http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/1/index.htmlquote:Op zondag 3 april 2005 12:39 schreef ICTservice het volgende:
Ik heb me zeker 2 jaar aangemeld om de topics op fok! over dit onderwerp![]()
Ik ga zeker weer proberen lucide te worden, want mijn interesse is nu heel lang opgehouden, dus voorlopig ben ik weer actief hier![]()
Wie weet die site ookalweer van dat lucide dromen leren? [iets met xx4all ofzo]
Een heleboel sites!quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:01 schreef Xalopalyps het volgende:
Sorry ik zie hierboven al een link, maar zijn er nog meer aanraders?
Je moet het niet forceren.. maar gewoon rustig proberen.. het gebeurd vast wel een keer..quote:Op woensdag 6 april 2005 20:39 schreef washandje het volgende:
-nvm-
Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, nooit echt gelukt
freakyquote:Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen. Het is best raar, maar ik kan dan hoog springen en zweven (weinig zwaartekracht), maar echt vliegen is me maar een paar keer geluktquote:Op donderdag 7 april 2005 14:04 schreef Koekjesbeest het volgende:
toevoegingIk had een droom waarin ik een spel deed waarmee je over zo'n soort mat moest rennen die op t water ligt, en ik viel er naast en toen gingen vrienden (in die droom waren het vrienden, maar ik ken ze eigenlijk niet) me uitlachen, wilden mijn telefoon en kleding pikken. Toen ging ik wegrennen en kwam in een kamer, bij een deurpost zonder deur. Ik besefte me hier dat ik aan het dromen was, en bedacht me wat voor gave dingen ik kon doen. Ik ging door de opening heen en ik stond op een open veld, met een heuveltje en bomen aan de linkerkant. Ik wilde een stukje rennen, en dat ging zo makkelijk! Ik ging onwijs snel, en het voelde alsof het geen moeite koste. Het ging steeds lichter, en ik zag dat ik in de lucht hing. Helaas werd ik wakker voordat ik echt kon vliegen..
Er ging trouwens nog wat vooraf aan dat waterspel, iets op een heuveltje ook maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas.
Ik wel.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:12 schreef Siriusje het volgende:
[..]
Zodra je merkt dat je lucide bent kun je niet opeens heel gemakkelijk vliegen.
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:11 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat je tijdens een droom opeens denk 'ik wil nu wakker worden', en je wordt dan ook wakker, is dat al lucide dromen? Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
als ik echt 100% lucide word, lost mijn hele dream scenery op ....en zweef ik een een zwart niets..."the void"quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
wow cool man. Ik ga nog maar wat oefenen dan.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:20 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Als je beseft dat je aan het dromen bent, ben je lucide aan het dromen. Maar je zegt dat je niet zelf kan bepalen wat je kan doen, dan is je lucide niveau wat lager. Maar je bent sowieso lucide aan het dromen.
En vaak besef je juist niet dat je dan alles kunt. Dat heb ik ook bij vliegen, wat me niet altijd lukt, omdat ik nog altijd het idee heb dat er een soort zwaartekracht is. Je moet jezelf er voor 100% van kunnen overtuigen dat je alles kunt doen wat je wilt en de kans dat het dan lukt is een stuk groterquote:Dat heb ik namelijk al vaak zat meegemaakt, maar ik kan niet zelf bepalen wat ik doe in die droom, alleen wakker worden als ik dat wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |