De band begon als een melodische noiserock band geinspireerd door Engelse underground bands als Husker Du,Killing Joke en Joy Division en grote acts Black Sabbath. Hun doorbraak kwam in 1994 met Troublegum die door velen als hun hoogtepunt wordt bestempeld. Terecht, want de combinatie van punkrock en metal levert prachtige nummers als Nowhere, Stop it your killing me en Die Laughing op.
Persoonlijk vind ik de opvolger van dit meesterwerk, Infernal Love uit 1995 nog beter. Het donkerder, melancholischer en maar vooral volwassener. Favorieten blijven voor mij Jude the Obscene,A Moment of Clarity en Me vsYou.
Na het grote succes met Diane in 1996 is het 2 jaar stil rondde band. Maar in 1998 komt de band terug met een lichtere variant op hun vorige werk. Semi-Detached heet de plaat die duidelijk laat horen dat het voor Therapy? een geforceerde plaat is. Te geforceerd commercieel. Niet slecht overigens, Straightlife is een van de beste nummers die Therapy? geschreven heeft denk ik. De volgende plaat Suicide Pact was een commerciele zelfmoord. Weinige pakkende nummers, geen melodie. Alsof Therapy? zich aan het afzonderen was.
In 2001 greep Therapy? deels terug naar het verleden van Troublegum door weer echte muziek met ballen te schrijven. Op Shameless laat de band horen dat de band het schrijven van echt nummers nog niet verleerd is.
Discografie:
1991: Babyteeth [ep]
1992: Pleasure Death [ep]
1992: Caucasian Psychosis [Babyteeth + Pleasure Death]
1993: Nurse
1993: Hats off to the Insane [ep]
1993: Born in a Crash [ep]
1993: Face the Strange [ep]
1994: Troublegum
1995: Infernal Love
1998: Semi-Detached
1999: Suicide Pact: You First!
2000: So Much for the Ten Year Plan: A Retrospective 1990-2000
2001: Shameless
Geen idee waar de heren nu mee bezig zijn. Maar misschien hebben ze volgende week alweer een nieuwe cd.
Commentaar:
errug fijnzzzz
too much for a ten year plan is mijn favo
quote:gezien je idolatie van Tool is het eerste werk wel aan te raden denk ik...
Op zondag 2 maart 2003 23:38 schreef Pushit het volgende:
Ik heb SMFTYP, Die laughing vind ik het beste nummer van ze. Verder ken ik ze niet zo eigenlijk.
Favorieten? Screamager, Bad Karma. Nowhere, Diane, Die Laughing...
quote:???
Op zondag 2 maart 2003 23:44 schreef nsk2k3 het volgende:
edit: spam
Mijn mooie topique aan het verkloten... en ik schrik me nog het apezuur ook...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 02-03-2003 23:47]
quote:Zal er eens naar kijken als ik eraan denk, tnx
Op zondag 2 maart 2003 23:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
gezien je idolatie van Tool is het eerste werk wel aan te raden denk ik...
Ben altijd fan van Therapy? geweest, heb al hun platen en singles en had vroeger ook een stapel bootlegs. Ben ze de laatste tijd een beetje uit het oog verloren, maar geloof wel dat er een nieuw album aankomt.
quote:neen, want dan zou ik Therapy? gaan afkraken omdat ze ooit een edit versie van Diane gemaakt hebben waardoor een mooie tekstregel [or maybe just kill you instead] verloren ging. Dat heeft ie ze nooit vergeven!
Op zondag 2 maart 2003 23:56 schreef OK_DAN het volgende:
Brusselmans, ben jij het?
quote:Or maybe just rape you and kill you instead
Op zondag 2 maart 2003 23:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
neen, want dan zou ik Therapy? gaan afkraken omdat ze ooit een edit versie van Diane gemaakt hebben waardoor een mooie tekstregel [or maybe just kill you instead] verloren ging. Dat heeft ie ze nooit vergeven!
quote:
Can't remember my own name
I think I've gone insane
Leuke muziek.
Ze doen me wel altijd een beetje aan een kruising tussen Placebo en Helmet denken. Weet niet hoe dat komt
Deze heb ik:
1992: Caucasian Psychosis [Babyteeth + Pleasure Death]
1993: Hats off to the Insane [ep]
1999: Suicide Pact: You First!
2001: Shameless
Ik heb Therapy? live gezien in Paradiso, vlak nadat Troublegum (grijsgedraaid) uitkwam.
Dat mag ook op mijn begrafenis.
quote:dit was hem
Op maandag 3 maart 2003 11:30 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Or maybe just rape you and kill you instead
quote:En inderdaad
Op zondag 2 maart 2003 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:Geen idee waar de heren nu mee bezig zijn. Maar misschien hebben ze volgende week alweer een nieuwe cd.
High Anxiety komt uit op 5 mei!
De single If it Kills me kun je morgen tijdens de Afrekening op Studio Brussel luisteren. Het klinkt in elk geval weer erg goed.
Twintig mei staan de heren van Therapy? in de Melkweg.
voor meer info: http://www.therapyquestionmark.co.uk/discography/albums/highanxiety.php
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 19-04-2003 17:15]
quote:Schande eigenlijk, goed idee om er een te beginnen
Op zondag 2 maart 2003 23:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Deze band heeft ook nog geen eigen topic.
quote:Mijn lijstje van Therapy? cd's.
1991: Babyteeth [ep]
1992: Pleasure Death [ep]
Ik heb ze een keer gezien (net nadat ze de hit Diane hadden, hoewel ik ze al wel veel langer kende) in Utrecht.
Favo nummers van mij (wisselt nog weleens, maar hier toch de meest favorieten door de jaren heen):
- Screamager (hoe kan het ook anders, wereldnummer )
- Turn
- Jude the Obscene
- Die Laughing
En verder nog een paar, maar ik kan even niet op de nummers komen en ben niet thuis, ik vul t dus nog wel even een keer aan
quote:Stoer. Als ze toch een nieuw album uit gaan brengen, waarom dan niet even langs wippen op Lowlands?
Op zaterdag 19 april 2003 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En inderdaad
High Anxiety komt uit op 5 mei!
Overigens was de video van Die Laughing vorige week nog op MTV... echt weird
quote:Diane, zul je ongetwijfeld ook wel kennen hoor.
Op dinsdag 22 april 2003 18:10 schreef Random_hero het volgende:
Ik hoor net m'n eerste Therapy? nummer ooit (hey satan you rock).
En ze klinken best wel ok
quote:
High Anxiety is Therapy?'s first set of new material since 2001's Shameless, their first for Spitfire, and the debut of ex-Beyond basher Neil Cooper behind the drum kit. It might be the best example yet of Therapy?'s sound, which can only be described as literate metal. Cooper, guitarist/cellist Martin McCarrick, bassist Michael McKeegan, and guitarist/mouthpiece Andy Cairns have always been courageous enough to sludge through the swamps of Black Sabbath and Motörhead while holding melody and intellect high overhead. High Anxiety's "Nobody Hear But Us" and "If It Kills Me" are driven forward by hard-edged, unforgiving riffs and concussive reports from Cooper's drums. But despite limited vocal range, Cairns pulls off melodies that make the songs much more than simpleton soundtracks for crushing cans on foreheads. Similarly, Cairns' lyricism straddles the line between metal midget and genre-busting brainiac. The biting, cynically funny "Hey Satan - You Rock" brilliantly skewers heavy music's penchant for religious controversy while it tramps through the cathedral with muddy boots and a lit cigarette. "Wanna storm the gates of heaven, backstage pass in hand," grumbles Cairns. Later, he sends a postcard to hell, flirts with the Virgin Mary, and breaks into God's liquor cabinet. But as each verse begins with "I wanna," it's clear that the song is a dream, a fantasy. The song extinguishes metal's flashpots and bombast and replaces them with a cerebral sound that can still spar with the toughest of strutters. After a ten-plus year career that has seen them outlast competitors and outwit industry attempts at categorization, High Anxiety proves Therapy? are still head bangers with their thinking caps screwed on tight. Johnny Loftus
quote:Persoonlijk vind ik High Anxiety lekkerder. Troublegum is ook wel ok maar de laatste is echt heerlijk. Veel punkinvloeden enzo.
Op dinsdag 12 augustus 2003 04:37 schreef Vampier het volgende:
Troublegum is naar mijn mening hun beste album.
quote:Da's toch een heel normale prijs voor een concert tegenwoordig? Rammstein kostte twee jaar geleden nog 75 gulden. Dream Theater volgend jaar januari kost 37 euro (exclusief service kosten), Iron Maiden nog een paar euro's meer.
Op dinsdag 22 april 2003 17:57 schreef Wrirreljorkel het volgende:
20 mei in de Melkweg. Wel 16 euroWaarom moet dat nou weer 35 gulden kosten! Das toch belachelijk!
Ben dit jaar nog wel voor zo'n vijftien euro naar Spinvis en Children of Bodom geweest. Hoe vaak is een concert nog goedkoper dan dat?
quote:Ach ja, dat weet ik ook eigenlijk wel. Ik heb nu ook een kaartje voor Tivoli, kostte ook 16 euro. Ik zat toen nog in het allerlaatste stukje van mijn periode waarin ik dat weigerde te betalen. Life of Agony 20 euro, Deftones 32 euro, het is allemaal heel gewoon...
Op maandag 22 september 2003 17:04 schreef LintuxCx het volgende:[..]
Da's toch een heel normale prijs voor een concert tegenwoordig? Rammstein kostte twee jaar geleden nog 75 gulden. Dream Theater volgend jaar januari kost 37 euro (exclusief service kosten), Iron Maiden nog een paar euro's meer.
Ben dit jaar nog wel voor zo'n vijftien euro naar Spinvis en Children of Bodom geweest. Hoe vaak is een concert nog goedkoper dan dat?
Mars Volta 12 euro, dat vond ik goedkoop, maar ja, met servicekosten en abbo kom je nog op 16 euro
Verder schreef ik dat ruim een half jaar geleden he...
quote:Da's waar. Maar de twee 15-euro concerten die ik noemde waren in april.
Op maandag 22 september 2003 18:34 schreef Wrirreljorkel het volgende:
Verder schreef ik dat ruim een half jaar geleden he...
Postzegelverzamelaars betalen fortuinen voor een miniscuul stukje papier, dus
quote:k*t dan ben ik natuurlijk weer net op vakantie
Op dinsdag 23 september 2003 12:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Even serieusTherapy? - 26 oktober 013 - 18 euro en 20 cent incl servicekosten
Heb ze ondertussen een keer of 12 live gezien en het is elke keer weer feest. De laatste keer in de 013 waren ze ook weer erg sterk. (Michael fucked jennifer lopez last night, and she was crap!).
Jammer dat ik ze deze keer moet missen...
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 04:37 schreef Vampier het volgende:
Troublegum is naar mijn mening hun beste album.
Heb op een album na alles , incl some rare live tracks!
Als iemand die live tracks wil, hoor ik et graag, moet lukken via ftp or iets dertgelijks.
cheers
Er is trouwens ook een DVD uit, Scopophobia getiteld. Er staat een compleet liveconcert op, 19 nummers.
Verder een interview met de bandleden, backstage ongein, en elf videoclips van o.a. Teethgrinder, Screamager en Diane.
Is wel een aardige DVD, niet superdesupergaaf maar als je een beetje T? fan bent is het leuk om te zien.
quote:ligt gewoon bij de FRS, 25 euro meen ik. Heb hem zelf bij de plato gekocht. 23 euro.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:31 schreef CDB het volgende:
Klopt, word trouwens niet bij de merchandise verkocht op de concerten. Dus je zult hem in de winkels ergens moeten weten te vinden.
Het was de eerste keer dat ik Therapy? zag maar echt zeker voor herhaling vatbaar
Lekker sfeertje, goeie muziek, lekker raggen en lekker pitten
quote:Dat is het enige nummer dat ik ken. Na het een aantal keer gehoord te hebben blijkt het best een leuk nummer te zijn. De clip zelf is lijp als opeens die lelijke kop van die zanger close up verschijnt
Op dinsdag 22 april 2003 18:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zag gisteren de nieuwe video (eerste sinds Church of Noise als ik me niet vergis) van If it kills you... deed me denken aan de video's van Screamager en Die Laughing... zo tof...
quote:Stel je niet aan, Iron Maiden bijv kost 45 Euro.
Op dinsdag 22 april 2003 17:57 schreef Wrirreljorkel het volgende:
20 mei in de Melkweg. Wel 16 euroWaarom moet dat nou weer 35 gulden kosten! Das toch belachelijk!
quote:But i think i'll just rape you, and kill you instead om precies te zijn
Op maandag 3 maart 2003 19:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dit was hem
verdomd ik luister zeker te vaak de single versie!
Jude the obscene is een geweldig nummer, de titel alleen al!
quote:Ik vond Tacker flink slecht.
Op zondag 26 oktober 2003 20:48 schreef Stokvis het volgende:
Zijn er al meer mensen naar ze toegeweest deze week? Ik vroeg me af of voorprogramma een beetje goed was? Ik ga morgen in het Paard en daar staat Tacker als voorprogramma (volgens mij bij de andere concerten ook). Die heb ik al een keer gezien maar ik vind ze niet echt bij T? passen.
Wat vonden jullie?
Het paste er op zich wel redelijk bij maar ze speelden gewoon niet netjes. Het was een beetje een brei van alles doormekaar. werkte niet.
in Tilburg speelde ze:
Dancin' with Manson (als ik me niet vergis)
Potato junkie
Teethgrinder
Screamager
Knives
Stop it You're Killing me
Nowhere
Die Laughing
Isolation
Turn
Stories
A Moment of Clarity
Diane
Church of Noise
Straightlife
Sister
I am the Money
Hey Satan you Rock
Nobody here but us (geloof ik)
If it Kills Me
My Voodoo Doll
Rust
ik wist niet dat Tacker de band was van een BN'er
Gelukkig weer een andere setlist dan in het begin van het jaar, het was echt super!
quote:Voorprogramma was idd wel aardig, respect voor de drummer trouwens.
Niet echt metal maargoed, ben net terug van Therapy? in het vernieuwde Paard, en wat een geweldige show gaven die gasten weg zeg, daar kan menig bandje wat van lerenHet enthousiasme straalder er vanaf.
Allevier liepen ze met een grote grijns op der kanis over het podium, setopbouw was ook perfect, begonnen met wat nieuw werk, vervolgens naar de vorige 2 cds, weer terug naar de nieuwe cd, en op het eind de 'klassiekers'. Geluid was ook perfect, prima tent geworden dat Paard
Alleen jammer dat ze me camera in beslag namen, maargoed, je kan niet alles hebben.
quote:Knives hebben ze iig niet in Tivoli gespeeld
Op maandag 27 oktober 2003 09:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Yeah Therapy? weet maar niet van ophouden!in Tilburg speelde ze:
Dancin' with Manson (als ik me niet vergis)
Potato junkie
Teethgrinder
Screamager
Knives
Stop it You're Killing me
Nowhere
Die Laughing
Isolation
Turn
Stories
A Moment of Clarity
Diane
Church of Noise
Straightlife
Sister
I am the Money
Hey Satan you Rock
Nobody here but us (geloof ik)
If it Kills Me
My Voodoo Doll
Rust
ik wist niet dat Tacker de band was van een BN'er
En kweenie of je het in de goeie volgorde gezet hebt (volgens mij niet) maar in Tivoli was het iig ook een andere volgorde
1. Hey satan - you rock
2. Rust
3. If it kills me
4. Turn
5. Straight life
6. My voodoo doll
7. Sister
8. A moment of clarity
9. Skyward
10. Who knows
11. Die laughing
12. Dancin with Manson
13. Noody here but us
14. I am the money
15. Church of noise
16. Knives
17. Screamager
18. Potato junkie
19. Stop it you're killing me
--------------
20. Diane
21. Isolation
22. Teethgrinder
Mijn favo-songs zijn
- Turn
- Knives
- Loose
- A moment of clarity
- The boy's asleep
- Six mile water
[Dit bericht is gewijzigd door pippo op 31-10-2003 10:52]
Ik ben een Therapy? fan sinds het troublegum album uit kwam.
Heb ze voor het eerst live gezien op Lowlands 1998.
Heb daar ook in de rij gestaan bij de signeersessie en sta dus met Martin op de foto.
Ik vond ze zo goed live dat ik meteen kaartjes voor de Paradiso show heb gehaald.
Ik probeer altijd als ze meerdere shows in nederland geven om naar 2 shows te gaan.
Heb ze live gezien:
lowlands 98
paradiso 98
melkweg 2000
nighttown 2000
lowlands 2000 kan ook 2001 zijn geweest
melkweg 2001 kan ook 2002 zijn geweest
013 2001 kan ook 2002 zijn geweest
melkweg 2003
013 2003
't paard 2003
Ze gaan in maart en april in turkije en engeland toeren en ik hoop dat ze gauw weer in de buurt komen.
quote:N.A.N.E. tracklisting is here...
Saturday, Jul 24th, 2004
View a printer-friendly version of this news item.
Here’s the full, complete tracklisting for the new album folks…
1.Rise Up
2.Die Like A Motherfucker
3.Perish The Thought
4.Here Be Monsters
5.So Called Life
6.Panic!
7.Polar Bear
8.Rock You Monkeys
9.Dead
10.Long Distance
11.This Ship Is Sinking
12.Save The Sermon
13.Last One To Heaven’s A Loser
ze komen ook naar 013: 21 novemberquote:Op zaterdag 25 september 2004 16:54 schreef Berkery het volgende:
En staan ze 22 november in de Melkweg.
FYI
Mja, overheen gelezen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:14 schreef dolle_hond het volgende:
ze komen ook naar 013: 21 november
Waar heb je em geluisterd danquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
o o wat is ie hard... tenminste wat ik ervan gehoord heb.potten zullen ze er niet mee breken maar het is nog altijd beter dan de gemiddelde harde rockplaat op het moment
Free Record Shop Utrecht Centraalquote:Op vrijdag 5 november 2004 09:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waar heb je em geluisterd dan
Volgens de site is hij al uit. Maar ik kan em bij de Plato en bij de Media Markt (ok verkeerde plek om te zoeken maar goed) niet vinden.
Op de verschillende downloadsites kan ik ook helemaal niets vinden.
Het was wel weer leuk.quote:Op maandag 22 november 2004 08:50 schreef bassieVL het volgende:
zo dat was 1.5 uur raggen gisteren in de 013.helemaal toppie. No nonsense.
Inderdaad Toffe. alleen het concert van vorig in 013 was nog beter, maar toen hadden ze en een beter album uit en wat meer variatie in albumkeuze. nu was het vooral Troublegum/ Never explain never apologize. toen alles!quote:Op dinsdag 23 november 2004 10:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geweldig! Beste optreden van Therapy? dat ik misschien wel heb gezien. Komt ook omdat er dit keer wel erg veel gebeurde (er gebeurt meestal er wat, maar nu). Wat hebben we gelachen om die ijsbeer tijdens (polar bear) en al die mensen die van het podium donderden. Echt ouderwets genoten!
HE?!!! WAT ZEG JE???quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb de hele dag moeten schreeuwen naar mijn collega die het concert gisteren bezocht.
Het móet haast wel geweldig geweest zijn !
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:26 schreef bartrid het volgende:
HE?? WAT??
zojuist terug van therapy? in reading. Klein zaaltje (500 man maximaal), erg goed en erg hard. Voornamelijk nieuw werk en nummers van troublegumj, maar de joy divison medley in de toegift was erg okMorgen ook nog doof maar therapy is het altijd wel waard, vooral als ze Toothgrinder aankondigen als `this song is called i believe in a thing called love'
nooit zo opgevallen!,en ga al de laatste 3 x (6 jaar dus)quote:Op donderdag 16 december 2004 23:28 schreef Asics het volgende:
Jee, bestaan die nog? heeft die vbent nog steeds zo'n bierbuik.
Afgelopen vrijdag geweest in het Paard, lekker druk en opzich weer een goed optreden alleen vond ik het minder als de keer daarvoor. Die 2e gitarist mis je vooral live toch wel. Verder weer een goeie mix van oud en nieuw werk, en dit keer geen Dianequote:Op donderdag 16 december 2004 22:57 schreef beerten het volgende:
Ze komen naar Nederland in het voorjaar, check
Geen 2de gitarist???quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:39 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag geweest in het Paard, lekker druk en opzich weer een goed optreden alleen vond ik het minder als de keer daarvoor. Die 2e gitarist mis je vooral live toch wel. Verder weer een goeie mix van oud en nieuw werk, en dit keer geen Diane
Martin is er vorig jaar uitgegaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Geen 2de gitarist???
Das vaag, ik kan toch heel veel nummers van ze opnoemen waarbij een 2de gitarist wel handig is.
Daardoor vervalt Diane trouwens ook gelijk omdat de 2de gitarist de contrabas speelde...
Ik ga trouwens volgende week in Tivoli.
Heb alleen nog geen kaartjes en moet wachten totdat ik een nieuwe pinpas heb omdat hij kapot is
Dit heb ik van het T? forumquote:Op maandag 4 april 2005 13:59 schreef Komakie het volgende:
Weet iemand trouwens welk nummer ze als eerste speelde????
Geen EP's van Therapy?quote:Op maandag 11 juli 2005 12:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap het niet helemaal wat je zegt maar als ik het goed begrijp wil je weten of Babyteeth en Pleasure Death ook apart op cd zijn uitgebracht anders dan de verzamelaar Caucasian PsychosisHet is antwoord is 'ja'..
Ze zijn alleen niet meer zo makkelijk te vinden. Maar ik kom ze nog wel eens tegen.
Welke EP'S heb jij dan? Short Sharp Shock? of Born in a Crash?
bron: http://www.therapyquestio(...)read.php?diaryid=200quote:Something's Got To Happen (groovy, intense)
Rain Hits Concrete (moody, moving)
Joe Blow (full on)
Passer By/Our White Noise (groovy, edgy, big chorus)
Overspill (dark, jazzy, big chorus)
Fearless Leader Fails (relentless)
Edit: Ik heb net gebeld met een van mijn vrienden en die wou ook naar beide shows dus nu is het zekerquote:First Confirmed Shows for 2006
Thursday, Jan 12th, 2006
We've just heard that we'll be playing some Dutch shows in April. Confirmed so far are the Paradiso in Amsterdam on April 6th and 013 in Tilburg on April 7th. There should some more shows to follow in that period so keep yer ears peeled…there'll be some other cool bands on the bill as well. More news as soon as we hear it…
Rock on…
Tpy?1989
Oh ok, bedankt. Net ff kaarten gekocht voor 6 Aprilquote:Op woensdag 8 februari 2006 15:54 schreef Shedfire het volgende:
Die optredens die ik daarboven noem. Dat bleken uiteindelijk JD's optredens te zijn, tezamen met de Heideroosjes en the Apers (laatste vind ik jammer genoeg geen reet aan)
JD nights zijn altijd leuk.
Als je dat verwacht zou ik maar niet komenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:31 schreef Dandilion het volgende:
Diane blijf ik een mooi nummer vinden!
Zeker nu niet meer, Diane Husker Du stijl (ik verscheet express de puntjes op allerlei plekken).quote:Op maandag 13 februari 2006 18:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je dat verwacht zou ik maar niet komen.
De liveversie van Innocent X (Opal Mantra) die versie is beter dan de studioversie door de toffe filmsamples die erin zittenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:32 schreef Shedfire het volgende:
Lol waar komt dat uit?
daarnaast is het fucking plaatje offline.
Maar niet voor lang (nu gehost op mijn site)
[afbeelding]
Die moet volgens mij niet moeilijk te downloaden zijn. Of je moet gewoon Born in a Crash kopenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:56 schreef Shedfire het volgende:
En die is volledig rechten vrij zodat jij die naar mij kunt sturen? Met http://www.yousendit.com/ of zo naar shedfireslethome.nl.
Tenminste als je er zin in hebt
quote:I've reached that point again
There's decisions to be made
Prioritise and organise
Foundations for the future
Well I've seen it all before
Feels like a previous life
I got it wrong back then
This time I've got to get it right
They didn't believe me then
They won't believe me now
They won't believe me
Anyhow
A fearless, reckless life
Can have consequences
But still I'd rather feel something
I'd rather take my chances
They won't believe me
Anyhow
You're on your own
Don't take it lying down
Don't take it lying down
Don't take it lying down
Don't take it lying down
Don't take it lying down
Don't take it lying down
Don't take it lying down
They won't believe me
Anyhow
You're on your own
Don't take it lying down
Gezellig.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:30 schreef Shedfire het volgende:
Ik ben die platen wel eens wat vaker tegengekomen ja.
Ik heb nu eindelijk een kaartje voor JD Rock Night.
De HIPPE shit.
Ik ga enkel 7 april.
gezellig 6 of 7 april?quote:Op maandag 20 maart 2006 09:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben er iig ook met de JD rocknight.
6 geloof ik, kaartje staat al weer weken op de kast. IK ga iig met Therapy, Apers, en de Heideroosjes, of is dat beide avonden hetzelfde?quote:
beide avonden hetzelfdequote:Op maandag 20 maart 2006 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
6 geloof ik, kaartje staat al weer weken op de kast. IK ga iig met Therapy, Apers, en de Heideroosjes, of is dat beide avonden hetzelfde?
ooooooh, zeg dat danquote:Op maandag 20 maart 2006 10:23 schreef diedlaughing het volgende:
[..]
beide avonden hetzelfde
6 is paradiso en 7 is 013
tot in paradiso danquote:Op maandag 20 maart 2006 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ooooooh, zeg dat dan.
Ik ben er bij in de Paradiso.
Zie je daar danquote:Op maandag 20 maart 2006 10:27 schreef diedlaughing het volgende:
[..]
tot in paradiso dan![]()
ik ga naar allebei
En dan komen ze op het einde ook nog terugquote:Op woensdag 5 april 2006 08:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb er zin in.
Maar eerst even dat k*tvoorprogramma doorwerken.
Apers+heideroosjes hadden ze zo weg mogen laten van mij.....quote:Op woensdag 5 april 2006 16:00 schreef Shedfire het volgende:
[..]
En dan komen ze op het einde ook nog terug.
Sorry ik vind de Apers niets zo veel aan.
Heideroosjes daar tegen zijn oude helden en het zal de zevende of achtste keer zijn dat ik ze live zie..
Ik ben er gelukkig alquote:Op donderdag 6 april 2006 09:29 schreef diedlaughing het volgende:
Ik heb zin in vanavond hoop rond 5 uur in amsterdam te zijn.![]()
eten doe ik wel bij de febo ofzo en daarna biertjuh drinken bij hard rock cafequote:Op donderdag 6 april 2006 09:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben er gelukkig al.
Eerst ff wat eten voor de hel losbarst zo.
Black and White waar zit die?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Ik ga uit eten met mijn gezelschapen daarna vast nog wel even iets drinken in de Black and White, HET stamhonk voor Jack Daniels parties.
Afgelopen zondag was daar ook de pre-party.
Gohquote:Op donderdag 6 april 2006 12:31 schreef diedlaughing het volgende:
leidseplein, das mooi
daar stopt de tram![]()
Komopzeg, binnen een minuut ben je er wel! Stalker.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh.
Zit op 3 min lopen van de Paradiso,
Blij dat ik van dienst kon zijn!!quote:Op donderdag 6 april 2006 22:55 schreef Shedfire het volgende:
Ben ik toch nog een beetje aanwezig: ik kijk de webcast terwijl ik SMS met wat mensen daar.
Komen ze 16 mei weer in tivoli????quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:17 schreef diedlaughing het volgende:
Beide dagen geweest.
Diane was super.
Heb de setlist van de 013 , diane stond daar ook niet op vermeld.
Op naar 16 mei in Tivoli.![]()
Alleen maar zodat Andy en Micheal des avonds kunnen etenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:02 schreef Mattievandezolder het volgende:
ow dan gaan we binnenkort maar eens kaartjes halen voor Tivoli.
Lekker goedkoop trouwens, voor T? zou ik zeker 2 x zo veel ook nog wel willen betalen...
Dat zou inderdaad erg hip zijn, ookal vind ik een van de leuke dingen van T? het publiek.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Misschien, HEEL misschien kan ik backstage met de persfotograaf die ik gisteren sprak. Dat zou wel cool zijn.
Ow ja natuurlijkquote:Op woensdag 12 april 2006 11:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik neem ook aan dat het achteraf is.
We zullen zien, zou wel eens grappig zijn..
Ik zal eens kijken hoe en wat. Voor hetzelfde geld gaat het niet door hoor. Maar deze gast is al vaak met ze op tour geweest enzo, zelfs een keer op een verjaardag van Andy geloof ikquote:Op woensdag 12 april 2006 17:53 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Ow ja natuurlijk.
Kun je iig eens een keer stoere foto's voor mij regelen, heb er ook nog steeds geen van afgelopen keer.
yeps, en hoe!quote:Op donderdag 13 april 2006 15:47 schreef kamagurka het volgende:
He, bestaan deze boze mannen uit Ierland nog?
Coole shit ja, ik zag in Paradiso de zanger van de Apers ook nog in de zaal lopen, jammer dat ik geen biertje in mijn handen had...quote:Op donderdag 13 april 2006 14:46 schreef diedlaughing het volgende:
Het leuke van Therapy? is ook dat de bandleden voor de show en na de show nog de zaal in komen.![]()
The set list:quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:21 schreef fisico het volgende:
Ik heb kaarten voor Tivoli. Heeft iemand een recente setlist van T?, zodat ik alvast in de stemming kan komen?
Hij is toch nog niet uitquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En, hoe bevalt One Cure Fits All?
A.s. maandag komt 'ie, de 24equote:Op zaterdag 22 april 2006 18:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hij is toch nog niet uit
Maar wel bijna geloof ik
okquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hij ligt al bij VanLeest en de Mediamarkt in ieder gevalZit m te luisteren en hij klinkt verdomd goed moet ik zeggen.
schooierdquote:Op zondag 23 april 2006 02:04 schreef Komakie het volgende:
Te gladjes en te commercieel
hmmm dat vind ik nou bij Therapy? helemaal niet....
In 013 was diane gespeeld voor isolation.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:50 schreef Shedfire het volgende:
[..]
The set list:
Potato Junkie
Stories
Rain Hits Concrete
Rust
If It Kills Me
Rock You Monkeys
Polar Bear
Die Laughing
Teethgrinder
Sprung
Knives
Screamager
Nowhere
Walk Through Darkness
Isolation
Van Paradiso. Bij de 013 was het iets anders, zo was oa If it Kills me gedropped en Crazy Cocaine Eyes toegevoegd
Ik vond het een gave uitvoering.quote:
Ik ken de orginele versie van Diane niet eigenlijkquote:Op maandag 24 april 2006 13:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ze hebben volgens mij Diane nooit in originele versie gespeeld. Altijd een versie die dicht bij het origineel van Husker Du komt, toch?
ik gok:quote:Op maandag 24 april 2006 13:51 schreef diedlaughing het volgende:
Als ze hem tegenwoordig spelen is het zowiezo een rockversie aangezien Martin die de chello deed bij Diane niet meer bij de band zit.
Ik meen ook ergens in een interview te hebben gelezen dat Andy het nr eigenlijk niet meer live wil spelen.
In tilburg liep Andy naar de drummer fluisterde wat en toen werd Diane dus ingezet.
lol wie weetquote:Op maandag 24 april 2006 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ik gok:
"als we diane spelen gaat DIE groep meiden mee backstage".
Ik vind het best een OK kwaliteit als je weet dat het met je tel is opgenomen.quote:Op maandag 24 april 2006 14:04 schreef diedlaughing het volgende:
[..]
lol wie weet
http://www.5feetsomething.net/diane7-4-06.mpg
Kwaliteit is niet super, is met mijn digitale fotocamera opgenomen.
Moest me inhouden om niet mee te zingen bij Diane.![]()
er komen wel meer mensen hoorquote:Op woensdag 26 april 2006 12:12 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik ga ook naar Tivoli, kan ik ze eindelijk ens live zienAlleen jammer dat er niemand met me mee wil, maar ach, het is toch dichtbij
Uiteraard. Alleen de festivalsfeer is ook weer tofquote:Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef Komakie het volgende:
Ik moet zeggen dat ik cluboptredens altijd vetter vind dan festivals. Ik vind festivals wel leuk, maar bij cluboptredens is de sfeer altijd beter
ohw festivals vind ik ook wel lachen, maar ik vind club optredens toch leukerquote:Op woensdag 26 april 2006 13:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen de festivalsfeer is ook weer tof.
Utrecht rocks!quote:Op woensdag 26 april 2006 13:05 schreef Tr0ublegum het volgende:
Klopt, heeft allebei z'n charmes! Voornaamste punt was altijd dat ik in het uiterste zuiden van Limburg woonde tot voor kort. Daar is nu eenmaal geen clubcircuit, en dan neem je niet snel de moeite om naar bosuil, effenaar, 013, tivoli, paradiso etc. te reizen voor 1 band.
Nu woon ik in Utrecht, dus volop mogelijkheden![]()
Mag wel hopen ja. Ik heb er sowieso wel zin inquote:Op zondag 14 mei 2006 01:37 schreef Komakie het volgende:
Het is alweer bijna zo ver
Heeft er iemand al een playlist???
Ik neem aan dat ze een wat langere set spelen dan vorige maand bij de Jack Daniels Rock Night...
Heb er wel weer zin an
hehe ik ook zeker weten.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:24 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Mag wel hopen ja. Ik heb er sowieso wel zin in
Ik weet nog steeds niet of ik backstage ga komen, heb die gast nog niet gesproken, zal hem zo wel ff bellenquote:
Er zaten er een paar tussen die nogal lomp waren. Hey maar het blijft een pit hequote:Op woensdag 17 mei 2006 00:48 schreef Shedfire het volgende:
Zo dat was weer lekker
Ik ben nu net terug, met een piep in mijn oren.
Vond het iig erg cool dat ze wat nummers van Nurse speelde, maar wtf waar waren de Infernal Love, Shameless, Semi-Detached en Suicide Pact:You First dingen.
Ach ja volgend jaar beter
Een iemand in de pit was wel iet wat te lomp (grote kale gozer met een sik), als je hem bezig hebt gezien weet je wat ik bedoel.
Dit had ik eerder moeten lezenquote:Op maandag 15 mei 2006 23:02 schreef Komakie het volgende:
Het voorprogramma is trouwens Try Drowning. Bandje uit Utrecht en ik vind ze persoonlijk nogal zwaar zuigen.... Dus als iemand zou moeten opschieten om het voorprogramma nog te kunnen zien, doe geen moeite want het is bagger
die ja. Wat was dat kut zeg.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De band van Eric Corton zal dat geweest zijn. Tacker of zo?
Zou heel goed kunnen ja. Heb bijna het hele optreden voorin gestaan, maar tussen de optredens door en na het optreden stond ik idd achterin de zaal.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:36 schreef Mattievandezolder het volgende:
Hey Komakie volgens mij heb ik jou gezien na het optreden, stond je toen achteraan bij de bar in de buurt. Kan ook zijn dat ik je eerder gezien heb, maar je shirt heb ik iig gezien.
Nu nog gehoor... (dank u T? en crappy voorprogramma)
Had een beetje aan de rand van de pit gestaan en heb die lompe gozer(s) ook gezien, beetje jammer vind ik dat altijd...
Maar om ff op de muziek terug te komen, het was weer gaaf, jammer alleen van de technische problemen!
Ik vond het wel een leuke pit. Heerlijk als je een beetje de ruimte hebt om te beuken. Dan kun je echt een beetje rondhuppelen enzoquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:04 schreef HeatWave het volgende:
Het was wel weer ok moet ik zeggen.
Het was me voorin net ff te rustig waardoor de pit wat rommelig werd, maar ok, dat hoort erbij.
Muzikaal gezien was het weer in orde hoor. Alleen wel veel gekut
.
Meteen een kaartje voor de Deftones meegepikt.
Ik mis ook dat oudje in deze lijstquote:Op zondag 21 mei 2006 21:40 schreef Shedfire het volgende:
Dit was de setlist van T?.co.uk:
Sprung
Accelarator
Turn
Knives
Screamager
Rain hits concrete
Our white noise
Dopamine Seratonine Adrenaline
Rust
If it kills me
Rock u monkeys
Polar bear (half)
Teethgrinder
Neck freak
Die laughing
Nowhere
Fear of god
Walk through darness
Lose it all
Potato junkie (unlisted)
Deluded son (skipped)
Isolation
Volgens mij waren er niet echt andere nummers hoor.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik mis ook dat oudje in deze lijstben toch niet doof
Dacht Dancin With Manson...quote:Op maandag 22 mei 2006 02:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Volgens mij waren er niet echt andere nummers hoor.
Welke dacht jij dan dat er nog gespeeld zijn???
Dan zie ik je daar spelen woensdag.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:52 schreef guitarist.nl het volgende:
damn, ik kreeg net een telefoontje als ik a.s. woensdag in het voorprogramma wil staan van Therapy?
ff voor de duidelijkheid, dit is GEEN GEINTJE
het is in de oosterpoort groningen
e: weet iemand een website van deze band ?
www.therapyquestionmark.co.uk als het goed is.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:52 schreef guitarist.nl het volgende:
damn, ik kreeg net een telefoontje als ik a.s. woensdag in het voorprogramma wil staan van Therapy?
ff voor de duidelijkheid, dit is GEEN GEINTJE
het is in de oosterpoort groningen
e: weet iemand een website van deze band ?
Nee, ik ben in Amsterdam en in Utrecht al geweest, Grunn is me toch ff tever.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:49 schreef guitarist.nl het volgende:
ga je ook heen ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Therapy%3Fquote:Therapy? is een metalband met invloeden die soms doen denken aan Linkin Park. De band komt uit Noord-Ierland. Therapy? werd in 1989 opgericht door gitarist/zanger Andy Cairns uit Ballyclare en drummer Fyfe Ewing uit Larne, Noord-Ierland.Fyfe Ewing verliet Therapy? in 1996 en werd vervangen eerst door Graham Hopkins en later door Neil Cooper. Hun eerste demo nam de band nog op met Andy op de bas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |