abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24089050
En heeft iemand op de ONEK nog een goede score neer weten te zetten?
  FOK!fossiel zondag 19 december 2004 @ 23:07:14 #102
1455 Keroppi
kool kikker
pi_24092070
Sjoerd van Orca

(NL en EK record naar het schijnt)
Chick on a mission
pi_24093943
Ik heb mn PR van twee weken terug wel benaderd, misschien lichtelijk verbeterd, maar weet m'n exacte score niet meer, daar was ik te gaar voor om dat te onthouden. Jammer dat je dat niet op die site kan terugvinden. Weet wel dat we 8e waren in het EJZ-veld met 6:49.6. Niet echt supergoed, maar ook geen reden tot paniek. Het gaat er uiteindelijk om wat je in de boot doet.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_24097164
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:56 schreef ocf81 het volgende:
nee, dat had ik de week ervoor bij de club gedaan. het zou helaas toch de winnende tijd zijn geweest in het clubveld, wat ik niet had gedacht. balen.

door niet deel te nemen aan NKindoor, zowel zaterdag als zondag op het water kunnen trainen in de 2x. zaterdag vanonder een brug vandaan een 2x van de DDS uit Delft omver gevaren, die nog even snel voor de brug een c4 wilde inhalen. het is zeker geen pretje meer om met deze kou om te slaan. de heren raakte wat in paniek en zijn snel op de omgeslagen boot geklommen. awel, na een warme douche bij onze vereniging konden ze met een beschadigde boot weer terug naar delft.

volgens mij moet je met water van een graad of 6(?) binnen een paar minuten zorgen dat je eruit bent. een van de kerels kon niet zo snel op de boot klimmen en je zag de kracht in hem afnemen.
pi_24098457
De snelste SB'er was sneller, maar nog steeds een heel snelle tijd idd! Geen records. kijk maar eens naar uislagen van eerdere jaren. Daar werd door nederlanders ook <5:50 neergezet.
Ik was ziek, dus erg hard was ik niet gegaan, als we wel waren gestart.

Omslaan zuigt idd, niet alleen in de winter. In de winter is her echter heel gevaarlijk omdat je dan ongeveer één minuut hebt om eruit te komen.
pi_24102125
quote:
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden over
pi_24103084
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:44 schreef the_bbk het volgende:
Ik ben 19de geworden in het LN-veld, met 6.52.7.. Niet mijn PR helaas, dat heb ik 2 weken geleden getrapt met 6.50.7... Maar toch ben ik er wel tevreden over
Gefeliciteerd!
Hoe zat het met de dames roeipakjes? Zie fotopagina 8 en 9 op de www.nlroei.nl?
Bedrijfs4 van de Hunkemuller oid?
pi_24103587
Gefeliciteerd @ the_bbk
Hoe het zat met de dames roeipakjes? Als ik het goed heb begrepen was het een team van engelse damesch.
Hoe zat het nou preceis met de klamme/vuile lucht? Ik heb begrepen dat die als sterk prestatiehinderend werd ondervonden.

Overigens is die tijd van SH slechts voor weinigen weggelegd, en zeker respectabel.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2004 16:34:12 ]
pi_24106306
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:22 schreef ocf81 het volgende:
Gefeliciteerd @ the_bbk
Hoe het zat met de dames roeipakjes? Als ik het goed heb begrepen was het een team van engelse damesch.
Hoe zat het nou preceis met de klamme/vuile lucht? Ik heb begrepen dat die als sterk prestatiehinderend werd ondervonden.

Overigens is die tijd van SH slechts voor weinigen weggelegd, en zeker respectabel.
Dat waren inderdaad een paar Engelse dames, ze hadden ook een 'supporter' meegenomen in lingerie en met een zweepje. Later, toen ze klaar waren, zijn ze ook nog de tribune opgegaan om geld op te halen volgens mij, ze liepen in ieder geval rond met een prullemand met daarin een laagje geld en een tekst erop. Hoe het precies zat weet ik niet, het was in ieder geval niet echt smaakvol om naar te kijken (zeker toen de cameraman inzoomde op de veel te dikke borsten die heen en weer blubberden van een van de dames)...

De omstandigheden waren zeker niet goed, ik kan het niet helemaal thuisbrengen waar dat aan lag. Wat ik zelf merkte was dat de lucht heel erg droog was, en dat er niet veel zuurstof meer in zat. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze pas in de de uit-ergometer-zaal weer een beetje op adem kwamen... Toch heb ik niemand zien flauwvallen ofzo, dus heel erg kan het niet zijn geweest. Het was voor mij in ieder geval wel hinderlijk, binnen 100 meter al een gortdroge strot, terwijl ik toch de hele dag al flink veel had gedronken...
pi_24119226
quote:
Eerste in het Lichte Eerstejaars 8-veld....

Ik ervaarde zelf de lucht als enorm droog en zuurstofarm, waardoor ik voor mijn gevoel veel sneller verzuurde. Hebben met de hele ploeg dan ook een heel stuk trager getrapt dan op een ergo-test 3 weken hiervoor....
pi_24119814
gefeliciteerd, zeker gezien de omstandigheden

BTW werd er nou als één ploeg gevaren door de eerstejaars of werd de beste individuele tijd als winnnende tijd neergezet? (in de resultaten kom gewoon een naam te staan en geen link naar een ploeg zoals bij de inschrijvingen)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2004 17:17:56 ]
pi_24120507
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:13 schreef ocf81 het volgende:
gefeliciteerd, zeker gezien de omstandigheden

BTW werd er nou als één ploeg gevaren door de eerstejaars of werd de beste individuele tijd als winnnende tijd neergezet? (in de resultaten kom gewoon een naam te staan en geen link naar een ploeg zoals bij de inschrijvingen)
Er werd als één ploeg gevaren. De individuele tijden zouden deze week op de site verschijnen. De naam is de naam van de persoon die als 'slag' is ingeschreven....
  donderdag 30 december 2004 @ 14:57:12 #113
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24298381
ey leuk topic
Helaas is ergometeren altijd redelijk k*t (althans zo ervaar ik het), zinken ze, leren ze geen bootgevoel, etc.etc. Desondanks hebben ze toch een soort van aantrekkingskracht. Heb vroegah wat geclub- en wedstrijdgeroeid; PR is iets van 6:46 op 2k.

Tegenwoordig zit ik liever in de boot (comporoeien in de 2-, altijd leuk!) maar zo nu en dan nog eens een ergo training is prima voor je conditie merk ik....'t voelt toch qua conditietraining heel anders aan dan bijvoorbeeld hardlopen o.i.d., veel intensiever (wat ook misschien waar is? Gezien de intensiteit waarmee je spieren werken?).
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_24309160
Zit je bij een vereniging? Zo ja, welke dan?
Ik ben ondertussen elke dag bezig met de vakantietraining:

- 30 situps recht, linkerkant en rechterkant
- 30 pushup
- 30 keer lage buikspieroefening (Benen strekken terwijl je op de grond ligt, 15 per been)
- 30 heupen optillen terwijl je op je elleboog, rust beide kanten
- 30x benen optillen terwijl je op je ellebogen rust.
- 30x achterwaardse pushup (met je opdrukken met je rug naar een bankje, en je handen op dat bankje)
- 1 minuut kikkersprongen of burpies

Het is op zich best zwaar als je deze serie 3x moet doen.
Er moet daarnaast ook nog een uur of twee per dag een low intensity training in de vorm vna wandelen o.i.d. worden gedaan.
Maar als het goed is gaan we hierdoor beter roeien, dus doe ik het graag.
  FOK!fossiel vrijdag 31 december 2004 @ 00:17:11 #115
1455 Keroppi
kool kikker
pi_24309297
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
- 1 minuut kikkersprongen of burpies
Ik dacht dat die dingen 'wuppies' werden genoemd?

(Tenminste als we het over hetzelfde hebben, een kikkersprong waarbij je na landing met je benen naar achter springt en weer terug, eventueel met een keer opdrukken tussendoor)
Chick on a mission
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:02:44 #116
30733 horney_dorney
pi_24314263
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 00:09 schreef ocf81 het volgende:
Zit je bij een vereniging? Zo ja, welke dan?
weet niet of je 't tegen mij had, maar ik roei bij Skøll
Aangezien ik daar al lang zit en relatief een ouwe lul ben, ga ik volgend jaar maar eens bij de buren kijken misschien...

Die oefenigen trainen ook je rugspieren, wat goed is tegen blessures. Het valt me toch altijd weer op hoeveel 1e jrs achten op een gegeven moment personele problemen krijgen omdat er mensen geblesseerd raken.
  FOK!fossiel vrijdag 31 december 2004 @ 15:51:13 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_24321646
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:02 schreef horney_dorney het volgende:

Die oefenigen trainen ook je rugspieren, wat goed is tegen blessures. Het valt me toch altijd weer op hoeveel 1e jrs achten op een gegeven moment personele problemen krijgen omdat er mensen geblesseerd raken.
Heb je nog wat leuke rugspieroefeningen. Want op het moment kom ik niet verder dan:

* op je buik op de grond liggen en beurtelings je rechterarm/linkerbeen dan wel linkerarm/rechterbeen op te heffen, even vast houden en weer ontspannen.

* de 'superman' oefening, zelfde idee als hierboven maar dan als uitgangs positie niet op de grond liggen maar op handen en knieen zitten. En na het strekken weer helemaal ineen buigen.
Chick on a mission
  maandag 3 januari 2005 @ 17:06:18 #118
30733 horney_dorney
pi_24374692
gewichtjes zijn ook altijd ok, (d.w.z. op je buik liggen en 2 gewichtjes van bijv 1kg net iets voor je houden en die optellen). Veel buikspieroefeningen doen ook wel wat goeds voor je rug.

Verder moet ik je doorverwijzen naar de Utrechtse variant van Rolf Soldaat (tsja de Amsterdamse roeiers kennen 'm wel natuurlijk of vraag eens rond bij de wedstrijdafdeling van Orca?
pi_24374897
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:57 schreef horney_dorney het volgende:
2-
naast de 8 het mooiste nummer volgens mij! lees (tussen roeien door) eens de roman 'over het water'. gaat over roeien in amsterdam net rond WO2. overigens mooi kado-idee voor ploeggenoten.

nog de beste wensen voor 2005 voor de roeiers alhier. benieuwd in welk regionen en velden we ocf18 gaan aantreffen komend jaar. iig SA?
pi_24381697
We beginnen maar eens bij het beginnelingen veld in de 8. (ofwel eerstejaars achten )
Voor de Ergohead heb ik de goede hoop een mooie tijd/afstand neer te zetten en zo de tijd van mijn ploeg naar een winnend niveau te trekken, maar we moeten nog maar even zien of dat daadwerkelijk gaat lukken. De rest trekt zo rond de 21 minuten, dus ik kan zo'n 5 seconden van het gemiddelde aftrekken voor de ploeg. SA zal ik in het eerste jaar realistisch gezien niet halen tenzij we echt als superathleten presteren, en dat is niet zo heel waarschijnlijk.

Overigens iedereen een gelukkig en succesvol 2005 toegewenst

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2005 23:53:27 ]
pi_24386287
Tot bij de Varsity, dames.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:29:10 #122
30733 horney_dorney
pi_24388524
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity, dames.
Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaal

SA in het 1e jaar lijkt me inderdaad zeer onrealistisch. De overgangsstatus zou al heel wat zijn...

Maar als 1ejrs acht is het ej veld toch wel erg leuk sinds de nieuwe EYK opzet moet ik zeggen, ondanks het feit dat je in dit veld dus niet kan promoveren qua status. Dat mag je dus in andere nummers doen

[ Bericht 22% gewijzigd door horney_dorney op 04-01-2005 11:36:50 ]
pi_24400124
Hmm, dat had ik nog niet begrepen, maar het idd zo dat je niet kan promoveren in de Ej8 klasse. Wel jammer dat het zo gaat, maar je blijft dan iig wel tegen dezelfde tegenstanders roeien, en dat maakt het wel weer leuker. Uiteindelijk wel meer winkans i.v.m. het roeien tegen 2e jaars ploegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2005 22:55:39 ]
pi_24402286
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 11:29 schreef horney_dorney het volgende:

[..]

Sla je de H4K en de Head over? IMO toch heel wat leuker dan een golfslagbad in een lelijk transport kanaal
Mooier water dan het Amstelsop bestaat inderdaad niet.
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_24406022
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 06:51 schreef Sokrates het volgende:
Tot bij de Varsity.
varsity smarsity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')