Dag Fok!ers, hier een bericht vanuit Bodrum,
Ik werk hier sinds 7 mei bij een duikschool (Askin Diving) in Bodrum. Ik zal hier nog tot begin November verblijven en het is niet slecht vertoeven hiero. Ik zal jullie even wat tips en info geven.
Als eerste de
Hotels:
Wil je dichtbij (in) het centrum zitten, met half pension (ontbijt en diner) dan is Manastir een absolute aanrader. Het beste uitzicht dat je kunt krijgen met uitmuntende service en goede kamers. Niet aan te raden voor jongeren die willen feesten maar zeker wel voor stelletjes die een romantische vakantie willen.
Verder is in deze catogorie ook Marina Vista ook een aanrader, direct aan de jacht-haven (in het centrum) met een erg gezellige binnenplaats met fatsoenlijk zwembad.
Ga je voor het All-inclusief gebeuren, denk dan aan 1 van de mega-hotels als Belizia of Club M (iets anders als Club Med) Belizia is met de "dolmus" (soort taxi-busje dat je voor nog geen euro overal naartoe brengt) 15 minuten vanaf bodrum. Club M nog geen 5 minuten.
In Belizia zul je je niet snel vervelen, altijd wat te beleven, ook veel watersport mogelijkheden. (Doe Swen of Djenges daar de groeten van Harmani, en misschien kan er wat van de prijs af.)
Heb je een ruime protemone en wil je ultieme luxe, ga dan naar Rixos Bodrum. Is wel een half uur van Bodrum weg, maar dan heb je ook wat.
recreatieOveral in de stad vindt je dagtrip-agency's, mijn tip: laat je vooral niet te snel verleiden tot aankoop!!
Een jeep-safari is echt niet veel bijzonders, en de Hamam (turkse sauna met massage) kun je beter zelfstandig gaan bezoeken. Voor een boot-trip kun je contact met mij opnemen, dan verwijs ik je door naar 1 van de besten, met korting. (telefoon hieronder)
Dan het
duiken: Als je wilt duiken, eerste keer (errug leuke ervaring en let op: verslavend) of als ervaren duiker, kun je natuurlijk bij mij terecht. We zijn 1 van de besten en goedkoopsten in de regio. Het is hier leuk duiken en er is veel te zien onder water. Je kunt me bereiken op
+905385577135 (turkse mobiel).
Dit is de boot waarop ik werk: (de Aruna) Op de achtergrond zie je het legendarische Halikarnas (openlucht club)
![]()
Als je gewoon zin hebt om even langs te komen op de boot voor een praatje ben je ook welkom. Meestal zijn we na 5 uur weer terug in de haven.
Als je lekker en met gezellige service wilt eten ga je naar Apple Restaurant bijna aan het einde van de boulevard met al de restaurants. Als je daar verteld dat Harmani je heeft gestuurd, krijg je 10% korting op je totale rekening.
GumbetGumbet ligt in de baai naast Bodrum en is 10 minuten met de Dolmus.
Het is echt vol gebouwd met hotels maar er is wel een gezellige bar-street met leuke clubs.
JCARA mag me trouwens even vertellen waar ik dat strand op de 2e foto kan vinden, want ik heb nog niets anders gezien als grouw zand/grind-strand van max 10 meter diep.
Tot zover, misschien binnenkort als ik meer tijd heb meer...
Greetz Harmani, from Bodrum.