Ik ken Wellers muziek nog niet echt goed maar Heliocentric en Days Of Speed zijn erg fijn.
Weller werd bekend met The Jam, ging door met The Style Council en begon daarna een solo-carriere (en heeft ook nog met Peter Gabriel meegespeeld)
Discografietje:
1992 Paul Weller
1993 Wild Wood
1994 Paul Weller Live Wood
1994 More Wood
1995 Stanley Road
1997 Heavy Soul
1998 Modern Classics (verzamel)
2000 Heliocentric
2001 Days of Speed [live]
2002 Illumination
Nou, lul maar raak over dit genie
enne sorry dwerg, je zei in november dat je een centraal paul weller topic wou openen maar het duurde zo lang
quote:Ketter.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:09 schreef Echoes het volgende:
wat voor muziek maakt ie?
Niet dat ik zijn carriere vanaf het begin heb gevolgd, maar in de loop der jaren heb ik heel wat van zijn werk verzameld. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik al fan was van The Jam, want behalve Going Underground en A town called Malice kende ik niks van hen. Inmiddels staat wel de box Direction Reaction Creation in de kast, en ben ik ook het wat onbekendere scherpe werk van dit trio gaan waarderen.
Pas in de jaren 80 viel hij me op met zijn nieuwe band The Style Council (die hij oprichtte met toetsenist Mick Talbot, voorheen Dexy's Midnight Runners). Walls come tumbling down en Shout to the top werden zelfs kleine hits in Nederland, vooral gedraaid door de Vara. My favourite shop is nog steeds één van mijn favoriete albums. Weller trouwde in die tijd ook met achtergrondzangeres/bandlid Dee Cee Lee (die zelf met See the day nog een hit scoorde in the UK).
In '89 draaide Paul Weller eigenhandig The Style Council de nek om toen hij weigerde om een platencontract te tekenen. Pas drie jaar later kwam zijn eerste solo-cd uit. Zijn beste cd is zonder twijfel Stanley Road, met het briljante The Changingman als openingsnummer.
quote:Het overbekende "Stanley Road" is iig een goed album. Op zich niet echt helemaal mijn ding maar wel prettig luisteren
Op dinsdag 13 mei 2003 21:22 schreef MuadDib het volgende:
The Jam was goed
The Style Council aardig
en toen ben ik hem een beetje uit het oog/oor verloren...
Ik weet nu dat dit betekent dat ik nooit de juiste Weller-muziek in handen heb gehad, want mooi dat ik vorig jaar mijn voeten niet stil kon houden! Als de kans zich voordoet, zeer zeker naar één van zijn concerten gaan....
quote:Isookschitterend!
Op donderdag 15 mei 2003 12:44 schreef the-O het volgende:
'You do something to me' is een prachtnummer, weet alleen niet op welk album dat staat. Was hier toch een klein hitje.
quote:Stanley Road, supernummer inderdaad
Op donderdag 15 mei 2003 12:44 schreef the-O het volgende:
'You do something to me' is een prachtnummer, weet alleen niet op welk album dat staat. Was hier toch een klein hitje.
Maandag 17 november 2003
Pepsi Stage - Amsterdam Zuidoost
Entree: 27,00 (exclusief servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur
Mocht ik voor die tijd de staatsloterij winnen, dan ben ik zeker van de partij...
thanx...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:47 schreef PogueMahone het volgende:
Stanley Road is wel een leuke om mee te beginnen denk ik
Daar was ik bij.quote:Op maandag 8 november 2004 12:44 schreef J_TM het volgende:
Maar gisteravond zond 'Rockpalast' een 60 minuten durend festivalconcert uit dat op 6 augustus werd opgenomen; veel nummers uit de periode 1993-1996 plus My Everchanging Moods.
Same here... De man heeft bij tijd en wijlen een beste portie soul, en dat mag ik welquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:42 schreef Tranceptor het volgende:
'Wild wood' en 'you do something to me' staan me het best bij,
Ja, Paulus is erg actief op de DVD-markt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:34 schreef PogueMahone het volgende:
die jam-box heb ik ook![]()
overigens las ik ergens dat er een deluxe-editie + dvd van Stanley Road uitkomt dit jaar
Dat is alles (albums, singles, b-kanten), behalve de live-tracks.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:21 schreef cafca het volgende:
Die Box, is dat gewoon een samenvoeging van de 6 albums, of zit daar nog wat extra's bij?
Leuke site!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is alles (albums, singles, b-kanten), behalve de live-tracks.
Kijk even hier, dan heb je een overzicht van wat er ongeveer allemaal op de markt is.
Inderdaad: alle studio-opnames (dus ook nonalbum singles en b-kanten) en nog een bonusdisc met onuitgebracht materiaal. Als je Extras dan ook nog hebt, dan heb je alle studio-opnamen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuke site!
De originele albums ken ik wel, alleen wat er precies op die box staat kan ik niet vinden op je site, of kijk ik er nu gruwelijk langs
Maar dat zijn dus alle officiele albums + singels/ b-sides?
Klinkt goed, ik heb het meeste op vinyl, heb op CD alleen een (illegale) verzamelaar
Wel ongeveer 60 euro...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef cafca het volgende:
Cool! zal es kijken of ik em ergens kan bestellen
maar een paar single-versies van de oudste singles toch niet?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Inderdaad: alle studio-opnames (dus ook nonalbum singles en b-kanten) en nog een bonusdisc met onuitgebracht materiaal. Als je Extras dan ook nog hebt, dan heb je alle studio-opnamen.
Nee, inderdaad, die missen ook ja. Als een single op een abum heeft gestaan, dan staat de albumversie op de box, net als op alle verzamelaars.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:02 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
maar een paar single-versies van de oudste singles toch niet?
3 is mijn favoriet.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:20 schreef PogueMahone het volgende:
ik luister die box overigens beetje bij beetje. Ik zit nog steeds bij cd 1 (in the city & this is the modern world)
gewoon mooi
Ik heb hem jaren geleden gekocht. De Oppermod was niet zo blij met deze uitgave en de promotie die Rick en Bruce ervoor deden. In een interview uit 1995 zei hij "Die twee lopen tegenover de pers te klagen over onbeantwoorde Kerstkaarten. Het is nu verdomme dertien jaar na dato."quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:43 schreef belsen het volgende:De deluxe versie van Stanley road is uit, met heel veel extra materiaal!
Hij kost alleen wel 30 euro!
Over The Jam gesproken trouwens: ik heb dit boek in mijn collectie:
[afbeelding]
Hierin vertellen Rick en Bruce hun verhaal, dat is ook zeker de moeite waard (volgens mij heb ik hem ooit bij de slechte vandaan).
Ja, het einde is ook wel een beetje triest...quote:Op maandag 13 juni 2005 13:27 schreef J_TM het volgende:
[..]
Ik heb hem jaren geleden gekocht. De Oppermod was niet zo blij met deze uitgave en de promotie die Rick en Bruce ervoor deden. In een interview uit 1995 zei hij "Die twee lopen tegenover de pers te klagen over onbeantwoorde Kerstkaarten. Het is nu verdomme dertien jaar na dato."
Dat wordt zaterdag een kaartje halen, ben wel benieuwd of het wel zo goed wordt als Vredenburg vorig jaar.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:38 schreef Sammy3000 het volgende:
Zojuist op de website van Paradiso gespot:
PAUL WELLER
zaterdag 15 oktober 2005
hoofdprogramma: 21.00 uur
voorprogramma: 20.00 uur
zaal open: 19.30 uur
entree: 27,50
Voorverkoop vanaf zaterdag 11 juni.
Het is ondertussen alweer uitverkocht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:48 schreef Fransie het volgende:
[..]
Dat wordt zaterdag een kaartje halen, ben wel benieuwd of het wel zo goed wordt als Vredenburg vorig jaar.
Nee hoor!!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Het is ondertussen alweer uitverkocht.
Nou, dan ga ik mijn grote held weer niet zien.
Even nadenken of ik wel naar Tilburg (of Groningen) wil dan.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:47 schreef Fransie het volgende:
[..]
Nee hoor!!
Bij 013 kun je nog kaartjes kopen.
Ga ik ook naar toe.
Volgens mij zijn, door de overweldigende belangstelling, Tilburg en Groningen later toegevoegdquote:Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Even nadenken of ik wel naar Tilburg (of Groningen) wil dan.
Stonden deze optredens al langer gepland?
brrr, ik houd mijn hart vast..quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:40 schreef J_TM het volgende:
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:19 schreef tong80 het volgende:
Ik wel en dankzij mij Bluezz en Golfer ook, ik geniet
Thanx voor de tip Tong.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:19 schreef tong80 het volgende:
Ik wel en dankzij mij Bluezz en Golfer ook, ik geniet
Maar wel een perfectionist volgens mijquote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:43 schreef tong80 het volgende:
Geen gedoe
Goeie tip, morgen even langslopen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:20 schreef belsen het volgende:
Vandaag gekocht: de DVD van Studio 150, bij Van Leest: 6 euro.
Ja, dat is de Fire & skill, inderdaad een beetje tegenvallend, ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:39 schreef Bartjaah het volgende:
Boeiend om de verhalen van The Jam hier te lezen! Leg nog regelmatig een cdtje van The Jam in m'n cd-speler (en dan gaat ie nog aan ook hehe). Heb ooit een cdtje in mijn handen gehad met covers van the Jam erop...over het algemeen heel erg...volgens mij was alleen Carnation van Ocean Colour Scene en de Gallaghers te pruimen...
Ow ja, zo heet ie...ja het idee vond ik niet heel onzaligmakend...het resultaat wel. Heb nog even de liedjes en uitvoerende artiesten opgespoord voor de liefhebbers hehe.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:36 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, dat is de Fire & skill, inderdaad een beetje tegenvallend, ja.
Alleen Carnation is echt de moeite waard.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef Bartjaah het volgende:
[..]
Ow ja, zo heet ie...ja het idee vond ik niet heel onzaligmakend...het resultaat wel. Heb nog even de liedjes en uitvoerende artiesten opgespoord voor de liefhebbers hehe.
[..]
Tja ik mis toch gewoon een hoop nummers en een groot aantal artiesten maakt er gewoon een rotzooitje van. Beetje jammer...
Hmm.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:43 schreef J_TM het volgende:
Het interview is afgelopen maar er komt nog een speciaal toetje.
O die ga ik ook halen. Ik had 'm vorige week nog zien staan bij Boudisque voor 27 euro, dat vond ik een beetje te veel van het goedequote:Op woensdag 28 september 2005 10:06 schreef belsen het volgende:
Maandag bij de Fame in Amsterdam de Deluxe editie gekocht van Stanley Road: 15 euro!
Toch gek, dat ineens de prijs kan halveren.
Daar gaat mijn gouden tip!quote:Op woensdag 28 september 2005 22:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Done. Ze zijn nu op in Amsterdam
Ik heb hem geluisterd, maar was nog niet overtuigd. Daarbij heb ik onlangs al Stanley Road gekocht, dus ik geniet daar nog maar even van.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:46 schreef Lienekien het volgende:
Vandaag het nieuwe album wezen kopen. En de concerten komen eraan, dus bij deze *schopje*.
Nou, ik moet de nieuwe cd nog krijgen voor mijn verjaardag, maar ik loop degene die me dat cadeau wil geven steeds mis.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat er blijkbaar verder niemand naar één van de concerten van Paul Weller is geweest of zijn mening geeft over het nieuwe album.![]()
Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te meldenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat er blijkbaar verder niemand naar één van de concerten van Paul Weller is geweest of zijn mening geeft over het nieuwe album.![]()
Hopelijk ben je gauw jarig!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:36 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nou, ik moet de nieuwe cd nog krijgen voor mijn verjaardag, maar ik loop degene die me dat cadeau wil geven steeds mis.
En ik ga de cd dus niet downloaden.
Weller zelf schijnt over het Paradiso-concert gezegd te hebben: "This one will go down as one of the best Dutch gigs ever." Ik vond ze in Groningen (een avond eerder) ook al erg goed. Steve White schreef daarover op zijn site: "We were I really thought on fire tonight."quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef Public Enemy het volgende:
[..]
Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te melden![]()
Over 353 dagen weer.quote:
Had ik het gisteren geweten, had ik gisteren gekeken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:56 schreef J_TM het volgende:
Gisteravond was de Modfather, met een jaar vertraging, te gast bij Jools Holland.
Ooit zei hij over de snor die hij in de zomer van 1995 had laten staan "Misschien ga ik dat weer doen"; het lijkt erop dat hij dat nu daadwerkelijk gaat doen.
Bron: BBC-website.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:27 schreef J_TM het volgende:
De Oppermod gaat tijdens de Brit Awards van 2006 een oeuvreprijs krijgen.
Gequote in de nieuwe Q als onderdeel van een terugblik op nr. 111 (december 1995) waarin ook de overgebleven leden van Pauls favoriete Sixtiescombo werden geinterviewd (inderdaad die met zijn linkshandige naamgenoot).quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:41 schreef J_TM het volgende:
"Fucking bollocks, ik maak geen belegen platen (zoals Clapton) en zodra ik merk dat het toch die kant opgaat stop ik ermee of maak ik mezelf van kant".
Ik had het dus mis; wel hebben de dames zich onlangs gewaagd aan het succesnummer van Dee C Lee.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:40 schreef J_TM het volgende:
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
Da's weer een nieuwe versie dan (misschien ook wel geremasterd), want ooit was ie er wel (alhoewel dat volgens mij wel met alle album- en dus niet single-, versies was)...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
Modern Classics dateert al van 1998. Ouwe meuk, dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
Het oorspronkelijke album zou ook voor een groot deel uit nummers van Bruce Foxton bestaan, nummers die uiteindelijk massaal op b-kantjes van All mod con terecht zijn gekomen.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:25 schreef J_TM het volgende:
Gisteren gekocht; het artikel gaat voornamelijk over 'All Mod Cons', het doorbraakalbum dat tot stand was gekomen nadat de oorspronkelijke demo's werden afgekeurd. Paul heeft daar nog een cassette-opname van, maar zij die denken dat het hier om een Jam-versie van 'Smile' gaat komen voor een verrassing te staan, want "Ik zou het misschien uitbrengen om iedereen te laten horen hoe slecht die nummers klonken".
Verder krijgen voorgaande oeuvreprijswinnaars van de Brit Awards op hun lazer (zoals Sting, Phil Collins en Fleetwood Mac) en doet ook Rick Buckler z'n zegje (surf naar www.the-gift.info).
Als extraatje staat To Be Someone op de bijgesloten CD.
Toch zou het ook wel leuk zijn om het 'oorspronkelijke' album ook eens te horen.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:57 schreef J_TM het volgende:
Van 'AMC' gaat een luxe heruitgave verschijnen, misschien wel met een live-concert uit 1978.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef PogueMahone het volgende:
voor de liefhebber:
een compleet jam-concert uit 1980 bij het programma Rockpalast
http://www.youtube.com/watch?v=ESF-lJsHbSY&search=jam%20eton%20rifles
Paul Weller brengt geloof ik nu zo'n betere iedere tour uit op CD of DVD.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Paul Weller komt deze zomer twee keer naar Nederland: hij staat op zaterdag 3 juni in de 3FM-tent op Pinkpop (Landgraaf) en zondag 16 juli op North Sea Jazz (Rotterdam).
Wie net als ik het ene concert te ver vindt en het andere te duur, die kan zich verheugen op de dubbele live-CD Catch-flame! die 12 juni uitkomt.
[afbeelding]
Goeie vraag. Het was vooral uptempo werk.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:01 schreef J_TM het volgende:
BTW; welke nummers speelde Paul op Pinkpop ?
In de Platomania heeft ook ooit zoiets gestaan. Daarin raden ze vijf platen aan:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:20 schreef J_TM het volgende:
In de nieuwe OOR wordt 's mans oeuvre onder de loep genomen; 'In The City', 'All Mod Cons', 'Cafe Bleu' en 'Stanley Road' vormen het Basispakket, 'The Complete Jam' is Verplicht Kijken, Paul Weller; My Everchanging Moods is Verplicht Lezen, en volgens de samensteller kun je 'Confessions Of A Pop Group' beter Laten Liggen.
Vorig jaar werd in dit topic het carriereoverzicht 1977 -1995 uit de Q geplaatst, dus kijk en vergelijk.
En terecht, live komt ie pas echt tot zijn recht!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Paul Weller brengt geloof ik nu zo'n betere iedere tour uit op CD of DVD.
Tsja... eerlijk gezegd geef ik Rick daar geen ongelijk in. Na 30 jaar het eurfre van Paul Weller te hebben gevolgd vind ik nog steeds zijn eerste plaat het lekkerste om naar te luisteren. Maar goed, dat is MIJN mening. Ik kan trouwens ook enorm genieten van All Mod Cons en Setting Sons.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:59 schreef belsen het volgende:
Het kwam er bij The Jam voor een groot gedeelte op neer dat Paul zich geremd voelde door de andere muzikanten en dan met name drummer Rick Buckler, die bij ieder nieuw nummer zei: dat kan ik niet en het liefste een gewone punkbank wilde blijven.
De CD of DVD.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:24 schreef BeRightBack het volgende:
Zondag Studio 150 gekocht voor 3 eurode winkel ging sluiten
En achteromkijken is wat ik doe. Ik had ten tijde van de release van the gift grote moeite met deze plaat. Sound affects vond ik al stukken minder. Maar goed, in die tijd moest voor mij alles punk zijn, dus dat ligt grotendeels aan mezelf.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:59 schreef J_TM het volgende:
Dankzij de luxe genaamd 'achteromkijken' kan worden vastgesteld dat 'The Gift' (maar ook de single Absolute Beginners) inderdaad een vingeroefening is voor The Style Council, of dat de eerste singles van de Council verdergaan waar The Jam ophoudt.
Wel jammer... Want ondanks al mijn kritische noten, blijft hij toch een van mijn favorieten. Zoals ik Paul Weller ken, is vooral vanuit zijn platen: muziek en teksten. En daarin profileert hij zich als iemand die mijn idool is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:52 schreef J_TM het volgende:
In 1982 noemde OOR hem al een contradictio in terminis, een vat vol tegenstellingen.
Wat is die Paul Weller toch eigenlijk een zeikerd!quote:De pers beschouwt Paul Weller's As Is Now uit 2005 als zijn terugkeer aan het front. ,,An icon reawakened'', roept Uncut. Alsof Weller na zijn meesterwerk Stanley Road tien jaar lang rotzooi heeft gemaakt. Het is precies die ondertoon die de rode draad vormt van de aan As Is Now opgehangen dvd. Ook Weller zelf blijkt achteraf niet tevreden met albums als Illumination, Heavy Soul en Heliocentric. De nummers voor die platen heeft hij uit zichzelf moeten trekken terwijl het materiaal voor zijn laatste album is komen aanwaaien. Bovendien zijn er eindelijk weer wat snellere liedjes uit zijn pen gestroomd waardoor hij ook op het podium meer kan variëren. Zijn oeuvre ging mank aan een overdaad aan mid-tempo stukken en ballads, analyseert hij vlijmscherp. Daardoor werd hete steeds moeilijker om zijn publiek én zichzelf een schop onder de kont te verkopen. Weller zat op een dood spoor, vertelt hij doodleuk en hij had zich er al bij neergelegd dat hij nooit echt zou kunnen vlammen. Door As Is Now blijft hij behouden voor de frontlinie. Zeker voor een hondstrouwe fan zijn dit tamelijk onthutsende invalshoeken van deze zeer interessante dvd, die via een documentaire, een interview, een kort optreden met veel spul van As Is Now en één nieuwe song, live in de studio gespeelde tracks, de jubel van fans en nog wat beelden van Weller in Amsterdam, waar de laatste puntjes op As Is Now zijn gezet, een indringend beeld geeft van het proces dat tot zijn beste album ooit heeft geleid.
Nouja, dat doen al die artiesten toch? David Bowie vond Let's Dance achteraf ook helemaal niks, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ook maar één pond geweigerd heeft van het geld dat hij aan dat album verdiend heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:27 schreef belsen het volgende:
Wat is die Paul Weller toch eigenlijk een zeikerd!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:31 schreef J_TM het volgende:
1 oktober 1995; de dag na aankomst in het rustige Nederland reizen Weller en band (drummer Steve White, bassist Marco Nelson en gitarist/roadie/Jerry Garcia-lookalike Dave Liddel) naar de studio in Hilversum voor een 20 minuten durende radiosessie. Voor een enthousiast publiek van technici, platenbonzen en fans speelt hij de Bobby Bland-cover Ain't No Love In The Heart Of The City, de huidige single Broken Stones en Porcelain Gods. En als hij ook nog eens een bloedstollende vertolking van Bob Dylan's I Shall Be Released ten gehore brengt wil het publiek het niet laten gaan.
Dit onderstreept nog maar eens het rooskleurige beeld dat het thuisfront van hem heeft; nog nooit was hij zo goed bij stem en hij beschikt nog altijd over het vermogen om songs te schrijven waar menig collega alleen maar jaloers op kan zijn.
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!quote:A chronological biography of the legendary musician. Paul Weller tells his own story with the input of those who know him best. Through many rare and previously unseen photos and archive footage this intimate documentary covers his upbringing in Woking and his early years with The Jam as they play the working mens clubs. Then The Style Council years including the political landscape, his insecurity after being dropped by a record company, his unexpected return to popularity in the early to mid nineties and his view on where he finds himself now.
Contributors include Weller's parents, Bruce Foxton from The Jam, Boy George, Mick Talbot and Steve White from The Style Council, ex-wife Dee C Lee (also from the Style Council) and Noel Gallagher. Strong language.
Geweldige tipquote:Op zondag 5 november 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Vanavond, BBC2, 22.00 uur: Into Tomorrow
[..]
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!
Iemand die in de gelegenheid dit allemaal (digitaal) op te nemen?quote:Op zondag 5 november 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Vanavond, BBC2, 22.00 uur: Into Tomorrow
[..]
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!
Ik ben vooral benieuwd naar de commentaren van Bruce Foxton (bassist van The Jam/nu Stiff Little Fingers), vanwege het feit dat Weller hem en drummer Rick Buckler keihard heeft laten vallen in '82 en eigenlijk nooit meer contact heeft gezocht.quote:Op zondag 5 november 2006 23:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zal niks verklappen.
Ok, één leuke quote dan, van Steve White: "Paul is a lovely bunch of people."
zapte ik even doodtoevallig in het programmaquote:
Ja, en later nog een interview door Bart Peeters.quote:Op maandag 6 november 2006 14:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
zapte ik even doodtoevallig in het programmaMooie oude beelden, en ik zou zweren dat ik Paul bij Erik de Zwart zag zitten bij Countdown
ah, dat zat denk ik in het stukje dat ik gemist hebquote:Op maandag 6 november 2006 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en later nog een interview door Bart Peeters.
quote:Ben ik de enige die een beetje moe wordt van al die Weller uitgaven?
Live-CD's, live DVD's, verzamelaars van The Jam (onlangs nog weer Snap!), Weller solo (Modern classics), boxen van The Jam (onlangs weer opnieuw uitgegeven), The Style Coucil, Weller solo. B-kantjes verzamelaars en boxen...
Ondanks het feit dat deze man een geweldige artiest is vraag ik mij af hoe vaak je oude wijn kunt blijven verkopen in nieuwe zakken...
Mijn tip? Kijk eens goed in de rondte. Weller DVD's te over voor 4 tot 10 euro. Geweldige optredens, goede ambiances, allemaal van hoge kwaliteit. Kijk deze even aan en waarschijnlijk vind je hem over zes maanden wel weer ergens voor een schappelijkere prijs.
Ik ken overigens het materiaal voor een groot gedeelte wel van de Complete Jam dvd's en het is leuk, maar zeker minder dan de solo-dvd's, die dan ook over het algemeen van erg hoog niveau zijn.
Zeg, ga je mond uitspoelen met zeep!quote:Op zondag 26 november 2006 14:26 schreef J_TM het volgende:
Hetzelfde wordt ook gezegd over die ene band uit Noord-Londen die bekend staat om hun mix van ska, pop en Andre van Duin-humor, sinds de release van een hitverzamelaar in 1992 weer regelmatig optreedt en vorig jaar een coversalbum uitbracht.
Paul Weller zei ooit "In het begin moest ik niets van ze moest hebben totdat ik (hun single) Embarrassment hoorde".
Ik ben wel benieuwd, eigenlijk.quote:Op maandag 27 november 2006 19:32 schreef J_TM het volgende:
Sorry juf, ik zal het hier niet meer over His Ginger Quiffness hebben.
Ik was van plan om een artikel te posten over de ontmoetingen tussen de Oppermod en de jongens uit Camden Town maar als daar bezwaar tegen is dan doe ik het niet.
De zanger en gitarist zijn overigens ook al bekend, hoor.quote:Op maandag 19 februari 2007 23:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:
M.b.t OP: The Who is weer regelmatig op tour sinds 1999, dus die zijn niet in 2007 weer bij elkaar gekomen.
The Jam komt ook weer bij elkaar, alleen zonder Paul Weller. Persbericht
[..]
quote:The line-up includes Bruce Foxton (bass, vocals), Rick Buckler (drums), Russell Hastings (vocals, guitar) and Dave Moore (guitar, keyboards). The band will perform all The Jam's greatest hits and classic tracks from all their studio albums including - That's Entertainment, This Is The Modern World, The Gift, A Bomb On Wardour Street and a few surprises!
Bruce Foxton and Rick Buckler have penned new material and plan to release a new studio album in Autumn 2007. Universal Music UK is planning a major reissue campaign to coincide with The Jam's 30th anniversary.
"Paul is always welcome to join us for the reunion, but until then, we've got a tour and a new album to do!"
49 gast, ik schrok bijna alquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:09 schreef dwerg het volgende:
59 vandaag.
Dwerg!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:09 schreef dwerg het volgende:
59 vandaag.
Is dat weer even van de 400 verzamelaars.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:48 schreef J_TM het volgende:
Net gekocht; 'Shout To The Top; The Jam and Paul Weller'.
Kijk dat is het betere werk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:33 schreef J_TM het volgende:
Geen CD maar een 400 pagina's tellend boekwerk geschreven door producer Dennis Munday. Achterin staan alle concertdata van de Jam, de Council en Weller solo tot begin 2007.
Ik heb de box.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:57 schreef J_TM het volgende:
Als instapper (copyright OOR) heb ik gisteren 'The Style Council Gold' gekocht.
quote:Live webcast Paul Weller concert
Kijk het unieke Paradiso concert gratis op Fabchannel.com
Vrijdag 14 september komt de Britste songwriter Paul Weller naar Paradiso voor een speciaal en intiem concert. Hij zal worden bijgestaan door Ocean Colour Scene gitarist Steve Cradock. Het gehele concert wordt live uitgezonden op het internet, in beeld en geluid, op www.fabchannel.com.
Paul Weller, geboren als John William Weller in 1958, is één van de meest invloedrijke figuren in de Britse popmuziek. De wereld leerde Weller kennen als frontman van The Jam (‘75 – ‘82), de meest populaire band van het punk tijdperk. Op zoek naar nieuwe muzikale uitdagingen stopte hij met The Jam en vormde in 1983 popgroep The Style Council (‘83 – ‘90). Uiteindelijk ging Weller in de jaren ‘90 solo verder als The Paul Weller Movement en later als Paul Weller.
De uitzending begint om 20:30 uur. Achteraf wordt de opname toegevoegd aan het online archief van Fabchannel en is daar terug te zien. Zowel live als on demand is het concert van Paul Weller gratis te bekijken.
http://www.fabchannel.com/paul_weller
Duurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:50 schreef Dandilion het volgende:
vandaag begint de kaartverkoop voor het Paul Weller concert op 15 juni 2012 in de HMH
:-)
quote:Op zondag 30 maart 2014 20:00 schreef dwerg het volgende:
Hij komt weer naar Nederland.
6 juni Paard van Troje, Den Haag.
7 juni Paradiso, Amsterdam
8 juni De Oosterpoort, Groningen
Ik bel hem eerst even om te vragen wat hij gaat spelen, daarna beslis ik of ik kaartjes koop.
Ikzelf ben een grote fan van the Jam toentertijd en nu dus Paul Weller als solo-artiest.quote:
Johnny Rottenquote:
Voor een akoestische show blijkbaar.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:57 schreef Dandilion het volgende:
Hij komt weer naar Nederland! 4 Oktober in Tivoli vredenburg Utrecht en 6 oktober in de Rotterdamse schouwburg![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |