Lego is inderdaad een hobby waar flink wat geld in op kan gaan. Tweedehands is dat vaak ook nog aardig aan de prijs.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:45 schreef Arizona het volgende:
Hier gaat hobbymatig vooral veel geld op aan Lego
En ik moet een keer een nieuw tennisracket maar dat stel ik telkens maar uitHier in de stad zit geen sportzaak meer, ik zou dan een keer naar Enschede moeten, ik wil wel echt mijn racket fysiek in handen hebben of testen. Ik bestel dat niet zomaar online.
Ik maak het al mee jaquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lego is inderdaad een hobby waar flink wat geld in op kan gaan. Tweedehands is dat vaak ook nog aardig aan de prijs.
Wat fijn, gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Ik heb een nieuw appartement in Alicante stadEergisteren huurcontract getekend en de sleutels ontvangen. Dus nu rustig dingen aan het voorbereiden en dan over 2 weken plan ik te verhuizen.
Appartement heeft vrijwel alles wat ik nodig heb. Genoeg zon ook, en ook airconditioning, en een balkon. Wel een beetje luid met verkeer van de straat beneden maar daar wen ik wel aan gok ik.
Al met al heeft de actieve zoektocht niet eens zo heel lang geduurd. Alsnog was het wel flink stressen dus ik ben super blij dat dat deel achter de rug is
Ongeveer 45 minuten met de auto. Maar sowieso wel een heel ander leven ja. Nou zit 90% van m'n sociale leven al in Alicante stad dus ik denk dat ik het er goed naar m'n zin ga hebbenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat fijn, gefeliciteerd![]()
![]()
Wel ook een andere omgeving een beetje dan toch? Of is het wel in de buurt van waar je nu woont?
Airco lijkt me wel echt top, kan me niet voorstellen dat je dat tot nu toe niet had. Maar gaat allemaal wel snel zo
Wat fijn, gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Ik heb een nieuw appartement in Alicante stadEergisteren huurcontract getekend en de sleutels ontvangen. Dus nu rustig dingen aan het voorbereiden en dan over 2 weken plan ik te verhuizen.
Appartement heeft vrijwel alles wat ik nodig heb. Genoeg zon ook, en ook airconditioning, en een balkon. Wel een beetje luid met verkeer van de straat beneden maar daar wen ik wel aan gok ik.
Al met al heeft de actieve zoektocht niet eens zo heel lang geduurd. Alsnog was het wel flink stressen dus ik ben super blij dat dat deel achter de rug is
Ik heb weleens nep-lego besteld bij AliExpress, dat is een stul goedkoper. Maar de steentjes passen soms nét niet mooi en de instructies waren een opdracht in een escaperoom waardig.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lego is inderdaad een hobby waar flink wat geld in op kan gaan. Tweedehands is dat vaak ook nog aardig aan de prijs.
Oh dat is op zich wel te doen, maar toch inderdaad wel een gek idee om dan je huidige dorpje achter te laten?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ongeveer 45 minuten met de auto. Maar sowieso wel een heel ander leven ja. Nou zit 90% van m'n sociale leven al in Alicante stad dus ik denk dat ik het er goed naar m'n zin ga hebbenDank je wel!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Wel tof dat je het eens geprobeerd hebt danquote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:07 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha nee ik ook niet bij mezelfMaar mijn vriend vind het erg leuk, dus we gingen het eens samen proberen
![]()
(Ik weet ook nog niet zeker of ik dit nu wil blijven doen)
Wanneer kunnen we uitnodiging verwachten voor de housewarming?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Over met de auto gesproken... is het ooit wat geworden met je rijlessen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ongeveer 45 minuten met de auto. Maar sowieso wel een heel ander leven ja. Nou zit 90% van m'n sociale leven al in Alicante stad dus ik denk dat ik het er goed naar m'n zin ga hebbenDank je wel!
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Ah, dit vroeg ik me ook al af, maar dacht misschien heb ik iets gemistquote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Over met de auto gesproken... is het ooit wat geworden met je rijlessen?
Preciesquote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Wel tof dat je het eens geprobeerd hebt danJe snapt nu op z'n minst iets meer van zijn hobby
In China heb je honderden soorten nep-Lego, ook in allerlei soorten kwaliteit. We hebben hier wel een aantal leuke “Lego Architecture” sets van allerlei plekken in China die in de echte Lego niet bestaan. Die zijn uitstekend, en dat voor 10% van de prijs. Andersom ook wat Technic sets waar je afgestudeerd werktuigbouwkundige voor moet zijn om het binnen een redelijke tijd te bouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb weleens nep-lego besteld bij AliExpress, dat is een stul goedkoper. Maar de steentjes passen soms nét niet mooi en de instructies waren een opdracht in een escaperoom waardig.
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:52 schreef NailQueen het volgende:
Hier even een oproepje: Helaas kan @:Pinklow niet mee naar het grote songfestivalfeest
Is er iemand die haar kaartje eventueel wil overnemen? Het is een mooie zitplek op rij 1 in vak 104. Als bonus zit je ook nog eens naast mij hehe
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb weleens nep-lego besteld bij AliExpress, dat is een stul goedkoper. Maar de steentjes passen soms nét niet mooi en de instructies waren een opdracht in een escaperoom waardig.
Tegenwoordig zijn er veel wat Chinese merken ja. En daarbij ook meerdere hele goede. Pantasy, Lumibricks, Mouldking als je op bepaalde vlakken zelfs beter af wil zijn dan Lego.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In China heb je honderden soorten nep-Lego, ook in allerlei soorten kwaliteit. We hebben hier wel een aantal leuke “Lego Architecture” sets van allerlei plekken in China die in de echte Lego niet bestaan. Die zijn uitstekend, en dat voor 10% van de prijs. Andersom ook wat Technic sets waar je afgestudeerd werktuigbouwkundige voor moet zijn om het binnen een redelijke tijd te bouwen.
En hoe ging het ?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 06:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vandaag bij klant beginnen met werken. Vind het wel spannend.
Het ging wel goed. Ik heb het overleefd.quote:
Het is ook al zo donker, dat helpt ook niet meequote:Op woensdag 7 oktober 2026 19:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het ging wel goed. Ik heb het overleefd.
Ik merk wel dat ik nu best al moe ben.
Haha! Ja ik snap het idee, ik speel wel eens d&d en aanverwante spellen. Regels lijken er natuurlijk behoorlijk op. En dan kun je ook redelijk in character spelen. Maar met kletsen tussendoor en zonder dat ik in een bos hoef te staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 13:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha dit had ik ook wel een beetje.
En als ze dan een bijzonder wapen hebben, roepen ze de hele tijd "Twee, twee" (als er twee punten af gaan) of "Gewijd! Gewijd"
Maar het probleem is een beetje dat iedereen om je heen het héél serieus neemt, dus een beetje lullig om dan in je eentje te gaan lachen. En het scheelde wel dat ik figurant was, heel vaak als we alleen met figuranten waren gingen we gewoon gezellig kletsen over het echte leven (wat ik veel interessanter vond dan het larp-leven)
Nice!quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 oktober 2026 14:03 schreef Strani het volgende:
Hallo beste menson.
Tot maart. En dan 20 uur in de week.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het is ook al zo donker, dat helpt ook niet mee
Fijn dat het goed ging! Hoevaak moet je nog bij deze klant werken?
Een beetje een gek idee wel maar ik heb ook wel weer het gevoel dat deze levensfase wel een beetje klaar is. Het is al deze jaren een prima plek geweest maar nu wordt het tijd voor iets andersquote:Op woensdag 7 oktober 2026 15:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh dat is op zich wel te doen, maar toch inderdaad wel een gek idee om dan je huidige dorpje achter te laten?
Wel fijn dat een groot deel van je sociale leven zich daar al afspeelt, maakt de overgang toch makkelijker
Jullie zijn sowieso welkom, maar misschien beter niet allemaal tegelijkertijdquote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we uitnodiging verwachten voor de housewarming?
Haha nee, ik heb het op een gegeven moment een beetje opgegevenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Over met de auto gesproken... is het ooit wat geworden met je rijlessen?
Dus eigenlijk heb je er geen fluitende zak aan hoelang het met de auto duurtquote:Op woensdag 7 oktober 2026 22:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha nee, ik heb het op een gegeven moment een beetje opgegeven
Noem je ons nou dik?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso welkom, maar misschien beter niet allemaal tegelijkertijd
We komen alleen bij je om te overwinterenquote:Op woensdag 7 oktober 2026 22:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Jullie zijn sowieso welkom, maar misschien beter niet allemaal tegelijkertijd
Ben ik bij, vliegen vanaf Rotterdam is ook topquote:Op donderdag 8 oktober 2026 07:47 schreef egeltje1985 het volgende:
Ticket Alicante vanuit Rotterdam is 73. Terug ook zoiets. Als je een beetje goed boekt. Dus, ESF-meet in Alicante?
Jij bent super links. Dit zou jij niet moeten zeggenquote:Op donderdag 8 oktober 2026 10:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ben ik bij, vliegen vanaf Rotterdam is ook top
Moeten we dit nog met @Strani afstemmen of zal ik alvast gaan boeken?quote:Op donderdag 8 oktober 2026 10:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Ben ik bij, vliegen vanaf Rotterdam is ook top
Gewoon surpriseparty.quote:Op donderdag 8 oktober 2026 12:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Moeten we dit nog met @:Strani afstemmen of zal ik alvast gaan boeken?
Ja om die laatste redenen vind ik D&D ook leukerquote:Op woensdag 7 oktober 2026 20:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Haha! Ja ik snap het idee, ik speel wel eens d&d en aanverwante spellen. Regels lijken er natuurlijk behoorlijk op. En dan kun je ook redelijk in character spelen. Maar met kletsen tussendoor en zonder dat ik in een bos hoef te staan.
Oja dit is waar. Grote foei mensen niet vliegen als het niet naar Strani is!!quote:Op donderdag 8 oktober 2026 11:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jij bent super links. Dit zou jij niet moeten zeggen
Hierover, een beetje geitenwollensokkengeblaat misschien hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2026 16:51 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja dit is waar. Grote foei mensen niet vliegen als het niet naar Strani is!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Gewoon een OAD bus charteren met zijn allen. Onderweg bingo, ESF-karaoke (o.l.v. @BillDauterive ) en van iedereen eigen versnaperingenquote:Op donderdag 8 oktober 2026 16:51 schreef Meke het volgende:
[..]
Oja dit is waar. Grote foei mensen niet vliegen als het niet naar Strani is!!
quote:Op donderdag 8 oktober 2026 16:55 schreef Meke het volgende:
[..]
Hierover, een beetje geitenwollensokkengeblaat misschien hoor
(Zolang je geen kinderen hebt, kan je vrij veel doen en laten zonder meer vervuilend te zijn)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Top idee!quote:Op donderdag 8 oktober 2026 17:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon een OAD bus charteren met zijn allen. Onderweg bingo, ESF-karaoke (o.l.v. @:billdauterive ) en van iedereen eigen versnaperingen
[..]
Ik herken dat ook wel een beetje. Het gaat veel over klimaatverandering, maar niemand doet er echt iets aan. Landen nemen hun verantwoordelijkheid niet en als ik dan niet vlieg of energie probeer te besparen, dan maakt het eigenlijk niets uit en heb ik er alleen mezelf mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond eet ik vega, dus dat voelt toch een beetje als een win.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 oktober 2026 18:08 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik herken dat ook wel een beetje. Het gaat veel over klimaatverandering, maar niemand doet er echt iets aan. Landen nemen hun verantwoordelijkheid niet en als ik dan niet vlieg of energie probeer te besparen, dan maakt het eigenlijk niets uit en heb ik er alleen mezelf mee.
Vanavond eet ik vega, dus dat voelt toch een beetje als een win.Af en toe doen wat je kan helpt ook. Misschien wel een keer met de trein (naar Londen ofzo). Standaard vega dagje. Het hoeft niet meteen allemaal perfect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben al twee keer met de trein naar Londen geweest, wereldverbeteraar die ik benquote:Op donderdag 8 oktober 2026 18:10 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Af en toe doen wat je kan helpt ook. Misschien wel een keer met de trein (naar Londen ofzo). Standaard vega dagje. Het hoeft niet meteen allemaal perfect.
[..]
Uit solidariteit is iedereen maar thuis gebleven van de klimaattopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was ineens wennen ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2026 18:54 schreef Arizona het volgende:
O en het was hartstikke koud vandaag dus kom maar op met die opwarming van de aarde hihaho.
En dan was die voorbereidende klimaattop ook nog in Fiji en Tuvalu.quote:Op donderdag 8 oktober 2026 19:02 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Uit solidariteit is iedereen maar thuis gebleven van de klimaattop
Nou ja ze dachten, laten we die twee landen bezoeken zolang die nog bestaan en niet door de zee zijn opgeslokt.quote:Op donderdag 8 oktober 2026 19:44 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan was die voorbereidende klimaattop ook nog in Fiji en Tuvalu.
Kies dan één plaats.
You had me untill ESF karaoke met @BillDauterive rilquote:Op donderdag 8 oktober 2026 17:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon een OAD bus charteren met zijn allen. Onderweg bingo, ESF-karaoke (o.l.v. @:billdauterive ) en van iedereen eigen versnaperingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
[..]
Zolang je iets doet omdat het leuk is, is het i.i.g. nuttig geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat vliegen en ander milieubelastende activiteiten betreft. Ik denk dat je zolang je niet een goed of zelfs beter besparende optie negeert of je iets doet puur uit gewoonte (de auto nemen voor korte stukjes als fietsen logischer is, op vakantie gaat naar een land puur omdat het 'moet' en niet omdat je het leuk vindt), je jezelf ook weer niet teveel kunt verwijten.
je niet slecht bezig bent.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |