( oh ja... en die dikke keien in de zee zijn ook wel tricky )
quote:september is natuurlijk ook niet echt hoogseizoen he.. zijn er wel genoeg uitgaansgelegenheden?
Op woensdag 14 januari 2004 00:19 schreef jpg97 het volgende:
Alanya is wel vet! ben ik in september geweest en is echt goed te doen. Qua voedsel en prijzen is het zeker toppie en vermaak is er ook wel. Alleen het uitgaansleven vond ik daar wat minder, maar dat heb ik dan ook niet echt super meegemaakt daar.( oh ja... en die dikke keien in de zee zijn ook wel tricky )
quote:ff voor de duidelijkheid... ik neem hem onder mn hoede aldaar..
Op woensdag 14 januari 2004 00:28 schreef Wytze het volgende:
Gewoon dik uitgaa, goed voedsel, mooie dames you knw - Vacation with the works !
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:30 schreef markiemark het volgende:[..]
ff voor de duidelijkheid... ik neem hem onder mn hoede aldaar..
quote:Heb er in totaal denk ik 10 gezien!
Op woensdag 14 januari 2004 00:37 schreef Flip21 het volgende:
.
Verschil: In Bodrum had je echt veel NLders
quote:Halikarnas! Kwam iedere avond in The Red Lion en The White House, en dan ook exact in die volgorde! Goede clubs! Vooral The Red Lion, lekkere club-muziek!
Op woensdag 14 januari 2004 00:46 schreef BAZZA het volgende:
Kusadasi kon mij niet zo boeien, allemaal nogal kleinschalig qua uitgaan... en het strand was erg vol.
Bodrum was op het punt van uitgaan veel beter
[Dit bericht is gewijzigd door markiemark op 14-01-2004 09:44]
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:05 schreef mrcool het volgende:
Btw, Gumbet is geen Bodrum!
quote:Is wel gemeente Bodrum geloof ik maar is wel een stuk van het echte Bodrum af. Wij zaten op Bodrum en ik ben niet eens op Gumbet geweest! In Gumbet schijnen btw wel vele Nederlanders te zitten!
Op woensdag 14 januari 2004 14:39 schreef markiemark het volgende:[..]
nu is aardrijkskunde niet mn sterkste kant, foutje met overnemen uit de gids denk ik...
ontopic: wat moeten we nou kiezen? want we kunnen natuurlijk niet al te lang wachten...
quote:Zekers, ik heb me er uiterst goed vermaakt! Goed uitgaan, goed eten, en erg goed volk, die na wat ik heb begrepen, een stuk aardiger zijn dan in de rest van de gebieden. Dit doordat er in Bodrum nog niet zo lang toerisme is! Die lui nemen niet eens fooi van je aan, dan zijn ze beledigd!
Op woensdag 14 januari 2004 14:57 schreef markiemark het volgende:
en was Bodrum een beetje leuk?
quote:Hoeveel relaxte discotheken zijn er ongeveer? We zijn vorig jaar in Lloret geweest dus zal absoluut minder zijn..
Op woensdag 14 januari 2004 15:14 schreef mrcool het volgende:[..]
Zekers, ik heb me er uiterst goed vermaakt! Goed uitgaan, goed eten, en erg goed volk, die na wat ik heb begrepen, een stuk aardiger zijn dan in de rest van de gebieden. Dit doordat er in Bodrum nog niet zo lang toerisme is! Die lui nemen niet eens fooi van je aan, dan zijn ze beledigd!
quote:Het is iig nix vergeleken met Lloret, waar ik ook geweest ben! Je moet er niet vanuit gaan dat je Nederlandse discotheken zult vinden want die zijn er niet, wel in Gumbet overigens, daar hebben ze zelfs friettenten! Ik ging iedere avond naar 2 discotheken toe: Red Lion en The White House! White House voor de hip-hop en Red Lion voor de opzwepende club-muziek die ze er draaiden! Aanrader is ook Halikarnas, de grootste openlucht-discotheek van Bodrum! Verder is er ook nog een party-boat!
Op woensdag 14 januari 2004 15:17 schreef markiemark het volgende:[..]
Hoeveel relaxte discotheken zijn er ongeveer? We zijn vorig jaar in Lloret geweest dus zal absoluut minder zijn..
quote:en das alles? opzich wel zat natuurlijk.. wat bedoel je voor muziek in the red lion? en euh weet je ook wat de positieve kanten zijn aan de andere plaatsen die ik noemde?
Op woensdag 14 januari 2004 15:20 schreef mrcool het volgende:[..]
Het is iig nix vergeleken met Lloret, waar ik ook geweest ben! Je moet er niet vanuit gaan dat je Nederlandse discotheken zult vinden want die zijn er niet, wel in Gumbet overigens, daar hebben ze zelfs friettenten! Ik ging iedere avond naar 2 discotheken toe: Red Lion en The White House! White House voor de hip-hop en Red Lion voor de opzwepende club-muziek die ze er draaiden! Aanrader is ook Halikarnas, de grootste openlucht-discotheek van Bodrum! Verder is er ook nog een party-boat!
quote:Er zijn er meer, heel veel cafeetjes enzo maar daar kwam ik niet! In Red Lion draaiden ze club! Nee, ik ken die andere plaatsen niet, ben alleen in Bodrum geweest!
Op woensdag 14 januari 2004 15:22 schreef markiemark het volgende:[..]
en das alles? opzich wel zat natuurlijk.. wat bedoel je voor muziek in the red lion? en euh weet je ook wat de positieve kanten zijn aan de andere plaatsen die ik noemde?
quote:hoezo kwam je er niet in? mocht je er niet in of had je geen zin om er heen te gaan?
Op woensdag 14 januari 2004 15:24 schreef mrcool het volgende:[..]
Er zijn er meer, heel veel cafeetjes enzo maar daar kwam ik niet! In Red Lion draaiden ze club! Nee, ik ken die andere plaatsen niet, ben alleen in Bodrum geweest!
quote:Als je daar bent ga je alleen de tenten in die airco hebben, anders word je gek!
Op woensdag 14 januari 2004 15:46 schreef markiemark het volgende:[..]
hoezo kwam je er niet in? mocht je er niet in of had je geen zin om er heen te gaan?
quote:ohw hehe ok.. wat is de gem. temp. daa zo'n beetje?
Op woensdag 14 januari 2004 15:48 schreef mrcool het volgende:[..]
Als je daar bent ga je alleen de tenten in die airco hebben, anders word je gek!
quote:Graad of 38, in Augustus iig! Soms over de 40 graden!
Op woensdag 14 januari 2004 15:55 schreef markiemark het volgende:[..]
ohw hehe ok.. wat is de gem. temp. daa zo'n beetje?
quote:Bij dat hotel zat ik dus ook! In de zomer van 2002.. wanneer was jij in Bodrum?
Op woensdag 14 januari 2004 15:58 schreef mrcool het volgende:
Echt heet is het iig niet omdat je dicht bij de zee zit, in de avond kan het zelfs koud worden, alleen als je ergens binnen bent zonder airco dan word je echt gek! Hier zat ik trouwens: http://www.arakea.be/site/hotel_5379.htm
quote:ja das wel relaxt zo bij de zee... zonder airco zal het wel benauwd worden denk ik..
Op woensdag 14 januari 2004 15:58 schreef mrcool het volgende:
Echt heet is het iig niet omdat je dicht bij de zee zit, in de avond kan het zelfs koud worden, alleen als je ergens binnen bent zonder airco dan word je echt gek! Hier zat ik trouwens: http://www.arakea.be/site/hotel_5379.htm
quote:2003, goed hotel hoor, lekker eten ook!
Op woensdag 14 januari 2004 16:04 schreef Sjwerver het volgende:[..]
Bij dat hotel zat ik dus ook! In de zomer van 2002.. wanneer was jij in Bodrum?
quote:Dat weet ik wel zeker, zorg hoe dan ook dat je airco in je hotelkamer hebt!
Op woensdag 14 januari 2004 16:05 schreef markiemark het volgende:[..]
ja das wel relaxt zo bij de zee... zonder airco zal het wel benauwd worden denk ik..
quote:Ja, online geboekt bij een Belgische maatschappij, weet ff niet meer wat de naam was, volgens mij iets als Corendon ofzo, weet het echt niet zeker! Je word gewoon vervoerd met een bus vanuit het vliegveld! Hou wel rekening ermee dat dat vliegveld dus echt kut is, is een oude legerbasis! Je mag eerst 2 uur op je visum gaan wachtten alvorens ze je paspoort gaan controleren! En geloof me als ik zeg dat die lui hard controleren, ze zijn niet zuinig daar in Turkije!
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef markiemark het volgende:
ziet er wel goed uit dat hotel.. had jij bij een reisorganisatie geboekt? zo ja, welke?
en hoe zit het met vervoer vanaf de luchthaven naar je hotel?
En zodra ze merken dat je Nederlands ben kom je helemaal niet meer van ze af, want ze hebben bijna allemaal familie in Nederland en kunnen dan ook wat woorden Nederlands (Bassie en Adriaan). Als je daar een dag rondloopt word je daar helemaal gek van, ik in ieder geval wel.
Er waren wel een hoop discotheken, kroegen en restaurantjes, waarvan een aantal ook Nederlands. Als je ervan houdt is het leuk, maar ik vond het Salou-gehalte veels te hoog.
quote:Dan is Bodrum echt het tegenovergestelde gewoon!
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben vorig jaar 2x in Marmaris geweest (werk), en het viel me op dat er daar erg weinig te doen is. Op het strand liggen zou je zeggen, maar het strand daar was over het algemeen ranzig (vuilnis), klein (je stapt er zo overheen), en het water nodigde nou ook niet uit tot een duik. De enige manier om daar op het strand te liggen was op een ligstoel op het smalle strand langs de boulevard, waar je constant lastiggevallen werd door lui die je van alles probeerden aan te smeren.En zodra ze merken dat je Nederlands ben kom je helemaal niet meer van ze af, want ze hebben bijna allemaal familie in Nederland en kunnen dan ook wat woorden Nederlands (Bassie en Adriaan). Als je daar een dag rondloopt word je daar helemaal gek van, ik in ieder geval wel.
Er waren wel een hoop discotheken, kroegen en restaurantjes, waarvan een aantal ook Nederlands. Als je ervan houdt is het leuk, maar ik vond het Salou-gehalte veels te hoog.
quote:Ik ben toen een dagje naar Marmaris geweest, maar ik moest ook helaas constateren dat Marmaris echt het tegenovergestelde is van Bodrum, Bodrum ruleert! Ik doe het zeker nog eens. Aanrader!
Op woensdag 14 januari 2004 16:13 schreef mrcool het volgende:[..]
Dan is Bodrum echt het tegenovergestelde gewoon!
Alanya ben ik btw ook geweest.. maar dat vond ik maar niets.. maar ik was ook pas 13 en ging niet uit ofzo.
quote:Idd, ik hoor van vele mensen dat Bodrum veruit het beste is, ik ga er ook zeker nog een keertje heen!
Op woensdag 14 januari 2004 16:21 schreef Sjwerver het volgende:[..]
Ik ben toen een dagje naar Marmaris geweest, maar ik moest ook helaas constateren dat Marmaris echt het tegenovergestelde is van Bodrum, Bodrum ruleert! Ik doe het zeker nog eens. Aanrader!
Alanya ben ik btw ook geweest.. maar dat vond ik maar niets.. maar ik was ook pas 13 en ging niet uit ofzo.
quote:Je wilde negatieve dingen horen: (Marmaris)
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef ToXiCitY het volgende:
Ik ben vorig jaar 2x in Marmaris geweest (werk), en het viel me op dat er daar erg weinig te doen is. Op het strand liggen zou je zeggen, maar het strand daar was over het algemeen ranzig (vuilnis), klein (je stapt er zo overheen), en het water nodigde nou ook niet uit tot een duik. De enige manier om daar op het strand te liggen was op een ligstoel op het smalle strand langs de boulevard, waar je constant lastiggevallen werd door lui die je van alles probeerden aan te smeren.En zodra ze merken dat je Nederlands ben kom je helemaal niet meer van ze af, want ze hebben bijna allemaal familie in Nederland en kunnen dan ook wat woorden Nederlands (Bassie en Adriaan). Als je daar een dag rondloopt word je daar helemaal gek van, ik in ieder geval wel.
Het blijft een 3e wereldlandachtig dwz.
- Kijk uit met wat je eet, bij ons was zon beetje iedereen aan de schijt, behalve ik
- inenten
- Zorg dat je je paspoort ed. (zoals ik) niet kwijt raakt. Want dan heb je een GROOT probleem.
-edit-
Wat hierboven gezegd werd dus..
[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 14-01-2004 16:30]
quote:Inenten heb ik niet gedaan, is pas nodig bij een verblijf van een aantal maanden hebben ze mij verteld.
Op woensdag 14 januari 2004 16:26 schreef DIA het volgende:[..]
Je wilde negatieve dingen horen: (Marmaris)
- zoals gezegd geen mooie witte brede zandstranden
- De plaatselijke turken proberen je van alles aan te smeren en geld afhandig te maken. Ze zijn wel overdreven vriendelijk, maar niet voor hun lol. Turken zijn handerlaars.
-uitgaan is leuk, entree gratis en prijzen normaal 3 euro voor biertje
-Het is warm, toen ik er was toevallig erg warm 45+ die plaatselijke turken gingen soms kapot van de hitte.
-vervoer goedkoop taxi enzv.
-Marmaris zelf is totaal opgezet voor toerisme dus een beetje salouachtig met veel disco's eetgelegenheden enz. Je hebt dus niet echt t idee in turkije te zijn.
-Kijk in geheel Turkije uit met Turkse meisjes, ook in discotheken enzv. Je zal niet de eerste zijn die klappen krijgt van broers of neven omdat je met of te dicht bij haar danste.
- Het is niet zo wijfenneukachtig als Salou, dus niet allemaal breezers in de disco maar t is allemaal iets volwassenerHet blijft een 3e wereldlandachtig dwz.
- Kijk uit met wat je eet, bij ons was zon beetje iedereen aan de schijt, behalve ik
- inenten
- Zorg dat je je paspoort ed. (zoals ik) niet kwijt raakt. Want dan heb je een GROOT probleem.
quote:hmmzz ok lijkt me duidelijk.. heb je ook nog wat neg. dingen over bodrum, of iemand anders, want daar ben ik nu wel benieuwd naar!
Op woensdag 14 januari 2004 16:26 schreef DIA het volgende:[..]
Je wilde negatieve dingen horen: (Marmaris)
- zoals gezegd geen mooie witte brede zandstranden
- De plaatselijke turken proberen je van alles aan te smeren en geld afhandig te maken. Ze zijn wel overdreven vriendelijk, maar niet voor hun lol. Turken zijn handerlaars.
-uitgaan is leuk, entree gratis en prijzen normaal 3 euro voor biertje
-Het is warm, toen ik er was toevallig erg warm 45+ die plaatselijke turken gingen soms kapot van de hitte.
-vervoer goedkoop taxi enzv.
-Marmaris zelf is totaal opgezet voor toerisme dus een beetje salouachtig met veel disco's eetgelegenheden enz. Je hebt dus niet echt t idee in turkije te zijn.
-Kijk in geheel Turkije uit met Turkse meisjes, ook in discotheken enzv. Je zal niet de eerste zijn die klappen krijgt van broers of neven omdat je met of te dicht bij haar danste.
- Het is niet zo wijfenneukachtig als Salou, dus niet allemaal breezers in de disco maar t is allemaal iets volwassenerHet blijft een 3e wereldlandachtig dwz.
- inenten
quote:De GGD laat je er ook nog eens een keer flink voor betalen!
Op woensdag 14 januari 2004 16:30 schreef markiemark het volgende:
turkije staat gewoon op mn legitimatiebewijs.. en heb je een visum nodig?!
en inentingen? iemand die me daar iets over kan vertellen want over het algemeen ben ik redelijk bang voor lange harde dingen die mijn lichaam binnen treden...
quote:wat mag dat kosten dan? hoeveel heb jij voor de hele reis betaald?
Op woensdag 14 januari 2004 16:31 schreef mrcool het volgende:[..]
De GGD laat je er ook nog eens een keer flink voor betalen!
quote:Oh, dat weet ik echt niet meer, de GGD vraagt iig veel geld voor die inentingen, hoeveel weet ik niet meer precies, kijk anders ff op hun site!
Op woensdag 14 januari 2004 16:34 schreef markiemark het volgende:[..]
wat mag dat kosten dan? hoeveel heb jij voor de hele reis betaald?
quote:Je bent daar wel meteen multi-miljonair als je 10 euro pint!
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef DIA het volgende:
inentingen hoeft niet persee, ik ben daar 15 dagen geweest. Ik leef nu nog dus.....
Je kan erin met een legitimatie bewijs. Een visum koop je daar als je uit het vliegtuig komt en het land binnengaat. Kost dacht ik iets van 10 euro.
Ze betalen daar met Turkse Lire, dus neem wel een rugzak mee als je gaat stappen, 0,60 eurocent is namelijk 1 000 000 TL. Ik weet niet hoe het nu is het is namelijk niet zon harde munt. Je kunt het beste in Turkije Lire pinnen, Want met Euro's word je daar afgezet.
quote:is dat een beetje makkelijk daar? en kost het veel extra?
Op woensdag 14 januari 2004 16:38 schreef mrcool het volgende:[..]
Je bent daar wel meteen multi-miljonair als je 10 euro pint!
edit: Geld pinnen daar kostte mij ¤1,82 per keer
[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 14-01-2004 16:43]
quote:Van die 500 000- 5000 000 klopt, en het is dan niet zo dat ze zeggen meneer u heeft teveel betaald.
Op woensdag 14 januari 2004 16:41 schreef ToXiCitY het volgende:
Owja pas op met het geld, dat is gewoon gemaakt om mensen mee op te lichten:
Zeker als het wat donkerder is lijkt het briefje van 500000 lire heel erg op het briefje van 5000000 lire. Daar ben ik zelf ook mee de mist ingegaan.edit: Geld pinnen daar kostte mij ¤1,82 per keer
quote:Inentingen worden voornamelijk aanbevolen voor het noorden van Turkije, in de bekende badplaatsen heb je weinig te vrezen, wel een klein beetje uitkijken met wat je eet.
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef DIA het volgende:
inentingen hoeft niet persee, ik ben daar 15 dagen geweest. Ik leef nu nog dus.....
Je kan erin met een legitimatie bewijs. Een visum koop je daar als je uit het vliegtuig komt en het land binnengaat. Kost dacht ik iets van 10 euro.
Ze betalen daar met Turkse Lire, dus neem wel een rugzak mee als je gaat stappen, 0,60 eurocent is namelijk 1 000 000 TL. Ik weet niet hoe het nu is het is namelijk niet zon harde munt. Je kunt het beste in Turkije Lire pinnen, Want met Euro's word je daar afgezet.
Je kan gewoon met euro's betalen, je kan bij een aantal pin automaten zelfs al euro's pinnen. Als je wordt afgezet is dat je eigen schuld, je moet wel ff meerekenen natuurlijk... Als je met euro's betaald kan je vaak meer afdingen, ze hebben liever die euro's.
Bodrum is heel relaxed, als je daar naar toe gaat pak dan ook een bootreisje mee. Is super relaxed en goedkoop! In de barstreet achter Halikarnas, staat een man die zichzelf Maradonna noemt, als je daar een zo'n boattrip boekt, zul je er geen spijt van hebben!
[Dit bericht is gewijzigd door Peyote op 14-01-2004 16:53]
Ben trouwens jaartje of 6/7 geleden in Gümbet geweest, toen waren we ook een aantal keer overdag/s'avonds in Bodrum geweest. Toen leek het mij zo maar een dood stadje, kan me vergissen of het is een stuk populairder geworden, maar mij leek het toen niets.
quote:Kan kloppen die Turkse badplaatsen zijn de afgelopen jaren pas populair geworden en enorm gegroeid.
Op woensdag 14 januari 2004 16:49 schreef dennetje het volgende:
Hmmz, toch redelijk veel negatieve reacties over Marmaris. Laat ik daar nou NET naar toe gaan. Paar vrienden van mij waren er vorig jaar geweest en die hadden het wel erg naar hun zin daar, mijn zusje trouwens ook. Dus ik heb er wel vertrouwen in, vooral als je met een groep van 8 man gaat, dan is het al snel(ler) gezellig. En ben sowieso wel van een wat hoger Salou, Lorett, Rimini-gehalte, dat is juist wat ik zoek in een vakantie, verstand op nul en gaan met die banaan..Ben trouwens jaartje of 6/7 geleden in Gümbet geweest, toen waren we ook een aantal keer overdag/s'avonds in Bodrum geweest. Toen leek het mij zo maar een dood stadje, kan me vergissen of het is een stuk populairder geworden, maar mij leek het toen niets.
quote:Die extra kosten had ik eind november 2003 nog...
Op woensdag 14 januari 2004 16:54 schreef mrcool het volgende:
-edit-
edit: Whatever
[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 14-01-2004 16:56]
Wij hebben met gogo-tours geboekt wat heel goed is bevallen,
we zaten in een appartementcomplex met alleen maar mensen die met gogo-tours geboekt hadden (Appartementen Amber Rose), heel complex vol met Nederlandse jongeren, hier hadden wij dus zelf voor gekozen om de volgende reden:
Het was een super gezellig complex en binnen no-time had je dan ook een leuke gezellige groep om leuke dingen mee te doen (dit mag je opvatten zoals jij het wilt) Iedereen kende elkaar wel een beetje wat ook leuk is met uitgaan als je iedereen weer tegen komt.
Het uitgaan is ook super, uitgaansgelegenheden zoals Robin Hood, Murphy's, James Dean etc. zijn erg gezellig!
Hele leuke sfeer, ik heb geen enkele keer een ruzie of iets dergelijks gezien..
Wij zaten in appartementencomplex "Amber Rose", goede lokatie en alles was heel netjes voor elkaar, we hadden 2x een 3 persoonskamer,
mooi uitzicht, leuk appartement en 2 balkonnen per kamer!
Dit jaar gaan wij met dezelfde groep Marmaris eens een bezoekje brengen
Maar ik zou ook zo weer naar Alanya willen!
Alleen is de 2e vaak net weer iets minder leuk omdat je er steeds meer van gaat verwachten.
quote:Hebben wij allemaal terug gestort gekregen hoor
Op woensdag 14 januari 2004 16:31 schreef mrcool het volgende:[..]
De GGD laat je er ook nog eens een keer flink voor betalen!
quote:Hoezo? Dat is toch niet ziekenfonds-verzekerd?
Op woensdag 14 januari 2004 17:05 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Hebben wij allemaal terug gestort gekregen hoor
Dit waren de topics van afgelopen zomer over Bodrum:
Bodrum 2003!
Bodrum 2003 deel 2
ontopic: die inentingen.. is het echt nodig als je naar Bodrum gaat? en je kan het terugkrijgen hoorde ik.. hoe?
quote:Ik zou het zekere voor het onzekere nemen,
Op donderdag 15 januari 2004 15:39 schreef markiemark het volgende:
ok waren we weer!! na een hevige, felle discussie met Liannuhis deze topic weer open! onder een andere naam, maar .. who cares! gaan we weer..
ontopic: die inentingen.. is het echt nodig als je naar Bodrum gaat? en je kan het terugkrijgen hoorde ik.. hoe?
Wij hebben inderdaad het gehele bedrag terug gekregen,
gewoon rekening opgestuurd naar het ziekenfonds.
Ligt er wel aan waar en hoe je verzekerd bent, maar mijn moeder, vader, zus en ik hebben het allemaal terug gekregen.
(We zitten niet allemaal in hetzelfde ziekenfonds)
Gewoon even informeren hoe het bij jou zit,
grote kans dat je het terug krijgt.
quote:ok cool! denk dat die dingen niet echt goedkoop zijn namelijk! damn ik ben zo bang voor prikken
Op donderdag 15 januari 2004 15:50 schreef -En4Cer- het volgende:[..]
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen,
je bent zo klaar en je weet zeker dat dit niet de reden zal worden van een kutvakantie..Wij hebben inderdaad het gehele bedrag terug gekregen,
gewoon rekening opgestuurd naar het ziekenfonds.Ligt er wel aan waar en hoe je verzekerd bent, maar mijn moeder, vader, zus en ik hebben het allemaal terug gekregen.
(We zitten niet allemaal in hetzelfde ziekenfonds)Gewoon even informeren hoe het bij jou zit,
grote kans dat je het terug krijgt.
maar kunnen jullie mij zeggen wat de voordelen/nadelen zijn van een hotel en een appartement??
Dit jaar willen we richting Marmaris eigenlijk
Maar even zien waar we terechtkomen.
Vanuit vliegveld Bodrum mag je nog een redelijke tijd in de bus zitten hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Twee jaar geleden was ik in Marmaris, zeker goed bevallen. Dit jaar heb ik Bodrum geboekt, omdat je dan niet nog 1 tot 2 uur met een gare bus naar je appartement moet.
Ik wil zeker weer naar zo'n Hamam en misschien ook wel naar Efeze of Kos. In Marmaris was ik met Gogo, goed geregeld allemaal!
Nu ga ik niet met gogo, had ik wel gewild maar is het toch niet geworden, en nu vraag ik mij af hoe ik die 'uitstapjes' het best kan regelen. Van Marmaris weet ik dat er overal op straat malafide mannetjes stonden. Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
een klein kiezelstrandje? het is denk ik 10 meter lang zandstrand over de hele lengte van de boulevards. er zit inderdaad een hele straat met bars. maar het is zeker ok.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:36 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ga 22 juli t/m 29 juli naar Gumbet, het plaatsje naast Bodrum.
Jammer dat daar geen topic over is.
Ik heb gehoord dat er in Gumbet een klein kiezelstrand is en dat er in de hoofdstraat erg veel bars en eetgelegenheden zijn. Laat ons appartement nu net aan de hoofdstraat liggen.
Het is ook vrij luidruchtig daar, heb ik ook ergens gelezen.
Er zijn ook veel turkse mannen daar leuk!
We hebben vandaag definitief geboekt. Totaal kwam het op 400,- euro. We zitten er van 3 tot 10 aug all-inclusive.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga met 3 vrienden ergens begin Augustus richting Bodrum. Wordt een last-minute.
Ik zat vorig jaar zomer in Grand Iskandil in Gumbet, dat was wel goed.. Al was de ene kamer beter dan de andere (wij hadden kapotte airco maar die werd wel binnen een dag gemaakt)quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef KickAss het volgende:
Heeft er iemand al wel eens een appartement geboekt in Gümbet. Ik heb appartement Güler Resort gezien, maar daar hoor ik veel verschillende verhalen over (internet) en ik ben op zoek naar een aanrader in Gümbet voor de laatste week van september, eerste week oktober in Gümbet?
ideeën iemand??
Dat scheelt vooral per kamer denk ik..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:08 schreef KickAss het volgende:
http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=6833
hierzij ze niet al te enthousiast over het hotel.....
Wij zaten vorig jaar in een klein apartementencomplex La Maison, mooie witte apartementen 2 boven elkaar met bloemetjes enzowquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:36 schreef KickAss het volgende:
Heeft er iemand al wel eens een appartement geboekt in Gümbet. Ik heb appartement Güler Resort gezien, maar daar hoor ik veel verschillende verhalen over (internet) en ik ben op zoek naar een aanrader in Gümbet voor de laatste week van september, eerste week oktober in Gümbet?
ideeën iemand??
Dat waterpark zal ik idd in de gaten houden...je zal vast in bodrum ergens kunnen boeken voor dat waterpark jaquote:Op vrijdag 23 juli 2004 16:57 schreef DianTig het volgende:
Ik ben net ook terug van een weekje Turkije, appartement in Gumbet, vlakbij Bodrum. Zit idd een waterpark vlakbij Bodrum, zijn er langs gereden op de weg naar de Hamam, wat trouwens ook een enorme aanrader is! Schuimmassage, schrubben, heerrrlijk. Verder heb ik ook geen links van het waterpark, maar via je hotel valt er vast wel meer info over te krijgen.
Verders hebben we in Bodrum niet zoveel gedaan behalve uitgaan en een boottocht langs de kust gemaakt, wel zijn we langs het kasteel gelopen wat volgens mij ook mooi is om te bezichtigen (Maarja, daar moet je dan ook maar net van houden)
We gaan met neckermann, dus waarschijnlijk is er ook zo'n bijeenkomst idd. Hadden we vorig jaar met oad ook jaquote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:35 schreef DianTig het volgende:
Ik hou er zelf ook wel van om kastelen te bezichtigen etc, probleem was alleen dat wij ook met z'n 7enen waren en dan zijn er altijd wel mensen die dat totaal niet zien zitten. Dan moet je gewoon wel met de groep mee. Heb mezelf dan ook al beloofd om of volgende keer alleen te gaan, of iig met veeel minder mensen die wat meer mijn interesses delen:).
Ga je trouwens via een reisorganisatie of gewoon los van dat alles? Dat schiet me net namelijk te binnen, maar op dag 1 hadden wij een informatie bijeenkomst en lieten ze een beetje zien wat je allemaal kon doen en dan kon je je daar ook gelijk voor opgeven. Zaten een paar hele leuke excursies tussen waar ik ook wel oren naar had, o.a bijv. een jeep-savari, of naar een van die wereldwonderen die daar ook in de buurt is.
Valt iig genoeg te doen!
volgens mij is dat pamukkale geweest...zout-terrassenquote:Op zaterdag 24 juli 2004 10:42 schreef devian het volgende:
excursie naar iets wat er erg wit uitzag :p..
In welk hotel?quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:19 schreef schwa78 het volgende:
Ik ga 11 augustus weer 2 weken naar Gumbet. Was in juli ook al 2 weken geweest
Iedereen die vragen heeft, brand los zou ik zeggen...
Inderdaad! Ook wij hebben vorig jaar een boot gehuurd van Maradonnaquote:Op woensdag 14 januari 2004 16:48 schreef Peyote het volgende:
[..]
Bodrum is heel relaxed, als je daar naar toe gaat pak dan ook een bootreisje mee. Is super relaxed en goedkoop! In de barstreet achter Halikarnas, staat een man die zichzelf Maradonna noemt, als je daar een zo'n boattrip boekt, zul je er geen spijt van hebben!
Het is ook een echte aanrader!!! We voelden ons net prinsesjesquote:Op woensdag 28 juli 2004 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Twentemeisje, dat Hotel ziet er echt super uit!
Zelf ben ik ook in Bodrum geweest, of ja.. in de wijk Torba.. Club Blue Dreams, das ook echt een aanrader
Zeker ook super duur of niet?quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:46 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het is ook een echte aanrader!!! We voelden ons net prinsesjes
als dat paradijs op aarde is dan zou je eensnaar world of wonders bodrum resort moeten gaanquote:Op woensdag 28 juli 2004 11:06 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
We zaten zelf in Gümbet in Hotel 'Fuga Fine Times; (http://www.fuga.com.tr/en) en dat is echt een stukje Paradijs op Aard! Geweldig... (zie ook http://www.vakantiereiswi(...)_acc.php?xid=30863).
Wij zitten vanaf 17 augustus in Club Voyage Charm. Tussen Bodrum en Gumbet in is dat. 4 sterretjes, all-in uiteraardquote:Op woensdag 28 juli 2004 10:49 schreef schwa78 het volgende:
Waar zitten jullie?
Valt wel mee eerlijk gezegd... Kijk eens op www.corendon.nl, daar hebben wij geboekt...quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Zeker ook super duur of niet?
Zal hem zeker onthouden!
We kwamen daar telkens langs op weg naar Fuga, zag er inderdaad prachtig uit! Is toch dat hotel met die windmolen bij het zwembad?quote:Op woensdag 28 juli 2004 18:23 schreef ivetje het volgende:
[..]
als dat paradijs op aarde is dan zou je eensnaar world of wonders bodrum resort moeten gaandat is dan echt heaven on earth
http://www.wowhotels.com/
Je mag nog niet eens zelf je fles water opendraaien want dat komen ze al doen...het is echt te erg met de luxe daar hoor
er staat idd zo'n molen naast het zwembad...daar zit een bar onder en je kan dan bovenin die molen gaan zittenquote:Op donderdag 29 juli 2004 08:07 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
We kwamen daar telkens langs op weg naar Fuga, zag er inderdaad prachtig uit! Is toch dat hotel met die windmolen bij het zwembad?
wij iig niet, als je all-inclusive zit ga je natuurlijk als nederlander niet buiten de deur eten hequote:Op maandag 2 augustus 2004 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
Zijn er ook mensen wezen eten bij The Windmill in Gümbet?
Wij hebben er 2 keer gegeten en een keer ontbeten/gelunched. Zeer goed eten en vriendelijke bediening. Boven het gemiddelde van Gumbet iig. Ook leuk uitzicht op de barstreet...quote:Op maandag 2 augustus 2004 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
Zijn er ook mensen wezen eten bij The Windmill in Gümbet?
Werkten deze heren er nog? (achter Yildirim en voor 'Gem')quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:33 schreef schwa78 het volgende:
[..]
Wij hebben er 2 keer gegeten en een keer ontbeten/gelunched. Zeer goed eten en vriendelijke bediening. Boven het gemiddelde van Gumbet iig. Ook leuk uitzicht op de barstreet...
Zat je in Club Vela??quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben niet in de windmill gaan eten, maar dat was wel de 1e dag het herkenningpunt om het appartement terug te vinden
In de reisbrochure staat altijd dat het ongeveer 2 a 3 kilometer is naar Bodrum vanuit Gumbet. In praktijk is het zeker 10 minuten crossen met de taxi. 's Nachts kost zo'n ritje iets van 18 miljoen lira (10 euro ongeveer).quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:38 schreef MikeV het volgende:
Hoe lang/ver is het eigenlijk rijden van Gumbet naar Bodrum aangezien zo ver ik het gelezen hebt niet echt een spectaculair uitgaans gebied is op 2/3 grote discotheken na dan in Gumbet?
ligt er helemaal aan in welk hotel je zit. Vogie keerzat ik helemaal achter in gümbet en dat was niet te lopen naar bodrum. Nu is het maar 2 km en dat ga ik dus wel een keertje lopenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:38 schreef MikeV het volgende:
Hoe lang/ver is het eigenlijk rijden van Gumbet naar Bodrum aangezien zo ver ik het gelezen hebt niet echt een spectaculair uitgaans gebied is op 2/3 grote discotheken na dan in Gumbet?
13 lira?? dat wil ik ook wel...dat is uhm...1 miljoen is 60 cent, dus ff denken...volgens mijn rekenmachine kom je dan uit op 0 centquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 20:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
De taxi is snachts volgens mij ook duurder dan overdag.
Ik heb er toen 13 lira voor betaald.
Dolmus is eng! Vooral als ie heel vol zit
maar wel leuk
mmm meestal haal je de miljoenen eraf ... 13.000.000 dus!quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:33 schreef ivetje het volgende:
[..]
13 lira?? dat wil ik ook wel...dat is uhm...1 miljoen is 60 cent, dus ff denken...volgens mijn rekenmachine kom je dan uit op 0 centdie dolmus is goedkoop zeg
Maar goed, ik vind de dolmus niet echt eng...houdt wel altijd mijn tas goed vast, maar dat is automatisme denk ik. En als ie vol zit zie je juist niet hoe roekeloos ze rijden en als je botst heb je meer kans dat je zacht op iemand anders landt
Herdertje!quote:Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef VSGdotcom het volgende:
[..]
mmm meestal haal je de miljoenen eraf ... 13.000.000 dus!
dat d8 ik dus ook, maar 13 miljoen lira is weer heel erg veel voor de dolmus als je bedenkt dat wij vorig jaar 1.250.000 lira betaaldequote:Op zondag 8 augustus 2004 13:12 schreef VSGdotcom het volgende:
[..]
mmm meestal haal je de miljoenen eraf ... 13.000.000 dus!
Het gaat ook over de taxiquote:Op zondag 8 augustus 2004 13:33 schreef ivetje het volgende:
[..]
dat d8 ik dus ook, maar 13 miljoen lira is weer heel erg veel voor de dolmus als je bedenkt dat wij vorig jaar 1.250.000 lira betaalde
Bij mijn appartement ging dat primaquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:38 schreef Pronk het volgende:
Ik ga binnenkort naar Gümbet, nu heb ik een klein vraagje.
Hoe zien de stopcontacten er daar uit en hoeveel volt zijn ze?
Kan ik daar dus gewoon de oplader van mn mobiele telefoon in een
muur pluggen zonder dat ik zo'n vakantiestekker nodig heb?
Mooizo, dan hoef ik me daar i.i.g niet druk om te maken!quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:14 schreef thaduck het volgende:
Turkije is zelfde stekkers en 220v net als in NL
Wat zal jij balen dat je maar 1 week gaatquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:44 schreef Ronhui het volgende:
Ik ga in Oktober naar Gumbet, naar het WOW, lekker een weekje all inclusive, lekker ontspannen dus!
Gumbet ligt ongeveer 10 minuten van Bodrum af. (met de taxi) Het zijn dus wel 2 verschillende dorpen steden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:55 schreef Kopstoot het volgende:
Ja, wij gaan ook naar Gümbet, maat dat valt ook wel onder de noemer Bodrum toch.
Ben je er vorig jaar ook geweest? Vertel er eens wat meer over.
Uhm, wat kost het bier ongeveer in de barstreet, welke excursies zijn zeker de moeite waard, hoe laat begint en eindigt het uitgaan ongeveer, wat is het meest relexte strand?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:07 schreef Thieske het volgende:
[..]
Gumbet ligt ongeveer 10 minuten van Bodrum af. (met de taxi) Het zijn dus wel 2 verschillende dorpen steden.
In beide plaatsen kun je prima uitgaan, al ben ik vooral in Gumbet geweest.
Wat wil je verder weten?
Das niet duurquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:59 schreef Thieske het volgende:
Het bier kostte ongeveer 2 EURO per halve liter in de bar street. Maar er waren ook plekken waar het veel en veel goedkoper was ligt er een beetje aan waar je naar toe ging.
De openingstijden van de uitgaansgelegenheden weet ik niet precies meer, ik dacht dat om 5.00 de boel dicht ging. Tussen 12 en 1 loopt het uitgaansgebied vol zeg maar.
Excursies die wij gedaan hebben:
Boottocht: Een boottocht over zee en langs verschillende baaien langs de kust, was wel relaxed, beetje op de boot zonnen, pilsje erbij. Af en toe aanmeren bij een strandje of in een baai en in zee zwemmen. Zeker aan te raden.
Verder hebben vrienden van me zich in een badhuis op Turkse wijze laten masseren (was een speciale naam voor maar die ben ik vergeten) en daar waren ze razend enthousiast over.
Wanneer ga je?
Reisbureau> Neckermann. Het ticket kwam van een reisbureau onder hun paraplu iig.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:06 schreef jbcyber het volgende:
Ik ben ook aan het denken om met mijn vriendin hierheen te gaan. Echter wat ik me af vroeg, hebben er mensen goede ervaringen met reisbureau's en eventuele hotels??
Hoe bevalt trouwens in de hotels het all inclusive concept?? Is het de moeite waard of eigenlijk niet??
Eskicesme ofzoiets?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:41 schreef Ingridh007 het volgende:
Kopstoot, waar in Gumbet?
En ben j er wel eens eerder geweest?
waar zit die onur ishkembe precies?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef heijx het volgende:
Wij hadden de tweede avond al een perfecte tent ontdekt op de weg naar Bodrum buiten het directe centrum: Onur Ishkembe. Er zitten hoofdzakelijk Turken (naar de king size projectie TV te kijken), er spreekt een ober engels, maar je kan er gruwelijk lekker eten. Absolute aanrader is de Ishkender kebab. Als ze "de man met de cowboy hoed van vorig jaar september" nog kennen, zit je helemaal goed als je die noemt.
Poeh, het is al drie jaar terug en Google Maps zoomt niet helemaal in, maar in mijn beste herinnering is het hier, in het exacte midden van de kaart, aan de zuidoostkant van de straat.. Moet je met uitzoomen maar de richting t.o.v. je hotel bepalen. Die weg komt in het zuidwesten uit op een pleintje dat met een knik doorgaat in "Bar Street".quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef ScofieldBurrows het volgende:
[..]
waar zit die onur ishkembe precies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |