abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28965243
Vandaag de film gezien en ik moet zeggen dat ik 'm best leuk vond. Gewoon blik op oneindig, verstand op nul en lekker kijken.

Zelf spaar ik al sinds 1984 strips zoals de X-Men, Avengers en Fantastic Four (ook de US versies van de series die al een tijd niet meer in NL worden uitgegeven), dus ik was enorm benieuwd naar de verfilming. Ik heb zo min mogelijk trailers proberen te downloaden zodat het verrassingseffect wat groter was.

Ook al wijken ze iets af van het originele verhaal over de oorsprong van de superkrachten, toch vind ik dat ze veel dingen goed in beeld hebben gebracht, zoals het samenspel tussen Ben en Johnny wat vaak erg komisch was. Het moment dat Johnny bijvoorbeeld Flame On! roept en voor het eerst echt weet te vliegen en de manier zoals Sue haar krachtveld gebruikt om explosies en vuur te bedwingen zijn best goed vertaald naar het grote scherm (ongeveer zoals ik het zelf verwacht had na het lezen van de strips).

Natuurlijk kan je er niet diep op ingaan en de hele essentie van de strips in beeld brengen, maar dat lukte bij de X-Men ook niet. Dat is heel moeilijk als je een team van superhelden hebt waarop je je moet concentreren ipv 1 zoals bij Batman, Superman of Spiderman.

Overigens had ik wel een scene verwacht waarin Sue haar broertje onder controle zou houden door hem in een krachtveld op te sluiten wanneer hij z'n krachten probeert te gebruiken. Johnny heeft namelijk zuurstof nodig en in de strips sloot Sue hem wel eens op in haar krachtveld totdat Johnny alle zuurstof had opgebruikt en hij dus niets meer kon. Dit was een typisch geval dat vaak in de strips voor kwam wat perfect in de film had gepast.

Het was overigens ook niet geheel onaangenaam om Chris Evans zo vaak met ontbloot bovenlijf door het beeld te zien wandelen.

Wel een verademing trouwens om een donkere Alicia Masters te gebruiken. Ongetwijfeld zal Johnny in deel 2 iets met Alicia krijgen waarna blijkt dat dit de echte Alicia helemaal niet is, maar een Skrull die het menselijk ras moet infiltreren. Dus mijn gok: de Skrull in deel 2 die Dr. Doom helpen.

Een crossover-movie tussen de X-Men en FF is natuurlijk ook goed mogelijk aangezien Franklin Richards - de zoon van Sue en Reed - een mutant is die later wat krijgt met Rachel Summers aka Phoenix - de dochter van Cyclops en Jean Grey uit een andere tijdlijn. Nu nog een Avengers movie en dan hebben we het hele rijtje superhelden compleet waarna ze mooi de Secret Wars met de Beyonder kunnen verfilmen.
Sex is like Nokia: Connecting People
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:27:24 #132
3767 Herald
Come get some
pi_28990899
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 02:57 schreef CJ het volgende:
Wel een verademing trouwens om een donkere Alicia Masters te gebruiken. Ongetwijfeld zal Johnny in deel 2 iets met Alicia krijgen waarna blijkt dat dit de echte Alicia helemaal niet is, maar een Skrull die het menselijk ras moet infiltreren. Dus mijn gok: de Skrull in deel 2 die Dr. Doom helpen.
probleem is dat de relatie tussen Alicia en Ben helemaal niet is uitgediept. Probleem is dat het karakter Alica maar twee scenes had. Het heeft dan totaal geen impact als het toch niet de echte Alicia zou zijn, of dat ze dan voor Johnny zou kiezen.

Omdat Marvel elk comicpersonage een aparte film wil geven, is het maar de vraag wie ze in deel 2 gaan gebruiken. Ben zelf niet zo bekend met de FF, ik weet dat hun grootste triompf tegen Galactus was, maar Galactus hoort weer bij Silver Surfer en daar proberen ze ook een film van te maken. Ik denk dat Namor wel een leuke vijand/bondgenoot zou kunnen zijn, maar dat conflicteert dan natuurlijk weer met Namor's eigen film.

Verder is het maar de vraag in welke richting ze de Fantastic Four willen sturen, ik ken ze voornamelijk als ruimtevaarders, helden tegen buitenaardse wezens of groteske vijanden en niet als doorsnee helden die boeven vangen of helpen bij een brand. Maar zoals ik al zei, ik heb maar enkele exemplaren van de FF strips, dus wat weet ik er nou ook eigenlijk van
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_28999580
Een heel simpel vervolg verhaal zou het volgende kunnen zijn.

Dr. Doom keert terug naar Latveria. Hij ontvoert Alicia - die nog steeds iets met Ben heeft - uit wraak omdat hij nog steeds pissed off is op Reed omdat hij Sue van hem gejat heeft. Natuurlijk komen de Fantastic Four haar redden, maar ze weten tegelijkertijd ook dat ze eigenlijk in de val lopen. In Latveria beleven de FF weer de nodige avonturen waarmee je met gemak een 2 uur lange film mee kan vullen.
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_29028468
Eindelijk weer een Marvel film waar ik niet zoiets had van: <insert held> hernoem film en tada nieuwe Marvell film! Op zich wel een goede film dus, maar niets speciaals
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_29809629
Hehe, ik opende een topic of de film geflopt was. Lijkt me wel.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_29809655
Ik hoop het, kutbanner op fok
  Moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:44:56 #137
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_29809703
Fantastic Four heeft ongeveer een miljoen euro opgehaald. Dat is iets lager dan de nieuwe Herbie film en veel lager dan een film als Madagascar (4.8 mln) of War of the Worlds (4.1 mln).

Echt goed is het dus niet, maar het kan altijd erger: Hitchhiker's Guide to the Galaxy heeft maar 300.000 euro opgehaald.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_29809729
ik vond er niet veel aan
pies on joe toe
pi_29809995
Nou, ik vond het een slaapverwekkende film, en dat had ik niet verwacht. Misschien wel een aardige kinderfilm maar meer ook niet. Jammer, de comics waren altijd ok. Dat "Hitchhikers" minder opgehaald heeft is niet zo gek, die film is voor een ietwat intellectueler publiek en heeft een nogal apart soort humor.

De hele Amerikaanse filmindustrie hangt van een trieste overdaad aan computereffecten aan elkaar, voor een goede film moet je tegenwoordig Chinese, Japanse, Spaanse, Franse, Engelse of wat voor cinema dan ook opzoeken. Hollywood is zichzelf aan het begraven.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:00:39 #140
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_29810106
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:56 schreef thajaxxer het volgende:

De hele Amerikaanse filmindustrie hangt van een trieste overdaad aan computereffecten aan elkaar, voor een goede film moet je tegenwoordig Chinese, Japanse, Spaanse, Franse, Engelse of wat voor cinema dan ook opzoeken. Hollywood is zichzelf aan het begraven.
Amerikaanse producten zijn niet altijd even hoogstaand, maar ik heb me prima vermaakt bij Sin City, Star Wars en Batman Begins. Het is alleen zo dat vanwege het zicht op veel geld elk idee uitgemolken wordt. Fantastic Four is daar een mooi voorbeeld van, maar het geldt voor veel comic book verfilmingen. Niet nadenken over een fatsoenlijk script, maar meteen in productie gooien.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_29810243
Ik denk dat veel mensen te veel verwachtten van de film, door bijvoorbeeld (opvallend veel) reclame en uiteraard de bekendheid van de stripboeken. De Hitchhiker's Guide To the Galaxy is, zoals thajxxer zegt, voor ietwat intelligenter publiek.

Echter, ik heb van echt iedereen die naar de Fantastic Four film is geweest gehoord dat die tegenviel.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:35:39 #142
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29826331
The Hitchhiker's Guide is voor een intelligenter publiek.
Zit jezelf alsjeblieft niet zo omhoog te praten...

Het komt gewoon door de absurde humor die erinzit dat mensen hem slecht beoordelen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:43:11 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_29826564
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:35 schreef victorinox het volgende:
The Hitchhiker's Guide is voor een intelligenter publiek.
Zit jezelf alsjeblieft niet zo omhoog te praten...

Het komt gewoon door de absurde humor die erinzit dat mensen hem slecht beoordelen.
en ook omdat het ook geen goeie film is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_31181400
Schijtfilm. Jammer dat het een open einde heeft, zijn we nog niet van die ellende af, ze gaan vast een 2e deel maken. Film scoort alleen maar omdat Jessica Alba erin speelt, en daar komen de bekende rukkertjes natuurlijk bij bosjes op af. Film tracht ook grappig te zijn met van die lousy opmerkingen, maar slaat kant noch wal mis.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:56:27 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31189669
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:29 schreef pberends het volgende:
Schijtfilm. Jammer dat het een open einde heeft, zijn we nog niet van die ellende af, ze gaan vast een 2e deel maken. Film scoort alleen maar omdat Jessica Alba erin speelt, en daar komen de bekende rukkertjes natuurlijk bij bosjes op af. Film tracht ook grappig te zijn met van die lousy opmerkingen, maar slaat kant noch wal mis.
Het vervolg is al aangekondigd
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:27:29 #146
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_31198177
Vond het niet echt geweldig.
Het verhaal was zo dun dat het storend was...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_31201938
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:56 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Het vervolg is al aangekondigd
Alba-rukkertje 1 meldt zich.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 juni 2006 @ 07:38:16 #148
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_38463960
USA Today spoke with 2006 MTV Movie Awards host Jessica Alba recently, and she confirmed some rumours that had been swirling regarding the "Fantastic Four" sequel:

"We start 'Fantastic Four 2' in August. The four of us learn that there are other people out there with superpowers, and the Silver Surfer appears as a villain/hero. And another villain comes in as well. My character, Susan Storm, has another love triangle and may use a power people haven't seen before. She's the most powerful of the four" says Alba.

A June 15th 2007 release date has been targeted.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:02:23 #149
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40961758
20th Century Fox have officially confirmed that the title for the "Fantastic Four" sequel is "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer" reports f4 Movies.

In the sequel, the enigmatic, intergalactic herald, The Silver Surfer, comes to Earth to prepare it for destruction. As the Silver Surfer races around the globe wreaking havoc, Reed, Sue, Johnny and Ben must unravel the mystery of The Silver Surfer and confront the surprising return of their mortal enemy, Dr. Doom, before all hope is lost.

The movie will be in theaters June 15th 2007.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:29:41 #150
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40962110
Ha! Dat was een cool verhaal toen. Ben benieuwd. .

De 'other villain' is dan toch niet ........?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:03:06 #151
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_40963952
Is een kut verhaal natuurlijk, want de SS is de boodschapper van GALACTUS . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:55 #152
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_40964761
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ha! Dat was een cool verhaal toen. Ben benieuwd. .

De 'other villain' is dan toch niet ........?
Op een site waar een lijst stond met waarom 2007 een goed film jaar werd, stond iig bij dat ook galactus zijn opwachting zou maken.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:27:27 #153
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40981461
Ja hoor, dus toch. Kan toch leuk worden. *pakt graphic novel er weer eens bij* .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 december 2006 @ 19:04:13 #154
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_44770879
er is een trailer van Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer:
http://www.apple.com/trai(...)seofthesilversurfer/

en, om eerlijk te zijn bevalt het me wel hoe de Silver Surfer eruit ziet. Maar het zou me niets verbazen als ze even de Terminator 2 software weer uit de kast getrokken hadden

woensdag 27 december 2006 @ 19:06:25 #155
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_44770963
Wel jammer dat hij kan faseren of hoe zeggen ze dat.... geen idee waarom hij dat plots zou moeten kunnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 december 2006 @ 19:07:58 #156
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_44771018
oh iemand maakt nu net een topic voor deel 2 aan.
  woensdag 27 december 2006 @ 19:09:05 #157
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_44771053
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:07 schreef Tokus het volgende:
oh iemand maakt nu net een topic voor deel 2 aan.
Das wel heel toevallig
Vond de 2e film eigenlijk wel een nieuw topic waard
  woensdag 27 december 2006 @ 19:11:24 #158
67640 SaintOfKillers
pi_44771146
Ach ja... voor wie in dit topic belandt, over deel 2 gaan we verder in Fantastic Four 2: Rise of the Silver Surfer

[/mod]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:37:16 #159
67640 SaintOfKillers
pi_66913456
quote:
Exclusive: Fantastic Four is Getting the Boot...a Reboot that is

IESB's has heard word around town is Fantastic Four over at 20th Century Fox is gearing up for a reboot.
With Daredevil already getting the once over and Planet of the Apes also in the running for a new start with a prequel in the works Fantastic Four is joining the reboot gang.

The two films previously released never really caught on with the fans and the studio is reportedly looking to completely retool, recast and recrew the franchise. This means no Tim Story, no Iaon, no Julian (thank the maker, he never sat well with me as Dr. Doom), no Chris, no Chiklis and no Jessica.

The first Fantastic Four in 2005 pulled in over $330 million worldwide and the second film, Fantastic Four Rise of the Silver Surfer, opened in 2007 with a total box office take of $290 million. Both made money and were commercial successes but the reviews were lackluster and the fan reaction was mediocre.

The franchise is looking to be "less bubble gum" this time round following the Iron Man template, which was a complete success in reviews and box office take but a bit darker when it came to its superhero. Iron Man was in no way as dark as The Dark Knight but was funny, action-y as well as a bit on the serious side.

Now who do you want as Mr. Fantastic this time out? Which director would be the best choice to bring this story to the screen once again?
Werd wel tijd voor een re-imagining, de vorige is alweer 4 jaar oud.

Weet je van welke film ze eens een remake moeten maken? The Dark Knight. Zodat ook deze generatie het origineel kan ontdekken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:15:04 #160
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_66918522
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Werd wel tijd voor een re-imagining, de vorige is alweer 4 jaar oud.

Weet je van welke film ze eens een remake moeten maken? The Dark Knight. Zodat ook deze generatie het origineel kan ontdekken.
! Idd, wat is dit voor onzin?!

Normaal gesproken heb ik het niet zo op de opmerking "Kunnen ze niets nieuws meer verzinnen in Hollywood?!", maar nu ben ik toch geneigd om deze te poneren .
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:33:23 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66919320
ach ja, die vorige 2 waren niet helemaal positief ontvangen... gaan ze het proberen door het geheel met andere acteurs donkerder te maken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:39:29 #162
67640 SaintOfKillers
pi_66919594
Ze zijn (of waren) trouwens hetzelfde van plan met Daredevil.

Nu is Daredevil wel de perfecte figuur voor een vernieuwde TDK-achtige aanpak (vooral en niet toevallig de Frank Miller-periode), maar dan nog is het belachelijk ongeïnspireerd.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:41:51 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66919697
tja die namen zijn inmiddels bekend... ze kunnen wel obscure figuren opduikelen maar dat is lastiger marketen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67018258
Zoiets had ik ook al gelezen over Superman een tijdje geleden. Bij The Hulk hebben ze ook gedaan en niet verkeerd zou ik zeggen.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_67030556
Nee FAntastic four sucks.

Ze kunnen ook geen films maken van 2de rangs superhelden
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:01:55 #166
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67031668
Ik heb de 2e film nooit gezien, maar wat ik er zo links en rechts over hoor spoort me ook niet aan om die DVD te móeten kopen....
pi_67034471
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 09:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb de 2e film nooit gezien, maar wat ik er zo links en rechts over hoor spoort me ook niet aan om die DVD te móeten kopen....
The human torch goes solo
Aldus dat vind ik
  zaterdag 14 maart 2009 @ 11:44:40 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67034525
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zijn (of waren) trouwens hetzelfde van plan met Daredevil.

Nu is Daredevil wel de perfecte figuur voor een vernieuwde TDK-achtige aanpak (vooral en niet toevallig de Frank Miller-periode), maar dan nog is het belachelijk ongeïnspireerd.
Bij Daredevil kan ik het snappen. Daar kan het wel eens goed gaan werken. Juist omdat het een wat donkere held is. Maar de Fantastic Four donkerer maken? Dat werkt niet. Heel het probleem is juist dat de FF teveel een saaie, brave groep helden is. Oké the Thing kan lekker mopperen en misschien wat donker. Maar meneer en mevrouw Richards zijn daar veels te braaf voor.
pi_67035766
doet me beetje denken aan The Incredibles. zo'n gezinnetje met opstandige kinderen .
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:11:10 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67036556
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:39 schreef SlimShady het volgende:
doet me beetje denken aan The Incredibles. zo'n gezinnetje met opstandige kinderen .
Ook niet zo raar als The Incredibles duidelijk geïnspireerd zijn op de FF.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 13:16:57 #171
67640 SaintOfKillers
pi_67036715
Ach, Fantastic Four is altijd zowat de Brady Bunch van het Marvel-universum geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')