Praat kinderverwaarlozing maar goed.quote:Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Hopelijk geeft dat een signaal af van niet meer naar Nederland komen.
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Praat kinderverwaarlozing maar goed.
Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af.![]()
Dat doen hun medebewoners blijkbaar al, blijkbaar niet zulke fijne mensen daar in de opvang. In Ceuta was hun gedrag ook al reden tot spoedevacuatie van kinderen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af.![]()
Dan moet je bij je linkse deugvriendjes zijn die in de regering zitten en die weigeren te erkennen dat de asielstroom nederland boven het hoofd gegroeid is en de grenzen dicht moeten.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?quote:Op maandag 21 september 2026 11:24 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.
Mijn stem heb je!quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
Dat gebeurt al jaren en guess whatquote:Op maandag 21 september 2026 11:22 schreef William_Papadin het volgende:
Ik stel voor dat we deze 7000 kinderen hun ouders, broertjes, neefjes, nichtjes, ooms, tantes, opa's, oma's en alle aangetrouwde familie die we kunnen vinden, allemaal laten overvliegen, om ze vervolgens gratis woningen aan te bieden die volledig ingericht zijn op kosten van de belastingbetaler. Dat hiervoor de Nederlandse jeugd nog maar eens 10 jaar langer thuis moet blijven wonen is een kleine prijs die we betalen voor het welzijn van deze kinderen
Wel een beetje geveinsde verontwaardiging als je het mij vraagt.quote:Op maandag 21 september 2026 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?
Log uit man, idioot.
En minimaal 20 jaar daarna.quote:Op maandag 21 september 2026 11:38 schreef ToT het volgende:
Oftewel: een opnamestop van nieuwe vluchtelingen tot we dit volledig opgelost hebben!
Nou, dan gaan ze lekker terug.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
De onderlinge spanningen zijn echt wel groot.
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.quote:Op maandag 21 september 2026 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dan gaan ze lekker terug.
Dus? Dat moet ons probleem zijn?quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dus? Dat moet ons probleem zijn?
Vrij riant, op kosten van een ander. Als het niet bevalt kunnen ze natuurlijk altijd terug naar land van herkomst.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Zodra iedere Nederlander in een A+++++ woning van 200m2 op een eigen perceel van 5000m2 woont kunnen we wellicht overwegen om wat containers neer te gooien in de derde wereld.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
Elke cent die we aan dat soort dingen verspillen zijn er twee te veel wat mij betreft. Maar het staat ze vrij ergens anders de hand op te gaan houden natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.quote:Op maandag 21 september 2026 11:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Als het een vereiste is om hen in volledig in onze maatschappij op te nemen, ben ik juist weer een absolute voorstander van permanent potdichte grenzen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Het moeten dan ook nooit burgers worden.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh sowieso eigen volk eerst hoor!quote:Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.
Eerst zorgen voor onze eigen inwoners, welke huidskleur, geslacht of religie ze ook mogen hebben. Mocht er dan nog wat capaciteit over zijn kunnen we allicht kijken naar anderen. Echter is dat niet ons probleem.
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"quote:Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?quote:Op maandag 21 september 2026 12:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"
Als landje kun je moeilijk de hakken in het zand zetten en de boel potdicht houden; Brussel heeft iedereen bij de ballen. Als andere landen ook vluchtelingen opnemen, moeten wij in beperkte mate dat ook wel doen, maar alleen zolang het geen erge problemen veroorzaakt. Het bericht in de OP geeft al aan dat we het niet in deze mate aankunnen, dus moet het afgeremd worden.quote:Op maandag 21 september 2026 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.
En natuurlijk is het heel naar als die kinderen in eigen land trauma's oplopen. Ik wens en gun iedereen het beste maar wij zijn in nederland niet om alle slachtoffers van enig leed in de wereld op te vangen.
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
sws f**k brusselquote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
dit. Brussel kan niks doen als Nederland de grenzen dichtzet. Nederland is de grote sponsor van de EU en aan Oekraïne.quote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
de 'hoofdstad van de EU', bestuurd door 19 autonome burgemeesters, 6 politiezones en een complex kluwen van gewestelijke en federale bevoegdheden. niet geheel onvergelijkbaar met de EU dus...quote:Op maandag 21 september 2026 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier ben ik het sowieso ook wel weer mee eens!
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.quote:Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
Zit ook weer wat in!quote:Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.
Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.
En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.
Wij kunnen (liefst zeer beperkt) ook wel ons steentje bijdragen, maar veiligelanders moeten zo snel mogelijk opbokken, en vluchtelingen mogen wat mij betreft ook niet automatisch een Nederlands paspoort krijgen; ze blijven te gast om te schuilen tot de boel thuis is overgewaaid.
En daar moet dan echt wel streng tegen opgetreden worden.quote:Op maandag 21 september 2026 12:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.
Overnachten kan gewoon.quote:Op maandag 21 september 2026 11:56 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.
Jouw hoeren blijven ook niet overnachten bij je thuis of wel soms?
Volledig mee eens.quote:Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.
Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.
En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
Ik vind het prima als Brussel schande spreekt over Nederland, daar hoeven we niet bang voor te zijn hè.quote:Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
Hoezo niet?quote:
Het is tragisch, maar waar inderdaad.quote:Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Wat mij betreft komt er gewoon een algehele asielstop hoor, maar dat betekent niet dat je de mensen die hier al zijn ook maar moet verwaarlozen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan moet je bij je linkse deugvriendjes zijn die in de regering zitten en die weigeren te erkennen dat de asielstroom nederland boven het hoofd gegroeid is en de grenzen dicht moeten.
Waarheid ontkennen uit linkse deugdrang, vervolgens verbaasd en verontwaardigd dat er schrijnende situaties ontstaan.
Koppelen jullie op links gevolg weleens aan oorzaak? Of is het echt alleen impulsief op emotie een symptoom oplossen zonder ook maar 1 stap verder te denken.
Dit is 1 van de gevolgen van weigeren te erkennen dat de asielstroom omlaag moet: schrijnende situaties voor kinderen, misbruik van kinderen, beschadigde kinderen etc.
Maar wel gedeugd, dat dan weer wel.
Het zijn ook helemaal geen burgers… geen Nederlandse burgers iig. En dat zouden ze wmb ook nooit moeten worden vanuit een asielstatus.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. In Oekraiene vechten de meeste mannen. In de Islamitische landen vluchten ze en laten de kinderen achter.quote:Op maandag 21 september 2026 16:09 schreef Homey het volgende:
Trouwens, als je je kind verwaarloosd in Nederland, wegstuurt naar een ander land zonder mee te gaan, wordt je direct opgepakt en uit je voogdijschap geplaatst. Iedereen zal dit veroordelen.
Maar als asielzoekers het doen, worden ze enorm beloond met voorrang op een woning en een uitkering. De media stelt geen kritische vragen.
Hoezo gelijkheid? Dit is zo oneerlijk als het kan.
Het waren ook alleen blanke Nederlanders die vluchtelingen in huis namen.quote:Op maandag 21 september 2026 16:36 schreef Alti1998. het volgende:
[..]
Klopt. In Oekraiene vechten de meeste mannen. In de Islamitische landen vluchten ze en laten de kinderen achter.
Dat dus.quote:Op maandag 21 september 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is tragisch, maar waar inderdaad.
Het is ook bijzonder om te denken dat Nederland de plicht heeft om voor pakweg kinderen uit Afhanistan of Algerije goede opvang te moeten regelen. Die mensen moeten hun eigen landen gaan fixen en hun eigen kinderen een veilige omgeving bieden, dat is onze taak niet.
Heb je ze ook vertelt over Anne Frank en de familie? Echte vluchtelingen die blij waren dat ze een vluchtplek hadden gevonden, en meerdere jaren met elkaar samen moesten leven en niet naar buiten konden of overdag naar het toilet, deze mensen kunnen rustig even een wandeling maken als ze het te veel vinden, als het met elkaar samen moeten leven erger is dan de situatie in hun eigen land dan weet ik de reden al dat ze hier zijn.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik begin serieus te geloven dat die man gecompromitteerd is, die is zo opzichtig handel aan het drijven voor de asielindustrie.quote:Op maandag 21 september 2026 21:17 schreef Mubassie het volgende:
Het lijkt er op dat van den Brink het probleem wederom bij gemeentes gaat leggen, want die moeten maar zorgen voor voldoende plekken.
Nope.quote:Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Daarom is dat afgeven op asielzoekers ook niet heel handig, want ze vertonen vrij rationeel gedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:
Mensen, jong en oud, komen van heinde en verre om hier te genieten van alle voordelen die Hotel Nederland aanbiedt.
Gratis, voor niets, en geheel vrijblijvend. Men wordt meer dan ruimschoots gecompenseerd voor de reiskosten. Daarnaast zijn alle verblijfskosten, inclusief zorg, onderwijs, vrijetijdsbesteding, en wat dies meer zij, geheel voor de Nederlandse belastingbetaler.
Mocht het niet bevallen, dan kan men terug, maar dit komt in de praktijk niet voor. Indien het wel bevalt, dan kan men wederom gratis de gehele familie laten overkomen.
Hotel Nederland beschikt over een onbeperkt aantal luxe kamers die de autochtone bevolking onder dwang beschikbaar moeten stellen.
Natuurlijk hebben we die plicht. Als je ze toelaat tot je asielprocedure, dan ga je daarmee een verantwoordelijkheid aan wat betreft basisbehoeften en veiligheid.quote:Op maandag 21 september 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is tragisch, maar waar inderdaad.
Het is ook bijzonder om te denken dat Nederland de plicht heeft om voor pakweg kinderen uit Afhanistan of Algerije goede opvang te moeten regelen. Die mensen moeten hun eigen landen gaan fixen en hun eigen kinderen een veilige omgeving bieden, dat is onze taak niet.
Daarom op afstand asiel beoordelen, en nooit zomaar mensen toelaten op je grondgebied. Want dan claimen ze meteen allerlei rechten en privileges. Op afstand hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we die plicht. Als je ze toelaat tot je asielprocedure, dan ga je daarmee een verantwoordelijkheid aan wat betreft basisbehoeften en veiligheid.
Jij hebt het over een hypothetische wenselijke situatie voor de toekomst. Ondertussen zitten er dus 7000 kinderen in een onverantwoorde situatie, die nog verder gecompliceerd wordt door het feit dat een hoop van deze kinderen zelf overlastgevers zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2026 16:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Daarom op afstand asiel beoordelen, en nooit zomaar mensen toelaten op je grondgebied. Want dan claimen ze meteen allerlei rechten en privileges. Op afstand hoeft dat niet.
Of, zelden besproken, organiseer het asielcircus op sponsoring alleen. Laat individuen maar betalen, op vrijwillige basis. Geen gemeenschapsgeld meer. Je zult zien dat de instroom meteen opdroogt, want zelfs de meest linkse pro-asiel activisten gaan echt niet zelf betalen voor een asielzoeker.
Ik ben daar een stuk harder in en vind dat we die plicht niet hebben. Als er niet kan worden voldaan aan een goede opvang voor kinderen, zou het ook een signaal moeten zijn dat de asielketen overbelast is. In theorie zou je tot in treurnis kinderen kunnen gaan opvangen. Maar dit zou de taak van Nederland (of welk ander Westers land ook) helemaal niet moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2026 14:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we die plicht. Als je ze toelaat tot je asielprocedure, dan ga je daarmee een verantwoordelijkheid aan wat betreft basisbehoeften en veiligheid.
We kunnen veel leren van Polen in dit geval.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
In een land als Polen worden die mensen gewoon niet toegelaten en blijven hele gezinnen in de bossen achter. Tragisch, maar die mensen maken zelf de keuze hierheen te komen.
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Nederland is gebonden aan de eigen kaders en wetten, en die stellen dat iedereen in zo'n procedure recht heeft op een menselijk niveau van zorg en onderdak. Voor kinderen ligt die lat - terecht- nog hoger.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben daar een stuk harder in en vind dat we die plicht niet hebben. Als er niet kan worden voldaan aan een goede opvang voor kinderen, zou het ook een signaal moeten zijn dat de asielketen overbelast is. In theorie zou je tot in treurnis kinderen kunnen gaan opvangen. Maar dit zou de taak van Nederland (of welk ander Westers land ook) helemaal niet moeten zijn.
Hoe tragisch ook, die mensen komen van duizenden kilometers ver weg, zij zijn ons probleem niet. En als het argument wordt gemaakt van wel, oké, maar waarom zij dan wel en al die kinderen in Jemen en Soedan niet?
In een land als Polen worden die mensen gewoon niet toegelaten en blijven hele gezinnen in de bossen achter. Tragisch, maar die mensen maken zelf de keuze hierheen te komen.
[ afbeelding ]
Tja, feitelijk heb je natuurlijk volledig gelijk. Maar ja, Polen heeft eigenlijk ook de plicht om mensen op te vangen, dat doet men ook niet. Als de regels eigenlijk een land verplichten dingen te doen die het niet meer kan faciliteren, dan is er wellicht iets mis met die regels en wetten. En dat is natuurlijk ook zo, want deze stammen nog uit een tijd, waar er absoluut geen sprake was van de mate en vormen van migratie die we nu zien.quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Nederland is gebonden aan de eigen kaders en wetten, en die stellen dat iedereen in zo'n procedure recht heeft op een menselijk niveau van zorg en onderdak. Voor kinderen ligt die lat - terecht- nog hoger.
Dat het asielstelsel overlopen en misbruikt wordt is ook een feit, maar dat ontslaat onze overheid niet van die plicht.
En dat is wat mij betreft behalve wettelijk onjuist ook onethisch. Het is ook uitermate effectief en praktisch.quote:Op dinsdag 22 september 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, feitelijk heb je natuurlijk volledig gelijk. Maar ja, Polen heeft eigenlijk ook de plicht om mensen op te vangen, dat doet men ook niet. Als de regels eigenlijk een land verplichten dingen te doen die het niet meer kan faciliteren, dan is er wellicht iets mis met die regels en wetten. En dat is natuurlijk ook zo, want deze stammen nog uit een tijd, waar er absoluut geen sprake was van de mate en vormen van migratie die we nu zien.
Kiezen ze zelf voor.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Nee, daarvoor kiezen mensen niet, het is een gevolg van rechts beleid, waardoor zij gedwongen worden dicht op elkaar te leven.quote:
Zoek hulp, dwaas.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee, daarvoor kiezen mensen niet, het is een gevolg van rechts beleid, waardoor zij gedwongen worden dicht op elkaar te leven.
Klopt, in veel centra is het echt een recept voor stress en trouwens ook andere gezondheidsklachten. Heel veel kinderen die daar chronische luchtwegklachten oplopen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben geen voorstander van open grenzen. Ook de spreiding waardoor er in elk dorpje statushouders e.d. komen vind ik geen fijn idee. Het liefst zie ik tijdelijke opvang tot het veiliger is in eigen land, en dat die opvang wel wat centraal is op plekken waar de autochtone bevolking zo min mogelijk problemen ondervindt van degenen die we tijdelijk een veilig thuis aanbieden.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, in veel centra is het echt een recept voor stress en trouwens ook andere gezondheidsklachten. Heel veel kinderen die daar chronische luchtwegklachten oplopen, bijvoorbeeld.
We waren hier dan ook erg blij dat ze bij het nieuwe kleine centrum verderop een pilot gingen draaien dat alle mensen daar een kamer per persoon/gezin hadden. Dat scheelt al zoveel spanning die tot gedoe in en buiten het centrum kan leiden.
Ik heb jaren nieuwkomers begeleid en dat opgehokte aspect nekt de meesten. Je bent voor je veiligheid afhankelijk van het COA, en dat is vrij apathisch en machteloos als het niet lekker loopt als jouw kamergenoot bijvoorbeeld niet goed bij zijn knikker is of een heel dwingende islamist, of dat jij je hart vasthoudt met je kinderen met gang vol seksueel gefrustreerde mannen met rare ideeën over leeftijdsgrenzen, consent en met name meisjes.
Ik weet dat het moeilijk is voor rechtse medemensen dat iemand steeds bewijst dat het rechtse beleid niet deugd.quote:
Geen enkel kind is waardeloos!!quote:Op dinsdag 22 september 2026 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Structurele verwaarlozing door familie en eigen samenleving is waardoor ze überhaupt in een Nederlandse "asielnoodopvang" zitten. Het zijn nou eenmaal waardeloze kinderen, ze maken daar gewoon een paar reservekinderen voor dit soort grappen.
Stop met meer om continentendoorkruisers geven dan hun eigen mensen doen, anders komen ze allemaal naar dat kleine stukje van de wereld waar wel om hen gegeven wordt.
Je bewijst helemaal niks. Behalve dat je niet deugt. In je hoofd.quote:Op woensdag 23 september 2026 10:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet dat het moeilijk is voor rechtse medemensen dat iemand steeds bewijst dat het rechtse beleid niet deugd.
quote:Op woensdag 23 september 2026 09:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, in veel centra is het echt een recept voor stress en trouwens ook andere gezondheidsklachten. Heel veel kinderen die daar chronische luchtwegklachten oplopen, bijvoorbeeld.
We waren hier dan ook erg blij dat ze bij het nieuwe kleine centrum verderop een pilot gingen draaien dat alle mensen daar een kamer per persoon/gezin hadden. Dat scheelt al zoveel spanning die tot gedoe in en buiten het centrum kan leiden.
Fijn dat je deze mensen helpt en geeft om hun gezondheid.
Heb je ook een oplossing voor dit probleem?
Ik heb jaren nieuwkomers begeleid en dat opgehokte aspect nekt de meesten. Je bent voor je veiligheid afhankelijk van het COA, en dat is vrij apathisch en machteloos als het niet lekker loopt als jouw kamergenoot bijvoorbeeld niet goed bij zijn knikker is of een heel dwingende islamist, of dat jij je hart vasthoudt met je kinderen met gang vol seksueel gefrustreerde mannen met rare ideeën over leeftijdsgrenzen, consent en met name meisjes.
Dat linkse kritische en intelligentere mensen hun mening kunnen geven is niet iets waar jij het mee eens bent. Duidelijk?quote:Op woensdag 23 september 2026 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bewijst helemaal niks. Behalve dat je niet deugt. In je hoofd.
Zoek hulp.
Linkse mensen zijn kritisch meen je dit serieus. Jullie vocabulaire is niet groter dan de woorden nazi racist fascist poetinlover bruinhemd wappie mannenprobleem. Kritisch je neus!quote:Op woensdag 23 september 2026 10:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat linkse kritische en intelligentere mensen hun mening kunnen geven is niet iets waar jij het mee eens bent. Duidelijk?
Hoeveel halve liters heb je al achterover geklapt?quote:Op woensdag 23 september 2026 10:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat linkse kritische en intelligentere mensen hun mening kunnen geven is niet iets waar jij het mee eens bent. Duidelijk?
Neen, dan is rechts natuurlijk beter, die noemen linkse mensen vrienden van verkrachters, moordenaars en rijp voor het gekkenhuis.quote:Op woensdag 23 september 2026 10:54 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn kritisch meen je dit serieus. Jullie vocabulaire is niet groter dan de woorden nazi racist fascist poetinlover bruinhemd wappie mannenprobleem. Kritisch je neus!
Dat klopt want dat is toch ook allemaal waar.quote:Op woensdag 23 september 2026 11:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, dan is rechts natuurlijk beter, die noemen linkse mensen vrienden van verkrachters, moordenaars en rijp voor het gekkenhuis.
Ze kiezen ervoor hier naartoe te komen. Ze worden nergens toe gedwongen. Als het gespreide bedje ze hier niet bevalt, mogen ze zonder probleem per direct terug opflikkeren naar de zandbak waar ze vandaan kwamen. Als ze dan linkse dwazen zoals jij nog mee nemen wordt het misschien ook ooit weer een mooi land hier.quote:Op woensdag 23 september 2026 09:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee, daarvoor kiezen mensen niet, het is een gevolg van rechts beleid, waardoor zij gedwongen worden dicht op elkaar te leven.
Als linkse mensen vrienden van verkrachters en moordenaars zouden zijn, dan zouden zij toch nooit pleiten voor een links beleid overal op de wereld?quote:Op woensdag 23 september 2026 11:05 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Dat klopt want dat is toch ook allemaal waar.
Volgens uw posts in eerdere topics zijn te kleine woonruimtes in NL voor u een groot probleem, waarop door u ook hier wordt gehint.quote:Op woensdag 23 september 2026 11:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Neen, dan is rechts natuurlijk beter, die noemen linkse mensen vrienden van verkrachters, moordenaars en rijp voor het gekkenhuis.
Jij hebt niet goed opgelet, want ik vind de te kleine woonruimtes overal op de wereld een probleem m.a.w. mensvijandig.quote:Op woensdag 23 september 2026 11:33 schreef Scjvb het volgende:
Volgens uw posts in eerdere topics zijn te kleine woonruimtes in NL voor u een groot probleem, waarop door u ook hier wordt gehint.
quote:Op woensdag 23 september 2026 11:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed opgelet, want ik vind de te kleine woonruimtes overal op de wereld een probleem m.a.w. mensvijandig.
Want als de woningen overal op de wereld ruim en vrijstaand zouden zijn, dan zouden de gewone mensen ook in hun geboortestreek willen en kunnen blijven.
Zolang een ander maar voor die 'ruime en vrijstaande' woningen betaalt he?quote:Op woensdag 23 september 2026 11:46 schreef torentje het volgende:
Want als de woningen overal op de wereld ruim en vrijstaand zouden zijn, dan zouden de gewone mensen ook in hun geboortestreek willen en kunnen blijven.
Nogmaals, jij hebt niet goed opgelet, ik heb al meerdere malen geschreven dat het probleem op de wereld het mensvijandige rechtse beleid is.quote:Op woensdag 23 september 2026 11:50 schreef Scjvb het volgende:
[..]![]()
Ineens begaan met de hele wereld, maar bijna altijd klagen over 'rechtse situaties' en ongelijkheden volgens u binnen NL
quote:Op woensdag 23 september 2026 12:16 schreef torentje het volgende:
ik heb al meerdere malen geschreven dat het probleem op de wereld het mensvijandige rechtse beleid is.
quote:Op woensdag 23 september 2026 12:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Nogmaals, jij hebt niet goed opgelet, ik heb al meerdere malen geschreven dat het probleem op de wereld het mensvijandige rechtse beleid is.
quote:Op woensdag 23 september 2026 11:50 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ineens begaan met de hele wereld,
Jij en een aantal andere gevaarlijke rechtse forumusers zijn niet iedereen. Daarbij ik wil op een vreedzame wijze voor links beleid zorgen overal op de wereld.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
In elk geval zal niemand een (letterlijk) zieke clown zoals jij gevaarlijk vinden. Meer dan dat ben je echt niet, ook al denk je wellicht van wel![]()
Tijd voor je medicatie zo te zienquote:Op woensdag 23 september 2026 10:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Met op iedere straathoek een soldaat zodat die 'vreedzaam' kan ingrijpen op iedereen die het niet eens is met jouw wereldbeeld.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij en een aantal andere gevaarlijke rechtse forumusers zijn niet iedereen. Daarbij ik wil op een vreedzame wijze voor links beleid zorgen overal op de wereld.
Iedereen die het niet met mij eens is ook mensvijandig.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met op iedere straathoek een soldaat zodat die 'vreedzaam' kan ingrijpen op iedereen die het niet eens is met jouw wereldbeeld.
Leugenaar.
quote:Op woensdag 23 september 2026 13:49 schreef torentje het volgende:
Iedereen die het niet met mij eens is ook mensvijandig.
En daarom ben jij 'mensvijandig' omdat je maar 1 ding kan accepteren: je eigen zeer beperkte wereldbeeld. En gaat nog van een ander verwachten dat ze dat voor je opknappen ook.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedereen die het niet met mij eens is ook mensvijandig.
Ik ben het vrijwel nooit eens met @Red_85 en anderen, maar ik zou ze absoluut geen gevaarlijke rechtse forumusers willen noemen. Ze hebben gewoon een andere mening dan ik, net als jij een andere mening hebt dan ik.quote:Op woensdag 23 september 2026 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij en een aantal andere gevaarlijke rechtse forumusers zijn niet iedereen. Daarbij ik wil op een vreedzame wijze voor links beleid zorgen overal op de wereld.
Zoiets idd.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo langzamerhand vermoed ik dat Pol Pot niet werkelijk dood is, maar is geemigreerd en hier nu een user is. Het zou de afkeer jegens onder meer mensen met rijkdom (lees: uberhaupt bezittingen hebben) en leraren wel verklaren.
Het is vooral afkeer naar anderen toe. Als je het eenmaal zélf hebt, dan draaien de mensen.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zo langzamerhand vermoed ik dat Pol Pot niet werkelijk dood is, maar is geemigreerd en hier nu een user is. Het zou de afkeer jegens onder meer mensen met rijkdom (lees: uberhaupt bezittingen hebben) en leraren wel verklaren.
Wat is er goed aan een links beleid overal op de wereld?quote:Op woensdag 23 september 2026 11:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Als linkse mensen vrienden van verkrachters en moordenaars zouden zijn, dan zouden zij toch nooit pleiten voor een links beleid overal op de wereld?
Waar wil je ze laten? De noodopvang voldoet niet. Tja, feit. Maar hoe wil je dat oplossen?quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien meer asielcentra bouwen.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar wil je ze laten? De noodopvang voldoet niet. Tja, feit. Maar hoe wil je dat oplossen?
Voorrang voor sociale huurwoningen?
Weet je dat dat onvoldoende is?
De toegewezen woning is altijd te klein, de tuin is te klein, in <insert land van herkomst> hadden ze een grotere woning en een hele mooie tuin! Elk kind MOET een eigen slaapkamer hebben, of ze er nu 2 of 8 hebben. Dus, tja, huisvesting is een probleem.
Daarbij mogen ze blij zijn, als ze echt gevlucht zijn, dat ze opvang hebben!! Dat dit geen 5-sterrenhotel is, is jammer voor ze.
Collectieve zorg, goede arbeidersrechten, eerlijke verdeling van welvaart, gelijke behandeling volgens de wet.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er goed aan een links beleid overal op de wereld?
Het is sowieso niet verstandig om kinderen te huisvesten bij migranten, in Ceuta had dit ook al gedwongen kindergangbangs tot gevolg. Wellicht kunnen we deze kinderen ook met spoed verplaatsen naar het Spaanse vasteland?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien meer asielcentra bouwen.
Er is veel te veel gesloopt in het verleden. Ondanks trouwens dat er signalen waren dat de instroom weer wat zou stijgen. In plaats van voor goede opvang doen ze maar het minimale. Waardoor je dus nu kinderverwaarlozing krijgt, en eventueel mishandeling als gevolg er van.
Dit is geconstateerd. Foute boel. Vervolgens zijn er users die het goed gaan praten, en zelfs aanmoedigen.
Ook jij bagatelliseert het met je 5 sterrenhotel uitspraak. Het zijn toch niet jouw kinderen, dus laat ze maar creperen toch?
Prima. Maak ze maar duidelijk dat ze hier niet gewenst zijn. Ze zijn veilig en krijgen basisopvang. Dat is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
In plaats van voor goede opvang doen ze maar het minimale
Of terug naar marokko, waar ze thuis horen.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:53 schreef DrRobotnik het volgende:
Wellicht kunnen we deze kinderen ook met spoed verplaatsen naar het Spaanse vasteland?
Noem eens een land waar dit speelt?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Collectieve zorg, goede arbeidersrechten, eerlijke verdeling van welvaart, gelijke behandeling volgens de wet.
Ga toch gauw weg, want die zogenaamd ongevaarlijke forumusers dagen mij toch uit om iets te doen aan hun grof taalgebruik en scheldpartijen richting mij.quote:Op woensdag 23 september 2026 13:59 schreef beefkeek het volgende:
Dat jij aangeeft bereid te zijn jouw mening kracht bij te zetten met geweld maakt jou de gevaarlijke forumuser, en niet mensen zoals Red_85.
Is al gebeurd toch?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:53 schreef DrRobotnik het volgende:
Wellicht kunnen we deze kinderen ook met spoed verplaatsen naar het Spaanse vasteland?
Oneens.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Prima. Maak ze maar duidelijk dat ze hier niet gewenst zijn. Ze zijn veilig en krijgen basisopvang. Dat is meer dan genoeg.
Links is dus hard nodig.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:58 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Noem eens een land waar dit speelt?
Deze kinderen worden nog steeds blootgesteld aan migrantenmannen, misschien dat de Spaanse overheid plek voor ze heeft op het veilige Spaanse vasteland?quote:
Als er kinderen worden misbruikt op Spaans grondgebied lijkt het me niet meer dan logisch om ze daar weg te halen en op te vangen in een veilige omgeving.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:20 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Deze kinderen worden nog steeds blootgesteld aan migrantenmannen, misschien dat de Spaanse overheid plek voor ze heeft op het veilige Spaanse vasteland?
Ver uit de buurt van die migrantenmannen inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als er kinderen worden misbruikt op Spaans grondgebied lijkt het me niet meer dan logisch om ze daar weg te halen en op te vangen in een veilige omgeving.
Waar wil je nu heen met dit gezwets? Alleen migranten misbruiken kinderen? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:22 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Ver uit de buurt van die migrantenmannen inderdaad.
Dus die spoedevacuatie was onzin? Op het Spaanse vasteland zijn immers ook mannen.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar wil je nu heen met dit gezwets? Alleen migranten misbruiken kinderen? Laat me niet lachen.
Kindermisbruik komt in zowat alle lagen voor. Het was vroeger zelfs normaal hier.
Daar is orde.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:26 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Dus die spoedevacuatie was onzin? Op het Spaanse vasteland zijn immers ook mannen.
quote:Op woensdag 23 september 2026 15:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar is orde.
Als er geen orde geschept kan worden, kunnen er allerlei wantoestanden ontstaan.
Blijkbaar is het ontbreken van betonnen muren om de kinderen te scheiden van migrantenmannen al voldoende om "wantoestanden" te doen ontstaan.quote:waar kamers vaak hooguit zijn gescheiden met schotten. Zij lopen volgens de Onderzoeksraad een groot risico om te worden geconfronteerd met fysiek en seksueel geweld, inclusief grensoverschrijdend gedrag en misbruik.
Dan zouden de meeste mensen geen behoefte meer hebben om te vluchten om economische redenen of oorlog, Dan zou ieder mens slechts de noodzakelijke arbeid hoeven te doen.quote:Op woensdag 23 september 2026 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er goed aan een links beleid overal op de wereld?
Links beleid op de wereld:quote:Op woensdag 23 september 2026 15:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan zouden de meeste mensen geen behoefte meer hebben om te vluchten om economische redenen of oorlog, Dan zou ieder mens slechts de noodzakelijke arbeid hoeven te doen.
Sorry hoor, maar dat zijn mannen die de jongere mensen zwartmaken/verdacht maken omdat die een links beleid willen.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Links beleid op de wereld:
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Civil_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Leap_Forward
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_Fields
https://en.wikipedia.org/(...)_under_Joseph_Stalin
Mensen gaan niet meer vluchten inderdaad onder dat beleid. Ze kunnen het niet meer.
Omdat ze dood zijn.
Hoe weet je dat het hard nodig is als je geen voorbeeld hebt van het feit dat het werkt amigo? Rusland, Noord-Korea, Cuba zijn nou ook niet echt prachtige voorbeeldenn. Ik weet dat Spanje nu een linkse regering heeft, maar daar gaat het ook niet veel beter qua werkloosheid etcetra.quote:Op woensdag 23 september 2026 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Links is dus hard nodig.
Het is rechts die op deze onderwerpen de sabotageclown uit hangt.
Of je noemt het etnisch profileren als het aangepakt wordt.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:12 schreef ColorCartridge het volgende:
Harvest is gewoon een wegkijkster. Zij weet natuurlijk dondersgoed dat dat asielrapalje niet deugt, maar toegeven aan die problemen zou een overgave zijn aan """"extreemrechts"""". Dan liever dus maar ontkennen, wegkijken en bagatelliseren. Net als al haar matties doen.
hopelijk geeft dit een signaal af lief te zijn voor elkaarquote:Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Dit zijn communistische voorbeelden, terwijl ik op dit onderwerp doel op de sociaal democratie.quote:Op woensdag 23 september 2026 17:55 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het hard nodig is als je geen voorbeeld hebt van het feit dat het werkt amigo? Rusland, Noord-Korea, Cuba zijn nou ook niet echt prachtige voorbeeldenn. Ik weet dat Spanje nu een linkse regering heeft, maar daar gaat het ook niet veel beter qua werkloosheid etcetra.
"Zij" what the fuck.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:12 schreef ColorCartridge het volgende:
Harvest is gewoon een wegkijkster. Zij weet natuurlijk dondersgoed dat dat asielrapalje niet deugt, maar toegeven aan die problemen zou een overgave zijn aan """"extreemrechts"""". Dan liever dus maar ontkennen, wegkijken en bagatelliseren. Net als al haar matties doen.
Onsamenhangend gebrouwel.quote:Op woensdag 23 september 2026 16:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat zijn mannen die de jongere mensen zwartmaken/verdacht maken omdat die een links beleid willen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |