Raar dat sex niet wil lukken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben denk ik zo'n 80% lucide, behalve dus met dat soort dingen, voor de rest kan ik het allemaal redelijk sturen.
Nee, voor de rest wil het weleens niet lukken om een auto te rijden, gewoon te vliegen hoe ik wil vliegen of dingen in die geest, maar dat is niet altijd het geval. Ik denk dat het eerder het geval is dat ik in mijn droom al bang ben dat het misgaat, en viola, het gaat mis. Ik moet het gewoon niet zo graag willen denk ikquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:35 schreef MUUS het volgende:
[..]
Raar dat sex niet wil lukken.. Zou het te heftig/emotioneel zijn misschien? Wat zijn de andere dingen die niet willen lukken? Ook emotionele dingen toevallig?
Ik heb twee technieken gelezen. De eerste techniek is 'spinning'. Je moet dan heel hard rond gaan draaien om je eigen as en zo je die nieuwe omgeving voorstellen. Als je dan tot stilstand komt, ben je in die omgeving.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:02 schreef cyber_rebel het volgende:
En heeft er verder iemand tips over hoe je van locatie kan veranderen naar een gewenste locatie/situatie in zon droom? Dat wil ik namelijk ook nog uitproberen.
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.htmlquote:Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef ICTservice het volgende:
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp![]()
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier![]()
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
Een heleboel sites!quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:01 schreef Xalopalyps het volgende:
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
Je moet het niet forceren.. maar gewoon rustig proberen.. het gebeurd vast wel een keer..quote:Op woensdag 6 april 2005 20:39 schreef washandje het volgende:
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
freakyquote:Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen. Het is best raar, maar ik kan dan hoog springen en zweven (weinig zwaartekracht), maar echt vliegen is me maar een paar keer geluktquote:Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Koekjesbeest het volgende:
toevoegingIk had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Ik wel.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef Siriusje het volgende:
[..]
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen.
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:11 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
als ik echt 100% lucide word, lost mijn hele dream scenery op ....en zweef ik een een zwart niets..."the void"quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
wow cool man. Ik ga nog maar wat oefenen dan.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
En vaak besef je juist niet dat je dan alles kunt. Dat heb ik ook bij vliegen, wat me niet altijd lukt, omdat ik nog altijd het idee heb dat er een soort zwaartekracht is. Je moet jezelf er voor 100% van kunnen overtuigen dat je alles kunt doen wat je wilt en de kans dat het dan lukt is een stuk groterquote:Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
een false awakeningquote:Op zaterdag 9 april 2005 11:37 schreef spacemangraig het volgende:
Vannacht vaag gedroomd. Ik droom dat ik aan't skaten was (iets wat ik al heel lang niet meer gedaan heb). Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en dacht ik eraan om wakker te worden. Maar op dat moment realiseerde ik me dat ik ook kon proberen om lucide te worden. Alles werd zwart, ik hoorde alleen nog het geluid van het skaten. Uiteindelijk bleef ik toch dromen, maar ik kon alleen kijken, niets zelf doen. Hierna droomde ik nog dat ik 'wakker werd'.
Ik heb sinds een jaar of twee ook een dromenvanger ophangen, maar voorzover ik weet heeft het geen invloed op mijn dromen gehad.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef Proefkonijn het volgende:
Ik heb gisteren ook geprobeerd lucide te dromen, omdat het mij heel spannend leek na het lezen van deze thread.
-knip-
Ik heb overigens wel een droomvanger in de slaapkamer hangen
-knip-
quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:38 schreef SoulWings het volgende:
Hmm, ik was al bang dat je zoiets zou zeggen.
Waarom moeten dromen zo verbonden zijn met astral projection... word er echt gek van.
Zodra je full lucide wilt worden kom je weer terecht in the astral... als je semi-lucide wilt zijn is het ook niet leuk... wat kun je anders doen?? =@
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 23:18 schreef The_Shining het volgende:
mijn droom van vannacht
al sinds mijn 14e heb ik een soort "hoverboard" - lijkt een beetje op dat ding uit Back to the Future, hij is eigenlijk gebaseerd op Transformers:the Movie waarin Daniell een hoverboard heeft en zo een berg afvliegt
Dat hoverboard komt veelvuldig terug in mijn dromen, heerlijk om mee te vliegen
Wat ik dus ook eigenlijk alleen maar heb gedaan, dromenwerelden verkennen met zo'n ding is best handigvannacht was ik o.a. in een soort duizend en 1 nachten land, met van die Taj Mahal achtige gebouwen. De mensen daar waren een beetje verbaasd toen ik voorbij kwam vliegen en kwamen me achterna (uit nieuwsgierigheid). Dat was leuk voor even maar ben toch maar ergens anders naartoe gegaan want die mensen zijn meestal niet echt wakker in hun dromen, ze snappen meestal niet eens dat je gewoon kan vliegen
Daarna doorgesjeest naar een soort onderwater Snorkel land, inclusief dolfijnen en orca's, huisjes met zeesterren die licht gaven, lichtgevende kwallen, the usual
Werd heerlijk fit wakker, vanavond weer
Dat is toch geen dromen, dat is gewoon fantaseren.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb twee technieken gelezen. De eerste techniek is 'spinning'. Je moet dan heel hard rond gaan draaien om je eigen as en zo je die nieuwe omgeving voorstellen. Als je dan tot stilstand komt, ben je in die omgeving.
The Matrix?quote:Op zondag 10 april 2005 19:28 schreef Xrenity het volgende:
Zou de 'echte wereld' ook een soort van droomwereld zijn, waarin je 'lucide' zou kunnen worden?
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef DarkGangster het volgende:
Ik heb vaak last van false awakenings (dat je 'wakker' wordt, maar dan in je droomt). Dan ben ik heel bewust, maar merk nooit dat ik droomMeestal sta ik op, en ga ik achter m'n pc zitten. Die pc doet het dan weer eens heel raar enz. Ook gebeuren er vaak van die rare dingen die nooit kunnen. Toch ben ik nog zo stom om niet te merken dat ik dan droom
Maar dit is toch eigenlijk al lucide dromen? Je bent je er bewust van dat je droomt en kunt zelf dingen toevoegen en/of sturen. Dit is toch lucide?quote:Op zondag 21 augustus 2005 11:05 schreef FuifDuif het volgende:Ik ervaar dan ook dat ik echt voor mijzelf denk en de dingen zeg die ik wil zeggen en de keuzes maak om bepaalde wegen in te slaan.
Ja, maar ik ben mij er dus NIET bewust van dat ik droomquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:39 schreef Millabelle het volgende:
[..]
Maar dit is toch eigenlijk al lucide dromen? Je bent je er bewust van dat je droomt en kunt zelf dingen toevoegen en/of sturen. Dit is toch lucide?
Ahh ik snap hemquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben mij er dus NIET bewust van dat ik droom. Het is een andere wereld waarin ik leef en het ook normaal vind dat ik erin leef. Ik heb dus daarin niet het gevoel dat het nep is... een droom dus. Ik leef als het ware in die wereld zoals ik ook leef op dit moment. Ik denk na over wat ik ga doen en zeggen en doe of zeg het dan.
Daar ben ik toevallig afgelopen week mee begonnenquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:58 schreef Millabelle het volgende:
[..]
Ahh ik snap hem![]()
Dan zou ik zeggen: ga een tijdje dromen opschrijven want je bent al op de goede weg om helemaal lucide te dromen.
Iets te veel Nightmare On Elmstreet 3 en 4 gekeken denk ik ?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:24 schreef James_lover het volgende:
Ik heb laatst ook iets gelezen over het 'meenemen' van andere mensen in je lucide dromen.
En dat de betreffende persoon dat dus ook echt droomt of ervaart zeg maar.
Wel eens van gehoord of zelf misschien ervaren?
Mmm, lijkt mij een beetje vergezochtquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef NiekL het volgende:
Ik heb gehoord dat het vaak voor komt dat partners over hetzelfde dromen. Schijnt iets te maken hebben met de hersengolven die hersenen tijdens het slapen uitzenden. En aangezien je tijdens slapen dicht bij elkaar ligt..
Misschien toeval maar mijn vriendin en ik dromen vaak over het zelfde iets, al wonen we allebei aan de andere kant van de stad.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef NiekL het volgende:
Ik heb gehoord dat het vaak voor komt dat partners over hetzelfde dromen. Schijnt iets te maken hebben met de hersengolven die hersenen tijdens het slapen uitzenden. En aangezien je tijdens slapen dicht bij elkaar ligt..
That's pretty deep als je 7 jaar oud bent! Ik droom vrij vaak bewust (lucide), maar dan vind ik het meestal meteen nutteloos omdat je dan dus beseft dat alles wat je ziet nep is. Na een beetje concentratie probeer ik dan meestal maar wakker te worden. Het grappige is dat als ik dan wakker wordt en op de klok kijk, vaak kan zien hoe veel je kan dromen in korte tijd (omdat ik dan meestal exact weet wat ik gedroomd had), in je droom lijken je hersens veel sneller te werken.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Man dit lijkt heel erg veel op een lied dat ik geschreven heb over lucide dromen en het gevangen zitten in dromenquote:Op maandag 29 augustus 2005 22:09 schreef Jiggle het volgende:
Damn ik heb op vakantie een 'lucide' droom gehad, ongelofelijk gewoon. Gaat misschien een lang verhaal worden, maar mensen die geïnteresseerd zijn zullen het ongetwijfeld fascinerend vinden.
Zondag ben ik teruggekomen van een vakantie met vrienden in Marmaris, Turkije. Op een dag was er bij ons in het appartement daar een turkse avond, waar we gezellig met 3 meisjes zitten te ouwehoeren. Eentje daarvan vindt mij blijkbaar wel leuk, wat voor onweer in mijn hoofd zorgt omdat ik thuis al een tijdje meer dan leuk omga met een oud-studiegenootje, dat mijn vrienden overigens nog nooit gezien hebben. Helaas gaan de 3 meisjes vroeg slapen, omdat ze morgenavond naar huis zullen vertrekken. Ze zullen daarom hun koffers rond 12 uur bij ons in de kamer zetten, ik zeg dat ze maar gewoon op de deur moeten kloppen. Wij blijven nog even zitten, en hebben het op een bepaald moment over 'het gevaar van natte dromen'. (Ja, ik ga me ook nog redelijk belachelijk maken in deze droom) Daarop brengt een vriend het onderwerp opeens op de lucide dromen waar ik wel eens over verteld heb. Ik leg vervolgens uit wat het precies is, hoe je het kunt opwekken, wat er zo mooi aan is, etc. Vrij uitgebreid allemaal, ik vertel ook over mijn eigen (enige) lucide droom, die tot stand kwam doordat er gewoon té veel wazige dingen gebeurden. Daarna gaan we weer ergens anders over verder, totdat we ons laatste biertje opdrinken en naar bed gaan. O.a. doordat ik verbrand ben heb ik het zwaar om in slaap te komen. Na een vermoeiende nacht word ik op een bepaald moment wakker met het idee dat het laat is en die meisjes al snel voor de deur kunnen staan. Het blijkt echter pas 7 uur te zijn dus ik slaap nog maar even verder. Tot zover de inleiding op de droom die echt naadloos hierop ingaat.
Een spectaculaire droom volgt, waarin praktisch mijn hele kennissenkring voorkomt. Interessant wordt het echter pas als ik op een lange (bestaande) weg naar huis loop. Opeens roept iemand dat er iemand onwel aan het worden is. Een vage kennis van mij die er toevallig is reageert alert en springt over het hek maar zijn actie haalt verder weinig uit. Er hebben zich inmiddels de nodige mensen verzameld maar niemand naar voren om de man te helpen/reanimeren. Een vriend van mij stapt uit armoede maar naar voren en probeert de man op een belachelijke manier te helpen. Vervolgens stapt er wél iemand die bekwaam lijkt uit de kring en pakt de man op ogenschijnlijk professionele wijze vast. Het gezicht van de man loopt echter rood aan, wordt vervolgens spierwit, en opeens verandert zijn hoofd in de meest uiteenlopende duivelse gezichten, achter elkaar door. Dit kan niet goed zijn, denk ik bij mezelf. Vervolgens werpt een omstander zich de straat op, zakt in het asfalt en wordt net wel net niet overreden door een auto. Tering, dat is wel heel erg wazig, denk ik bij mezelf.
Ik besluit door te lopen en zie in de verte een wielrenner naderen. Nou, benieuwd of daar ook iets vaags mee gaat gebeuren. En jawel hoor, vlak voordat hij bij me is verandert hij van vorm en kleur en al. Jezus, ik ben gewoon aan het dromen, bedenk ik me. Ik loop door en verbaas me erover hoe toevallig het is dat ik juist nu zo'n vage droom aan het hebben ben., gezien onze gesprekken bij die turkse avond. Of eigenlijk hoe níet toevallig het juist is. Ik moet echter nog een behoorlijk eind lopen en de volgende typische droom-wazigheid (die ik me niet meer kan herinneren) dient zich alweer aan. Vervelend dat ik in een echte real-time droom ben beland en niet in eentje die vaak tijdsprongen maakt. Met al die wazigheid gaat het namelijk allemaal wel erg lang duren. Ik besluit daarom maar om te gaan rennen. Zo kom ik o.a. langs een bekend station, waarbij ik de omgeving onderzoek op details die mijn droom zomaar zelf heeft ingevuld (ik test de kracht van mijn droomfantasie dus). Ik kan er geen ontdekken. Vervolgens ren ik door een aantal straatjes waarbij ik onderzoek hoe scherpt mijn zicht eigenlijk is. In een droom schijn je namelijk tot op detailniveau scherp te kunnen zien, en dat is ook zo. Het levert een aantal schitterende plaatjes op, waarna ik uiteindelijk (met een tijdsprong volgens mij) de kamer bereik waar ik naar toe ging.
Dan blijkt het volgende aan de hand. De kamer zit vol met vrienden en semi-vrienden van mij, met hun vriendin - of iemand met de potentie daartoe - erbij. Er is blijkbaar een feestje georganiseerd, en de weinige kleding, geile bewegingen en blikken duiden erop dat het een spannend feestje gaat worden. Goed, daar heb ik wel zin in uiteraard. Voor mij is het bewuste vakantie-meisje uitgenodigd, erg leuk en erg gezellig, en er staat duidelijk wat te gebeuren. Dan opeens besef ik, fuk ik ga hier gewoon een lucide natte droom krijgen! En zometeen staan In Real Life die drie meisjes hier voor de deur! Hoe voor lul zou dat zijn! Ik moet wakker worden. Kut!
Ik besef dat ik op dit moment gewoon gevangen zit in mijn droom. En deze duurt al ontzettend lang dus die meisjes kunnen echt elk moment voor de deur staan, en wie weet hoe ik er dan bij lig.
Maar de situatie blijkt nog niet complex genoeg te zijn. Plotseling staat het meisje voor m'n neus waar ik zo close mee ben de laatste tijd, het oud-studiegenootje. Mijn vrienden staan er lachend bij, zij flikken me dit! Echt zo'n naaistreek die je vrienden je in een droom kunnen leveren. Het grappige is dat het meisje er helemaal niet uitziet als in het echt. 'Logisch', want mijn vrienden hebben haar nog nooit gezien, en zij zijn degenen die haar in mijn droom hebben uitgenodigd! Ze kust me liefdevol op de mond, waarop even later het vakantiemeisje hetzelfde doet. Ze weten van elkaars bestaan, er is volop spanning. Damn, wat een situatie, niks voor mij. Ik wil alleen maar wakker worden. Nu helemaal. En snel! Maar hoe?!
Een goede vriend van mij, iemand die me dit soort geintjes niet zou flikken, gaat opeens de kamer verlaten. En daarmee dus ook mijn droom. Ik zie mogelijkheden! Ik ren richting de deur, open hem en zie hem een stukje verder op straat lopen. '<Naam>! Help me alsjeblieft, doe ff iets op me wakker te krijgen!' Hij draait zich om en knikt begrijpend, maar laat verder niet zien of hij ook iets gaat doen. Ik acht de kans klein dat hij me kan helpen.
Ik begeefme weer terug naar binnen, tussen mijn twee vuren. Damn wat een probleem, hoe kom ik in godsnaam uit die droom. Maar als ik droom, waarom doe ik dan niet zelf eens iets belachelijks, bedenk ik me. Laat ik eens iets onverwachts doen. Meteen ram ik een aantal keer keihard met mijn kop op tafel, zo hard mogelijk. Pijn is er toch niet bij. Helaas helpt het ook geen ene flikker.
Ik zie het echt totaal niet meer zitten. Wat voel ik me ongelofelijk machteloos, compleet gevangen in mijn eigen droomwereld. 'Ik weet al hoe dit gaat eindigen' zeg ik hardop. 'Op een bepaald moment wordt er hier op de deur geklopt, en dan word ik wakker en blijkt dat in het echt die drie meisjes op onze kamerdeur staan te kloppen.' Ik sta op en loop richting deur. 'Kom laten we het ook maar gewoon doen dan, zijn we er vanaf.' 'Nee nee nee, nog niet!', roepen mijn vrienden opeens verschrikt. 'Ok, het zal wel, dan niet', reageer ik. 'Dan gaan we wel weer terug naar de oude situatie.' Terwijl ik dat zeg loop ik achterwaarts terug richting tafel, en maak daarbij van die typische terugspoelgeluidjes.
Op dat moment fok ik blijkbaar mijn droom op. Het terugspoelen, dat kan hij niet. Het gaat de kracht van mijn droomfantasie teboven. Het begint te draaien voor mijn ogen, flarden van de kamer wisselen zich af met de slaapkamer waarin ik lig te slapen. Ik knipper hevig en jawel, ik ben wakker. Opgelucht, oh zo ongelofelijk opgelucht. Ik check m'n onderbox, en leun vervolgens over mijn bed heen om te kijken hoe laat het is. 10 over 9, nog alle tijd om dit helemaal op te schrijven.
Want damn, hoe fucked op is dit?!?!
Je kan niet in een kwartier 4 dromen hebben. Tenminste ik neem aan dat als je wakker wordt in de REM-fase en je valt weer in slaap, dat je dan niet weer meteen in de REM-fase zit, maar dat je eerst de voorgaande fase af moet werken en die duren bij elkaar wel meer dan een kwartier.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:39 schreef NiekL het volgende:
Ik onthoud mijn dromen de laatste tijd veel beter. Ik werd daarstraks om 11 uur wakker, en toen ben ik om 10 over 11 ofzo weer een kwartier in slaap gevallen. En in dat kwartier heb ik maarliefst 4 dromen gehad en onthouden
Geen idee hoe dat allemaal zit, het is toch echt zo. Dat heel eventjes dat ik trouwens wakker ben geweest was ik ook maar half wakker. De telefoon ging, en daarvan werd ik half wakkerquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:19 schreef Eveli het volgende:
[..]
Je kan niet in een kwartier 4 dromen hebben. Tenminste ik neem aan dat als je wakker wordt in de REM-fase en je valt weer in slaap, dat je dan niet weer meteen in de REM-fase zit, maar dat je eerst de voorgaande fase af moet werken en die duren bij elkaar wel meer dan een kwartier.
ik was 12 toen ze overleed.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:17 schreef NiekL het volgende:
Natuurlijk, ik droom ook nog wel eens over mijn oma die in februari 1992 is overleden. Terwijl ik daar niet veel van mee gekregen heb (ik was toen nog nét geen 6)
Als je er toen echt kapot van was, is het logisch dat het nu nog speelt, maar dan in je onderbewustzijn. Het heeft namelijk toen een grote impact op je gehad, dus dat hou je de rest van je leven wel bij je.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik was 12 toen ze overleed.
ik had eigenlijk niet verwacht dat het zou meespelen in mijn toekomst
Cool! Wil je dat lied met ons delen?! Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:58 schreef NiekL het volgende:
[..]
Man dit lijkt heel erg veel op een lied dat ik geschreven heb over lucide dromen en het gevangen zitten in dromen
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:21 schreef snotje het volgende:
Ok zal ik proberen... Ik vind het niet zonde ofzo van de tijd aangezien we 1/3 van ons leven slapen en een bijna half milijoen dromen hebben in ons leven. Vetst lijkt me nog wel gesprek met mezelf in de spiegel te hebben of te zwerkballen ofzo
Ah 'tis niet zo boeiend, maar ik kan 't wel sturen op msn/icq/whateverquote:Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef Jiggle het volgende:
[..]
Cool! Wil je dat lied met ons delen?! Ben wel benieuwd
Misschien heb je wel een verborgen talentquote:Op woensdag 18 januari 2006 16:11 schreef sararaats het volgende:
ik droom wel eens dat ik in mijn lagere school inbreek om daar op de piano te gaan spelen
het gekke is dat ik dat droom als ik daar geweest ben
Vraag aan je lieftallige broertje.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:15 schreef PAA-053 het volgende:
Kun je het aanleren dan, Faberic?
Zo ja, doe mij de handleiding
Hier idem ditoquote:Op maandag 30 januari 2006 14:37 schreef Urquhart het volgende:
Een paar jaar terug was ik hier zeer in geinteresseerd. Allerlei technieken uitgeprobeerd en dromen opgeschreven. Maar ik heb niet echt de discipline om dat lang vol te houden, dus tegenwoordig doe ik er nog maar weinig aan. Nog wel af en toe een spontane lucide droom.
Hehe, ja, heb ik ook een paar keer geprobeerd maar ik kwam nooit verder dan het brommende geluid waar ik dus weer wakker van werd.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:26 schreef snotje het volgende:
WILD (wakker blijven terwijl je in slaap valt, d.w.z. je lichaam valt in slaap maar je geest niet. Ik had ergens een verslag gelezen over iemand die dat deed, en die hoorde een gebrom/zoem, toen hij wakker was, en zijn lichaam sliep. Hij hoorde zichzelf toen dus snurken) lijkt me echt tof, maar wel erg moeilijk.
Ik heb een paar boeken gekocht over mediteren en daar is het mee gelukt. Als het goed is staat hier ergens een topic met een online cursus hiervoor. Ik ga even zoekenquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:46 schreef snotje het volgende:
Nog tips hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, jogy? Of gewoon geestelijk alert te blijven terwijl je lichaam in slaap valt, that's it? Want dat is erg moeilijk:D
Wat bedoel je met lucide klaarkomen? Kom je dan echt klaar, of alleen in je droom?quote:Op woensdag 28 december 2005 14:31 schreef gexxz het volgende:
Wat het met mij altijd is..ALS ik lucide droom denk ik toch maar aan 1 ding: seks, vind het zo lekker om lucide klaar te komen, dus ik stuur het daar altijd op aan.![]()
Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Ik wilde het met een vriend gaan aanleren, maar, scepticus als hij is, vond hij het een beetje te zweverig worden. Toen ben ik er maar mee gekapt, maar ik ga het weer proberen. Het is al die tijd in mijn hoofd rond blijven spoken, het lijkt me fantastisch.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef faberic het volgende:
Ik ontdekte dit fenomeen bij toeval op een website. Ik wilde het met een vriend gaan aanleren, maar de volgende dag dacht ik "waar ben ik in hemelsnaam mee bezig". Ik vond het een beetje te zweverig worden voor een skepticus als ik, dus toch maar niet geleerd. Leek me wel cool. Maar misschien wordt je op de lange duur wel gek als je te vaak the matrix in gaat...
Die vriend van mij vind mij maar een scepticus, en wil het nu weer gaan aanleren. Ik blijf sceptischquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:29 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Ik wilde het met een vriend gaan aanleren, maar, scepticus als hij is, vond hij het een beetje te zweverig worden. Toen ben ik er maar mee gekapt, maar ik ga het weer proberen. Het is al die tijd in mijn hoofd rond blijven spoken, het lijkt me fantastisch.
Danku dankuquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:53 schreef jogy het volgende:
Topic gevonden: Uittreden in de "etheric plane" maar de documenten zijn offline
Ik ben nu even in mijn eigen computer aan het zoeken, kijken of ik wat kan vinden.
Edit: klik en klik
ze noemen het obe maar je kan het ook zien lucide dromen natuurlijk, de pdf is het beste.
De aliens spelen ook deze reality games met onze aarde -bewoners, van in hun ufo's .quote:Op zondag 12 maart 2006 12:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Vannacht lag ik in bed en kreeg ik de exacte beelden van ajax-psv door, en op een gegeven moment leek het alsof ik zelf mezelf kon implanteren of invoegen of tussenvoegen in het spel zodat ik mee kon gaan spelen.
Ook nog een motor gepakt, ik voelde alsof ik kon motor-racen.
Ik ga dus mijn geheugen trainen zodat ik ook films en spellen kan uploaden naar mijn brein en dan kan ik zelf interactief bezig gaan zijn ermee misschien
Die begrijp ik nietquote:Op zondag 12 maart 2006 12:05 schreef totsy het volgende:
[..]
De aliens spelen ook deze realtity games met onze aarde -bewoners, van in hun ufo's .
De aliens hebben een soort ruimtespel met een computer , waarbij ze zich elke situatie uit onze tijdperken driedimensioneel kunnen oproepen, en zich erin plaatsen, en dan kunnen ze gelijk wat met hun gedachten sturen, en deze dingen gebeuren dan ook ....is héél leuk zulk een spel ....maar verboden voor aarde-mensen .....quote:Op zondag 12 maart 2006 12:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet
Ik heb op dit moment weinig met UFO's, dat komt misschien nog.
Zoals ik in ouwehoer hier schreef heb ik vannacht ook de kruisiging van Jezus gezien, ik zag beelden voor me waar Jezus aan het kruis genageld werd. En wie weet kan ik via het lucide dromen echt aanwezig zijn bij die kruisiging. Misschien kan ik voor de grap voorkomen dat hij gekruisigd wordt, dan ga ik hem redden en drink ik daarna een biertje met hem. Liever een glas Jack Daniels, bier lust ik niet meer. En voor speciale gelegenheden wil ik best een keer een alcoholistiche versnapering drinken, zeker in het virtuele.
En zo kan ik misschien ook naar de 2e wereldoorlog gaan en wie weet voor de gein Hitler ontvoeren en martelen![]()
Stop ik Hitler in een gaskamer, maar dat kan erg klinken alsof ik wraak wil. Maar ik wil wel eens al die Nazi's aanpakken van vroeger. En dat kan via het dromen gebeurenOf ik Hitler moet martelen, ik denk eerder dat ik hem een 2e kans moet gunnen, zodat iedereen mee kan spelen straks. Zelfs toetanchamon en de oudste mens op aarde mag h4 spelen.
Dat ik beelden uit het verleden terug haal in het "heden", en dan zelf ga meespelen daar.
Dan maak ik van mezelf een terminator en schiet ik dus alle Nazi's af en dan niet zoals in Wolfenstein 3D maar veel echter. Alsof je een held bent. En dan heb je oneindig veel munitie en energie.
Dan ben je in de Stealth mode binnen het spel![]()
![]()
Zulke spellen wil ik graag ontwikkelenIk zou best spel-ontwikkelaar willen zijn. Maar wie weet kunnen straks alle mensen dit vanzelf, en hoeft er helemaal geen spel ontwikkeld te worden.
Dan staat h4 gewoon voor het spel en neemt iedereen virtueel plaats op de "h", op de stoel dusEn dan is h4 vrijblijvend zonder verplichtingen, je hebt geen verplichtingen in het spel. Het spel wordt toch ontwikkeld van bovenaf dus sowieso is ieder spel okey te noemen en kan ieder spel door de beugel zoals de maker het bedoeld heeft. En ethische verantwoordelijkheden spelen dan ook niet mee. Omdat de maker alles doet volgens de nieuwe wetten.
En dan kun je overal plaats nemen op de stoel, waar je ook bent, je logt in waar je maar wilt en speelt het spel wat je wilt spelen
Fok! is aan het hikken dus een late reactie hier. Hopelijk draait het forum straks weer vlot.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:24 schreef totsy het volgende:
[..]
De aliens hebben een soort ruimtespel met een computer , waarbij ze zich elke situatie uit onze tijdperken driedimensioneel kunnen oproepen, en zich erin plaatsen, en dan kunnen ze gelijk wat met hun gedachten sturen, en deze dingen gebeuren dan ook ....is héél leuk zulk een spel ....maar verboden voor aarde-mensen .....![]()
Als je lucide droom ben je je ervan bewust dat je droomt. Als je dus weet dat je droomt hoef je toch ook niet meer te schrikken? Je weet immers dat het nep is want je weet dat je droomt.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:07 schreef synthesix het volgende:
Dromenvanger wat jij zegt over die vrouw, ik heb wel eens van die verhaaltje gehoord over gidsen enzo. Misschien is het wel je gids
Ik ben er zelf wel een beetje skeptisch over, maar je weet het nooit, dat het met de huidige wetenschap als bullshit klinkt bewijst natuurlijk niks. 1000 jaar geleden was de aarde ook niet plat omdat ze het niet wisten...
Anyway, ik heb ook wel eens mezelf gehypnotiseerd, maar het ging echt ineens, en 't voelde echt heel raar enzo, dus ik schrok me echt kapot, en ben toen was t ook gelijk al weer minder eigenlijk.
Volgens mij werkt het bij lucide dromen ook wel een beetje zo, als je schrikt wordt je wakker, dus je moet proberen rustig te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |