abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25980750
Ik heb me hier een jaar of twee geleden heel erg mee bezig gehouden, toen werd ik me ook al wat meer bewuster, ook met vliegdromen. Die zijn geweldig .
Vaak had ik wel dat ik snel wakker werd als ik me ervan bewust werd dat ik droomde. Of dat ik in een droom aan het bedenken was dat ik weer eens op moest letten of ik misschien aan het dromen was.
De laatste tijd heb ik weer wat meer realistische en heldere, maar tegelijk ook bizarre dromen. Vandaag weer begonnen met opschrijven, en als ik er dan over nadenk, dan ontdek ik ook gelijk weer veel meer in die droom dan ik in eerste instantie zou denken.

Ik ben er overigens ook van overtuigd dat dromen heel erg belangrijk zijn, maar dat de meeste van ons er gewoon geen of niet genoeg waarde aan hechten om ze serieus te nemen of om erover na te denken.
Of we zouden het wel willen, maar we hebben er gewoon simpelweg een te druk leven, of nemen er geen tijd voor, niet om dromen op te schrijven en niet om erover na te denken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25984955
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef ICTservice het volgende:
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.html

Erg interessant onderwerp....ik ga het zeker proberen
Children of the night. What music they make.
pi_26001693
Even een vraag van Xalon00bis: Hoe kan ik lucide dromen?

Ik heb het 1 x meegemaakt, ik was gewoon rond mijn huis, ALLES precies hetzelfde, maar ik kon door de buurt heen zappen
Dus ik blij overal heen zappen, ik sta binnen bij mij in huis en schrik ineens keihard wakker

Later dacht ik ineens: WTF heb ik nou weer gedroomd, kan toch nooit?

Hoe krijg ik dat voor elkaar
Tis wel keicool, ik wil het graag leren
pi_26001940
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
pi_26023084
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:01 schreef Xalopalyps het volgende:
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
Een heleboel sites!

pi_26024940
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:12 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een heleboel sites!

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Lambo of Rekt
pi_26025041
Ik heb vannacht lucide gedroomd was wel cool, ik was op een een of ander grasveld, een 1 of ander feest, best vaag, maar was echt keicool, allemaal dingens uitgehaald

Hoe droomde ik het?
Voordat ik in slaap viel heb ik een tijd aan lucide dromen liggen denken en me proberen wakker te houden terwijl ik in slaap viel, zodat ik nog bewust was, maar wle droomde, en het werkte
pi_26025888
Bikkel!

De laatste keren vergeet ik mn dromen

Da;s wel jammer
pi_26032495
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Who knew?
pi_26032777
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:39 schreef washandje het volgende:
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
Je moet het niet forceren.. maar gewoon rustig proberen.. het gebeurd vast wel een keer..
In principe heb je het volgens mij altijd, maar vergeet je het altijd weer..

Maar teminste ik had gisater ook maar geluk dat het me ineens lukte.. hopelijk vannacht weer!
pi_26044429
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Waarom gebruik jij altijd die smiley
Waarom niet?

donderdag 7 april 2005 @ 13:11:29 #162
51748 H4ze
wait...what?
pi_26045923
Ja lucide dromen..cool Ik ben nu op het punt dat ik elke dag, als ik wakker word, m'n droom kan herinneren. Vorige week was 't geloof ik bijna gelukt. Ik voelde mezelf wegzakken, en m'n bewustzijn zakte mee. Maar op een gegeven moment schrok ik toch weer wakker.

Ik heb trouwens een Lucid Dreaming cd gedownload. Das best grappig, verhaaltjes van mensen die lucide dromen enzo
*BURP*
  donderdag 7 april 2005 @ 13:58:28 #163
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047031
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Wish yo'momma was this smart.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:04:33 #164
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_26047190
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Wish yo'momma was this smart.
pi_26048796
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
freaky
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_26050846
Ik slaap altijd op mn rug.

Wel vervelend is dat ik altijd na minstens een half uur slaap nadat ik in bed lig.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:12:09 #167
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26060247
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Koekjesbeest het volgende:
toevoeging Ik had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen. Het is best raar, maar ik kan dan hoog springen en zweven (weinig zwaartekracht), maar echt vliegen is me maar een paar keer gelukt
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26072450
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef Siriusje het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen.
Ik wel.

pi_26073846
Het zijn teveel posts om ze door te lezen, ik weet dan ook niet precies wat lucide dromen inhoudt, maar wat ik vroeger had (toen ik ~8 jaar was).
Ik had steeds een terugkomende droom, steeds hetzelfde, en in mijn droom wist ik gewoon van 'Pff, ik ben alweer aan het dromen'.

Hoe komt dit en hoe noemen ze het ? Steeds dezelfde terugkomende dromen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_26076137
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26076376
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:11 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
pi_26076611
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
als ik echt 100% lucide word, lost mijn hele dream scenery op ....en zweef ik een een zwart niets..."the void"

vanuit hier kan ik me ergens materialiseren meestal door naar mijn handen te staren
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_26078811
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

wow cool man. Ik ga nog maar wat oefenen dan.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:15:23 #174
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_26082583
quote:
Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
En vaak besef je juist niet dat je dan alles kunt. Dat heb ik ook bij vliegen, wat me niet altijd lukt, omdat ik nog altijd het idee heb dat er een soort zwaartekracht is. Je moet jezelf er voor 100% van kunnen overtuigen dat je alles kunt doen wat je wilt en de kans dat het dan lukt is een stuk groter
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_26092799
Vannacht vaag gedroomd. Ik droom dat ik aan't skaten was (iets wat ik al heel lang niet meer gedaan heb). Op een gegeven moment had ik er geen zin meer in en dacht ik eraan om wakker te worden. Maar op dat moment realiseerde ik me dat ik ook kon proberen om lucide te worden. Alles werd zwart, ik hoorde alleen nog het geluid van het skaten. Uiteindelijk bleef ik toch dromen, maar ik kon alleen kijken, niets zelf doen. Hierna droomde ik nog dat ik 'wakker werd'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')