JA21 maakt zich, als het op aankomt, enkel druk om asielzoekers. Dat blijkt nu ook weer rond de begroting. Die gaan verder geen klap voor elkaar krijgen.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja 21 gaat alle toeslagen en subsidies afschaffen
door een belasting percentage van 0% over de eerste 20.000 euro ,
dan is werken opeens zeer lonend geworden
dan is zwart werken zinloos geworden ,
de bijstand heeft geen last van papierwerk meer
en je hebt een aanzet tot een basis inkomen
toeslagen bestaan dan niet meer
HRA verliest ook een flink deel van het bestaansrecht
En als iemand zoals ik je er op wijst dat je drogredenen gebruikt in je post waarom ontken je dat dan, en schrijf je dat ik niet weet wat een drogredenering is?quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goed, ik zal in het vervolg gewoon extreem-rechts schrijven als ik extreem-rechts bedoel en geen totum pro parte gebruiken.
sterk inhoudelijke antwoord, fijnquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
JA21 maakt zich, als het op aankomt, enkel druk om asielzoekers. Dat blijkt nu ook weer rond de begroting. Die gaan verder geen klap voor elkaar krijgen.
Rechts vindt banen en inkomens uit betaalde arbeid belangrijk. Links vindt meer en hogere uitkeringen belangrijk. Rechts heeft dus beter zicht op wat goed is voor Nederland. Links heeft vooral oog op 'de ongelijkheid en het onrecht' in andere landen. Rechts interesseert dat geen moer, rechts vraagt zich af wat goed is voor ons.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mag ik even meewarig lachen over zoveel naïviteit?
Lees de post die je quote nog eens door.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, als werkgevers mensen nodig hebben, dan moeten ze maar zorgen dat hun aanbod aantrekkelijk genoeg is. De meeste parttimers werken in de zorg en daar geven werkgevers bewust weinig volledige contracten.
Correct, het lijkt alsof Nederland heel veel parttimers heeft en dat klopt ook maar dat komt vooral omdat het aantal scholieren en studenten dat een bijbaantje heeft hier zeer hoog is. Ook het aantal AOW’ers dat nog werkt stijgt sterk en die werken ook parttime. In de groep van 25-65 werken zowel mannen als vrouwen gemiddeld meer dan 30 uur per week.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe veel mensen denk je dat zo rederen? We trappen hier allemaal in een spookbeeld van Brekelmans wat gewoon niet uit de data blijkt, buiten de groep 15-25 (scholieren en studenten) is er geen enkele leeftijdsgroep die er echt tussenuit springt qua part time werken. Wat natuurlijk ook logisch is want aan het einde van de dag maakt het toch wel behoorlijk veel uit hoe hoog je bruto inkomen is.
Ik ga niet mee in je drogredenering, sorry.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees de post die je quote nog eens door.
Dank, het lijkt me goed je even te confronteren met dat wat je roept incorrect is.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sterk inhoudelijke antwoord, fijn
Wat kort door de bocht, maar dit is de reden waarom de sociaaldemocratie haar klassieke achterban verloor.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:11 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Rechts vindt banen en inkomens uit betaalde arbeid belangrijk. Links vindt meer en hogere uitkeringen belangrijk. Rechts heeft dus beter zicht op wat goed is voor Nederland. Links heeft vooral oog op 'de ongelijkheid en het onrecht' in andere landen.
Dank je, een inhoudelijk reactie gaan we van de expert dus niet krijgenquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dank, het lijkt me goed je even te confronteren met dat wat je roept incorrect is.
De klassieke achterban zijn ze verloren omdat de gemiddelde arbeider verheven is en het gewoon vrij goed heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat kort door de bocht, maar dit is de reden waarom de sociaaldemocratie haar klassieke achterban verloor.
PvdA zou er goed aan doen meer naar Denemarken te kijken.
LOL, ik schreef 'rechtsen' ipv 'extreemrechtsen', nou nou, het is wat. Dat is geen drogreden, maar een te brede paraplu.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En als iemand zoals ik je er op wijst dat je drogredenen gebruikt in je post waarom ontken je dat dan, en schrijf je dat ik niet weet wat een drogredenering is?
Anderen van een gebrek aan intelligentie betichten en jezelf dat wel toedichten, om dan vreselijk op je bek te gaan.
Probeer het voortaan gewoon met inhoudelijke argumenten
Die had ik je al gegeven. Heb je gemist dat voor JA 21 ook deze ronde asiel veel belangrijker is dan “rechtse” maatregelen op sociaal-economisch vlak?quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar een inhoudelijk reactie gaan we van de expert dus niet krijgen
Dat doen ze ook niet. Verder is Poolse arbeidsimigratie natuurlijk niet te vergelijken met al die 3e wereldlanders met hun achterhaalde geloof. Zelden zulke harde werkers als Polen gezien. Die werden gewoon uitgebuit. Sneu om te zien, maar de VVD zal trots zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2026 08:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan blijft het onzin dat de VVD een keihard asielbeleid voert volgens @:Pixelman
Ik houd er van zaken scherp neer te zetten want dat schept duidelijkheid.quote:
vertelquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die had ik je al gegeven. Heb je gemist dat voor JA 21 ook deze ronde asiel veel belangrijker is dan “rechtse” maatregelen op sociaal-economisch vlak?
vertelquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mag ik even meewarig lachen over zoveel naïviteit?
Het restant HRA kan verder afgebouwd worden tegelijk met afbouw van de villatax en de Wet Hillenquote:AI-overzicht
JA21 wil inderdaad het toeslagenstelsel grondig hervormen en een belastingvrije voet invoeren, maar de stelling dat zij alle toeslagen en subsidies zonder vervanging afschaffen klopt niet helemaal.
In hun recente economische plannen en verkiezingsprogramma's stelt JA21 de volgende maatregelen voor:
1. Belastingvrije voet van ¤20.000 tot ¤25.000
JA21 pleit voor een zogeheten 'Simpele Inkomstenbelasting'.
In hun plannen introduceren ze een belastingvrije voet waarbij burgers over de eerste ¤20.000 tot ¤25.000 aan bruto-inkomen 0% belasting betalen.
Dit moet werken direct veel lonender maken.
Alles daarboven wordt belast via een vereenvoudigd stelsel met één of twee vlaktaks-schijven.
2. Afschaffing inkomensafhankelijke toeslagen
De partij wil af van de ingewikkelde, inkomensafhankelijke toeslagen zoals de zorgtoeslag en de kinderopvangtoeslag om het systeem te versimpelen en de bureaucratie te verminderen.
3. De nuance: Vervangende toelagen
Hoewel de huidige toeslagen verdwijnen, heft JA21 ze niet op zonder er iets voor in de plaats te stellen.
Volgens de doorrekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) introduceert de partij ter vervanging twee nieuwe, inkomens-onafhankelijke regelingen:
Een huishoudtoelage (ter vervanging van onder andere kindregelingen), waarvan de hoogte afhangt van de gezinssamenstelling.
Een vaste huurtoelage.
Deze nieuwe toelagen worden niet gekoppeld aan hoe hard je werkt of hoeveel je verdient, maar lopen bijvoorbeeld geleidelijk af op basis van de WOZ-waarde van je woning.
Wat gebeurt er met subsidies?
Op het gebied van subsidies wil JA21 met name fors snijden in klimaat- en milieusubsidies.
Zo willen zij onder andere het Klimaatfonds opdoeken en stoppen met subsidies voor wind- en zonneparken, om dit geld te gebruiken voor lastenverlichting en investeringen in kernenergie.
Oh dus als het Polen zijn dan telt het niet, even de doelpalen verleggen dus, tevens veroorzaken Polen en overige migranten uit het voormalig Oostblok ook veel overlast met drank/drugs gebruikquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:16 schreef Alti1998. het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet. Verder is Poolse arbeidsimigratie natuurlijk niet te vergelijken met al die 3e wereldlanders met hun achterhaalde geloof. Zelden zulke harde werkers als Polen gezien. Die werden gewoon uitgebuit. Sneu om te zien, maar de VVD zal trots zijn.
Oh wow, je begrijpt zelfs niet waar je herhaalt de fout in ging.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
LOL, ik schreef 'rechtsen' ipv 'extreemrechtsen', nou nou, het is wat. Dat is geen drogreden, maar een te brede paraplu.
Ik zou voortaan ook van de chatGPT afblijven als je niet weet hoe je context moet meegeven.
een opsomming wat er niet gaat gebeuren volgens jou, en wat voegt dat toequote:Op zondag 4 oktober 2026 10:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening: alle subsidies, toe en bijslagen, aftrekposten etc afschaffen en dat 100% steken in lastenverlichting. Alle toekenners, aanvraagverwerkers, controleurs, plannenmakers etc die daardoor overbodig zijn koud saneren, incl overhead en dat ook 100% in lastenverlichting steken.
Dit gaat om verschillende redenen niet gebeuren,
A: omdat ambtenaren niet zichzelf overbodig gaan maken
B: omdat het bespaarde geld door de politiek aan andere leuke dingen besteed gaat worden
Wat is jouw oplossing? Het werk naar polen of Roemenië verplaatsen?quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh dus als het Polen zijn dan telt het niet, even de doelpalen verleggen dus, tevens veroorzaken Polen en overige migranten uit het voormalig Oostblok ook veel overlast met drank/drugs gebruik
De VVD zal trots zijn
ja 21 stemmenquote:Op zondag 4 oktober 2026 10:22 schreef Pixelman het volgende:
Laten we nou beginnen met het totaal afschaffen van ontwikkelingsgeld aan 'arme' landen volgens het 'om niet' principe. Nederland geeft alleen maar geld volgens het quid pro quo principe.
Voor niets gaat de zon op. Dat is rationeel denken waar links teveel moeite mee heeft.
LOL, jij begrijpt dus totaal niet wat een drogredenering is of hoe die term correct te gebruiken.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh wow, je begrijpt zelfs niet waar je herhaalt de fout in ging.
Nee, deze mensen zijn welkom , maar vallen vaak buiten de boot als er geen werk meer voor ze is, daar ligt het probleem omdat het ook vaak verbonden met hun woonruimte, deze mensen raken vaak dakloos.quote:Op zondag 4 oktober 2026 10:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Het werk naar polen of Roemenië verplaatsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |