abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2026 @ 10:54:38 #1
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221830471
https://nos.nl/artikel/26(...)ctureel-verwaarloosd

Onderzoeksraad: 7000 kinderen in asielnoodopvang structureel verwaarloosd
Minister Van den Brink van Asiel moet binnen een halfjaar de situatie van de kinderen in de asielnoodopvang verbeteren. Dat is de belangrijkste "dringende" aanbeveling van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, die ruim twee jaar onderzoek heeft gedaan naar de leefomstandigheden van kinderen daar.

De huidige praktijk, waarin 7000 kinderen structureel worden blootgesteld aan onveilige situaties die hun ontwikkeling bedreigen, komt volgens de raad neer op "het normaliseren van onveiligheid". Er is inmiddels dringend behoefte aan "robuust bestuur" dat deze situatie aanpakt.

De noodopvang is gevestigd in leegstaande kantoren, schepen, evenementenhallen en tijdelijke containerwoningen. Jaren geleden begon dit als een 'tijdelijke' oplossing vanwege het gebrek aan azc's. Inmiddels is deze vorm van tijdelijke opvang steeds gebruikelijker: 60 procent van alle opvanglocaties bestaat uit noodopvang. "Nederland is door de ondergrens gezakt", zegt voorzitter Chris van Dam van de Onderzoeksraad.

Dreiging van geweld
De noodopvang levert gevaarlijke situaties op voor kinderen die in strijd zijn met internationale verdragen en waarover in een reeks van rapporten van onder meer inspecties al alarm is geslagen. Concreet ervaren kinderen bijvoorbeeld geluidsoverlast en een totaal gebrek aan privacy op deze locaties, waar kamers vaak hooguit zijn gescheiden met schotten. Zij lopen volgens de Onderzoeksraad een groot risico om te worden geconfronteerd met fysiek en seksueel geweld, inclusief grensoverschrijdend gedrag en misbruik. Ook laten de douche- en toiletvoorzieningen geregeld te wensen over.

Daarnaast verhuizen deze asielkinderen zo vaak in korte tijd - met uitschieters tot wel tien keer - dat een normale schoolgang in gevaar komt en zij een totaal gebrek aan vastigheid ervaren.

De Onderzoeksraad somt een hele reeks aan klachten op die daardoor ontstaan. Het gebrek aan privacy en zelfstandigheid zorgt voor stress, machteloosheid en een voortdurende alertheid. Onder alleenstaande kinderen - sommigen reizen zonder hun ouders naar Nederland - komt zelfbeschadigend gedrag voor, waaronder zelfverwonding en suïcidaal gedrag. De Onderzoeksraad spreekt van "structurele verwaarlozing" in de noodopvang, die "moreel onverdedigbaar is in een rechtsstaat".

'Gebrek aan politieke wil'
Van Dam en zijn collega's constateren "het ontbreken van politieke wil en een bestuurlijk onvermogen" om deze situatie op te lossen. Bestuurders zitten volgens hen vast in de logica van een vermeende onbeheersbare crisis, waardoor situaties worden geaccepteerd "die in andere omstandigheden ondenkbaar zouden zijn".

Op korte termijn zou er een overzicht moeten worden gemaakt van alle onveilige plekken in noodopvanglocaties. Die zouden vervolgens moeten worden opgelost en als dat niet lukt, moeten de kinderen in kwestie worden verplaatst. Daarnaast vindt de Onderzoeksraad dat er een maximumtermijn moet komen aan de plaatsing van kinderen in noodopvang.

Open brief aan raadsleden
Tegelijk met het onderzoek publiceert de Onderzoeksraad vandaag een open brief aan alle gemeenteraadsleden van Nederland, waarin hen wordt gevraagd om te bespreken welke bijdrage zij kunnen leveren om de veiligheid te verbeteren.

De afgelopen jaren verwezen bewindslieden steeds naar de spreidingswet als oplossing voor de dringende situatie in de noodopvang. In sommige gemeenten bestaat echter weerstand tegen die wet, die ervoor moet zorgen dat iedere plaats zijn bijdrage levert aan de asielopvang.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid is vooral bekend van onderzoeken naar ongelukken en rampen, maar Van Dam zei eerder al dat de raad zijn blik wil verruimen en inmiddels ook kijkt naar onderwerpen op het gebied van "alledaagse veiligheid". Met dit laatste onderzoek hoopt hij naar eigen zeggen "de huidige impasse te doorbreken".

CDA-minister Van Den Brink van Asiel heeft aangekondigd eind van de dag te reageren op het onderzoek.

Man man man, en dat in fucking Nederland -O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  maandag 21 september 2026 @ 10:59:15 #2
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221830524
Hopelijk geeft dat een signaal af van niet meer naar Nederland komen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 21 september 2026 @ 11:09:46 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221830708
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 10:59 schreef Nicksanders het volgende:
Praat kinderverwaarlozing maar goed.

Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221830811
Ik stel voor dat we deze 7000 kinderen hun ouders, broertjes, neefjes, nichtjes, ooms, tantes, opa's, oma's en alle aangetrouwde familie die we kunnen vinden, allemaal laten overvliegen, om ze vervolgens gratis woningen aan te bieden die volledig ingericht zijn op kosten van de belastingbetaler. Dat hiervoor de Nederlandse jeugd nog maar eens 10 jaar langer thuis moet blijven wonen is een kleine prijs die we betalen voor het welzijn van deze kinderen :)
pi_221830817
/care. Ze horen hier sowieso niet thuis.
  maandag 21 september 2026 @ 11:24:30 #6
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221830829
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zullen we ze anders gewoon met stokken in elkaar meppen? Dat geeft pas een signaal af. :')
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.
pi_221830843
quote:

[..]

Dat doen hun medebewoners blijkbaar al, blijkbaar niet zulke fijne mensen daar in de opvang. In Ceuta was hun gedrag ook al reden tot spoedevacuatie van kinderen.
pi_221830844
quote:

[..]

Dan moet je bij je linkse deugvriendjes zijn die in de regering zitten en die weigeren te erkennen dat de asielstroom nederland boven het hoofd gegroeid is en de grenzen dicht moeten.

Waarheid ontkennen uit linkse deugdrang, vervolgens verbaasd en verontwaardigd dat er schrijnende situaties ontstaan.

Koppelen jullie op links gevolg weleens aan oorzaak? Of is het echt alleen impulsief op emotie een symptoom oplossen zonder ook maar 1 stap verder te denken.

Dit is 1 van de gevolgen van weigeren te erkennen dat de asielstroom omlaag moet: schrijnende situaties voor kinderen, misbruik van kinderen, beschadigde kinderen etc.

Maar wel gedeugd, dat dan weer wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221830847
Dan gaan ze maar lekker weg.

:W
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  maandag 21 september 2026 @ 11:29:54 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221830865
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Praat al criminaliteit die al die vluchtelingen met zich meebrengen maar goed.
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?

Log uit man, idioot.
pi_221830869
quote:

Mijn stem heb je!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221830900
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:22 schreef William_Papadin het volgende:
Ik stel voor dat we deze 7000 kinderen hun ouders, broertjes, neefjes, nichtjes, ooms, tantes, opa's, oma's en alle aangetrouwde familie die we kunnen vinden, allemaal laten overvliegen, om ze vervolgens gratis woningen aan te bieden die volledig ingericht zijn op kosten van de belastingbetaler. Dat hiervoor de Nederlandse jeugd nog maar eens 10 jaar langer thuis moet blijven wonen is een kleine prijs die we betalen voor het welzijn van deze kinderen :)
Dat gebeurt al jaren en guess what

De gemiddelde Nederlander vindt het prima, want die stemt niet op de PVV of gaat demonstreren voor de eigen woonrechten.

Zolang Nederlanders zelf niet massaal gaan demonstreren voor ook voorrang voor de eigen jeugd, gaat er niks veranderen.

Ik zeg altijd, kopieer dat XR. Maar dan niet met het thema klimaat, maar voorrang voor een woning. Houdt het volledig geweldloos, maar doe het vaak en doe het massaal.
pi_221830919
Oftewel: een opnamestop van nieuwe vluchtelingen tot we dit volledig opgelost hebben! Anders is het dweilen met de kraan open.
pi_221830955
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kinderverwaarlozing veroordelen is criminaliteit goed praten?

Log uit man, idioot.
Wel een beetje geveinsde verontwaardiging als je het mij vraagt.
pi_221830968
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:38 schreef ToT het volgende:
Oftewel: een opnamestop van nieuwe vluchtelingen tot we dit volledig opgelost hebben!
En minimaal 20 jaar daarna.
pi_221830983
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
De onderlinge spanningen zijn echt wel groot.
pi_221831018
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:43 schreef ToT het volgende:
Ik ben laatst trouwens wel bij vluchtelingen op bezoek geweest, en het is ook echt geen pretje hoe ze leven; met 2 gezinnen in een hok van 4 bij 5 meter, houten wandjes, en daarnaast heb je weer mensen wonen.
Nou, dan gaan ze lekker terug.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221831035
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, dan gaan ze lekker terug.
Mwah, ze hebben behoorlijk wat trauma's opgelopen in eigen land.
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
pi_221831036
quote:
Dus? Dat moet ons probleem zijn?
pi_221831047
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vind het prima als er beperkt wat mensen TIJDELIJK worden opgevangen tot het in eigen land weer veilig genoeg is.
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.
pi_221831050
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dus? Dat moet ons probleem zijn?
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
pi_221831053
quote:
Vrij riant, op kosten van een ander. Als het niet bevalt kunnen ze natuurlijk altijd terug naar land van herkomst.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]
"Eigen volk eerst" is een term dat behoorlijk taboe is geworden, maar daar ben ik wel echt een voorstander van.
Neemt niet weg dat je met beperkte middelen toch wel kunt kijken of je de omstandigheden van vluchtelingen iets menselijker kunt maken. Containerwoningen zouden al heel wat kunnen oplossen, denk ik. Een container per gezin, en dan een metertje, misschien 2, ruimte er tussen.
Zodra iedere Nederlander in een A+++++ woning van 200m2 op een eigen perceel van 5000m2 woont kunnen we wellicht overwegen om wat containers neer te gooien in de derde wereld.
pi_221831068
quote:

[..]
Elke cent die we aan dat soort dingen verspillen zijn er twee te veel wat mij betreft. Maar het staat ze vrij ergens anders de hand op te gaan houden natuurlijk :)
pi_221831073
Laat ze maar gaan janken bij degenen die roepen dat we verantwoordelijk zijn voor de hele wereld en het prima vinden dat we overlopen worden. Welkom welkom.
pi_221831078
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:50 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hoe is dat opeens ons probleem? Ik heb het beste voor met iedereen in deze wereld maar laten we nou niet doen alsof we een verantwoordelijkheid hebben richting de 8.3 miljard overige mensen op deze aardkloot die we nooit allemaal kunnen helpen.
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.
Wij kunnen (liefst zeer beperkt) ook wel ons steentje bijdragen, maar veiligelanders moeten zo snel mogelijk opbokken, en vluchtelingen mogen wat mij betreft ook niet automatisch een Nederlands paspoort krijgen; ze blijven te gast om te schuilen tot de boel thuis is overgewaaid.
  maandag 21 september 2026 @ 11:54:08 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221831086
quote:

[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
pi_221831092
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mensen als tweede of derde rangs burgers behandelen kan alleen maar nadelig gaan werken.
Als het een vereiste is om hen in volledig in onze maatschappij op te nemen, ben ik juist weer een absolute voorstander van permanent potdichte grenzen.
pi_221831093
quote:

[..]
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.

Eerst zorgen voor onze eigen inwoners, welke huidskleur, geslacht of religie ze ook mogen hebben. Mocht er dan nog wat capaciteit over zijn kunnen we allicht kijken naar anderen. Echter is dat niet ons probleem.
pi_221831097
quote:

[..]
Het moeten dan ook nooit burgers worden.
pi_221831105
quote:

[..]
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.
pi_221831110
quote:

[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.
Jouw hoeren blijven ook niet overnachten bij je thuis of wel soms?
pi_221831130
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
Er zijn genoeg 20ers in Nederland die ook graag een aanspraak op die containers zouden willen doen. In mijn optiek moeten zij gewoon voor gaan.

Eerst zorgen voor onze eigen inwoners, welke huidskleur, geslacht of religie ze ook mogen hebben. Mocht er dan nog wat capaciteit over zijn kunnen we allicht kijken naar anderen. Echter is dat niet ons probleem.
Oh sowieso eigen volk eerst hoor! :Y
pi_221831145
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:55 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, prima, maar dat doen we dan niet HIER maar dat doen we DAAR.
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"
pi_221831158
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:49 schreef ToT het volgende:

[..]
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.

En natuurlijk is het heel naar als die kinderen in eigen land trauma's oplopen. Ik wens en gun iedereen het beste maar wij zijn in nederland niet om alle slachtoffers van enig leed in de wereld op te vangen.
pi_221831171
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja het liefst zie ik ook zo veel mogelijk opvang in eigen regio, maar als ze door ladingen veilige landen hier naar toe gereisd zijn om zich hier aan te melden, zijn ze wel een Europees probleem, en moeten ze ook in verschillende Europese landen opgevangen worden. We kunnen moeilijk als Nederland de grenzen dicht houden voor vluchtelingen; dan gaat Brussel ons weer klapjes geven van "Foei!"
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
pi_221831184
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tijdelijk bestaat niet. Zodra ze binnen zijn krijg je ze met geen mogelijkheid weg.

En natuurlijk is het heel naar als die kinderen in eigen land trauma's oplopen. Ik wens en gun iedereen het beste maar wij zijn in nederland niet om alle slachtoffers van enig leed in de wereld op te vangen.
Als landje kun je moeilijk de hakken in het zand zetten en de boel potdicht houden; Brussel heeft iedereen bij de ballen. Als andere landen ook vluchtelingen opnemen, moeten wij in beperkte mate dat ook wel doen, maar alleen zolang het geen erge problemen veroorzaakt. Het bericht in de OP geeft al aan dat we het niet in deze mate aankunnen, dus moet het afgeremd worden.
En ladingen alleenstaande moslimmannen in een klein gehuchtje dumpen of bij een basisschool is ook niet bepaald een goed idee.
pi_221831187
Asielnoodopvang? Wat is die plotseling noodsituatie dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221831199
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat wel, oost europese landen doen het al jaren Wat wil brussel doen dan?
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
pi_221831204
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
sws f**k brussel
grafstad
pi_221831206
quote:

[..]
dit. Brussel kan niks doen als Nederland de grenzen dichtzet. Nederland is de grote sponsor van de EU en aan Oekraïne.

Sterker nog, in Brussel lachen ze om Nederland. Het landje dat zo makkelijk meebuigt en zo vatbaar is voor globalistische NGO’s. Geen land in Europa waar de belangen van de eigen bevolking worden genegeerd. Hiermee verdien je geen respect maar minachting.
pi_221831207
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
sws f**k brussel
grafstad
Hier ben ik het sowieso ook wel weer mee eens! :Y
pi_221831223
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Hier ben ik het sowieso ook wel weer mee eens! :Y
de 'hoofdstad van de EU', bestuurd door 19 autonome burgemeesters, 6 politiezones en een complex kluwen van gewestelijke en federale bevoegdheden. niet geheel onvergelijkbaar met de EU dus...

de georganiseerde drugshandel en straatcriminaliteit rijst er de pan uit. en dit bureaucratisch moeras moeten wij gehoorzamen??
pi_221831226
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Over Hongarije wordt bijvoorbeeld veel schande gesproken: wel het handje ophouden bij Brussel, maar geen vluchtelingen opvangen. Wel de lusten, niet de lasten.
Op zich geef ik ze geen ongelijk dat ze hun christelijke samenleving willen beschermen, maar we staan er samen voor. Brussel zit er al wel vaker over te denken de geldkraan die richting uit dicht te draaien.
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.

Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.

En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
pi_221831244
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik lig er werkelijk geen minuut wakker van als brussel schande zou spreken over nederland.

Als dat de prijs is om de grenzen te sluiten --> vandaag nog hermetisch afsluiten.

En welke geldkraan zouden ze naar nederland dicht willen draaien? Misschien moeten wij de geldkraan eens dichtdraaien
Zit ook weer wat in! _O-
pi_221831245
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:53 schreef ToT het volgende:

[..]
Zowat ieder land neemt wel een aantal mensen uit de ergste oorlogsgebieden op.
Wij kunnen (liefst zeer beperkt) ook wel ons steentje bijdragen, maar veiligelanders moeten zo snel mogelijk opbokken, en vluchtelingen mogen wat mij betreft ook niet automatisch een Nederlands paspoort krijgen; ze blijven te gast om te schuilen tot de boel thuis is overgewaaid.
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.
pi_221831249
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 12:13 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze reizen natuurlijk niet 4000km door meerdere veilige landen om hier tijdelijk te schuilen.
En daar moet dan echt wel streng tegen opgetreden worden.
  maandag 21 september 2026 @ 12:15:05 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221831262
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 11:56 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het zijn geen burgers maar hoogstens tijdelijke bezoekers die gewoon huiswaarts moeten keren.
Jouw hoeren blijven ook niet overnachten bij je thuis of wel soms?
Overnachten kan gewoon.
Veel is mogelijk als je met geld gaat zwaaien.
pi_221831276
-nevermind-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221831279
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volledig mee eens.

Nederland is ondanks jarenlange vele waarschuwingen dat we vol zitten volgepropt, die mensen zijn/worden allemaal weggezet als racist.

En nu het op alle fronten fout loopt lopen diezelfde mensen verbaast te doen en het Nederlandse volk kan de klappen opvangen.
pi_221831290
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 12:06 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik vind het prima als Brussel schande spreekt over Nederland, daar hoeven we niet bang voor te zijn hè.
pi_221831291
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2026 12:18 schreef miss_sly het volgende:
-nevermind-
Hoezo niet?

Nederland is netto betaler. Wij betalen dus meer dan we ontvangen.

Als wij de geldkraan dichtdraaien en brussel zou de subsidie stopzetten zouden we dat dus zelf kunnen compenseren en geld overhouden.
pi_221831961
quote:
Het is tragisch, maar waar inderdaad.

Het is ook bijzonder om te denken dat Nederland de plicht heeft om voor pakweg kinderen uit Afhanistan of Algerije goede opvang te moeten regelen. Die mensen moeten hun eigen landen gaan fixen en hun eigen kinderen een veilige omgeving bieden, dat is onze taak niet.
pi_221831979
Gewoon grenzen dicht.
Is het zo opgelost.
  maandag 21 september 2026 @ 13:23:16 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221832008
De verantwoording voor deze kinderen ligt in de 1ste plaats bij hun ouders en niet bij ons. De ouders slepen die kinders rond ze hadden gewoon hier weg kunnen blijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 21 september 2026 @ 13:27:16 #55
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221832025
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 11:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dan moet je bij je linkse deugvriendjes zijn die in de regering zitten en die weigeren te erkennen dat de asielstroom nederland boven het hoofd gegroeid is en de grenzen dicht moeten.

Waarheid ontkennen uit linkse deugdrang, vervolgens verbaasd en verontwaardigd dat er schrijnende situaties ontstaan.

Koppelen jullie op links gevolg weleens aan oorzaak? Of is het echt alleen impulsief op emotie een symptoom oplossen zonder ook maar 1 stap verder te denken.

Dit is 1 van de gevolgen van weigeren te erkennen dat de asielstroom omlaag moet: schrijnende situaties voor kinderen, misbruik van kinderen, beschadigde kinderen etc.

Maar wel gedeugd, dat dan weer wel.
Wat mij betreft komt er gewoon een algehele asielstop hoor, maar dat betekent niet dat je de mensen die hier al zijn ook maar moet verwaarlozen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  maandag 21 september 2026 @ 13:38:32 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221832065
quote:

[..]
Het zijn ook helemaal geen burgers… geen Nederlandse burgers iig. En dat zouden ze wmb ook nooit moeten worden vanuit een asielstatus.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221832335
Al die nep verontwaardiging. :')
Er is geen CAPACITEIT dus dan moet je zeg maar verantwoordelijkheid nemen en geen mensen binnen laten. Maar dat is zogenaamd pas écht zielig. :')
  maandag 21 september 2026 @ 15:19:31 #58
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_221832610
Alsof dit niet voor minstens 80% de schuld van de asielterroristen zelf is :')
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_221832983
Trouwens, als je je kind verwaarloosd in Nederland, wegstuurt naar een ander land zonder mee te gaan, wordt je direct opgepakt en uit je voogdijschap geplaatst. Iedereen zal dit veroordelen.

Maar als asielzoekers het doen, worden ze enorm beloond met voorrang op een woning en een uitkering. De media stelt geen kritische vragen.

Hoezo gelijkheid? Dit is zo oneerlijk als het kan.
pi_221833096
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:09 schreef Homey het volgende:
Trouwens, als je je kind verwaarloosd in Nederland, wegstuurt naar een ander land zonder mee te gaan, wordt je direct opgepakt en uit je voogdijschap geplaatst. Iedereen zal dit veroordelen.

Maar als asielzoekers het doen, worden ze enorm beloond met voorrang op een woning en een uitkering. De media stelt geen kritische vragen.

Hoezo gelijkheid? Dit is zo oneerlijk als het kan.
Klopt. In Oekraiene vechten de meeste mannen. In de Islamitische landen vluchten ze en laten de kinderen achter.
pi_221834709
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2026 16:36 schreef Alti1998. het volgende:

[..]
Klopt. In Oekraiene vechten de meeste mannen. In de Islamitische landen vluchten ze en laten de kinderen achter.
Het waren ook alleen blanke Nederlanders die vluchtelingen in huis namen.

Allochtonen? Niks.
  maandag 21 september 2026 @ 21:10:59 #62
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221834866
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is ook bijzonder om te denken dat Nederland de plicht heeft om voor pakweg kinderen uit Afhanistan of Algerije goede opvang te moeten regelen. Die mensen moeten hun eigen landen gaan fixen en hun eigen kinderen een veilige omgeving bieden, dat is onze taak niet.
Dat dus.
En als wij in Nederland nou 0 problemen hadden.
Geen armoede.
Geen falende scholen.
Huizen in overvloed.
En ga maar door dan zou je kunnen kijken wat we kunnen doen.

Maar nu hebben we al genoeg problemen in Nederland en dan importeren we ze ook nog.
  maandag 21 september 2026 @ 21:17:24 #63
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221834911
Het lijkt er op dat van den Brink het probleem wederom bij gemeentes gaat leggen, want die moeten maar zorgen voor voldoende plekken.
pi_221835558
quote:
Heb je ze ook vertelt over Anne Frank en de familie? Echte vluchtelingen die blij waren dat ze een vluchtplek hadden gevonden, en meerdere jaren met elkaar samen moesten leven en niet naar buiten konden of overdag naar het toilet, deze mensen kunnen rustig even een wandeling maken als ze het te veel vinden, als het met elkaar samen moeten leven erger is dan de situatie in hun eigen land dan weet ik de reden al dat ze hier zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221835606
De ouders zijn verantwoordelijk voor die verwaarlozing, niet de Nederlandse overheid. De Nederlandse overheid is er in de eerste plaats voor Nederlanders. Niet voor asielzoekers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221837191
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2026 21:17 schreef Mubassie het volgende:
Het lijkt er op dat van den Brink het probleem wederom bij gemeentes gaat leggen, want die moeten maar zorgen voor voldoende plekken.
Ik begin serieus te geloven dat die man gecompromitteerd is, die is zo opzichtig handel aan het drijven voor de asielindustrie.

Dit probleem moet ook bottom up worden tegengegaan. Geef als burgemeester tegengas. Wees iets nationalistischer, kom op voor de Nederlandse burger in je gemeente. Dit is een mentaliteitskwestie en kwestie van wat lef tonen. De burgers zelf moeten ook gewoon een keer demonstreren specifiek voor de eigen belangen. Nederlanders zijn gehersenspoeld met dat anti-nationalistische praat dat je altijd maar moet inschikken voor buitenlanders. Ik zou zeggen, de grenzen zijn bereikt, tijd dat die buitenlanders een keer inschikken en plaats maken voor de lokale bevolking. Draai die voorrang een keer om. Dit is het echte omdenken wat veel meer plaats moet gaan nemen.
pi_221837310
quote:
Nope.

Wat hier verwaarlozing wordt genoemd geldt in het land van herkomst als een zeer aanlokkelijke toekomst.

Gratis onderdak, gratis eten en drinken zoveel je wilt, niet hoeven te werken of bedelen.

Eigenlijk gewoon een gratis all-in vakantie.
pi_221837341
Mensen, jong en oud, komen van heinde en verre om hier te genieten van alle voordelen die Hotel Nederland aanbiedt.

Gratis, voor niets, en geheel vrijblijvend. Men wordt meer dan ruimschoots gecompenseerd voor de reiskosten. Daarnaast zijn alle verblijfskosten, inclusief zorg, onderwijs, vrijetijdsbesteding, en wat dies meer zij, geheel voor de Nederlandse belastingbetaler.

Mocht het niet bevallen, dan kan men terug, maar dit komt in de praktijk niet voor. Indien het wel bevalt, dan kan men wederom gratis de gehele familie laten overkomen.

Hotel Nederland beschikt over een onbeperkt aantal luxe kamers die de autochtone bevolking onder dwang beschikbaar moeten stellen.
pi_221837941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:
Mensen, jong en oud, komen van heinde en verre om hier te genieten van alle voordelen die Hotel Nederland aanbiedt.

Gratis, voor niets, en geheel vrijblijvend. Men wordt meer dan ruimschoots gecompenseerd voor de reiskosten. Daarnaast zijn alle verblijfskosten, inclusief zorg, onderwijs, vrijetijdsbesteding, en wat dies meer zij, geheel voor de Nederlandse belastingbetaler.

Mocht het niet bevallen, dan kan men terug, maar dit komt in de praktijk niet voor. Indien het wel bevalt, dan kan men wederom gratis de gehele familie laten overkomen.

Hotel Nederland beschikt over een onbeperkt aantal luxe kamers die de autochtone bevolking onder dwang beschikbaar moeten stellen.
Daarom is dat afgeven op asielzoekers ook niet heel handig, want ze vertonen vrij rationeel gedrag.

Als Nederlanders naar een land kunnen reizen waar je alles gratis krijgt, zouden ook best wat mensen (veel tokkies waarschijnlijk) die stap wagen. Zeker als je in dat land voorrang krijgt op de lokale bevolking.

Alleen dat land bestaat niet voor Nederlanders. Je ziet het aan de Ik Vertrek afleveringen, Nederlanders moeten alles zelf regelen, betalen en hard werken. En dan worden ze eerder tegengewerkt, dan dan ze steun krijgen. Maar die Nederlanders zijn noeste arbeiders, en doen alles zelf.

Asielzoekers die hier komen zijn een heel ander volk. Wat je hen wel kan verwijten is ondankbaarheid. Teveel vertonen crimineel gedrag, wat werkelijk waar absurd is gegeven het feit dat ze voorrang op een woning krijgen en gratis geld tot aan hun dood. Dan houd je je toch juist koest?
  dinsdag 22 september 2026 @ 14:22:21 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221838305
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben we die plicht. Als je ze toelaat tot je asielprocedure, dan ga je daarmee een verantwoordelijkheid aan wat betreft basisbehoeften en veiligheid.
pi_221838924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 14:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben we die plicht. Als je ze toelaat tot je asielprocedure, dan ga je daarmee een verantwoordelijkheid aan wat betreft basisbehoeften en veiligheid.
Daarom op afstand asiel beoordelen, en nooit zomaar mensen toelaten op je grondgebied. Want dan claimen ze meteen allerlei rechten en privileges. Op afstand hoeft dat niet.

Of, zelden besproken, organiseer het asielcircus op sponsoring alleen. Laat individuen maar betalen, op vrijwillige basis. Geen gemeenschapsgeld meer. Je zult zien dat de instroom meteen opdroogt, want zelfs de meest linkse pro-asiel activisten gaan echt niet zelf betalen voor een asielzoeker.
  dinsdag 22 september 2026 @ 18:25:00 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221839341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 16:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Daarom op afstand asiel beoordelen, en nooit zomaar mensen toelaten op je grondgebied. Want dan claimen ze meteen allerlei rechten en privileges. Op afstand hoeft dat niet.

Of, zelden besproken, organiseer het asielcircus op sponsoring alleen. Laat individuen maar betalen, op vrijwillige basis. Geen gemeenschapsgeld meer. Je zult zien dat de instroom meteen opdroogt, want zelfs de meest linkse pro-asiel activisten gaan echt niet zelf betalen voor een asielzoeker.
Jij hebt het over een hypothetische wenselijke situatie voor de toekomst. Ondertussen zitten er dus 7000 kinderen in een onverantwoorde situatie, die nog verder gecompliceerd wordt door het feit dat een hoop van deze kinderen zelf overlastgevers zijn.

Dan kun je ze allemaal kut noemen en roepen dat hun ouders dit of dat, maar je kunt ook je verantwoordelijkheid nemen als beschaafd land en verdere problemen voorkomen. Helaas is de jeugdhulpverlening zover uitgekleed dat zelfs simpele hulpvragen al op een wachtlijst van jaren terechtkomen dus dan kun je nagaan dat wat er klaarstaat voor gecompliceerde gevallen uit een niet alledaagse situatie niet genoeg en niet adequaat genoeg is.

Dus voorlopig blijven we zitten met onderpresterende kinderen die voor het leven achterstanden en trauma's oplopen.
pi_221839358
Hebben ze het al in België en Duitsland geprobeerd? Liever kwijt dan rijk dit volk en hun familie welke alle sociale voorzieningen weer verder gaat opzuigen.

Het is sowieso van de zotte dat Nederland verantwoordelijk zou moeten zijn voor deze zwendelpraktijken. Kinderen worden vooruit gestuurd terwijl de rest van de familie nog in veiligheid zit, zodat ze na een zielig verhaal hebben opgehangen allemaal mogen over komen. Welke zichzelf respecterende natiestaat laat zichzelf toch vrijwillig zo voor de gek houden en gijzelen door een achterhaald verdrag, terwijl hervormingen worden weggestemd of maar heel langzaam gaan. Er moet haast iets doelbewust achter zitten om de demografie te veranderen, maar zeg dat dan ook.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_221839626
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 14:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben daar een stuk harder in en vind dat we die plicht niet hebben. Als er niet kan worden voldaan aan een goede opvang voor kinderen, zou het ook een signaal moeten zijn dat de asielketen overbelast is. In theorie zou je tot in treurnis kinderen kunnen gaan opvangen. Maar dit zou de taak van Nederland (of welk ander Westers land ook) helemaal niet moeten zijn.

Hoe tragisch ook, die mensen komen van duizenden kilometers ver weg, zij zijn ons probleem niet. En als het argument wordt gemaakt van wel, oké, maar waarom zij dan wel en al die kinderen in Jemen en Soedan niet?

In een land als Polen worden die mensen gewoon niet toegelaten en blijven hele gezinnen in de bossen achter. Tragisch, maar die mensen maken zelf de keuze hierheen te komen.

pi_221839640
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:
In een land als Polen worden die mensen gewoon niet toegelaten en blijven hele gezinnen in de bossen achter. Tragisch, maar die mensen maken zelf de keuze hierheen te komen.
We kunnen veel leren van Polen in dit geval.
pi_221839692
Structurele verwaarlozing door familie en eigen samenleving is waardoor ze überhaupt in een Nederlandse "asielnoodopvang" zitten. Het zijn nou eenmaal waardeloze kinderen, ze maken daar gewoon een paar reservekinderen voor dit soort grappen.

Stop met meer om continentendoorkruisers geven dan hun eigen mensen doen, anders komen ze allemaal naar dat kleine stukje van de wereld waar wel om hen gegeven wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 september 2026 @ 19:59:46 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221839849
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2026 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben daar een stuk harder in en vind dat we die plicht niet hebben. Als er niet kan worden voldaan aan een goede opvang voor kinderen, zou het ook een signaal moeten zijn dat de asielketen overbelast is. In theorie zou je tot in treurnis kinderen kunnen gaan opvangen. Maar dit zou de taak van Nederland (of welk ander Westers land ook) helemaal niet moeten zijn.

Hoe tragisch ook, die mensen komen van duizenden kilometers ver weg, zij zijn ons probleem niet. En als het argument wordt gemaakt van wel, oké, maar waarom zij dan wel en al die kinderen in Jemen en Soedan niet?

[ afbeelding ]
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Nederland is gebonden aan de eigen kaders en wetten, en die stellen dat iedereen in zo'n procedure recht heeft op een menselijk niveau van zorg en onderdak. Voor kinderen ligt die lat - terecht- nog hoger.

Dat het asielstelsel overlopen en misbruikt wordt is ook een feit, maar dat ontslaat onze overheid niet van die plicht.
pi_221840955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 19:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Nederland is gebonden aan de eigen kaders en wetten, en die stellen dat iedereen in zo'n procedure recht heeft op een menselijk niveau van zorg en onderdak. Voor kinderen ligt die lat - terecht- nog hoger.

Dat het asielstelsel overlopen en misbruikt wordt is ook een feit, maar dat ontslaat onze overheid niet van die plicht.
Tja, feitelijk heb je natuurlijk volledig gelijk. Maar ja, Polen heeft eigenlijk ook de plicht om mensen op te vangen, dat doet men ook niet. Als de regels eigenlijk een land verplichten dingen te doen die het niet meer kan faciliteren, dan is er wellicht iets mis met die regels en wetten. En dat is natuurlijk ook zo, want deze stammen nog uit een tijd, waar er absoluut geen sprake was van de mate en vormen van migratie die we nu zien.
pi_221840960
Alleenstaande mannen per definitie niet meer toelaten. Scheelt een hoop, zijn die kinderen ook veiliger.
  woensdag 23 september 2026 @ 09:21:06 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221841712
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, feitelijk heb je natuurlijk volledig gelijk. Maar ja, Polen heeft eigenlijk ook de plicht om mensen op te vangen, dat doet men ook niet. Als de regels eigenlijk een land verplichten dingen te doen die het niet meer kan faciliteren, dan is er wellicht iets mis met die regels en wetten. En dat is natuurlijk ook zo, want deze stammen nog uit een tijd, waar er absoluut geen sprake was van de mate en vormen van migratie die we nu zien.
En dat is wat mij betreft behalve wettelijk onjuist ook onethisch. Het is ook uitermate effectief en praktisch.
Wat betreft kinderen binnen de landsgrenzen van Nederland vind ik dat we dat niet moeten willen en dat je niet die groep kinderen waarvan de ouders niet in staat zijn ze een veilige omgeving te bieden kan laten stikken, wat je ook vindt van hun ouders, hun motieven etc.

Maar goed, dan lees je zo'n artikel (kan het nu even niet zo snel vinden) waarbij ouders vertellen dat ze hun 13(?)-jarige tiener vooruit hebben gestuurd met het plan op de nareizigerstrein te springen en dan gaat mijn onderbuik ook wel aan. Dat zit hem dan vooral in dat mensen openlijk vertellen wat het plan is en dat ze eigenlijk nul redenen hebben om hier te mogen wonen en dat er hier dan niemand beleid op kan maken om dat te voorkomen of terug te draaien, blijkbaar.

Ik vind alleen niet dat mijn onderbuik leidend zou mogen zijn bij dit soort beslissingen, helemaal niet als er minderjarigen bij betrokken zijn.
pi_221841758
quote:
Kiezen ze zelf voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221841785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kiezen ze zelf voor.
Nee, daarvoor kiezen mensen niet, het is een gevolg van rechts beleid, waardoor zij gedwongen worden dicht op elkaar te leven.
pi_221841792
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee, daarvoor kiezen mensen niet, het is een gevolg van rechts beleid, waardoor zij gedwongen worden dicht op elkaar te leven.
Zoek hulp, dwaas.
1947-2016
  woensdag 23 september 2026 @ 09:38:18 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221841805
quote:
Klopt, in veel centra is het echt een recept voor stress en trouwens ook andere gezondheidsklachten. Heel veel kinderen die daar chronische luchtwegklachten oplopen, bijvoorbeeld.

We waren hier dan ook erg blij dat ze bij het nieuwe kleine centrum verderop een pilot gingen draaien dat alle mensen daar een kamer per persoon/gezin hadden. Dat scheelt al zoveel spanning die tot gedoe in en buiten het centrum kan leiden.

Ik heb jaren nieuwkomers begeleid en dat opgehokte aspect nekt de meesten. Je bent voor je veiligheid afhankelijk van het COA, en dat is vrij apathisch en machteloos als het niet lekker loopt als jouw kamergenoot bijvoorbeeld niet goed bij zijn knikker is of een heel dwingende islamist, of dat jij je hart vasthoudt met je kinderen met gang vol seksueel gefrustreerde mannen met rare ideeën over leeftijdsgrenzen, consent en met name meisjes.
pi_221841927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt, in veel centra is het echt een recept voor stress en trouwens ook andere gezondheidsklachten. Heel veel kinderen die daar chronische luchtwegklachten oplopen, bijvoorbeeld.

We waren hier dan ook erg blij dat ze bij het nieuwe kleine centrum verderop een pilot gingen draaien dat alle mensen daar een kamer per persoon/gezin hadden. Dat scheelt al zoveel spanning die tot gedoe in en buiten het centrum kan leiden.

Ik heb jaren nieuwkomers begeleid en dat opgehokte aspect nekt de meesten. Je bent voor je veiligheid afhankelijk van het COA, en dat is vrij apathisch en machteloos als het niet lekker loopt als jouw kamergenoot bijvoorbeeld niet goed bij zijn knikker is of een heel dwingende islamist, of dat jij je hart vasthoudt met je kinderen met gang vol seksueel gefrustreerde mannen met rare ideeën over leeftijdsgrenzen, consent en met name meisjes.
Ik ben geen voorstander van open grenzen. Ook de spreiding waardoor er in elk dorpje statushouders e.d. komen vind ik geen fijn idee. Het liefst zie ik tijdelijke opvang tot het veiliger is in eigen land, en dat die opvang wel wat centraal is op plekken waar de autochtone bevolking zo min mogelijk problemen ondervindt van degenen die we tijdelijk een veilig thuis aanbieden.
Maar het moet ook wel veilig zijn voor de vluchtelingen zelf. Soms zie je dat ze hutjemutje op elkaar zitten op een terrein terwijl andere gebouwen leeg staan; de eigenaar van dat terrein krijgt een vergoeding per vluchteling, ongeacht de huisvesting. Als hij hen over de gebouwen verspreidt heb je kans op vervuiling en vandalisme in die andere gebouwen (minder toezicht uiteraard) en meer kosten aan onderhoud. Het is financieel vaak aantrekkelijker die andere panden leeg te laten staan en te laten vervallen dan de vluchtelingen daar in te laten wonen en zo de onderlinge spanningen te verminderen.

Het moet natuurlijk ook weer niet TÉ geweldig worden, want dan gaat het woord snel rond van: "Kom allemaal naar Nederland; het is geweldig hier!" en het moet ook eerlijk blijven tegenover de autochtone bevolking in deze tijden waarin het haast onmogelijk is een fatsoenlijk huis te vinden voor jouzelf en je gezinnetje.
pi_221841950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoek hulp, dwaas.
Ik weet dat het moeilijk is voor rechtse medemensen dat iemand steeds bewijst dat het rechtse beleid niet deugd.
pi_221842081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2026 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Structurele verwaarlozing door familie en eigen samenleving is waardoor ze überhaupt in een Nederlandse "asielnoodopvang" zitten. Het zijn nou eenmaal waardeloze kinderen, ze maken daar gewoon een paar reservekinderen voor dit soort grappen.

Stop met meer om continentendoorkruisers geven dan hun eigen mensen doen, anders komen ze allemaal naar dat kleine stukje van de wereld waar wel om hen gegeven wordt.
Geen enkel kind is waardeloos!!

In het uiterste geval kun je je er achter verschuilen tijdens een oorlog(einde sarcasme)
pi_221842099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 10:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet dat het moeilijk is voor rechtse medemensen dat iemand steeds bewijst dat het rechtse beleid niet deugd.
Je bewijst helemaal niks. Behalve dat je niet deugt. In je hoofd.

Zoek hulp.
1947-2016
pi_221842105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Fijn dat je deze mensen helpt en geeft om hun gezondheid.

Heb je ook een oplossing voor dit probleem?

pi_221842117
Het politieke kartel gebruikt deze mensen voor politieke eigen gewin en tevens als hun toekomstige stemvee omdat de samenleving vanzelfsprekend steeds rechtser wordt. Wentelt daarnaast alle overlast die die mensen veroorzaken af op de samenleving. Wordt het nu tijd voor revolutie?
pi_221842121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 10:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je bewijst helemaal niks. Behalve dat je niet deugt. In je hoofd.

Zoek hulp.
Dat linkse kritische en intelligentere mensen hun mening kunnen geven is niet iets waar jij het mee eens bent. Duidelijk?
pi_221842125
Het is de schuld van Trump, VS, EU, VK, Israël, witte mensen en het westen.
Corporate translator
pi_221842135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 10:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat linkse kritische en intelligentere mensen hun mening kunnen geven is niet iets waar jij het mee eens bent. Duidelijk?
Linkse mensen zijn kritisch meen je dit serieus. Jullie vocabulaire is niet groter dan de woorden nazi racist fascist poetinlover bruinhemd wappie mannenprobleem. Kritisch je neus!
pi_221842142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 10:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoeveel halve liters heb je al achterover geklapt?
pi_221842181
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2026 10:54 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Linkse mensen zijn kritisch meen je dit serieus. Jullie vocabulaire is niet groter dan de woorden nazi racist fascist poetinlover bruinhemd wappie mannenprobleem. Kritisch je neus!
Neen, dan is rechts natuurlijk beter, die noemen linkse mensen vrienden van verkrachters, moordenaars en rijp voor het gekkenhuis.
pi_221842194
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, dan is rechts natuurlijk beter, die noemen linkse mensen vrienden van verkrachters, moordenaars en rijp voor het gekkenhuis.
Dat klopt want dat is toch ook allemaal waar.
pi_221842205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 09:35 schreef torentje het volgende:

[..]
Ze kiezen ervoor hier naartoe te komen. Ze worden nergens toe gedwongen. Als het gespreide bedje ze hier niet bevalt, mogen ze zonder probleem per direct terug opflikkeren naar de zandbak waar ze vandaan kwamen. Als ze dan linkse dwazen zoals jij nog mee nemen wordt het misschien ook ooit weer een mooi land hier.
pi_221842265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:05 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Dat klopt want dat is toch ook allemaal waar.
Als linkse mensen vrienden van verkrachters en moordenaars zouden zijn, dan zouden zij toch nooit pleiten voor een links beleid overal op de wereld?
  woensdag 23 september 2026 @ 11:33:01 #99
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_221842355
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens uw posts in eerdere topics zijn te kleine woonruimtes in NL voor u een groot probleem, waarop door u ook hier wordt gehint.

Het land is ook op dit gebied intussen overvol geraakt, en qua woonruimte loopt de emmer zelfs al flink over. Maar u veracht rechts en toont zich erg mild over deze groepen, waardoor juist schaarste in woningland alleen maar erger wordt.

Bij wijze van spreken geldt dit ook voor u, mocht de nood hoog zijn! ;) *)

Mijn advies luidt: neem zelf deze mensen dan in uw 'te kleine' woning wanneer u werkelijk zo'n groot links hart heeft zoals u doet voorkomen, of accepteer eindelijk hulp! :)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_221842422
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:33 schreef Scjvb het volgende:
Volgens uw posts in eerdere topics zijn te kleine woonruimtes in NL voor u een groot probleem, waarop door u ook hier wordt gehint.
Jij hebt niet goed opgelet, want ik vind de te kleine woonruimtes overal op de wereld een probleem m.a.w. mensvijandig.
Want als de woningen overal op de wereld ruim en vrijstaand zouden zijn, dan zouden de gewone mensen ook in hun geboortestreek willen en kunnen blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')