quote:Vrouw in boerkini ten onrechte uit sauna Hierden gestuurd
Een sauna- en wellnessbedrijf in Hierden, bij Harderwijk, heeft een vrouw die een boerkini droeg ten onrechte weggestuurd. Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt dat er sprake was van discriminatie op grond van godsdienst en geslacht.
De vrouw bracht in juni vorig jaar een bezoek aan de Zwaluwhoeve. Het was die dag een badkledingdag, een dag waarop de huisregels het dragen van een badpak of zwembroek toestaan. Kleding die het hele lichaam bedekt mag van de regels niet.
De vrouw is een moslima en droeg die dag een boerkini: een lichaamsbedekkend zwempak van badkledingstof, bestaande uit een hoofddoek, een shirt met lange mouwen en een lange broek. Na een verblijf van ongeveer vier uur zei een medewerker dat de vrouw moest vertrekken.
Gezondheid, veiligheid en hygiëne
De vrouw stapte naar de toezichthouder omdat door de kledingvoorschriften van het bedrijf vooral islamitische vrouwen de toegang geweigerd zou worden. Het bedrijf verweerde zich met de stelling dat de kledingvoorschriften nodig zijn voor de gezondheid, veiligheid en hygiëne van de bezoekers.
Het college vindt dat het bedrijf dat onvoldoende heeft onderbouwd. Zo zou uit onderzoek zijn gebleken dat er geen verschil is in hygiëne tussen verschillende soorten badkleding.
Oordelen van het College voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend. In de praktijk leidt een oordeel waarin discriminatie is vastgesteld in ruim 80 procent van de gevallen tot maatregelen, zoals excuses van een werkgever of aanpassing van beleid, zegt het college.
Echt heel vreemd, niet-islamitische vrouwen dragen immers ook boerkini's.quote:De vrouw stapte naar de toezichthouder omdat door de kledingvoorschriften van het bedrijf vooral islamitische vrouwen de toegang geweigerd zou worden.
Ik zou die bron wel eens willen zien dan. Maar vrees dat het college het evenmin heeft onderbouwd met bronnen. Pot-ketel dus.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:35 schreef Moonversion het volgende:
Zo zou uit onderzoek zijn gebleken dat er geen verschil is in hygiëne tussen verschillende soorten badkleding
En dat.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:38 schreef Jahr00n het volgende:
Daarnaast is het gewoon een commerciele toko dus hun eigen regels gelden daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is lang gehad dat ik een account op Fok! heb geleden.🐭 🧀
quote:Op donderdag 17 september 2026 17:48 schreef Muissnuitje het volgende:
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.Badkledingdagen zijn sowiesoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat viel me ook al op. Waarom zo lang wachten?quote:Op donderdag 17 september 2026 17:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Na een verblijf van 4 uur... Als het zo'n probleem was hadden ze daar eerder aan de bel moeten trekken.
Mee eens, is bij een sauna hier in de buurt op dinsdag, maar dan lopen er ook gewoon naakte mensen tussen en eerlijk, een gewone zwembroek of badpak is ook een broeinest voor bacteriën.quote:
Ook een islamist bepaalt niet wat zijn vrouw wel of niet mag.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:50 schreef epicbeardman het volgende:
Dat had mijn vrouw niet gemogen als ik islamist was. Haar eigenaar is een goed geintregreerde moslim man, dat hij haar deze vrijheid gunt.
Dit.quote:
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderenquote:Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef Leandra het volgende:
Maar badkleding is badkleding, als je dan toch een speciale dag voor preutse mensen hebt dan is een boerkini ook prima, want badkleding.
Colleziono francobolli di bambini
Thanks, weet ik in elk geval dat ik sauna's niet ga proberen. Daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:53 schreef Muissnuitje het volgende:
maar dan lopen er ook gewoon naakte mensen tussen
College voor de Rechten van de Moslim.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef RotatoR het volgende:
Het College voor de Rechten van de Mens oordeelt in de praktijk altijd in het voordeel van moslims. Nutteloos clubje dat de islamisering faciliteert.
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.quote:Oordelen van het College voor de Rechten van de Mens zijn niet bindend.
Ik zie bij ons op badkledingdagen gewoon naakte mensen tussen de badkldinggangers lopen, als ze daar niet tegen kan heeft ze zelf pech, want zelfs op badkledingdagen is badkleding slechts toegestaan, maar vooralsnog niet verplicht.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderen
Oh, nu vul je ook al voor haar in dat zij vervolgens een probleem zou maken?quote:Op donderdag 17 september 2026 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
De mankini is ook "gewoon badkledingstof", denk niet dat mevrouw de boerkinidraagster dat erg had kunnen waarderen
Ik ga niet op badkledingdagen, totaal ander publiek.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:58 schreef Muissnuitje het volgende:
[..]
Ik zie bij ons op badkledingdagen gewoon naakte mensen tussen de badkldinggangers lopen, als ze daar niet tegen kan heeft ze zelf pech, want zelfs op badkledingdagen is badkleding slechts toegestaan, maar cooralsnog niet verplicht.
Als ze de rug recht hielden hadden ze sowieso geen badkledingdagen.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:57 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
En dan nu tijd om de rug recht te houden. Een saunacomplex is bij uitstek een toko die niét ten onder hoeft te gaan als gevolg van de deugcultuur.
Idem idd.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga niet op badkledingdagen, totaal ander publiek.
Good point.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.
Desinformatie.quote:Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt
Klopt ook, ik ben er een paar keer geweest tot ik begreep dat het wekelijks op een vaste dag is, ik respecteer dan weer wel dat hun dat willen, de rest van de week komen dan weer de gewone saunagangers, dus dinsdag sla ik sindsdien ook over.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedankt voor de info, doen we mooi niets mee!👍quote:Op donderdag 17 september 2026 17:56 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Thanks, weet ik in elk geval dat ik sauna's niet ga proberen. Daar zit ik echt niet op te wachten.
Dit kan echt niet.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ook een islamist bepaalt niet wat zijn vrouw wel of niet mag.
Het was gewoon badkledingstof, dus gewoon badkleding wat ze aanhad en badkleding is toegestaan op badkledingsaunadagen.Hier ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens ja. Badkledingdag is badkledingdag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
En toen ben ik gestopt met lezen.quote:Toezichthouder College voor de Rechten van de Mens oordeelt
Persoonlijk eens, maar als zo'n complex idd per se badkledingdagen wil hebben dan vind ik ook wel dat je een boerkini als badkleding dient te beschouwen.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:00 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in badkledingdagen. Hef die gewoon op.
Sommige mensen hebben gewoon hun eigen sauna.quote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Badkledingdagen in de sauna zijn enorm pauper vind ikquote:Op donderdag 17 september 2026 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die komt er hier straks ook in ja. Maar een publieke sauna? Brrrrr.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:12 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon hun eigen sauna.
Het is vooral ander publiek van wat ik altijd heb begrepen. Las onlangs van een complex waar ze hadden geëxperimenteerd met alleen maar badkleding, dus permanent en daar gingen mensen dus bommetje in het zwembad doen en dat soort dingenquote:Op donderdag 17 september 2026 18:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Badkledingdagen in de sauna zijn enorm pauper vind ik
quote:Naar de Hammaam (sauna)
10/06/2025
614
Vraag:
Is het voor mijn vrouw toegestaan naar de Hammaam (openbare sauna) te gaan in de Ramadan? Weet dat de badkamer in ons huis erg klein is. Zij is zwanger en bang om ziek te worden vanwege de kou.
Antwoord:
Alle lof zij Allah.
Als zij de badkamer in het huis kan betreden en het water kan verwarmen is het voor haar niet toegestaan een Hammaam te bezoeken. Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, zijn vrouw dient de openbare baden niet te betreden.”
(at-Tirmidhie; Hasan verklaard door Sheikh al-Albaanie)
https://www.al-yaqeen.com(...)ar-de-hammaam-sauna/
Allemaal onderdeel van de Taqqiya-campagne. Ze mogen overal gewoon over liegen "dit is niet de echte islam" terwijl het dat gewoon wel is bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:39 schreef nelaeryn het volgende:
Maar uh, wat doet een islamitische vrouw eigenlijk in de sauna? Dat is haram.
[..]
Je haar blijft wel lekker droog zoquote:Op donderdag 17 september 2026 18:34 schreef Tengano het volgende:
Tja, en over een jaar of tien moet iedere vrouw in de sauna een boerkini aan.
Wen er maar aan
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |