abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29891948
Het is een paar keer voorgekomen dat ik lucide heb gedroomd. Na een paar jaar niets heb ik een paar weken geleden er weer eentje gehad. Ik merkte wel dat ik een check nodig had om het te beseffen, heel toevallig was het een bekende omgeving voor mij die niet 'klopte' dus ik wist dat ik droomde. Bepaalde personen oproepen was geen probleem, hoewel sommige acties niet lukte. Het was wel een erg korte droom, het leek net of ik tussen het bewustzijn en het onbewustzijn zat op het laatst.
pi_29926375
Ik heb het hele topic nog niet gelezen (ga ik in het weekend doen )maar wat ik me afvraag is, als je lucide kunt dromen, krijg je dan niet minder nachtrust?
Nouja, hoe moet ik het uitleggen, als je dan 's morgens wakker wordt, ben je dan wel goed uitgerust? Ben je niet meer moe ofzo?
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:09:22 #203
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_30079008
Damn ik heb op vakantie een 'lucide' droom gehad, ongelofelijk gewoon. Gaat misschien een lang verhaal worden, maar mensen die geïnteresseerd zijn zullen het ongetwijfeld fascinerend vinden.

Zondag ben ik teruggekomen van een vakantie met vrienden in Marmaris, Turkije. Op een dag was er bij ons in het appartement daar een turkse avond, waar we gezellig met 3 meisjes zitten te ouwehoeren. Eentje daarvan vindt mij blijkbaar wel leuk, wat voor onweer in mijn hoofd zorgt omdat ik thuis al een tijdje meer dan leuk omga met een oud-studiegenootje, dat mijn vrienden overigens nog nooit gezien hebben. Helaas gaan de 3 meisjes vroeg slapen, omdat ze morgenavond naar huis zullen vertrekken. Ze zullen daarom hun koffers rond 12 uur bij ons in de kamer zetten, ik zeg dat ze maar gewoon op de deur moeten kloppen. Wij blijven nog even zitten, en hebben het op een bepaald moment over 'het gevaar van natte dromen'. (Ja, ik ga me ook nog redelijk belachelijk maken in deze droom ) Daarop brengt een vriend het onderwerp opeens op de lucide dromen waar ik wel eens over verteld heb. Ik leg vervolgens uit wat het precies is, hoe je het kunt opwekken, wat er zo mooi aan is, etc. Vrij uitgebreid allemaal, ik vertel ook over mijn eigen (enige) lucide droom, die tot stand kwam doordat er gewoon té veel wazige dingen gebeurden. Daarna gaan we weer ergens anders over verder, totdat we ons laatste biertje opdrinken en naar bed gaan. O.a. doordat ik verbrand ben heb ik het zwaar om in slaap te komen. Na een vermoeiende nacht word ik op een bepaald moment wakker met het idee dat het laat is en die meisjes al snel voor de deur kunnen staan. Het blijkt echter pas 7 uur te zijn dus ik slaap nog maar even verder. Tot zover de inleiding op de droom die echt naadloos hierop ingaat.

Een spectaculaire droom volgt, waarin praktisch mijn hele kennissenkring voorkomt. Interessant wordt het echter pas als ik op een lange (bestaande) weg naar huis loop. Opeens roept iemand dat er iemand onwel aan het worden is. Een vage kennis van mij die er toevallig is reageert alert en springt over het hek maar zijn actie haalt verder weinig uit. Er hebben zich inmiddels de nodige mensen verzameld maar niemand naar voren om de man te helpen/reanimeren. Een vriend van mij stapt uit armoede maar naar voren en probeert de man op een belachelijke manier te helpen. Vervolgens stapt er wél iemand die bekwaam lijkt uit de kring en pakt de man op ogenschijnlijk professionele wijze vast. Het gezicht van de man loopt echter rood aan, wordt vervolgens spierwit, en opeens verandert zijn hoofd in de meest uiteenlopende duivelse gezichten, achter elkaar door. Dit kan niet goed zijn, denk ik bij mezelf. Vervolgens werpt een omstander zich de straat op, zakt in het asfalt en wordt net wel net niet overreden door een auto. Tering, dat is wel heel erg wazig, denk ik bij mezelf.
Ik besluit door te lopen en zie in de verte een wielrenner naderen. Nou, benieuwd of daar ook iets vaags mee gaat gebeuren. En jawel hoor, vlak voordat hij bij me is verandert hij van vorm en kleur en al. Jezus, ik ben gewoon aan het dromen, bedenk ik me. Ik loop door en verbaas me erover hoe toevallig het is dat ik juist nu zo'n vage droom aan het hebben ben., gezien onze gesprekken bij die turkse avond. Of eigenlijk hoe níet toevallig het juist is. Ik moet echter nog een behoorlijk eind lopen en de volgende typische droom-wazigheid (die ik me niet meer kan herinneren) dient zich alweer aan. Vervelend dat ik in een echte real-time droom ben beland en niet in eentje die vaak tijdsprongen maakt. Met al die wazigheid gaat het namelijk allemaal wel erg lang duren. Ik besluit daarom maar om te gaan rennen. Zo kom ik o.a. langs een bekend station, waarbij ik de omgeving onderzoek op details die mijn droom zomaar zelf heeft ingevuld (ik test de kracht van mijn droomfantasie dus). Ik kan er geen ontdekken. Vervolgens ren ik door een aantal straatjes waarbij ik onderzoek hoe scherpt mijn zicht eigenlijk is. In een droom schijn je namelijk tot op detailniveau scherp te kunnen zien, en dat is ook zo. Het levert een aantal schitterende plaatjes op, waarna ik uiteindelijk (met een tijdsprong volgens mij) de kamer bereik waar ik naar toe ging.

Dan blijkt het volgende aan de hand. De kamer zit vol met vrienden en semi-vrienden van mij, met hun vriendin - of iemand met de potentie daartoe - erbij. Er is blijkbaar een feestje georganiseerd, en de weinige kleding, geile bewegingen en blikken duiden erop dat het een spannend feestje gaat worden. Goed, daar heb ik wel zin in uiteraard. Voor mij is het bewuste vakantie-meisje uitgenodigd, erg leuk en erg gezellig, en er staat duidelijk wat te gebeuren. Dan opeens besef ik, fuk ik ga hier gewoon een lucide natte droom krijgen! En zometeen staan In Real Life die drie meisjes hier voor de deur! Hoe voor lul zou dat zijn! Ik moet wakker worden. Kut!
Ik besef dat ik op dit moment gewoon gevangen zit in mijn droom. En deze duurt al ontzettend lang dus die meisjes kunnen echt elk moment voor de deur staan, en wie weet hoe ik er dan bij lig.

Maar de situatie blijkt nog niet complex genoeg te zijn. Plotseling staat het meisje voor m'n neus waar ik zo close mee ben de laatste tijd, het oud-studiegenootje. Mijn vrienden staan er lachend bij, zij flikken me dit! Echt zo'n naaistreek die je vrienden je in een droom kunnen leveren. Het grappige is dat het meisje er helemaal niet uitziet als in het echt. 'Logisch', want mijn vrienden hebben haar nog nooit gezien, en zij zijn degenen die haar in mijn droom hebben uitgenodigd! Ze kust me liefdevol op de mond, waarop even later het vakantiemeisje hetzelfde doet. Ze weten van elkaars bestaan, er is volop spanning. Damn, wat een situatie, niks voor mij. Ik wil alleen maar wakker worden. Nu helemaal. En snel! Maar hoe?!
Een goede vriend van mij, iemand die me dit soort geintjes niet zou flikken, gaat opeens de kamer verlaten. En daarmee dus ook mijn droom. Ik zie mogelijkheden! Ik ren richting de deur, open hem en zie hem een stukje verder op straat lopen. '<Naam>! Help me alsjeblieft, doe ff iets op me wakker te krijgen!' Hij draait zich om en knikt begrijpend, maar laat verder niet zien of hij ook iets gaat doen. Ik acht de kans klein dat hij me kan helpen.
Ik begeefme weer terug naar binnen, tussen mijn twee vuren. Damn wat een probleem, hoe kom ik in godsnaam uit die droom. Maar als ik droom, waarom doe ik dan niet zelf eens iets belachelijks, bedenk ik me. Laat ik eens iets onverwachts doen. Meteen ram ik een aantal keer keihard met mijn kop op tafel, zo hard mogelijk. Pijn is er toch niet bij. Helaas helpt het ook geen ene flikker.
Ik zie het echt totaal niet meer zitten. Wat voel ik me ongelofelijk machteloos, compleet gevangen in mijn eigen droomwereld. 'Ik weet al hoe dit gaat eindigen' zeg ik hardop. 'Op een bepaald moment wordt er hier op de deur geklopt, en dan word ik wakker en blijkt dat in het echt die drie meisjes op onze kamerdeur staan te kloppen.' Ik sta op en loop richting deur. 'Kom laten we het ook maar gewoon doen dan, zijn we er vanaf.' 'Nee nee nee, nog niet!', roepen mijn vrienden opeens verschrikt. 'Ok, het zal wel, dan niet', reageer ik. 'Dan gaan we wel weer terug naar de oude situatie.' Terwijl ik dat zeg loop ik achterwaarts terug richting tafel, en maak daarbij van die typische terugspoelgeluidjes.

Op dat moment fok ik blijkbaar mijn droom op. Het terugspoelen, dat kan hij niet. Het gaat de kracht van mijn droomfantasie teboven. Het begint te draaien voor mijn ogen, flarden van de kamer wisselen zich af met de slaapkamer waarin ik lig te slapen. Ik knipper hevig en jawel, ik ben wakker. Opgelucht, oh zo ongelofelijk opgelucht. Ik check m'n onderbox, en leun vervolgens over mijn bed heen om te kijken hoe laat het is. 10 over 9, nog alle tijd om dit helemaal op te schrijven.

Want damn, hoe fucked op is dit?!?!
pi_30348139
Ik heb laatst ook iets gelezen over het 'meenemen' van andere mensen in je lucide dromen.
En dat de betreffende persoon dat dus ook echt droomt of ervaart zeg maar.
Wel eens van gehoord of zelf misschien ervaren?
pi_32574628
Ik vind dat ik recht heb op een tvp. Daar ik dit topic heb geopend
pi_32574958
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:24 schreef James_lover het volgende:
Ik heb laatst ook iets gelezen over het 'meenemen' van andere mensen in je lucide dromen.
En dat de betreffende persoon dat dus ook echt droomt of ervaart zeg maar.
Wel eens van gehoord of zelf misschien ervaren?
Iets te veel Nightmare On Elmstreet 3 en 4 gekeken denk ik ?
pi_32575821
Ik heb gehoord dat het vaak voor komt dat partners over hetzelfde dromen. Schijnt iets te maken hebben met de hersengolven die hersenen tijdens het slapen uitzenden. En aangezien je tijdens slapen dicht bij elkaar ligt..
pi_32575878
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef NiekL het volgende:
Ik heb gehoord dat het vaak voor komt dat partners over hetzelfde dromen. Schijnt iets te maken hebben met de hersengolven die hersenen tijdens het slapen uitzenden. En aangezien je tijdens slapen dicht bij elkaar ligt..
Mmm, lijkt mij een beetje vergezocht
pi_32577662
dat had ik vroeger weleens, als het een enge droom was dan probeerde ik wakker te worden, als ik iets zag dat niet realistisch overkwam.
ik probeerde dan altijd te bewegen of uit het bed te rollen of mn ogen heel wijd te openen, en als het een leuke droom was vanalles uitproberen dan dacht ik zo van: ik droom dus ik kan vliegen en ik vloog, heel vreemd was dat

nu lukt dat me nooit meer, onthoud mn dromen ook bijna nooit meer
pi_32579863
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:27 schreef NiekL het volgende:
Misschien toeval maar mijn vriendin en ik dromen vaak over het zelfde iets, al wonen we allebei aan de andere kant van de stad.
pi_32586201
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef Koekjesbeest het volgende:
Mijn vreemdste lucide droom was nog wel, toen ik pas een jaartje of 7 was. Ik weet hem nog precies! Ik werd ontvoerd door een man en vrouw, die me levend wilden begraven. Ik lag in de achterbak van een lijkenwagen. Ik riep heel hard: Ik word nu wakker! Ik word nu wakker! en de man zei daarop: Haha! het lukt je lekker toch niet, je gaat eraan!
Ik had vaker nachtmerries en die waren vaak lucide. Ik was dan opgesloten in een 'wereld' en had geen flauw idee hoe ik er weg moest komen, en ik werd bijna altijd achtervolgd. Toen ontdekte ik na een tijdje dat als ik dus tegen mezelf zei dat ik wakker werd, ik ook wakker werd. Toch vond ik die droom heeeeel erg eng en bizar, en sliep nachten daarna slecht..
That's pretty deep als je 7 jaar oud bent! Ik droom vrij vaak bewust (lucide), maar dan vind ik het meestal meteen nutteloos omdat je dan dus beseft dat alles wat je ziet nep is. Na een beetje concentratie probeer ik dan meestal maar wakker te worden. Het grappige is dat als ik dan wakker wordt en op de klok kijk, vaak kan zien hoe veel je kan dromen in korte tijd (omdat ik dan meestal exact weet wat ik gedroomd had), in je droom lijken je hersens veel sneller te werken.

Ik heb meestal de bewuste dromen als ik net ga slapen en dus weet hoe laat het was (ik val vrijwel altijd meteen in slaap). Het is ook jammer dat ondanks dat ik weet dat ik droom, vrij weinig controle heb over de droom. Het is net of m'n onderbewustzijn een film speelt die mijn bewustzijn verplicht moet beleven ook al moet ik er soms om lachen omdat ik weet dat ik het zelf verzin.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_33429930
Ik kan veel van mijn droomwerelden tot in de puntjes beschrijven, en er zijn ook plaatsen die vaker terugkomen. Zo ook een droomversie van de plaats waar ik woon, waar ik zo onderhand de weg in ken. Het vreemde is dat ik toch altijd de normale weg probeer en het nooit uitkomt ... het gaat meestal op een manier dat ik een straat in loop, en dat die dan veranderd, maar dat ik dat als normaal accepteer.
pi_33433120
Ik heb de laatste tijd behoorlijk heldere dromen, maar tot een lucide stadium is het nog niet gekomen.
pi_33469733
Jaaa ik had een FA (False Awakening). Ik kroop mijn bed uit en deed het licht aan. Het licht deed het niet dus ik drukte nog een keer op het knopje. De lamp begon in flauw te schijnen. Toen dacht ik: heeee, ik slaap.
Dus ik ben het raam uit gevlogen en mijn wijk verandert in een snelweg en daarna een stad, met de bedoeling daar rond te lopen. Toen werd ik wakker. Beetje te kort eigenlijk
Hallo
pi_33470124
Wat het met mij altijd is..ALS ik lucide droom denk ik toch maar aan 1 ding: seks, vind het zo lekker om lucide klaar te komen, dus ik stuur het daar altijd op aan.
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_33471243
Ik heb wel eens dromen waarin ik bijvoorbeeld denk van "laat ik dit eens doen" of "laat ik daar eens heeng aan". Ook denk ik soms wel eens "nu moet ik wakker worden", dus blijkbaar weet ik dan dat ik droom, maar er gaat dan geen lichtje branden dat ik echt droom en dat wat ik meemaak nep is en ik het in principe kan sturen. Behalve die voorbeelden uit de eerste zin, lukt het me nog niet echt omgevingen te veranderen of dingen gedaan te krijgen. Die knop moet omgeschakeld worden, beseffen dat dit een droom is en dat ik het zou kunnen aanpassen omdat het toch nep is en het míjn droom is.
Er zijn wel van die oefeningen, maar tot nu toe hebben die dus nog niet echt gewerkt.
Iemand nog (werkende) tips?
pi_33972160
Ik onthoud mijn dromen de laatste tijd veel beter. Ik werd daarstraks om 11 uur wakker, en toen ben ik om 10 over 11 ofzo weer een kwartier in slaap gevallen. En in dat kwartier heb ik maarliefst 4 dromen gehad en onthouden
pi_33972785
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 22:09 schreef Jiggle het volgende:
Damn ik heb op vakantie een 'lucide' droom gehad, ongelofelijk gewoon. Gaat misschien een lang verhaal worden, maar mensen die geïnteresseerd zijn zullen het ongetwijfeld fascinerend vinden.

Zondag ben ik teruggekomen van een vakantie met vrienden in Marmaris, Turkije. Op een dag was er bij ons in het appartement daar een turkse avond, waar we gezellig met 3 meisjes zitten te ouwehoeren. Eentje daarvan vindt mij blijkbaar wel leuk, wat voor onweer in mijn hoofd zorgt omdat ik thuis al een tijdje meer dan leuk omga met een oud-studiegenootje, dat mijn vrienden overigens nog nooit gezien hebben. Helaas gaan de 3 meisjes vroeg slapen, omdat ze morgenavond naar huis zullen vertrekken. Ze zullen daarom hun koffers rond 12 uur bij ons in de kamer zetten, ik zeg dat ze maar gewoon op de deur moeten kloppen. Wij blijven nog even zitten, en hebben het op een bepaald moment over 'het gevaar van natte dromen'. (Ja, ik ga me ook nog redelijk belachelijk maken in deze droom ) Daarop brengt een vriend het onderwerp opeens op de lucide dromen waar ik wel eens over verteld heb. Ik leg vervolgens uit wat het precies is, hoe je het kunt opwekken, wat er zo mooi aan is, etc. Vrij uitgebreid allemaal, ik vertel ook over mijn eigen (enige) lucide droom, die tot stand kwam doordat er gewoon té veel wazige dingen gebeurden. Daarna gaan we weer ergens anders over verder, totdat we ons laatste biertje opdrinken en naar bed gaan. O.a. doordat ik verbrand ben heb ik het zwaar om in slaap te komen. Na een vermoeiende nacht word ik op een bepaald moment wakker met het idee dat het laat is en die meisjes al snel voor de deur kunnen staan. Het blijkt echter pas 7 uur te zijn dus ik slaap nog maar even verder. Tot zover de inleiding op de droom die echt naadloos hierop ingaat.

Een spectaculaire droom volgt, waarin praktisch mijn hele kennissenkring voorkomt. Interessant wordt het echter pas als ik op een lange (bestaande) weg naar huis loop. Opeens roept iemand dat er iemand onwel aan het worden is. Een vage kennis van mij die er toevallig is reageert alert en springt over het hek maar zijn actie haalt verder weinig uit. Er hebben zich inmiddels de nodige mensen verzameld maar niemand naar voren om de man te helpen/reanimeren. Een vriend van mij stapt uit armoede maar naar voren en probeert de man op een belachelijke manier te helpen. Vervolgens stapt er wél iemand die bekwaam lijkt uit de kring en pakt de man op ogenschijnlijk professionele wijze vast. Het gezicht van de man loopt echter rood aan, wordt vervolgens spierwit, en opeens verandert zijn hoofd in de meest uiteenlopende duivelse gezichten, achter elkaar door. Dit kan niet goed zijn, denk ik bij mezelf. Vervolgens werpt een omstander zich de straat op, zakt in het asfalt en wordt net wel net niet overreden door een auto. Tering, dat is wel heel erg wazig, denk ik bij mezelf.
Ik besluit door te lopen en zie in de verte een wielrenner naderen. Nou, benieuwd of daar ook iets vaags mee gaat gebeuren. En jawel hoor, vlak voordat hij bij me is verandert hij van vorm en kleur en al. Jezus, ik ben gewoon aan het dromen, bedenk ik me. Ik loop door en verbaas me erover hoe toevallig het is dat ik juist nu zo'n vage droom aan het hebben ben., gezien onze gesprekken bij die turkse avond. Of eigenlijk hoe níet toevallig het juist is. Ik moet echter nog een behoorlijk eind lopen en de volgende typische droom-wazigheid (die ik me niet meer kan herinneren) dient zich alweer aan. Vervelend dat ik in een echte real-time droom ben beland en niet in eentje die vaak tijdsprongen maakt. Met al die wazigheid gaat het namelijk allemaal wel erg lang duren. Ik besluit daarom maar om te gaan rennen. Zo kom ik o.a. langs een bekend station, waarbij ik de omgeving onderzoek op details die mijn droom zomaar zelf heeft ingevuld (ik test de kracht van mijn droomfantasie dus). Ik kan er geen ontdekken. Vervolgens ren ik door een aantal straatjes waarbij ik onderzoek hoe scherpt mijn zicht eigenlijk is. In een droom schijn je namelijk tot op detailniveau scherp te kunnen zien, en dat is ook zo. Het levert een aantal schitterende plaatjes op, waarna ik uiteindelijk (met een tijdsprong volgens mij) de kamer bereik waar ik naar toe ging.

Dan blijkt het volgende aan de hand. De kamer zit vol met vrienden en semi-vrienden van mij, met hun vriendin - of iemand met de potentie daartoe - erbij. Er is blijkbaar een feestje georganiseerd, en de weinige kleding, geile bewegingen en blikken duiden erop dat het een spannend feestje gaat worden. Goed, daar heb ik wel zin in uiteraard. Voor mij is het bewuste vakantie-meisje uitgenodigd, erg leuk en erg gezellig, en er staat duidelijk wat te gebeuren. Dan opeens besef ik, fuk ik ga hier gewoon een lucide natte droom krijgen! En zometeen staan In Real Life die drie meisjes hier voor de deur! Hoe voor lul zou dat zijn! Ik moet wakker worden. Kut!
Ik besef dat ik op dit moment gewoon gevangen zit in mijn droom. En deze duurt al ontzettend lang dus die meisjes kunnen echt elk moment voor de deur staan, en wie weet hoe ik er dan bij lig.

Maar de situatie blijkt nog niet complex genoeg te zijn. Plotseling staat het meisje voor m'n neus waar ik zo close mee ben de laatste tijd, het oud-studiegenootje. Mijn vrienden staan er lachend bij, zij flikken me dit! Echt zo'n naaistreek die je vrienden je in een droom kunnen leveren. Het grappige is dat het meisje er helemaal niet uitziet als in het echt. 'Logisch', want mijn vrienden hebben haar nog nooit gezien, en zij zijn degenen die haar in mijn droom hebben uitgenodigd! Ze kust me liefdevol op de mond, waarop even later het vakantiemeisje hetzelfde doet. Ze weten van elkaars bestaan, er is volop spanning. Damn, wat een situatie, niks voor mij. Ik wil alleen maar wakker worden. Nu helemaal. En snel! Maar hoe?!
Een goede vriend van mij, iemand die me dit soort geintjes niet zou flikken, gaat opeens de kamer verlaten. En daarmee dus ook mijn droom. Ik zie mogelijkheden! Ik ren richting de deur, open hem en zie hem een stukje verder op straat lopen. '<Naam>! Help me alsjeblieft, doe ff iets op me wakker te krijgen!' Hij draait zich om en knikt begrijpend, maar laat verder niet zien of hij ook iets gaat doen. Ik acht de kans klein dat hij me kan helpen.
Ik begeefme weer terug naar binnen, tussen mijn twee vuren. Damn wat een probleem, hoe kom ik in godsnaam uit die droom. Maar als ik droom, waarom doe ik dan niet zelf eens iets belachelijks, bedenk ik me. Laat ik eens iets onverwachts doen. Meteen ram ik een aantal keer keihard met mijn kop op tafel, zo hard mogelijk. Pijn is er toch niet bij. Helaas helpt het ook geen ene flikker.
Ik zie het echt totaal niet meer zitten. Wat voel ik me ongelofelijk machteloos, compleet gevangen in mijn eigen droomwereld. 'Ik weet al hoe dit gaat eindigen' zeg ik hardop. 'Op een bepaald moment wordt er hier op de deur geklopt, en dan word ik wakker en blijkt dat in het echt die drie meisjes op onze kamerdeur staan te kloppen.' Ik sta op en loop richting deur. 'Kom laten we het ook maar gewoon doen dan, zijn we er vanaf.' 'Nee nee nee, nog niet!', roepen mijn vrienden opeens verschrikt. 'Ok, het zal wel, dan niet', reageer ik. 'Dan gaan we wel weer terug naar de oude situatie.' Terwijl ik dat zeg loop ik achterwaarts terug richting tafel, en maak daarbij van die typische terugspoelgeluidjes.

Op dat moment fok ik blijkbaar mijn droom op. Het terugspoelen, dat kan hij niet. Het gaat de kracht van mijn droomfantasie teboven. Het begint te draaien voor mijn ogen, flarden van de kamer wisselen zich af met de slaapkamer waarin ik lig te slapen. Ik knipper hevig en jawel, ik ben wakker. Opgelucht, oh zo ongelofelijk opgelucht. Ik check m'n onderbox, en leun vervolgens over mijn bed heen om te kijken hoe laat het is. 10 over 9, nog alle tijd om dit helemaal op te schrijven.

Want damn, hoe fucked op is dit?!?!
Man dit lijkt heel erg veel op een lied dat ik geschreven heb over lucide dromen en het gevangen zitten in dromen
pi_33972867
Ik heb trouwens een truukje voor als je in je lucide droom de macht over je bewust zijn dreigt te verliezen. Je moet in je droom heel snel in de rondte gaan draaien.

Volgensmij heb ik dit ooit in een droom van iemand te horen gekregen en heb het maar ooit uitgeprobeerd, ik weet niet eens of het echt is, maar mij helpt het in iedergeval
pi_33973337
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:39 schreef NiekL het volgende:
Ik onthoud mijn dromen de laatste tijd veel beter. Ik werd daarstraks om 11 uur wakker, en toen ben ik om 10 over 11 ofzo weer een kwartier in slaap gevallen. En in dat kwartier heb ik maarliefst 4 dromen gehad en onthouden
Je kan niet in een kwartier 4 dromen hebben. Tenminste ik neem aan dat als je wakker wordt in de REM-fase en je valt weer in slaap, dat je dan niet weer meteen in de REM-fase zit, maar dat je eerst de voorgaande fase af moet werken en die duren bij elkaar wel meer dan een kwartier.
pi_33976338
ik onthou meestal wel wat ik gedroomd heb

ik kan er alleen geen verklaring voor vinden
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_33976507
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:19 schreef Eveli het volgende:

[..]

Je kan niet in een kwartier 4 dromen hebben. Tenminste ik neem aan dat als je wakker wordt in de REM-fase en je valt weer in slaap, dat je dan niet weer meteen in de REM-fase zit, maar dat je eerst de voorgaande fase af moet werken en die duren bij elkaar wel meer dan een kwartier.
Geen idee hoe dat allemaal zit, het is toch echt zo. Dat heel eventjes dat ik trouwens wakker ben geweest was ik ook maar half wakker. De telefoon ging, en daarvan werd ik half wakker
pi_33977171
ik weet niet of het hier past maar sinds het overlijden van mijn grootmoeder (langs vaders kant) in 1991 droom ik nog veel over haar.

dat ze nog leeft en ik mijn belevenissen van de dag vertel, dat we Nieuwjaar vieren, haar zolder, enz...

is dat eigenlijk normaal? ik was echt kapot toen ze overleed (het was mijn meter)
Werewolf
pi_33977657
Natuurlijk, ik droom ook nog wel eens over mijn oma die in februari 1992 is overleden. Terwijl ik daar niet veel van mee gekregen heb (ik was toen nog nét geen 6)
pi_33978289
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:17 schreef NiekL het volgende:
Natuurlijk, ik droom ook nog wel eens over mijn oma die in februari 1992 is overleden. Terwijl ik daar niet veel van mee gekregen heb (ik was toen nog nét geen 6)
ik was 12 toen ze overleed.

ik had eigenlijk niet verwacht dat het zou meespelen in mijn toekomst
Werewolf
pi_33980689
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik was 12 toen ze overleed.

ik had eigenlijk niet verwacht dat het zou meespelen in mijn toekomst
Als je er toen echt kapot van was, is het logisch dat het nu nog speelt, maar dan in je onderbewustzijn. Het heeft namelijk toen een grote impact op je gehad, dus dat hou je de rest van je leven wel bij je.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:28:02 #227
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_34094586
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:58 schreef NiekL het volgende:

[..]

Man dit lijkt heel erg veel op een lied dat ik geschreven heb over lucide dromen en het gevangen zitten in dromen
Cool! Wil je dat lied met ons delen?! Ben wel benieuwd
pi_34098174
zelf ook pas geleden nog een lucide droom gehad beste die ik nu nog ken herrineren. ik was zo in de werld gewoon normaal en ik stak me hand uit en ik wouw er dat er een vuurbal uitschoot en het gebeurde en besefte nog niet dat ik droomde vond ik wel knap want het duurde zeker langer dan 10 min toen ik het wel doorkreeg toen ik naar iets toe wouw gaan wat ik in de echte werld altijd deed maar niet helemaal klopte maar was wel grapig.
  maandag 16 januari 2006 @ 05:34:04 #229
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34111692
Ik probeerde vannacht gewoon tijdens het waken te gaan dromen. Dus niet vanuit de slaap maar gewoon tijdens het waken.

Had lekkere muziek opstaan dus heb een discotheek gebouwd en mensen erin gezet. Daarna ben ik als een idioot gaan dansen en break-dancen ook. Als een idioot is overdreven maar het ging gewoon goed. Ik kon gewoon break-dancen als ik wilde, op een arm balanceren, salto's maken en ga zo door . Alleen was het beeld niet groot genoeg. Het was geen grootbeeld wat ik ervaarde.

Dus ik wil het beeld groter maken. Ik wil dus gaan vliegen nog en nog meer. Maar dan zal ik eerst klein moeten beginnen. Eerst het beeld creeëren en later misschien in de droom stappen alsof het een game is.

Ik geloof er wel in dat het mogelijk is. Kwestie van je fantasie goed laten werken een beetje. Proberen situaties te kunnen ervaren ook. Proberen je in te leven in een situatie. En dan hoef je niet eens de situatie hebben meegemaakt. Zoals bij het vliegen of parachute springen.

En wie weet kan ik door het oefenen met inbeelden in waaktoestand, straks ook de dromen beter controleren als ik echt in slaaptoestand verkeer.

Lekker eigen werelden creeëren. En misschien is het dan zo dat je door het oefenen op grotere werelden creeëren vanzelf in een grotere wereld gaat leven als het ware. Dat je je belevingswereld blijft uitbreiden ook.

En dan is alles mogelijk

Ik ga ook nog muziek beter selecteren om tijdens het wakend dromen te draaien. Misschien dat ik af en toe zelfs ga proberen om met muziek in slaap te vallen. Kijken wat dat voor effect heeft op de droom.

val sowieso wel eens in slaap met muziek op

Lange post weer. Maar ik wil dus gewoon mijn eigen wereld maken waar mijn wetten gelden en nog meer. En waar ik bepaal wat ik toevoeg of niet toevoeg.

Escaping reality. En dan kan ik overdag in de realiteit bezig zijn

Heb ik tenminste een doel tijdens insomnia

Vannacht dus niet kunnen slapen maar de nacht is voorbij gevlogen als het ware. Alsof ik een dubbel leven leidt.

Die slaap haal ik later wel weer in, 1 nacht niet slapen is geen ramp. Ben ik moe dan slaap ik vanzelf wel.

Kleine update. Ik maak dus ook vaker lichtshows in bed. Dan verveel ik me en zet ik muziek op en ben ik met lichteffecten aan het werken en kan ik de schijnwerpers en stroboscopen en lasers zelf beheersen. Maar dat is niet moeilijk, gewoon een kwestie van je fantasie en verbeeldingskracht laten werken.

Daydreamer In de lente en zomer ga ik denk ik dit jaar buiten zitten en ook dromen en creeëren. Ik ga gewoon dingen bouwen en kijken of ik dan gewoon vrij kan bewegen als ik ga dromen al dan niet dagdromen.

Misschien blijft het gecreeërde wel aanwezig ergens. Dat je het maar een keer hoeft in te beelden en daarna weer kunt oproepen en in volle glorie kunt ervaren.

Dan maak ik gewoon mijn persoonlijke droommachine

Nu nog een kans zien om die dromen te implanteren in de realiteit. Dan bouw ik gewoon vaten bier in de droom met bier en al en laat ik die vaten bier overkomen van de droom naar de realiteit.

Laatste gaat erg ver. En is waarschijnlijk niet mogelijk. Je hebt nog altijd grondstoffen nodig om bier te kunnen maken Of misschien niet Wie weet, dat is een kwestie van experimenteren ook. Kijken of ik in de droom kan genieten van een biertje. Niet eens om dronken te worden maar om de smaak.

Ik ga er nu vanuit dat je zelfs smaken kunt toevoegen in de dromen. Wodka jus, Whiskey on the rocks. Champagne. Garnalen. 10 gangen menu bij een 10 sterren restaurant en nog meer.

Imagination. Imagination

In ieder geval wil ik sowieso af van onprettige dromen en dromen die zich herhalen. Ik wil gewoon tijdens het slapend dromen rijden in auto's op lege wegen zoals ik dat wel eens heb. Ik wil voor mensen ferrari's huren en voor mezelf en gaan racen. Hoeft geen ferrari te zijn, als die auto maar snel is.

Wat heb je aan een ferrari in het echte leven? Je mag toch overal maar 120 maximaal hier. Kun je beter een in je droom aanschaffen en dan haal je misschien zelfs een top van 500 km per uur inplaats van die lage snelheid van 300 km.

Het gaat nog altijd om hoe je zaken beleeft. En dromen zijn ook herinneringen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-01-2006 05:55:31 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 16 januari 2006 @ 06:49:49 #230
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_34111771
Flinke portie Fluoride tandpasta gebruiken tijdens het tanden poetsen en na spoelen met een flinke portie Mondspoel water (met alcohol) ... ennuh goed onthouden wat je allemaal mee hebt gemaakt
als je wakker word na je slaap. (Lol) ...De GVR is er niets bij...
  maandag 16 januari 2006 @ 06:56:17 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34111783
Helpt dat echt? Zo jah dan ga ik dat dus proberen.

Sowieso is een frisse adem wel prettig tijdens het slapen. Mondspoel water gebruik ik vaker, maar niet altijd. Denk dat het sowieso verstandig kan zijn om alles goed te beheersen ook. Als je eenmaal alles beheerst dan gaat het vanzelf dat de controle komt ook. Maar dat heeft dan te maken met gewoon steeds structuur hebben ook. Dan zullen de dromen ook duidelijker worden waarschijnlijk.

En je hebt nog het onderbewuste of niet Dingen die je van overdag meeneemt naar je droom. Hoe leeg je dat RAM memory? Of moet ik zeggen ROM memory? Het beste is om met een leeg onderbewustzijn te gaan pitten.

Ik heb nog de slechte gewoonte dat ik tijdens het niet kunnen slapen een sigaret opsteek op de slaapkamer. En dat is dus echt foute boel.

Slaapkamer wil ik het liefst zo schoon mogelijk houden dus ik zal dat roken moet afleren. Misschien vervuilt dat wel de zuiverheid van de droom. Je ademt nota bene die rooklucht toch in.

En misschien een dromenboek bijhouden ook. Ik doe dat niet maar misschien kun je zaken opschrijven waar je verder mee kunt, dat je meteen na het waken gaat schrijven hoe het eraan toe ging. Dan krijg je vanzelf inzicht als bepaalde dromen terug keren en hoe je handelde en hoe je zou moeten handelen.
pi_34111792
Lucide dromen.. Meestal is iemand mij aan het irriteren, raak m'n geduld kwijt, sla hem op z'n bek of gebruik een wapen, maar hij valt nooit neer en dadelijk komen van alle kanten vriendjes van hem af.

Verdomd lastig, haalt heel de fun eruit. Moet ik gaan lopen anders word ik ingesloten en kan ik geen kant meer op. Is toch te idioot, je weet dat het een droom is, je kan ongestraft doen wat je wilt, maar je moet gaan lopen omdat je droom niet meewerkt
  maandag 16 januari 2006 @ 07:09:27 #233
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34111815
Heb ik ook gehad. Er was in mijn droom altijd een of andere jongen van de middelbare school die me lastig viel. Ik heb hem zelfs met een stuk hout waar een spijker aan vast zat de kop ingeslagen uit pure frustratie. Wat denk je, loopt die je nog achterna alsof je honing aan je reet hebt. Dan kun je alles proberen en dan blijven ze terugkomen, ook in nieuwe dromen.

Zo zijn er een paar personages uit het verleden van het echte leven waar ik in de droom mee te maken krijg op een negatieve manier. En geweld is dan niet altijd de oplossing tot. Maar voor alles is een oplossing dus voor dat ook wel.

Ook soms met vrienden ruzie in de dromen, waarschijnlijk omdat het contact niet meer zo sterk is als vroeger. En ook dat is frustrerend. Hoewel ik ook vaker kan feesten met ze tijdens dromen. Dan is het dikke fun.

Maar goed, volgens mij is het ook zo dat je op een gegeven moment goed blijft dromen als je in de juiste droom zit, als je in een goed droomritme zit ook. Maar dat hangt vanzelf samen met het gewone leven. Of is het gewone leven ook een soort van droom, nou half droom dus misschien.. En wederom gaat het om het onderbewuste. Je zit met bagage als het ware en die bagage moet weg om helemaal zelf je droom te kunnen bepalen. Heb je een leeg onderbewuste dan kun je ook sneller niet aardse zaken toevoegen wellicht, dan ga je richting het niet aardse ervaren en denken.

En laatste toevoeging, ik projecteer vaker beelden als ik niet kan slapen. Ik beeld me appels in bijvoorbeeld of een vrouw of wat dan ook. Een auto. Ben dan bezig om voorwerpen of mensen in te beelden een beetje. Wie weet dat het kan helpen voor mij. Ik doe dat dan instinctief als ik zin heb erin. En als ik dus niet kan slapen. Vaak doe ik het niet. Ligt eraan of ik dus zin heb en of de tijd daar is.

Beeldvorming is denk ik ook van belang. Dat je goed bent in beelden vormen. Dan kun je misschien een lichtknop zelf maken als het donker is.

Ik doe net alsof ik het zo goed weet over alles, maar ik denk dat het zo is. Hoeft niet zo te zijn. Ik probeer gewoon te vinden wat ik zoek.

Tijdje geleden wilde ik gaan oefenen met voorwerpen ergens leggen en ff kijken erna en vervolgens de voorwerpen rangschikken in het geheugen. En zo kun je zelf op zoek gaan naar beheersen van herinneringen en ervaringen. Tis gewoon ff goochelen ofzo.
  maandag 16 januari 2006 @ 11:20:36 #234
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_34115019
Misschien is dit niet het juiste topic want het was waarschijnlijk niet helemaal een lucide droom, (moet ik nog onder de knie krijgen denk ik.. ; ) )maargoed..

Zoiets vreemds gedroomd afgelopen nacht... Normaal onthoud ik bijna nooit wat ik gedroomd heb, en is het ook niet zo bizar..

Dit keer zat ik in een bus (god mag weten waarheen).. Naast mij de enige lege stoel in de hele bus. Een paar plaatsen achter mij, hoorde ik een andere passagier tegen het meisje naast haar zeggen "Ik kan er niet meer tegen.. wil je ergens anders gaan zitten?".
Meisje stond op, en vroeg of ze naast mij kon komen zitten. Vertelde een verhaal, over dat ze net op de snijzaal was geweest voor haar studie geneeskunde. En of ik er bezwaar tegen had dat ze daar kwam zitten.. Nee hoor zei ik..
Maar ze stonk.. En de stank was gewoon echt ongelooflijk Ik kan bijna niet geloven dat het enkel een droom was, en dat ik gewoon in mijn fris ruikende kamertje was.. Het was zo overheersend .. Verder had ik na een paar keer opzij kijken pas door dat ze een soort operatieoveral aanhad, met overal bloedvlekken erop. Ook op haar handen trouwens...

Jaja, het lijkt wel een slechte horrorfilm.
Verder was het een heel normaal meisje, niks 'engs' aan ofzo.

Waar komt zoiets toch vandaan ?

Nu heb ik inderdaad weleens van geneenskunde studenten verhalen gehoord dat ze uit de snijzaal kwamen en zich schaamde omdat ze zo stonken in de bus maar dat was jaren geleden.. en hoe ik mijn eigen prive horror er dan weer van gemaakt heb...

Geen idee...
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 16 januari 2006 @ 11:42:19 #235
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34115628
Omdat het in je onderbewuste zit allemaal. Je slaat alles op volgens mij. Iedere ervaring wordt opgeslagen al kun je het niet herinneringen. Misschien zelfs je eerste levensjaren, maar die zijn dan zo ver weg in het onderbewuste dat ze niet naar voren komen. Laat staan in je bewuste.

Dus dan is er altijd kans dat je iets tegenkomt in je droom dat niet toepasselijk lijkt.

Over dromen, die gaan zich vormen. Dromen leiden een eigen leven. En dan moet je net op tijd kunnen ingrijpen. Bij een nachtmerrie zou je gewoon moeten kunnen uitstappen zodra die begint. Maar hoe dat werkt wil ik nog weten voor mezelf. Misschien vormen herinneringen uit het onderbewuste een bepaalde droom vaker. Dat herinneringen verwerkt moeten worden via de droom. Dat je dan pas het onderbewuste leeg maakt via het dromen.

Ik heb een hele tijd terug gedroomd over een gigantische demoon. Voor mij is dat wezen gewoon het verschrikkelijkste dat ik kon tegenkomen. In een doolhof zat ik. En ik mocht dat wezen niet aankijken. Ik mocht dat wezen niet tegenkomen anders....jah anders. Dan vraag je me wat. Ik wist niet eens wat het gevolg zou zijn als ik dat wezen onder ogen kwam. Maar dat wezen was gewoon.....weet het dus niet. Zet je dat wezen in een film dan is het waarschijnlijk voor geen enkele leeftijd geschikt, of je houdt wel van erg zieke horror.

Maar dan zit ik dus in dat doolhof te lopen en te lopen, en dan was er continu die angst om dat wezen tegen te komen.

Heb wel flitsen gezien ervan. Maar nooit het hele gedaante ervan.

Dan vraag ik me af, waar komt dat wezen vandaan. Waar staat dat wezen voor. Is er misschien echt zo'n wezen ergens aanwezig en heeft die toegang gekregen tot mijn dromen?

Kan het niet anders verklaren. Of dat wezen staat voor al mijn angsten bij elkaar. Dat het wezen de angst was.
pi_34166982
Ik hou van mijn onderbewustzijn:)
Ik droomde dat ik rond een meer liep en een piepklein jointje in mijn hand had. Toen gleed ik in het water, maar gooide de joint net op de kant, zodat die niet nat zou worden, want dat zou zonde zijn van het te kleine jointje.
Toen wist ik dat ik droomde dus ging ik maar vliegen...
Terwijl ik overdag allemaal andere voornemens had over wat ik zou doen als ik lucide zou worden....
Weet iemand hoe je dit kan voorkomen? Dat je zegmaar wel doet wat je je voorhoudt te doen als je lucide wordt?
Hallo
pi_34167687
Misschien moet je het opschrijven wat je wilt dromen, en het 3 keer nalezen en ff inbeelden.

Dat je hetgeen wat je wilt dromen ff duidelijker aanpakt voor jezelf.

Dat je er werk van maakt dus Leuk werk.

Ik heb nog een lange weg te gaan maar als het op dromen aankomt ga ik ook nog eraan werken.

Volgens mij is daar echt veel mee mogelijk.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_34167878
Ok zal ik proberen... Ik vind het niet zonde ofzo van de tijd aangezien we 1/3 van ons leven slapen en een bijna half milijoen dromen hebben in ons leven. Vetst lijkt me nog wel gesprek met mezelf in de spiegel te hebben of te zwerkballen ofzo
Hallo
pi_34168130
kan je eigenlijk voorspellen wat je gaat dromen?
Werewolf
pi_34168999
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:21 schreef snotje het volgende:
Ok zal ik proberen... Ik vind het niet zonde ofzo van de tijd aangezien we 1/3 van ons leven slapen en een bijna half milijoen dromen hebben in ons leven. Vetst lijkt me nog wel gesprek met mezelf in de spiegel te hebben of te zwerkballen ofzo

Slapen doen we inderdaad veel

Toch vind ik het ook eens prettig als ik helemaal geen dromen heb. Een keer slapen zonder dromen is heerlijk om echt uit te rusten. Activiteit tijdens de slaap is ook inspanning.

Maar dromen is prettig om dingen te doen die nu nog niet mogelijk zijn.

Verder weet ik niets toe te voegen meer. Als ik meer weet over hoe het bij mij kan gaan laat ik het wel weten

Ik wil in ieder geval helemaal af van nachtmerries en dromen die storingen veroorzaken. Lang genoeg zijn mijn dromen niet op orde geweest. Een spannende droom sla ik niet af, maar dan wil ik wel dat ik die droom goed uitvoer in zoveel mogelijk opzichten.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_34169080
Wat heb je daaraan als je je dromen kunt voorspellen? Een voorspelling wat is dat ook precies, voorspellen is dat hetzelfde als weten? Volgens mij wel Of is het bepalen. Je dromen bepalen als het ware.

Zodra je weet hoe je je dromen kunt invullen, voorspel je de droom vanzelf wel. Dan ga je naar bed met de instelling van. " Vannacht ga ik dromen dat ik formule 1 wereldkampioen wordt, inclusief de race waar ik alles ervaar zoals in het echt zou kunnen".

Dan ben je vanzelf bezig met voorspellen. Nee niet voorspellen. Dan weet je het gewoon. Omdat je totale controle hebt erop.

En volgens mij is nogmaals alles mogelijk. Een formule 1 race rijden ook, inclusief de crashes die 2 meter naast je gebeuren, de G-krachten en de pit-stop. Als mensen een boek kunnen schrijven dan is zo'n droom ook mogelijk. Kwestie van dromen en dromen. En beleven. En ervaren.

En bij die formule 1 race. Misschien moet je gewoon alleen maar denken aan de race, dat de droom zichzelf gaat uitvoeren ooit. En dan helpt het wel misschien om eens een formule 1 race gezien te hebben ook. Een formule 1 race dromen zonder ooit te hebben gezien hoe dat eruit ziet dat is volgens mij niet mogelijk.

Boeken lezen kan ook helpen wellicht? Overdag meer tot je nemen zodat je meer stof hebt om over te dromen als het ware.
pi_34189938
Vannacht heb ik gebouwen opgetild in de fantasie. Ik was niet aan het slapen maar wakker.

Heb gewoon het schoolgebouw opgetild en samen geknepen. Leraren die me het leven zuur hebben gemaakt die heb ik strafwerk gegeven. En zo kan ik situaties uit het verleden omdraaien in het heden

De kracht van fantasie is dat je je hele verleden anders kunt inrichten. Je kunt negatieve ervaringen opnieuw beleven op een andere manier dan ze echt zijn gebeurd.

En door het verleden anders te beleven, wordt het heden ook anders beleefd.
pi_34204800
ik droom wel eens dat ik in mijn lagere school inbreek om daar op de piano te gaan spelen

het gekke is dat ik dat droom als ik daar geweest ben
Werewolf
pi_34205168
Piano spelen. Ik heb ook wel eens over een piano gedroomd. Maar die speelde iemand anders. Ik wil graag leren piano spelen, het liefst eerst in de dromen en daarna in het echt

Dat ik eerst in dromen de vingerbewegingen ga leren, en dan in het echt die bewegingen ook ga gebruiken.

Dat je ook omgekeerd kunt werken. Dat je wat je droomt, in het echt ook kunt. Inplaats van dat je wat je in het echt kunt gaat dromen.

Droom je bijvoorbeeld dat je kunt breakdancen terwijl je dat niet kan, dan kun je het na 10 keer gedroomd te hebben in het echt wel.

Maar dan moet je zorgen dat je dromen krachtiger worden misschien?

Dat je de dromen gaat implementeren in het echt. Dan is het misschien mogelijk dat je afstand neemt van de zwaartekracht en kunt vliegen.

Ik sluit niets uit. Alles is mogelijk. Wass ist ist, wass nicht ist ist moglich of iets dergelijks en ga zo door
pi_34205332
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef Jiggle het volgende:

[..]

Cool! Wil je dat lied met ons delen?! Ben wel benieuwd
Ah 'tis niet zo boeiend, maar ik kan 't wel sturen op msn/icq/whatever
pi_34205620
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:11 schreef sararaats het volgende:
ik droom wel eens dat ik in mijn lagere school inbreek om daar op de piano te gaan spelen

het gekke is dat ik dat droom als ik daar geweest ben
Misschien heb je wel een verborgen talent

Ik heb gisteren nacht vage shit gedroomd, en vannacht ook weer.

Even een verkorte versie.

Gisteren: Ik droomde dat ik in een of andere andere wereld zat. Een wereld met allerlei rare planten die heel hoog waren. Ik liep tussen die planten door en op de een of andere manier kon ik boven op de planten klimmen. Toen ik daar was zag ik dat het een reusachtig doolhof was, gevormd door die rare planten. Ik liep over de planten in plaats van erdoor om de wereld een beetje te verkennen. Ik liep naar de rand van het doolhof en zag daar allemaal hele mooie grote olifanten staan, die ook vriendelijk waren. Toen ging ik naar het andere uiterste van het doolhoof, en toen kwam ik er achter dat de randen van het doolhof ook de randen van de wereld waren. En toen kreeg ik ineens een claustrofobisch gevoel omdat ik gevangen zat in een best kleine wereld. Opeens werd het nacht en toen werd alles heel aggresief, de olifanten waren ineens heel woest en wild en de planten waren ook in beweging gekomen. Ik loop door het doolhof en kom 2 andere mensen tegen die ik kende. Opeens komt er een soort van helicopter over de planten vliegen met een zoeklicht richting ons (Ik denk dat het een wezen was, in plaats van een apparaat) en we wisten allemaal dat als hij ons zou vinden dat we er geweest waren. Dus ik kruip in een hol die in een kleine helling van zand gemaakt was. Ik paste er net in en ik zie een klein deurtje ongeveer ten grootte van het hol. Een van die andere kruipt ook bij mij in het hol om te ontsnappen aan het helicopterwezen.
Wat er verder gebeurt is weet ik niet meer.

2 gevoelens over deze droom. Van de ene kant een heel mooi gevoel omdat toen het dag was alles heel mooi en fel gekleurd was. Allemaal fel oranje en fel groen enzo. En toen het donker werd kreeg ik een heel beangstigend gevoel omdat we opgejaagd werden.

Wel een hele coole droom!
pi_34209201
@NiekL

Waarom zou je bang zijn voor de duisternis? Dat is ook ingebeeld allemaal.

Dan moet je gewoon zorgen dat je in de duisternis kunt kijken als het ware. Dat de duisternis gewoon wat duidelijker wordt inplaats van donker en ontastbaar.

In het donker hoef je niet opgejaagd te worden in dromen. Je moet je leren orieneren in het donker.

Je moet niet leren orienteren. Je kunt of mag dat.

Niets moet. Alleen moet nog erg veel tegenwoordig. Maar goed, dat gaat niet over dit topic.
pi_34210456
Ik was niet bang voor het donker, het was gewoon het opgejaagd zijn.
Maar ik vind dromen altijd cool, ook als het 'eng' is
pi_34212338
Stalkers in je dromen? Ooit al eens gehad?

Dromen die eng zijn kunnen uitdagend zijn.

Stalkers in je dromen hebben is echt kut.

Misschien is het wel zo dat je wanneer je opgejaagd wordt in je dromen, dat je in het echt ook beter kunt omgaan met opgejaagdheid. Je wordt er sterker van misschien?

Wederom.

Weerstand en tegenstand.

En ondertussen leidt het wel tot rust allemaal.
pi_34213506
Bij stalkers is er trouwens geen weerstand te voeren tegen tegenstand, omdat stalkers aan je reet vastplakken alsof je honing met je meedraagd wederom.

Stalkers zijn immuun voor weerstand/tegenstand omdat ze zo ziek zijn.

Pesters ook dus. Pesters in dromen is hetzelfde. Of je moet ze zo hard de kop in slaan dat ze sterven in de droom

En dan kun je pesters als demonen zien ook. Die moet je gewoon afslachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')