Ik vermoed dat het allemaal enthousiaste kletsers zijn die geen enkel gevoel hebben voor cijfers, modellen en spreadsheets. Ze hadden kennelijk geen flauw idee van de gevolgen nadat zij "goed plan" tegen elkaar zeiden.quote:Op woensdag 30 september 2026 20:15 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook niets voor het CDA om hier achter te staan. De gezinnen die netjes sparen voor studie/gezin/huis etc, gaan allemaal gestraft worden.
De kleine spaarder met 30.000 euro mag gaan aftikken.
En D66..waarom willen die dit in vredesnaam?
Het is de grootste groep. Dus er zal het meest te halen zijn. Zal wel de redenering zijn. Of zoiets.quote:Op woensdag 30 september 2026 20:50 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het allemaal enthousiaste kletsers zijn die geen enkel gevoel hebben voor cijfers, modellen en spreadsheets. Ze hadden kennelijk geen flauw idee van de gevolgen nadat zij "goed plan" tegen elkaar zeiden.
Kortom, er is geen enkele rationele of morele overweging te bedenken waarom kleine spaarders worden kaalgeplukt.
De overheid is jarenlang uitgegaan van een rendement van 4% wat je jarenlang met alleen sparen al makkelijk haalde. Dus je winst was altijd groter dan je belasting. Dat liep dus mis toen de spaarrentes in elkaar donderden en veel mensen amper winst meer maakten.quote:Op woensdag 30 september 2026 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
Feit is de overheid heeft jarenlang illegaal belasting geind op geld dat nooit heeft bestaan. Met dat gestolen geld heeft de overheid boven zijn stand geleefd. De enige oplossing is dus dat de overheid minder moet uitgeven. Er is geen potje Box 3 meer om gaten te dichten omdat er weer een paar miljard naar ontwikkelingshulp moet ofzo. Politici doen nu nog net of ze dat niet weten.
Zijn ook andere oplossingen, maar de VVD kiest voor deze oplossing omdat ze minder belastinginkomsten uit vermogen wel lekker vinden.quote:Op woensdag 30 september 2026 19:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De box 3 belasting was effectief 1,2% en dit is afgeschaft omdat sparende mensen dit teveel vonden in een tijd van geen spaarrente. Ik zou het wel mooi vinden als de mensen die die rechtzaak aangespannen hebben een keer geïnterviewd worden of ze nog zo enthousiast zijn.
Verder is box 3 belasting niet ineens illegaal omdat de fictief rendement belasting door de rechter afgeketst werd.
Geef maar aan dan hoe je die 3 miljard per jaar dan zou willen compenseren middels de inkomstenbelastingen.quote:Op woensdag 30 september 2026 20:50 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het allemaal enthousiaste kletsers zijn die geen enkel gevoel hebben voor cijfers, modellen en spreadsheets. Ze hadden kennelijk geen flauw idee van de gevolgen nadat zij "goed plan" tegen elkaar zeiden.
Kortom, er is geen enkele rationele of morele overweging te bedenken waarom kleine spaarders worden kaalgeplukt.
Of:quote:Op woensdag 30 september 2026 21:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geef maar aan dan hoe je die 3 miljard per jaar dan zou willen compenseren middels de inkomstenbelastingen.
Dat is niet budgetneutraal.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:16 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Of:
Sociale uitkeringen omlaag.
Toeslagen omlaag.
Ontwikkelingsgeld helemaal stoppen
Totale asielstop en elke ongewenste vreemdeling het land uitknuppelen.
Dat heeft geen reet met speadsheets te maken. Hier in de voorjaarsnota: https://www.rijksfinancien.nl/voorjaarsnota/2026quote:Op woensdag 30 september 2026 21:23 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Heb je de spreadsheets voor mij?
quote:Beleidsaanpassingen in de lasten (tariefswijzigingen of grondslagwijzigingen) dienen wel gecompenseerd te worden met andere inkomstenmaatregelen.
Jij vroeg mij advies. Voor een goed advies heb ik absoluut de spreadsheets nodig.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heeft geen reet met speadsheets te maken. Hier in de voorjaarsnota: https://www.rijksfinancien.nl/voorjaarsnota/2026
[..]
Al sinds midden jaren 90 niet meer. Dat is 30 jaar geleden, dus welk punt probeer je te maken?quote:Op woensdag 30 september 2026 20:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De overheid is jarenlang uitgegaan van een rendement van 4% wat je jarenlang met alleen sparen al makkelijk haalde.
Ik kan die Groenteman niet uitstaan, hij en de Guardian past wel bij elkaarquote:Op woensdag 30 september 2026 20:18 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Hier trouwens een interessant interview met de Klaver op het youtube-kanaal van de Nederlandse Guardian. Jesse maakt bijzonder goede beurt.
quote:Op woensdag 30 september 2026 21:28 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Jij vroeg mij advies. Voor een goed advies heb ik absoluut de spreadsheets nodig.
Het valt naar aanleiding van dit interview ook niet geheel uit te sluiten dat hij een Jesse Klaver-fan is.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik kan die Groenteman niet uitstaan, hij en de Guardian past wel bij elkaar
Die hebben samen met Pro besloten dat ze de rijken gaan belasten. Makkelijkste manier om dat te bereiken is om gewoon de definitie van 'rijk' aan te passen.quote:Op woensdag 30 september 2026 20:15 schreef capricia het volgende:
En D66..waarom willen die dit in vredesnaam?
Kleine spaarders.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:59 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Die hebben samen met Pro besloten dat ze de rijken gaan belasten. Makkelijkste manier om dat te bereiken is om gewoon de definitie van 'rijk' aan te passen.
Voor alle duidelijkheid, dit komt niet uit de koker van PRO maar uit die van het kabinet.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:59 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Die hebben samen met Pro besloten dat ze de rijken gaan belasten. Makkelijkste manier om dat te bereiken is om gewoon de definitie van 'rijk' aan te passen.
VVD-stemmers moeten echt hun grote imbeciele kutsmoel houden. Als ze na 5 verkiezingen nog niet weten wat het verschil is tussen wat de VVD beloofd en wat de VVD doet.quote:
idiotenquote:
Dit is broddelwerk. Echt serieus naar oplossingen zoeken, is niet jouw ding hè?quote:
Het is meer dat jij met een soort van kleuteroplossingen komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 05:52 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dit is broddelwerk. Echt serieus naar oplossingen zoeken, is niet jouw ding hè?
Zorgtoeslag wegquote:Op woensdag 30 september 2026 21:16 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Of:
Sociale uitkeringen omlaag.
Toeslagen omlaag.
Ontwikkelingsgeld helemaal stoppen
Totale asielstop en elke ongewenste vreemdeling het land uitknuppelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |