34minuten fietsen volgens Google en 27minuten met de auto (buiten de spits)quote:Op donderdag 17 september 2026 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Die auto is voor de thuiswonende kinderen he niet voor hun zelf. Die kinderen moeten ook naar werk. Dat je als kind tegenwoordig tot je dertigste thuis moet wonen is al treurig genoeg op zich.
Werkgevers verwachten eigenlijk zonder uitzondering dat je ergens op tijd verschijnt dus als jij kiest om zonder auto door het leven te gaan en het is onverhoopt code geel of oranje of de vervoerder staakt dan mag jij je verantwoorden.
[..]
Afhankelijk van waar je zit al snel drie kwartier, in de stromende regen zoals vandaag zou ik geen pisstukje willen noemen
Als je weet ik veel 25 bent en je woont noodgedwongen nog thuis heb je normaliter ook gewoon een eigen leven en vrienden/relatie enzo. Geloof niet dat het luiheid is het lijkt me heerlijk om met OV te gaan elke dag maar er is simpelweg teveel gezeik onzekerheid en extra reistijd die daarbij komt kijken door zaken als stakingen en storingen. Als je Prinsenland neemt is het rond de winkels al allemaal betaald parkeren (Alexandrium sowieso) dus dat zullen ze waarschijnlijk al met de fiets of lopend doen. Toen ik klein was deden we naar mijn gevoel veel minder met de auto, familie woonden in de buurt, maar tegenwoordig lijkt iedereen ook wel verspreid over het hele land te wonen maar misschien is dat een n=1 .quote:Op donderdag 17 september 2026 18:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar het gaat hier om één gezin, dus dat laatste is soberso niet aan de orde hier. Dus wat @:CarbonC al zegt, 4 auto's lijkt me niet echt nodig en anders niet zeuren maar betalen.
Buiten dat zijn veel mensen gewoon fokking lui. Ik woon zelf in een grote stad, met een grote winkelstraat op nog geen 100 meter afstand. Toch pakken genoeg buren/mensen de auto om naar die winkelstraat te gaan, want tja, je zou eens een stukje moeten lopen...
Mee eens het gaat om 2 tientjes per maand per auto. Als je dat niet kan betalen moet je geen auto rijden.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten^oneindig.
quote:Op donderdag 17 september 2026 18:16 schreef dop het volgende:
[..]
34minuten fietsen volgens Google en 27minuten met de auto (buiten de spits)
44minuten met OV.
Met een brommertje zou je in alle gevallen het snelste zijn.
En ja het regent wel eens maar de auto is een heel dure oplossing voor die paar keer dat het regent.
Ik heb een mooie elektrische fiets bestelt, ik reis nu eigenlijk altijd met OV en dan vooral korte afstanden, op zich zijn de grootste problemen hier eeuwige omleidingen, ze gaan hier nu een brug vervangen, kan 8 maanden geen Tram overquote:Op donderdag 17 september 2026 18:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je weet ik veel 25 bent en je woont noodgedwongen nog thuis heb je normaliter ook gewoon een eigen leven en vrienden/relatie enzo. Geloof niet dat het luiheid is het lijkt me heerlijk om met OV te gaan elke dag maar er is simpelweg teveel gezeik onzekerheid en extra reistijd die daarbij komt kijken door zaken als stakingen en storingen. Als je Prinsenland neemt is het rond de winkels al allemaal betaald parkeren (Alexandrium sowieso) dus dat zullen ze waarschijnlijk al met de fiets of lopend doen. Toen ik klein was deden we naar mijn gevoel veel minder met de auto, familie woonden in de buurt, maar tegenwoordig lijkt iedereen ook wel verspreid over het hele land te wonen maar misschien is dat een n=1 .
Dat is dan 1 auto. Dat is inderdaad bizar. Maar in dit topic gaat het over 4 auto's voor 1000 euro per jaar.quote:Op donderdag 17 september 2026 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Pure geldklopperij idd. Buiten Den Haag ook, vrienden van me wonen in Rijswijk hadden een parkeerplaats bij hun huurappartement maar is opgeheven en moeten nu via Qpark bijna 900 euro per jaar aftikken.
Je kan wel roepen doe de auto lekker weg maar succes met op je werk komen
De eerste is een tientje en daarna ¤ 25,70 per maand per vergunning tikt toch best aan voor iets wat daarvoor gewoon gratis was. Hoe zou jij het vinden als ze dit voor jouw deur zouden invoeren? Even los van dat je het ongetwijfeld prima kan missen voelt het toch wel een naaistreek. Zeker als je daar niet alleen zou wonen. En al je bezoek dat langs wil komen moet ook gaan betalen.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens het gaat om 2 tientjes per maand per auto. Als je dat niet kan betalen moet je geen auto rijden.
Wat een drama verhaal om niets.
Ik vind het eigenlijk ronduit asociaal dat één huishouden vier autos gratis in de openbare ruimte denkt neer te kunnen zetten. Ruimte is nu eenmaal schaars, zeker in de stad. Daar kan best een prijskaartje aan gehangen worden.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
De eerste is een tientje en daarna ¤ 25,70 per maand per vergunning tikt toch best aan voor iets wat daarvoor gewoon gratis was. Hoe zou jij het vinden als ze dit voor jouw deur zouden invoeren? Even los van dat je het ongetwijfeld prima kan missen voelt het toch wel een naaistreek. Zeker als je daar niet alleen zou wonen. En al je bezoek dat langs wil komen moet ook gaan betalen.
Ik vind het hele principe kut dat je autobezit wat toch al ontzettend duur is steeds verder gaat uitbuiten. Het is ook puur een manier om de gemeentekas te spekken, meer zit er niet achter.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is dan 1 auto. Dat is inderdaad bizar. Maar in dit topic gaat het over 4 auto's voor 1000 euro per jaar.
Ruimte is helemaal niet schaars er is meer dan genoeg parkeerplek, in elk geval in de wijken waar het over gaat. Het is puur een middel om geld te genereren.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ronduit asociaal dat één huishouden vier autos gratis in de openbare ruimte denkt neer te kunnen zetten. Ruimte is nu eenmaal schaars, zeker in de stad. Daar kan best een prijskaartje aan gehangen worden.
Waarom zou het eigenlijk gratis moeten zijn?
Ik weet niet hoe het in Rotterdam zit, maar in Amsterdam zijn de parkeerinkomsten de enige inkomsten waarvan ze zelf mogen beslissen hoe ze dat besteden, daarom zijn ze er ook zo gek op, leuke linkse hobbies financieren.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Ruimte is helemaal niet schaars er is meer dan genoeg parkeerplek, in elk geval in de wijken waar het over gaat. Het is puur een middel om geld te genereren.
https://www.rotterdam.nl/parkeervergunning-bewoner-aanvragenquote:U kunt maximaal 2 parkeervergunningen krijgen per adres. Hoeveel parkeervergunning u kunt aanvragen hangt af van de wijk waarin u woont.
In veel grote steden is dat volledig normaal hoor, gewoon 1 auto per huishouden, om voorbeeld te geven, ik woon in Amsterdam Oud-West, dus dat zijn gewon 2 appartementenblokken met 9 appartementen tegenover elkaar, daar heb je dan ook maar 3 parkeerplaatsen voor, toen ik hier kwam wonen was de wachttijd 12 jaar voor een vergunning.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
https://www.rotterdam.nl/parkeervergunning-bewoner-aanvragen
Dat wordt kiezen.
Terecht.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
In veel grote steden is dat volledig normaal hoor, gewoon 1 auto per huishouden, om voorbeeld te geven, ik woon in Amsterdam Oud-West, dus dat zijn gewon 2 appartementenblokken met 9 appartementen tegenover elkaar, daar heb je dan ook maar 3 parkeerplaatsen voor, toen ik hier kwam wonen was de wachttijd 12 jaar voor een vergunning.
Wat vind je daarvan @Elan ?quote:Uw woning is geen nieuwbouwwoning. Bij nieuwbouw geeft de gemeente geen parkeervergunningen meer uit. Meer informatie kunt u opvragen bij de ontwikkelaar of makelaar van de woning.
Of je kunt er anderhalve dag voor parkeren in de Symonfy tower op de Zuidasquote:Op donderdag 17 september 2026 18:43 schreef Momo het volgende:
Uhm... bij bepaalde flats moeten bewoners 200 euro per maand betalen per parkeerplek...
Klopt, de nieuwbouw heeft hier allemaal ondergrondse garages, wat je ook steeds meer ziet is dat ze onder de grachten plekken creeeren.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Terecht.
Bij nieuwbouw geeft de gemeente Rotterdam niet eens vergunningen meer uit.
[..]
Wat vind je daarvan @:elan ?
Maar doorgaans is het zo dat als je allemaal een auto hebt dat je op een plek woont waar ook genoeg parkeerruimte is.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:49 schreef AchJa het volgende:
Grappig dat de zolderkamerautisten hier weer lopen te bepalen dat je geen vier auto's nodig hebt. In mijn gezin hebben we ook drie auto's, eentje van mij, en twee voor de twee zonen, want die moeten ook gewoon naar hun werk toe. Ze willen wel op zichzelf wonen maar ja, daar is wat mee he.
Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken. Alsof je keuze voor kinderen afhangt van het aantal parkeerplekken in de straat...quote:Op donderdag 17 september 2026 18:54 schreef raptorix het volgende:
Maar doorgaans is het zo dat als je allemaal een auto hebt dat je op een plek woont waar ook genoeg parkeerruimte is.
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel op plekken waar je veel van de auto afhankelijk bent is doorgaans ook meer parkeerruimte, en andersom.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken. Alsof je keuze voor kinderen afhangt van het aantal parkeerplekken in de straat...![]()
Zo van: "Zullen we aan kinderen beginnen schat?". "Nou, ik weet niet want misschien hebben we over 20 jaar wel extra parkeerruimte nodig en dat kan hier niet, dus laat maar"...
Too soon?quote:Op donderdag 17 september 2026 16:27 schreef Elan het volgende:
Het nieuws over betaald parkeren slaat in heel Rotterdam in als een bom.
Op die manier, maar ook dat is geen argument. Ik lees hier opmerkingen dat die lui helemaal geen auto nodig hebben, dat bepalen wij natuurlijk niet.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:58 schreef raptorix het volgende:
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel op plekken waar je veel van de auto afhankelijk bent is doorgaans ook meer parkeerruimte, en andersom.
quote:Op donderdag 17 september 2026 17:16 schreef CarbonC het volgende:
Dat mensen onhandige woon-werk keuzes maken geeft ze nog niet het recht om 2, 3 of zelfs 4 stukken blik per huis in de openbare ruimte te mogen stallen.
quote:Op donderdag 17 september 2026 16:49 schreef Perrin het volgende:
Lekker met fiets of OV. Of wat dichter bij werk gaan wonen.
Nu ga jij me uitleggen dat dat voor jou helemaal onmogelijk is, natuurlijk. Dat is pech hebben.
Eens. Toen mijn broers en ik thuis woonden stonden er ook 5 auto's op de stoep. Allemaal nodig voor werk.quote:“Het klinkt als een luxeprobleem, maar het aantal auto's zegt niet automatisch iets over hoeveel geld een gezin heeft. Vier auto's betekent niet meteen dat je nou een miljonair bent.”
Alleen bij mensen die vergroeid zijn met hun autostoel en -stuur.quote:Het nieuws over betaald parkeren slaat in heel Rotterdam in als een bom.
Voor het overgrote deel van de mensen in de stad zijn prima alternatieven voor een (eigen) auto, al zal er een enkele uitzondering zijn die op onmogelijke tijdstippen op afgelegen plekken moet zijn. De rest kan prima met het OV, de fiets of deelauto.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op die manier, maar ook dat is geen argument. Ik lees hier opmerkingen dat die lui helemaal geen auto nodig hebben, dat bepalen wij natuurlijk niet.
Dit soort opmerkingen dus:
[..]
[..]_!
Dat jij een auto niet nodig vindt is allemaal prima. Maar dring die keuze niet aan anderen op. Vegans vertonen dit soort gedrag ook altijd.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:04 schreef CarbonC het volgende:
Alleen bij mensen die vergroeid zijn met hun autostoel en -stuur.
Ik zie een auto zeker niet als een luxe. Maar 250 euro per jaar voor een auto te parkeren lijkt mij redelijk in zeer drukke steden nabij het centrum.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind het hele principe kut dat je autobezit wat toch al ontzettend duur is steeds verder gaat uitbuiten. Het is ook puur een manier om de gemeentekas te spekken, meer zit er niet achter.
En dat mensen autobezit als een luxe af doen vind ik al helemaal bizar. OV maar treinreizen in het bijzonder in Nederland is bizar duur als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Duitsland. Er zijn de afgelopen decennia ook een kaalslag gepleegd en veel lijnen zijn geschrapt. Als je autobezit wil ontmoedigen dan moet je eerst en vooral zorgen voor voldoende alternatieven en een betrouwbare dienstregeling.
Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen, punt.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:06 schreef CarbonC het volgende:
Voor het overgrote deel van de mensen in de stad zijn prima alternatieven voor een (eigen) auto, al zal er een enkele uitzondering zijn die op onmogelijke tijdstippen op afgelegen plekken moet zijn. De rest kan prima met het OV, de fiets of deelauto.
Eens. Rotterdam heeft prima OV verbindingen, er is van alles wat. De enige reden dat ik mijn auto heb is een psychologisch dingetje. Durf hem niet weg te doen terwijl ik er zelden mee rij.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor het overgrote deel van de mensen in de stad zijn prima alternatieven voor een (eigen) auto, al zal er een enkele uitzondering zijn die op onmogelijke tijdstippen op afgelegen plekken moet zijn. De rest kan prima met het OV, de fiets of deelauto.
Q.E.D.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij een auto niet nodig vindt is allemaal prima. Maar dring die keuze niet aan anderen op. Vegans vertonen dit soort gedrag ook altijd.
Wel als jij de openbare ruimte vervuilt met je blik: dan mag ik daar zeker wel een mening over hebben.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is niet aan jou om te bepalen, punt.
Dan verhuis jij maar naar een groene omgeving, of werkt die truc dan niet?quote:Op donderdag 17 september 2026 19:08 schreef CarbonC het volgende:
Q.E.D.
Meer groen in de openbare ruimte = meer welvaart dan (parkeer)asfalt.
Er wordt niks vervuild.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:09 schreef CarbonC het volgende:
Wel als jij de openbare ruimte vervuild vervuilt met je blik: dan mag ik daar zeker wel een mening over hebben.
Waarom moet iedereen maar aan de kant voor jouw auto?quote:Op donderdag 17 september 2026 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan verhuis jij maar naar een groene omgeving, of werkt die truc dan niet?
Waarom moet de auto weg voor jouw groen?quote:Op donderdag 17 september 2026 19:11 schreef CarbonC het volgende:
Waarom moet iedereen maar aan de kant voor jouw auto?
Het is niet mijn groen, maar het is wel beter.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom moet de auto weg voor jouw groen?
Nee, maar ik vind gezondheid en welbevinden belangrijker dan dat iedereen altijd maar overal zijn auto moet kunnen stallen.quote:Heb jij meer rechten ofzo?
Dan verhuis je toch naar een plek waar ze dat hebben? Ik bedoel, deze mensen moeten volgens jou ook maar verhuizen toch? Waarom zou dat allemaal maar 1 kant op werken?quote:Op donderdag 17 september 2026 19:13 schreef CarbonC het volgende:
Het is niet mijn groen, maar het is wel beter.
Ja het is overduidelijk pure geldklopperij en dat geeft dat raadslid ook gewoon toe. Maar autorijden staat al flink onder druk door de oorlog en we zijn Europees al koploper qua accijnzen. OV heb je bijna overal dus ik ben vooral bang dat dit een soort doos van Pandora gaat worden en je straks overal mag betalen om te parkeren als gemeentes eenmaal doorhebben hoe lucratief het is. Dat ook je bezoekers flink mogen betalen, want de tarieven voor de lage en middelzones worden verdubbeld maakt het allemaal nog wat kanslozer.quote:Op donderdag 17 september 2026 18:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Rotterdam zit, maar in Amsterdam zijn de parkeerinkomsten de enige inkomsten waarvan ze zelf mogen beslissen hoe ze dat besteden, daarom zijn ze er ook zo gek op, leuke linkse hobbies financieren.
Hoe kom je erbij dat die mensen maar moeten verhuizen?quote:Op donderdag 17 september 2026 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch naar een plek waar ze dat hebben? Ik bedoel, deze mensen moeten volgens jou ook maar verhuizen toch?
Klopt, hier heb je wel een bezoekersregeling, dan krijg je geloof ik 40% korting, maar dan is het nog steeds iets van 4 euro per uur als ik me niet vergis, vroeger was het op Zondag gratis parkeren maar dat is ook niet meer zo, had er mee te maken dat alle dagjesmensen hun auto neerpleuren en het laatste stukje met de tram pakken.quote:Op donderdag 17 september 2026 19:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja het is overduidelijk pure geldklopperij en dat geeft dat raadslid ook gewoon toe. Maar autorijden staat al flink onder druk door de oorlog en we zijn Europees al koploper qua accijnzen. OV heb je bijna overal dus ik ben vooral bang dat dit een soort doos van Pandora gaat worden en je straks overal mag betalen om te parkeren als gemeentes eenmaal doorhebben hoe lucratief het is. Dat ook je bezoekers flink mogen betalen, want de tarieven voor de lage en middelzones worden verdubbeld maakt het allemaal nog wat kanslozer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |