abonnement Unibet Coolblue
pi_15852561
Digital Corner - Frequently Asked Questions



Iedereen heeft wel eens vragen over iets dat met de PC te maken heeft. Of dit nou een grote, een kleine, een makkelijke of een moeilijke vraag is, DIG is the place to be!

Echter, je bent vast niet de eerste die een vraag heeft, dus vandaar deze lijst veelgestelde vragen.

Deze FAQ is door jullie en voor jullie gemaakt, enkele vaste bezoekers hebben het een en ander op papier gezet en die inbreng hebben we in deze FAQ gezet. Goed he

Korte vragen en FAQ's

  • Met Kazaa (Lite) krijg ik allemaal vernaggelde MP3'tjes!
  • Windows wordt binnen 60 seconden afgesloten? Huh?
  • Messenger MSN geeft me spam?
  • Hoe werkt dat NTFS nou in 2000 en XP? En wat zijn rechten?
  • {website} doet het bij mij niet, en bij de rest van de wereld wel!
  • Windows XP / 2000 / 2003 zegt dat het bestand dat ik wil verwijderen in gebruik is!
  • Wat is een .bin en wat doe ik ermee?
  • Hoe verander ik mijn bootmenu? Windows NT based
  • Hoe maak ik een afbeelding van wat ik nu op mijn scherm zie?
  • Wat is nou eigenlijk een IP-adres?
  • Waar is mijn harde schijf ruimte heen?
  • Hoe krijg ik Fok! smilies in mn MSN?
  • PHP Dataverwerking
  • Wat te doen als je internetverbinding eruit ligt

    Grote FAQ's

  • FAQ - De grote RSS-FAQ
  • Die plaatjes en URL's hoe krijg ik die in mijn post?!?
  • Wat zijn al die rare afkortingen?
  • Alles over netwerken, wat heb je nodig, hoe stel je het in, bekende problemen, hoe op te lossen
  • Een eigen WWW server opzetten om een site te hosten
  • Een FTP server opzetten in Windows
  • Poorten forwarden in je router
  • De Bluetooth FAQ (powered by Sitecom)
  • SNIK Heb ik eindelijk mijn ADSL getest kan ik die film niet kijken!! - Codecs
  • Help een virus!!
  • Help! Spyware en browser Hijacking!
  • Je harde schijf formatteren en Windows installeren, hoe werkt dat?
  • Linux/BSD
  • Alles over digitale camera's
  • Welke digitale videocamera moet ik kopen?
  • Hoe bouw ik zelf een PC?
  • Waar kan ik vinden wat ik zoek?
  • Door wie is deze FAQ nou gemaakt?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Sander op 17-10-2005 22:15:05 ]
  • Zie ook de FAQ's, huisregels en feedback
    pi_15852624
    Ik heb ook iets toe te voegen aan de FAQ!

    Ideeën en suggesties worden altijd op prijs gesteld! Denk jij ook iets toe te kunnen voegen aan de FAQ, plaats het dan hier: FAQ Digital Corner toevoegingen of zoek contact met een moderator

    [ Bericht 16% gewijzigd door Lucille op 13-03-2004 15:52:06 ]
    Zie ook de FAQ's, huisregels en feedback
    pi_15852640
    Het Developer hoekje

    Al langere tijd bestaat er in DIG een behoefte bij een aantal gebruikers om zo af en toe gemeenschappelijk iets te ontwikkelen. Dit kan van alles zijn. Meestal zijn het tooltjes die zodanig van opzet zijn dat ze vrij makkelijk ook door derden kunnen worden gebruikt. In het verleden zijn deze projecten eigenlijk altijd vanuit de usergemeenschap zelf ontwikkeld, zonder een echte inbreng van Fok! crewleden (tenzij ze als user deelnamen aan een project).

    Vanaf nu willen we iets meer sturing geven aan deze zogenaamde [Dev] projecten, door meer inbreng te geven (als daar behoefte aan is binnen een dev-project). Deze post is bijvoorbeeld bedoeld om een overzicht te geven van de [Dev] projecten. Hiermee willen we proberen de projecten wat meer zichtbaarheid te geven. Tevens hopen we ook dat de kans op het slagen van een project groter zal zijn. In het verleden zijn projecten wel eens doodgebloed door wat voor oorzaak dan ook.

    Het staat natuurlijk iedereen vrij om iets te willen ontwikkelen, maar om de zaak enigzins overzichtelijk te houden is het wenselijk maar een paar projecten gelijktijdig te ontwikkelen. Vandaar dat we het op prijs zouden stellen dat mensen [Dev] projecten eerst bij de DIG mods aanmelden, zodat er bekeken kan worden of een project ook met de [Dev] tags kan worden uitgerust. Om zo de 'officiele' status van een topic duidelijk te maken.

    Algemene topics die met de [Dev] projecten te maken hebben:

    De volgende [Dev] projecten staan geregisteerd:

    [Dev] File uploader
    Beschrijving:
    Het idee kwam naar voren door een post van Chandler die zo'n tool nodig had voor zijn eigen website. Een tool waarmee files naar een webspace kunnen worden geupload. Natuurlijk bestaan er al velen, maar tis een leuk project om gezamelijk te beginnen en te kijken of we een tool kunnen maken die niet alleen simpelweg de file kan uploaden, maar tevens naadloos binnen een bestaande look-and-feel kan worden toegevoegd. Niet alles hoeft uniek te zijn of rocket science. Het wiel opnieuw uitvinden mag best, zo lang het wiel maar beter gaat werken als zijn voorgangers.
    Status: nog niet gestart
    Developers: nog niemand
    Topics: nog niet aangemaakt

    [Dev] De opjezelf website
    Beschrijving:
    N.a.v. het topic: Ooit geleerd hoe het is om op jezelf te wonen? zijn
    Chandler en sop een beetje off-Fok blijven doorlullen. Het leek hun leuk om er een site voor op te richten, omdat zowel Chandler als sop toch de nodige opstart probleempjes zijn tegen gekomen.
    De bedoeling is dus om een site op te zetten die alle onderwerpen van
    het opjezelf wonen behandeld. En wellicht in de toekomst nog meer
    onderwerpen op heel andere gebieden.
    Status: inventarisatie van requirements is deels gedaan, verdere user input is nodig
    Developers: Chandler, Sop, QuietGuy
    Topics:
    [DEV]Site: Opjezelf.net

    [Dev] Fok! online memory spel
    Beschrijving:
    Ok, het briljante Fok! memory (met dank aan FlyingFox) moet een online versie krijgen.
    Het liefst met de optie het met max 4 personen te spelen.
    Status: brainstorm fase en testen van mogelijkheden
    Developers: Fretti, Pharkus, innovation, Troel, Quasar_de_Duif
    Topics:
    als je dit nou 2 maal uitprint...
    Het Fok!-memory-spel is af!
    [Dev] Het *Fok memory spel online maken* deel 1
    [Dev] Het *Fok memory spel online maken* deel 2

    [Dit bericht is gewijzigd door Lucille op 22-01-2004 16:06]

    Zie ook de FAQ's, huisregels en feedback
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')