Hier geen zon te zien. Waar is die zon waar je het over hebt?quote:Op zondag 4 oktober 2026 11:13 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet niet wat er in de lucht zit, maar het gesteggel tegen elkaar mag wel weer wat in mindering worden gebracht. Het is een zonnige zondag, zonde om elkaar in de haren te vliegen.
Is Wiebes goed met motorzagen?quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Zelfs als JA21 20 zetels zou krijgen, gaat dat natuurlijk niet gebeuren. Zoals Wiebes gisteren treffend omschreef: we hebben 30 zetels die geld willen verdienen, en 120 die geld willen verdelen.
In het mooie noorden natuurlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2026 11:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hier geen zon te zien. Waar is die zon waar je het over hebt?
Weet ik niet, hij is wel wat iel. Maar, dat had ik ook niet meegekregen maar dat zal meer aan mijzelf liggen, hij zit sinds een halfjaar wel in de RvS.quote:Op zondag 4 oktober 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is Wiebes goed met motorzagen?
Al die lui die nog steeds denken dat ze ons naar een betere toekomst kunnen herverdelen
wiebes is een terdege deskundig persoonquote:Op zondag 4 oktober 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is Wiebes goed met motorzagen?
Al die lui die nog steeds denken dat ze ons naar een betere toekomst kunnen herverdelen![]()
Een betere toekomst moet je samen bouwen. Niet zelfgenoegzaam een krimpende taart in steeds eerlijkere stukjes proberen te delen met steeds ingewikkeldere regelgeving.
Wat telt niet? Kun je dat aantonen met een bron? Heb nog nooit ergens gelezen dat Polen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh dus als het Polen zijn dan telt het niet, even de doelpalen verleggen dus, tevens veroorzaken Polen en overige migranten uit het voormalig Oostblok ook veel overlast met drank/drugs gebruik
De VVD zal trots zijn
in de toekomst hebben we veel heel veel consumenten nodig , mensen zoals ikquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In dat belastingplan van Ja21 lees ik niets over het er uit gooien van de overbodig geworden ambtenaren en overhead, terwijl dat nu juist de besparing is.
Blijkbaar telt de overlast alleen als mensen uit bepaalde gebieden komen bij jou terwijl Polen ook geen lieverdjes zijn, hier best veel overlast van de zuipende kurva roepers, ik heb hier geen bron voor, eigen waarnemingquote:Op zondag 4 oktober 2026 12:31 schreef Alti1998. het volgende:
[..]
Wat telt niet? Kun je dat aantonen met een bron? Heb nog nooit ergens gelezen dat Polen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Verder gaan er ook steeds meer Polen terug naar eigen land. Zie hieronder:
https://www.telegraaf.nl/(...)staan/162254268.html
Snap ik wel. Het leven is onbetaalbaar hier als je een kut baantje hebt.
En hij kreeg waarschijnlijk voor 40 betaald.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Laatst liep ik over straat en hoorde ik twee mannen mopperen over hun kinderen.
“Ja, ze willen tegenwoordig ook alles,” zei de een. “Een mooi huis, op vakantie, uit eten… maar fulltime werken? Ho maar.”
Ik vroeg hoeveel hun kinderen dan werkten. Allebei vier dagen, zo bleek.
Toen vroeg ik: “En hoeveel uur werkte u vroeger?”
“Nou, ik werkte wel 60 uur per week.”
“En uw vrouw?”
“Die werkte niet.”
“Dus u kinderen werken samen 64 uur en jullie samen 60 uur?”
polen zijn niet veel beter dan rotterdammersquote:Op zondag 4 oktober 2026 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Blijkbaar telt de overlast alleen als mensen uit bepaalde gebieden komen bij jou terwijl Polen ook geen lieverdjes zijn, hier best veel overlast van de zuipende kurva roepers, ik heb hier geen bron voor, eigen waarneming
Polen staan ook best hoog maat. Wist ik ook niet trouwens, maar hier heb je een bron voor de discussie.quote:Op zondag 4 oktober 2026 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Blijkbaar telt de overlast alleen als mensen uit bepaalde gebieden komen bij jou terwijl Polen ook geen lieverdjes zijn, hier best veel overlast van de zuipende kurva roepers, ik heb hier geen bron voor, eigen waarneming
Wanneer dit een keus is lijkt mij dit helemaal geen verkeerd plan, maar het lijkt mij dan ook dat van (grotere) werknemers verwacht word dat ze parttime banen fulltime aanbieden?quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind je dat mensen die er kiezen part time te werken en toeslagen krijgen dit onterecht is?
Is dit zo? Als ik onze economische standaard vergelijk met die van mijn ouders toen ik jong was, hebben we het consumptief echt enorm goed.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
We moeten steeds harder werken voor steeds minder. Daar mogen we natuurlijk niet te veel over klagen. Jan en alleman heeft immers een claim op onze arbeid dus een beetje doorwerken hè.
In de doorrekening van het JA21 verkiezingsprogramma gingen vooral de onderste 20% er op vooruit (de bijstand en gastarbeiders) en ging het financieringstekort naar 3,7%. Ik vindt dat economisch niet echt rechts beleid.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk
werken moet lonen , VVD gaat wel tekeer ,maar ze is zelf de oorzaak van de verwijdering zodat werken NIET lonend is
JA21 gaat dat veranderen
Zou het misschien een mannenprobleem zijn? Of je nu Vindicat, de harde kern van voetbal verenigingen, arbeidsmigranten of asielzoekers zijn. Het zijn vaak mannen die nog geen vaste relatie/kinderen hebben die problemen veroorzaken. Bij de laatste twee categorieën zijn deze behoorlijk oververtegenwoordigd.quote:Op zondag 4 oktober 2026 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mijn aanvullend pensioen die al niet mis was, gaat met 20% omhoog volgend jaar (leve het nieuwe pensioenstelsel), zonder dat ik ook maar 1 uur extra hoef te werken (ik werk nu 0 uur want met pensioen).quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:25 schreef Perrin het volgende:
We moeten steeds harder werken voor steeds minder. Daar mogen we natuurlijk niet te veel over klagen. Jan en alleman heeft immers een claim op onze arbeid dus een beetje doorwerken hè.
Ze waren ook een tijdje vrij populair als zondebok. De PVV kwam destijds niet voor niets met een Polenmeldpunt.quote:Op zondag 4 oktober 2026 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Geld verdienen betekent in dezen zo veel mogelijk beleggingswinst op grote vermogens?quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Zelfs als JA21 20 zetels zou krijgen, gaat dat natuurlijk niet gebeuren. Zoals Wiebes gisteren treffend omschreef: we hebben 30 zetels die geld willen verdienen, en 120 die geld willen verdelen.
JA21 is ook niet zo extreem rechts meer rationeel rechts van het middenquote:Op zondag 4 oktober 2026 14:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In de doorrekening van het JA21 verkiezingsprogramma gingen vooral de onderste 20% er op vooruit (de bijstand en gastarbeiders) en ging het financieringstekort naar 3,7%. Ik vindt dat economisch niet echt rechts beleid.
ach komquote:Op zondag 4 oktober 2026 14:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze waren ook een tijdje vrij populair als zondebok. De PVV kwam destijds niet voor niets met een Polenmeldpunt.
Consumptief hebben we het inderdaad beter dan onze ouders.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dit zo? Als ik onze economische standaard vergelijk met die van mijn ouders toen ik jong was, hebben we het consumptief echt enorm goed.
men moet heel snel weer bejaarden huizen gaan bouwen dat scheelt gigantisch in de zorg kosten van al die criminele thuiszorg zorgbedrijfjesquote:Op zondag 4 oktober 2026 15:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Consumptief hebben we het inderdaad beter dan onze ouders.
Wie al een huis heeft, zit prima. Maar wie er nu een zoekt, staat er veel slechter voor dan zijn ouders destijds. Een kwart van de thuiswonende jongeren wil op zichzelf wonen, maar kan niets vinden.
En als we vooruitkijken, verwacht het CPB in 2027 een daling van de koopkracht, terwijl vergrijzing, defensie en rente een steeds groter deel opslokken van wat werkenden verdienen.
Ik zie dat ook niet verbeteren.. het wordt harder en harder werken om dit alles te betalen.
quote:AI-overzicht
In Nederland stijgt het aantal 75-plussers in de komende tien jaar van ongeveer 1,8 miljoen nu naar rond de 2,4 miljoen over tien jaar.
Open overheid
Aantal 75-plussers: Nu en over 10 jaar
Nu (2026): Er zijn ongeveer 1,82 miljoen inwoners van 75 jaar en ouder.
Over 10 jaar (2036):
Dit aantal stijgt naar verwachting door naar circa 2,3 tot 2,4 miljoen personen.
Groei:
Dit betekent een stijging van vele honderdduizenden ouderen (een toename van ruim 30% binnen tien jaar, richting een stijging van zo'n 43% tot 45% over een periode van 15 jaar).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |