abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3627977
Kwam vandaag op deze site "http://dit.is/een_droom" (met dank aan iemand hier op fok!, kweet niet meer precies waar/wie die link postte)

Op deze site word het fenomeen Lucide Dromen uitgebreidt uitgelegd.
Het gaat hier om het bewust worden van het feit dat je droomt en zodoende je eigen droom bepalen. Lijkt me heel apart. Nooit geweten dat iedereen hiertot in staat is alhoewel ik wel een aantal keren heb gehad dat ik daadwerkelijk doorhad dat ik droomde, werd hierna alleen bijna gelijk wakker. Vanavond word iig mijn eerste poging tot het beheersen van mijn droom(en). Voor verdere uitleg verwijs ik je door naar die site, zeker de moeite van bezoeken waard!

Zijn er mensen hier die al ervaringen hebben met Lucide Dromen?

Freedom is a State of Mind
  dinsdag 26 maart 2002 @ 21:35:05 #2
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_3628112
Lijkt me zeker de moeite waard om eens te proberen... Leuk als je zelf je dromen kan bepalen!
Geluk is een richting, geen punt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 maart 2002 @ 21:36:20 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3628135
En als je nooit droomt? (of er in ieder geval geen enkele herinnering aan hebt?
pi_3628169
idd pasgeleden (gister?) een topic over gezien.

ik heb meestal controle over m'n dromen... is wel prettig.

als ik ziek ben (koorts) raak ik die controle meestal kwijt.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_3628183
Iedereen droomt. De eerste stap naar lucide dromen is het trainen in je dromen te herrineren. Voor methodes om dit te doen verwijs ik je weer door naar http://dit.is/een_droom
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2002 @ 21:39:32 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3628186
Sorry, ik geloof er niet zo in.

Zoals je al zegt wordt je direct wakker als je bewustzijn actief wordt, en dat klopt, want het kenmerk van dromen is nu juist een uitgeschakeld bewustzijn.

dinsdag 26 maart 2002 @ 21:41:52 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3628220
Op zich wel grappig om te proberen, maf!
Action is the enemy of thoughts
pi_3628290
Ik heb die site ook helemaal doorgespit en vind het allemaal zeer interessant.
Ik heb gisteren een beetje liggen oefenen met iets wat ik ergens anders vond.
Ga liggen in je bed, met je ogen open en verder helemaal donker. Maak een beeld van simpele figuren (circel, vierkant, driehoek, etc.) en probeer die 1 voor 1 zo lang mogelijk en duidelijk mogelijk vast te houden. Terwijl je je ogen opent. concentreer je hier heel erg op, en vergeet zo de rest van je lichaam. Met het aanroepen van die figuren schijn je een bepaald deel in je hersenen te stimuleren.
Ik weet niet hoever ik er mee ben gekomen, maar ik kwam wel in een soort 'fase' waarin ik echt alleen maar donker zag en de figuren die ik wilde zien en verder helemaal niets. M'n hele lichaam kon ik niet meer voelen. Best wel kicken. Daarna in een hele diepe slaap gevallen.

Misschien leuk om wat verdere ervaringen in dit topic te horen

† In Memoriam † dinsdag 26 maart 2002 @ 21:48:24 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3628316
Kijk eens wat je kunt vinden over zelfhypnose.
Daar lijkt het namelijk sterk op (is het volgens mij ook).
pi_3628453
Grappig die belangstelling. Ik zag net iemand posten die zei dat hij/zij zowieso de controle heeft. Dat heb ik vaak ook. Ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat anderen dan misschien niet hebben. Soms kan ik de droom best wel sturen geen probleem. Meestal niet hoor. Die keren dat het kan is volgens mij (maar dat is nou ff lichtelijk gokken want ik heb er nooit bij stilgestaan of opgelet) 's ochtends vroeg als de diepste slaap al weg is. Vooral als je zeg maar 05.00 uur of 06.00 uur naar het toilet moet ofzo. Naja dan gewoon weer terug in bed stappen en als je nou net een mooie droom had dan ga je gewoon liggen en pak je die droom weer op althans proberen. Vanaf daar kun je m dan sturen in beperkte mate.

[edit]Een en ander is vooral wel handig als je net in je droom een leuke liefdesrelatie bent begonnen *har* *har*[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Smasr op 26-03-2002 22:08]

pi_3628457
zelfhypnose is in een soort trance raken door geconcentreerd te mediteren. Hierna verkeer je ook in een soort droomtoestand waarin je controle over je fantasie hebt.

weet ik niet zeker hoor!

pi_3628619
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 21:56 schreef Smasr het volgende:
Die keren dat het kan is volgens mij (maar dat is nou ff lichtelijk gokken want ik heb er nooit bij stilgestaan of opgelet) 's ochtends vroeg als de diepste slaap al weg is. Vooral als je zeg maar 05.00 uur of 06.00 uur naar het toilet moet ofzo.
In je diepe slaap is er idd geen hersenactiviteit. Pas in de laatste ong. 2 uur, de REM fase, begin je gedeeltes te dromen, ong 20% van je totale nachtrust.
quote:
Naja dan gewoon weer terug in bed stappen en als je nou net een mooie droom had dan ga je gewoon liggen en pak je die droom weer op althans proberen. Vanaf daar kun je m dan sturen in beperkte mate.
Als je nu eens probeerd eem stapje verder te gaan, misschien lukt het je om dingen als dit te doen:

(kopie/paste van die site)

Je kunt zoveel leuke dingen doen in een lucide droom. Denk je eens in... je bent in een soort spirituele virtual reality waar alles mogelijk is...

Transformeren
Transformeer 'ns in een dier, zoals een dolfijn, een draak of een adelaar. Het voelt echt raar om in een andere vorm te zijn.

Onzichtbaar worden
Iets wat leuk is om te doen is om onzichtbaar te worden en dan de mensen in je droom te knijpen.

Stap door de spiegel
Uiteraard is dit de leukste... Stap door een spiegel en kijk waar je terecht komt. Ik ben in de vreemdste werelden beland.

Toveren
Ga 'ns toveren. En doe het met stijl. Als je de Harry Potter boeken hebt gelezen weet je wat ik bedoel.

Teleporteren
Inplaats van vliegen, probeer jezelf eens rechtstreeks te teleporteren naar daar waar je wilt zijn.

Schepperdeschep
Schep eens iets uit het niets. Het is erg leuk om dingen vanuit het niets te laten verschijnen, alleen maar omdat jij het wilt.

Holodek
Iemand mailde me dat hij het leuk vind om holodekje te spelen in zijn lucide dromen, net zoals in Startrek. Hij begint met de zwarte ruimte met de gele lijnen en van daaruit roept hij zijn omgeving op.

Uitsloven
Wat ook erg leuk is om uit te sloven voor je droomvrienden. Bijvoorbeeld door een muur stappen, of wegvliegen, al roepende:"Kijk eens wat ik kan!"

[Dit bericht is gewijzigd door FiasoM_ op 27-03-2002 11:56]

dinsdag 26 maart 2002 @ 22:57:37 #13
25444 Mr.Manson
Disassociative
pi_3629471
tegenwoordig nooit mee, maar vroeger werd ik me wel eens bewust dat ik droomde
ik kon vanalles naar wens laten verlopen, en als het eng werd zelf eruit stappen...

ik heb zelfs eens gewenst dat ik wakker werd, en *hoppa* wakker

I can tell you what they say in space / That our earth is too grey
But when the spirit is so digital / The body acts this way
That world was killing me / ..world was killing me / disassociative..
pi_3630122
ik droomde van de week dat mijn haar (is dik en golvend/krullend en tevens handelsmerk voor vrouwen) veranderde in een afro kapsel.. ik liep er doorheen.. wazig was die droom.
we are.. slaves to the rave
pi_3633263
Bleh slecht geslapen gister... ik wou een beetje te graag in slaap vallen en dan ga je er op letten en lukt het helemaal niet meer. je kent het wel.

Maar toen ik daar zo lag was ik eens aan het denken over welke dromen ik me kan herrineren en toen bleek het dat ik eigenlijk best wel vaak vormen van lucide dromen heb gehad. Dit zijn ook de meest intense dromen. En volgens mij heb ik ook wel 1 keer redelijke controle gehad. Kwas toen bij mij op school en er gebeurden allerlei vreemde dingen dat ik ineens dacht...he dit is wel heel raar..ik droom dat kan haast niet anders...ik liep op dat moment in de meisjes kleedkamer van de gymzaal, dus zette de situatie een beetje naar mijn hand . Erg leuk.
Ik hield me wel een beetje in aangezien ik het toch niet helemaal zeker wist en hierdoor ging ik me een beetje ongemakkelijk voelen.

pi_3633739
hehehe, dat gevoel ken 'k ook wel een beetje. Wat dat betreft zijn die tips wel weer handig op die lucide droom pagina. ff controleren dat je zeker weet dat je aan het dromen bent, voordat je te ver gaat.
  woensdag 27 maart 2002 @ 13:16:54 #17
1687 poep
praat geen poep
pi_3634076
Ik laat mijn dromen meestal voor wat ze zijn, ik ben me tijdens het dromen er van bewust dat ik droom maar sturen lukt niet altijd, het zijn vaak ook voorspellende dromen. Is wel makkelijk! Wanneer ik met een dilemma zit, en ik droom er over heb ik meestal het antwoord! Bijna alle dromen die ik kan onthouden zijn voorspellend. Soms droom je de raarste dingen en dan komt plotseling een antwoord op een vraag waar je al een poosje mee zit!
Ik weet niet of dit lucide dromen zijn maar ik laat het zo!
houdt van spannend...
pi_3645351
Kheb mn eerste lucide droom gehad vandaag! (voor zover ik weet dan)

ik stond op een grasveldje en was me toen al bewust dat ik droomde. Vliegen leek me de beste optie om te kijken of ik controle had. Dus ik begin te rennen, ik spring en ik vlieg de lucht in tot ong 20 meter boven de grond. hier blijf ik automatisch zweven en geniet van het gevoel. Het voelt namenlijk net echt, gelijk als je de lucht in gaat lijkt het of je geest zich boven je lichaam uitstijgt, dit besef je ook allemaal en ik dacht op dat moment, ok nu niet ineens wakker worden anders dondert mijn geest naar beneden. Ik begon te vliegen van links naar rechts, maar omdat de omgeving waar ik inzat niet echt zo interresant was besloot ik om een stad te creeren, toen ik naar deze stad wou toevliegen werd alles zwart en bleek het dat ik wakker was geworden. jammer!! Maar het was wel heel tof, volgende keer kan ik het iets langer volhouden hoop ik.

pi_3653758
Das vaag man!!
Ik weet ook nie of ik dat wil, aan de ene kant denk ik van: lijkt me wel kikke, maar de andere kant.. misschien ben je dan toch wel actief bezig, als je bijv. zo'n spannende Lucide droom hebt gehad, dat je dan nog moe uit je bed komt ofzo...

Kheb wel een keer het gevoel gehad dat ik er een had, dat was ech eng eigenlijk!! Toen zat ik me afte vragen of ik er wel uitkon ofzo, echt scary! Niks voor mij denk.

Ja springen en dna kunnen vliegen/zweven!! Dat heb ik welis gehad, maar niet vliegen, eerder zweven als ik spring, en dan in de lucht blijven, dat voel ik dan wel, best relaxt, maar toch ook weer gek

Maja, laatste tijd droom ik nooit meer van dat soort dingen..

woensdag 8 mei 2002 @ 21:10:23 #20
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_4117047
Mijn eerste lucide droom!!!!!

Na het lezen van dit topic heb ik wat gelezen over lucide dromen, en het weleens geprobeerd. Helaas lukte dit nooit, en heb er toen eigenlijk verder ook niet meer aan gedacht.

Vanochtend werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik een lucide droom heb gehad Kon mijn droom echt helemaal sturen, en realiseerde ook wel dat het een droom was... Gaaf!!! Hoop dat dit vaker lukt

Geluk is een richting, geen punt
  woensdag 8 mei 2002 @ 23:30:04 #21
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_4119368
Ik was dit topic aan het lezen en bedacht me hoe het zou zijn om een lucide droom te hebben, wat je dan zou doen enzo. Maar toen ik het stukje over in die spiegel stappen las i.e:
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 22:07 schreef FiasoM_ het volgende:
(kopie/paste van die site)
Stap door de spiegel
Uiteraard is dit de leukste... Stap door een spiegel en kijk waar je terecht komt. Ik ben in de vreemdste werelden beland.
bedacht ik me dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je vast komt te zitten in je eigen droom. Dus dat je niet meer wakker kunt worden, maar dat je wel alles kunt doen wat je wilt. Beetje vage gedachte, maar zou dat mogelijk zijn ?
Te laat of te vroeg
pi_4119463
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 23:30 schreef Raggie het volgende:
Ik was dit topic aan het lezen en bedacht me hoe het zou zijn om een lucide droom te hebben, wat je dan zou doen enzo. Maar toen ik het stukje over in die spiegel stappen las i.e:
[..]

bedacht ik me dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je vast komt te zitten in je eigen droom. Dus dat je niet meer wakker kunt worden, maar dat je wel alles kunt doen wat je wilt. Beetje vage gedachte, maar zou dat mogelijk zijn ?

ehm nee dat lijkt me niet, het blijft gewoon een droom

en tis je moeder toch ook wel gelukt om je wakker te schudden als je een nachtmerrie had en das gewoon t zelfde lijkt mij

Hee buurman, ik hier?
  woensdag 8 mei 2002 @ 23:40:44 #23
25486 aa-o
imprisoned
pi_4119571
quote:
Uiteraard is dit de leukste... Stap door een spiegel en kijk waar je terecht komt.
Ik ben ook een keer mijn reflectie tegengekomen in een lucide droom. Dit was in een etalageruit, niet in een spiegel. Maar ik was heel druk bezig met het bekijken van m'n reflectie (niet omdat ik er zo leuk uitzie, maar omdat het er zo bizar realistisch uitzag), ik dacht niet eens over 'door de ruit heen stappen'. De volgende keer zal ik het zeker proberen.

Ik bleef tijdens deze lucide droom naar m'n spiegelbeeld kijken, en ineens deed mijn spiegelbeeld, en niet ikzelf, een stap dichterbij.

Ik schrok met het..

Die ervaring is me iig wel goed bijgebleven

[url=http://outofbody.nl/]Outofbody.nl[/url]
pi_4119578
ik heb er 3 kwart geleden veel over gelezen. maand of 3 terug 1 keer een echte goede lucide droom gehad (verder kan ik mij niet herinneren dat ik ze gehad heb).

het was een droom waarin ik met een of andere directeur in een lift stapte naar de andere kant van het universum. daar aangekomen zagen we de meest rare vormen van aliens, maar dat was allemaal normaal (zoals alles normaal is in een droom, letterlijk alles!!). maar toen liepen we verder naar een bankje met een tafel erbij. ik ging zitten en keek een keer rond. toen ging ik nadenken: aliens bestaan toch niet (voor zover we weten)? en je kan helemaal niet met de lift naar de andere kant van het universum.

op dat moment was ik mezelf ervan bewust dat ik droomde en omdat ik erover gelezen had wist ik dat ik nu m'n droom kon besturen. ik probeerde kalm te blijven (als je dat niet doet wordt je wakker dankzij je opwinding). ik had op dat moment best dorst en zag die tafel voor me staan. ik denk: ik heb zin in cola. ik deed m'n ogen dicht en dacht bij mezelf: "als dit een lucide droom is, en ik weet dat het dat is, dan laat ik daar een glas cola verschijnen". ik deed m'n ogen open en er stond een glas cola wat ik dus lekker opgedronken heb. toen stond ik op en zag in de verte een zooi mensen lopen. er liep ook een leuk meisje bij. ik m'n ogen weer dicht: "als dit een lucide droom is, en ik weet dat het dat is, dan komt dat meisje naar me toe om me te zoenen". ogen open en dat meisje liep recht op me af en pakte me vol op me bek. halverwege die zoen werd ik wakker....

lucide dromen zijn gewoon echt GAAF!!! je ervaart letterlijk alles zoals je het nu "wakker" ervaart. het enige verschil is dat alles gebeurd zoals jij het wil. (net als in de matrix zal ik maar zeggen).

de kunst is om die dromen te onthouden (anders weet je niet meer dat je ze gehad hebt) en als je ze hebt om ze ook vast te houden. of je wordt wakker, of je valt weer terug in een droom waar je weer gewoon droomt.

dus
pi_4119730
Deze past beter in Truth,
ik verplaats hem even.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')