abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16238816
De reisgidsen zijn weer gehaald, vakantieplannen worden er gemaakt! We zijn er ongeveer wel over uit dat het Turkije wordt dit jaar. Nu heeft een van ons wat research gedaan en de boven genoemde plaatsen komen zeker in aanmerking! Alleen staat er in de reisgidsen natuurlijk niks negatiefs over deze plaatsen.Wie kan mij er het een en ander over vertellen (denk aan: uit gaan, restaurantjes, wat voor bezoekers, prijzen in het algemeen..)
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:08:11 #2
16082 Wytze
...Confidential
pi_16238927
Aanraders mogen ook... effe goeie ervaringen met dat hotel of DIE reisorganisatie...Whatever
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_16239116
Ik raad je aan om bij een Turkse reisbureau te boeken, zij kennen het land als de beste natuurlijk. Wat wil je eigenlijk voor vakantie, dat is natuurlijk ook belangrijk.
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:19:11 #4
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_16239264
Alanya is wel vet! ben ik in september geweest en is echt goed te doen. Qua voedsel en prijzen is het zeker toppie en vermaak is er ook wel. Alleen het uitgaansleven vond ik daar wat minder, maar dat heb ik dan ook niet echt super meegemaakt daar.

( oh ja... en die dikke keien in de zee zijn ook wel tricky )

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:28:00 #5
16082 Wytze
...Confidential
pi_16239555
Gewoon dik uitgaa, goed voedsel, mooie dames you knw - Vacation with the works !
pi_16239560
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:19 schreef jpg97 het volgende:
Alanya is wel vet! ben ik in september geweest en is echt goed te doen. Qua voedsel en prijzen is het zeker toppie en vermaak is er ook wel. Alleen het uitgaansleven vond ik daar wat minder, maar dat heb ik dan ook niet echt super meegemaakt daar.

( oh ja... en die dikke keien in de zee zijn ook wel tricky )

september is natuurlijk ook niet echt hoogseizoen he.. zijn er wel genoeg uitgaansgelegenheden?
En de mannen ook..
pi_16239637
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:28 schreef Wytze het volgende:
Gewoon dik uitgaa, goed voedsel, mooie dames you knw - Vacation with the works !
ff voor de duidelijkheid... ik neem hem onder mn hoede aldaar..
En de mannen ook..
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:33:06 #8
16082 Wytze
...Confidential
pi_16239741
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:30 schreef markiemark het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid... ik neem hem onder mn hoede aldaar..

pi_16239776
Ga voor Bodrum, vorige zomer ook geweest, prima vermaakt en daar is het volk nog wat aardiger dan in die andere plaatsen!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:37:17 #10
64810 Flip21
Damn you all and such
pi_16239865
Ben is Kusadasi geweest afgelopen jaar. Ook nog eens een avondje in Bodrum geweest.
Verschil: In Bodrum had je echt veel NLders, mooie discotheken (zelfs eentje waar je op een catamaran op glas boven de zee kunt dansen.)
Met zulke tenten zijn de prijzen natuurlijk ook iets duurder, want je betaalt natuurlijk entree, soms schenken ze ook alleen naaiend duur import bier.
In Kusadasi is het iets kleinschaliger, daar vind alles zo'n beetje plaats in de Barstreet, NLders zijn hier in de minderheid. Veel Engelsen/Ieren/oostblokkers. Je hebt 1 NL kroeg; "De Hollandse leeuw".
Persoonlijk beschouw ik dat geen probleem, ik probeer Nederlanders zoveel mogelijk te vermijden op vakantie. Dan bedoel ik daarmee het soort dat van mij eigenlijk gewoon lekker naar Lloret mag gaan.
In Kusadasi hebk 'n mooie tijd gehad, zo mooi, dat ik er deze zomer weer naartoe ga...
Dan kan wel zo zijn, maar toch heb ik gelijk!
pi_16239949
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:37 schreef Flip21 het volgende:
.
Verschil: In Bodrum had je echt veel NLders
Heb er in totaal denk ik 10 gezien!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:46:01 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16240207
Kusadasi kon mij niet zo boeien, allemaal nogal kleinschalig qua uitgaan... en het strand was erg vol.
Bodrum was op het punt van uitgaan veel beter
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16240258
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:46 schreef BAZZA het volgende:
Kusadasi kon mij niet zo boeien, allemaal nogal kleinschalig qua uitgaan... en het strand was erg vol.
Bodrum was op het punt van uitgaan veel beter
Halikarnas! Kwam iedere avond in The Red Lion en The White House, en dan ook exact in die volgorde! Goede clubs! Vooral The Red Lion, lekkere club-muziek! Daarna ff uitblazen op de hip-hop in The White House!
pi_16244520
hmmz het klinkt allemaal heel leuk eigenlijk! ik ken iemand die ooit zei: ieder voordeel heeft zn nadeel... of andersom weet ik veel, weet ook niet meer wie het was maar een turks reisbureau vind ik niet zo'n slecht idee.. weet iemand er een in utrecht of daar in de buurt? indien mogelijk url graag!
En de mannen ook..
pi_16250024
Btw, Gumbet is geen Bodrum!
pi_16252737
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:05 schreef mrcool het volgende:
Btw, Gumbet is geen Bodrum!
nu is aardrijkskunde niet mn sterkste kant, foutje met overnemen uit de gids denk ik...
ontopic: wat moeten we nou kiezen? want we kunnen natuurlijk niet al te lang wachten...
En de mannen ook..
pi_16253168
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:39 schreef markiemark het volgende:

[..]

nu is aardrijkskunde niet mn sterkste kant, foutje met overnemen uit de gids denk ik...
ontopic: wat moeten we nou kiezen? want we kunnen natuurlijk niet al te lang wachten...

Is wel gemeente Bodrum geloof ik maar is wel een stuk van het echte Bodrum af. Wij zaten op Bodrum en ik ben niet eens op Gumbet geweest! In Gumbet schijnen btw wel vele Nederlanders te zitten!
pi_16253222
en was Bodrum een beetje leuk?
En de mannen ook..
pi_16253672
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:57 schreef markiemark het volgende:
en was Bodrum een beetje leuk?
Zekers, ik heb me er uiterst goed vermaakt! Goed uitgaan, goed eten, en erg goed volk, die na wat ik heb begrepen, een stuk aardiger zijn dan in de rest van de gebieden. Dit doordat er in Bodrum nog niet zo lang toerisme is! Die lui nemen niet eens fooi van je aan, dan zijn ze beledigd!
pi_16253786
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:14 schreef mrcool het volgende:

[..]

Zekers, ik heb me er uiterst goed vermaakt! Goed uitgaan, goed eten, en erg goed volk, die na wat ik heb begrepen, een stuk aardiger zijn dan in de rest van de gebieden. Dit doordat er in Bodrum nog niet zo lang toerisme is! Die lui nemen niet eens fooi van je aan, dan zijn ze beledigd!

Hoeveel relaxte discotheken zijn er ongeveer? We zijn vorig jaar in Lloret geweest dus zal absoluut minder zijn..
En de mannen ook..
pi_16253886
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:17 schreef markiemark het volgende:

[..]

Hoeveel relaxte discotheken zijn er ongeveer? We zijn vorig jaar in Lloret geweest dus zal absoluut minder zijn..

Het is iig nix vergeleken met Lloret, waar ik ook geweest ben! Je moet er niet vanuit gaan dat je Nederlandse discotheken zult vinden want die zijn er niet, wel in Gumbet overigens, daar hebben ze zelfs friettenten! Ik ging iedere avond naar 2 discotheken toe: Red Lion en The White House! White House voor de hip-hop en Red Lion voor de opzwepende club-muziek die ze er draaiden! Aanrader is ook Halikarnas, de grootste openlucht-discotheek van Bodrum! Verder is er ook nog een party-boat!
pi_16253940
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:20 schreef mrcool het volgende:

[..]

Het is iig nix vergeleken met Lloret, waar ik ook geweest ben! Je moet er niet vanuit gaan dat je Nederlandse discotheken zult vinden want die zijn er niet, wel in Gumbet overigens, daar hebben ze zelfs friettenten! Ik ging iedere avond naar 2 discotheken toe: Red Lion en The White House! White House voor de hip-hop en Red Lion voor de opzwepende club-muziek die ze er draaiden! Aanrader is ook Halikarnas, de grootste openlucht-discotheek van Bodrum! Verder is er ook nog een party-boat!

en das alles? opzich wel zat natuurlijk.. wat bedoel je voor muziek in the red lion? en euh weet je ook wat de positieve kanten zijn aan de andere plaatsen die ik noemde?
En de mannen ook..
pi_16254024
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:22 schreef markiemark het volgende:

[..]

en das alles? opzich wel zat natuurlijk.. wat bedoel je voor muziek in the red lion? en euh weet je ook wat de positieve kanten zijn aan de andere plaatsen die ik noemde?

Er zijn er meer, heel veel cafeetjes enzo maar daar kwam ik niet! In Red Lion draaiden ze club! Nee, ik ken die andere plaatsen niet, ben alleen in Bodrum geweest!
pi_16254849
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:24 schreef mrcool het volgende:

[..]

Er zijn er meer, heel veel cafeetjes enzo maar daar kwam ik niet! In Red Lion draaiden ze club! Nee, ik ken die andere plaatsen niet, ben alleen in Bodrum geweest!

hoezo kwam je er niet in? mocht je er niet in of had je geen zin om er heen te gaan?
En de mannen ook..
pi_16254950
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:46 schreef markiemark het volgende:

[..]

hoezo kwam je er niet in? mocht je er niet in of had je geen zin om er heen te gaan?

Als je daar bent ga je alleen de tenten in die airco hebben, anders word je gek!
pi_16255163
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:48 schreef mrcool het volgende:

[..]

Als je daar bent ga je alleen de tenten in die airco hebben, anders word je gek!

ohw hehe ok.. wat is de gem. temp. daa zo'n beetje?
En de mannen ook..
pi_16255220
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:55 schreef markiemark het volgende:

[..]

ohw hehe ok.. wat is de gem. temp. daa zo'n beetje?

Graad of 38, in Augustus iig! Soms over de 40 graden!
pi_16255325
Echt heet is het iig niet omdat je dicht bij de zee zit, in de avond kan het zelfs koud worden, alleen als je ergens binnen bent zonder airco dan word je echt gek! Hier zat ik trouwens: http://www.arakea.be/site/hotel_5379.htm
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:04:59 #30
38551 Sjwerver
lastig ventje
pi_16255521
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:58 schreef mrcool het volgende:
Echt heet is het iig niet omdat je dicht bij de zee zit, in de avond kan het zelfs koud worden, alleen als je ergens binnen bent zonder airco dan word je echt gek! Hier zat ik trouwens: http://www.arakea.be/site/hotel_5379.htm
Bij dat hotel zat ik dus ook! In de zomer van 2002.. wanneer was jij in Bodrum?
derde doos vanaf links
pi_16255551
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:58 schreef mrcool het volgende:
ja das wel relaxt zo bij de zee... zonder airco zal het wel benauwd worden denk ik..
En de mannen ook..
pi_16255659
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:04 schreef Sjwerver het volgende:

[..]

Bij dat hotel zat ik dus ook! In de zomer van 2002.. wanneer was jij in Bodrum?

2003, goed hotel hoor, lekker eten ook! 2 zwembaden!
pi_16255689
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:05 schreef markiemark het volgende:

[..]

ja das wel relaxt zo bij de zee... zonder airco zal het wel benauwd worden denk ik..

Dat weet ik wel zeker, zorg hoe dan ook dat je airco in je hotelkamer hebt!
pi_16255702
ziet er wel goed uit dat hotel.. had jij bij een reisorganisatie geboekt? zo ja, welke?
en hoe zit het met vervoer vanaf de luchthaven naar je hotel?
En de mannen ook..
pi_16255773
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef markiemark het volgende:
ziet er wel goed uit dat hotel.. had jij bij een reisorganisatie geboekt? zo ja, welke?
en hoe zit het met vervoer vanaf de luchthaven naar je hotel?
Ja, online geboekt bij een Belgische maatschappij, weet ff niet meer wat de naam was, volgens mij iets als Corendon ofzo, weet het echt niet zeker! Je word gewoon vervoerd met een bus vanuit het vliegveld! Hou wel rekening ermee dat dat vliegveld dus echt kut is, is een oude legerbasis! Je mag eerst 2 uur op je visum gaan wachtten alvorens ze je paspoort gaan controleren! En geloof me als ik zeg dat die lui hard controleren, ze zijn niet zuinig daar in Turkije!
pi_16255793
Ik ben vorig jaar 2x in Marmaris geweest (werk), en het viel me op dat er daar erg weinig te doen is. Op het strand liggen zou je zeggen, maar het strand daar was over het algemeen ranzig (vuilnis), klein (je stapt er zo overheen), en het water nodigde nou ook niet uit tot een duik. De enige manier om daar op het strand te liggen was op een ligstoel op het smalle strand langs de boulevard, waar je constant lastiggevallen werd door lui die je van alles probeerden aan te smeren.

En zodra ze merken dat je Nederlands ben kom je helemaal niet meer van ze af, want ze hebben bijna allemaal familie in Nederland en kunnen dan ook wat woorden Nederlands (Bassie en Adriaan). Als je daar een dag rondloopt word je daar helemaal gek van, ik in ieder geval wel.

Er waren wel een hoop discotheken, kroegen en restaurantjes, waarvan een aantal ook Nederlands. Als je ervan houdt is het leuk, maar ik vond het Salou-gehalte veels te hoog.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_16255800
Wat ik nog wel weet was dat die hostess zeer lekker was!
pi_16255848
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben vorig jaar 2x in Marmaris geweest (werk), en het viel me op dat er daar erg weinig te doen is. Op het strand liggen zou je zeggen, maar het strand daar was over het algemeen ranzig (vuilnis), klein (je stapt er zo overheen), en het water nodigde nou ook niet uit tot een duik. De enige manier om daar op het strand te liggen was op een ligstoel op het smalle strand langs de boulevard, waar je constant lastiggevallen werd door lui die je van alles probeerden aan te smeren.

En zodra ze merken dat je Nederlands ben kom je helemaal niet meer van ze af, want ze hebben bijna allemaal familie in Nederland en kunnen dan ook wat woorden Nederlands (Bassie en Adriaan). Als je daar een dag rondloopt word je daar helemaal gek van, ik in ieder geval wel.

Er waren wel een hoop discotheken, kroegen en restaurantjes, waarvan een aantal ook Nederlands. Als je ervan houdt is het leuk, maar ik vond het Salou-gehalte veels te hoog.

Dan is Bodrum echt het tegenovergestelde gewoon!
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:21:00 #39
38551 Sjwerver
lastig ventje
pi_16256196
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:13 schreef mrcool het volgende:

[..]

Dan is Bodrum echt het tegenovergestelde gewoon!

Ik ben toen een dagje naar Marmaris geweest, maar ik moest ook helaas constateren dat Marmaris echt het tegenovergestelde is van Bodrum, Bodrum ruleert! Ik doe het zeker nog eens. Aanrader!

Alanya ben ik btw ook geweest.. maar dat vond ik maar niets.. maar ik was ook pas 13 en ging niet uit ofzo.

derde doos vanaf links
pi_16256305
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:21 schreef Sjwerver het volgende:

[..]

Ik ben toen een dagje naar Marmaris geweest, maar ik moest ook helaas constateren dat Marmaris echt het tegenovergestelde is van Bodrum, Bodrum ruleert! Ik doe het zeker nog eens. Aanrader!

Alanya ben ik btw ook geweest.. maar dat vond ik maar niets.. maar ik was ook pas 13 en ging niet uit ofzo.

Idd, ik hoor van vele mensen dat Bodrum veruit het beste is, ik ga er ook zeker nog een keertje heen!
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:26:36 #41
73888 DIA
die ja .....
pi_16256420
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef ToXiCitY het volgende:

Je wilde negatieve dingen horen: (Marmaris)
- zoals gezegd geen mooie witte brede zandstranden
- De plaatselijke turken proberen je van alles aan te smeren en geld afhandig te maken. Ze zijn wel overdreven vriendelijk, maar niet voor hun lol. Turken zijn handerlaars.
-uitgaan is leuk, entree gratis en prijzen normaal 3 euro voor biertje
-Het is warm, toen ik er was toevallig erg warm 45+ die plaatselijke turken gingen soms kapot van de hitte.
-vervoer goedkoop taxi enzv.
-Marmaris zelf is totaal opgezet voor toerisme dus een beetje salouachtig met veel disco's eetgelegenheden enz. Je hebt dus niet echt t idee in turkije te zijn.
-Kijk in geheel Turkije uit met Turkse meisjes, ook in discotheken enzv. Je zal niet de eerste zijn die klappen krijgt van broers of neven omdat je met of te dicht bij haar danste.
- Het is niet zo wijfenneukachtig als Salou, dus niet allemaal breezers in de disco maar t is allemaal iets volwassener

Het blijft een 3e wereldlandachtig dwz.
- Kijk uit met wat je eet, bij ons was zon beetje iedereen aan de schijt, behalve ik
- inenten
- Zorg dat je je paspoort ed. (zoals ik) niet kwijt raakt. Want dan heb je een GROOT probleem.

pi_16256485
Vorig jaar een keertje naar Marmaris geweest. Het zuigt daar bigtime.
Niets te doen en veel teveel schreeuwerige Baja/Skihut-barretjes.
Je moet ervan houden..

-edit-
Wat hierboven gezegd werd dus..

[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 14-01-2004 16:30]

pi_16256503
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:26 schreef DIA het volgende:

[..]

- De plaatselijke turken proberen je van alles aan te smeren en geld afhandig te maken. Ze zijn wel overdreven vriendelijk, maar niet voor hun lol. Turken zijn handerlaars.
-Het is warm, toen ik er was toevallig erg warm 45+ die plaatselijke turken gingen soms kapot van de hitte.
-Marmaris zelf is totaal opgezet voor toerisme dus een beetje salouachtig met veel disco's eetgelegenheden enz. Je hebt dus niet echt t idee in turkije te zijn.
-Kijk in geheel Turkije uit met Turkse meisjes, ook in discotheken enzv. Je zal niet de eerste zijn die klappen krijgt van broers of neven omdat je met of te dicht bij haar danste.
- Het is niet zo wijfenneukachtig als Salou, dus niet allemaal breezers in de disco maar t is allemaal iets volwassener

- Kijk uit met wat je eet, bij ons was zon beetje iedereen aan de schijt, behalve ik
- inenten
- Zorg dat je je paspoort ed. (zoals ik) niet kwijt raakt. Want dan heb je een GROOT probleem.

Inenten heb ik niet gedaan, is pas nodig bij een verblijf van een aantal maanden hebben ze mij verteld.
pi_16256524
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:26 schreef DIA het volgende:

[..]

- inenten

hmmzz ok lijkt me duidelijk.. heb je ook nog wat neg. dingen over bodrum, of iemand anders, want daar ben ik nu wel benieuwd naar!
mijn voorkeur meter begint lichtelijk uit te slaan naar Bodrum...
En de mannen ook..
pi_16256578
turkije staat gewoon op mn legitimatiebewijs.. en heb je een visum nodig?!
en inentingen? iemand die me daar iets over kan vertellen want over het algemeen ben ik redelijk bang voor lange harde dingen die mijn lichaam binnen treden...
En de mannen ook..
pi_16256610
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:30 schreef markiemark het volgende:
turkije staat gewoon op mn legitimatiebewijs.. en heb je een visum nodig?!
en inentingen? iemand die me daar iets over kan vertellen want over het algemeen ben ik redelijk bang voor lange harde dingen die mijn lichaam binnen treden...
De GGD laat je er ook nog eens een keer flink voor betalen!
pi_16256716
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:31 schreef mrcool het volgende:

[..]

wat mag dat kosten dan? hoeveel heb jij voor de hele reis betaald?
En de mannen ook..
pi_16256754
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:34 schreef markiemark het volgende:

[..]

wat mag dat kosten dan? hoeveel heb jij voor de hele reis betaald?

Oh, dat weet ik echt niet meer, de GGD vraagt iig veel geld voor die inentingen, hoeveel weet ik niet meer precies, kijk anders ff op hun site!
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:37:15 #49
73888 DIA
die ja .....
pi_16256819
inentingen hoeft niet persee, ik ben daar 15 dagen geweest. Ik leef nu nog dus.....
Je kan erin met een legitimatie bewijs. Een visum koop je daar als je uit het vliegtuig komt en het land binnengaat. Kost dacht ik iets van 10 euro.
Ze betalen daar met Turkse Lire, dus neem wel een rugzak mee als je gaat stappen, 0,60 eurocent is namelijk 1 000 000 TL. Ik weet niet hoe het nu is het is namelijk niet zon harde munt. Je kunt het beste in Turkije Lire pinnen, Want met Euro's word je daar afgezet.
pi_16256850
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef DIA het volgende:
inentingen hoeft niet persee, ik ben daar 15 dagen geweest. Ik leef nu nog dus.....
Je kan erin met een legitimatie bewijs. Een visum koop je daar als je uit het vliegtuig komt en het land binnengaat. Kost dacht ik iets van 10 euro.
Ze betalen daar met Turkse Lire, dus neem wel een rugzak mee als je gaat stappen, 0,60 eurocent is namelijk 1 000 000 TL. Ik weet niet hoe het nu is het is namelijk niet zon harde munt. Je kunt het beste in Turkije Lire pinnen, Want met Euro's word je daar afgezet.
Je bent daar wel meteen multi-miljonair als je 10 euro pint!
pi_16256949
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:38 schreef mrcool het volgende:

[..]

Je bent daar wel meteen multi-miljonair als je 10 euro pint!

is dat een beetje makkelijk daar? en kost het veel extra?
En de mannen ook..
pi_16256953
Owja pas op met het geld, dat is gewoon gemaakt om mensen mee op te lichten:
Zeker als het wat donkerder is lijkt het briefje van 500000 lire heel erg op het briefje van 5000000 lire. Daar ben ik zelf ook mee de mist ingegaan.

edit: Geld pinnen daar kostte mij ¤1,82 per keer

[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 14-01-2004 16:43]

woensdag 14 januari 2004 @ 16:42:34 #53
73888 DIA
die ja .....
pi_16257002
Je kunt het best in een keer veel pinnen. Want je betaald ook iets van 5 euro voor het pinnen. Dus in pinde dan meestal gelijk 300 000 000 TL.
Waarna ik bij de laatste keer mijn portemonnaie verloor, met nog 250 000 000 TL, rijbewijs, Legitimatiebewijs Ov-jaarkaart, bankpassen enzv.
"ja ik weet het erg slim"
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:45:13 #54
73888 DIA
die ja .....
pi_16257107
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:41 schreef ToXiCitY het volgende:
Owja pas op met het geld, dat is gewoon gemaakt om mensen mee op te lichten:
Zeker als het wat donkerder is lijkt het briefje van 500000 lire heel erg op het briefje van 5000000 lire. Daar ben ik zelf ook mee de mist ingegaan.

edit: Geld pinnen daar kostte mij ¤1,82 per keer

Van die 500 000- 5000 000 klopt, en het is dan niet zo dat ze zeggen meneer u heeft teveel betaald.
Of het makkelijk is?...... Je bent wel de hele vakantie bezig met tellen omrekenen, kijken hoeveel je genaaid bent enzv.
pi_16257230
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef DIA het volgende:
Inentingen worden voornamelijk aanbevolen voor het noorden van Turkije, in de bekende badplaatsen heb je weinig te vrezen, wel een klein beetje uitkijken met wat je eet.

Je kan gewoon met euro's betalen, je kan bij een aantal pin automaten zelfs al euro's pinnen. Als je wordt afgezet is dat je eigen schuld, je moet wel ff meerekenen natuurlijk... Als je met euro's betaald kan je vaak meer afdingen, ze hebben liever die euro's.

Bodrum is heel relaxed, als je daar naar toe gaat pak dan ook een bootreisje mee. Is super relaxed en goedkoop! In de barstreet achter Halikarnas, staat een man die zichzelf Maradonna noemt, als je daar een zo'n boattrip boekt, zul je er geen spijt van hebben!

[Dit bericht is gewijzigd door Peyote op 14-01-2004 16:53]

I believe that sex is a beautiful thing between two people. Between five, it's fantastic. — Woody Allen
pi_16257260
Hmmz, toch redelijk veel negatieve reacties over Marmaris. Laat ik daar nou NET naar toe gaan. Paar vrienden van mij waren er vorig jaar geweest en die hadden het wel erg naar hun zin daar, mijn zusje trouwens ook. Dus ik heb er wel vertrouwen in, vooral als je met een groep van 8 man gaat, dan is het al snel(ler) gezellig. En ben sowieso wel van een wat hoger Salou, Lorett, Rimini-gehalte, dat is juist wat ik zoek in een vakantie, verstand op nul en gaan met die banaan..

Ben trouwens jaartje of 6/7 geleden in Gümbet geweest, toen waren we ook een aantal keer overdag/s'avonds in Bodrum geweest. Toen leek het mij zo maar een dood stadje, kan me vergissen of het is een stuk populairder geworden, maar mij leek het toen niets.

woensdag 14 januari 2004 @ 16:52:01 #57
73888 DIA
die ja .....
pi_16257339
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:49 schreef dennetje het volgende:
Hmmz, toch redelijk veel negatieve reacties over Marmaris. Laat ik daar nou NET naar toe gaan. Paar vrienden van mij waren er vorig jaar geweest en die hadden het wel erg naar hun zin daar, mijn zusje trouwens ook. Dus ik heb er wel vertrouwen in, vooral als je met een groep van 8 man gaat, dan is het al snel(ler) gezellig. En ben sowieso wel van een wat hoger Salou, Lorett, Rimini-gehalte, dat is juist wat ik zoek in een vakantie, verstand op nul en gaan met die banaan..

Ben trouwens jaartje of 6/7 geleden in Gümbet geweest, toen waren we ook een aantal keer overdag/s'avonds in Bodrum geweest. Toen leek het mij zo maar een dood stadje, kan me vergissen of het is een stuk populairder geworden, maar mij leek het toen niets.

Kan kloppen die Turkse badplaatsen zijn de afgelopen jaren pas populair geworden en enorm gegroeid.
pi_16257360
denk dat we al aardig een besliising kunnen nemen! bedankt allemaal, ik ga nu naar huis..
En de mannen ook..
pi_16257421
-edit-
pi_16257461
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:54 schreef mrcool het volgende:
-edit-
Die extra kosten had ik eind november 2003 nog...

edit: Whatever

[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 14-01-2004 16:56]

pi_16257475
Pas wel op met waar je gaat zitten bij Halikarnas, voor dat je het weet laten ze je dik betalen omdat je op VIP-plaatsen bent gaan zitten met je zatte kop! Er staat trouwens een hele enge man op dat briefgeld daaro.
pi_16257605
Alanya is echt een aanrader..

Wij hebben met gogo-tours geboekt wat heel goed is bevallen,
we zaten in een appartementcomplex met alleen maar mensen die met gogo-tours geboekt hadden (Appartementen Amber Rose), heel complex vol met Nederlandse jongeren, hier hadden wij dus zelf voor gekozen om de volgende reden:

Het was een super gezellig complex en binnen no-time had je dan ook een leuke gezellige groep om leuke dingen mee te doen (dit mag je opvatten zoals jij het wilt) Iedereen kende elkaar wel een beetje wat ook leuk is met uitgaan als je iedereen weer tegen komt.

Het uitgaan is ook super, uitgaansgelegenheden zoals Robin Hood, Murphy's, James Dean etc. zijn erg gezellig!
Hele leuke sfeer, ik heb geen enkele keer een ruzie of iets dergelijks gezien..

Wij zaten in appartementencomplex "Amber Rose", goede lokatie en alles was heel netjes voor elkaar, we hadden 2x een 3 persoonskamer,
mooi uitzicht, leuk appartement en 2 balkonnen per kamer!

Dit jaar gaan wij met dezelfde groep Marmaris eens een bezoekje brengen
Maar ik zou ook zo weer naar Alanya willen!
Alleen is de 2e vaak net weer iets minder leuk omdat je er steeds meer van gaat verwachten.

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_16257795
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:31 schreef mrcool het volgende:

[..]

Hebben wij allemaal terug gestort gekregen hoor
pi_16257943
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 17:05 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Hebben wij allemaal terug gestort gekregen hoor

Hoezo? Dat is toch niet ziekenfonds-verzekerd?
pi_16285568
En weer open en bij deze omgedoopt van [Turkije] Marmaris/Alanya/Bodrum/Kusadasi naar het centrale Bodrum topic!

Dit waren de topics van afgelopen zomer over Bodrum:
Bodrum 2003!
Bodrum 2003 deel 2

pi_16285683
ok waren we weer!! na een hevige, felle discussie met Liannuh is deze topic weer open! onder een andere naam, maar .. who cares! gaan we weer..

ontopic: die inentingen.. is het echt nodig als je naar Bodrum gaat? en je kan het terugkrijgen hoorde ik.. hoe?

En de mannen ook..
pi_16286037
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:39 schreef markiemark het volgende:
ok waren we weer!! na een hevige, felle discussie met Liannuh is deze topic weer open! onder een andere naam, maar .. who cares! gaan we weer..

ontopic: die inentingen.. is het echt nodig als je naar Bodrum gaat? en je kan het terugkrijgen hoorde ik.. hoe?

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen,
je bent zo klaar en je weet zeker dat dit niet de reden zal worden van een kutvakantie..

Wij hebben inderdaad het gehele bedrag terug gekregen,
gewoon rekening opgestuurd naar het ziekenfonds.

Ligt er wel aan waar en hoe je verzekerd bent, maar mijn moeder, vader, zus en ik hebben het allemaal terug gekregen.
(We zitten niet allemaal in hetzelfde ziekenfonds)

Gewoon even informeren hoe het bij jou zit,
grote kans dat je het terug krijgt.

pi_16287756
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:50 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen,
je bent zo klaar en je weet zeker dat dit niet de reden zal worden van een kutvakantie..

Wij hebben inderdaad het gehele bedrag terug gekregen,
gewoon rekening opgestuurd naar het ziekenfonds.

Ligt er wel aan waar en hoe je verzekerd bent, maar mijn moeder, vader, zus en ik hebben het allemaal terug gekregen.
(We zitten niet allemaal in hetzelfde ziekenfonds)

Gewoon even informeren hoe het bij jou zit,
grote kans dat je het terug krijgt.

ok cool! denk dat die dingen niet echt goedkoop zijn namelijk! damn ik ben zo bang voor prikken
En de mannen ook..
  zondag 18 januari 2004 @ 18:16:51 #70
61190 OmiNouS
High Member
pi_16372261
ik wil ook naar turkije, twijfel nog tussen marmaris en alanya...

maar kunnen jullie mij zeggen wat de voordelen/nadelen zijn van een hotel en een appartement??

I was born intelligent - education ruined me
pi_16372303
Ben vorig jaar in Bodrum geweest, en het was geweldig
We zaten in Club Blue Dreams, en ook dat kan ik echt aanbevelen, het was gewoon een super vakantie!

Dit jaar willen we richting Marmaris eigenlijk
Maar even zien waar we terechtkomen.

pi_16434357
Ik kan je vertellen dat 'Bodrum 2003 en 2002' voor míj in ieder geval erg geslaagd waren.
Tip is wellicht een weekje Blue Cruise; onwijs chill en gezellig.
Moet je alleen geen echte draaikont zijn en daarnaast wel met anderen (Nederlanders) op een boot willen zitten.
Succes met het boeken, ik heb dat afgelopen jr gedaan bij Corendon, wat dacht ik voordeliger was dan bij andere maatschappijen.
pi_16444455
cool al die reacties! heb de nodige folders gehaal (extra) om nog ff goed te bekijken.. zeer binnenkort maar ff om de tafel met de jongens..
En de mannen ook..
pi_18958906
Ik ga 22 juli t/m 29 juli naar Gumbet, het plaatsje naast Bodrum.
Jammer dat daar geen topic over is.
Ik heb gehoord dat er in Gumbet een klein kiezelstrand is en dat er in de hoofdstraat erg veel bars en eetgelegenheden zijn. Laat ons appartement nu net aan de hoofdstraat liggen.
Het is ook vrij luidruchtig daar, heb ik ook ergens gelezen.
Er zijn ook veel turkse mannen daar leuk!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_18966789
Ik ben in 2002 naar Alanya geweest, 2000 naar Fethiye (wat minder populair).

Mijn ouders zijn Turks, ik ben zelf in Nederland geboren.
Helaas ben ik nog nooit in Bodrum geweest, maar zoals vele al hebben gezegt, pas op met hoe je betaald.
Als ze merken dat je uit Europa komt willen ze je gelijk afzetten, ik liep een kledij-winkel binnen, begon die meneer tegen mij "Hello, hello, welcome", ik dacht weet je wat, ik speel zijn spelletje mee.
Ik "Hi, what is the price of this <vul-in>", hij natuurlijk antwoorden, 20euros, ik zeg, terug "Cok pahali, olmaz" (Te duur, kan niet), hij terug zeggen, oh oh, ben je Turks, voor jou is het 20.000.000 TL (Turkse Lira's).

Dus als ze je iets bieden voor 20eur, zeg gewoon dat je hem voor 13eur meeneemt.
ne okuyon, bokmu var?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:45:49 #76
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_19298583
Ik ga eind juni met m'n vriend naar Turgutreis/Bodrum. Zou graag ook wat willen doen daar bijv. boottochtje of dagtrip naar Kos. Iemand nog tips voor andere leuke excursies vanuit Turgutreis/Bodrum?
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:53:52 #77
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_19560536
En kan er iemand vertellen of het mogelijk is om in Turgutreis ergens geld te pinnen? Of moet ik daarvoor naar Bodrum toe?
pi_19979465
Twee jaar geleden was ik in Marmaris, zeker goed bevallen. Dit jaar heb ik Bodrum geboekt, omdat je dan niet nog 1 tot 2 uur met een gare bus naar je appartement moet.

Ik wil zeker weer naar zo'n Hamam en misschien ook wel naar Efeze of Kos. In Marmaris was ik met Gogo, goed geregeld allemaal!
Nu ga ik niet met gogo, had ik wel gewild maar is het toch niet geworden, en nu vraag ik mij af hoe ik die 'uitstapjes' het best kan regelen. Van Marmaris weet ik dat er overal op straat malafide mannetjes stonden. Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
I got soul, but I'm not a soldier
  zondag 20 juni 2004 @ 19:47:51 #79
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20047225
Hier een berichtje vanuit Turgutreis ! Heerlijk weer hier, ca. 30 graden. İk zit in hotel Aegean Dream Resort. Dit hotel is net geopend dit jaar op 1 mei. `t is Ultra All İnclusive. Echt heerlijk ! Gisteren aangekomen en gevlogen met Onur Air. Vlucht is prima gegaan, alleen iets minder beenruimte dan bij een Nederlandse maatschappij. Voor iedereen die binnenkort naar Bodrum of Turgutreis gaat: alvast een fijne vakantie gewenst !
pi_20047285
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Twee jaar geleden was ik in Marmaris, zeker goed bevallen. Dit jaar heb ik Bodrum geboekt, omdat je dan niet nog 1 tot 2 uur met een gare bus naar je appartement moet.

Ik wil zeker weer naar zo'n Hamam en misschien ook wel naar Efeze of Kos. In Marmaris was ik met Gogo, goed geregeld allemaal!
Nu ga ik niet met gogo, had ik wel gewild maar is het toch niet geworden, en nu vraag ik mij af hoe ik die 'uitstapjes' het best kan regelen. Van Marmaris weet ik dat er overal op straat malafide mannetjes stonden. Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
Vanuit vliegveld Bodrum mag je nog een redelijke tijd in de bus zitten hoor.
pi_20077461
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:36 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ga 22 juli t/m 29 juli naar Gumbet, het plaatsje naast Bodrum.
Jammer dat daar geen topic over is.
Ik heb gehoord dat er in Gumbet een klein kiezelstrand is en dat er in de hoofdstraat erg veel bars en eetgelegenheden zijn. Laat ons appartement nu net aan de hoofdstraat liggen.
Het is ook vrij luidruchtig daar, heb ik ook ergens gelezen.
Er zijn ook veel turkse mannen daar leuk!
een klein kiezelstrandje? het is denk ik 10 meter lang zandstrand over de hele lengte van de boulevards. er zit inderdaad een hele straat met bars. maar het is zeker ok.
pi_20100224
Ik ga met 3 vrienden ergens begin Augustus richting Bodrum. Wordt een last-minute.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_20494626
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga met 3 vrienden ergens begin Augustus richting Bodrum. Wordt een last-minute.
We hebben vandaag definitief geboekt. Totaal kwam het op 400,- euro. We zitten er van 3 tot 10 aug all-inclusive.
We weten nog niet welk hotel we precies zitten want dat horen we pas als we aankomen (was een bingo aanbieding). Het kan dus ook Bitez, Bumbet of Turgutreis worden. Maar ach, daar hebben ze dolmussen/taxi's voor uitgevonden.
pi_20495925
Tips:

Club Red Lion [Club]
White House [RnB Hip-Hop]
Halikarnas [Diverse]

Allemaal te vinden aan de boulevard in Bodrum.

Halikarnas:
pi_20588601
Halikarnas is een must-go En naast die disco boot in de hoek zit ook een hele goede openlucht discotheek, weet de naam niet zo goed.. Een van de weinige tenten waren ze niet alleen maar van die bagger R&B draaien
pi_20596820
Heeft er iemand al wel eens een appartement geboekt in Gümbet. Ik heb appartement Güler Resort gezien, maar daar hoor ik veel verschillende verhalen over (internet) en ik ben op zoek naar een aanrader in Gümbet voor de laatste week van september, eerste week oktober in Gümbet?
ideeën iemand??
was ik nog niet duidelijk genoeg........
pi_20599205
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef KickAss het volgende:
Heeft er iemand al wel eens een appartement geboekt in Gümbet. Ik heb appartement Güler Resort gezien, maar daar hoor ik veel verschillende verhalen over (internet) en ik ben op zoek naar een aanrader in Gümbet voor de laatste week van september, eerste week oktober in Gümbet?
ideeën iemand??
Ik zat vorig jaar zomer in Grand Iskandil in Gumbet, dat was wel goed.. Al was de ene kamer beter dan de andere (wij hadden kapotte airco maar die werd wel binnen een dag gemaakt)
pi_20599326
http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=6833
hierzij ze niet al te enthousiast over het hotel.....
pi_20599545
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 16:08 schreef KickAss het volgende:
http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=6833
hierzij ze niet al te enthousiast over het hotel.....
Dat scheelt vooral per kamer denk ik..

Zal mijn ervaring wel ff neerzetten zoals ie daar staat:

Algemene indruk: 6 Ligging: 10 Bereikbaarheid: 8 Service: 8 Prijs/kwaliteit: 6

Zoals daar ook vaker gelezen hadden we in het begin problemen met de airco.. Die zijn echter snel verholpen.. Verder niet echt veel op het huisje aan te merken.. Het bad is wel een keer overstroomt maar daarna ook meteen weer gerepareerd, goede service dus..

Zwembad was mooi en werd elke dag gewoon schoongemaakt.. Klachten over vies water daar kan ik me dus ook niet in vinden.. Misschien dat hun er waren toevallig wel, maar ik heb er niets over meegekregen. Parasollen waren er misschien iets te weinig maar om een hotel daar nou op af te rekenen.. En er is er idd dat wij er waren ook 1 omgevallen (niet op iemand) dus die dingen mogen ze wel iets beter vastzetten..

De animatie vond ik juist heel goed.. Elke ochtend vroeg al wat te doen.. Hele middag door (waterpolo, voetbal, tafeltennis etc) en s'avonds elke avond wel een uitstapje (kroegentocht, halikarnas)

Ik vond de obers ook erg vriendelijk... Een aantal zelfs goed leren kennen en ze kwamen er vaak bij zitten.. Zelfs tafels voor ons bezet houden, en altijd praatje maken en even aanraken (vinden ze leuk daar ofzo )

Eten was echt heel erg goed.. En de ligging is perfect, je gaat het hotel uit en zit midden in het centrum.. Straatje door (100m) en je zit bij het strand... Dus tja.. Enige nadeel is imo dan het huisje wat beter kan..
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:11:23 #90
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_20602256
Ik ben vorig jaar in Gumbet geweest, naast bodrum. Ik vond Gumbet qua uitgaan veel gezelliger dan bodrum zelf, je hebt er heel veel bars (en restaurants) in 1 straat en heel gezellig. kroeg in, kroeg uit Veel vrouwen ook. In Bodrum zelf heb je maar een paar grote tenten, zoals Harlikarnas, die boot, the red lion. Maar bodrum is meer shoppen dan gumbet ook al hadden ze daar ook veel. Eerst wordt je alle tenten ingesleurd maar als je het een paar keer negeert en ze kennen je gezicht dan heb je dr verder geen last meer van, gewoon afzeiken die gasten Het enige is dat ze in al die bars en vrijwel overal alleen maar r&b draaien, vaak op zn turks, waar ik echt gek van werd, alleen in bodrum heb je wat meer echte clubs zoals the red lion. Strand in gumbet is een beetje gaar vond ik, het is niet mooi ofzo. Nederlanders vond je overal wel maar het is niet te vergelijken met spanje, je hebt veel meer buitenlanders, gevarieerder.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_20602329
Beetje jammer dat ik het niet op kan zoeken. Maarja, ik heb niet echt hoge eisen ofzo.

Ik heb er zin in!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:22:22 #92
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_20602513
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef KickAss het volgende:
ideeën iemand??
Wij zaten vorig jaar in een klein apartementencomplex La Maison, mooie witte apartementen 2 boven elkaar met bloemetjes enzow in Gumbet en dat was ergg goed, schoon, goede douche, mooi zwembad erbij met een (snack)bar tot snachts open, met een bewaker waar je goed vrienden mee kan worden en aan de hoofdweg zegmaar, paar minuten lopen van barstreet en de restaurantjes en het strand. Aanrader. Heb eventueel fotos van het appartement ergens op cd als je die wil zien
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_20617346
ik heb geboekt in appartementen La Paloma in Gümbet
kent iemand dit??
pi_20633286
Kijk even op www.vakantiereiswijzer.nl

Misschien dat er daar wat recensies staan.
pi_20635368
ja die heb ik al gezien, zijn positief de meeste, maar was gewoon benieuwd naar andere ervaringen.....
pi_20635412
Turkije rond deze tijd van het jaar! Mijn ouders zitten in Bodrum nu en het is 38 graden in de schaduw!
Zelf wilde ik ook naar Turkije in augustus, maar dat werd ons sterk afgeraden door het reisbureau. De temperaturen kunnen oplopen tot 47 graden. Dus als je goed tegen hitte kan moet je het lekker doen, anders is Kreta ook echt een aanrader. Ben er al drie keer geweest. Moet je naar Rethymnon gaan. Echt heerlijk relaxed allemaal. Aardige mensen, lekker eten en heerlijke temperatuur met vaak een briesje wind. Gemiddeld zo'n 30 graden
Suc6 met boeken!
pi_20640050
De Turkse touristische plaatsen liggen ook allemaal aan zee (dus zee-klimaat) net zoals b.v. Kreta. In die hoek daar kan het altijd zo warm worden maar daar merk je verder niet zo heel veel van. Vorig jaar in Marmaris was het ook een paar keer warmer dan 40 graden, niks van gemerkt verder.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 14:48:35 #98
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_20808316
In de search wel een aantal topics gevonden over Bodrum, maar die waren uit 2002/2003. Vandaar een nieuwe voor dit jaar!!

Ok, wie gaat er dus dit jaar naar Bodrum en wat is er allemaal te doen!!

Ikzelf ben er in 2002 in mei geweest in het World of Wonder bodrum hotel. Geweldige vakantie, aantal excursies gedaan ook alleen dit jaar wil ik toch wat anders gaan doen als toen. We gaan dit jaar naar club voyage charm van 17 augustus tot en met 29 augustus Lekker met z'n tweeën all inclusive met neckermann.Hierbij even wat foto's van voyage charm. De kamers zijn inmiddels geheel gerenoveerd en hoe die er nu uitzien is op de tekening ongeveer te zien. Er hangen flatscreens met nederlandse zenders en airco 24 uur per dag etc. Dat is dus erg mooi geworden mag ik hopen

We willen graag naar een waterpark en ik heb gezien dat er 1 is vlakbij Bodrum. Het dedeman aquapark. Zijn hier toevallig mensen geweest of heeft er iemand een site van? Ik heb nl wel 1 site gevonden, maar die is helemaal in het turks en verder kan ik er nix over vinden. Er zou ook een hotel bij zitten, maar ook daar is geen informatie over te vinden helaas

Verder ben ik zelf al naar dalaman geweest (strand met schildpadden en rotsgraven). Ik vond dit erg tegenvallen helaas, ik heb geen schildpad gezien of wat dan ook. De boottocht was wel leuk, maar niet het geld waard eigenlijk. Verder ben ik toen ook nog gaan duiken en dat was ik super!! Daarnaast nog een dorpentour gedaan, en dat was ook erg leuk.
Maar zijn er naast deze dingen nog andere dingen te doen in Bodrum?? Iets wat echt heel erg leuk is enzo

Verder mag je hier natuurlijk alles neerzetten over Bodrum, verschillende hotels, excursies, foto's etc. Mensen die in club voyage charm geweest zijn, zet hier neer hoe het was (ben erg benieuwd of het iets is nl )

Fijne vakantie voor degene die nog moeten gaan alvast!!

ivetje
To infinity…and beyond!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:30:57 #99
11458 ivetje
pi_20810692
er is toch wel iemand in bodrum geweest of er gaat toch nog wel iemand heen
To infinity…and beyond!
  Moderator vrijdag 23 juli 2004 @ 16:42:09 #100
9859 crew  Karina
Woman
pi_20810924
Je kunt met de boot oversteken naar Kos en daar een dagje doorbrengen (ik ben niet in Bodrum geweest, maar wel in Kos, vandaar).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_20811252
Ik ben net ook terug van een weekje Turkije, appartement in Gumbet, vlakbij Bodrum. Zit idd een waterpark vlakbij Bodrum, zijn er langs gereden op de weg naar de Hamam, wat trouwens ook een enorme aanrader is! Schuimmassage, schrubben, heerrrlijk . Verder heb ik ook geen links van het waterpark, maar via je hotel valt er vast wel meer info over te krijgen.

Verders hebben we in Bodrum niet zoveel gedaan behalve uitgaan en een boottocht langs de kust gemaakt, wel zijn we langs het kasteel gelopen wat volgens mij ook mooi is om te bezichtigen (Maarja, daar moet je dan ook maar net van houden )
Efficiency is intelligent lazyness
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:16:54 #102
11458 ivetje
pi_20811588
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 16:57 schreef DianTig het volgende:
Ik ben net ook terug van een weekje Turkije, appartement in Gumbet, vlakbij Bodrum. Zit idd een waterpark vlakbij Bodrum, zijn er langs gereden op de weg naar de Hamam, wat trouwens ook een enorme aanrader is! Schuimmassage, schrubben, heerrrlijk . Verder heb ik ook geen links van het waterpark, maar via je hotel valt er vast wel meer info over te krijgen.

Verders hebben we in Bodrum niet zoveel gedaan behalve uitgaan en een boottocht langs de kust gemaakt, wel zijn we langs het kasteel gelopen wat volgens mij ook mooi is om te bezichtigen (Maarja, daar moet je dan ook maar net van houden )
Dat waterpark zal ik idd in de gaten houden...je zal vast in bodrum ergens kunnen boeken voor dat waterpark ja Een Hamam houdt ik niet zo van...en ik denk mijn vriend ook niet. En dat kasteel heb ik idd ook gezien van de buitenkant, ben er toen ook niet ingeweest omdat we met z'n vieren waren en het dan toch vrij prijzig was...maar misschien met z'n tweeën wel leuk om te doen idd Ik hou iig wel van dat soort dingen...vorig jaar in kusadasi ook naar efeze geweest wat echt super mooi was
To infinity…and beyond!
pi_20811952
Ik hou er zelf ook wel van om kastelen te bezichtigen etc, probleem was alleen dat wij ook met z'n 7enen waren en dan zijn er altijd wel mensen die dat totaal niet zien zitten . Dan moet je gewoon wel met de groep mee. Heb mezelf dan ook al beloofd om of volgende keer alleen te gaan, of iig met veeel minder mensen die wat meer mijn interesses delen:).

Ga je trouwens via een reisorganisatie of gewoon los van dat alles? Dat schiet me net namelijk te binnen, maar op dag 1 hadden wij een informatie bijeenkomst en lieten ze een beetje zien wat je allemaal kon doen en dan kon je je daar ook gelijk voor opgeven. Zaten een paar hele leuke excursies tussen waar ik ook wel oren naar had, o.a bijv. een jeep-savari, of naar een van die wereldwonderen die daar ook in de buurt is.

Valt iig genoeg te doen!
Efficiency is intelligent lazyness
  vrijdag 23 juli 2004 @ 17:43:48 #104
11458 ivetje
pi_20812117
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 17:35 schreef DianTig het volgende:
Ik hou er zelf ook wel van om kastelen te bezichtigen etc, probleem was alleen dat wij ook met z'n 7enen waren en dan zijn er altijd wel mensen die dat totaal niet zien zitten . Dan moet je gewoon wel met de groep mee. Heb mezelf dan ook al beloofd om of volgende keer alleen te gaan, of iig met veeel minder mensen die wat meer mijn interesses delen:).

Ga je trouwens via een reisorganisatie of gewoon los van dat alles? Dat schiet me net namelijk te binnen, maar op dag 1 hadden wij een informatie bijeenkomst en lieten ze een beetje zien wat je allemaal kon doen en dan kon je je daar ook gelijk voor opgeven. Zaten een paar hele leuke excursies tussen waar ik ook wel oren naar had, o.a bijv. een jeep-savari, of naar een van die wereldwonderen die daar ook in de buurt is.

Valt iig genoeg te doen!
We gaan met neckermann, dus waarschijnlijk is er ook zo'n bijeenkomst idd. Hadden we vorig jaar met oad ook ja
Tja, als je met meerdere mensen gaat moet je idd ook met meerdere rekening houden Gelukkig vinden mijn vriend en ik dezelfde dingen ongeveer leuk, dus over excursies ontstaat iig geen ruzie

Bedankt voor je informatie!!
To infinity…and beyond!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 22:39:51 #105
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20818925
Niet goed genoeg gezocht!
Bodrum 2004 moet je dus hebben, maar ik laat ze wel mergen.
pi_20824308
ik ben er ook geweest alleen niet in hoogseizoen.. er is een disco-boot. maar die ging toen nog niet..

ja wat verder gedaan.. Jeep safari, duiken, dag met de boot weg, excursie naar iets wat er erg wit uitzag :p.. verder is alles lekker goedkoop daar en zelfs bevriend geraakt met een manager van een restaurant daar... op een gegeven moment liep hij rond met een tshirt met foto's van ons erop :p.

Beste vakantie ooit daar gehad (alhoewel het toen nog wel met mijn broertjes/zusje en moeder was)

kleine tip, als je dingen wilt doen doe dat zoveel mogelijk zelf en niet via de reisleidster..(mocht je die hebben) het is leuker om 2 jeeps voor jezelf te hebben dan om in een carafaan een beetej te tuffen met een jeep... het eerste is veel gafer
  zaterdag 24 juli 2004 @ 10:45:16 #107
11458 ivetje
pi_20824325
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 10:42 schreef devian het volgende:
excursie naar iets wat er erg wit uitzag :p..
volgens mij is dat pamukkale geweest...zout-terrassen die zijn erg wit. Maar dat is vanaf bodrum 2 dagen en dat vind ik een beetje erg zonde eigenlijk, aangezien wij all-inclusive zitten en dan dus 2 dagen geen gebruik maken van alles wat je krijgt
To infinity…and beyond!
pi_20901179
Ik ga 11 augustus weer 2 weken naar Gumbet. Was in juli ook al 2 weken geweest

Iedereen die vragen heeft, brand los zou ik zeggen...
  woensdag 28 juli 2004 @ 01:55:10 #109
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20902470
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 00:19 schreef schwa78 het volgende:
Ik ga 11 augustus weer 2 weken naar Gumbet. Was in juli ook al 2 weken geweest

Iedereen die vragen heeft, brand los zou ik zeggen...
In welk hotel?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_20905645
We zaten eerst in Fatih Apart, een vrij ontspannen appartementen complex op ongeveer 400 meter van de barstreet.

Nu gaan we naar Club Vela, all inclusief en aan het begin van de barstreet. De recensies over dit hotel zijn niet echt positief, maar dat boeit me niet zoveel

Waar zitten jullie?
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:06:05 #111
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_20905983
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:48 schreef Peyote het volgende:
[..]
Bodrum is heel relaxed, als je daar naar toe gaat pak dan ook een bootreisje mee. Is super relaxed en goedkoop! In de barstreet achter Halikarnas, staat een man die zichzelf Maradonna noemt, als je daar een zo'n boattrip boekt, zul je er geen spijt van hebben!
Inderdaad! Ook wij hebben vorig jaar een boot gehuurd van Maradonna , was super, we waren met z'n 8-en en hadden de hele boot voor ons zelf, kapitein en twee knechtjes mee en de hele dag gevaren. Heerlijk!

We zaten zelf in Gümbet in Hotel 'Fuga Fine Times; (http://www.fuga.com.tr/en) en dat is echt een stukje Paradijs op Aard! Geweldig... (zie ook http://www.vakantiereiswi(...)_acc.php?xid=30863).

Als je eens buiten het hotel wilt eten, ga dan eens langs bij "The Windmill" in het centrum van Gümbet, heerlijk eten en hele leuke bediening, we hebben er een paar hele gezellige avonden doorgebracht.

Bodrum zelf vond ik ook de moeite waard, het is een gezellig plaatsje, lekker shoppen, terrasje pakken en je bent er zo vanuit Gümbet.

Veel plezier!
pi_20908680
Twentemeisje, dat Hotel ziet er echt super uit!

Zelf ben ik ook in Bodrum geweest, of ja.. in de wijk Torba.. Club Blue Dreams, das ook echt een aanrader
  woensdag 28 juli 2004 @ 13:46:51 #113
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_20909251
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Twentemeisje, dat Hotel ziet er echt super uit!

Zelf ben ik ook in Bodrum geweest, of ja.. in de wijk Torba.. Club Blue Dreams, das ook echt een aanrader
Het is ook een echte aanrader!!! We voelden ons net prinsesjes
pi_20912143
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:46 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Het is ook een echte aanrader!!! We voelden ons net prinsesjes
Zeker ook super duur of niet?
Zal hem zeker onthouden!
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:23:21 #115
11458 ivetje
pi_20915049
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 11:06 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

We zaten zelf in Gümbet in Hotel 'Fuga Fine Times; (http://www.fuga.com.tr/en) en dat is echt een stukje Paradijs op Aard! Geweldig... (zie ook http://www.vakantiereiswi(...)_acc.php?xid=30863).
als dat paradijs op aarde is dan zou je eensnaar world of wonders bodrum resort moeten gaan dat is dan echt heaven on earth

http://www.wowhotels.com/

Je mag nog niet eens zelf je fles water opendraaien want dat komen ze al doen...het is echt te erg met de luxe daar hoor
To infinity…and beyond!
  donderdag 29 juli 2004 @ 00:32:44 #116
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20924053
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 10:49 schreef schwa78 het volgende:
Waar zitten jullie?
Wij zitten vanaf 17 augustus in Club Voyage Charm. Tussen Bodrum en Gumbet in is dat. 4 sterretjes, all-in uiteraard
  donderdag 29 juli 2004 @ 08:07:10 #117
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_20926580
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Zeker ook super duur of niet?
Zal hem zeker onthouden!
Valt wel mee eerlijk gezegd... Kijk eens op www.corendon.nl, daar hebben wij geboekt...
  donderdag 29 juli 2004 @ 08:07:51 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_20926582
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:23 schreef ivetje het volgende:

[..]

als dat paradijs op aarde is dan zou je eensnaar world of wonders bodrum resort moeten gaan dat is dan echt heaven on earth

http://www.wowhotels.com/

Je mag nog niet eens zelf je fles water opendraaien want dat komen ze al doen...het is echt te erg met de luxe daar hoor
We kwamen daar telkens langs op weg naar Fuga, zag er inderdaad prachtig uit! Is toch dat hotel met die windmolen bij het zwembad?
pi_20958853
Dinsdag vliegen!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:49:25 #120
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20966142
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 08:07 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

We kwamen daar telkens langs op weg naar Fuga, zag er inderdaad prachtig uit! Is toch dat hotel met die windmolen bij het zwembad?
er staat idd zo'n molen naast het zwembad...daar zit een bar onder en je kan dan bovenin die molen gaan zitten Ja, het is echt een super hotel, maar meer iets voor de huwelijksreis hoor Ik was er toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren. Je mag er nix zelf doen, zelfs je fles water in het restaurant mag je nog niet open maken

(dit was dus ivetje, maar die "onder andere naam posten" werkt weer niet )
pi_20980557
Nou net terug uit Gumbet, echt helemaal geweldig!
Topvakantie!
Leuke mensen leuke uitgaansgelegenheden alles was leuk!
Er is zoveel te vertellen.. maar daar heb ik nu ff geen zin in.
pi_20985001
Ik ga dinsdag of donderdag naar Istanbul me spullen thuis zetten, vanuit daar vertrek ik gelijk naar Bodrum. Rond 10/15 dagen genieten van Bodrum en informeren over villatjes/zomerhuisjes. Daarna ga ik terug naar Istanbul en blijf ik een paar dagen rond hangen in ons stadje. Als ik terug ben me vader overhalen om een zomerhuisje te kopen ergens bij Bodrum

Volgend jaar hopelijk voor ongeveer 2 maanden erheen met vrienden, tenminste als me vader mee stemt met een zomerhuisje

Arggg ik kan niet meer wachten! Het is ook zo leuk elk jaar in Turkije
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:05:58 #123
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_21011564
Zijn er ook mensen wezen eten bij The Windmill in Gümbet?
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:50:36 #124
11458 ivetje
pi_21014858
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
wij iig niet, als je all-inclusive zit ga je natuurlijk als nederlander niet buiten de deur eten he
To infinity…and beyond!
pi_21023389
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
Wij hebben er 2 keer gegeten en een keer ontbeten/gelunched. Zeer goed eten en vriendelijke bediening. Boven het gemiddelde van Gumbet iig. Ook leuk uitzicht op de barstreet...
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 08:35:18 #126
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_21025967
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:33 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Wij hebben er 2 keer gegeten en een keer ontbeten/gelunched. Zeer goed eten en vriendelijke bediening. Boven het gemiddelde van Gumbet iig. Ook leuk uitzicht op de barstreet...
Werkten deze heren er nog? (achter Yildirim en voor 'Gem')

We hebben echt onwijs veel lol met ze gehad, wezen stappen, en avonden lekker onderuit gehangen in die banken bij de bar van het restaurant en op de tweede verdieping waar die Turkse 'loungekussens' liggen.
pi_21026161
Geen idee. Ik hou ze niet ech uit elkaar al die gasten

Ze komen me wel vaag bekend voor.
pi_21027351
Ik ga naar Gumbet . Licht heel erg dichtbij Bodrum. Ben er eerder geweest (ook in veel andere steden in Turkije) en Gumbet is veruit de mooiste en de leukste. Van Alanya en Antalya moet ik echt niks hebben, zo lelijk is het daar . Ik raad iedereen aan om naar Bodrum of Gumbet te gaan .
pi_21034830
Ik ben niet in de windmill gaan eten, maar dat was wel de 1e dag het herkenningpunt om het appartement terug te vinden
pi_21038068
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 17:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben niet in de windmill gaan eten, maar dat was wel de 1e dag het herkenningpunt om het appartement terug te vinden
Zat je in Club Vela??
pi_21038471
Nee, maar wel in het appartement ernaast. La Maison.
We hadden veel vrienden gemaakt in hotel vela
pi_21038535
Damn ik was helemaal weg van club A'lora.. lekker smiddags chillen daar op het strand (gras) van gumbet onder het genot van een drankje en heerlijke chill house muziek.. leuk hoor!
pi_21048583
Aardbeving treft Turkse plaats Bodrum

Gepost door Timothy (TimmyAsd) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: woensdag 4 augustus 2004 @ 09:25

De Turkse badplaats Bodrum is vanochtend getroffen door een aardbeving. Deze had een kracht van 5,4 op de schaal van richter. Zeker vijftien mensen raakten lichtgewond, maar richtte verder geen grote schade aan.

De aardbeving vond vanochtend rond zes uur plaatselijke tijd plaats. De meeste mensen raakten gewond omdat ze uit de ramen en van balkons sprongen. Na de beving waren veel mensen op straat te vinden, bang voor eventuele naschokken. De afgelopen paar dagen waren er meerdere bevingen in het gebied, die van vandaag was echter de sterkste.

Jaarlijks reizen er veel Nederlanders naar de badplaats, die als toeristisch trekpleister geldt. Ook in de andere populaire plaats Marmaris werd, net als op het Griekse eiland Kos, de aardbeving gevoeld.

Iemand die ter plekke iets kan vertellen over de aardbeving die er heeft plaatgevonden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21050284
was net aan het sms-en met een vriend van mij die daar nu zit!
hij had er niks van gemerkt omdat hij flink aan het stappen was geweest en in een diepe "coma" lag....
  woensdag 4 augustus 2004 @ 11:38:37 #135
56951 Najra
---------------
pi_21050338
haha door een aardbeving heen geslapen
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_21050926
Ik ben daar ook geweest.. wel eng idee dat daar een aardbeving is geweest!
pi_21055267
Ben precies op tijd terug!
Gisteren zat ik nog in Gumbet maar van die eerdere schokken heb ik toen niets gemerkt.
pi_21056221
Hoe lang/ver is het eigenlijk rijden van Gumbet naar Bodrum aangezien zo ver ik het gelezen hebt niet echt een spectaculair uitgaans gebied is op 2/3 grote discotheken na dan in Gumbet?
pi_21056282
Als je daar een taxi pakt (die rijden net als iedereen daar als gekken) is het ongeveer 10 minuten rijden.

Kosten ongeveer 5 euro per taxi rit.

Je kan ook een bus pakken daar, duurt ietsje langer.
Kost 90 cent p/p
pi_21056333
Echt grote discotheken zijn er niet in Gumbet. Wel veel gezellige iets kleinere tenten.
Er word trouwens overal bijna alleen maar R&B gedraaid
  woensdag 4 augustus 2004 @ 19:25:25 #141
11458 ivetje
pi_21058495
Khoop dat me hotel er nog staat
To infinity…and beyond!
pi_21066898
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:38 schreef MikeV het volgende:
Hoe lang/ver is het eigenlijk rijden van Gumbet naar Bodrum aangezien zo ver ik het gelezen hebt niet echt een spectaculair uitgaans gebied is op 2/3 grote discotheken na dan in Gumbet?
In de reisbrochure staat altijd dat het ongeveer 2 a 3 kilometer is naar Bodrum vanuit Gumbet. In praktijk is het zeker 10 minuten crossen met de taxi. 's Nachts kost zo'n ritje iets van 18 miljoen lira (10 euro ongeveer).

Taxichauffeurs zijn trouwens relaxed. Mijn mobiel was uit mijn zak gevallen en in 1 van de taxi's gebleven. Een Turkse collega chauffeur had daarna even gebeld en gevraagd of die taxi weer terug kon komen en ik heb netjes mijn mobiel terug gekregen (gloednieuwe Siemens SX1 met winkelprijs van 600 euro).
  donderdag 5 augustus 2004 @ 18:01:59 #143
11458 ivetje
pi_21081532
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 17:38 schreef MikeV het volgende:
ligt er helemaal aan in welk hotel je zit. Vogie keerzat ik helemaal achter in gümbet en dat was niet te lopen naar bodrum. Nu is het maar 2 km en dat ga ik dus wel een keertje lopen Maar je kan altijd met de dolmus gaan, die is hartstikke goedkoop. Ik ben nog nooit met de taxi geweest in turkije
To infinity…and beyond!
pi_21104943
De taxi is snachts volgens mij ook duurder dan overdag.
Ik heb er toen 13 lira voor betaald.
Dolmus is eng! Vooral als ie heel vol zit
maar wel leuk
pi_21105514
Ik vlieg morgen .
pi_21105664
Ik vlieg dinsdag pas. Check mijn fotoboek effe... dan zie je me wel in de X-bar
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 10:33:23 #147
11458 ivetje
pi_21115384
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 20:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
De taxi is snachts volgens mij ook duurder dan overdag.
Ik heb er toen 13 lira voor betaald.
Dolmus is eng! Vooral als ie heel vol zit
maar wel leuk
13 lira?? dat wil ik ook wel...dat is uhm...1 miljoen is 60 cent, dus ff denken...volgens mijn rekenmachine kom je dan uit op 0 cent die dolmus is goedkoop zeg
Maar goed, ik vind de dolmus niet echt eng...houdt wel altijd mijn tas goed vast, maar dat is automatisme denk ik. En als ie vol zit zie je juist niet hoe roekeloos ze rijden en als je botst heb je meer kans dat je zacht op iemand anders landt
To infinity…and beyond!
pi_21130197
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 10:33 schreef ivetje het volgende:

[..]

13 lira?? dat wil ik ook wel...dat is uhm...1 miljoen is 60 cent, dus ff denken...volgens mijn rekenmachine kom je dan uit op 0 cent die dolmus is goedkoop zeg
Maar goed, ik vind de dolmus niet echt eng...houdt wel altijd mijn tas goed vast, maar dat is automatisme denk ik. En als ie vol zit zie je juist niet hoe roekeloos ze rijden en als je botst heb je meer kans dat je zacht op iemand anders landt
mmm meestal haal je de miljoenen eraf ... 13.000.000 dus!
pi_21130211
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef VSGdotcom het volgende:

[..]

Herdertje!
pi_21130259
zie bart-hassing.tk voor Alanya pictures, zo lelijk is het echt niet Karoltje ... misschien heb jij het niet getroffen met je locatie, dat kan zijn.

Mmm volgens mij zit jij nu in Gumbet, hopelijk een goede vlucht gehad en nu lekker aan het zonnen. Als je terug bent moet je mijn foto's maar eens bekijken.
pi_21130271
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef mrcool het volgende:

[..]

Herdertje!
Vuile Gum!
  zondag 8 augustus 2004 @ 13:33:32 #152
11458 ivetje
pi_21130576
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef VSGdotcom het volgende:

[..]

dat d8 ik dus ook, maar 13 miljoen lira is weer heel erg veel voor de dolmus als je bedenkt dat wij vorig jaar 1.250.000 lira betaalde
To infinity…and beyond!
pi_21132167
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef ivetje het volgende:

[..]

dat d8 ik dus ook, maar 13 miljoen lira is weer heel erg veel voor de dolmus als je bedenkt dat wij vorig jaar 1.250.000 lira betaalde
Het gaat ook over de taxi
pi_21176887
Morgenochtend vertrek ik
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 19:40:27 #155
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_21189005
Ik hoor net dat me tickets aangekomen zijn bij het reisbureau, morgen worden ze gehaald
pi_21248687
Ik ben nu alweer 2 dagen thuis. We hadden een bingo-reis geboekt en werden dus ergens achteraf in Gumusluk gedumpt. Het was 45 minuten rijden van ons hotel naar Bodrum.
Gelukkig lag het hotel erg mooi (prive strand) en reden er de hele dag door op bepaalde tijden shuttlebusjes.
We zijn eigenlijk amper in Bodrum zelf geweest. We zijn er een avond wezen eten langs de boulevard en we zijn een avond in Halikarnas geweest. Als er in heel Bodrum een tent te vinden is die overhyped is dan is het die tent wel. De aankleding is erg mooi maar verder valt het behoorlijk tegen. Je wordt erg langzaam geholpen aan de bar en na 2 uurtjes was het normale bier op en kregen we lauwe blikjes. Erg zwak voor een tent die probeert er zo "glamourous" uit te zien. De muziek was begin van de avond wel oke maar later vielen ze toch weer terug naar het "50-cent" niveau waar je in alle andere tenten ook mee doodgegooid wordt. Beetje jammer allemaal.
Verder is Bodrum meer een plaats voor the rich en famous van Turkije zelf. Ik vond er niet echt een leuke sfeer hangen.
Neem dan Gumbet. Als je in Bodrum bent is het slechts 5 minuten met de taxi en je bent wel op een gezellige plek. Gumbet ligt een baai verderop en daar heb je eigenlijk wel alles om een leuke avond te hebben. Een hele verzameling verschillende tentjes die allemaal geen entree vragen, dit i.t.t Bodrum. Je kan dus lekker overal heen. Ook zijn de prijzen wat lager dan in Bodrum al moet ik wel zeggen dat het nogsteeds niet goedkoop is. De prijzen verschillen onderling maar voor een biertje betaal je iets van 3,- euro en een mixje doet 7,- euro.
Je kan verder overal buiten zitten op kleine terrasjes en dat is vooral erg leuk als je voor een uurtje of 12 al in het centrum bent. het is dan nog niet zo druk en je kan dus rustig een biertje drinken. ook hebben ze in veel tenten happyhour dus dat is ook mooi meegenomen.
Wat voor ons erg klote was was dat er een Turkse vriend van ons langs was gekomen (zat al in Turkije met familie). De eerste avond ging alles goed maar de tweede avond kwam hij bij veel tenten niet meer binnen. Ze weigeren daar dus gewoon Turken. Ook al was hij met ons, hij kwam gewoon niet binnen. Hierdoor werd zijn humeur zo verpest dat hij de dag erop weer naar zijn familie is vertrokken. Dat was erg jammer.
Ook hebben ze in Gumbet een strandtent die erg de moeite waard is. Ze zitten daar vlak aan het strand en hebben overal hangmatten en loungekussens liggen. Ook is het daar overdag al erg gezellig.

Ik heb een erg leuke vakantie gehad. Ik was al met mijn vriendin in Kroatie geweest en ging deze keer met vrienden. We zijn elke avond wezen stappen en hebben een leuke tijd gehad. De laatste avond waren we om half 6 thuis en werden we om kwart voor 7 weer opgehaald richting vliegveld. Ik heb een erg brakke dag gehad maar het was de moeite waard.

Oh ja, min-puntje: Ze draaien overal RnB/HipHop met vrijwel allemaal dezelfde nummers. Hier word je op een gegeven moment echt moe van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dutch_Courage op 13-08-2004 00:45:43 ]
pi_21280821
Ik ga binnenkort naar Gümbet, nu heb ik een klein vraagje.
Hoe zien de stopcontacten er daar uit en hoeveel volt zijn ze?

Kan ik daar dus gewoon de oplader van mn mobiele telefoon in een
muur pluggen zonder dat ik zo'n vakantiestekker nodig heb?
Ja lekker!
pi_21281347
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:38 schreef Pronk het volgende:
Ik ga binnenkort naar Gümbet, nu heb ik een klein vraagje.
Hoe zien de stopcontacten er daar uit en hoeveel volt zijn ze?

Kan ik daar dus gewoon de oplader van mn mobiele telefoon in een
muur pluggen zonder dat ik zo'n vakantiestekker nodig heb?
Bij mijn appartement ging dat prima
pi_21281415
Dat staat als het goed is in de reisgids.
Eventjes informeren bij je reisbureau en anders de internetsite raadplegen o.i.d.
Volgens mij hebben ze in het gehele dorp gewoon 220 volt overal.
Maar je zal net een buitenwijkje zijn
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:14:39 #160
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_21284778
Turkije is zelfde stekkers en 220v net als in NL
pi_21285707
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:14 schreef thaduck het volgende:
Turkije is zelfde stekkers en 220v net als in NL
Mooizo, dan hoef ik me daar i.i.g niet druk om te maken!
Ja lekker!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:32:31 #162
11458 ivetje
pi_21340742
zo, vandaag om 3 uur vertrekken we naar schiphol hoor Ik kan echt niet w8en tot het zover is...ben al lang blij dat ik vannacht normaal geslapen heb. Dat lukt me anders ook nooit de dag voor vakantie
To infinity…and beyond!
pi_21360821
regent het daar nu ook?
of is de afstand met istanboel dusdanig groot dat ik me nu vergis?
pi_21365373
Ik ga eind september naar Gümbet en ik hoor (gelukkig) steeds meer goede veraheln over dit plaatsje in tegenstelling tot Bodrum. Nou nog eens ff gaan uitzoeken wat de bezienswaardigheden in de buurt zijn, want 15 dagel alleen maar op het strand (is dat eigenlijk kiezel of zand in Gümbet??) liggen is ook niet wat.....
pi_21366650
Je kunt via je reisorganisatie vast en zeker wel wat dingetjes ondernemen.
Er zijn genoeg excursies van 1 of 2 dagen.
Ik heb gedoken en naar de hamam gegaan en ook naar de discoboot in bodrum
alledrie aanraders
Veel plezier en doe ze de groetjes van me.

Het is kiezel maar er liggen gratis bedjes over het gehele strand, 's avonds zijn er tafeltjes en stoeltjes om aan te eten
  FOK!fotograaf donderdag 19 augustus 2004 @ 16:44:50 #166
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_21402384
Ik ga in Oktober naar Gumbet, naar het WOW, lekker een weekje all inclusive, lekker ontspannen dus!
  zondag 29 augustus 2004 @ 10:16:29 #167
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_21614088
Nou wij zijn ook net weer terug, om 00:30 uit hotel vertrokken en om 03:30 gevlogen. Nu issut 10:16 en nog geen slaap gehad..

Ut was in ieder geval fantastisch
  zondag 29 augustus 2004 @ 16:48:30 #168
11458 ivetje
pi_21620523
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Ronhui het volgende:
Ik ga in Oktober naar Gumbet, naar het WOW, lekker een weekje all inclusive, lekker ontspannen dus!
Wat zal jij balen dat je maar 1 week gaat Het is daar gewoon super...maar ik moet zeggen dat het hotel waar ik nu geweest ben er dicht bij in de buurt komt hoor

Onze vakantie was in 1 woord geweldig. Bodrum zelf is super druk maar veel gezelliger als bijvoorbeeld kusadasi en alanya. De mensen zijn niet zo opdringerig en trekken niet aan je ofzo. Als je niet wil komen kijken is het ook goed
Gümbet vond ik wat klein, ik vond bodrum leuker. Verder was het hotel super. Nieuwe badkamers en kamer met flatscreens, hangend toilet, een wasbak die op het kastje stond (zo'n kom), mooie douches...veel kastruimte. Dat was ook wel mooie. Zelf regelbare airco, je kon hem tot 16 graden zetten. Het eten was perfect, heel erg veel keus en voor iedereen wel iets. Overal werd je bediend, behalve smiddags bij de poolbar. De beachbar was erg gezellig en het animatieteam( wat uit 1 man bestond) was ook leuk, alleen jammer dat dat elke week hetzelfde was. De zee was alleen wel heel erg zout in bodrum, dus daar heb ik weinig in gelegen. Alle obers waren allemaal even leuk en gezellig.
Verder zijn wij 1 dag naar dedeman (waterpark) geweest. Dat was echt heel tof!! boek dit bij botur (max) vlakbij het busstation en je krijgt er een hamam gratis bij. Die hamam was echt heel erg lekker, eerst ga je in zo'n ruimte van 45 graden met 90% luchtvochtigheid. Daar staat in het midden een warme steen waar je op moet gaan liggen en aan de zijkanten zijn bakken met water wat je over je heen moet gooien. Daarna wordt je daar gescrubd en daarna lekker gemasseerd met een berg schuim enzo. Als je wil kan je ook nog andere massages erbij nemen enzo, maar dat heb ik niet gedaan. Ik denk dat ik hier ook maar eens naar de hamam ga, was echt heel erg leuk

Maar goed, dit was het wel weer even voor nu...als me nog wat te binnen schiet zet ik het hier wel neer

Voor een goede en betaalbare vakantie ga zeker naar club voyage charm iig
To infinity…and beyond!
  donderdag 23 september 2004 @ 15:21:22 #169
11458 ivetje
pi_22152558
Zijn er nog mensen naar hotel tropicano geweest in Bodrum?? Daar is nu veel over te doen omdat er honderden mensen ziek zijn geworden. Ik ben wel benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met dit hotel
To infinity…and beyond!
  maandag 9 mei 2005 @ 21:34:40 #170
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_26865835
Mod, maak hier dan ff een 2005 TT van, dan wordt het wellicht even druk als verleden jaar.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_26886967
Mod, als je dan toch de topictitel aan gaat passen, maak er dan een Bodrum/Gumbet topic 2005 van!

Ik ga dit jaar weer terug naar Gumbet, hopelijk wordt het net zo super als vorig jaar!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:55:43 #172
36221 Kopstoot
pi_26887115
Ja, wij gaan ook naar Gümbet, maat dat valt ook wel onder de noemer Bodrum toch.

Ben je er vorig jaar ook geweest? Vertel er eens wat meer over.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:06:34 #173
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_26887419
Ik ben ook aan het denken om met mijn vriendin hierheen te gaan. Echter wat ik me af vroeg, hebben er mensen goede ervaringen met reisbureau's en eventuele hotels??

Hoe bevalt trouwens in de hotels het all inclusive concept?? Is het de moeite waard of eigenlijk niet??
pi_26887450
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:55 schreef Kopstoot het volgende:
Ja, wij gaan ook naar Gümbet, maat dat valt ook wel onder de noemer Bodrum toch.

Ben je er vorig jaar ook geweest? Vertel er eens wat meer over.
Gumbet ligt ongeveer 10 minuten van Bodrum af. (met de taxi) Het zijn dus wel 2 verschillende dorpen steden.
In beide plaatsen kun je prima uitgaan, al ben ik vooral in Gumbet geweest.
Wat wil je verder weten?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:40:33 #175
36221 Kopstoot
pi_26888288
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:07 schreef Thieske het volgende:

[..]

Gumbet ligt ongeveer 10 minuten van Bodrum af. (met de taxi) Het zijn dus wel 2 verschillende dorpen steden.
In beide plaatsen kun je prima uitgaan, al ben ik vooral in Gumbet geweest.
Wat wil je verder weten?
Uhm, wat kost het bier ongeveer in de barstreet, welke excursies zijn zeker de moeite waard, hoe laat begint en eindigt het uitgaan ongeveer, wat is het meest relexte strand?

Dat soort vragen
pi_26888718
Het bier kostte ongeveer 2 EURO per halve liter in de bar street. Maar er waren ook plekken waar het veel en veel goedkoper was ligt er een beetje aan waar je naar toe ging.
De openingstijden van de uitgaansgelegenheden weet ik niet precies meer, ik dacht dat om 5.00 de boel dicht ging. Tussen 12 en 1 loopt het uitgaansgebied vol zeg maar.

Excursies die wij gedaan hebben:

Boottocht: Een boottocht over zee en langs verschillende baaien langs de kust, was wel relaxed, beetje op de boot zonnen, pilsje erbij. Af en toe aanmeren bij een strandje of in een baai en in zee zwemmen. Zeker aan te raden.

Verder hebben vrienden van me zich in een badhuis op Turkse wijze laten masseren (was een speciale naam voor maar die ben ik vergeten) en daar waren ze razend enthousiast over.

Wanneer ga je?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:57:10 #177
36221 Kopstoot
pi_26890236
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:59 schreef Thieske het volgende:
Het bier kostte ongeveer 2 EURO per halve liter in de bar street. Maar er waren ook plekken waar het veel en veel goedkoper was ligt er een beetje aan waar je naar toe ging.
De openingstijden van de uitgaansgelegenheden weet ik niet precies meer, ik dacht dat om 5.00 de boel dicht ging. Tussen 12 en 1 loopt het uitgaansgebied vol zeg maar.

Excursies die wij gedaan hebben:

Boottocht: Een boottocht over zee en langs verschillende baaien langs de kust, was wel relaxed, beetje op de boot zonnen, pilsje erbij. Af en toe aanmeren bij een strandje of in een baai en in zee zwemmen. Zeker aan te raden.

Verder hebben vrienden van me zich in een badhuis op Turkse wijze laten masseren (was een speciale naam voor maar die ben ik vergeten) en daar waren ze razend enthousiast over.

Wanneer ga je?
Das niet duur , wij gaan 13 juli tot en met 25 juli. Dat van die boot had ik al gehoord ja, dat schijnt ook wel zeer relext te zijn.

Ik heb er zin!
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:11:14 #178
5673 heijx
Qui que boue
pi_26909180
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:06 schreef jbcyber het volgende:
Ik ben ook aan het denken om met mijn vriendin hierheen te gaan. Echter wat ik me af vroeg, hebben er mensen goede ervaringen met reisbureau's en eventuele hotels??

Hoe bevalt trouwens in de hotels het all inclusive concept?? Is het de moeite waard of eigenlijk niet??
Reisbureau> Neckermann. Het ticket kwam van een reisbureau onder hun paraplu iig.

Hotels> Ik zat in Magnific Hotel Gümbet. Mooi hotel, in parkvorm aangelegd, prachtig zwembad. Gratis ligbedjes aan zee maar ook op het pooldeck bedden te over.

Ik ontmoette daar een Russische vriendin die in Hotel Fiorita Gümbet terecht was gekomen en dat was dus zo ongeveer het slechtste hotel waar ze terecht had kunnen komen. Een eind het binnenland in, karige maaltijden, geen personeel (er is de eerste week 1 keer schoongemaakt). Brrrr......

All inclusive> Leuk, maar het is veel prettiger om zelf een kneipe te vinden voor je diners. Wij hadden de tweede avond al een perfecte tent ontdekt op de weg naar Bodrum buiten het directe centrum: Onur Ishkembe. Er zitten hoofdzakelijk Turken (naar de king size projectie TV te kijken), er spreekt een ober engels, maar je kan er gruwelijk lekker eten. Absolute aanrader is de Ishkender kebab. Als ze "de man met de cowboy hoed van vorig jaar september" nog kennen, zit je helemaal goed als je die noemt.

Vuistregel voor restaurants> Hoe schreeuweriger de menukaarten buiten en hoe meer filmster de man voor de deur om je binnen te lullen er uit ziet, hoe harder je moet doorlopen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_28075701
en *KICK*!

al mensen geweest dit voorjaar?

Wij gaan 13 juli \o/!

Hotel Salmakis!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:36:33 #180
36221 Kopstoot
pi_28194656
Kick!

Wanneer gaat iedereen?
Wij gaan van 13 juli tm. 24 juli naar Gümbet, meer mensen dan daar

En mod, zou je van 2004, 2005 kunnen maken?
pi_28196370
2 augustus tot en met 17 augustus, appartement Sahin.
pi_28215399
Kopstoot, waar in Gumbet ?
En ben j er wel eens eerder geweest?
pi_28246630
16 juli tot 30 juli, Gumbet
Iedereen is uniek, behalve ik.
  zondag 26 juni 2005 @ 13:50:06 #184
36221 Kopstoot
pi_28248248
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 08:41 schreef Ingridh007 het volgende:
Kopstoot, waar in Gumbet ?
En ben j er wel eens eerder geweest?
Eskicesme ofzoiets?
pi_28253795
Als we nou bij [Centraal] Bodrum 2005 door gaan, vraag ik dan teveel?
pi_51704116
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef heijx het volgende:

Wij hadden de tweede avond al een perfecte tent ontdekt op de weg naar Bodrum buiten het directe centrum: Onur Ishkembe. Er zitten hoofdzakelijk Turken (naar de king size projectie TV te kijken), er spreekt een ober engels, maar je kan er gruwelijk lekker eten. Absolute aanrader is de Ishkender kebab. Als ze "de man met de cowboy hoed van vorig jaar september" nog kennen, zit je helemaal goed als je die noemt.
waar zit die onur ishkembe precies?
  zondag 2 september 2007 @ 22:15:32 #187
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52902800
En terug naar TRV
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 3 september 2007 @ 15:45:53 #188
5673 heijx
Qui que boue
pi_52918535
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef ScofieldBurrows het volgende:

[..]

waar zit die onur ishkembe precies?
Poeh, het is al drie jaar terug en Google Maps zoomt niet helemaal in, maar in mijn beste herinnering is het hier, in het exacte midden van de kaart, aan de zuidoostkant van de straat.. Moet je met uitzoomen maar de richting t.o.v. je hotel bepalen. Die weg komt in het zuidwesten uit op een pleintje dat met een knik doorgaat in "Bar Street".
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')