quote:Vrouw in boerkini ten onrechte uit sauna Hierden gestuurd
Een sauna- en wellnessbedrijf in Hierden, bij Harderwijk, heeft een vrouw die een boerkini droeg ten onrechte weggestuurd. Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt dat er sprake was van discriminatie op grond van godsdienst en geslacht.
De vrouw bracht in juni vorig jaar een bezoek aan de Zwaluwhoeve. Het was die dag een badkledingdag, een dag waarop de huisregels het dragen van een badpak of zwembroek toestaan. Kleding die het hele lichaam bedekt mag van de regels niet.
De vrouw is een moslima en droeg die dag een boerkini: een lichaamsbedekkend zwempak van badkledingstof, bestaande uit een hoofddoek, een shirt met lange mouwen en een lange broek. Na een verblijf van ongeveer vier uur zei een medewerker dat de vrouw moest vertrekken.
Gezondheid, veiligheid en hygiëne
De vrouw stapte naar de toezichthouder omdat door de kledingvoorschriften van het bedrijf vooral islamitische vrouwen de toegang geweigerd zou worden. Het bedrijf verweerde zich met de stelling dat de kledingvoorschriften nodig zijn voor de gezondheid, veiligheid en hygiëne van de bezoekers.
Het college vindt dat het bedrijf dat onvoldoende heeft onderbouwd. Zo zou uit onderzoek zijn gebleken dat er geen verschil is in hygiëne tussen verschillende soorten badkleding.
Oordelen van het College voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend. In de praktijk leidt een oordeel waarin discriminatie is vastgesteld in ruim 80 procent van de gevallen tot maatregelen, zoals excuses van een werkgever of aanpassing van beleid, zegt het college.
Echt heel vreemd, niet-islamitische vrouwen dragen immers ook boerkini's.quote:De vrouw stapte naar de toezichthouder omdat door de kledingvoorschriften van het bedrijf vooral islamitische vrouwen de toegang geweigerd zou worden.
Ik zou die bron wel eens willen zien dan. Maar vrees dat het college het evenmin heeft onderbouwd met bronnen. Pot-ketel dus.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:35 schreef Moonversion het volgende:
Zo zou uit onderzoek zijn gebleken dat er geen verschil is in hygiëne tussen verschillende soorten badkleding
En dat.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:38 schreef Jahr00n het volgende:
Daarnaast is het gewoon een commerciele toko dus hun eigen regels gelden daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is lang gehad dat ik een account op Fok! heb geleden.🐭 🧀
quote:Op donderdag 17 september 2026 17:48 schreef Muissnuitje het volgende:
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.Badkledingdagen zijn sowiesoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat viel me ook al op. Waarom zo lang wachten?quote:Op donderdag 17 september 2026 17:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Na een verblijf van 4 uur... Als het zo'n probleem was hadden ze daar eerder aan de bel moeten trekken.
Mee eens, is bij een sauna hier in de buurt op dinsdag, maar dan lopen er ook gewoon naakte mensen tussen en eerlijk, een gewone zwembroek of badpak is ook een broeinest voor bacteriën.quote:
Ook een islamist bepaalt niet wat zijn vrouw wel of niet mag.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:50 schreef epicbeardman het volgende:
Dat had mijn vrouw niet gemogen als ik islamist was. Haar eigenaar is een goed geintregreerde moslim man, dat hij haar deze vrijheid gunt.
Dit.quote:
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderenquote:Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef Leandra het volgende:
Maar badkleding is badkleding, als je dan toch een speciale dag voor preutse mensen hebt dan is een boerkini ook prima, want badkleding.
Colleziono francobolli di bambini
Thanks, weet ik in elk geval dat ik sauna's niet ga proberen. Daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:53 schreef Muissnuitje het volgende:
maar dan lopen er ook gewoon naakte mensen tussen
College voor de Rechten van de Moslim.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
Het College voor de Rechten van de Mens oordeelt in de praktijk altijd in het voordeel van moslims. Nutteloos clubje dat de islamisering faciliteert.
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.quote:Oordelen van het College voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend.
Ik zie bij ons op badkledingdagen gewoon naakte mensen tussen de badkldinggangers lopen, als ze daar niet tegen kan heeft ze zelf pech, want zelfs op badkledingdagen is badkleding slechts toegestaan, maar vooralsnog niet verplicht.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderen
Oh, nu vul je ook al voor haar in dat zij vervolgens een probleem zou maken?quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderen
Ik ga niet op badkledingdagen, totaal ander publiek.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:58 schreef Muissnuitje het volgende:
[..]
Ik zie bij ons op badkledingdagen gewoon naakte mensen tussen de badkldinggangers lopen, als ze daar niet tegen kan heeft ze zelf pech, want zelfs op badkledingdagen is badkleding slechts toegestaan, maar cooralsnog niet verplicht.
Als ze de rug recht hielden hadden ze sowieso geen badkledingdagen.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.
Idem idd.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga niet op badkledingdagen, totaal ander publiek.
Good point.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.
Desinformatie.quote:Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt
Klopt ook, ik ben er een paar keer geweest tot ik begreep dat het wekelijks op een vaste dag is, ik respecteer dan weer wel dat hun dat willen, de rest van de week komen dan weer de gewone saunagangers, dus dinsdag sla ik sindsdien ook over.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, doen we mooi niets mee!👍quote:Op donderdag 17 september 2026 17:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Thanks, weet ik in elk geval dat ik sauna's niet ga proberen. Daar zit ik echt niet op te wachten.
Dit kan echt niet.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ook een islamist bepaalt niet wat zijn vrouw wel of niet mag.
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens ja. Badkledingdag is badkledingdag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
En toen ben ik gestopt met lezen.quote:Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt
Persoonlijk eens, maar als zo'n complex idd per se badkledingdagen wil hebben dan vind ik ook wel dat je een boerkini als badkleding dient te beschouwen.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.
Sommige mensen hebben gewoon hun eigen sauna.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Badkledingdagen in de sauna zijn enorm pauper vind ikquote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die komt er hier straks ook in ja. Maar een publieke sauna? Brrrrr.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon hun eigen sauna.
Het is vooral ander publiek van wat ik altijd heb begrepen. Las onlangs van een complex waar ze hadden geëxperimenteerd met alleen maar badkleding, dus permanent en daar gingen mensen dus bommetje in het zwembad doen en dat soort dingenquote:Op donderdag 17 september 2026 18:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Badkledingdagen in de sauna zijn enorm pauper vind ik
quote:Naar de Hammaam (sauna)
10/06/2025
614
Vraag:
Is het voor mijn vrouw toegestaan naar de Hammaam (openbare sauna) te gaan in de Ramadan? Weet dat de badkamer in ons huis erg klein is. Zij is zwanger en bang om ziek te worden vanwege de kou.
Antwoord:
Alle lof zij Allah.
Als zij de badkamer in het huis kan betreden en het water kan verwarmen is het voor haar niet toegestaan een Hammaam te bezoeken. Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, zijn vrouw dient de openbare baden niet te betreden.”
(at-Tirmidhie; Hasan verklaard door Sheikh al-Albaanie)
https://www.al-yaqeen.com(...)ar-de-hammaam-sauna/
Allemaal onderdeel van de Taqqiya-campagne. Ze mogen overal gewoon over liegen "dit is niet de echte islam" terwijl het dat gewoon wel is bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:39 schreef nelaeryn het volgende:
Maar uh, wat doet een islamitische vrouw eigenlijk in de sauna? Dat is haram.
[..]
Je haar blijft wel lekker droog zoquote:Op donderdag 17 september 2026 18:34 schreef Tengano het volgende:
Tja, en over een jaar of tien moet iedere vrouw in de sauna een boerkini aan.
Wen er maar aan
[ afbeelding ]
Ja, ik weet wat die doodscultus inhoud.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:44 schreef HeatWave het volgende:
Allemaal onderdeel van de Taqqiya-campagne. Ze mogen overal gewoon over liegen "dit is niet de echte islam" terwijl het dat gewoon wel is bijvoorbeeld.
Op dit moment moet de islam nog verder geinfiltreerd worden in de samenleving dus "mogen" islamitische vrouwen allerlei dingen die ze eigenlijk in de islam niet mogen. Zodra de sharia er is worden al die dingen ook weer gewoon verboden, maar in deze fase van de invasie is het gewoon een wapen dat wordt ingezet ter bevordering van de islam.
Als je de tactiek eenmaal inziet is het zo overduidelijk overal.
FTFYquote:Op donderdag 17 september 2026 18:55 schreef nelaeryn het volgende:
Ja, ik weet wat die doodscultus inhoudt.
Ze zou juist een klacht moeten indien bij het College voor de Rechten van de Mens vanwege het feit dat moslima's niet ook niet gewoon in hun blote reet naar de sauna mogen van hun religie.
Ik schreef "(ik) denk niet"quote:Op donderdag 17 september 2026 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, nu vul je ook al voor haar in dat zij vervolgens een probleem zou maken?
Wellicht zit daar de verklaring van die 4 uur in: dat er toen een of andere aso stennis heeft lopen schoppen.
In Amsterdam krijgen ze zelfs een standbeeld:quote:Op donderdag 17 september 2026 18:40 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet voor te stellen dat er meer dan een miljard zijn die in dit soort onzin geloven.
quote:Standbeeld in Amsterdam moet stereotypen rond moslima’s doorbreken
Een vrouw die zichzelf met een hamer bevrijdt uit een blok marmer. Sinds zaterdag staat het kunstwerk in de Amsterdamse Kolenkitbuurt. Het beeld is gemaakt door vrouwen uit de buurt en moet laten zien dat niet een hoofddoek, religie of vrouw-zijn iemand beperken, maar de stereotypes die anderen opleggen.
"Het is een kunstwerk dat verbeeld hoe een vrouw, een moslima, zichzelf aan het bevrijden is van alle stereotyperingen waar ze dagelijks mee te maken heeft", vertelt kunstenares Narges Mohammadi.
Mohammadi werd gevraagd door het stadsdeel om een kunstwerk te maken voor de kunstroute Vrouwen van West. Samen met vier andere vrouwen uit de buurt werkte ze anderhalf jaar aan het kunstwerk. De andere makers, Nemire, Raziye, Shanaz en Yamina hebben verschillende achtergronden en leeftijden, maar delen hun islamitische achtergrond.
Mohammadi zocht bewust vrouwen uit de buurt die nog niet eerder aan een kunstproject hadden meegedaan. Via flyers op straat en contacten met onder meer buurthuizen kwam ze uiteindelijk bij de vier vrouwen terecht.
Samen bedachten ze het ontwerp, een vrouw die zich met gerichte hamerslagen losbreekt van het beeld dat anderen van haar hebben. "Ze wil gewoon lekker zichzelf zijn. Ze is een vrouw die lacht, naar de sportschool gaat en haar eigen leven leidt. In het nieuws en in de media wordt dat niet genoeg belicht."
Het beeld maakt onderdeel uit van de kunstroute Vrouwen van West, die vrouwelijke kunstenaars en vrouwen in de openbare ruimte meer zichtbaarheid wil geven. Dat is volgens de makers hard nodig: van de ruim 1600 publieke kunstwerken in Amsterdam is ongeveer 15 procent gemaakt door een vrouw. "Er zijn zo weinig verhalen over vrouwen met een hoofddoek waarin ze als positief mens worden neergezet. Ik vind het goed om daarop te focussen", vertelt Mohammadi.
https://www.at5.nl/artike(...)-moslimas-doorbreken
Het werkt net iets anders daar. En dan heb ik het niet over dat 'groepje' extremisten.quote:
Inderdaad, er zijn ook zat naakte lijven waar ik liever niet tegenaan kijk, ben ik ook niet verplicht gelukkig, badkleding is badkleding, dan maar de andere kant opkijken.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:44 schreef Hexagon het volgende:
Een terechte uitspraak. Hoe stom een Boerkini er ook uit ziet. Dat zou geen reden moeten zijn om het anders te gaan behandelen.
Maar zo te zien zijn er hier weer een hoop figuren die groepen mensen marginaliseren een goed idee vinden.
Voor sommigen niet-moslims zou een boerkini inderdaad juist wel een goed idee zijn.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:06 schreef Muissnuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn ook zat naakte lijven waar ik liever niet tegenaan kijk, ben ik ook niet verplicht gelukkig, badkleding is badkleding, dan maar de andere kant opkijken.
Of voor mannen in een strakke zwembroek met dikke buik en dito tieten. Niet om aan te zien.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor sommigen niet-moslims zou een boerkini inderdaad juist wel een goed idee zijn.
Jij snapt het.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van de Taqqiya-campagne. Ze mogen overal gewoon over liegen "dit is niet de echte islam" terwijl het dat gewoon wel is bijvoorbeeld.
Op dit moment moet de islam nog verder geinfiltreerd worden in de samenleving dus "mogen" islamitische vrouwen allerlei dingen die ze eigenlijk in de islam niet mogen. Zodra de sharia er is worden al die dingen ook weer gewoon verboden, maar in deze fase van de invasie is het gewoon een wapen dat wordt ingezet ter bevordering van de islam.
Als je de tactiek eenmaal inziet is het zo overduidelijk overal.
Zet je je bril af in de sauna.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:06 schreef Muissnuitje het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn ook zat naakte lijven waar ik liever niet tegenaan kijk, ben ik ook niet verplicht gelukkig, badkleding is badkleding, dan maar de andere kant opkijken.
Ze hakt zichzelf weg van haar eigen familie mannen die haar vanalles opleggen en voor haar willen bepalen hoe ze moet leven?quote:Op donderdag 17 september 2026 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam krijgen ze zelfs een standbeeld:
[..]
Benieuwd of het bedrijf voet bij stuk houdtquote:Oordelen van het College voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend
Maar laten we hier ook meteen even realistisch over zijn: Die gelijke behandeling gaat dan hoogstwaarschijnlijk inhouden dat die sauna de badkledingdagen in zijn totaliteit gaat afschaffen. Dat is voor hun een makkelijke optie dan eindeloze discussies met klanten over wat wel of niet geschikte badkleding is.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:44 schreef Hexagon het volgende:
Een terechte uitspraak. Hoe stom een Boerkini er ook uit ziet. Dat zou geen reden moeten zijn om het anders te gaan behandelen.
Maar zo te zien zijn er hier weer een hoop figuren die groepen mensen marginaliseren een goed idee vinden.
Dat gaat ze veel omzet kosten dus ik denk bet niet.quote:Op zaterdag 19 september 2026 10:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar laten we hier ook meteen even realistisch over zijn: Die gelijke behandeling gaat dan hoogstwaarschijnlijk inhouden dat die sauna de badkledingdagen in zijn totaliteit gaat afschaffen. Dat is voor hun een makkelijke optie dan eindeloze discussies met klanten over wat wel of niet geschikte badkleding is.
Helaas, zo werkt het niet.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:44 schreef Hexagon het volgende:
Zo werkt het dus wel. In het westen hebben we namelijk vrijheid van godsdienst en daaruit volgende kledingkeuzes.quote:Op zaterdag 19 september 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas, zo werkt het niet.
Als je ergens op een plek bent heb je je ook te houden aan de voorschriften en regels die daar zijn. Het is hier het Westen, wij dragen geen sluiers of boerkini's. Het zou dan ook uitstekend zijn om mensen die dat wel doen structureel uit zwembaden te weren. Deze mensen hebben de keuze: of je draagt normale kleding geschikt om te zwemmen, of je gaat maar niet zwemmen.
Het is ook een kwestie van aanpassen namelijk. Die mensen komen hierheen omdat men hier wil leven, oké, dan leef je dus ook op onze manier. Als Westerse vrouwen in sommige Islamitische landen over straat willen moet men zich daar ook op een andere manier kleden. Dan vinden we het heel gewoon dat je je daar aanpast, uit respect voor de cultuur. Waarom zou dat hier anders werken?
Waarom moeten wij respect hebben voor niet-Westerse culturen, maar is hetzelfde vragen andersom meteen discriminatie?
Deze sauna heeft gewoon kledingvoorschriften. En het Westen heeft vrijheid van godsdienst, maar zeker geen vrijheid van kledingkeuzes. In Nederland is een boerka bijvoorbeeld ook verboden op bepaalde plekken. Als we jouw analogie zouden moeten volgen, zou dat eigenlijk toegestaan moeten worden?quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo werkt het dus wel. In het westen hebben we namelijk vrijheid van godsdienst en daaruit volgende kledingkeuzes.
Die sauna zal dus moeten onderbouwen waarom een Boerkini echt niet kan. Kennelijk kunnen ze dat niet. "iSlAm iS StOm!!" is in de grote mensen wereld geen valide reden.
Het aanpassen aan een cultuur beperkt zich niet tot Islamitische landen. Zat andere landen waar Westerse mensen dit doen, zeker in de wat meer hoogopgeleide contreien waar nogal exotistische neigingen zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat ze in allerlei autoritaire andere landen doen bowit me niet. Kennelijk wil jij het beleid hier benchmarken met islamitische landen. Ik wil dat zekwr niet.
En zoals je ziet botsen die kledingvoorschriften gewoon met burgerrechten die we hier hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze sauna heeft gewoon kledingvoorschriften. En het Westen heeft vrijheid van godsdienst, maar zeker geen vrijheid van kledingkeuzes. In Nederland is een boerka bijvoorbeeld ook verboden op bepaalde plekken. Als we jouw analogie zouden moeten volgen, zou dat eigenlijk toegestaan moeten worden?
De vrijheid die in Nederland is, was omdat deze niet onder druk werd gezet door bepaalde, sterke afwijkende, groepen. Dat is sinds enkele decennia anders, dus misschien een goed idee om dit eens aan te passen om onze cultuur te beschermen.
Tja, jij wilt hier graag beleid uit islamitische landen gaan invoeren.quote:Het aanpassen aan een cultuur beperkt zich niet tot Islamitische landen. Zat andere landen waar Westerse mensen dit doen, zeker in de wat meer hoogopgeleide contreien waar nogal exotistische neigingen zijn.
Nee hoor, kledingvoorschriften mogen gewoon. En zoals ik al aangaf is een boerka gewoon verboden. Die vrijheid is dus minder groot dan jij wil pretenderen. Dit is gewoon weer een typisch geval van het in de bres springen voor moslims.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En zoals je ziet botsen die kledingvoorschriften gewoon met burgerrechten die we hier hebben.
Elke cultuur heeft enige mate van bescherming nodig, anders kun je deze niet in stand houden.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als je "onze cultuur" moet gaan beschermen met allerlei repressief beleid, dan is dat nogalmeen minachting van onze cultuur dat je denkt dat dat nodig is.
Hilarisch wel deze. Wie probeert hier nu het dragen van een boerkini te verdedigen? Jij, niet ik. En als de boerka niet verboden was, had je het dragen daarvan ook waarschijnlijk wel proberen te verdedigen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, jij wilt hier graag beleid uit islamitische landen gaan invoeren.
Ik dus vooral niet.
Nou blijkbaar toch niet gezien deze uitspraak.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, kledingvoorschriften mogen gewoon. En zoals ik al aangaf is een boerka gewoon verboden. Die vrijheid is dus minder groot dan jij wil pretenderen. Dit is gewoon weer een typisch geval van het in de bres springen voor moslims.
Wat een zwakte. Niet eens je cultuur aantrekkelijk kunnen houden en hem daarom repressief willen opleggen.quote:Elke cultuur heeft enige mate van bescherming nodig, anders kun je deze niet in stand houden.
Ja jij wilt die kleding verbieden "want in islamitische landen mag je ook niet"...quote:Hilarisch wel deze. Wie probeert hier nu het dragen van een boerkini te verdedigen? Jij, niet ik. En als de boerka niet verboden was, had je het dragen daarvan ook waarschijnlijk wel proberen te verdedigen.
Heb je het artikel wel gelezen?quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:48 schreef ems. het volgende:
Het was toch een dag waarin men dus wel kleding mocht dragen waar het normaal niet mag (behalve een handdoek)?
Dan zie ik niet zo heel veel verschil tussen een boerkini en een badpak. Een boerkini is natuurlijk belachelijk en er eentje dragen lachwekkend treurig maar iedereen heeft het recht op zichzelf voor paal te zetten.
Wat is er zo moeilijk aan regels aanvaarden? Jouw mening is irrelevant.quote:De vrouw bracht in juni vorig jaar een bezoek aan de Zwaluwhoeve. Het was die dag een badkledingdag, een dag waarop de huisregels het dragen van een badpak of zwembroek toestaan. Kleding die het hele lichaam bedekt mag van de regels niet.
Het is verder niet bindend, dus deze uitspraak is eerder een advies.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou blijkbaar toch niet gezien deze uitspraak.
In elke samenleving zul je regels moeten hebben en kaders om een cultuur in stand te houden. Niets houdt zichzelf in stand. Als dit een cultuur 'zwak' maakt, dan is elke cultuur zwak.quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een zwakte. Niet eens je cultuur aantrekkelijk kunnen houden en hem daarom repressief willen opleggen.
Ik merk vooral op dat in bepaalde contreien, en dat zijn dan toch de meer progressieve en linkse, men het heel normaal vindt zich uit respect aan te passen aan andere cultuur, maar dit andersom niet verwacht. Hoe komt dat?quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja jij wilt die kleding verbieden "want in islamitische landen mag je ook niet"...
Dan wil je hier dus gewoon een soort beleid zoals in islamitische landen waar repressief wordt opgelegd wat je aantrekt.
Zijn jullie nou zo dom? Of krijgen jullie kortsluiting in jullie minibreintjes zodra je moslima en burkini leest zodat jullie alleen nog maar kunnen denken: "moet beschermen, moet deugen, moslima goed, blankman slecht."quote:Kleding die het hele lichaam bedekt mag van de regels niet.
Walgelijk dat gedweep met de islam.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam krijgen ze zelfs een standbeeld:
[..]
Wat een duidelijk verhaal is. Iets anders uitspreken omdatnje toevallig een godsdienst niet leuk vind zou zeer in strijd zijn mer burgerrechten.quote:Op zaterdag 19 september 2026 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is verder niet bindend, dus deze uitspraak is eerder een advies.
Cultuur houdt je in stand door het op een positieve manier te onderhouden en te promoten.quote:In elke samenleving zul je regels moeten hebben en kaders om een cultuur in stand te houden. Niets houdt zichzelf in stand. Als dit een cultuur 'zwak' maakt, dan is elke cultuur zwak.
Als progressief liberaal wil ik graag een samenleving waarin mensen de ruimte krijgen hun eigen leefstijl te kiezen en eruit te zien zoals ze dat willen. En waar men dus niet godsdienstige uitingen gaat verbieden met enkel de onderbouwing dat iemand het niet leuk vind.quote:Ik merk vooral op dat in bepaalde contreien, en dat zijn dan toch de meer progressieve en linkse, men het heel normaal vindt zich uit respect aan te passen aan andere cultuur, maar dit andersom niet verwacht. Hoe komt dat?
Wat een abstract nietszeggend idealisme is dit zeg.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een duidelijk verhaal is. Iets anders uitspreken omdatnje toevallig een godsdienst niet leuk vind zou zeer in strijd zijn mer burgerrechten.
[..]
Cultuur houdt je in stand door het op een positieve manier te onderhouden en te promoten.
Als dat niet lukt en je kennelijk enkel het in stand kan houden door drang en dwang toe te gaan passen, dan is het kennelijk niet zo heel sterk. En daarmee minacht jij gewoon
[..]
Als progressief liberaal wil ik graag een samenleving waarin mensen de ruimte krijgen hun eigen leefstijl te kiezen en eruit te zien zoals ze dat willen. En waar men dus niet godsdienstige uitingen gaat verbieden met enkel de onderbouwing dat iemand het niet leuk vind.
Dat ze in islamitische landen anders is voor mij een enkele reden om dat dan ook maar hier zo te gaan doen. Daarom ben ik ook blij dat ik daar niet woon. Maar kennelijk wil jij dat soort beleid maar al te graag hier gaan invoeren.
Progressief liberalen vinden ook dat je met een KKK pak over straat mag lopen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:52 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat een abstract nietszeggend idealisme is dit zeg.
Nee, dat is gewoon hoe ons land georganiseerd is. We leggen gelukkig niemand op wat voor cultuur die moet hebben en laten mensen dat zelf bepalen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:52 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat een abstract nietszeggend idealisme is dit zeg.
Het heeft niets te maken met burgerrechten, maar met hoe je je kleed in een publieke locatie. Zoals ik al twee keer eerder heb aangegeven is een boerka ook verboden. Daar ben je dus ook tegen?quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een duidelijk verhaal is. Iets anders uitspreken omdatnje toevallig een godsdienst niet leuk vind zou zeer in strijd zijn mer burgerrechten.
Cultuur houdt je in stand door deze te beschermen en bedreigingen buiten de deur te houden en als ze binnen zijn te beperken in hun macht de heersende cultuur te beïnvloeden of over te nemen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Cultuur houdt je in stand door het op een positieve manier te onderhouden en te promoten.
Als dat niet lukt en je kennelijk enkel het in stand kan houden door drang en dwang toe te gaan passen, dan is het kennelijk niet zo heel sterk. En daarmee minacht jij gewoon
Je was recent nog een voorstander van het verbieden van het recht op thuisonderwijs tot politieke partijen en omroepen. Het komt er dus vooral op neer dat de vermeende ruimdenkendheid zich beperkt tot wat jou persoonlijk welgevallig is.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als progressief liberaal wil ik graag een samenleving waarin mensen de ruimte krijgen hun eigen leefstijl te kiezen en eruit te zien zoals ze dat willen. En waar men dus niet godsdienstige uitingen gaat verbieden met enkel de onderbouwing dat iemand het niet leuk vind.
Maar de absolute koning van de strotduwers, de islam, blijf je met hand en tand verdedigen. Wat een karikatuur van een sociaal, links, geëngageerd, humanistisch mens blijf jij toch. Echt ik snap jou niet. Volgens mij zitten wij op heel veel gebieden behoorlijk op 1 lijn. Pro socialisme, pro LHBTi, pro natuur, pro Europa (tot een bepaalde hoogte) tandje terug voor de boeren, anti grootkapitaal die massaal belasting ontduikt. Vanwaar toch die extreme obsessie van jou om een walgelijke ideologie als de islam met hand en tand te verdedigen? Ik snap jou echt niet.quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon hoe ons land georganiseerd is. We leggen gelukkig niemand op wat voor cultuur die moet hebben en laten mensen dat zelf bepalen.
Het idee om "onze cultuur" repressief door ieders strot te willen duwen is eerder idealistisch.
Ja daar was ik ook tegen gezien ik de drinhende noodzaak er niet van inzag.quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met burgerrechten, maar met hoe je je kleed in een publieke locatie. Zoals ik al twee keer eerder heb aangegeven is een boerka ook verboden. Daar ben je dus ook tegen?
Wat een armoede en zwakte.quote:Cultuur houdt je in stand door deze te beschermen en bedreigingen buiten de deur te houden en als ze binnen zijn te beperken in hun macht de heersende cultuur te beïnvloeden of over te nemen.
Dat verbod onderbouwde ik dan ook met dat kinderen in een samenleving niet gebaat zijn bij geisoleerde lessen vam amateur onderwijzers.quote:Je was recent nog een voorstander van het verbieden van het recht op thuisonderwijs tot politieke partijen en omroepen. Het komt er dus vooral op neer dat de vermeende ruimdenkendheid zich beperkt tot wat jou persoonlijk welgevallig is.
Nee, ik verdedig juist onze waarden door niet zoals in islamitsche landen dingen door andermans strot te willen duwen zoals HR graag wil.quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:16 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Maar de absolute koning van de strotduwers, de islam, blijf je met hand en tand verdedigen.
Gelul, elk islam gerelateerd topic ben jij weer aan het downplayen. Heb je wel gelezen dat volledig bedekkende kleding ook op badkledingdag volgens de huisregels niet toegestaan is? Of heb je daar maar weer even "overheen" gelezen? Volgens mij mag ieder bedrijf huisregels opstellen zolang dat niet tegen de wet ingaat. En deze huisregels gaan bij mijn weten op geen enkele manier tegen de wet in. Accepteer nou gewoon eens dat moslims over het algemeen kutvolk is. Daar hoef je niet voor in de bres te springen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je vond het vast ook niet erg dat de macht van de kerk grotendeels gebroken is in de jaren 60 en 70 door constant op hun hypocrisie en achterlijkheid te wijzen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik verdedig juist onze waarden door niet zoals in islamitsche landen dingen door andermans strot te willen duwen zoals HR graag wil.
Tja gezien er hier nogal wat mensen zijn die voortdurend andermans burgerrechten willen afbreken is er nogal aanleiding toe. Die gelden namelijk ook voor mensen wiens levensstijl niet de mijne is.quote:Op zaterdag 19 september 2026 16:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Gelul, elk islam gerelateerd topic ben jij weer aan het downplayen. Heb je wel gelezen dat volledig bedekkende kleding ook op badkledingdag volgens de huisregels niet toegestaan is? Of heb je daar maar weer even "overheen" gelezen? Volgens mij mag ieder bedrijf huisregels opstellen zolang dat niet tegen de wet ingaat. En deze huisregels gaan bij mijn weten op geen enkele manier tegen de wet in. Accepteer nou gewoon eens dat moslims over het algemeen kutvolk is. Daar hoef je niet voor in de bres te springen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je vond het vast ook niet erg dat de macht van de kerk grotendeels gebroken is in de jaren 60 en 70 door constant op hun hypocrisie en achterlijkheid te wijzen.
Ja?quote:Op zaterdag 19 september 2026 13:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen?
De toezichthouder heeft gesteld dat ze onterecht is weggestuurd. Heb je het artikel gelezen?quote:[..]
Wat is er zo moeilijk aan regels aanvaarden? Jouw mening is irrelevant.
Ben je nou echt zo blind dat je niet ziet dat minimaal 90% van de moslims liever vandaag dan morgen jouw en mijn vrijheden extreem willen inperken als ze daar ook maar een miniem kansje voor krijgen? Sterker nog dit gebeurt al op allerlei plekken (intimidatie, geweld onterecht de racisme kaart trekken). Maar goed blijf lekker je kop in het zand steken. Ik vind het jammer dat iemand met wie ik op vrij veel vlakken volgens mij redelijk dezelfde denkbeelden heb zo'n blinde vlek blijft houden. Ik hoop dat je het licht nog een keer gaat zien, maar ik vrees dat je ziende blind blijft.quote:Op zaterdag 19 september 2026 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja gezien er hier nogal wat mensen zijn die voortdurend andermans burgerrechten willen afbreken is er nogal aanleiding toe. Die gelden namelijk ook voor mensen wiens levensstijl niet de mijne is.
Ik ben ook blij dat de kerk hier geen macht over me heeft. Maar ik zie ook niks om de christenen die er nog zijn lastig te gaan vallen met repressief beleid omdat ik het niet leuk vind.
Nou, daar staat de islam toch wel om bekend he? Nee, jij staat echt pal voor jouw eigen idealen hoor. Wat zal jouw bloed toch weer koken bij het zoveelste verhaal waar ouders hun eigen dochter vermoorden omdat ze hier zelf haar eigen keuzes wil maken.quote:Op zaterdag 19 september 2026 15:47 schreef Hexagon het volgende:
Als progressief liberaal wil ik graag een samenleving waarin mensen de ruimte krijgen hun eigen leefstijl te kiezen en eruit te zien zoals ze dat willen.
Dit is precies hoe de islam werkt en doet. Minachting, drang en dwangquote:...Als dat niet lukt en je kennelijk enkel het in stand kan houden door drang en dwang toe te gaan passen, dan is het kennelijk niet zo heel sterk. En daarmee minacht jij gewoon
Nee dat is een valse vergelijking.quote:Dat ze in islamitische landen anders is voor mij een enkele reden om dat dan ook maar hier zo te gaan doen. Daarom ben ik ook blij dat ik daar niet woon. Maar kennelijk wil jij dat soort beleid maar al te graag hier gaan invoeren.
Weddenschapje maken? 100 eurootjes of mag jij niet wedden van je geloof?quote:Op donderdag 17 september 2026 18:34 schreef Tengano het volgende:
Tja, en over een jaar of tien moet iedere vrouw in de sauna een boerkini aan.
Wen er maar aan
Tja, het lijkt eerder dat je zelf behoorlijk geradicaliseerd bent gezien wat je hier allemaal neer zet en doet of het feiten zijn. Dergelijke angstbeelden op hele groepen projecteren heeft al meerde male in de geschiedenis tot zwate bladzijden geleid. En dat is ook waarom ik in dit soort topics niet met de wolven in he bos ga meehuilen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 17:40 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo blind dat je niet ziet dat minimaal 90% van de moslims liever vandaag dan morgen jouw en mijn vrijheden extreem willen inperken als ze daar ook maar een miniem kansje voor krijgen? Sterker nog dit gebeurt al op allerlei plekken (intimidatie, geweld onterecht de racisme kaart trekken). Maar goed blijf lekker je kop in het zand steken. Ik vind het jammer dat iemand met wie ik op vrij veel vlakken volgens mij redelijk dezelfde denkbeelden heb zo'n blinde vlek blijft houden. Ik hoop dat je het licht nog een keer gaat zien, maar ik vrees dat je ziende blind blijft.
Edit: En het inperken van extremisme, wat moslims per definitie zijn, heeft niks met het inperken van burgerrechten te maken. Ow en voor je weer met een slappe onzinreply komt. Zwarte kousen gemeentes zijn minder extreem dan de gemiddelde moslim, denk daar maar eens over na.
Wat is toch die obsessie van sommigen hier om per se iedereen daar naakt te willen zien?quote:Op zaterdag 19 september 2026 17:45 schreef borisz het volgende:
Gaat al fout dat je naar een sauna gaat die badkledingdagen aanbiedt.
Gewoon moslims afzeiken is idd afdoende.quote:Op zaterdag 19 september 2026 22:54 schreef vul_maar_in het volgende:
[modbreak]Kappen met dat "Alle moslims raus" geneuzel. [/modbreak]
Wat jij wil. Je weet best hoe of wat. Welkom in FB, @admins als je het er niet mee eens bent.quote:Op zaterdag 19 september 2026 23:07 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gewoon moslims afzeiken is idd afdoende.
Negers lui noemen, homo's hysterisch, trannies ziek en vrouwen zonder stemrecht. Moet kunnen. Maar witte mannen achteraan? +400 posts met gejank 🤔
Dit forum is nogal selectief.
Je kan het nooit voor iedereen goed doen.quote:Op zaterdag 19 september 2026 23:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat jij wil. Je weet best hoe of wat. Maar sure, het zijn de mods.
De boefjes.
Nee, inderdaad niet, maar dit was een walgelijke post, klaar. Ze zoeken het daar maar lekker uit in die sauna, als iemand zich in badkleding wil hijsen dan is dat badkleding. Zag hier onlangs in het zwembad ook een kindje op zwemles in een zwempak met lange mouwen. Met badmuts op, haha!quote:Op zaterdag 19 september 2026 23:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Je kan het nooit voor iedereen goed doen.
quote:Op zaterdag 19 september 2026 19:58 schreef br0kjesp0es het volgende:
Weddenschapje maken? 100 eurootjes of mag jij niet wedden van je geloof?
Pim wist dat je ze beter onder je kon houdenquote:Op zaterdag 19 september 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die had juist helemaal geen hekel aan naaktlopende moslims..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |