Als jij de drogredenering in je stelling niet ziet dan ben je zelf klaarblijkelijk niet zo intelligentquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat een drogreden is. Overigens klopt wat ik schreef ook gewoon.
Ja logisch als de Polen door heel Europa zitten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Polen heeft een sterke economische groei dankzij de EU, al jaren rond de 3% en een krapte op de arbeidsmarkt
De inkomensafhankelijke toeslagen komt maar een beperkt deel van de huishoudens voor in aanmerking. Dus dat effect op de arbeidsmarkt valt wel mee. Lijkt me ook niet de knop waar het hardste aan gedraaid moet worden (dat is die van de arbeidsproductiviteit).quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Part time werken wordt gesubsidieerd door toeslagen, dat verstoort die marktwerking. Ik vind het prima dat mensen werk doen wat ze willen, parttime is ook prima, maar dat moet je niet subsidieeren
Wat een dom gelulquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:29 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Kunnen is niet gelijk aan willen. It Takes Two To Tango.
Nee, progressief Nederland is voor asielzoekers en conservatief Nederland is voor de Nederlanders. Zo simpel zit de wereld in elkaar.
Nogmaals, ik beschrijf gewoon iets minder of meer feitelijks, van een drogredenering is geen sprakequote:Op zondag 4 oktober 2026 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij de drogredenering in je stelling niet ziet dan ben je zelf klaarblijkelijk niet zo intelligent
Ondertussen gaan er weer meer Polen terug naar Polen dan er naar Nederland komen. Dus zoeken we weer een volgende groep goedkope arbeiders…quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja logisch als de Polen door heel Europa zitten.
In de Baltische staten halen ze nu vrachtwagenchauffeurs uit India en Pakistan.
Omdat er gewoon enorm veel werk is bijgekomen.
Exact, het gaat niet om vies en zwaar maar om goedkoop.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ondertussen gaan er weer meer Polen terug naar Polen dan er naar Nederland komen. Dus zoeken we weer een volgende groep goedkope arbeiders…
Overhaaste generalisatie: “de rechtsen” wordt behandeld als één homogene groep, alsof alle rechtse mensen dezelfde eigenschappen of argumenten hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, ik beschrijf gewoon iets minder of meer feitelijks, van een drogredenering is geen sprake
Vind je dat mensen die er kiezen part time te werken en toeslagen krijgen dit onterecht is?quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De inkomensafhankelijke toeslagen komt maar een beperkt deel van de huishoudens voor in aanmerking. Dus dat effect op de arbeidsmarkt valt wel mee. Lijkt me ook niet de knop waar het hardste aan gedraaid moet worden (dat is die van de arbeidsproductiviteit).
Ja leuk. Met 'de rechtsen' bedoel ik hier uiteraard extreem-rechts. Ook bij de VVD nemen ze mensen die dreigen met geweld tegen asielzoekers niet meer serieus hebben we al kunnen constateren bij de uit de bocht vliegende pistolen Gidi.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Overhaaste generalisatie: “de rechtsen” wordt behandeld als één homogene groep, alsof alle rechtse mensen dezelfde eigenschappen of argumenten hebben.
Ad hominem / persoonlijke diskwalificatie: de tegenpartij wordt niet op haar argumenten beoordeeld, maar indirect weggezet als abnormaal, dom of onbeschaafd. Dat is een aanval op personen of groepsidentiteit in plaats van op de inhoud.
Beroep op de meerderheid of sociale status: de formulering suggereert dat “normale, intelligente en beschaafde mensen” vanzelf aan één kant staan. Daarmee wordt sociale en morele superioriteit als bewijs gebruikt.
Onbewezen oorzaak-gevolgrelatie: het woord “dus” suggereert dat het voorafgaande voorbeeld verklaart waarom intelligente en beschaafde mensen “de rechtsen” niet serieus nemen. Daarvoor wordt geen bewijs gegeven.
De fout is dus dat je een inhoudelijk meningsverschil vervangt door een oordeel over de intelligentie, normaliteit en beschaving van een hele politieke groep. Of de conclusie — dat bepaalde rechtse standpunten niet serieus genomen moeten worden — terecht is, moet blijken uit kritiek op die standpunten zelf.
En je punt is?quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Exact, het gaat niet om vies en zwaar maar om goedkoop.
ja 21 gaat alle toeslagen en subsidies afschaffenquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De inkomensafhankelijke toeslagen komt maar een beperkt deel van de huishoudens voor in aanmerking. Dus dat effect op de arbeidsmarkt valt wel mee. Lijkt me ook niet de knop waar het hardste aan gedraaid moet worden (dat is die van de arbeidsproductiviteit).
Wat je bedoelt jeukt niet, je post drogredeneerde, en jij ontkende dat twee keer.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja leuk. Met 'de rechtsen' bedoel ik hier uiteraard extreem-rechts. Ook bij de VVD nemen ze mensen die dergelijke opmerkingen maken niet serieus nemen hebben we al kunnen constateren.
Hoe veel mensen denk je dat zo rederen? We trappen hier allemaal in een spookbeeld van Brekelmans wat gewoon niet uit de data blijkt, buiten de groep 15-25 (scholieren en studenten) is er geen enkele leeftijdsgroep die er echt tussenuit springt qua part time werken. Wat natuurlijk ook logisch is want aan het einde van de dag maakt het toch wel behoorlijk veel uit hoe hoog je bruto inkomen is.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind je dat mensen die er kiezen part time te werken en toeslagen krijgen dit onterecht is?
ja natuurlijkquote:
Je beantwoordt de vraag nietquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe veel mensen denk je dat zo rederen? We trappen hier allemaal in een spookbeeld van Brekelmans wat gewoon niet uit de data blijkt, buiten de groep 15-25 (scholieren en studenten) is er geen enkele leeftijdsgroep die er echt tussenuit springt qua part time werken. Wat natuurlijk ook logisch is want aan het einde van de dag maakt het toch wel behoorlijk veel uit hoe hoog je bruto inkomen is.
Ik hoop hetquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk
werken moet lonen , VVD gaat wel tekeer ,maar ze is zelf de oorzaak van de verwijdering zodat werken NIET lonend is
JA21 gaat dat veranderen
Goed, ik zal in het vervolg gewoon extreem-rechts schrijven als ik extreem-rechts bedoel en geen totum pro parte gebruiken.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat je bedoelt jeukt niet, je post drogredeneerde, en jij ontkende dat twee keer.
Mag ik even meewarig lachen over zoveel naïviteit?quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja natuurlijk
werken moet lonen , VVD gaat wel tekeer ,maar ze is zelf de oorzaak van de verwijdering zodat werken NIET lonend is
JA21 gaat dat veranderen
Ok prima: Nee, ik vind dat een overheid er überhaupt niet in zou moeten sturen en zowel fulltime als parttime werken niet zou moeten stimuleren en/of bestraffen. Maar dan komt de mooie vervolgvraag: Hoe ga je dat bereiken?quote:
vertelquote:Op zondag 4 oktober 2026 09:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mag ik even meewarig lachen over zoveel naïviteit?
Het restant HRA kan verder afgebouwd worden tegelijk met afbouw van de villatax en de Wet Hillenquote:AI-overzicht
JA21 wil inderdaad het toeslagenstelsel grondig hervormen en een belastingvrije voet invoeren, maar de stelling dat zij alle toeslagen en subsidies zonder vervanging afschaffen klopt niet helemaal.
In hun recente economische plannen en verkiezingsprogramma's stelt JA21 de volgende maatregelen voor:
1. Belastingvrije voet van ¤20.000 tot ¤25.000
JA21 pleit voor een zogeheten 'Simpele Inkomstenbelasting'.
In hun plannen introduceren ze een belastingvrije voet waarbij burgers over de eerste ¤20.000 tot ¤25.000 aan bruto-inkomen 0% belasting betalen.
Dit moet werken direct veel lonender maken.
Alles daarboven wordt belast via een vereenvoudigd stelsel met één of twee vlaktaks-schijven.
2. Afschaffing inkomensafhankelijke toeslagen
De partij wil af van de ingewikkelde, inkomensafhankelijke toeslagen zoals de zorgtoeslag en de kinderopvangtoeslag om het systeem te versimpelen en de bureaucratie te verminderen.
3. De nuance: Vervangende toelagen
Hoewel de huidige toeslagen verdwijnen, heft JA21 ze niet op zonder er iets voor in de plaats te stellen.
Volgens de doorrekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) introduceert de partij ter vervanging twee nieuwe, inkomens-onafhankelijke regelingen:
Een huishoudtoelage (ter vervanging van onder andere kindregelingen), waarvan de hoogte afhangt van de gezinssamenstelling.
Een vaste huurtoelage.
Deze nieuwe toelagen worden niet gekoppeld aan hoe hard je werkt of hoeveel je verdient, maar lopen bijvoorbeeld geleidelijk af op basis van de WOZ-waarde van je woning.
Wat gebeurt er met subsidies?
Op het gebied van subsidies wil JA21 met name fors snijden in klimaat- en milieusubsidies.
Zo willen zij onder andere het Klimaatfonds opdoeken en stoppen met subsidies voor wind- en zonneparken, om dit geld te gebruiken voor lastenverlichting en investeringen in kernenergie.
Nee, als werkgevers mensen nodig hebben, dan moeten ze maar zorgen dat hun aanbod aantrekkelijk genoeg is. De meeste parttimers werken in de zorg en daar geven werkgevers bewust weinig volledige contracten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind je dat mensen die er kiezen part time te werken en toeslagen krijgen dit onterecht is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |