Klopt, Rusland heeft een enorm probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:03 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sowieso is de route door de baltics voor rusland belangrijk(er) geworden nu, omdat ook hún havens plat liggen.
Mensen vormen samen landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen, jij over landen.
WIj (het Westen) gaan geen graanexporten blokkeren zodat hongersnoden ontstaan zodat er meer druk op Rusland gaat ontstaan. (Die overigens dan altijd nog kan zeggen: Ik wil wel exporteren maar wordt tegengehouden). Zo werken wij gewoon niet.quote:
Estland ziet dat anders.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
WIj (het Westen) gaan geen graanexporten blokkeren zodat hongersnoden ontstaan zodat er meer druk op Rusland gaat ontstaan. (Die overigens dan altijd nog kan zeggen: Ik wil wel exporteren maar wordt tegengehouden). Zo werken wij gewoon niet.
Zelfs landbouwgoederen en medicijnen naar Rusland mogen gewoon geexporteerd worden. Dus laat staan dat wij voedseltransporten naar Afrikaanse landen gaan tegenhouden, frustreren. Gaat niet gebeuren.
Estland verbiedt het vervoer van Russisch graan over haar grondgebied.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Estland bepaalt natuurlijk bijzonder weinig aangaande beleid..
EU beleid natuurlijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Estland verbiedt het vervoer van Russisch graan over haar grondgebied.
Zelfs datacenters? Laat @inslagenreuring dat maar niet lezen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
https://united24media.com(...)nskyy-tells-ft-23049
Je kan het beste de Oekraïnse media hierover raadplegen, wat vooral het doel lijkt te zijn is om Kiev te verlammen en te zorgen dat inwoners de stad willen verlaten. De effecten van stroomuitval en onmogelijkheid om ergens te kunnen leven zullen dan een exodus richting West-Oekraïne veroorzaken lijkt me.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:12 schreef Wantie het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-crisis-veroorzaken
[..]
Dat klinkt allemaal vrij ernstig.
Zou Oekraïne hierdoor kunnen instorten tijdens de winter?
De EU heeft daar niets over te zeggen.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:LKE KEER DAT WE ELKAAR ONTMOETEN...: Poetin bedankt premier Modi voor zijn inspanningen om de oorlog in Oekraïne te beëindigen | BRICS 2026 | N18G
Het is mij dan ook nog steeds een groot raadsel waarom Mostyska II al sinds het begin van de oorlog met rust gelaten wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:31 schreef LXIV het volgende:
Nee, idd.
Die aanvallen op het spoornet en lokomotieven, die zijn denk ik veel effectiever. Zeker vanwege de andere spoorbreedte. Dus die locs zijn moeilijk te vervangen. Heb je veel meer aan dan een willekeurig appartementencomplex onder vuur nemen, of de stadsverwarming.
Denk al te dicht bij de Poolse grensquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is mij dan ook nog steeds een groot raadsel waarom Mostyska II al sinds het begin van de oorlog met rust gelaten wordt.
Dat zou nu dus kunnen veranderen na die berichtgeving van Poetin die ik hier deelde. Ik vond die trein van laatst ook wel heel opmerkelijk. EU Hoogwaardigheidsbekleders waren in de trein daarvoor. Of daarna, ik weet het niet meer.quote:
Het is maar 3 promille van het gebied dat Rusland nu bezet heeft. In dat tempo en met die verliezen duurt het 20 jaar en kost het miljoenen mensenlevens om alles terug te veroveren. Dat landjepik is dus niet de weg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 21:17 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
hmmm 300km2 is veel..
Bijv Oekraine inkleuren tot en met de zherebets rivier bij Lyman is maar 150km2. Wss nog gebied bij Komar, noord Kupiansk en..?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 11:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bullshit. Hier wordt vaak genoeg door de pro Oekraïne-zijde toegegeven wanneer iets niet in orde is. Het Franky&Coen-gedoe met de POW's, de vele corruptiezaken, noem maar op. Het zijn juist jullie pro-russen die echt nog nooit een zin als "Dat was niet OK van rusland" hebben gezegd hier. Wederom is de hypocrisie passend bij de zijde die jullie steunen.
Coevorden zou ik onmiddelijk opgeven. Eigenlijk alles achter Emmen ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
300Km2 is de gemeente Coevorden...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |