Praat kinderverwaarlozing maar goed.quote:Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Hopelijk geeft dat een signaal af van niet meer naar Nederland komen.
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Praat kinderverwaarlozing maar goed.
Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af.![]()
Dat doen hun medebewoners blijkbaar al, blijkbaar niet zulke fijne mensen daar in de opvang. In Ceuta was hun gedrag ook al reden tot spoedevacuatie van kinderen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af.![]()
Dan moet je bij je linkse deugvriendjes zijn die in de regering zitten en die weigeren te erkennen dat de asielstroom nederland boven het hoofd gegroeid is en de grenzen dicht moeten.quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?quote:Op maandag 21 september 2026 11:24 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.
Mijn stem heb je!quote:Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:
Dat gebeurt al jaren en guess whatquote:Op maandag 21 september 2026 11:22 schreef William_Papadin het volgende:
Ik stel voor dat we deze 7000 kinderen hun ouders, broertjes, neefjes, nichtjes, ooms, tantes, opa's, oma's en alle aangetrouwde familie die we kunnen vinden, allemaal laten overvliegen, om ze vervolgens gratis woningen aan te bieden die volledig ingericht zijn op kosten van de belastingbetaler. Dat hiervoor de Nederlandse jeugd nog maar eens 10 jaar langer thuis moet blijven wonen is een kleine prijs die we betalen voor het welzijn van deze kinderen
Wel een beetje geveinsde verontwaardiging als je het mij vraagt.quote:Op maandag 21 september 2026 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?
Log uit man, idioot.
En minimaal 20 jaar daarna.quote:Op maandag 21 september 2026 11:38 schreef ToT het volgende:
Oftewel: een opnamestop van nieuwe vluchtelingen tot we dit volledig opgelost hebben!
Nou, dan gaan ze lekker terug.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
De onderlinge spanningen zijn echt wel groot.
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.quote:Op maandag 21 september 2026 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, dan gaan ze lekker terug.
Dus? Dat moet ons probleem zijn?quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dus? Dat moet ons probleem zijn?
Vrij riant, op kosten van een ander. Als het niet bevalt kunnen ze natuurlijk altijd terug naar land van herkomst.quote:Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Zodra iedere Nederlander in een A+++++ woning van 200m2 op een eigen perceel van 5000m2 woont kunnen we wellicht overwegen om wat containers neer te gooien in de derde wereld.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
Elke cent die we aan dat soort dingen verspillen zijn er twee te veel wat mij betreft. Maar het staat ze vrij ergens anders de hand op te gaan houden natuurlijkquote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.quote:Op maandag 21 september 2026 11:50 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Als het een vereiste is om hen in volledig in onze maatschappij op te nemen, ben ik juist weer een absolute voorstander van permanent potdichte grenzen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Het moeten dan ook nooit burgers worden.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.quote:Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.quote:Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh sowieso eigen volk eerst hoor!quote:Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.
Eerst zorgen voor onze eigen inwoners, welke huidskleur, geslacht of religie ze ook mogen hebben. Mocht er dan nog wat capaciteit over zijn kunnen we allicht kijken naar anderen. Echter is dat niet ons probleem.
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"quote:Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.quote:Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?quote:Op maandag 21 september 2026 12:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"
Als landje kun je moeilijk de hakken in het zand zetten en de boel potdicht houden; Brussel heeft iedereen bij de ballen. Als andere landen ook vluchtelingen opnemen, moeten wij in beperkte mate dat ook wel doen, maar alleen zolang het geen erge problemen veroorzaakt. Het bericht in de OP geeft al aan dat we het niet in deze mate aankunnen, dus moet het afgeremd worden.quote:Op maandag 21 september 2026 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.
En natuurlijk is het heel naar als die kinderen in eigen land trauma's oplopen. Ik wens en gun iedereen het beste maar wij zijn in nederland niet om alle slachtoffers van enig leed in de wereld op te vangen.
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
sws f**k brusselquote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
dit. Brussel kan niks doen als Nederland de grenzen dichtzet. Nederland is de grote sponsor van de EU en aan Oekraïne.quote:Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
de 'hoofdstad van de EU', bestuurd door 19 autonome burgemeesters, 6 politiezones en een complex kluwen van gewestelijke en federale bevoegdheden. niet geheel onvergelijkbaar met de EU dus...quote:Op maandag 21 september 2026 12:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier ben ik het sowieso ook wel weer mee eens!
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.quote:Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
Zit ook weer wat in!quote:Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.
Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.
En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.quote:Op maandag 21 september 2026 11:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.
Wij kunnen (liefst zeer beperkt) ook wel ons steentje bijdragen, maar veiligelanders moeten zo snel mogelijk opbokken, en vluchtelingen mogen wat mij betreft ook niet automatisch een Nederlands paspoort krijgen; ze blijven te gast om te schuilen tot de boel thuis is overgewaaid.
En daar moet dan echt wel streng tegen opgetreden worden.quote:Op maandag 21 september 2026 12:13 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.
Overnachten kan gewoon.quote:Op maandag 21 september 2026 11:56 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.
Jouw hoeren blijven ook niet overnachten bij je thuis of wel soms?
Volledig mee eens.quote:Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.
Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.
En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
Ik vind het prima als Brussel schande spreekt over Nederland, daar hoeven we niet bang voor te zijn hè.quote:Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |