Ik doe het omdat ik ooit eens ben aangespoord om te gaan roeien door mijn vader. (Die heeft nl in zijn studententijd ook geroeid, en hij wil dat ik ook ga roeien)
Enfin, het lijkt me wel leuk om hier wat te lullen over technieken en prestaties
Ik doe zelf 2x per week 5 km en haal daar om en nabij de 19 minuten. (snelste tijd is 0:18:52.4)
Meestal doe ik het aan het begin van een 1.5 uur durende workout, dus als ik helemaal voluit zou gaan zou ik wel sneller kunnen denk ik.
Bij m'n 2K-test (2 kilometer) haalde ik 7.01. Snelste van de groep deed 6.20.
Je doet het toch wel begeleid he? Dat je iig niet als een beest er aan loopt te trekken, maar een echte roeihaal maakt .
Ik doe het zo ongeveer zoals in de concept II instructievideo staat, misschien dat ik net iets verder achterover leun als in de video. Er is eigenlijk geen begeleiding voor die dingen op het fitness hok waar ik train. Het is meer een faciliteit van onze school waar studenten een beetje kijken of er niet iemand word geplet door gewichten en verder hun eigen gang gaan.
Op de rowergo site staat een filmpje:
http://www.xs4all.nl/~jwgvdwal/nicorowergo.AVI
ik ga denk ik nog iets maar naar achter, maar de rest doe ik hetzelfde.
[Dit bericht is gewijzigd door ocf81 op 07-12-2003 20:53]
PR's
500M 1:34,0 (voor verbetering vatbaar als techniek stuk verbeterd is)
2000 6:55,8
5000 18:26
6000 22:23
30 minuten 7865 meter
10 Km 39:13
Techniek laat nog wel wat te wensen over vind ik zelf, daarom nu ook bezig om drie tot vier ker per week een 10 Km te roeien. Doel is om volgend jaar op de 2K onder de 6:40 te komen.
Een goed forum echt gericht op de ergo is trouwens http://www.concept2.co.uk/forum , USA-site heeft ook een forum maar dat is qua opzet (layout) een stuk minder.
Vandaag is trouwens de NKIR (Nederlands Kampioenschap IndoorRoeien). Dit is een wedstrijd over 2 kilometer...
quote:En daar ga ik zo heen om onze eerstejaars acht aan te moedigen
Op zaterdag 13 december 2003 10:44 schreef the_bbk het volgende:
Vandaag is trouwens de NKIR (Nederlands Kampioenschap IndoorRoeien). Dit is een wedstrijd over 2 kilometer...
BTW mijn snelste tijd op de 10 is zo'n 41 minuten (dat heb ik al een half jaar niet meer gedaan, weet de tijd niet meer uit mijn hoofd)
quote:6.28.7 in het HCl-veld
Op zaterdag 13 december 2003 10:44 schreef the_bbk het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door nogeenmaarten op 15-12-2003 10:18]
Netjes... Ook al druk bezig met boottrainingen neem ik aan?quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:43 schreef ocf81 het volgende:
LOL, je schrijft iets en 2 dagen later verbeter je je eigen record weer
21.20.7 op 6k
Kloptquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:43 schreef Neggal het volgende:
Pijn in je reet van een ergometer?? dan zitten je zitbotjes niet op de gemiddelde plek, het kan helpen op een stukje schuim te gaan zitten (mits in de goede vorm gesneden)
Maar wat zijn er nou allemaal voor oplossingen als je echt last van blaren hebt. Als ik een beetje fanatiek bezig heb dan voelt het echt of aan mijn kliphand (binnenhand, wat jij wilquote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:36 schreef ocf81 het volgende:
Van een ergometer heb ik nog nooit blaren gekregen, dus ik weet neit waar je dan op zou moeten letten. Met roeien heb ik nu wel eens een aantal blaren (sommige gaan ook bloeden enzo), maar roeien met handschoentjes is een beetje not done, dus ik heb me er nog niet aan gewaagd.
Vandaag ging het inderdaad al stukken beter!!!quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:26 schreef keeper het volgende:
Gewoon veel roeien, komt er vanzelf eelt op.
Orcaquote:Op zondag 7 november 2004 19:37 schreef keeper het volgende:
Respect. Welke vereniging?
En ik eerste bij de herenquote:Op zaterdag 6 november 2004 18:52 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Vandaag ging het inderdaad al stukken beter!!!
(Reply om even subtiel te laten weten dat ik op de Asopos met mijn ploeg 2e ben geworden van de 101 C4 damesteams!!!)
Ben nu een derdejaars lichte wedstrijdroeier, en dan ook echt licht (~64 kg)... Bij welke vereniging loop jij nu selectie en waarvoor?quote:Op woensdag 10 november 2004 18:00 schreef ocf81 het volgende:
Hoeveelstejaars roeier ben je, als ik dat vragen mag?
Het is een leuke tijd om mee te beginnen. voor een zware man. Voor een lichte pik is het al wel wat sneller. Uiteindelijk gaat een ergometer nergens heen op het water. (zegt de gozer die in het verleden altijd ergometerde, maar nu druk is met wedstrjdselectie en dus maar 1 à 2 keer per week mag van zijn coaches)
Half december naar de NKindoor en januari de Ergohead?quote:Op donderdag 11 november 2004 09:00 schreef ocf81 het volgende:
Maar mijn PR op de 2k is 6:29,5.
Nou voor een kanoclub roeien ze dan nog verdomd goedquote:Op zondag 7 november 2004 20:37 schreef keeper het volgende:
Kanoclub.
Hadden jullie die onwijs lelijke groen/rood/witte shirts op de Asopos?quote:Op donderdag 11 november 2004 09:00 schreef ocf81 het volgende:
zie sig (Euros Zwaar 2005 dus)
Ik zit ook bij een knorrenvereniging hoor.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:32 schreef Keroppi het volgende:
En ach, dat het een 'knorrenclub' is, daar ben ik alleen maar dolgelukkig mee.
Ik ook, en ben er nog trots op ook!quote:Op donderdag 11 november 2004 17:47 schreef keeper het volgende:
[..]
Ik zit ook bij een knorrenvereniging hoor.
awel dan. gelieve niet in het clubveld te starten, tenzij je meer dan 21min trapt.quote:Op donderdag 11 november 2004 15:44 schreef ocf81 het volgende:
de ergohead staat op het programma van zwaar 2005.
Bij welke dan?quote:Op donderdag 11 november 2004 17:47 schreef keeper het volgende:
[..]
Ik zit ook bij een knorrenvereniging hoor.
Ik trap op de 6k iets onder de 21 minuten. Als het goed is komt er een Ej8 veld waar wij dan als het goed is aan gaan deelnemen. Ik vandaag echter gehoord dat de ONEK is geschrapt van het programma. Ik had graag eens hard willen trappen tegen de rest van nederland om te kijken hoe ik het zou doen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
awel dan. gelieve niet in het clubveld te starten, tenzij je meer dan 21min trapt.
Op dit moment zit ik op ca. 20:45. Een clubgenoot van mij heeft het record in het clubveld op zijn naam (ca. 20:28 oid). Dat clubrecord heb ik een beetje in het achterhoofd voor 31 januari op de Ergohead. Er is echter ook een kans dat ik met mijn ploeg in het club-vierenveld start. Vorig jaar gedaan, maar dat was een aanfluiting. Er waren slechts twee concurerende ploegen, waarvan er 1 niet kwam opdagen en de andere niet compleet was. Met de schamele 7 man die over was hebben we toen maar een individueel wedstrijdje gedaan.quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:07 schreef ocf81 het volgende:
Ik trap op de 6k iets onder de 21 minuten. Als het goed is komt er een Ej8 veld waar wij dan als het goed is aan gaan deelnemen. Ik vandaag echter gehoord dat de ONEK is geschrapt van het programma. Ik had graag eens hard willen trappen tegen de rest van nederland om te kijken hoe ik het zou doen.
Wat trap jij zoal?
Damn, dan kom ik aan met mijn 1.52 gemiddeld... Dat is het verschil tussen een (heel erg) lichte en een zware klaarblijkelijk....quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:17 schreef ocf81 het volgende:
Volgende week heb ik een 6k test en dan ga ik proberen een tijd van ±1:43 gemiddeld te draaien.
Nog even doortrainen ocf81, je zit nog een stukje boven het wereldrecord van circa 18.50.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:34 schreef ocf81 het volgende:
Gisteren heb ik met een tijd van 20:32.3 ofwel 1:42,7 / 500m mijn doel voorbijgetreefd!
Maar elke reis begint met een eerste stapquote:Op woensdag 24 november 2004 17:35 schreef ocf81 het volgende:
Ik heb nog een lange weg te gaan ja
Niets mis mee... Het is best gaaf als je helemaal gesloopt van zo'n ergometer afstapt en het blijkt dat je weer een nieuw PR hebt getrapt. Dat geeft echt een flinke kickquote:Op vrijdag 3 december 2004 22:19 schreef Keroppi het volgende:
Vanwege de mist gold er vanavond een vaarverbod dus we hebben ook maar een ergo-training ingelast. En daar zaten wij (de fanatieke compo'ertjes) naast de selectie-dames, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik uit de selectie ben gestapt. Want gedreven zijn is 1, maar hoe die van de ergometers afkwamen, tjongejonge helemaal gesloopt.
Wat moest je halen dan?quote:Op maandag 6 december 2004 14:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
gisteravond getest voor NKindoor. voor 6:32.0 moest ik helemaal tot op de bodem. daarom helaas geen NKindoor voor mij dit jaar. proberen voor de ergohead nog wat klaar te spelen.
6:28 of beter. aanstaande donderdag nog een test. dit keer geen wijn vooraf en kijken of het dan harder gaat. motivatie is echter niet echt aanwezig.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:12 schreef Tiger_Woods het volgende:
Wat moest je halen dan?
en daarom zit je achter een pot bier, waardoor het typen niet meer wil lukken?quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:50 schreef ocf81 het volgende:
Ook na veel zeuren mag ik nog steeds niet op de ONEK starten van mijn coaches
( * ocf81 denkt een goede kans te hebben op de overwinning in het nieuwelingen veld, en beelt nu dati e zijn jaardoelen niet kan halen)
Dat de C achter de B komt is toch niet zo verrassend? Bij het ontstaan van het alfabet had men hiermee al rekening gehouden.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:07 schreef Keroppi het volgende:
(En zo ben ik bijvoorbeeld heel trots dat wij in ons brakke Cviertje een tweedejaars ploeg in een B4 bijna versloegen, zo!)
Thuis, heb dit jaar een model D aangeschaft. Nu bezig met krachttraining omdat ik het vooral het kortere werk op de ergo leuker vind. Doelen sub 3:10 voor 1K en 1:25 op de 500m voorlopig.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:33 schreef nogeenmaarten het volgende:
EricR, zit je op de ergometer bij de sportschool of bij de Laak?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 13 december 2004 02:42 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, ik ben erdoor
Jippie!!!! Het een en ander was natuurlijk wel al wat zekerder sinds de Asopos, maar echt ezeker weet je het pas als je het verlossend woord hebt gehoord. De laatste 2 uur kreeg ik toch een beetje de zenuwen. Wat als ik nou te arrogant was geweest en daardoor op gedragsredenen was uitgeselecteerd? gelukkig was dat dus niet het geval, en kan ik mij helemaal volgens planning gaan richen op de vele overwinningn die er ongetwijfeld gaan komen, beginnende met de ergohead in het beginnelingen c.q. Ej8 veld welke nu al 80% zeker op onze naam komt te staan
Morgen de kaalscheerborrel en dan zie ik er weer uit zoals in het fotoboek. Misschien zelfs nog enger, omdat er den ook weer niks op zit i.p.v. een beetje.
P.S. eventuele spelfouten zijn het gevolg van de inselecteerborrel (jaja, bij euros borrellen we heel wat af!!!)
Mijn hele ploegje waar ik toen mee roeide (duurde maar 3 weken hoorquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:36 schreef ocf81 het volgende:
BTW Keroppi, wie zijn er van jouw boot/ploegje op de apesop wel mee gaan selecteren voor de selectie? Tot nu toe ging ik er eigenlijk van uit dat zowat alle finalisten wel wedstrijdroei(st)ers zouden worden, maar ik bedacht me net dat jij dat dus niet meer bent sinds je bent gestopt met de selectie. Heb je die beslissing voor of na de apesop genomen?
nee, dat had ik de week ervoor bij de club gedaan. het zou helaas toch de winnende tijd zijn geweest in het clubveld, wat ik niet had gedacht. balen.quote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
En heeft iemand op de ONEK nog een goede score neer weten te zetten?
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden overquote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 december 2004 14:44 schreef the_bbk het volgende:
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden over
Dat waren inderdaad een paar Engelse dames, ze hadden ook een 'supporter' meegenomen in lingerie en met een zweepje. Later, toen ze klaar waren, zijn ze ook nog de tribune opgegaan om geld op te halen volgens mij, ze liepen in ieder geval rond met een prullemand met daarin een laagje geld en een tekst erop. Hoe het precies zat weet ik niet, het was in ieder geval niet echt smaakvol om naar te kijken (zeker toen de cameraman inzoomde op de veel te dikke borsten die heen en weer blubberden van een van de dames)...quote:Op maandag 20 december 2004 16:22 schreef ocf81 het volgende:
Gefeliciteerd @ the_bbk
Hoe het zat met de dames roeipakjes? Als ik het goed heb begrepen was het een team van engelse damesch.
Hoe zat het nou preceis met de klamme/vuile lucht? Ik heb begrepen dat die als sterk prestatiehinderend werd ondervonden.
Overigens is die tijd van SH slechts voor weinigen weggelegd, en zeker respectabel.
Eerste in het Lichte Eerstejaars 8-veld....quote:Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
Er werd als één ploeg gevaren. De individuele tijden zouden deze week op de site verschijnen. De naam is de naam van de persoon die als 'slag' is ingeschreven....quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef ocf81 het volgende:
gefeliciteerd, zeker gezien de omstandigheden
BTW werd er nou als één ploeg gevaren door de eerstejaars of werd de beste individuele tijd als winnnende tijd neergezet? (in de resultaten kom gewoon een naam te staan en geen link naar een ploeg zoals bij de inschrijvingen)
Ik dacht dat die dingen 'wuppies' werden genoemd?quote:Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
- 1 minuut kikkersprongen of burpies
weet niet of je 't tegen mij had, maar ik roei bij Skøllquote:Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
Zit je bij een vereniging? Zo ja, welke dan?
Heb je nog wat leuke rugspieroefeningen. Want op het moment kom ik niet verder dan:quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:02 schreef horney_dorney het volgende:
Die oefenigen trainen ook je rugspieren, wat goed is tegen blessures. Het valt me toch altijd weer op hoeveel 1e jrs achten op een gegeven moment personele problemen krijgen omdat er mensen geblesseerd raken.
naast de 8 het mooiste nummer volgens mij! lees (tussen roeien door) eens de roman 'over het water'. gaat over roeien in amsterdam net rond WO2. overigens mooi kado-idee voor ploeggenoten.quote:Op donderdag 30 december 2004 14:57 schreef horney_dorney het volgende:
2-
Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaalquote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity, dames.
Mooier water dan het Amstelsop bestaat inderdaad niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:29 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaal
varsity smarsityquote:Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity.
Jep, daar heb je zeker gelijk in denk ik... Vooral wedstrijden starten is erg verslavend, maar elke dag trainen in de frisse buitenlucht is denk ik ook wel een factor die meetelt.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:49 schreef ocf81 het volgende:
Wat ik me laatst bedacht: Roeien is by far de meest verslavende activiteit die ik in tijden heb ondernomen. Veel verslavender dan computerspelletjes spelen (totaal naar de achtergrond geschoven terwijl ik vroeger ±30 uur per week games speelde)
Hebben jullie dat nou ook?
Onze coach (nou ja we hebben er 2 maar een daarvan is al een tijdje ehm.. zoekquote:Op zaterdag 15 januari 2005 22:10 schreef ocf81 het volgende:
Nou, ik zou je zeker aan willen aan willen raden niet te hard weg te gaan. (lees eerdere post over de knorrestein voor een klein rampverhaal van mijn hand)
Wat is dan te hard? Tja dat kan je het beste proberen uit te vinden door bijv. eens de afstand voor de helft te op het beoogde tempo en snelheid te varen, of de afstand helemaal te varen op wedstrijdtempo. In dat laatste geval is de kans op (verveldende) blaren aanwezig, en die zijn dan nog niet heel bij de wedstrijd. Dit laatste is daarom niet aan te raden vanwege de blaren, amar laat je wel het beste wennen aan de afstand.
Ik zou je willen aanraden geen laag tempo te houden, zeker geen 24 of minder, maar zeker ook niet megasnel te gaan ruitenwisseren, zeg tempo 34 of meer. Dat resulteert in heel veel gevallen in een betere tijd. Een 6k doe ik op de ergo in tempo 28±1. Dat lijkt mij voor de 3,5 km in een C4+ ook wel redelijk. Hoe je achter dat tempo komt? Laat je coach eens een stopwatch met tempometer opsnorren bij een van zijn coachvrienden las ie er zelf geen heeft. Of ga eens op de ergometer zitten met afgedekte klokjes en probeer de halve of hele afstand eens te varen, en kijk later wat het tempo was.
Persoonlijk hecht ik aan een hoger tempo omdat ik geloof dat het helpt bij het sneller varen, anderen zeggen dat het geen bal uit maakt.
Een ergometer leert je maar beperkt afstanden inschatten omdat de belevingswereld op het water zo anders is. Althans daar ben ik voor mijzelf achter gekomen, dus waarschijnlijk heb je voor het ontwikkelen van een afstandsgevoel minder aan zo'n ding. Het is echter niet zo erg dat het totaal nutteloos is. Je krijgt gelukkig niet zo snel blaren van ergometers, dus je zou maandag of dinsdag eens een run kunnen proberen met je ploegje.
De dag voor de wedstrijd een rustdag houden om zo goed mogelijk aan de start te verschijnen, en lekker veel trainen, maar niet hard trainen na woensdag. Goed en regelmatig slapen help ook.
Nu is het advies van een eerstejaars waarschijnlijk wat minder waardevol dan dat van ervaren (wedstrijd)roeiers, dus ik wacht nog op toetsing van de anderen
Overigens heeft je coach waarschijnlijk de beste persoonlijke puntjes voor je
Het belangrijkste lijkt mij dat je je techniek goed vast moet houden, als je ranzige halen aflevert op een hoog tempo, daar heb je niet zo veel aan. Dus een hoog tempo hoeft niet verkeerd te zijn, als je maar genoeg techniek aan boord hebt..quote:Op zondag 16 januari 2005 09:40 schreef Keroppi het volgende:
Van iemand had ik ook al de tip gekregen om kosten wat kost het tempo hoog te houden, hoe moe je ook bent, desnoods met wat minder kracht want als het tempo gaat dalen lig je op een gegeven moment stil.
Ook waarquote:Op zondag 16 januari 2005 11:35 schreef the_bbk het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt mij dat je je techniek goed vast moet houden, als je ranzige halen aflevert op een hoog tempo, daar heb je niet zo veel aan. Dus een hoog tempo hoeft niet verkeerd te zijn, als je maar genoeg techniek aan boord hebt..
Nou gisteren was dus onze 'bikkeltraining', ofwel voor het eerst de 3,5 km roeien met z'n viertjes. Gelukkig hadden we een reserve-coach kunnen strikken (een van onze afroeicoaches en ex-wedstrijdroeister) want dat geeft toch net wat meer stimulans van de kant.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:19 schreef ocf81 het volgende:
Anderzijds zie je wel vaak dat als het niet goed meer gaat het tempo als een baksteen omlaag valt. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, want dan ga je en weinig en zwakke halen neerzetten. Er vanuit gaande dat je techniek hetzelfde blijft las je moet wordt, wat op zich veel concentratie vergt. (iig bij mij)
In een week lukt het je gewoon niet meer om extra conditie te kweken. Je bent dan overgeleverd aan je doorzettingsvermogen. Daar gaat het uiteindelijk op dus neerkomen als je moe wordt. Hoe goed kan jij tegen pijn Keroppi?
meld.quote:Op woensdag 19 januari 2005 16:19 schreef ocf81 het volgende:
Wie komt er nog meer?
Ah die wilde ik eigenlijk gaan kijken, maar ik ging eten met mijn ploegquote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:52 schreef the_bbk het volgende:
Voor de echte roeidiehards: nu op RTL4 een Baantjer-aflevering die speelt bij een roeivereniging...
'ook' een wereldrecord getrapt???quote:Op maandag 24 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney het volgende:
Zooo...nou de ergohead is weer geweest, hier iemand ook nog een WR getrapt?![]()
Nu al die ergo onzin weer is afgelopen, tijd voor 'echt' roeien dus![]()
Nog best goed! We hebben er, okee eerlijk zijn, met wind mee, 16.10 over gedaan in onze C4+quote:Op maandag 24 januari 2005 10:37 schreef ocf81 het volgende:
we hebben gewonnen
En hoe ging keroppi de 3,4km op het water af?
lol, de knipoog gemist...ik had idd niet verwacht dat jij harder was gegaan dan dat oostblok figuurquote:Op maandag 24 januari 2005 09:40 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
'ook' een wereldrecord getrapt???
Skoll was de vorige jaren met meerdere ploegen aanwezig bij de LPR. Mooi om veel vertegenwoordigers te zien van andere verenigingen. Kanonnenvlees.quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:51 schreef horney_dorney het volgende:
ja die race ken ik, wel eens aan meegedaan. Leuke opening voor clubploegen bijvoorbeeld die zich op de H&H willen voorbereiden. En voor coaches een leuke kans de kennis van hun ploeg in te schatten
Alleen vorig jaar niet, want toen werd het helaas afgelast wegens ijs. Was sowieso een kutjaar, want de Head werd ook al afgelast door te veel windquote:Op woensdag 26 januari 2005 16:34 schreef nogeenmaarten het volgende:
Skoll was de vorige jaren met meerdere ploegen aanwezig bij de LPR.
Oh bij ons was het meer algemeen. Dus niet naar een bepaalde eerstejaars ploeg ofzo, maar lekker in het algemeen die slaolie, yogurt en stroop (quote:Op zondag 30 januari 2005 18:21 schreef ocf81 het volgende:
Ik geloof dat dat een algemeen kenmerk van een intraining c.q. inzuip is
Wij werden ondergegooid met meel, eieren, water en bier. Maar het hoort erbij, en het hoeft maar één keer. De volgende keren mag ik gooien
Hee dat komt goed uit, ik ben koninging-der-appeltaarten bakken!quote:Op maandag 31 januari 2005 10:28 schreef horney_dorney het volgende:
Oh ja Keroppi, wat altijd goed scoort bij potentiele coaches is de belofte dat er af en toe taart voor ze wordt gebakken ofzoVeel succes met het vinden van iemand!
een appeltaartbakkende damesploeg zonder coach ...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:05 schreef Keroppi het volgende:
Hee dat komt goed uit, ik ben koninging-der-appeltaarten bakken!
Vanavond hebben we crisis-overleg met de ploeg over de situatie. We kunnen schijnbaar wel een coach-stuurdeal regelen, maar dat zijn 2e jaars compo-roeiers. En tot nu toe zijn we altijd door ervaren (ex-)wedstrijdroeiers gecoached... dus we zijn een beetje verwend
(Maar er moet toch wel wat te regelen zijn voor een ploeg die de 2 wedstrijden die er waren is allebei heeft gestart en gewonnen? *pruillipje*
Utrecht...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
een appeltaartbakkende damesploeg zonder coach ...
jij roeit niet in Delft.
Zeg maar gewoon dat ze lelijk zijnquote:Op zondag 20 februari 2005 20:43 schreef Crowded het volgende:
Die shirtjes van jullie vallen wel redelijk op ja
Wat dat betreft heb ik nog geluk bij Skøll, met slechts een mislukt vikingschip op de borstquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:20 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon dat ze lelijk zijn(Niet dat onze grijs/rode gedrochten zo cute zijn, maar dat terzijde
)
Ja, vertel opquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:00 schreef Crowded het volgende:
[..]
Maareh, dat ongelukje.. vertel eens
Awel, de concurentie zal ook niet veel hebben kunnen trainen. Mooi dat julie naar Den Haag komen. Speciaal voor julie hebben we aan de Calvé en DSM gevraagd wat extra warm water in de Vliet te pompen om zodoende een aangename wedstijd te kunnen racen. Hopelijk houd je wel van pindakaas- en gistlucht.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:36 schreef Keroppi het volgende:
En dat terwijl a.s. zondag al de Laak Prognose Race is.
Ah iemand met verstand, vertel eens wat meer over de Laak Prognose Race. Want ik weet niet veel meer dan dat het over 4 km plus een 250 m sprint is, en dat wij meedoen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:42 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Awel, de concurentie zal ook niet veel hebben kunnen trainen. Mooi dat julie naar Den Haag komen. Speciaal voor julie hebben we aan de Calvé en DSM gevraagd wat extra warm water in de Vliet te pompen om zodoende een aangename wedstijd te kunnen racen. Hopelijk houd je wel van pindakaas- en gistlucht.
Zeer opmerkzaam. Dank.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 15:29 schreef Keroppi het volgende:
Ah iemand met verstand.
Whehe als ik de loting zo zie zijn er maar liefst 2 DC4+ jes, van Orca...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zeer opmerkzaam. Dank.
Ca. 4 km oproeien over de Vliet naar Delft. In de boot blijven. Race 4 km terug naar de vereniging, finishen, in de boot blijven en rustig uitroeien richting de stad. Dan wordt het koukleumen voordat er kan worden begonnen aan het 250 m terugsprinten naar de vereniging.
In het 4km parcours zit een redelijk scherpe bocht (bij Drievliet linksaf naar Den Haag) en een redelijk smalle brug die ook nog eens scheef op de vaarrichting staat (Geestbrug). Dit jaar voor het eerst opgenomen in het parcours, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Als je bij www.detelefoongids.nl zoekt op roeivereniging in Den Haag dan vind je onze lokatie, de genoemde brug en de bocht.
Praktische tip 1: houd je aan de aanwijzingen vanaf de kant, anders loop je de kans op een standje van mij. Waarschijnlijk moet ik namelijk helpen bij de blokken waarin ik zelf niet vaar.
Praktische tip 2: geef een goede prognose af van wat je denkt te gaan roeien op de 4 km en 250 m en win daarmee een tempoteller. Vergelijkingsmateriaal is te vinden bij de uitslagen van voorgaande jaren.
Kans op afgelasting is aanwezig als het harder gaat vriezen. Nu ligt er iig geen ijs op de vliet. Bij Proteus (aan de andere kant van Delft) was de watertemperatuur nog 6 graden, dus ik denk dat het wel zal doorgaan. Aan de kust is het sowieso wat warmer dan bij julie in utrecht.
alles is relatief. blij met mijn score van 1:43.3 van gisteravond (20:39.8).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:49 schreef ocf81 het volgende:
.. was een beetje een matige score (1:43/500m) ..
C2 heb je absoluut veel plezier aan en is volgens mij de beste keuze. aan de dure kant (nieuw 1395,--), maar ze gaan levenslang mee en leveren op de tweedehands markt nog een hoop op als je er weer een keer vanaf wilt.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:36 schreef tim2 het volgende:
Kan iemand me (absolute leek) eens vertellen welke aankoop verstandig is om een ergometer aan te schaffen? Ik heb geen ambitie om op het water te gaan, puur fitness. Een Concept 2 zou het beste zijn, en dus misschien op lange termijn de beste investering?
Gebeden totdat ik erbij neer viel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:49 schreef Keroppi het volgende:
Heren bidden jullie even mee?
Vanavond is het dan eindelijk (na weken van ijs), onze eventuele nieuwe coach komt een kijkje nemen om hierop zijn beslissing, over het dan wel/niet gaan coachen van onze ploeg, te nemen.
(Voor de mensen die net inschakelen, onze ploeg had 2 goede (ex wedstrijdroeiers) coaches, maar 1 is moeten stoppen uit tijdgebrek en de ander is weer gaan wedstrijd roeien.)
Dus we moeten vanavond echt indruk maken
Lidmaatschap kan nog 100 euro per jaar lager zijn zelfs, ligt een beetje aan de vereniging. Maar als je er toch zelf een wilt hebben zit je met Concept2 idd wel goed tim2. Ik heb er op m'n vereniging altijd veel plezier van (na afloop van een training dan, lees voldoeningquote:Op donderdag 10 maart 2005 09:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Het lidmaatschap van een roeivereniging is ca. 250,-- per jaar en dan kan je er onbeperkt gebruik van maken en profiteer je van de overige faciliteiten van de vereniging (zoals bijvoorbeeld de boten!)
Meld.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:05 schreef Crowded het volgende:
Wanneer roei je op de Heineken en Head trouwens ocf81? En zijn er nog meer mensen die deze kant op komen?
quote:Gebeden totdat ik erbij neer viel.
Heeft het geholpen?
Ja!quote:Hebben jullie een coach Keroppi?
http://www.nereus.nl/index.cfm?category=heineken&page=resultsquote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:43 schreef Keroppi het volgende:
Waar staan de uitslagen? Een aantal vriendinnentjes doen mee in de Orca dames clubacht
Tis zondagquote:
Ja, ik werk op zondag, bij de bejaarden (als alcoholverstrekster achter de bar, bij mij drogen de oudjes niet uitquote:
Naar zeg, net niet eerste... maar je werd dus op een ander boord gezet? Of hebben ze de boot anders opgeriggerd?quote:Op zondag 20 maart 2005 23:42 schreef ocf81 het volgende:
*peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep* (ik ben ff heel boos dat we geen 1e zijn geworden, we hadden immers de 1e plek in het klassement op zaterdag)
Het eea ging in trainingen beter, vooral van mijn kant heb ik het gevoel.
@Crowded: Als ik dat gewten had was ik wel ff komen babbleen, maar tijdens het weekeinde had ik enkel bij mijn tante ff internettoegang voordat ik naar de wedstrijd ging, verder niet.
* ocf81 gaat nu snel slapen, want hij is moe van de 5k
(BTW normaal zit ik op boeg, maar nu zat ik op 2 om enkele niet nader te beschrijven technische redenen)
Ah, nummer 1 had dus moeite met volgen of nummer 2 kon beter rust brengen in de boot?quote:Op maandag 21 maart 2005 09:10 schreef ocf81 het volgende:
We varen nu ff in een blok. 1 en 2 zijn omgewisseld in de volgorde, maar varen wel aan hun eigen boord.
Zondag zijn er geen blikken te verdienen....quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:25 schreef ocf81 het volgende:
Veel plezier in London alvast. Wij gaan zondag ons blikj ophalen in Amsterdam
hoho niet zo snel vriendquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:25 schreef ocf81 het volgende:
Veel plezier in London alvast. Wij gaan zondag ons blikj ophalen in Amsterdam
Ik heb onze zware mannen gisteren aan de slag gezien, ook zij hebben wel trek in een niet-klasserend blik en kunnen enorm hard gaan. Zal iig nog spannend worden komend weekend inderdaad....quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:44 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
hoho niet zo snel vriendHet blijft EYK, ofwel altijd onvoorspelbaar...ik zie dat Vidar op de 5k een tijd had die dicht bij die van jullie lag, en de 1e bocht van de Head is een ongelofelijke k*t bocht waar Nereus dus thuisvoordeel kan hebben....Uiteraard heel veel succes
Ja dat is waarquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:04 schreef ocf81 het volgende:
Als je er niet in gelooft gebeurt het nooit.
Maar idd, Nereus heeft wel een thuisvoordeel.
gefeliciteerd!quote:Op zondag 27 maart 2005 23:11 schreef ocf81 het volgende:
Blik op de Head!!!!
netjes.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:11 schreef ocf81 het volgende:
Blik op de Head!!!!
Ik zit in de Lichte 8 van Vidar, niet de zwarequote:Op maandag 28 maart 2005 11:43 schreef ocf81 het volgende:
Het is pas over als de toeter gaat. Wel heel jammer voor je, maar leuk voor ons om te weten dat nereus toch niet onze enige concurrent is.
Helaasch hebben wij geen arrogante filmpjes gemaakt van de head, het shot van de stuurkunsten in de file tussen de rozenoordbrug en de omval zou erg spectaculair zijn geweest.
(zie site voor verklaring van de naam arrogante filmpjes)
Lekker hoor!quote:
Het fijnste moment om te trainen vind ik 's morgens op een mooie zonnige dag, wanneer het langzaam warm begint te worden. Heerlijk om dan op staan, te roeien en je dag goed te beginnenquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:11 schreef horney_dorney het volgende:
heb vandaag voor het eerst in lange tijd weer eens doordeweeks 's avonds geroeid (werkende ouwe vent he), lekkah in de 2- een beetje crossen over de Amstel, echt weer mega lekker zeg..het blijft de mooiste sport die er is....Helaas ben ik de stuurhoer en ik was er weer een beetje uit, dus bij deze voor iedereen die ook daar was: sorry! het spijt me echt heel erg!
Wij komen zo nu en dan voorbij geraced in een grote gele bootquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:12 schreef Keroppi het volgende:
Want morgen is ons eerste tellende tournooi, de OOCUZ opening. Dus mochten er al mensen op zaterdag(ochtend) aanwezig zijn...
Alles heeft z'n voordelen: skiffen is mooi technisch nummer, maar achten is ook gaaf. Met z'n achten in onder de 6 minuten over de Bosbaan rossen, erg mooi!quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:07 schreef ocf81 het volgende:
Jammer dat ik tot het einde van het seizoen moet wachten voordat ik weer in een skiff mag stappen, skiffen is m.i. toch een van de leukste manieren om met roeien bezig te zijn.
daarover gesproken. weet iemand hoe ik als burger nog aan een varsitykalender kom? enige mogelijkheid schijnt te zijn hem te bestellen via de varsity shop en dan af te halen op 10 april. er is natuurlijk geen mogelijkhied dat ik het varsityterrein op kom, of wil.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:41 schreef Keroppi het volgende:
die corpo-trutten van Nereus
Hmm.. dat is bijna net zo snel als mijn heren bootje was haha. Erg netjes! Ik kwam uit op:quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:41 schreef Keroppi het volgende:
Nou we mogen trots op onszelf zijn:
Een onervaren damesploeg in een C4+
2.05
1.57
2.01
haha..hadden ze ook van die roze t-shirtjes aan en allemaal make-up op?quote:(Alleen jammer dat wat van die corpo-trutten van Nereus boven ons staan.
Waarom is het zooo verleidelijk om hier wat Asopos-tijden te plaatsen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:44 schreef ocf81 het volgende:
Het is zooo verleidelijk om hier wat apesoptijden te posten, maar dat is niet eerlijk.
Over die poster: Die kan ik wel ophalen, maar waar moet ie dan heen?
Een ploegje had zilveren bomberjacks met daarop in roze "Nereus Amsterdam" en...quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:01 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
haha..hadden ze ook van die roze t-shirtjes aan en allemaal make-up op?
Ik weet wel dat de Laak hem dit jaar niet zal winnen ...quote:Op donderdag 7 april 2005 09:00 schreef horney_dorney het volgende:
Ach, ik ga dan toch maar de vraag stellen die dit weekend van toepassing is: 10 april is de 122e Varsity. Wie o wie gaat de Oude Vier dit jaar winnen?
edit: oh ja, natuurlijk ook nog even een paar suggesties: wordt het weer Orca? Gaat Nereus terugslaan? Is Skadi in vorm? Of is het outsider Okeanos? Wie o wie?
http://www.varsity.nl/shop/quote:Op donderdag 7 april 2005 10:48 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ik weet niet hoe ik aan zo'n verrekte varsity kalender ga komen.
Kijk even uit naar een stel dames in een rode boot met "Super Diable" eropquote:Op zondag 10 april 2005 19:08 schreef horney_dorney het volgende:
tsja, wel veel goeie roeiers in de boot maar helaas
Ik ga za. ff kijken in ieder geval, niet actief roeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |