abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25980750
Ik heb me hier een jaar of twee geleden heel erg mee bezig gehouden, toen werd ik me ook al wat meer bewuster, ook met vliegdromen. Die zijn geweldig .
Vaak had ik wel dat ik snel wakker werd als ik me ervan bewust werd dat ik droomde. Of dat ik in een droom aan het bedenken was dat ik weer eens op moest letten of ik misschien aan het dromen was.
De laatste tijd heb ik weer wat meer realistische en heldere, maar tegelijk ook bizarre dromen. Vandaag weer begonnen met opschrijven, en als ik er dan over nadenk, dan ontdek ik ook gelijk weer veel meer in die droom dan ik in eerste instantie zou denken.

Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dromen heel erg belangrijk zijn, maar dat de meeste van ons er gewoon geen of niet genoeg waarde aan hechten om ze serieus te nemen of om erover na te denken.
Of we zouden het wel willen, maar we hebben er gewoon simpelweg een te druk leven, of nemen er geen tijd voor, niet om dromen op te schrijven en niet om erover na te denken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25984955
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef ICTservice het volgende:
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html

Erg interessant onderwerp....ik ga het zeker proberen
Children of the night. What music they make.
pi_26001693
Even een vraag van Xalon00bis: Hoe kan ik lucide dromen?

Ik heb het 1 x meegemaakt, ik was gewoon rond mijn huis, ALLES precies hetzelfde, maar ik kon door de buurt heen zappen
Dus ik blij overal heen zappen, ik sta binnen bij mij in huis en schrik ineens keihard wakker

Later dacht ik ineens: WTF heb ik nou weer gedroomd, kan toch nooit?

Hoe krijg ik dat voor elkaar
Tis wel keicool, ik wil het graag leren
pi_26001940
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
pi_26023084
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:01 schreef Xalopalyps het volgende:
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
Een heleboel sites!

pi_26024940
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een heleboel sites!

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Lambo of Rekt
pi_26025041
Ik heb vannacht lucide gedroomd was wel cool, ik was op een een of ander grasveld, een 1 of ander feest, best vaag, maar was echt keicool, allemaal dingens uitgehaald

Hoe droomde ik het?
Voordat ik in slaap viel heb ik een tijd aan lucide dromen liggen denken en me proberen wakker te houden terwijl ik in slaap viel, zodat ik nog bewust was, maar wle droomde, en het werkte
pi_26025888
Bikkel!

De laatste keren vergeet ik mn dromen

Da;s wel jammer
pi_26032495
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Who knew?
pi_26032777
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:39 schreef washandje het volgende:
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Je moet het niet forceren.. maar gewoon rustig proberen.. het gebeurd vast wel een keer..
In principe heb je het volgens mij altijd, maar vergeet je het altijd weer..

Maar teminste ik had gisater ook maar geluk dat het me ineens lukte.. hopelijk vannacht weer!
pi_26044429
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Waarom niet?

donderdag 7 april 2005 @ 13:11:29 #162
51748 H4ze
wait...what?
pi_26045923
Ja lucide dromen..cool Ik ben nu op het punt dat ik elke dag, als ik wakker word, m'n droom kan herinneren. Vorige week was 't geloof ik bijna gelukt. Ik voelde mezelf wegzakken, en m'n bewustzijn zakte mee. Maar op een gegeven moment schrok ik toch weer wakker.

Ik heb trouwens een Lucid Dreaming cd gedownload. Das best grappig, verhaaltjes van mensen die lucide dromen enzo
*BURP*
  donderdag 7 april 2005 @ 13:58:28 #163
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047031
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Wish yo'momma was this smart.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:04:33 #164
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047190
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Wish yo'momma was this smart.
pi_26048796
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
freaky
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_26050846
Ik slaap altijd op mn rug.

Wel vervelend is dat ik altijd na minstens een half uur slaap nadat ik in bed lig.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:12:09 #167
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26060247
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Koekjesbeest het volgende:
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen. Het is best raar, maar ik kan dan hoog springen en zweven (weinig zwaartekracht), maar echt vliegen is me maar een paar keer gelukt
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26072450
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef Siriusje het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen.
Ik wel.

pi_26073846
Het zijn teveel posts om ze door te lezen, ik weet dan ook niet precies wat lucide dromen inhoudt, maar wat ik vroeger had (toen ik ~8 jaar was).
Ik had steeds een terugkomende droom, steeds hetzelfde, en in mijn droom wist ik gewoon van 'Pff, ik ben alweer aan het dromen'.

Hoe komt dit en hoe noemen ze het ? Steeds dezelfde terugkomende dromen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_26076137
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26076376
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:11 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
pi_26076611
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
als ik echt 100% lucide word, lost mijn hele dream scenery op ....en zweef ik een een zwart niets..."the void"

vanuit hier kan ik me ergens materialiseren meestal door naar mijn handen te staren
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_26078811
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

wow cool man. Ik ga nog maar wat oefenen dan.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:15:23 #174
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26082583
quote:
Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
En vaak besef je juist niet dat je dan alles kunt. Dat heb ik ook bij vliegen, wat me niet altijd lukt, omdat ik nog altijd het idee heb dat er een soort zwaartekracht is. Je moet jezelf er voor 100% van kunnen overtuigen dat je alles kunt doen wat je wilt en de kans dat het dan lukt is een stuk groter
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26092799
Vannacht vaag gedroomd. Ik droom dat ik aan't skaten was (iets wat ik al heel lang niet meer gedaan heb). Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en dacht ik eraan om wakker te worden. Maar op dat moment realiseerde ik me dat ik ook kon proberen om lucide te worden. Alles werd zwart, ik hoorde alleen nog het geluid van het skaten. Uiteindelijk bleef ik toch dromen, maar ik kon alleen kijken, niets zelf doen. Hierna droomde ik nog dat ik 'wakker werd'.
pi_26094593
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:37 schreef spacemangraig het volgende:
Vannacht vaag gedroomd. Ik droom dat ik aan't skaten was (iets wat ik al heel lang niet meer gedaan heb). Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en dacht ik eraan om wakker te worden. Maar op dat moment realiseerde ik me dat ik ook kon proberen om lucide te worden. Alles werd zwart, ik hoorde alleen nog het geluid van het skaten. Uiteindelijk bleef ik toch dromen, maar ik kon alleen kijken, niets zelf doen. Hierna droomde ik nog dat ik 'wakker werd'.
een false awakening
pi_26102461
Marcel, dat heb ik ook! Alleen wat doe je daar in zo'n void (lol, coole naam... the void... )?
Ik heb dat maar een paar keer meegemaakt, want ik vond het erg freaky om daar te zijn. Het voelt aan alsof je dan niet aan het dromen bent maar weggezogen wordt... moeilijk om uit te leggen. En dan sta je daar opeens in een zwarte ruimte en het lijkt alsof het aan het regenen is. Ik maakt mezelf dan wakker, omdat de lol eraf is.

Vliegen is wel heel tof. Vaak zit in in mijn dromen op school en dan wordt ik weer lucide (gebeurt heel snel in mijn droom), Ik ga dan uit het raam vliegen, midden in het les. Iedereen kijkt me dan verbaasd aan en zo... en dan vlieg ik weg over de zee... naar God knows where. Het is ook leuk om een duikvlucht te maken vanuit de wolken en zo in de zee plonzen. Leuk om met alle visjes mee te zwemmen =D ^^
pi_26103292
als je in de void bent zit je tussen 2 astrale lagen in en kun je ergens op afstemmen (1 van de foefjes hiervoor is het staren naar je handen, die dan opgebouwd worden waarna de omgeving volgt.)

tenminste, dat is de occulte gedachte
pi_26104584
Hmm, ik was al bang dat je zoiets zou zeggen.

Waarom moeten dromen zo verbonden zijn met astral projection... word er echt gek van.

Zodra je full lucide wilt worden kom je weer terecht in the astral... als je semi-lucide wilt zijn is het ook niet leuk... wat kun je anders doen?? =@
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:14:47 #180
118660 Proefkonijn
Een konijn is fijn
pi_26111436
Ik heb gisteren ook geprobeerd lucide te dromen, omdat het mij heel spannend leek na het lezen van deze thread. Ik moet erbij zeggen dat ik mijn dromen niet kan herinneren. Dit is al vele jaren zo. Alleen dromen uit mijn jeugd herinner ik mij nog, maar dat is al ongeveer zo'n 15 jaar terug.
Vlak voor ik ging slapen heb ik 2 grote glazen water gedronken zodat ik halverwege de nacht wakker zou worden. Totdat ik in slaap viel heb ik aan lucide dromen gedacht, het zinnetje in mijn gedachten opgezegd (zo van ik ga nu dromen en ik ben mij daar bewust van) en geconcentreed op het gedeelte tussen m'n ogen (dit vond ik moeilijk omdat ik het idee had dat ik steeds scheel ging kijken terwijl mijn ogen dichtwaren). Blijkbaar ben ik in slaap gevallen, ik heb het niet gemerkt en toen ik halverwege de nacht wakker werd met een volle blaas kon ik mij geen droom herinneren. Geplast en snel terug naar bed (het was koud). Weer denken aan lucide dromen en het zinnetje in gedachten herhalen en concentreren op gedeelte tussen de ogen. Weer in slaap gevallen zonder het in de gaten te hebben. Vanochtend wakker geworden en geen droom kunnen herinneren.
Waardeloos hoor want ik moet toch op z'n minst kunnen herinneren wat ik gedroomd heb, zelfs als het niet lucide is.

Ik heb overigens wel een droomvanger in de slaapkamer hangen (al jaren eigenlijk, ik weet niet beter dan dat ik 'm heb). Ooit eens aangeschaft omdat ik vaak nachtmerries had. Misschien herinner ik mij daarom sindsdien niets meer van min dromen? Zou zo'n dromenvanger dan echt zo goed werken? Heeft iemand hier ervaring met lucide dromen in combinatie met een dromenvanger op de slaapkamer?
pi_26123397
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef Proefkonijn het volgende:
Ik heb gisteren ook geprobeerd lucide te dromen, omdat het mij heel spannend leek na het lezen van deze thread.
-knip-

Ik heb overigens wel een droomvanger in de slaapkamer hangen
-knip-
Ik heb sinds een jaar of twee ook een dromenvanger ophangen, maar voorzover ik weet heeft het geen invloed op mijn dromen gehad.

Over het punt dat het je niet lukt je dromen te herinneren. Als je wakker wordt, moet je blijven liggen in de houding waarin je wakker werd. Ga dan niet vervolgens uit alle macht na zitten denken over wat je gedroomd zou kunnen hebben, want dan verhoog je juist je hersenactiviteit.
Hoe harder je probeert na te denken over wat je gedroomd hebt, hoe minder kans dat het je lukt om iets terug te halen! Dat is tenminste bij mij zo.

Probeer aan 'niets' te denken, maar probeer je bewust te worden van je gevoel. Misschien dat je dan merkt dat je je goed voelt, of juist vreemd, en wie weet komen er dan opeens flarden terug van je droom waardoor dat gevoel veroorzaakt werd.

Oh ja, je kunt ook niet verwachten dat je na één keer proberen gelijk lucide wordt. Bij jou zal de eerste stap zijn om je überhaupt je dromen te kunnen gaan herinneren. En ze op te schrijven! Terwijl je schrijft kun je vaak verbindingen gaan leggen tussen bepaalde dingen uit je dromen en dingen uit je 'echte' leven.

pi_26124283
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:38 schreef SoulWings het volgende:
Hmm, ik was al bang dat je zoiets zou zeggen.

Waarom moeten dromen zo verbonden zijn met astral projection... word er echt gek van.

Zodra je full lucide wilt worden kom je weer terecht in the astral... als je semi-lucide wilt zijn is het ook niet leuk... wat kun je anders doen?? =@
pi_26129273
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 23:18 schreef The_Shining het volgende:
mijn droom van vannacht

al sinds mijn 14e heb ik een soort "hoverboard" - lijkt een beetje op dat ding uit Back to the Future, hij is eigenlijk gebaseerd op Transformers:the Movie waarin Daniell een hoverboard heeft en zo een berg afvliegt

Dat hoverboard komt veelvuldig terug in mijn dromen, heerlijk om mee te vliegen
Wat ik dus ook eigenlijk alleen maar heb gedaan, dromenwerelden verkennen met zo'n ding is best handig vannacht was ik o.a. in een soort duizend en 1 nachten land, met van die Taj Mahal achtige gebouwen. De mensen daar waren een beetje verbaasd toen ik voorbij kwam vliegen en kwamen me achterna (uit nieuwsgierigheid). Dat was leuk voor even maar ben toch maar ergens anders naartoe gegaan want die mensen zijn meestal niet echt wakker in hun dromen, ze snappen meestal niet eens dat je gewoon kan vliegen

Daarna doorgesjeest naar een soort onderwater Snorkel land, inclusief dolfijnen en orca's, huisjes met zeesterren die licht gaven, lichtgevende kwallen, the usual
Werd heerlijk fit wakker, vanavond weer
Hoe gaaf! Dat wil ik ook
Tijdje geleden bezig geweest met dingen als deze. Ik werd meestal enorm snel wakker na het lucide zijn. Ook een keer gehad dat ik elke keer wegviel, hard aan iets dacht en dan weer terugkwam in een droom (lucide) maar dan weer na een paar seconden wegviel uit de droom.

Overigens, nog een interessant verhaal hier over het zien met je hersenen. Zou de 'echte wereld' ook een soort van droomwereld zijn, waarin je 'lucide' zou kunnen worden? Of in ieder geval in lichte mate? Telekinese bijvoorbeeld (ik geloof er wel in), zou dit iets hiermee te maken hebben? Of is dit te ver gezocht?
  zondag 26 juni 2005 @ 20:08:30 #184
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28254898
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 14:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik heb twee technieken gelezen. De eerste techniek is 'spinning'. Je moet dan heel hard rond gaan draaien om je eigen as en zo je die nieuwe omgeving voorstellen. Als je dan tot stilstand komt, ben je in die omgeving.
Dat is toch geen dromen, dat is gewoon fantaseren.
  maandag 27 juni 2005 @ 01:02:05 #185
51748 H4ze
wait...what?
pi_28261343
Ja eindelijk is ééntje gehad!!! Ook al was ie maar heel kort... Het gebeurde ook pas op 't einde van een reeks aan dromen. Moeilijk uit te leggen, maar gedachtes sprongen over van de een naar de andere, er klopte iets niet (ik weet echt niet meer wat), en toen schoot er ineens door m'n hoofd dat 't een droom was. Ik werd extreem blij in die droom, omdat ik 't eindelijk doorhad dat 't allemaal gewoon niet klopte. Eerste wat ik tegen mezelf zei: "ik ga nu vliegen!". Lukte ook nog. Hierna was ik direct wakker, naar m'n gevoel omdat ik TE enthousiast was. Volgende keer maar iets subtieler proberen te vliegen
*BURP*
  maandag 27 juni 2005 @ 18:21:11 #186
51748 H4ze
wait...what?
pi_28279812
Damn, vannacht had ik er weer een lucide droom Gaat goed zo. Wel heel vaag weer allemaal...op een gegeven moment begon ik het bewustzijn in die droom steeds meer weg te vagen. En toen werd ik wakker...dacht ik dan. Want later ontwaakte ik pas echt Wel grappig though, ontwaken uit een lucide droom in een niet-lucide droom, en in die niet-lucide droom denken dat je echt wakker bent en dat je je die lucide droom wel gewoon nog voor je kan halen.
*BURP*
  zondag 3 juli 2005 @ 02:40:35 #187
34153 BrianMay
Het Genie
pi_28435622
Lang geleden dat ik er een gehad heb, de laatste tijden onthoud ik m'n dromen weer slecht jammer genoeg
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zondag 3 juli 2005 @ 02:55:22 #188
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28435930
Ik las Lucille dromen. Ook die heb ik nooit gehad.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:16:39 #189
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28438932
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:28 schreef Xrenity het volgende:
Zou de 'echte wereld' ook een soort van droomwereld zijn, waarin je 'lucide' zou kunnen worden?
The Matrix?
pi_28665877
Ik heb vaak last van false awakenings (dat je 'wakker' wordt, maar dan in je droomt). Dan ben ik heel bewust, maar merk nooit dat ik droom Meestal sta ik op, en ga ik achter m'n pc zitten. Die pc doet het dan weer eens heel raar enz. Ook gebeuren er vaak van die rare dingen die nooit kunnen. Toch ben ik nog zo stom om niet te merken dat ik dan droom
pi_28666340
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 23:29 schreef DarkGangster het volgende:
Ik heb vaak last van false awakenings (dat je 'wakker' wordt, maar dan in je droomt). Dan ben ik heel bewust, maar merk nooit dat ik droom Meestal sta ik op, en ga ik achter m'n pc zitten. Die pc doet het dan weer eens heel raar enz. Ook gebeuren er vaak van die rare dingen die nooit kunnen. Toch ben ik nog zo stom om niet te merken dat ik dan droom
Zoiets had ik vannacht/vanmorgen ook. Had de hele nacht, tot een uur of 5, doorgewerkt en ging pas om half 6 pitten. Voor ik ging pitten zat ik heel even te fok!ken om wat uit mijn werk te raken.
In mijn dromen bleef ik fokken. Ik droomde dat ik wakker werd en de droom van me afschudde en weer ging fokken en weer werd ik "wakker" en weer zag ik mijn computerscherm en fokte ik door. Het hield niet op.... echt..... ik moet ontfokken. Dit was niet leuk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29362762
Holy Hell !

Ik wist dat het fenomeen bestond maar had me er niet echt in verdiept, ik hoopte stiekem wel elke avond dat ik het zou kunnen, maar het was me nog nooit gelukt. Tot gisteravond!

Ik droom altijd redelijk bizar maar weet iedere morgen tot in de diepste details mn dromen na te vertellen, vandaar dat ik wist dat ik 'makkelijker' lucide kon dromen. Maargoed gisternacht is t me gelukt. Ik stond in mn droom te overwegen wat ik zou gaan doen echt de meest idiote ideeen schoten langs maar op het laatst besloot ik maar om het bij backflips te houden Ik heb dus mn hele droom backflips van auto's, gebouwen, muurtjes ed. liggen doen. Ik kan irl niet eens een koprol laat staan een backflip Maar het was echt een hele vette ervaring.

Vanacht probeerde ik het weer, ook toen een bizarre droom ( mn vader had iemand neergeschoten en ik moest m verdedigen in de rechtzaal ( Ik doe studie Bouwkunde ), maar het is me niet gelukt om erachter te komen dat dit eigenlijk te bizar voor woorden was.

Misschien vanavond meer geluk
pi_29568523
Pogingen tot lucide dromen mislukken vaak. Maar een paar weken geleden droomde ik dat ik een speciaal horloge kreeg. Dat horloge had een functie die je kon gebruiken voor lucide dromen. Ik dacht dus in een droom aan het lucide worden in een droom. Ik sliep verder, niet lucide geweest maar wel een beetje dichtbij.

Een week geleden wist ik dat ik droomde maar had geen zin lucide te worden. Het schoot erg op.

En eindelijk, eergister ofzo (alles is op vakantie anders had ik alles wel gepost enzo) droomde ik dat ik vanalles maar ook dat ik mn broek vergeten was aan te doen (ja ik weet het ik heb rare dromen). Een droom verder of later in de nacht ofzo, kweenie meer precies, had ik wel een broek aan, zoals gewoonlijk.
Toen werd ik lucide. En het beseffen dat je droomt is echt HEEL cool. Ik keek naar mijn handen, gebeurde niks, ik pakte mijn mobiel om te kijken of hij het wel deed (apparaten werken niet zoals ze moeten in je dromen), die deed het gewoon. Toen sprong ik.... en ik vloog. Ben toen 75% uit eigen wil gaan rond vliegen en toen bij mijn ouders aan een tafel gaan zitten en wakker geworden in mijn te harde bed in Tjechie. Leuke vakantiegebeurtenis.

Langdradig ik weet het sorry het spijt me, gaan jullie me nu slaan?

Suc6 nog SuperFruitig
Hallo
pi_29571942
Wat ik zelf regelmatig heb is dat ik het GEVOEL heb dat ik mijn eigen gedachten en de woorden die ik spreek bepaal. Ik ben dan niet echt lucide in de zin van dat ik weet dat ik droom, maar ik beheers mijzelf wel. Of misschien dènk ik dat maar en is het eigenlijk een geleefde droom die mij doet geloven dat ik het zelf doe. Ik doe geen gekke dingen in die droom door te gaan vliegen ofzo, zoals ik al zei, ik besef niet dat ik droom, maar binnen het kader van datgene wat er gebeurt doe ik mijn eigen ding gevoelsmatig.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik in een huiskamer zat bij de ouders van een vriend van mij. Hij was er zelf niet. En zijn moeder zat wat dom tegen mij aan te lullen en ik weet nog dat ik echt in die droom nadacht en op basis van die gedachten dingen zei tegen haar en antwoorden gaf.
pi_29800166
Lucide dromen..vreselijk interessant. In het weekend slaap ik vaak extra lang uit omdat ik 's ochtends nadat ik al een keer ben wakker geworden de vreemdste (en vaak lucide) dromen heb.
In mijn lucide dromen vlieg ik eigenlijk nooit (vroeger wel), maar probeer altijd mensen 'op te roepen'. Meestal werkt dat het beste met mensen waarvan ik het gezicht gedetailleerd ken en voor de geest kan halen, vrienden, familie, maar soms ook wel eens bekende mensen.
Zo droomde ik ooit eens dat ik in mijn oude bassisschool was en een lokaal binnenliep. Ik merkte dat ik lucide droomde en besloot dat ik Kurt Cobain wel eens wilde zien (ja sorry). Ik deed mijn ogen dicht en weer open, en daar zat hij, met z'n rug naar me toe. Ik kon duidelijk zien dat hij het was, maar toen ik naar hem toeliep draaide hij zijn hoofd om en was het ineens een meisje
Toch erg grappig hoe je hoofd spelletjes met je kan spelen.
Gelukkig lukt het ook heel vaak wel en kan ik mensen 'zien' en spreken die ik normaal nooit zie of zal zien.

Het engste wat ik ooit heb meegemaakt was dat ik uit mijn bed viel 's nachts na een droom over een ontvoering. Ik droomde (niet lucide) dat ik ontvoerd was en door een luik in een soort donkere kelder werd gegooid. Op het moment dat ik in mijn droom de grond raakte, viel ik uit bed en werd ik half wakker. Dat wil zeggen, mijn geest sliep nog maar mijn lichaam functioneerde wel helemaal normaal.
Je kunt je voorstellen dat ik het doodeng vond, het was midden in de nacht, geen streepje licht en ik lag op de grond in een kelder(dat dácht ik). Ik begon m'n omgeving af te tasten en voelde wel een bed maar had niet door dat dat míjn bed was. Ik was helemaal in paniek en wist niet wat ik moest doen. Ineens ging zag ik het licht in de gang aangaan en hoorde gestommel. Ik dacht serieus dat mijn ontvoerder eraan zou komen.. (achteraf was het gewoon mijn vader die naar de wc ging) Ik begon over de grond naar het licht te kruipen en heb toen toch op een of andere manier naar een lichtknopje gezocht. Op het moment dat het licht aanging was ik ineens klaarwakker, nog steeds hevig trillend. Ik heb de hele nacht niet meer durven te slapen, maar vond het achteraf toch wel een bijzondere ervaring

Oke als laatste een vraag, hebben jullie wel eens meegemaakt dat je 's ochtends vaak niet meer uit je droom kunt komen? Ik heb heel vaak gehad dat ik een nare droom had en graag wakker wilde worden.( ik kon op dat moment de vervelende droom niet omzetten in een leuke droom op een of andere manier)
Ik werd keer op keer 'wakker' maar telkens als ik opstond en naar de spiegel liep zag ik mijn spiegelbeeld helemaal naar en vervormd en als ik een boek pakte klopten de letters niet. Dan kneep ik m'n ogen weer heel hard dicht en probeerde het opnieuw. Uiteindelijk werd ik dan toch met een schok wakker, vaak badend in het zweet. Hebben jullie dit wel eens gehad? Hoe proberen jullie uit een droom te komen?

Oke genoeg, ik ga maar eens slapen
pi_29833354
Millabelle, dat heb ik ook. Als ik 's ochtends vroeg genoeg wakker word om weer te kunnen slapen, dan droom ik in die korte periode tot aan de volgende keer wakker worden veel intenser. Zoals vanochtend ook. Het gekke is, ik ben nog nooit lucide geweest, ik ga altijd op in het verhaal, maar ik heb wel regelmatig (en vooral bij die ochtenddromen zoals vanochtend ook weer), dat ik mijn eigen keuzes maak daarin. Ik ervaar dan ook dat ik echt voor mijzelf denk en de dingen zeg die ik wil zeggen en de keuzes maak om bepaalde wegen in te slaan.
pi_29837161
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:05 schreef FuifDuif het volgende:Ik ervaar dan ook dat ik echt voor mijzelf denk en de dingen zeg die ik wil zeggen en de keuzes maak om bepaalde wegen in te slaan.
Maar dit is toch eigenlijk al lucide dromen? Je bent je er bewust van dat je droomt en kunt zelf dingen toevoegen en/of sturen. Dit is toch lucide?
pi_29837232
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:39 schreef Millabelle het volgende:

[..]

Maar dit is toch eigenlijk al lucide dromen? Je bent je er bewust van dat je droomt en kunt zelf dingen toevoegen en/of sturen. Dit is toch lucide?
Ja, maar ik ben mij er dus NIET bewust van dat ik droom . Het is een andere wereld waarin ik leef en het ook normaal vind dat ik erin leef. Ik heb dus daarin niet het gevoel dat het nep is... een droom dus. Ik leef als het ware in die wereld zoals ik ook leef op dit moment. Ik denk na over wat ik ga doen en zeggen en doe of zeg het dan.
pi_29837717
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben mij er dus NIET bewust van dat ik droom . Het is een andere wereld waarin ik leef en het ook normaal vind dat ik erin leef. Ik heb dus daarin niet het gevoel dat het nep is... een droom dus. Ik leef als het ware in die wereld zoals ik ook leef op dit moment. Ik denk na over wat ik ga doen en zeggen en doe of zeg het dan.
Ahh ik snap hem
Dan zou ik zeggen: ga een tijdje dromen opschrijven want je bent al op de goede weg om helemaal lucide te dromen.
pi_29838792
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:58 schreef Millabelle het volgende:

[..]

Ahh ik snap hem
Dan zou ik zeggen: ga een tijdje dromen opschrijven want je bent al op de goede weg om helemaal lucide te dromen.
Daar ben ik toevallig afgelopen week mee begonnen . Ik hoop dat het lukt, lijkt me geweldig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')