abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 september 2026 @ 03:56:53 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221875012
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 21:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Maar ze hoeven uiteindelijk ook niet veel te doen, de vraag is eerder hoe het VK reageert als ze een paar duizend troepen op de Falklands afzetten.
Hoe willen de Argentijnen dat doen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 september 2026 @ 04:17:13 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221875014
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 03:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe willen de Argentijnen dat doen?
Met schepen vanuit de nieuwe zeebasis die ze in het zuiden aan het bouwen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 28 september 2026 @ 04:21:18 #228
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221875015
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator maandag 28 september 2026 @ 06:12:27 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221875050
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 04:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hun schepen doen het nauwelijks die hele capaciteit moeten ze opnieuw opbouwen als die basis klaar is, daar gaat jaren zo niet decennia overheen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221875062
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 03:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn sympathie ligt bij de aangevallenen, steunen is iets anders
Zelfs dat heeft @Candymannetje niet.
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221875109
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 21:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Maar ze hoeven uiteindelijk ook niet veel te doen, de vraag is eerder hoe het VK reageert als ze een paar duizend troepen op de Falklands afzetten.
Het is de vraag of ze dat überhaupt georganiseerd krijgen. Maar de Britten gaan alles op alles zetten om ze er weer uit te gooien. Alleen als Trump ze fysiek dwingt niets te doen kan het misschien anders uitpakken.
pi_221875114
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 01:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, hieruit bleek wel heel duidelijk dat je niet begrijpt waar het over gaat:
[..]
Hoezo zou Oekraïne suzerein worden en wat zou dat met een legitimering van doen hebben?
Het is een kwestie van logische consequentie. Als jouw definitie van soevereiniteit inhoudt dat Rusland het 'recht' heeft om zonder verantwoording een buurland binnen te vallen als diens beleid niet zint, dan ontzeg je dat buurland per definitie het recht op zelfbeschikking.

Je noemt Oekraïne dan wel 'soeverein', maar in de praktijk degradeer je het tot een staat die onderworpen is aan de wil van de sterkste. Dat is inhoudelijk exact wat suzereiniteit inhoudt.

Verder weet ik niet wat legitiem nog verder voor zin heeft in deze discussie. Dat heeft alleen zin als je nog een norm of een recht hebt.
Je brengt het terug naar neorealisme (wie de macht heeft bepaalt de regels) en daarmee vervalt legitimiteit.
pi_221875549
Hier een groep gevangen genomen russen tijdens operatie Vivaldi:

twitter
pi_221875555
Op sommige fronten verliest Oekraïne nog steeds dagelijks terrein, maar ze heroveren ook nog steeds:

twitter
pi_221875748
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 21:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat mag wel zo zijn, maar Milei durft zich wel duidelijker te uiten aangezien er steeds minder schrik voor consequenties en voor Engeland zijn:

https://www.aljazeera.com(...)land-islands-dispute
Met welke marine gaat hij dat doen. Het Argentijnse leger is er nog harder op achteruit gegaan dan het Engelse.
Leg daar 3 onderzeeërs neer en het is gedaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221875756
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 07:28 schreef Adames het volgende:

[..]
Het is een kwestie van logische consequentie. Als jouw definitie van soevereiniteit inhoudt dat Rusland het 'recht' heeft om zonder verantwoording een buurland binnen te vallen als diens beleid niet zint, dan ontzeg je dat buurland per definitie het recht op zelfbeschikking.

Je noemt Oekraïne dan wel 'soeverein', maar in de praktijk degradeer je het tot een staat die onderworpen is aan de wil van de sterkste. Dat is inhoudelijk exact wat suzereiniteit inhoudt.

Verder weet ik niet wat legitiem nog verder voor zin heeft in deze discussie. Dat heeft alleen zin als je nog een norm of een recht hebt.
Je brengt het terug naar neorealisme (wie de macht heeft bepaalt de regels) en daarmee vervalt legitimiteit.
Exact. In deze definitie ben je soeverein zo lang dat de grootmacht zint. Dus dan zijn alleen kernmachten soeverein. Dit is geen internationale rechtsorde maar feodale, middeleeuwse logica.
pi_221875862
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 04:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
't Is niet Command & Conquer hè, dat als je d'r een zeebasis neerbouwt, je er schepen uit kunt pompen.
pi_221875872
Bijna 2.100 mensen er doorheen aan Russische zijde, gisteren. Dat is lang geleden dat we nog eens een dergelijk cijfer hebben gezien.
Smile.
pi_221875876
Ik las van de week al zo'n aankondiging, dat ze naast luchtdrones (naar zeggen verantwoordelijk voor 95% van russische doden) nu ook de gronddones enorm aan "terrein" winnen in het slagveld. In deze video laten ze zien hoe een gronddrone achter de linies wordt gedropt. Stel je eens voor dat ze dit op grote schaal zouden gaan doen:

twitter
.
pi_221875879
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:20 schreef BennieButtfuck het volgende:
Bijna 2.100 mensen er doorheen aan Russische zijde, gisteren. Dat is lang geleden dat we nog eens een dergelijk cijfer hebben gezien.
Damn, is dat de eerste keer over 2000?
pi_221875887
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:21 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Damn, is dat de eerste keer over 2000?
In de laatste twee, drie jaar zeker.
Smile.
pi_221875939
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:21 schreef MaxMark het volgende:
Ik las van de week al zo'n aankondiging, dat ze naast luchtdrones (naar zeggen verantwoordelijk voor 95% van russische doden) nu ook de gronddones enorm aan "terrein" winnen in het slagveld. In deze video laten ze zien hoe een gronddrone achter de linies wordt gedropt. Stel je eens voor dat ze dit op grote schaal zouden gaan doen:

[ x ].
De Oekrainsche generaal (?) Biletsky van het 3e zegt dat deze tactiek veel gebruikt werd in operatie Vivaldi.
pi_221875959
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:20 schreef BennieButtfuck het volgende:
Het blijft gewoon bizar en onwerkelijk die aantallen. Wat een ellende zit er achter die cijfers. :{
pi_221875989
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:37 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het blijft gewoon bizar en onwerkelijk die aantallen. Wat een ellende zit er achter die cijfers. :{
Rusland kan zich vandaag terugtrekken dan is het over.
pi_221876005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oh ja het was ook niet als een verwijt richting Oekraïne bedoelt hoor. Er is er maar één schuldig in dit conflict en dat is Poetin/Rusland.
pi_221876012
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:37 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het is verschrikkelijk. Gaat geen nacht voorbij dat ik niet denk aan het lot van de bezetter. Ze kwamen enkel om kinderen te verkrachten. I mean...
  maandag 28 september 2026 @ 10:52:20 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221876030
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
de Oekraine ook.
pi_221876035
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is verschrikkelijk. Gaat geen nacht voorbij dat ik niet denk aan het lot van de bezetter. Ze kwamen enkel om kinderen te verkrachten. I mean...
Mijn opmerking ging over hoe onvoorstelbaar de aantallen slachtoffers zijn in dit conflict, zowel aan Russische als aan Oekraïense zijde. Hoewel ik inderdaad veel meer medelijden heb met de slachtoffers en het lijden van de Oekraïners.
pi_221876046
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:52 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Mijn opmerking ging over hoe onvoorstelbaar de aantallen slachtoffers zijn in dit conflict, zowel aan Russische als aan Oekraïense zijde. Hoewel ik inderdaad veel meer medelijden heb met de slachtoffers en het lijden van de Oekraïners.
De Russen kunnen geen slachtoffers zijn in deze. Zij zijn de daders. Natuurlijk kan je zeggen dat veel ook gewoon 'moeten'. Maar als je als geheel korps in verzet komt tegen Putin, heeft Putin het nakijken.
pi_221876108
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De Russen kunnen geen slachtoffers zijn in deze. Zij zijn de daders. Natuurlijk kan je zeggen dat veel ook gewoon 'moeten'. Maar als je als geheel korps in verzet komt tegen Putin, heeft Putin het nakijken.
Ik weet niet of het zo makkelijk is. Bij de Russen worden opstandige/deserterende soldaten gewoon neergeschoten. Maar aan de andere kant zijn veel Russen denk ik wel nog steeds op vrijwillige basis bij het leger gegaan (voor de beloning).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')