Goeie vraag. Het was vooral uptempo werk.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:01 schreef J_TM het volgende:
BTW; welke nummers speelde Paul op Pinkpop ?
In de Platomania heeft ook ooit zoiets gestaan. Daarin raden ze vijf platen aan:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:20 schreef J_TM het volgende:
In de nieuwe OOR wordt 's mans oeuvre onder de loep genomen; 'In The City', 'All Mod Cons', 'Cafe Bleu' en 'Stanley Road' vormen het Basispakket, 'The Complete Jam' is Verplicht Kijken, Paul Weller; My Everchanging Moods is Verplicht Lezen, en volgens de samensteller kun je 'Confessions Of A Pop Group' beter Laten Liggen.
Vorig jaar werd in dit topic het carriereoverzicht 1977 -1995 uit de Q geplaatst, dus kijk en vergelijk.
En terecht, live komt ie pas echt tot zijn recht!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:14 schreef belsen het volgende:
[..]
Paul Weller brengt geloof ik nu zo'n betere iedere tour uit op CD of DVD.
Tsja... eerlijk gezegd geef ik Rick daar geen ongelijk in. Na 30 jaar het eurfre van Paul Weller te hebben gevolgd vind ik nog steeds zijn eerste plaat het lekkerste om naar te luisteren. Maar goed, dat is MIJN mening. Ik kan trouwens ook enorm genieten van All Mod Cons en Setting Sons.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:59 schreef belsen het volgende:
Het kwam er bij The Jam voor een groot gedeelte op neer dat Paul zich geremd voelde door de andere muzikanten en dan met name drummer Rick Buckler, die bij ieder nieuw nummer zei: dat kan ik niet en het liefste een gewone punkbank wilde blijven.
De CD of DVD.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:24 schreef BeRightBack het volgende:
Zondag Studio 150 gekocht voor 3 eurode winkel ging sluiten
En achteromkijken is wat ik doe. Ik had ten tijde van de release van the gift grote moeite met deze plaat. Sound affects vond ik al stukken minder. Maar goed, in die tijd moest voor mij alles punk zijn, dus dat ligt grotendeels aan mezelf.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:59 schreef J_TM het volgende:
Dankzij de luxe genaamd 'achteromkijken' kan worden vastgesteld dat 'The Gift' (maar ook de single Absolute Beginners) inderdaad een vingeroefening is voor The Style Council, of dat de eerste singles van de Council verdergaan waar The Jam ophoudt.
Wel jammer... Want ondanks al mijn kritische noten, blijft hij toch een van mijn favorieten. Zoals ik Paul Weller ken, is vooral vanuit zijn platen: muziek en teksten. En daarin profileert hij zich als iemand die mijn idool is.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:52 schreef J_TM het volgende:
In 1982 noemde OOR hem al een contradictio in terminis, een vat vol tegenstellingen.
Wat is die Paul Weller toch eigenlijk een zeikerd!quote:De pers beschouwt Paul Weller's As Is Now uit 2005 als zijn terugkeer aan het front. ,,An icon reawakened'', roept Uncut. Alsof Weller na zijn meesterwerk Stanley Road tien jaar lang rotzooi heeft gemaakt. Het is precies die ondertoon die de rode draad vormt van de aan As Is Now opgehangen dvd. Ook Weller zelf blijkt achteraf niet tevreden met albums als Illumination, Heavy Soul en Heliocentric. De nummers voor die platen heeft hij uit zichzelf moeten trekken terwijl het materiaal voor zijn laatste album is komen aanwaaien. Bovendien zijn er eindelijk weer wat snellere liedjes uit zijn pen gestroomd waardoor hij ook op het podium meer kan variëren. Zijn oeuvre ging mank aan een overdaad aan mid-tempo stukken en ballads, analyseert hij vlijmscherp. Daardoor werd hete steeds moeilijker om zijn publiek én zichzelf een schop onder de kont te verkopen. Weller zat op een dood spoor, vertelt hij doodleuk en hij had zich er al bij neergelegd dat hij nooit echt zou kunnen vlammen. Door As Is Now blijft hij behouden voor de frontlinie. Zeker voor een hondstrouwe fan zijn dit tamelijk onthutsende invalshoeken van deze zeer interessante dvd, die via een documentaire, een interview, een kort optreden met veel spul van As Is Now en één nieuwe song, live in de studio gespeelde tracks, de jubel van fans en nog wat beelden van Weller in Amsterdam, waar de laatste puntjes op As Is Now zijn gezet, een indringend beeld geeft van het proces dat tot zijn beste album ooit heeft geleid.
Nouja, dat doen al die artiesten toch? David Bowie vond Let's Dance achteraf ook helemaal niks, maar ik kan me niet voorstellen dat hij ook maar één pond geweigerd heeft van het geld dat hij aan dat album verdiend heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:27 schreef belsen het volgende:
Wat is die Paul Weller toch eigenlijk een zeikerd!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:31 schreef J_TM het volgende:
1 oktober 1995; de dag na aankomst in het rustige Nederland reizen Weller en band (drummer Steve White, bassist Marco Nelson en gitarist/roadie/Jerry Garcia-lookalike Dave Liddel) naar de studio in Hilversum voor een 20 minuten durende radiosessie. Voor een enthousiast publiek van technici, platenbonzen en fans speelt hij de Bobby Bland-cover Ain't No Love In The Heart Of The City, de huidige single Broken Stones en Porcelain Gods. En als hij ook nog eens een bloedstollende vertolking van Bob Dylan's I Shall Be Released ten gehore brengt wil het publiek het niet laten gaan.
Dit onderstreept nog maar eens het rooskleurige beeld dat het thuisfront van hem heeft; nog nooit was hij zo goed bij stem en hij beschikt nog altijd over het vermogen om songs te schrijven waar menig collega alleen maar jaloers op kan zijn.
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!quote:A chronological biography of the legendary musician. Paul Weller tells his own story with the input of those who know him best. Through many rare and previously unseen photos and archive footage this intimate documentary covers his upbringing in Woking and his early years with The Jam as they play the working mens clubs. Then The Style Council years including the political landscape, his insecurity after being dropped by a record company, his unexpected return to popularity in the early to mid nineties and his view on where he finds himself now.
Contributors include Weller's parents, Bruce Foxton from The Jam, Boy George, Mick Talbot and Steve White from The Style Council, ex-wife Dee C Lee (also from the Style Council) and Noel Gallagher. Strong language.
Geweldige tipquote:Op zondag 5 november 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Vanavond, BBC2, 22.00 uur: Into Tomorrow
[..]
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!
Iemand die in de gelegenheid dit allemaal (digitaal) op te nemen?quote:Op zondag 5 november 2006 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Vanavond, BBC2, 22.00 uur: Into Tomorrow
[..]
En even later, om 00.40 : Een live-registratie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |