quote:
Zeer opmerkzaam. Dank.
Ca. 4 km oproeien over de Vliet naar Delft. In de boot blijven. Race 4 km terug naar de vereniging, finishen, in de boot blijven en rustig uitroeien richting de stad. Dan wordt het koukleumen voordat er kan worden begonnen aan het 250 m terugsprinten naar de vereniging.
In het 4km parcours zit een redelijk scherpe bocht (bij Drievliet linksaf naar Den Haag) en een redelijk smalle brug die ook nog eens scheef op de vaarrichting staat (Geestbrug). Dit jaar voor het eerst opgenomen in het parcours, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Als je bij
www.detelefoongids.nl zoekt op roeivereniging in Den Haag dan vind je onze lokatie, de genoemde brug en de bocht.
Praktische tip 1: houd je aan de aanwijzingen vanaf de kant, anders loop je de kans op een standje van mij. Waarschijnlijk moet ik namelijk helpen bij de blokken waarin ik zelf niet vaar.
Praktische tip 2: geef een goede prognose af van wat je denkt te gaan roeien op de 4 km en 250 m en win daarmee een tempoteller. Vergelijkingsmateriaal is te vinden bij de uitslagen van voorgaande jaren.
Kans op afgelasting is aanwezig als het harder gaat vriezen. Nu ligt er iig geen ijs op de vliet. Bij Proteus (aan de andere kant van Delft) was de watertemperatuur nog 6 graden, dus ik denk dat het wel zal doorgaan. Aan de kust is het sowieso wat warmer dan bij julie in utrecht.